Szegény Malév-utasoknak nem lesz könnyű visszaszerezni a pénzüket, hacsak nem hitelkártyával fizettek a cégnek közvetlenül. Csoda, ha az utazási irodák sem szeretnének részt vállalni a veszteségből? Abrakadabra szerint erről valami állasfoglalás is született:
Nyaralásomat tervezgetve belefutottam a Neckermann oldalán egy érdekes Malévval kapcsolatos tájékoztatóba, kiemeltem belőle egy részletet: "Kérjük, hogy azon utasaink, akik már kiállított Malév repülőjeggyel rendelkeznek, keressék fel Neckermann utazási irodájukat, ahol a már kiállított Malév repülőjegyek kapcsán fellépő visszatérítési igényeket összesítjük és a visszatérítési eljárást a Malév felé megindítjuk. Azonban a Neckermann, mint utazási iroda nem kötelezhető visszatérítésre, vagy kártérítésre.
Ezt a MUISZ, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége 2012. február 3-i állásfoglalása is alátámasztja, mely szerint a jelen esetben a repülőjegyet értékesítő utazási irodák nem felelhetnek a Malév szolgáltatásának kimaradásáért, hiszen rendkívüli eset (vis maior) történt, amelynek bekövetkeztét az utazási iroda a repülőjegy eladásakor előre nem láthatta. Az utas által megvásárolt szolgáltatás teljesítése tehát olyan okból vált lehetetlenné, amiért az utazási iroda nem tehető felelőssé. A magyar polgári jog értelmében repülőjegy értékesítésekor a szerződés a légitársaság és az utas között jön létre, így az utazási iroda nem kötelezhető visszatérítésre, vagy kártérítésre."
Ez igen érdekesen hangzik. Ezek szerint(szerintük) ha most lefoglalom a szállodát náluk és kifizetem az utat, majd két hónap múlva csődbe megy a szálloda akivel ők lepaktáltak akkor megint csak én bukom a pénzem mert vis major?
Ezzel kapcsolatban egyébként a Skyeurope-nál történt hasonló esetre ez az állásfoglalást találtam: "Turisztikai szakértőnk tájékoztatása szerint, amennyiben az utas az irodához fordul, az eljárás ugyanaz, mint a bankkártyás vásárlásnál. Az utazási irodában ugyanis céges bankkártyával foglalják le az utas számára a repülőjegyet, kétheti fizetési, elszámolási kötelezettséggel"
Ha ez igaz, akkor a Neckermann megpróbálja benyelni az utasok pénzét és bízva a Malévval szembeni per sikertelenségében megpróbál szert tenni egy kis extra profitra? Ez akkor most jogos?Végezetül ugyanitt - a pdf tájékozató közepén - a szlogen:
"Válassza a megbízhatóságot – elérhető áron!"
üdv
abrakadabra
Az utolsó 100 komment: