Tékozló Homár

A Neckermann nem fizet a Malév helyett

2012.02.14. 14:27 | jackyll | 139 komment

Szegény Malév-utasoknak nem lesz könnyű visszaszerezni a pénzüket, hacsak nem hitelkártyával fizettek a cégnek közvetlenül. Csoda, ha az utazási irodák sem szeretnének részt vállalni a veszteségből? Abrakadabra szerint erről valami állasfoglalás is született:

Nyaralásomat tervezgetve belefutottam a Neckermann oldalán egy érdekes Malévval kapcsolatos tájékoztatóba, kiemeltem belőle egy részletet: "Kérjük, hogy azon utasaink, akik már kiállított Malév repülőjeggyel rendelkeznek, keressék fel Neckermann utazási irodájukat, ahol a már kiállított Malév repülőjegyek kapcsán fellépő visszatérítési igényeket összesítjük és a visszatérítési eljárást a Malév felé megindítjuk. Azonban a Neckermann, mint utazási iroda nem kötelezhető visszatérítésre, vagy kártérítésre.

Ezt a MUISZ, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége 2012. február 3-i állásfoglalása is alátámasztja, mely szerint a jelen esetben a repülőjegyet értékesítő utazási irodák nem felelhetnek a Malév szolgáltatásának kimaradásáért, hiszen rendkívüli eset (vis maior) történt, amelynek bekövetkeztét az utazási iroda a repülőjegy eladásakor előre nem láthatta. Az utas által megvásárolt szolgáltatás teljesítése tehát olyan okból vált lehetetlenné, amiért az utazási iroda nem tehető felelőssé. A magyar polgári jog értelmében repülőjegy értékesítésekor a szerződés a légitársaság és az utas között jön létre, így az utazási iroda nem kötelezhető visszatérítésre, vagy kártérítésre."

Ez igen érdekesen hangzik. Ezek szerint(szerintük) ha most lefoglalom a szállodát náluk és kifizetem az utat, majd két hónap múlva csődbe megy a szálloda akivel ők lepaktáltak akkor megint csak én bukom a pénzem mert vis major?

Ezzel kapcsolatban egyébként a Skyeurope-nál történt hasonló esetre ez az állásfoglalást találtam: "Turisztikai szakértőnk tájékoztatása szerint, amennyiben az utas az irodához fordul, az eljárás ugyanaz, mint a bankkártyás vásárlásnál. Az utazási irodában ugyanis céges bankkártyával foglalják le az utas számára a repülőjegyet, kétheti fizetési, elszámolási kötelezettséggel"

Ha ez igaz, akkor a Neckermann megpróbálja benyelni az utasok pénzét és bízva a Malévval szembeni per sikertelenségében megpróbál szert tenni egy kis extra profitra? Ez akkor most jogos?

Végezetül ugyanitt - a pdf tájékozató közepén - a szlogen:
"Válassza a megbízhatóságot – elérhető áron!"
 
 üdv
 abrakadabra

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

XCat 2012.02.14. 18:17:23

Deamúgy meg nettó köcsögség. A poszt.
Neckermann egyre szarabb szolgáltatást nyújt, deviszont legalább drágán.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.14. 19:18:27

@petrócselly: Há', b+, ilyen poszt is volt néhány hónapja. Fickó kicsengette a lét, szalon tönkrement, bank vitte az autókat, júzer meg azóta is a rolleren brümmög odahaza.

Kzsolt 2012.02.14. 19:42:18

@batgirl:

Tényleg. A lányok mindig kimaradnak. A Ryanair a női utasokra is gondolhatna.

Megoldó 2012.02.14. 19:46:10

@PsychoCica (4zsiráf): "A sony a tescoban is sony, meg a saturnban is. A gyáricsomagolt cuccok szintén."
Na itt már nagyot tévedtél...
A típusszám legvégén szokott a kutya elrejtve lenni, és azt már a gyárban tudják mit hova lehet küldeni, ami kb. ugyanaz de nem egészen.

XCat 2012.02.14. 20:10:13

@Megoldó: No, ezt mejd megfigyelem keményen, oszt beszámolok. Kösz a tippt.

igazságos 2012.02.14. 20:26:36

Aki a Malévot választotta eleve, sikeres ember nem lehet.

Mi, anno, három éve is inkább kerültük ezt a bagázst, s milyen jól tettük!

Pedig, akik utaztak, azok nem panaszkodtak.

@PsychoCica (4zsiráf): amúgy meg nem is tudtam, hogy ezek léteznek. Azt hittem, megszűntek az Aerovivával. Annak idején, nekünk is őket ajánlották, de ezek mind egy kaptafára dolgoznak, saját zsebüket tömik, tíz,huszezret raknak minden jegyre, ami a reptéren olcsóbb lett volna. Ennyi, ezentúl az utazási irodákat kerüljük, mint a pestist. Aki meg nem tanul mások hibájából, az megérdemli.

s.lac 2012.02.14. 20:28:16

ember, komolyan. valoszinu majd a neckermann fogja neked kicsengetni a penzed pl a dolgozok berebol, de lehet becsuknak par irodat a kedvedert, mert ugy a becsuletes, nem?

