Tékozló Homár

Megunta a szerviz a javítgatást, megvonta a garanciát

2012.03.20. 12:14 | jackyll | komment

Kriszta telefonjáról 3 hónap szervizbe rohangálás után megvonta a szerviz a garanciát, mert a sok javítgatás közben fizikailag is megsérült a készülék. A Vodafone eddig azért nem cserélte, mert a szerviz szerint rendben volt a Sony Xperia X10, azóta meg a garancia hiánya miatt. Végülis csak 17 hónap hűségidő maradt az előfizetésen telefon nélkül, úgyhogy ez egy korrekt díl:

November óta küzdök a Vodafone - Cordon Electronics (Sony Ericsson márkaszerviz) duóval, végső elkeseredésemben gondoltam írok Nektek. Augusztusban vásároltam a Vodánál 2 év hűségnyilatkozattal egy SE  Xperia X10 mini pro telefont, ami kezdetektől fogva furcsaságokat csinált. Rendszeresen lefagyott, magától újraindult, beszélgetés közben szétkapcsolt, nem reagált vagy épp a kijelzőnek nem azon a részén ahova tapintottam, de a legfőbb gond az volt, hogy használat nélkül a táskámban pár óra alatt lemerült. Novemberben megelégelve a dolgot visszavittem a Vodához, elküldték szervizbe, kijelzőt cseréltek rajta, szoftvert frissítettek, akkumulátort cseréltek, de nem lett jobb a dolog. Visszavittem decemberben, majd januárban és februárban is, eddig összesen kb. 80 napot volt szervizben.

Volt, hogy csináltak rajta valamit, volt, hogy semmit. A Vodánál azt javasolták, én vigyem el személyesen a Cordon Electronicshoz a telefont, de ez sem segített. Cseréltettem benne SIM-kártyát, háromszor cseréltünk memóriakártyát - de ezt is csak azért, mert a recepciós hölgy a Cordonnál fél mondattal elejtette, hogy volt, akinek a tizedik kártyacseréje után "magától" megjavult a készüléke.

A negyedik szervizelés eredménye az volt, hogy az "egy hét tesztelés után a készülék semmilyen problémát nem mutat" jelentést követően hazahoztam és már aznap lefagyott megint, majd másnap hat óra alatt a táskámban tartva lemerült. Megelégelve a dolgot felhívtam a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséget, hogy mit tehetek. Ott azt mondták, hogy mivel a Vodától vettem, ők vállaltak érte felelősséget, ezért mindenképpen hozzájuk vigyem vissza.

Időközben januárban tettem a Vodánál egy Vásárlók Könyve bejegyzést. A válaszlevélben hat hét után annyit írtak, h mivel nem írtam a (megjegyzem nyilvános, az üzletben kifüggesztett, tehát MINDENKI által látható) Vásárlók Könyvébe a panaszomban a nevem és tel.számom mellé  az ügyfélbiztonsági kódomat is, ezért nem tudtak pontosan utánajárni az ügyemnek. 30 napba telt, mire ezt a hiányt észrevették - nem lett volna egyszerűbb egy telefontársaságnak felhívni és megkérdezni tőlem azt a kódot!? Azt is írták még, hogy általánosságban azt tudják válaszolni, nincs a jogszabályban meghatározva, mennyi idő után kell cserélni egy készüléket, ha a szakszerviz azt mondja, minden rendben, akkor ők ezt nem tudják felülbírálni.

A levelük után felhívtam az Ügyfélszolgálatot, hogy megadjam az ügyfélbiztonsági kódomat, a telefonos hölgy azt mondta, szívesen beírja, de megint 30 napos határidő, míg újra reagálnak. Ekkor bementem személyesen az Allee-ba, ahol az igazán készséges üzletvezető hölgy megígérte, hogy személyesen a Voda szervizközpontjában nézet utána a telefonnak, miután elmeséltem neki, hogy mi a bajom a Cordon Electronics-szal. Másfél hét után tegnap kaptam meg a telefont. A Voda szervizközpontja helyett kiderült, hogy természetesen elküldték a Cordon Electronicsnak, akik úgy látszik úgy döntöttek, hogy elegük van belőlem: fogták és egyszerűen ráírták a lapra, hogy MEGVONJÁK a garanciát, mert mechanikai sérülése van a készüléknek. Egy fényképet mellékeltek, amire hivatkozva vonták vissza a garanciát, melyről egyik Vodás kolléga sem tudta megmondani, hogy mit ábrázol, illetve mi a hiba. Később közösen rájöttünk, a kép a töltő csatlakozójának belső részét ábrázolja, amit talán az akksit levéve csak egy csavarhúzóval, vagy stílusosan hajtűvel tudnék elérni, hogy sérülést okozzak rajta. Megjegyzem a telefonhoz mellékeltem egy 12 pontos hibaleírást, amiből csak egy volt a töltési gond:)

