Tékozló Homár

Van aki már visszakapta Malév-jegye árát

2012.02.16. 14:09 | jackyll | komment

Míg a magyar bankok néhány hónap alatt ígérik, hogy visszautalják a fantomizálódott nemzeti légitársaság felé befagyott pénzeket, a pusztuló Nyugaton egy hét alatt sikerült ezt a műveletet végrehajtani:

Miután otthon hatalmas felhajtást látok az elveszett Malév jegyek körül, gondoltam megosztom a saját tapasztalatomat jegyvisszaterítés ügyében. Egy ízig-vérig őskapitalista országban tengetem napjaimat, és az eddig megbízható partnernek bizonyult Malévot vettem igénybe, ha szüleim látogatóba jöttek hozzánk. Most is már január elején lefoglaltam a március végi repülőjegyeket, és természetesen kártyával fizettem, mint errefelé sok minden másért. Készpénzt szinte sosem hordok magamnál (amúgy kártyahasználat, pénzkivét, átutalasok, számlavezetés teljesen ingyenes a bankomnál). Miután pénteken  meghallottam, hogy a Malévből csak 80as években szuvenírba eltett otthoni kis kék műanyag poharak és tálcák maradnak meg, gondoltam felhívom a bankomat, hogy mégis mi a teendő, viszontlátom-e az életben a pénzemet.

Két jegyet vettem 75000 Ft értékben. Az ügyfélszolgálatos, mint mindig naprakész és barátságos volt. Elmagyarázta, hogy küldjek el nekik mindent emailben a jegyfoglalással kapcsolatban, és majd megnézik mit tehetnek, olyan két hét múlva érdeklődjek, és szerinte 6 héten belül vissza tudják szerezni a pénzt. Ehhez képest nem egészen egy hét múlva kaptam tőlük egy udvarias levelet, amiben jelezték hogy a pénzt a számlámra átutalták, elnézést kértek a kellemetlenségért (amit nem ők okoztak) és részükről lezártnak tekintik az ügyet. Hoppá.....

Talán ezért is emlegetik sokan a nyugati világ alkonyát, mert ezek a kapitalisták nem csak elszipolyozzák a pénzünket, hanem még képesek és vissza is fizetik...:)) Remélem mások számára is ily künnyen megoldódik az ügy otthon!

Üdv,
G

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2012.02.16. 14:16:16

A poszt megírását az Aldi támogatta. (x)

Col.Maybourne 2012.02.16. 14:19:36

Azokbol a kek poharakbol tudna valaki szerezni?

Manyecska 2012.02.16. 14:19:42

:)))) ..mit fog ezért kapni...

Rosszindulatú Vászka 2012.02.16. 14:26:20

"a Malévből csak 80as években szuvenírba eltett otthoni kis kék műanyag poharak és tálcák maradnak meg"

Magyarok ne lopjatok :)

FDToth 2012.02.16. 14:26:52

Ennyi... van hova visszafejlődnünk:)

Neon Fu 2012.02.16. 14:29:21

Én a Malévot szeretném visszakapni.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.02.16. 14:40:15

Így kéne mindenhol működni a dolgoknak. Magyarországon ez is az unortodoxia jele, hogy nem teljesen így működnek. Na bumm.

Én örülök ennek a posztnak.

Taxina 2012.02.16. 14:48:32

Ezúttal most nem csak a "pusztuló Nyugat" az "éltanuló".
Nekem is volt Malév jegyem. Múlt hétfőn jelentettem be a számlavezető bankomnak a visszatérítési igényemet, pénteken pedig jóváírták a jegyárat a bankszámlámon.

Rosszindulatú Vászka 2012.02.16. 14:48:43

Többé nem hullanak a malevelek

dr. _mmm_ 2012.02.16. 14:53:54

nagyképű, fasz vagy te barátom.

CBF 2012.02.16. 14:57:28

@Taxina: Melyik banknál? Én 2 hete bejelentettem és azt mondták, hogy a szabályzatuk szerint 120 napon belül vizsgálják ki az esetet, de a malévos eseteket előre veszik. Persze még semmit nem kaptam vissza.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2012.02.16. 14:58:57

nekem nem volt malév jegyem, most akkor mit jelentsek be és hova?