XCat 2012.02.14. 20:32:06

@igazságos: Nekem akkor ment el a kedvem tőlük, amikor benéztem a mamutos irodájukba. Volt ott egy korosabb, talicskaarcú néni, akinek az látszott a szemében, hogy na most lehúzlak csórikám (biztos ismered azt a tekintetet, amikor a mádám felméri a kunsaftot, hogy ettől most mit lehet várni). A többinél is kb ez volt, de legalább megpróbálták leplezni. Mme Talicska ellenben mindenképpen rám akart sózni egy cca. 200 ezerrel drágább utat, mint az összes többinél a legdrágább ajánlat, és még csak meg sem próbált kedves lenni. Én ezt zokon vettem, és ottanhagytam őtet a picsába, foglalkozzon a többi palimadarral.
Azóta bojkottálom a nekkermanot, mert ez nagyon megviselte a pici lelkemet.

igazságos 2012.02.14. 20:36:13

@PsychoCica (4zsiráf): az még hagyján, van, ahol bezsebelik az ajánlatért is ám a lóvét. Nem utazunk sokat, nagyon ritkán, munkahely miatt, de ha utazunk, nagy útra és hosszabb időre, két-három évente, amikor is inkább a rokonokat látogatjuk meg, akik más-más földrészen élnek.

Tényleg, mennyire működik ez a lehúzás, és mindig azoknál, akik először járnak utazási irodában. Még jó, hogy felkerestük a repülőteret is.

Egyébként az esetedben, biztos mondtak a távozásod után néhány átkot rád, így szokott lenni.

XCat 2012.02.14. 20:39:12

@igazságos: Engem nehéz megátkozni. És elég hosszú sort kell hozzá kiállni. :)

Egyébként meg nyugodtan megnyuvadhatnak, ezért kapnak fizetést. Nekem ki fizette meg, hogy 15 percen át süketelést hallgattam? Na ki? Úgy van, senki.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.14. 20:45:15

@PsychoCica (4zsiráf): "És elég hosszú sort kell hozzá kiállni."

Hatalmas, türelmetlen utasokból álló sor kígyózott a pult előtt. Ekkor egy ingerült utas előretört a sorban, lecsapta a jegyét a pultra, és felcsattant:
- Egy jegyet kérek a legközelebbi gépre, és ajánlom, hogy első osztályra adják!
A hölgy türelmesen válaszolt:
- Sajnálom, uram! Boldogan segítek Önnek, de előbb az itt sorban álló embereket kell elintéznem.
Az utast ez persze nem hatotta meg, hangosan, hogy mindenki hallja a sorban, megkérdezte:
- Hölgyem, tudja maga, hogy én ki vagyok?!
A nő elmosolyodott, majd a hangosbeszélő mikrofonja után nyúlt:
- Figyelem! A 14-es kapunál van egy kedves utasunk, aki nem tudja, kicsoda is ő. Ha bárki segíteni tud személyazonossága megállapításában, kérjük fáradjon a 14-es kapuhoz!
A sorban álló utasok hisztérikus röhögése közepette a dühös utas a fogait vicsorgatva odavetette:
- Kapja be!!
A nő mosolyogva válaszolt:
- Sajnálom uram, de ehhez is sorba kell állnia.

XCat 2012.02.14. 20:55:28

@atpijkamo: A repülőgép légörvénybe kerül, kigyullad az egyik motor. A repülőgép szép lassan elkezd veszteni a magasságából. Mivel az óceán felett repülnek, a legközelebbi leszállópálya több órára van, így a pilóta szózatot intéz az utasokhoz:
- Hölgyeim és uraim! Sajnos le fogunk zuhanni, amennyiben nem szabadulunk meg egy kis túlsúlytól. A stewardessek már kidobtak minden felesleges tárgyat, de ez is kevés volt, így az utasok közül is fel kell áldoznia magát néhányuknak. Van önkéntes jelentkező?
Néma csend.
- Akkor valamilyen tulajdonság alapján kell választanunk. Mivel szeretnénk elkerülni a rasszizmus látszatát is, ezért ABC sorrend szerint fogunk választani. Kérem, álljanak fel az afro-amerikaiak!
Nem áll fel senki.
- Akkor kérném a barna bőrűeket!
Ekkor egy kis színes bőrű fiú megkérdi az apját:
- Apa! Én eddig úgy tudtam, hogy mi afro-amerikaiak vagyunk. A bőrünk is barna, miért nem jelentkeztél?
- Kuss, kisfiam! – mondja az apja. – Mi itt most niggerek vagyunk, menjenek a kínaiak előbb!

... Ha már repülő.

Rosszindulatú Vászka 2012.02.14. 21:24:54

@PsychoCica (4zsiráf): el vagy tévedve. A Mammutba az nem Neckermann iroda, hanem csak Neckermann partner. Mer nem mindegy ám.

Rosszindulatú Vászka 2012.02.14. 21:28:01

Repülő témába:

Légörvény kerül a repcsi, a pilóta monnya az utasoknak a hangosbemondóba:
- Kérem kedves utasainkat maraggyanak a hejükön, ne nehezíccsék meg az azonosítást!

XCat 2012.02.14. 21:28:46

@Rosszindulatú Vászka: Nem baj, minek adták oda nekik a logójukat. Nekem az onnantól neckermann.
A mcdonaldsban sem érdekel, hogy franchse vagy nem, nekem az meki, és kész.

Rosszindulatú Vászka 2012.02.14. 21:35:20

@PsychoCica (4zsiráf): pl. onnan nem mindegy, hogy a partner 40 % előleget kér, ha 30 napnál távolabbi a foglalásod, az iroda meg csak 20 %-ot. Azér ez nem mindegy. Meg egy csomó más dolog se.

Például, ha nem magyar, hanem osztrák katalógusból akarsz utat rendelni, sztem.

XCat 2012.02.14. 21:50:41

@Rosszindulatú Vászka: "Például, ha nem magyar, hanem osztrák katalógusból akarsz utat rendelni, sztem."