Erre már csak röhögtem és széttárom a kezem: volt három hónapig egy viszonylag használható készülékem, amit - miután negyedik hónapja van folyamatosan szervizben -, most kidobhatok. Van még 17 hónap hűségidőm egy olyan szolgáltatónál, akinél az összes családtagom számlája van, akik hetente fel tudnak hívni valami ajánlattal, mégis ha nekünk van gondunk, három hónapja sem levélben, sem személyesen, sem telefonon nem jutunk az ügyfélszolgálatosok alsó szintjénél tovább. Ha megfenyegetem őket, hogy eljövök az egész családommal tőlük, azzal mit érek!? Több ezer ügyfél közül csak egy senki vagyok.

A legdühítőbb az egészben, hogy az összes ismerősöm, akinek ilyen telefonja van, hasonló hibákra panaszkodik. A Vodafone ügyfélszolgálatosai közül többen is halkan elismerték, hogy igazam van és ez a típus ténylegesen - ahogy ők mondják - "erősen szervizigényes" készülék.  Mégis a Vodafone rántja a vállát - ők nem tudnak mit tenni; a Sony Ericsson szerviz meg nem akar mit tenni. Minden legális, jogszabály szerinti, ezáltal a fogyasztóvédelmi eljárástól sem várhatok nagy eredményt. Ilyenkor a kisember mit tehet!?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rosszindulatú Vászka 2012.03.20. 18:21:34

@CID: igazából ő se kötelez, csak torol keményen.

CID 2012.03.20. 18:22:34

A prérifarkas felvetése jó ötlet, illetve az is kérdés mi volt felvezetve a jegyzőkönyvre ( mit kér az ügyfél, és mit vállal a Voda )

szmoker (Homo Trollicus) 2012.03.20. 18:23:15

Sunyi erikszonból a W880i a jóság, az még mindig megyen nekem, pedig lassan 5-6 éves.
Meg a czéges Cedar, az is jóság, ennyire ütésálló telefonom még nem volt (az előtte lévő T210-nek egy nagyobb odaverésnél pl. eltört a kijelzője... bár a telefon működött tovább).
Pl. a Cedart 4-5* csaptam izomból a falhoz eddig, és még csak meg se repedt semmije (csak szétesik, és össze kell legózni az akksit, hátlapot, billzetet).

Mondjuk droidos lófaszkához még bottal se nyúlnÁk...

CID 2012.03.20. 18:24:41

@Rosszindulatú Vászka: nem, csak nem jutsz hozzá az adott telóhoz, fél, harmad, negyedáron, vagy nulla forintért.

AutosVilli 2012.03.20. 18:25:56

Még azokon szoktam röhögni,akik Iphonet vesznek és döbbent arcal mondják,hogy erre nem vonatkozik a 3napos csere, DE IGEN BAZMEG az Iphonra is vonatkoznak a szabályok. a sok hülye meg beadja szervizbe a szarokat,ahelyett hogy kicseréltetné.

CID 2012.03.20. 18:26:32

@szmoker (Homo Trollicus): Mondjuk az én biztonsági tartalékom is a w8800:-)

CID 2012.03.20. 18:32:28

@AutosVilli: ez megint nem így van, 720órán belül pusztán nyilatkozni kell cserélik e :-)

CID 2012.03.20. 18:35:32

Ez a rootolás vagy mifasz meg tényleg gázos tudd lenni, szervíííz pillanatok alatt kideríti ha baszkurálják.

szmoker (Homo Trollicus) 2012.03.20. 18:36:04

@CID: nincs is annál jobb fon... rozsdamentes acél, mmmmmmmm :)
Esetleg egy új, garos W890i-t bevállalnék.