hazank fia 2012.02.16. 14:59:03

Az Expedia-n januarban vettem egy Malev (182-es koddal, tehat Malev altal kiallitott) atszallasos jegyet aprilisra. Az oda-vissza utbol 1-1 szegmens Malev jarattal uzemelt (volna). A Malev leallasat koveto hetfon (Feb/6) felhivott az Expedia, hogy gond van a jarattal a legitarsasag megszunese miatt. Sajnos ugy latjak nem esek bele abba a korbe, akiket karteriteni fognak, ezert ha elfogadom, uj utvonalon, szinten egy atszallassal ujrafoglaljak a jegyem a BA-nal, mint volt partner legitarsasagnal. Ez nekem kb 1 ora telefonalasba kerult, semmi tobbe. A vegen megkerdeztem, hogy nagyon orulok, de megis miert csinaljak ezt, olvastam, hogy a tobbi utazasi iroda elharitja a segitseget. Nem ertette a no a kerdest. Azt mondta ezert vannak. Csak hansulyoznam, mindezt kerdes nelkul, onkent. Ez sem magyar ceg, amugy.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.16. 15:02:25

@fghjk: a bankodnál, és a pszf-nél. Neked ugyanannyi jogod van nem visszakérni a nemlétezőjegyed árát, mint más állampolgároknak

Taxina 2012.02.16. 15:04:52

@@CBF: OTP
A kivizsgálás a papír szerint itt is 90 nap. De - tájékoztatásuk szerint - megnézik a számlámat, a papírokat és kb 7 múlva jóváírják az összeget. Ebből lett bejelentést követő 4. nap.
Aztán ha a 90 napos kivizsgálás során arra jutnak, hogy jogtalanul kaptam vissza az összeget, akkor leveszik a számlámról.

hazank fia 2012.02.16. 15:14:06

Az kimaradt, hogy erdemes korulnezni, akinek van 182-es jegye. Tobb helyen is olvastam, hogy Malev-ticketed utasok siman utazhatnak, ha a jegyuk code-share jaratra szolt, amit mas tarsasag uzemeltetett. A KLM pl siman elvisz.

www.klm.com/travel/us_en/prepare_for_travel/up_to_date/flight_update/index.htm

pkaresz 2012.02.16. 15:40:45

En is visszakaptam mar a penzem a napfenyes Sp-ban, de nekem csak 1 e-mailbe kerult es masnap ujra a szamlamon volt a febr. vegere szolo repjegyem ara. :)

Félre Beszélő 2012.02.16. 16:14:37

Én ott voltam, elmondom, mi történt. Szóval a posztoló azt felejtette el hozzátenni a történethez, hogy a pénz, amit kapott, az valójában egy ötvenöt évvel ezelőtti és a bíróságot már háromszor megjárt (és mindháromszor jogerősen az ügyfél számára a bankkal szemben megítélt) ügy kapcsán kapott visszatérítés, ami valójában nem 75 000 forint, hanem 75 000 pengő értékű repülőjegynek a visszatérítése volt, amiből a bank levonta a kezelési, tranzakciós, könyvelési, visszajuttatási, rendelkezésre állási, valamint árfolyamkockázati jutalékát, így tulajdonképpen az a 32 Eurocent, amit most visszakapott a banktól, az csak méltányosságból ennyi, mert valójában még neki kellett volna fizetnie 43,71 euro-t a bank részére a fenti kölltségek levonása után.

Szóval semmi sem olyan szép a nagy nyugaton sem, minden csak látszat és az imprerialisták szemfényvesztése!

Neon Fu 2012.02.16. 17:47:04

@petrócselly:
Nem. :)
Viszont meglehetősen sűrűn repültem, mindig Malévval, ezért nagyon megérzem a hiányukat. Most mindenféle többórás kerülőutakat kell majd tennem, hogy hazamehessek. Ráadásul -tudom, szentimentális vagyok- de már arcról ismertem a személyzetet, szerettem, hogy magyarul is bemondják a dolgokat és csak az ő business várójukban volt túrórudi... nekem tényleg hiányzik ez a boldogult légitársaság.

Matteo79 2012.02.16. 18:11:40

Csak megsúgom, hogy kizárólag azért tudták visszautalni a pénzt, mert kártyával fizettél és a bankoknál van némi átfutási ideje a tényleges kifizetésnek.
Más esetben a Malév felszámoló biztosa fogja kielégíteni a követeléseket és hát a sorrend nem az jegyvásárlókkal kezdődik...

moncayo 2012.02.16. 22:22:32

Kicsit off, de ha már bankról van szó, velem az MKB Bank itthon külön kegyként közölte, hogy 30 nap vizsgálat kell neki, a reklamációm miatt, amiért egy három éve lemondott, de az utóbbi időben már havonta mégis kiküldött ( és használhatatlan ) kártyadíj miatt levon. Talán Erdei Tamás MKB bankelnököt is el kellene küldeni tanulni a postoló bankjába: tanulni egy kicsit!