Olyat még nem próbáltam. Ócsóbbak? De az bécsi indulásos mind, nem?

XCat 2012.02.14. 21:53:28

@Rosszindulatú Vászka: De amúgy előfoglalni sem szoktam nagyon... sőt, az életemet sem tervezem előre 2 hétnél hosszabbra. Az már nagyon ködös, hogy megérjük-e.

Rosszindulatú Vászka 2012.02.14. 21:59:18

@PsychoCica (4zsiráf): attól függ, hová mész, de bizony nem ritkán olcsóbb, annyira büngtetőáras tartalékkal számojják az árfojamot a maygar nekkermanusok. No meg egy csomó hejre nagyobb a szállcsi szortiment és nem hetente egy repcsi megy, hanem naponta, szal rugalmasabban tervezhető. Nem beszélve arról, hogy megfigyelésem szerint a magyarok kapják a szarabb szobákat a burkus és labanc ügyfelekhez képest, nomeg ha hirigelni kell, a magyar idegenhergelők többnyire leugatnak, a labanc meg burkusok meg pattannak és intézkednek.

Nomeg monnyuk a sveháti repülőtér konkrétan olcsóbb, mint a ferihegyi, a parkolás például kábé feleannyi, ha a nekkermannal biznicelek és nem cigánykodnak. Legalábbis nekem vidékinek.

XCat 2012.02.14. 22:03:10

@Rosszindulatú Vászka: Intézkedek én magamnak, csak vigyenek el odáig... becsekkolni meg jattal kell, oszt jóvan. Még ha nem is minden tökéletes, nagyban megkönnyíti a későbbi intézkedést.

Nekem nincs mivel parkolni, taxizni szopok. :)

Agyalap 2012.02.14. 22:04:15

@igazságos: Mert nem vagy sem sznob, sem finnyás...
Meg aztán csak ritkán utazol, akkoris munkaügyben, de leginkább a családhoz.
Ja.

Rosszindulatú Vászka 2012.02.14. 22:14:29

@PsychoCica (4zsiráf): nem ijen eccerű.

Az is a biztonságos és ingerszegény nyaralás része, ha van infrstruktúra a seggem alatt. És hamár kifizettem előre egy szolgáltatást, nemár jattolással üzemejjen, mer akkor már régen rossz úgy az az egész ország. Legalábbis nekem.

Hameg kis baksissal tucc hejezkedni, akkor az a szállcsi nincs fúlon és vannak még ott egyéb gázok is.

XCat 2012.02.14. 22:26:25

@Rosszindulatú Vászka: Nemtom, nekem nem szoktak nagy igényeim lenni... tiszta szoba, ágy, törölközők, tengerpart, legyen szappan, miegymás, jó kaja, múkoggyon minden (legutóbb a tévét nekiálltak központilag szabályozni, de ez olyan nagyon nem viselt meg mondjuk), nyalják ki a seggemet mindenhol, és ugorjanak ha megvakkanok valamijér, vagy ráutalóan magatartok... ezt úgy meg szokom kapni.

És ez nekem elég. Baksisolni meg mindenhol kell, itthon is, mert a népségek örülnek tőle, én meg szeressem a boldog népségekt.

Rosszindulatú Vászka 2012.02.14. 22:48:59

@PsychoCica (4zsiráf): hát nemtom, hogy hol az a mindenhol, én nem jártam még ojan hejen, ahol a baksis elvárás lett volna. És nem is akarok.

XCat 2012.02.14. 22:57:50

@Rosszindulatú Vászka: Hát tegnapelőtt véletlenül kaptak borravalót a szervizdíjon felül is a népek, mert nem néztem meg hogy bele vagyon építve a számlába, oszt olyan boldog integetéssel búcsúztattak, hogy én voltam zavarba'.

Szal mindenhol, na.

XCat 2012.02.14. 23:00:20

Megtaláltam magamnak az ideális állást. Boldogságügyi államtitkár akarok lenni. Mindenki kurva boldog lesz, mert kötelezővé teszem a babsisot, meg meraki nem, azt lelövetem.

XCat 2012.02.14. 23:07:57

... de lehet, hogy ez csak szerintem olyan jó ötlet. (?)

atpi kincsem, van az a vicc, hogy hogy kell boldoggá tenni a kutyát, majd szíveskedjél szíveskedni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.14. 23:17:57

@PsychoCica (4zsiráf): A férfit és a nőt tudom. A kutyát? Szabad a gazda.

Hogyan lehet boldoggá tenni egy nőt ?

Csak ilyennek kell lenni:

1) Barát 2) Társ 3) Szerető 4) Testvér 5) Apa 6) Mester 7) Tanár 8) Szakács 9) Ezermester 10) Autószerelő

11) Lakberendező 12) Stiliszta 13) Villanyszerelő 14) Szexológus 15) Nőgyógyász 16) Pszichológus 17) Pszichiáter

18) Terapeuta 19) Vakmerő 20) Szimpatikus 21) Izmos 22) Gyengéd 23) Figyelmes 24) Lovagias 25) Okos

26) Fantáziadús 27) Kreatív 28) Edés 29) Erős 30) Megértő 31) Toleráns 32) Bölcs 33) Ambiciózus 34) Tehetséges

35) Bátor 36) Határozott 37) Megbízható 38) Tiszteletreméltó 39) Szenvedélyes 40) és mindenekelőtt........... nagyon gazdag.

