Elnézést kér a Palatinus
2011.08.26. 16:36 | jackyll

A tegnapi lopással kapcsolatban tisztáz néhány dolgot a Palatinus strand vezetősége, egyúttal kárpótlásjegyeket ajánlott fel naiv ügyfél csapatának.

Tisztelt Tékozló Homár! Az internet nagyon jó dolog, de a használatánál figyeljünk arra, hogy ne sértsünk meg másokat ok nélkül. Lehet ítéletet mondani emberekről, hivatalokról úgy, hogy a másik fél véleményére nem vagyunk kíváncsiak. Ezúton szeretném leírni az események sorozatát a Palatinus strand vezetősége nevében.

Szűrt kommentelők
Az E.on rendszere nem ismer 0 fogyasztást
2011.08.26. 13:22 | jackyll

Nyilván nem arra lett kitalálva az E.on mérőállásbejelentője, hogy 0-át jelentsenek le, de azért ilyet hibával visszadobni, legalábbis furcsa:

Az eon-nál lassan fél éve nem tudom lejelenteni semmilyen automatikus (és ingyenes) módon a 0-ás mérőállást. Minden alkalommal, mikor felhívom őket ezzel, akkor elmondom, hogy ez gond, azt mondják megoldják, de a következő hónapban ismét szembesülök a problémával. Most már annyira pipa lettem, hogy írtam nekik egy nemkedves emailt, amire azt a választ kaptam, hogy nem is lesz ez megoldva "kéremszépen", ha nem fogyaszt náluk a kedves ügyfél, akkor vagy telefonra, vagy bélyegre, vagy benzinre márpedig költeni fog.

Szűrt kommentelők
Tömegnyomor a Budavári Sörfesztiválon
2011.08.26. 12:23 | jackyll

Naiv várlakó úgy gondolta, hogy a fülledt éjszakában majd biztos szellősre korlátozzák a Budavári Sörfesztiválra beengedett vendégek számát. Nem ez történt. Egy óra után feladták az izzadt embertömegben szörfölést a pultokig, aztán viccből megpróbálták visszaszerezni a belépő árát, ami nyilván nem sikerült:

Event van a várban, sörfesztivál. Budavári lakosként gondoltuk nejemmel ellátogatunk oda. Tettük ezt olyan megfontolásból, mert régóta látogatjuk a Borfesztivált, biztos ez is ilyen rendezvény lesz. Iszunk pár jófajta sört, hiszen olvastam a hivatalos szövegben, hogy "A négynapos rendezvényen közel 100 féle hazai és nemzetközi, ismert és kevésbé ismert különleges sör mutatkozik be.". Ki kell próbálnunk, az ilyesminek jónak kell lennie. A százfajta sör negyedének a végigkóstolására nem elég a négy nap, de tegyünk egy próbát.

Szűrt kommentelők
Légyhúsos perec a Reálból
2011.08.26. 11:27 | jackyll

Naiv ügyfél örülhetne, hogy vannak még rendes helyek, ahol megfogják helyette a legyeket. Milyen jók lesznek majd, ha elfogynak a patkányok!

Mellékeltem egy képet a reggelimről - tizedmilliméteren múlt, hogy a lény (teteme) megmenekült. A perecet egy Reál üzletben vettem: nem szívesen mondanám meg, konkrétan melyikben, mert az eladók jó fejek - de a pékáru siralmas (meg a hentesáru nagy része is). A perec eddig nem volt rossz, de most már attól is elment a kedvem :)  Hogy mégis miért írtam? Csak egy újbóli figyelmeztetés mindenkinek, hogy fogyasztás előtt még álmos fejjel is érdemes lecsekkolni az árut.

Üdv.: István

Szűrt kommentelők
Tömeges lopás a Palatinuson (frissítve)
2011.08.25. 14:15 | jackyll

Andráséknak sikerült elcsípniük a nyár egyik utolsó legmelegebb napját, amit nyilván a strandtolvajok sem hagytak ki. A Palatinusban egy sor öltözőszekrényt kipucoltak tegnap, de egyéb helyeken sem tétlenkedtek. A ruhák és az iratok végül meglettek, de a strand személyzete legalább fél órán át blokkolta a jegyzőkönyv felvételét és a bankkártyák/telefonok letiltását:

UPDATE 08/26: A strand vezetősége némileg árnyalt a képen, illetve elnézést kért és kárpótlásjegyeket ajánlott fel.