M_R 2012.02.16. 22:24:39

Hát a hanyatló nyugaton tényleg szarul működnek a dolgok: itt előfordul hogy a szolgáltató (legyen az bank, önkormányzat, "kormányablak") rendszerint azt hiszi hogy ő van az ügyfélért. Bezzeg az orbanisztáni kánaánban még a portás is kioltatja az okvetetlenkedő ügyfelet...

moncayo 2012.02.16. 22:25:14

@Matteo79: Pontositok: a charge átfutása max. 72 óra, tehát a pénz már a Malév-nél volt rég. A visszafizetésre a bankokat törvény kötelezi, mert a pénzedért nem kaptál semmit. A Malév-tól majd neki kell visszaszedni, ha tudja. Nem tudja, s bukja.

v1k · http://www.v1k.eu 2012.02.16. 22:26:47

nekem ma utalták vissza (otp, márciusban utaztam volna), azt hittem tovább fog tartani, de végül sikerrel jártam. :)

XCat 2012.02.16. 22:27:21

@M_R: Najah. Ennél már csak az a különlegesebb, hogy mindenki azt mondja, hogy ő ugyan nem szavazott ezekre. Ki érti ezt. :)

moncayo 2012.02.16. 22:28:39

@M_R: Így igaz, ma az MKB Árkád fiókjában az egyik vezető közölte velem (lásd fenti panasz), hogy mit "ugrálok", hisz én csak "egy panasz vagyok". Tehát nem Ügyfél, hanem egy "panasz". Ugyanezért az MKB anyabankjánál (Bayerische Landesbank) már az utcán lenne. De ez a magyar ugar.

XCat 2012.02.16. 22:30:46

@moncayo: És miért nem hívtad ki a főnökét, hogy megkérdezd, mit gondol erről? Szemtelen személyzetet meg kell tanulni kezelni.

Egyébként még most sem késő, holnap sétálj el arra megint, és ha hasonló van, rajta.

Az MKB egyébként ritka impotens banda.

XCat 2012.02.16. 22:34:12

@PsychoCica (4zsiráf): ... a magyar ugaron meg csak a magyar birka az, aki áll és búsong, hogy hű, bántott valaki, aki belőlem él. Hű, ez borzasztó. Hű, baszok valamit csinálni, járjon már így a következő is, aztán ha összejövünk valahol a nagyvilágban, búsongunk rajta együtt.

MI A TETVESKURVAISTEN VAN VELETEK? FELÉBREDNI.

XCat 2012.02.16. 22:35:20

Milyen csúnyán beszélek én meg ma. Frusztrált lennék?...

Vittore. 2012.02.16. 22:56:26

Azért Magyarországot sem kell félteni. Barátnőm az egyik tényleg ügyfélbarát banknál dolgozik, s miután tényleg baromi sok pénzt buktak a bankok a kormány politikája miatt, így érhetően ott spórolnak, ahol lehet: a munkaerőn.

Na most képzeljétek el, hogy miután a maximumon dolgozik mindenki, hogy épp ki tudják szolgálni a sok bejövő hívást, ekkor hirtelen valami balfac hiba miatt eltűnik sok-sok ezer-tízezer banki adat, nem ennél a banknál, hanem valami közbülső cégnél (biztos hallottatok róla), s mindenkinek lekorlátozták a kártyáját. Miután egy hónapig ez ment, utána meg a Malév lépett meg a pénzzel.

Persze mind a csóró, mind a kőgazdag ámde értelmi fogyatékos vásárló mit csinál? Felhívja az ügyfélszolgálatot, ahol az ügyfélszolgálatosok vécére nem tudnak kimenni a sok hívás miatt. A sok hívás miatt a várakozási idő 30 perc, ami után a kedves ügyfél már mocskoskurvázva kezdi a beszélgetést, s persze Magyarországon mindenki azonnal be akarja perelni a bankot. Főleg azért, mert a bank a szemét/nátzi/zsidooo/stb. s miért nem veszi vissza a pénzt a Malévtól...

S nem, nem lehet beültetni plusz embert, mert 2 hónap csak a kiképzés jobb bankoknál, és utána jön még a felügyelet alatti szöszmötölés. Vagy van más módszer, de akkor olyan lesz a kiszolgálás, mint az otp-ben...

Van még kérdés?

szacsa86 2012.02.16. 23:35:17

Sziasztok!