De mindenképpen ügyelni kell rá, hogy:

Ne legyünk féltékenyek, de érdektelenek sem. Jól kijöjjünk a családjával, de ne töltsünk több időt velük, mint Vele. Engedjünk
teret neki, de mutassunk érdeklődést aziránt, merre jár. És nagyon fontos: ne felejtsük el a jeles dátumokat: születésnap, házassági
évforduló, ünnepek, menstruáció, az első csók, a kedvenc nagynéni és a testvérek születésnapja, a nagyszülők és a legjobb barátnő
születésnapja. Sajnos, még ha betűről betűre követjük is ezeket az utasításokat, nem 100%-osan garantált a Nő boldogsága, mert

úgy érezheti, hogy megfojtja a tökéletes élet, és meglép az első szerencsétlennel, akivel találkozik.

Hogyan tegyünk boldoggá egy férfit?

EGY FÉRFIT KÖNNYŰ BOLDOGGÁ TENNI...

Amire szükség van hozzá:

1) Szex

2) Kaja

XCat 2012.02.14. 23:25:15

@atpijkamo: Valami olyasmi, hogy fogod, elkezded lóbálni a fejed körül (?), aztán milyen boldog lesz, ha végre lerakod, csak lusta vagyok kuglizni.

A férfinőnél ezt csak hazudjuk nektek, hogy valamennyire azért igyekezzetek. A dolog végtelenül egyszerű, kell hogy legyen valami a pasiban, amiért a nő akarja. Nemfeltétlen a bankszámlája. Akkor minden oké.
Ha nincs ilyen, akkor hiába a fenti recept, maximum szánalomból hazudjuk majd, hogy ez a tökéletes élet, és nem bírjuk. Lfszt nem. A pasit nem.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.14. 23:30:16

@PsychoCica (4zsiráf): "kell hogy legyen valami a pasiban, amiért a nő akarja. Nemfeltétlen a bankszámlája."

Hhhh... Túl sok olyat láttam, hogy kibírja a pasit, csak menjen el (dolgozni) és hozzon haza pénzt.

XCat 2012.02.14. 23:35:34

@atpijkamo: Erre mondják hogy a házasság legalizált prostitúció. Ami mondjuk baromság, mert egy prosti nem mossa a büdös gatyádat.
De én ebben a dugni összejárunk, meg legfeljebb néha elmegyünk ideoda, de se közös kassza, se összebútorozás.

Ahhoz képest a járombaállított asszonyállatok előszerettel kurváznak le, de az már más kategória. :)
Ezerszer inkább ez, mint az.

Figyel Castro 2012.02.15. 00:04:05

@igazságos: Bazze, a Swiss-nél kerül egy jegy (Budapest-Zürich-Budapest), mondjuk 60 ezerbe (30-30). Na, ha van veled egy 4 hónapos baba (nem iszik, nem eszik, legalábbis amit a repcsin adnak, a lábát a reptérennem teszi le, súly max, mint a max. kézipoggyász), 80 ezer. Malév: ugyanez, gyerekkel megvolt 45-ből, 1700 HUF a gyerek. És most a nicked a kérdés... Igazságos?

Figyel Castro 2012.02.15. 00:05:01

@PsychoCica (4zsiráf): a slusszpoént kihagytad: Nem kínai, sárga :)

Megdobbent 2012.02.15. 00:19:01

Kellene valamit csinalni, vagy epp hogy nem. Csak igy lehet, szerintem!

M. Péter 2012.02.15. 00:24:38

@Jani haverja: Ugyanúgy, mint ahogy van, aki étteremben eszik ahelyett, hogy otthon főzne: kényelem. Meg esetleg jobban jár, ha egy hozzáértő szervezi az útját, mintha maga kontárkodna.

M. Péter 2012.02.15. 01:38:50

@Rosszindulatú Vászka: Rosszul tudod. A kereskedőnek van szavatossági kötelezettsége, néhány éve már használt kocsira is. A gyártó jótállása csak ezenfelül van.

denevér3333 2012.02.15. 02:43:58

@batgirl: Nekem van kék fürdőgatyám! Még abból a korból mikor fecske voltam!:-)

denevér3333 2012.02.15. 02:54:00

Amúgy nem tudok én eligazodni ezen! Ha én előre kifizetek egy terméket szolgáltatást akkor én azt várom, el hogy teljesüljön! Nekem teljesen mindegy, hogy ez melyik légitársasággal fog sikerülni, de a utazási irodával kötöttem szerződést így ő neki kell felel! Nyomdával foglalkozom ha tőlem megrendelnek egy dolgot és kifizetik akkor nekem kutya kötelességem leszállítani a terméket! Függetlenül attól, hogy ezt én nyomtatom, vagy az alvállalkozóm, ha én kifizettem akkor az az én bajom hisz nekem van hasznom közvetítésen!

MACISAJT 2012.02.15. 03:53:55

Rossz hírem van. Ez csak egy Neckermann próbálkozás, hátha utasok egy része benyeli.
Vis maior?:)
Egy légitársáság csődje?:D
Ne tessék kérem viccelni.

A valóságban az utas a szolgáltatást a Neckermann utazási irodától rendelte, nekik fizette ki, vagyis velük áll jogviszonyban, tőlük követelheti a visszafizetést.
Nyugodtan a bírósághoz is fordulva, akár pertársaságokat alakítva,hogy úgy olcsóbb legyen. " Sztárügyvéd" sem kell, annyira sima ügy.

Aztán az aki a " visszatérítési eljárást a Malév felé megindítja" és sorban áll a pénzéért..az maga a Neckermann.
De az már legyen az ő baja.

szorgosnepunkgyoznifog 2012.02.15. 05:09:43

Hmm. Amikor azt állítja valaki, hogy a légitársaság helyett az utazási irodával áll szerződésben, megnézte a papírokat előtte?