LouiS 2012.03.20. 18:47:10

@AutosVilli: és azt ugye tudod, hogy ott mennyi a minimálbér, mekkora a fizetési hajlandóság meg mennyivel nagyobb ország? AZ piac, mi meg nem.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.03.20. 18:55:12

A lidli, meg a tecsó nyilván nem a saját hálózatán szolgáltat.
Az állami meg egyértelmű bukta lesz, de nem az a lényeg, hanem, hogy lenyúlják a pénzt.
Ez van srácok.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.20. 18:56:09

@AutosVilli: @LouiS: Meg kéne már szoknotok, hogy ez a piac. Mindent annyiért lehet eladni, amennyiért megveszik.

Rosszindulatú Vászka 2012.03.20. 18:58:34

Amúgy én cefettül rühellem a telcsit, a mobilt különösképpen. A fogadott hívások nagyobb része felesleges, rengeteg a köcsög buzi rábeszélősember, nomeg a rokonság is úgy véli azér van, hogy bármikor felhívhassanak. Faszkivan.

CID 2012.03.20. 18:58:44

@szmoker (Homo Trollicus): hát, annak szarok voltak a gombjai, :-)mister genya

LouiS 2012.03.20. 18:59:15

@atpijkamo: javaslom, hogy vegyél elő egy alapfokú közgazdasági könyvet, majd utána kapj a fejedhez.

LouiS 2012.03.20. 19:02:20

@atpijkamo: még valami: te milyen gyakran kérsz fizetéscsökkentés a főnöködtől? Na ugye...

CID 2012.03.20. 19:10:14

@Rosszindulatú Vászka: nono nem teccik ismerni a teló funkcióit mint hívás elutasítás ill. némítás, pláne, ha ismeretlen a hívó ? :-)

CID 2012.03.20. 19:11:48

@estrella negra: lidl ( blue mobil ) magenta. Csak szólok.

Kenderice 2012.03.20. 19:16:22

@Liliom08:
Garanciát nem lehet megvonni, arra jogszabály kötelezi az eladót (és nem a szervizt), legfeljebb megtagadhatja az adott szerviz a hiba garanciában történő megjavítását nem rendeltetésszerű használat miatt.

Rosszindulatú Vászka 2012.03.20. 19:17:37

@CID: na haggyálmár. Anyám például képes párpercenként hívogatni, ha nem veszem fel, vagy kinyomom, ellembe egyre hosszabb és egyre veretesebb üziket hagy a rögzítőn. Oszt ha erre is ráunt, akkor elkezdi hívogatni a többi számomat.

Jó dolog a család.

England win The Ashes! 2012.03.20. 19:31:18

@estrella negra: @CID: Attól, hogy más cég hálózatán szolgáltat, még nem biztos, hogy hozzájuk tartozik. Lehet, de korántsem biztos. Itt van pl. a Virgin Mobile. Csomó országban van jelen (UK, USA, Kanada, Franciaország, India, Ausztrália stb.), mindenütt más-más operátorok hálózatát bérlik.

Konkrétan most nézem:

Lidl - GER (O2), HUN (Té)
Teszkó - HUN (Voda); IRL, UK és SVK (O2)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.03.20. 19:40:35

Telenordicot ne mert szívat. Trémobil nomen est omen. Voda lsd. fentebb.

Múltkor néztem a Lidl mobile-t. Nem akarok reklámozni, de 5 rugóért van 1 használható telód plusz 2,5 rugó feltöltőkártyán 33 forintos percdíjjal belföldön..... jó, gyűlölöm a feltöltő kártyát. De ettől azért leesett az állam. Gyerkőcök nem az ájfónra buzulnának, simán megérné első telónak. Vagy az időseknek, hogy tudjon szólni, ha gond van.

Liliom08 2012.03.20. 20:20:10

@Kenderice: Aham, szóval dolgozol, vagy dolgozik közeli hozzátartozód esetleg szervizben, vagy épp üf szolgálaton? Mert nekem Nővérem dolgozik az egyik cégnél és nem egy esetben küldenek vissza készüléket garancia megvonással! És hidd el jogos! Olvass el egy gari szabályzatot! Minden műszaki cikknél le van írva mi jár garanciavesztéssel :) De nyugodtan vagdalózz a jogszabályoddal, meg is adja minden gyártó, de joga van elvenni is :)

