Tékozló Homár

Elnézést kér a Palatinus

2011.08.26. 16:36 | jackyll | 135 komment

A tegnapi lopással kapcsolatban tisztáz néhány dolgot a Palatinus strand vezetősége, egyúttal kárpótlásjegyeket ajánlott fel naiv ügyfél csapatának.

Tisztelt Tékozló Homár! Az internet nagyon jó dolog, de a használatánál figyeljünk arra, hogy ne sértsünk meg másokat ok nélkül. Lehet ítéletet mondani emberekről, hivatalokról úgy, hogy a másik fél véleményére nem vagyunk kíváncsiak. Ezúton szeretném leírni az események sorozatát a Palatinus strand vezetősége nevében.

Olvasson tovább!

Az E.on rendszere nem ismer 0 fogyasztást

2011.08.26. 13:22 | jackyll | 136 komment

Nyilván nem arra lett kitalálva az E.on mérőállásbejelentője, hogy 0-át jelentsenek le, de azért ilyet hibával visszadobni, legalábbis furcsa:

Az eon-nál lassan fél éve nem tudom lejelenteni semmilyen automatikus (és ingyenes) módon a 0-ás mérőállást. Minden alkalommal, mikor felhívom őket ezzel, akkor elmondom, hogy ez gond, azt mondják megoldják, de a következő hónapban ismét szembesülök a problémával. Most már annyira pipa lettem, hogy írtam nekik egy nemkedves emailt, amire azt a választ kaptam, hogy nem is lesz ez megoldva "kéremszépen", ha nem fogyaszt náluk a kedves ügyfél, akkor vagy telefonra, vagy bélyegre, vagy benzinre márpedig költeni fog.

Olvasson tovább!

Tömegnyomor a Budavári Sörfesztiválon

2011.08.26. 12:23 | jackyll | 369 komment

Naiv várlakó úgy gondolta, hogy a fülledt éjszakában majd biztos szellősre korlátozzák a Budavári Sörfesztiválra beengedett vendégek számát. Nem ez történt. Egy óra után feladták az izzadt embertömegben szörfölést a pultokig, aztán viccből megpróbálták visszaszerezni a belépő árát, ami nyilván nem sikerült:

Event van a várban, sörfesztivál. Budavári lakosként gondoltuk nejemmel ellátogatunk oda. Tettük ezt olyan megfontolásból, mert régóta látogatjuk a Borfesztivált, biztos ez is ilyen rendezvény lesz. Iszunk pár jófajta sört, hiszen olvastam a hivatalos szövegben, hogy "A négynapos rendezvényen közel 100 féle hazai és nemzetközi, ismert és kevésbé ismert különleges sör mutatkozik be.". Ki kell próbálnunk, az ilyesminek jónak kell lennie. A százfajta sör negyedének a végigkóstolására nem elég a négy nap, de tegyünk egy próbát.

Olvasson tovább!

Légyhúsos perec a Reálból

2011.08.26. 11:27 | jackyll | 49 komment

Naiv ügyfél örülhetne, hogy vannak még rendes helyek, ahol megfogják helyette a legyeket. Milyen jók lesznek majd, ha elfogynak a patkányok!

Mellékeltem egy képet a reggelimről - tizedmilliméteren múlt, hogy a lény (teteme) megmenekült. A perecet egy Reál üzletben vettem: nem szívesen mondanám meg, konkrétan melyikben, mert az eladók jó fejek - de a pékáru siralmas (meg a hentesáru nagy része is). A perec eddig nem volt rossz, de most már attól is elment a kedvem :)  Hogy mégis miért írtam? Csak egy újbóli figyelmeztetés mindenkinek, hogy fogyasztás előtt még álmos fejjel is érdemes lecsekkolni az árut.