Egyébként a jegykiállításra jogosult utazási irodákat a légitársaságok szövetsége(IATA) kb két hetente elszámoltatja és elviszi a kiállított jegyek árát.

Az utazási irodák még csütörtök este is azt az információt kapták, hogy a MALÉV rendben van, biztosítják a működését. Erre pénteken...

ha valak nagy marget feltételez a repjegyeken, akkor nagyon téved. Kb 1-5% között mozog, a repülőjegy árától függően, de ebből is még lejönnek a szokásos kiadások.

igényes 2012.02.15. 06:40:36

rbánon bukott 2300 munkahely?
Minden jel szerint nem kis szerepe volt a magyar kormányfőnek abban, hogy a Nokia Komáromban elbocsátotta 2300 munkatárást. Mindenesetre úgy tűnik, hogy Orbán Viktor megakadályozhatta volna a fájdalmas leépítést, ha hajlandó találkozni a finn világcég helsinki központjának első emberével, aki hiába próbált találkozót kezdeményezni a kormányfővel a komáromi munkahelyek megőrzése érdekében, és akivel nem jött össze a találkozás Helsinkiben sem, bár a kormányfőnek meghívás volt a finn kormánytól

cassio 2012.02.15. 06:57:36

@PsychoCica (4zsiráf): elarulom az europai(!) gyakorlat szrint, ha vásárolsz egy autót pl. a Renault dealertöl, az neked az autot átadja, számlát ad, forgalmi stb. de közben lenyeli a pénzt a gyártó felé s eltünik, akkor bizony a gyártó te veled fog egyezkedni az auto sorsát illetöleg. Azaz vagy visszaadod az autót (ugy hasznaltan) vagy kifizetet a gyártónak a megegyezett összeget. Pontos pl mondok, egy C4 esetében szalon ár cca 10-12K euro, egy ev mulva mikor a dealer eltünt a gyártó 4K euróért adta oda az autót vagy kérte vissza. Te mehetsz a biróságra a dealert perelni.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2012.02.15. 07:05:49

a cseh utazasi irosam nekem is azt irta, hogy nekik csak a sajat csodjukre van biztositasuk, a Malevnek is kell legyen a sajat csodjere:(
De az Amex egy nap alatt visszaszedte a penzemet legalabb.

Nyomek 2012.02.15. 07:09:02

@atpijkamo:
"...lecsapta a jegyét a pultra, és felcsattant:
- Egy jegyet kérek ..."

Minek a jegy neki, hiszen már lecsapta a pultra?

Rá Dios 2012.02.15. 07:23:53

Föl nem foghatom, mi köze a fizetés módjának a vásárolt ortéka sorsához... Hacsak nem a "bankok, fúj, a rohadt bankok" című felelőtlen politikusok által gerjesztett hatávban országrontó és közvetlen drágulást okozó infantilis szöveg ezis.

MACISAJT 2012.02.15. 07:35:23

@szorgosnepunkgyoznifog: ( "Hmm. Amikor azt állítja valaki, hogy a légitársaság helyett az utazási irodával áll szerződésben, megnézte a papírokat előtte?")

Nyugi:meg.(Meg még árulta is előtte).
Az utas is könnyen megnézheti, hiszen számlát, nyugtát kapott a Neckermannál való befizetéséről..:)
Ez egy termék értékesités, amit az iroda árult(jutalékért), kötelessége érte felelni. Vis maior, bruhaha:D

Ami pedig a IATA-t illeti, az tény, hogy viszi az irodák pénzét.

Viszont ahogy a MUISZ van szíves panaszkodni,idézem "az irodák engedtek a zsarolásnak":
www.origo.hu/gazdasag/20120215-napi-gazdasag-mentenek-az-ugyfelek-penzet-az-utazasi-irodak.html

Dönthettek volna másképp is, hogy ellenállnak a IATA-nak és visszaadják az utasoknak a pénzt.
Ehelyett "engedtek a zsarolásnak" és inkább ilyen parasztvakító közleményeket adnak ki.

Az utasnak visszajár a pénze.
A menetrend: felszólítás, fizetési meghagyás,ha az iroda elég hülye hogy ellentmondással él, akkor automatikusan per.

Nehogy már az utasok szívják meg azt (is) hogy egy IATA nevü belterjes maffia zsarolja, fenyegeti a MUISZ nevü posztbolsevik szervezetbe tömörült irodákat.

ZX 2012.02.15. 08:30:21

@MACISAJT: Tájékoztatásul közlöm, hogy az utas közvetlen a légitársasággal áll szerződésben akármi van a számlán.

Manyecska 2012.02.15. 08:53:28

Egyébként csődeljárás során van egy bizonyos sorrend a követelések kielégítésére...:(((....

Skodakék Fábia 2012.02.15. 09:04:38

@ZX: ez azért érdekes kérdés. Volt az utasnak választási lehetősége? Nem. Közölték vele hogy kap az utazásához egy Malév jegyet mert a Neckermann úgy döntött. Rosszul döntött, vállalja a felelősséget.

MACISAJT 2012.02.15. 09:13:29

A repülőjegy értékesítés módja és jogi vonatkozása

Az utazási iroda a repülőjegy értékesítést IATA - Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség
– ügynökként végzi.