Kenderice 2012.03.20. 20:38:20

@Liliom08:
Jogszabály írja elő a garanciát, azt megvonni nem lehet, mert nincs rá jogszabály. Az viszont lehetséges (még egyszer leírom, csak NEKED), hogy megtagadják a garanciális javítást ha nem rendeltetésszerűen használták a terméket.
A jogszabály hazánkban az ELADÓT/BOLTOT kötelezi, nem a gyártót.
Fogyasztói szempontból engem nem érdekel, hogy a bolt/eladó hogyan oldja meg a gyártóval/szervizzel a gondját, azokkal ő van szerződésben.
Ha teszemazt leejtek egy telefont, megreped a kijelző és visszaviszem a boltba ahol vettem, a bolttal kapcsolatban álló szerviz MEGTAGADJA a garanciális javítást, én elviszem máshova, ahol pénzért kijavítják majd pár hónap múlva tönkremegy mondjuk kártyaolvasó része, akkor azt a hibát KÖTELESEK kijavítani.
Mindebből az következik, hogy a szerviznek nincs joga megvonni a garanciát, csak az olyan hiba javítását tagadhatja meg, amely nem rendeltetésszerű használat következménye.
A Nővéred cége meg nem szabályosan teszi azt, amit.
Próbálják megetetni az embereket ezzel a garanciamegvonásos fassággal és van aki beveszi, a szerviz/bolt meg dörzsöli a kezét, hogy ezzel sem lesz több gond. Aki pedig ismeri a jogszabályokat, az a sarkára áll, a bolt/szerviz meg azt gondolja, "hát ez most nem jött be".
Így működik ma Abszurdisztán...

Liliom08 2012.03.20. 20:51:12

@Kenderice: Na akkor csak gyorsban beírtam a garancia megvonást a google-ba és egy nem telefonosat kiválasztottam:
Garanciális feltételek - Continental Catalyst Kft.
katalizatorok.hu/warranty.html - Tárolt változat
A KIPUFOGÓ paszta katalizátor előtti használata automatikus garancia megvonással jár, mivel a katalizátor meghibásodását a paszta használata okozta, nem... Tehát nem csak a telefonoknál de ennél a cégnél is van, meg egy padlófűtés rendszernél és a sonynál és a samsungnál és a nokiánál és a panasonicnál és a motoroknál és mindenütt máshol is... De lehet puffogni... Ja hogy akkor senki sem szabályosan csinálja? Vagy esetleg Te nem érted a szabályt? Vagy ezek szerint nem egyértelmű... A fentiek közül bármi lehet.

Xezs 2012.03.20. 21:23:03

A sony ericsson nálam mindig is a gagyi kategóriába tartozott. Indokolni nem tudom, érzésre megy.

AutosVilli 2012.03.20. 21:24:46

@atpijkamo: Anyádat kéne megszopnod!
Te engem ne szoktasál semmire bameg, hülye majom felfogásod van,behajtod a fejed,csak csendben,mert mi megértjük,csepeg a kis pénzed és örülsz hogy lyuk van a seggeden.
Ilyen hozzá állással már régen csődbe mentem volna te faszjankó.

Kenderice 2012.03.20. 21:29:37

@Liliom08:
Keresd ki azt a jogszabályt, amely előírja a garanciát/szavatosságot és ott keresd meg, hogy milyen körülmények esetén lehet azt megvonni.
Mondok egy példát: Naponta rengetegen átmennek tilos jelzéseken, mégsem szabályos, csak nem áll minden lámpa mellet rendőr. Érted?
Természetesen vannak olyan esetek, amelyekben a termék nem rendeltetésszerű használat miatt az azonnal és javíthatatlanul tönkremegy. Ilyenkor sincs joguk megvonni a garanciát, csak egyszerűen nem javítják ki és kész.
A köznyelv ezt az eljárást "garancia megvonásnak" nevezi, helytelenül.
Jogi szempontból közelítsd meg a dolgot.

Xezs 2012.03.20. 21:30:27

@estrella negra: "A Voda viszont dél óta bukott egy csomó potenciális ügyfelet" - legalábbis az emberek szeretik ezt hinni, mert máskülönben nem tudják elviselni a tudatot, hogy nincs mindenre ráhatásuk.

De a nyers valóság az, hogy a Voda észre se vette ezt a szösszenetet itt a neten, és továbbra is szarik az ügyfél telefonjára.

Nem mondtam hogy így van jól, de így van.