Még most, hogy tart a kánikula, úgy véltem, jeleznem kell a strandfürdőzésre indíttatást érző olvasóknak, hogy melyik az a hely, ahova semmiképpen se menjenek. Tegnap késő délután két barátommal kimentünk a Palatinus strandra, a Margitszigetre. A ruhákat és a nálunk lévő egyéb tárgyakat - pénztárcát, telefont, karórát, stb. - egy csomagban az öltözőszekrénybe tettük. A szekrényt a Palatinusban csak a személyzet nyithatja-zárhatja, miután a látogató megad egy tetszőleges számokból álló jeligét. Megadtuk, bezárattuk. Később többször visszanéztünk ezért-azért a szekrénybe, de mindig megvártuk, amíg a kabinos visszazárja.

Szűrt kommentelők
Malév járattörlés - vagy mégsem?
2011.08.25. 11:47 | juszka

Attila rutinos Malév-ügyfél, tudja, hogy mindig többször kell csekkolni a járat indulást, ha azzal a géppel akar menni, amivel előre eltervezte. Nem is szopathatja olyan könnyedén a légitársaság, bosszankodhat viszont eleget a "csúsztassuk a járatot, vagy inkább mégse?" című, malévosok körében kedvelt társasjáték miatt.

Régebben viszonylag sokat repültem, de azért manapság is havonta egyszer biztosan. Jó kis Malév, közvetlen járat Helsinkibe. Ma is megyek kifele, de mikor is? Online vettem a jegyet egy utazási irodán keresztül. Tegnap egyszer csak kapom az emailt tőlük, hogy ma nem 18:50-kor, hanem 23:00-kor megy a gép. Gondoltam, még jó hogy ránéztem az emailjeimre. No mindegy, biztos ami biztos, hívjuk fel a Malév ügyfélszolgálatot, ők biztos tudják pontosan. A jegy azonosítószáma alapján meg is tudta mondani a hölgy, hogy igen, tényleg 23:00-kor megyek. Jól van, akkor beszéljünk a kompenzációról, ugyanis több mint 4 órával később fogok megérkezni, és csak 1 nappal előtte szóltak. Szerinte nem jár semmilyen kompenzáció, de írjak a claims@malev.hu-ra. Jól van, meg is írtam, hogy mi az ábra és hogy hogyan kaphatom meg a kompezációt. Erre eddig nem jöt válasz, de csak tegnap írtam, mire odaér annyi bit...

Szűrt kommentelők
Gazdaságos gázszerelés
2011.08.25. 10:43 | juszka

Mézengúzék még ebben a hőségben is előrelátók, gondolnak a fűtésszezonra, ezért kaptak az alkalmon, amikor a Lakásszerviz Szövetkezet vissza nem térő akcióval kecsegtette őket. Sajnos a karbantartó másképp értelmezte az "összes gázkészülék" fogalmát - vagy nem tudott számolni.

A történetem rövid, amolyan tipikus magyar parasztvakításról szól. Néhány hete anyukám a Lakásszerviz Szövetkezet szórólapját találta a postaládájában. Ezen nyári gázkészülék karbantartási akciót hírdettek, a következő szöveggel:

"Nyári Gázkészülékszerelési AKCIÓ! Ne csak Ősszel gondoljon gázkészülékeire, a fűtési szezon kezdetekor! Most egész nyáron FIX 9900Ft-os Áron kitisztítjuk és karbantartjuk az összes készülékét, 6 hónap garanciával. Hívja bizalommal mestervizsgás szerelőinket és ön őszre már rengeteget spórolt is!"