Az utazási iroda az eladott repülőjegyekről havonta két alkalommal (kéthetente) köteles
összesítő elszámolást készíteni és azt elektronikusan (internetes feladás) eljuttatni a BSP Hungary-hez.
Az elszámoláson túlmenően havi két alkalommal az elszámolt forgalmat a légitársaságok felé pénzügyileg is el kell számolni.
Az eladott repülőjegyek ellenértékét az ERSTE Banknál nyilvántartott BSP számlára a BSP naptár szerinti határidőre rendelkezésre kell bocsátani, hogy onnan a BSP Hungary Kft. a légitársaságok képviseletében inkasszóval az adott légitársaság részére rendelkezésre tudja bocsátani.
A IATA ügynök utazási irodák az értékesítésért jutalékot kapnak.

ZX 2012.02.15. 09:23:11

@petrócselly: Teljesen mindegy hol az igazság, a jogaszabály szerint járnak. Minden így működik. Az se jogos, hogy a képviselők vagyonnyilatkozatába azt írnak amit nem szégyellnek, mégis ez a szabály.

vladimir964 2012.02.15. 09:29:18

Nem leszek népszerű, de a helyükben én is ezt tenném. Ha utazásszervező lennék, nekem már jóelőre (értsd hónapokkal előre) ki kell fizetnem a foglalást, és ha visszafizetem az előre nem látható okok miatt (vagyis vis maior) fellépő csődöt akkor dupla veszteség ér: 1.Elbukom a foglalási díjamat 2.Ugyanezt az elbukott pénzt vissza kell fizetnem a szolgáltaást igénybe nem vevő utasnak. Vagyis az utasnak, mivel nem az én felelőtlen gazdálkodásom és dilettáns vezetésem miatt ment csődbe a Malév, tetszik nem tetszik, ki kell várnia a köztem és a repülési társaság közötti per végét, és annak pozitív kimenetele után szépen visszautalom neki a pénzt. Amennyiben ez nem tetszik, kiállítok neki egy igazolást, hogy nevezett esemény miatt nem tudom neki visszafizetni a jóhiszeműen befizetett repülőjegy árat, és annak birtokában keresetet nyújthat be a Malév ellen. Bizony, mint minden az általunk 1989-ben választott kapitalizmusban, üzleti alapon működik, amiben benne van a bukta is.

Lehoz_Tamás 2012.02.15. 09:33:51

A lenyeg talan nem is az, hogy koteles-e visszaadni a penzt vagy nem. A lenyeg, hogy az utazasi iroda, legyen az barmelyik, meg akarja-e orizni az ugyfelek bizalmat vagy nem. Mert persze ki lehet bujni a fizetes alol es meg talan jogszeru is a dolog, csak akkor ne tessek sirni, ha 1-2 even belul nem lesz ugyfel, mert inkabb mindenki kozvetlenul veszi majd meg az utazasat.

MACISAJT 2012.02.15. 09:45:52

@vladimir964: ("Vagyis az utasnak, mivel nem az én felelőtlen gazdálkodásom és dilettáns vezetésem miatt ment csődbe a Malév, tetszik nem tetszik, ki kell várnia a köztem és a repülési társaság közötti per végét, és annak pozitív kimenetele után szépen visszautalom neki a pénzt.")

Őszintén, "vladimir", ha te volnál utas,akinek úszott több tízezer/százezer forintja, te elfogadnád ezt az álláspontot?D
Mert ilyen "megértő" ( na jó, síkhülye) utast még Andersen mesékben sem találsz.
(Jelzem, ez a per vége meg a pozitív kimenetele utáni visszafizetés is a fikció kategória,legalábbis a felszámolónál )

vladimir964 2012.02.15. 10:00:29

Na, akkor szépen egyszerűen: pontosan ezért is írtam, hogy nem kell gatyázni a Neckermannal, hiszen azoktól egy vasat sem látok majd (aki ebben hisz, az hisz valójában az Andersen mesékben), hanem rövid úton (és perközösségben) be kell perelni a Malévot, mégpedig minél előbb (célszerű lett volna már a csőd másnapján) hiszen a hitelezők kielégítése is a jelentkezők sorrendjében és értékarányában történik majd... Így legalább az esélye megvan, hogy némi pénzt visszakap az utas.

M. Péter 2012.02.15. 10:02:46

@cassio: De ezt csak azért teszi a gyártó, hogy a hírnevét védje, nem azért, mert kötelessége.

knbm (törölt) 2012.02.15. 10:03:52

Ha egy utazásra fizetsz be, aminek része a rep. jegy akkor visszajár a zsozso. Ha külön veszel jegyet, akkor nem hunyó az iroda.

Skodakék Fábia 2012.02.15. 10:04:43

@vladimir964: na itt van a kutya elásva, mert az utazásszervezőnek igenis felelőssége lenne hogy olyan cégekkel szerződjön aki megbízható és erre vállaljon is garanciát.
Idézem fentről : "Válassza a megbízhatóságot – elérhető áron!"
Ha rosszul dönt meg igenis vállalja annak anyagi és egyéb terheit. Ha megbízhatatlan szállásadóval vagy légitársasággal szerződik az igenis az Ő felelőssége, szerintem.
Pont emiatt megy a csicsek user ezekhez, mert hú de megbízhatónak hirdetik magukat.
Vagy itt az a megbízhatóság hogy a népek pénzéből elvannak? Könnyű a más f@szával verni a csalánt.