Velünk is hasonló eset történt megvettük a repjegyet a szüleimnek a csőd előtt 2 héttel kb. mert gondoltuk csak jo ha magyar társasággal utaznak a malévval sosincs gond stb...Na a lényeg hogy mi is bankkártyával fizettünk mégpedig külföldivel de paypal rendszeren keresztül, nekik írtunk panaszt kivizsgálták nem kapunk semmiféle kártérítést, bementünk több bankba is mindenhonnan elküldtek mivel nem Credit hanem Debit kártyával fizettünk emiatt nem jár kártérítés...Egyébként az angliai Lloyds TSB bankrol van szó esetünkben.
Aki esetleg hasonló paypal-el fizetett és van valami pozitív tapasztalata az üggyel kapcsolatban kérem írjon itt vagy az e-mail címemre.
Love Homár

tumpara 2012.02.16. 23:38:33

Cím: Van, aki már visszakapta... Kéne az a vessző, ha már írásra adjuk a fejünket.

okleveles naiv 2012.02.16. 23:52:43

Hmm. A bankom 7 munkanapom belül írja jóvá. Pedig igen sokan szidják. De vajon miért? Az ő bankjuk jobb? Még ennél is?

ökörpöröly 2012.02.16. 23:56:21

Úgy tűnik, hogy a posztíró se ázsiai fideszbirka! :) Nagyon helyesen!

Monarch (törölt) 2012.02.17. 00:18:00

Namost mielőtt nagyon elmerülnénk a "szar Magyarország vs. kerítést kolbászból a fejlett Nyugaton" gyönyörű életkép megtekintésében, elmondanám, hogy a február 3-i és 6-i telefonálás nyomán 7-én postára adott formanyomtatványomra még mindig nem kaptam választ, nemhogy pénzt.

bean 2012.02.17. 00:19:20

Na igen a debitkártya. Kőkemény ígyjárás van, barátom. Azon nincs fedezet. Tudod, a bankok azért vannak hogy profitot termeljenek és azt szeretnék ha te hitelkártyát üzemeltetnél mert azon nekik iszonyú sok a hasznuk. Ebbe még az is belefér hogy a MALÉV bukta esetén visszaadják a pénzt. A debitkártyán nincs semmi haszon...

Muster Mark 2012.02.17. 00:26:56

Én azt szeretném, azért imádkozom, hogy a malévot tönkretevő zsidók mind-mind gázkamrában haljanak meg. Az utolsó szálig.

Én minden nap egy új Holocaustért imádkozom!

tundrazuzmo (törölt) 2012.02.17. 00:35:12

@Muster Mark: Üdvözöllek a villamosszékben náci!

Ha találkozunk, és olyan vagy, amilyennek mutatod magad, akkor puszta kézzel foglak kibelezni. Te is védekezhetsz, de nem lesz esélyed.

Ha csak hangember vagy - mint általában az ilyen náci férgek - akkor leveszem rólad vastagkeretes szemüvegedet, és tinédzserpattanásos pofádat dagadtra verem, hogy egy életre megtanuld, ne bántsd a magyart!

Muster Mark 2012.02.17. 00:44:22

@tundrazuzmo: Magyart? Milyen magyart?

Az átlag magyar olyan, mint te. Buta, agymosott. A magyarság - halott.

A zsidók ölték meg.

És ezért én egyvalamit akarok.

Bosszút.

JohnHenry 2012.02.17. 00:58:38

@Muster Mark: te beteg vagy, kezeltesd magad.

tundrazuzmo (törölt) 2012.02.17. 01:02:31

@Muster Mark: Bosszút akarsz? Akkor menj haza és simogasd a macskádat. Bosszúból húzd meg a farkát. Skizo.

Ferri.HU · http://www.ferri.hu/ 2012.02.17. 01:12:49

@Rosszindulatú Vászka:

Én úgy tudom ezek utána ( miután kiosztották és elfogyasztották belőle az ételt / italt ) mentek a szemetesbe...

Akkor hol itt a lopás ?

Max. guberálás. Tudom manapság már azért is le lehet ültetni valakit...

Ferri.HU · http://www.ferri.hu/ 2012.02.17. 01:15:29

@fghjk:
Ahova a fel nem vett devizahiteled végtörlesztését nem jelentetted be!

Muster Mark 2012.02.17. 02:33:52

@tundrazuzmo: Én a te farkadat szeretném lekötni, amíg le nem rohad. Utána pedig megvárni, amíg megdöglesz sebfertőzésben.

Ez lenne a méltó büntetés neked, te zsidóknak kutyája, te egységsugarú, degenerált, kommunista patkány.

kacagány 2012.02.17. 06:44:27

@Matteo79: Nem egészen azért. Én például az októberben fizetett pénzt kapom így vissza. Annyi a lényeg, hogy a kártyaszolgáltatással jár teljesítési garancia. Vagyis a bank most kifizeti neked a saját pénzéből, aztán szépen megpróbálja behajtani a felszámolóbiztoson. De erről már szerencsére neked nem kell tudnod.