AutosVilli 2012.03.20. 21:36:00

@Kenderice: Na aztán baromi sok köze van a piroslámpán áthaladásnak a garanciához. Leül egyes.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.03.20. 21:41:37

miről van szó?? vagy muszáj végig olvasnom? hahó valaki!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.03.20. 21:49:54

@batgirl: már elfelejtettem miről szól a poszt, de most őszintén: fontos ez?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.03.20. 21:55:09

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: ne,m, egyáltalán nem:)
jó ez a kép, csak vigyázz a repkedéssel, magasról nagyot lehet esni!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.03.20. 22:09:33

@batgirl: te figyi, mostan úgyis kettesbe vagyunk itt. mondjál már nekem valami olyan matracmárkát, ami nem rugós, nem kerül félmillába, de kényelmes és nem szereti a poratka. de csak ha fejből tucc ilyet, ha nem akkor tovább guglizom.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.03.20. 22:09:54

@Xezs: A nagy cégek szeretik azt hinni, hogy elég, ha bemutatják a tévében az ostoba hipernetes, száguldozós reklámjukat, és akkor az emberek nem a másik kommentelőnek, a szomszédjuknak, a. saját szemüknek fognak hinni.
Pedig de.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.03.20. 22:15:20

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: passz, fejből nem megy..én habszivacsot használok, memoria habost. tudod, amelyik emlékszik, hogy kifeküdt benne.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.03.20. 22:15:50

@estrella negra: pedig elég. az a két százalék, aki az eszét használja vásárláskor és nem az agyalapja legaljába raktározott rekláminfók alapján dönt, az elenyésző.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.03.20. 22:18:06

@batgirl: köcc. oszt ez a memóriahab ez hány évre visszamenőleg emléxik a páciensekre? :D

hmm. hátfájást gyógyítja? vagy legalább nem rontja?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.03.20. 22:26:26

@Rosszindulatú Vászka: az a vicc, hogy igazad van. eccer olyan szalmazsákon aludtunk és kitűnő volt hátilag. mosmán csak a kisbillió algériára kell valami ellenhuzatot találni. vagy a matracra, vagy énrám...

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.03.20. 22:27:12

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: hát igen , ez egyik hibája, évekre emlékszik. néha ez eléggé kellemetlen

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.03.20. 22:28:23

@Rosszindulatú Vászka: egyszer én is aludtam szalmazsákon, és a bolhák is szerettek ott lenni összevesztünk rajta.
Ők győztek

Anomalocaris (törölt) 2012.03.20. 22:50:12

Mi volt itt ez a sok onoló? Címlap volt?

Mylady 2012.03.20. 22:59:53

Én még sosem aludtam szalmazsákon. Én nyertem.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.03.20. 23:12:34

Tök fasza pornó megy a tévében, gondóttam szólok! Télleg nincs valakinek kõccsönbe egy zsebkendõje? Na mindegy, megódom! Jóccakát!

Manyecska 2012.03.21. 08:21:35

Azt mondják aki csak egy pornót is látott az már látta az összeset..!:))

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.03.21. 08:30:21

@estrella negra:
igen, tiszta romantikuss vót.mostmán tudom is hogy köll udvaróni
@Manyecska:
nem, mer például láttál mán ojant, hogy cida közben a csaj lehánnya a brét, utána fojtassa az orált?

Manyecska 2012.03.21. 08:31:32

@Horváth Lajos vagyok a hegyrűl,aki megb*sz egybűl: nem, de megcsinálta a szextesztet a blogodon és az jött ki hogy ekkkkora állat nincs is!! :) Na megyek vásárolni pá.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.03.21. 08:41:46

"...
-Kezitcsókolom, kérnék 40 fillérért kenyeret, 3,60-ért meg rumot.
-...hülye vagy? Annyi kenyér ránkszárad!"

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.03.21. 08:53:39

látom mindenki jól aludt, kipihenten és mosolyogva ébredt ma :)

Manyecska 2012.03.21. 09:02:55

@Horváth Lajos vagyok a hegyrűl,aki megb*sz egybűl: nem hozok!! Hoztam heringfilét mexikói krémben, booáá..

Manyecska 2012.03.21. 09:12:18

Van új izé...poszt..

asdf 2012.03.21. 09:24:25

@Liliom08: ezt ugye most nem gondolod komolyan, hogy a gyarto altal irt jotallasi feltetelek nevezetu papir felulirna a jogszabalyokat? A JOGSZABALYOKAT?!? Gondolkozz mar, ember...
Barmilyen kikotes, amely a jogszabalyokban eloirtaktol a fogyaszto hatranyara elter automatikusan semmis (szinten jogszabalyok altal eloirva).