Anyukám megörült a lehetőségnek, mert aktuális volt már a szervíz nála, de azért kételkedett a hirdetés valóságtartalmában. Ezért felhívta a megadott telefonszámot, ahol úgy tájékoztatták, hogy valóban az otthona összes (5 db) készülékének karbantartása benne foglaltatik ebben az árban. Megbeszéltük családilag, hogy ez valóban jó lehetőség, vágjon bele, kérjen időpontot. Így is tett, és ekkor még egyszer megerősítették, hogy az árban benne van mindegyik készülék.

Szűrt kommentelők
Óvatosan a 30 napig ingyenes mobilnettel!
2011.08.24. 14:37 | juszka

P. nem volt elég szemfüles, mikor szerződést kötött/módosított a Telekomnál, minthogy egy viszonteladóhoz ugrott be, amiből egyértelműen következik, hogy sikeres fogyasztó már nem lehet. Csak fél évvel később tudatosult benne, hogy a 30 napig ingyenes mobilnet egy év hűségidővé változik, ha nem mondja le. Hogy enyhítse valahogy a kialakult helyzetet, levelet írt a T-nek:

Tisztelt Magyar Telekom! 2009. augusztus óta vagyok az előfizetőjük. Akkor DSL Happy + DSL Telefon Alap + IPTV családi csomagot rendeltem meg önöktől, 1 éves hűségnyilatkozattal. Miután lejárt a hűségidő, 2010. novemberben szerettem volna újabb 1 év hűségidőt, illetve DSL Happy díjcsomag helyett DSL Alapot megrendelni. (Ez 2 Mbit/s helyett 5 Mbit/s letöltési sebességet jelentene.) Ekkor kezdődtek a problémák.

Szűrt kommentelők
Mit lehet tenni a nemzetközi garanciával?
2011.08.24. 13:03 | juszka

Megjött a válasz a Toshibától Balázs garancia problémájára:

Tisztelt Homár! A fenti című posztjukra reagálok az alábbiakban. Alapvetően két dolgot kell különválasztani.

A Toshiba az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban ún. EMEA garanciával értékesíti notebookjait. Ez azt jelenti, hogy minimum 2 évig (modellfüggő) az ebben a régióban lévő valamennyi márkaszerviz a hibás notebookot (amennyiben garanciás eseményről van szó) díjmentesen kijavítja a garanciás feltételeknek megfelelően.

Szűrt kommentelők
Fizetni csak aktuális csekkel
2011.08.24. 12:10 | juszka

The Good Boy - mint azt neve is sejteti - mindig időben fizeti be az E.ON-nak a csekket, még akkor is, ha épp nem kapja meg az aktuálisat: fizet egy későbbi hónapra vonatkozóval. Azt azonban nem tudta, hogy két ugyanazon összeg mégsem ugyanaz, ha más-más hónapról van szó. Így, bár fizetett, mégis késett, kapja is a zaklató leveleket az áramszolgáltatótól.

Régóta, hűséges fogyasztója vagyon az e-onnak, mint áramszolgáltatónak. Soha egy perc csúszásom nem volt, sem feléjük sem más szolgáltató irányába. Mivel falun élek, ezért általány díjas ügyfél vagyok, ami azt jelenti, hogy évente egyszer leolvassák a mérőórát, majd 3-4 havonta küldik a következő 3-4 hónap csekkjeit. Ez eddig jól is működött, egészen idén júliusig, amikor a július végén küldött csekkek között csak az augusztus és szeptember végén feladásra kerülők voltak a levélben, míg az éppen aktuális július végi kimaradt belőle (logikus, pont azt nem küldik, amit éppen fel kellene adni). Ezt az on-line ügyfélszolgálaton jeleztem is, kérve, hogy pótolják részemre a csekket, mert így egy hónappal kevesebbet tudok feladni. Majd mivel nyaralni mentem két hétre, ezért vettem a bátorságot, és feladtam a júliusi csekk helyett az ugyanolyan összegre szóló augusztusit (hiszen az összeg azonos, és így az idővel sem csúsztam meg). Na itt követtem el a hibát először.