@jackyll: Jó lenne moderálni a kommenteket, semmi kedvem itt is a degenerált fióknácik epehányásait olvasgatni a reggeli kávéhoz.

sportos 2012.02.17. 08:40:10

én szombaton adtam postára a papírokat a bankomnak, és csütörtökön már válaszoltak is, hogy visszarakták a pénzt a számlámra! na igen, én is a rothadó kapitalizmusban élek, nem pedig a dicsö magyar honban.

Uva 2012.02.17. 09:15:33

én múlt hét hétfőn mentem be az otp-be, és múlt pénteken már a számlámon volt a pénz, szóval nincs lehetetlenség itt a vadkeleten sem

pgiuqfhk 2012.02.17. 10:15:13

@sportos: Nem olvasod, hogy itt, Magyarorszagon is mindenki visszakapta a penzet egy heten belul? En is.

sportos 2012.02.17. 10:27:01

@pgiuqfhk: bocs, nem olvastam végig minden kommentet. de örömmel hallom, hogy végre valami otthon is müködik

CBF 2012.02.17. 11:56:12

@pgiuqfhk: Egy nagy lófaszt, én 2 hete voltam bent személyesen és még nem kaptam vissza. Lehet ez volt a gond? :)

M. Péter 2012.02.18. 22:22:08

@szacsa86: Nem sok remény van, akkor sem lenne, ha hitelkártyával fizettél volna. A bank fizetett a paypalnak, és ezért kaptál elektronikus pénzt a paypaltól. Az már nem a bankra tartozik, hogy utána repülőjegyet vettél belőle, és a MALEV csődbe ment. Nem lehetett volna közvetlenül fizetni? Még debitkártyával is lehet chargeback-et kérni, de a paypal nem fog segíteni.

2012.02.20. 13:07:51

@Uva: én ma mentem be a bankba és a múlt héten már vissza is kaptam annak a jegynek az árát, amit majd áprilisban fogok megvenni. Ügyes-e vagyok ?

XCat 2012.02.20. 15:20:01

@Dr. Kulics: Valaméknap néztem, 5400 Ft a legolcsóbb jegy stockholmba. Durva vót. Asszem megnézem stockholmt, jó hely az?

2012.02.21. 09:15:33

@PsychoCica (4zsiráf): nyáron jó hely. viszont baromi drága. a repjegy ötezer de a reptéri taxi ezer korona, a szálloda meg egy valódi királyi korona.

zati 2012.02.21. 12:09:32

Hm, nem tudom. Én a csőd utáni kedden beallagtam a számlavezető OTP fiókomba. Mármint a számla az enyém, nem az OTP fiók :) Vittem a jegyeim (3 db) másolatát.
Egy szimpatikus kisasszony felvette a bankkártyás tranzakció utáni reklamációmról a jegyzőkönyvet. Megígérte, hogy hét munkanapon belül visszautalják a jegy árát.
Eltelt a hét nap, és megcsendült a kassza: korrektül visszatérült a jegyek ára.
Tudom, sikeres ember nem lehetek, de őszintén szólva elégedett vagyok az OTP korrekt hozzáállásával és a gyors segítséggel.
A vicc az, hogy pár hete néhány idióta mélymagyar cikkezett arról, hogy milyen szemétség a bankkártya, meg hogy milyen veszélyes azzal fizetni (!) mert nyilvántartják a vásárlást, különben is csak feltartod a sort.
Namost, a hülyéje örülhet, hogy, nem tartott 13 másodpercig a művelet, csak 11, amíg odaadta a kápét a hasitasiból. Ja, milyen veszélyes volt, hogy nyilvántartották a (legális!) vásárlásomat.
A hülyék meg futkossanak százezrekkel a zoknijukban.
Szóval, köszi OTP, köszi MasterCard.

Nyiltsziv 2012.07.17. 06:57:05

Akkor mondjak en valami durvat. A ferjemmel Gorogorszagban elunk. Valamikor januarban megvettuk a jegyet gorog irodan keresztul kp- ban az ortodox husvet idejere (egy hettel a katolikus utan). Az iroda velunk azt kozolte, a MALEV nem adja vissza a penzunket, mivel a magyar kormany nem engedelyezi a repulojegyek aranak visszafizeteset. Ezt adjatok ossze. Meg valami hivatalos papirt is kaptunk ezzel kapcsolatban.
süti beállítások módosítása