Üdv.: István

Tömeges lopás a Palatinuson (frissítve)

2011.08.25. 14:15 | jackyll | 296 komment

Andráséknak sikerült elcsípniük a nyár egyik utolsó legmelegebb napját, amit nyilván a strandtolvajok sem hagytak ki. A Palatinusban egy sor öltözőszekrényt kipucoltak tegnap, de egyéb helyeken sem tétlenkedtek. A ruhák és az iratok végül meglettek, de a strand személyzete legalább fél órán át blokkolta a jegyzőkönyv felvételét és a bankkártyák/telefonok letiltását:

UPDATE 08/26: A strand vezetősége némileg árnyalt a képen, illetve elnézést kért és kárpótlásjegyeket ajánlott fel.

Még most, hogy tart a kánikula, úgy véltem, jeleznem kell a strandfürdőzésre indíttatást érző olvasóknak, hogy melyik az a hely, ahova semmiképpen se menjenek. Tegnap késő délután két barátommal kimentünk a Palatinus strandra, a Margitszigetre. A ruhákat és a nálunk lévő egyéb tárgyakat - pénztárcát, telefont, karórát, stb. - egy csomagban az öltözőszekrénybe tettük. A szekrényt a Palatinusban csak a személyzet nyithatja-zárhatja, miután a látogató megad egy tetszőleges számokból álló jeligét. Megadtuk, bezárattuk. Később többször visszanéztünk ezért-azért a szekrénybe, de mindig megvártuk, amíg a kabinos visszazárja.

Olvasson tovább!

Malév járattörlés - vagy mégsem?

2011.08.25. 11:47 | juszka | 134 komment

Attila rutinos Malév-ügyfél, tudja, hogy mindig többször kell csekkolni a járat indulást, ha azzal a géppel akar menni, amivel előre eltervezte. Nem is szopathatja olyan könnyedén a légitársaság, bosszankodhat viszont eleget a "csúsztassuk a járatot, vagy inkább mégse?" című, malévosok körében kedvelt társasjáték miatt.

Régebben viszonylag sokat repültem, de azért manapság is havonta egyszer biztosan. Jó kis Malév, közvetlen járat Helsinkibe. Ma is megyek kifele, de mikor is? Online vettem a jegyet egy utazási irodán keresztül. Tegnap egyszer csak kapom az emailt tőlük, hogy ma nem 18:50-kor, hanem 23:00-kor megy a gép. Gondoltam, még jó hogy ránéztem az emailjeimre. No mindegy, biztos ami biztos, hívjuk fel a Malév ügyfélszolgálatot, ők biztos tudják pontosan. A jegy azonosítószáma alapján meg is tudta mondani a hölgy, hogy igen, tényleg 23:00-kor megyek. Jól van, akkor beszéljünk a kompenzációról, ugyanis több mint 4 órával később fogok megérkezni, és csak 1 nappal előtte szóltak. Szerinte nem jár semmilyen kompenzáció, de írjak a claims@malev.hu-ra. Jól van, meg is írtam, hogy mi az ábra és hogy hogyan kaphatom meg a kompezációt. Erre eddig nem jöt válasz, de csak tegnap írtam, mire odaér annyi bit...

Olvasson tovább!

Gazdaságos gázszerelés

2011.08.25. 10:43 | juszka | 58 komment

Mézengúzék még ebben a hőségben is előrelátók, gondolnak a fűtésszezonra, ezért kaptak az alkalmon, amikor a Lakásszerviz Szövetkezet vissza nem térő akcióval kecsegtette őket. Sajnos a karbantartó másképp értelmezte az "összes gázkészülék" fogalmát - vagy nem tudott számolni.

A történetem rövid, amolyan tipikus magyar parasztvakításról szól. Néhány hete anyukám a Lakásszerviz Szövetkezet szórólapját találta a postaládájában. Ezen nyári gázkészülék karbantartási akciót hírdettek, a következő szöveggel:

"Nyári Gázkészülékszerelési AKCIÓ! Ne csak Ősszel gondoljon gázkészülékeire, a fűtési szezon kezdetekor! Most egész nyáron FIX 9900Ft-os Áron kitisztítjuk és karbantartjuk az összes készülékét, 6 hónap garanciával. Hívja bizalommal mestervizsgás szerelőinket és ön őszre már rengeteget spórolt is!"