M. Péter 2012.02.15. 10:06:43

@denevér3333: Az ügynök más kategória. Képzeld el, hogy biztosítást vásárolsz egy ügynökön keresztül, majd a biztosító csődbe megy. Az ügynök nem fog fizetni a biztosító helyett biztosítási esemény után.

különvélemény 2012.02.15. 10:20:25

@Rosszindulatú Vászka: "frekventáltabb nyaralóhejre az összes rendesebb szállodai szobát évekre előre lekötik a nagy irodák, "

1-1 tömegszállást igen, de ha a átnevezzük tucathelyre, máris nem hangzik olyan szépen.
Itt nézz körül:
www.agoda.com/

Különben is a "frekventáltabb" az két ká és egy bé. :P

különvélemény 2012.02.15. 10:22:37

@vladimir964: "az hisz valójában az Andersen mesékben"

Az Andersen mesék elégé realisták. ;)

vladimir964 2012.02.15. 10:23:04

@petrócselly: Már bocsánat, de teljesen felelősen, a jó gazda szemléletével jártak el. Hát ki lehetne megbízhatóbb partner, mint egy "állami" repülőtársaság???? Vagyis duplán jogos a Malévot beperelni, mivel a csőd a többek között a pórul járt utas adóforintjaiból is fenntartott állami repülőtársaságnál történt, tehát dupla kár is érte: közvetlen és közvetett.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.15. 10:24:09

Tessen Matolcsy "Unortodox" Györgynél verni az asztalt! Majd ő visszafizeti! :) A köz zsebéből...

Skodakék Fábia 2012.02.15. 10:25:40

@vladimir964: egyetértek veled, pereljék be a Malévot, vagy ami maradt belőle és nyerjék is meg a pert. Ehhez sok sikert kívánok nekik.
De előbb fizessék ki azokat akiknek a pénzéből idáig szarrá keresték magukat.

vladimir964 2012.02.15. 10:26:45

@különvélemény: Valóban, mivel a legtöbb valódi élményeken alapszik, amiket az író átélt. És közülük jópár ráillik kis hazánkra is. Leginkább talán a Király új ruhája című.

Skodakék Fábia 2012.02.15. 10:27:43

@vladimir964: mondjuk ha szerinted az "állami" cégek a megbízhatóak akkor nem ugyanúgy látjuk a dolgokat

vladimir964 2012.02.15. 10:29:56

@petrócselly: Úgy látom, nem fogunk dűlőre jutni. Teljesen más szemszögből nézzük a dolgokat. Jómagam vállalkozó vagyok (valódi és nem gengszter mivoltomat szépítem e megnevezéssel), és cégtulajdonosi szemszögből nézem a kérdést. Ettől még erkölcsileg neked is lehet igazad.

vladimir964 2012.02.15. 10:33:49

@petrócselly: Az állami cégeket illetően. Ezt némi gúnnyal írtam, mivel épp az a baromi nagy baj, hogy épp azon cégek, melyeknek megbízhatóknak kéne lenniük fizetőképesség okán, a leggyalázatosabbak. Látható ez a közbeszerzési pályázatok ki nem fizetésében, dilettáns, pártkatonák általi vezetésben, stb. És ennek bizony a mindenkori vezetés a felelőse. És hogy állami cég is tud igencsak profitorientáltan működni, arra legszebb példa a Renault, mely a II. világháború óta (mivel az öreg Renaultot mint kollaboránst elítélték, és elvették a gyárait) állami kézben van (pontosabban a Francia Állam a fő részvényese). Gondolom értersz az autókhoz, további magyarázat szükségtelen.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.15. 10:38:36

@Nyomek: Akarom mondani, beszállókártyát.

Hé, én csak kopiztam!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.15. 10:40:13

@petrócselly: Azért árnyalni kell a képet. Van amiben az állami intézmények megbízhatóak, van amiben nem.

Skodakék Fábia 2012.02.15. 10:44:03

@vladimir964: nem kell hogy egyformán gondolkodjunk, ide mindenki kiírhatja ami a lelkét nyomja :))
Én sosem leszek cégtulajdonos, ergo maximum beleképzelni tudom magam egy ilyen helyzetbe, de úgysem látom azt amit te. Viszont rengeteg szolgáltatást veszek jómagam is és elvárom hogy ha valaki rajtam keres ( pláne ha mondjuk évekig és nem keveset ) az ne csak addig legyen jó partner amíg minden rendben van, hanem akkor is amikor baj történik.
De ez Magyarisztán...kíváncsi vagyok hagyma előkerül-e ma, érdekelne egy ilyen ügynek mi lehet a végeredménye a demokráciában...

Skodakék Fábia 2012.02.15. 10:46:26

@atpijkamo: végül is személyi igazolványt egész jól csinálnak...

M. Péter 2012.02.15. 10:50:21

@vladimir964: 1996-ban privatizálták a Renault-t, csak 15.7% maradt a francia állam tulajdonában.

vladimir964 2012.02.15. 11:06:57

@M. Péter: Akkor régi volt az információm, ettől függetlenül tud jól működni egy állami cég is...

Skodakék Fábia 2012.02.15. 11:16:15

Gratula a poszternak, fejlemények vannak :
index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/15/mentenek_a_malev-jegyek_arat_az_utazasi_irodak/
Akkor mégis igaz a kéthetes fizetési kötelezettség?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.15. 11:18:08

@petrócselly: Azért annál egy kicsit többet. De általában bízni bennük tényleg nagy hülyeség.

Manyecska 2012.02.15. 13:01:15

@vladimir964: ezt írtam én is:)
Ez a járni jár csak nem jut...tipikus esete lehet rossz esetben.../???/........

vladimir964 2012.02.15. 13:10:04

@dr. /DLA, phd, pdf / Manyecska: Sajnos igen, de hát ehhez azt hiszem az utóbbi 50-60 évben, számtalan kormányunk alatt már igazán hozzá szokhattunk :-)

XCat 2012.02.15. 13:14:53

@különvélemény: Igen, főleg a közvetlen tengerparti, jó ellátást nyújtó, amúgy meg kellemes szép nagy marha szállodákat, amikért tömegek hajlandóak fizetni. Ellentétben pl. a magyar hotelek többségével, amik majdnem üresen állnak egész évben, azt a nyomorult másfél hónapot leszámítva. Örülnének ott is a tömegnek, hidd el nekem.