Szűrt kommentelők
Nem pöcsölnek gyűrűkkel az igaz szittyák
2011.08.23. 12:21 | jackyll

Ez nem a kibaszott Gyűrűk ura, hanem egy másik fantasy! - gondolhatta magában a Turánia.hu személyzete, amikor 2 és fél hónap után naiv ügyfél már hetente többször érdeklődött, készen lesznek-e az esküvő előtt a gyűrűik. Egy ideig nem vették észre, hogy már rég megjött az üzletbe, aztán kiderült, hogy elrontották, aztán az ötvösök nyaralni mentek.

Még májusban párom kitalálta, hogy szép karikagyűrű-párt látott a turania.hu-n, rendeljük meg. Bementünk a boltjukba, ott méretet vettek, mondták, hogy e-mailben kell megrendelni, és kb. három hét múlva már lehet is érte menni. Június 10-én megrendeltem. Egész júniusban semmi. Július 5-én rájuk írtam egy e-mailt, hogy kb. mikorra várható. Válaszoltak még aznap, hogy azon a héten péntekre várható, majd jelentkenek. Nem jelentkeztek. következő héten felhívtam őket, és innentől kezdve hetente hívtam, mondták, hogy "a rendelés folyamatban van, bármikor megkaphatják."

Szűrt kommentelők
Agyalágyultakat alkalmaz a DHL?
2011.08.23. 10:55 | jackyll

Mostanában mintha szaporodnának az olyan DHL-es sztorik, ahol az elvárható minimumot sem sikerül teljesítenie a csomagküldő szolgálatnak. Hiába próbálják meg 3x kézbesíteni a csomagot, ha nem csengetnek be, hogy otthon vannak-e, vagy ha meg sem találják a házszámot. Ez már lassan a Magyar Posta szintje.

Az eset 1 hónapja történt. Rendeltem a telefonomhoz tokot. Szállítónak a DHL volt megadva! E-Mail -ben kaptam a levelet hogy a webshop átadta az árút a futárnak és ezzel együtt küldték a csomagazonosító kódot is amit a DHL oldalán azt megadva nyomon tudom követni a csomagom útvonalát. Hétfői nap ki volt írva hogy a csomag elhagyta a Budapesti depó állomást és hogy ma már kiszállításra kerül. Azon a napon nem voltam otthon de otthon tartózkodtak a nagyszülők akik át tudták volna venni.  Hazamentem és néztem hogy a csomagkövetőn ki volt írva hogy az "adott pillanatban a címzett nem volt otthon"! Csodálkoztam mivel volt otthon valaki aki át tudta volna menni. Na mindegy oda volt írva hogy másnap újra kikézbesítik!

Szűrt kommentelők
Pulykamáj aranyárban a Tescoból
2011.08.23. 09:46 | jackyll

Balbal73 rutinos bevásárló, ezért mindig átnézi a blokkot kifelé menet. Alábbi akciójával 8 ezer forintot spórolt egy tál tescós libamájon:

Szerintem én egy elég tudatos és szemfüles vásárló vagyok, aki mindig rákérdez az árra, átböngészi a blokkot s általában mindig van kissebb-nagyobb bibi a "tesós" vásárlásoknál. Pár tíz forintért sosem reklamálok, mert több időbe telik az ügyfélszolgálatnál sorbaállni, de ami augusztus 12.-én történt a vecsési (gy.k. Ferihegyi) Tescóban az már kiverte a biztosítékot és úgy gondolom, ezt meg kell osztanom Veled és esetleg a nagyérdemű olvasótáboroddal is! Mivel szeretjük a mindenféle májat és aznap a Tescóban nagyon frissnek és minőséginek kinéző pulykamájat kínáltak tálcás kiszerelésben, vettem egy tálcával. Az árát (a kilósat)  megnéztem a polcon (is), rendben volt, tudtam, hogy a család 70-80 deka májat képes egyszerre elfogyasztani (mert ez csak frissen sütve, forró olajjal leöntve élvezhető), ezért kerestem egy kb. ekkora kiszerelést és miután a bevásárló lista minden tétele a kosárban figyelt, irány a pénztár.