Anyukám megörült a lehetőségnek, mert aktuális volt már a szervíz nála, de azért kételkedett a hirdetés valóságtartalmában. Ezért felhívta a megadott telefonszámot, ahol úgy tájékoztatták, hogy valóban az otthona összes (5 db) készülékének karbantartása benne foglaltatik ebben az árban. Megbeszéltük családilag, hogy ez valóban jó lehetőség, vágjon bele, kérjen időpontot. Így is tett, és ekkor még egyszer megerősítették, hogy az árban benne van mindegyik készülék.

Olvasson tovább!

Óvatosan a 30 napig ingyenes mobilnettel!

2011.08.24. 14:37 | juszka | 58 komment

P. nem volt elég szemfüles, mikor szerződést kötött/módosított a Telekomnál, minthogy egy viszonteladóhoz ugrott be, amiből egyértelműen következik, hogy sikeres fogyasztó már nem lehet. Csak fél évvel később tudatosult benne, hogy a 30 napig ingyenes mobilnet egy év hűségidővé változik, ha nem mondja le. Hogy enyhítse valahogy a kialakult helyzetet, levelet írt a T-nek:

Tisztelt Magyar Telekom! 2009. augusztus óta vagyok az előfizetőjük. Akkor DSL Happy + DSL Telefon Alap + IPTV családi csomagot rendeltem meg önöktől, 1 éves hűségnyilatkozattal. Miután lejárt a hűségidő, 2010. novemberben szerettem volna újabb 1 év hűségidőt, illetve DSL Happy díjcsomag helyett DSL Alapot megrendelni. (Ez 2 Mbit/s helyett 5 Mbit/s letöltési sebességet jelentene.) Ekkor kezdődtek a problémák.

Olvasson tovább!

Mit lehet tenni a nemzetközi garanciával?

2011.08.24. 13:03 | juszka | 42 komment

Megjött a válasz a Toshibától Balázs garancia problémájára:

Tisztelt Homár! A fenti című posztjukra reagálok az alábbiakban. Alapvetően két dolgot kell különválasztani.

A Toshiba az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban ún. EMEA garanciával értékesíti notebookjait. Ez azt jelenti, hogy minimum 2 évig (modellfüggő) az ebben a régióban lévő valamennyi márkaszerviz a hibás notebookot (amennyiben garanciás eseményről van szó) díjmentesen kijavítja a garanciás feltételeknek megfelelően.

Olvasson tovább!

Fizetni csak aktuális csekkel

2011.08.24. 12:10 | juszka | 100 komment

The Good Boy - mint azt neve is sejteti - mindig időben fizeti be az E.ON-nak a csekket, még akkor is, ha épp nem kapja meg az aktuálisat: fizet egy későbbi hónapra vonatkozóval. Azt azonban nem tudta, hogy két ugyanazon összeg mégsem ugyanaz, ha más-más hónapról van szó. Így, bár fizetett, mégis késett, kapja is a zaklató leveleket az áramszolgáltatótól.

Régóta, hűséges fogyasztója vagyon az e-onnak, mint áramszolgáltatónak. Soha egy perc csúszásom nem volt, sem feléjük sem más szolgáltató irányába. Mivel falun élek, ezért általány díjas ügyfél vagyok, ami azt jelenti, hogy évente egyszer leolvassák a mérőórát, majd 3-4 havonta küldik a következő 3-4 hónap csekkjeit. Ez eddig jól is működött, egészen idén júliusig, amikor a július végén küldött csekkek között csak az augusztus és szeptember végén feladásra kerülők voltak a levélben, míg az éppen aktuális július végi kimaradt belőle (logikus, pont azt nem küldik, amit éppen fel kellene adni). Ezt az on-line ügyfélszolgálaton jeleztem is, kérve, hogy pótolják részemre a csekket, mert így egy hónappal kevesebbet tudok feladni. Majd mivel nyaralni mentem két hétre, ezért vettem a bátorságot, és feladtam a júliusi csekk helyett az ugyanolyan összegre szóló augusztusit (hiszen az összeg azonos, és így az idővel sem csúsztam meg). Na itt követtem el a hibát először.

Olvasson tovább!