Manyecska 2012.02.15. 13:15:21

@vladimir964: :) remélem ez esetben találnak valami épkézláb megoldást..

XCat 2012.02.15. 13:16:33

@cassio: A bíróság valószínűleg nem nagyon értené, hogy jogosítvány nélkül mi a jó francnak vettem rönót. :) Azt amúgyse vennék, pina alakú a logója. Nekem kiscicás kell.

vladimir964 2012.02.15. 13:16:51

@dr. /DLA, phd, pdf / Manyecska: Majd csinálnak rá egy parlamenti bizottságot. Régi angol aranyköpés: "ha valamit el akarsz tusolni, alakíts hozzá egy parlamenti vizsgálóbizottságot"

XCat 2012.02.15. 13:18:40

@vladimir964: Tulajdonképpen te is csak azt mondod, hogy olvassák el a szerződéseket aláírás előtt. :) Erre nem lenne baj rászoktatnia népet. Mármint azt a felét, aki nem csak a nevét tudja leírni.

BPO654 2012.02.15. 14:03:18

Malév.
22 db gépe volt. Ebből 18 db Boeing 737-ese volt, amiket 2001 óta lízingelt az egyébként magyar származású tulajjal bíró ILFC-től. A gépek kapacitása 102-119-126 fő; 737-600/737-700/737-700ER. Áruk 50 M USD (600-asé), kb 60 M USD (700-asé), árf.:kb 220 Ft/USD. Elmondanám, h a a brazil gyártó EMBRAER E 195 típ. gép kapacitása szintén 120 fő de feleennyibe kerülnek kábé.... . Persze az amcsi cég nyílván az amcsi gyártmány lízingelésében volt érdekelt..... . Az Embraer cég ezen típusa megtlálható a Finnait, Lufthansa KLM Air CAnada flottájában többek közt. A kőröshegyi viadukt maga 100 Mrd volt ebből már lehetett volna venni 18 db ilyen gépet kp.-ra, v megmenteni a BKV-t pl.:DDDDDDDDDDDDD

airlinergallery.nl/e195a.htm

XCat 2012.02.15. 14:10:38

@BPO654: BKV-t nehezen, ott úgy kezdték volna, hogy a százból 75 milliárdot kiosztanak rendkívüli prémiumnak (végre kapott volna az egyszeri melós is pár fillért), aztán kérnek még 120 milliárd állami segélyt.
De amúgy szép számok.

denevér3333 2012.02.15. 14:13:17

@M. Péter: én nem vagyok ügynök sőt még viszont eladó van olyan munka amit elvégzek és van olyan amit kiadok alvállalkozónak, de teljesen önálló jogi személy vagyok! Én nem reklámozom az alvállalkozómat én saját magam reklámozom és a referenciáim is a sajátjaim, nem az alvállalkozómé! még akkor is ha az ő gépét használtam!

XCat 2012.02.15. 14:18:51

@denevér3333: De azzal ugye tisztában vagy, hogy az alvállalkozód erre kb. mekkora ívben fog szarni? :)
Gondolom külön szerződés nincs rá, hogy melyik referencia kié, és ha van is, nem valószínű hogy felárat fizetsz érte, hogy ezt ne tüntesse fel sehol.

Ne odíts folyton! Vásári kikiáltó bugris benyomását kelted! Bizonyám!

(Surmó.)

denevér3333 2012.02.15. 15:21:20

@PsychoCica (4zsiráf): Az, hogy mennyire tartja be az alvállalkozóm az íratlan szabályokat szerinte maximálisan. Dolgozok vele pár éve. Nem nem fizetek többet sőt kevesebbet fizetek, mert több munkát viszek mint egy megrendelő és ezért van kedvezményem! Miért szólsz olyanhoz amihez nem értesz?
A kiabálás nem a felkiáltójel az csak a válasz nyomatékosítása.
AMÚGY MEG SURMÓ A JÓ ÉDES ANYUCIKÁD!!!!!!!
Na ez a kiabálás.

XCat 2012.02.15. 15:25:02

@denevér3333: Helyreteszed magad öcsi, vagy megvárod amíg szájbabaszlak egy ütvefúróval? :)
így otthon kommunikálsz, mert ott eltűrik. Én nem. Világos?

denevér3333 2012.02.15. 15:42:44

Kicsilány! Na azt megnézném. Úgy kommunikálok ahogy én akarok senki nem szabja meg. Hát ha nem vagy 50 éves matróna akkor nehezen képzelem el, hogy le lehetne öcsizni bár akkor se már. Meg ettem a kenyerem javát de legalábbis jó esetben nagyobbik részét biztos.

XCat 2012.02.15. 15:45:44

@denevér3333: Akkor dupla szégyen. De ha anyámat még egyszer a szádra veszed, esküszöm megkereslek, letépem a faszodat, a szádba tömöm, és kihúzom a seggeden.

Ehhez tartsd magad.

denevér3333 2012.02.15. 15:52:11

Jaj aztán én megijedtem, de tény legyen igazad nem veszem a számra mert ő nem tehet róla, hogy ilyenné váltál. Biztos a környezet. A szexuális fantáziálásoddal meg keress meg egy szexuálpszichológust talán ő majd segít.
süti beállítások módosítása