Szűrt kommentelők
A Vodafone sem szeret készüléket cserélni
2011.08.23. 08:21 | jackyll

Érti a Homár, hogy a telefontársaságoknak csak nyűg ez a sok vacak kínai telefon, de ha már ők is árulják ezeket, és képtelenek megjavítani, tényleg csak az ő érdekük lenne, hogy ügyfeleik tudjanak is velük telefonálni. Ja, nem, még az ügyfelek érdeke is lenne!

Tavaly szeptemberben vásároltam Önöknél egy Sony Ericsson U10 készüléket. A telefont külföldi tartózkodásom miatt, lényegében csak január óta használom. Fél évnyi használat után szinte minden hibás a készüléken, a nélkül hogy bármilyen fizikai behatás érte volna. Többször tettem bejelentést, hogy Budapest belvárosában folyamatosan szakad a 3g kapcsolatom, a kimenő hívásaim harmada sikertelen, sőt olyan is előfordult hogy félre ment a hívás (más számra ment ki, mint amit tárcsáztam...), a 3g-s internet pedig lényegében használhatatlan sebességű. Az ügyfélszolgálattól többször azt a választ kaptam, hogy a készülékkel lehet probléma, azóta persze kiderült, hogy a sikertelen kimenő hívásokat, és a beszélgetések megszakadását bármilyen készülék produkálja nálam. Persze lehet nem kellene napi több órát telefonálnom a munkám miatt. Vagy más szolgáltató működőképes hálózatán kellene ezt megtennem. Végül rászántam magam, hogy leadjam a készülékem szervizbe Önökhöz. Előtte már történt software frissítés, de ez nem oldotta meg a problémát.

Szűrt kommentelők
A nemzetközi garancia nem sokat ér itthon
2011.08.22. 13:25 | juszka

Balázs külföldön kötött nemzetközi biztosítást a laptopjára, az itthoni Toshiba azonban ezzel nem nagyon tud mit kezdeni. Az meg már kérdéses, hogy érdemes-e repjegyet venni, csak, hogy reklamálhasson az ember.

Pár évvel ezelőtt vásároltunk egy Toshiba laptopot Birminghamben (UK), a Comet nevű áruházban. Illetve a vételár kicsit több mint feléért kötöttünk rá egy nemzetközi biztosítást, ami (akár a felhasználó hibájából történt) sérülés, hiba esetén 5 évig ingyenes javítást, vagy cserét (ha a javítás nem kivitelezhető) biztosít. Természetesen a gép tönkre is ment, de már itthon. A magyar Toshiba "kirendeltség" ügyfélszolgálatán biztosítottak, hogy amennyiben a garanciát adó kereskedő vállalja a költséget, ők minden további nélkül segítenek, de ezt nekünk kell lejátszani az áruházzal, lévén ez nem Toshiba, hanem Comet garancia. Na innentől necces.....:(

Szűrt kommentelők
Ha nincs jegy, lelökik a buszról
2011.08.22. 12:40 | juszka

Újabb ellenőri túlkapás - ezúttal a BKV egyik éjszakai járatán. Berilke fiának nem volt jegye, a kallerek pedig az egyszerűség kedvéért csupán lelökték a járműről.

2011.08.08-án fiamnak motor balesete volt. A sérülése nagyon komoly volt, újra kellett éleszteni. Arca összetört /3 órás műtétje volt/ több helyen koponya alapi törést szenvedett. Sajnos 08.13-án éjjel 2 órakor megszökött a kórházból, /talán nem is tudta mit csinál/ gyalog indult el a Hungária körúton Kőbányára a testvéréhez. Köntösbe, papucsba, lila fejjel, feldagadt szemekkel, és a kórházi csuklópánttal. Megörült, mikor a Pongrácz úton meglátta az éjszakai járatot. A busz megállt, az ajtót kinyitotta, majd miután Ő felszállt, és kiderült, hogy nincs jegye, a Tisztelt Erős Urak lelökték Őt a buszról, és a vezető azzal sem törödött, hogy félig még fent van rácsukta az ajtót.

Szűrt kommentelők