A melyen tisztelt kipufogos cegnek meg azt kellett volna irnia, hogy a termek nem rendeltetesszeru hasznalatanak minosul a paszta katalizator elotti hasznalata. Magyarul ugyanaz, jogilag meg kurvara nem. Mert az egyik gyakorlatilag egy jogilag meg nem allo faszsag.

Szoval tessek megbaratkozni vele, a gyarto, forgalmazo azt ir a jotallasi jegyere amit akar, kurvara lenyegtelen, mert ami abbol megall, betartathato, jogi vita alapjat kepezheti, azt jogszabalyok irjak elo.
A jogszabalyokban eloirtakhoz kepest -melyen szabalyokat amugy a jotallasi jegynek teljes egeszeben kotelezo jelleggel tartalmaznia kell- pluszban egyetlen dolgot irhat hozza a gyarto/forgalmazo: hogy a jogszabalyokban kotelezoen elirotakon FELUL a fogyaszto JAVARA KEDVEZO milyen tovabbi vallalasokat tesz.

Liliom08 2012.03.21. 09:26:29

@Kenderice: Miért is én keressem? Engem nem érdekel ennyire a jogi szempont, ahogy Te fogalmazol, de a saját cégemnél is vannak garanciális javítások. Ha ezzel jössz akkor talán neked kéne kikeresned nem gondolod? A véleményedet írod mindössze :) Na a másik része, hogy nem közlekedési példával jöttem, mint te, ami teljesen más, mint ez a téma. Ja és ha minden cégnél van garancia megvonás, akkor mindenki szabálytalan? Talán nézz utána mielőtt megvádolsz cégeket, mert ezek szerint a sony-tól kezdve minden ilyen céget megvádolsz, hogy törvénytelenül csinálják.

Liliom08 2012.03.21. 09:31:12

@asdf: Nem-nem! Egyetlen mondatomban nem írtam, hogy a jogszabály mit tartalmaz és mit nem, illetve a műszaki vagy más cégek felülírnák a jogszabályokat. DE: Szerintem egyikőtök sem tudja ezeket a szabályokat kívülről, kivételekkel és megjegyzésekkel, kikötésekkel és cégek lehetőségeivel kapcsolatban. NEM, ismétlem Nem hiszem, hogy ezeket a cégeket, például a telefongyártókat, ha jogtalanul vonnak meg garanciát, akkor ahány telefonra ezt ráírták, akkor abból nem lett volna precedens per és hírverés? Ennyire nem gondolom hülyének az embereket :)

asdf 2012.03.21. 09:43:35

@Liliom08: Hirveres az van, tele van vele a net (Homaron sem eloszor szerepel az adott ceg), precedensjog nincs magyarorszagon, per meg azert nincs belole, mert 20-30-50 ezer forintos telefonnal a megszopatott ember nem kezd el pereskedni (lasd: panaszosunk, maga mondta, hogy nem fog birosagra menni), ezert is szivatjak ilyen batran neha a szervizek a felhasznalokat. Mert kovetkezmenyek nelkul megtehetik.

A (10e ft feletti) mobiltelefonra -mint kotelezo jotallas ala tartozo termekre- vonatkozo jogszabalyok teljessege pedig itt:
www.panaszfal.hu/index.php/topic,25.0.html
www.panaszfal.hu/index.php/topic,27.0.html
www.panaszfal.hu/index.php/topic,26.0.html

Ez mind.

Liliom08 2012.03.21. 09:51:55

@asdf: Na de nem csak 20-30 ezres telefonokról van csak szó. Egyébként ezt a fogyasztóvédelmis honlapot már én is megtaláltam. És sok esetben egész használhatónak tűnő leírásokat, és tanácsokat is találtam már :) Nem precedensjogot írtam, csak egy pert, ami alapján lehet másnak is kezdeményezni... Tudom, hogy precedensjog nincs Mo-n.

asdf 2012.03.21. 09:59:19

Egy-masfel ev egy per. Kinek van erre ideje, penze, turelme ekkora osszegnel? (volt akinek dslr-rel -ami ennel azert egy csoppet dragabb- volt turelme, megynyerte, egyetlen problema, hogy mig a jog szelsebes malmai oroltek, vagyontalan lett a perelt ceg, szoval kituzhette a kalapjara).

Önkéntes(z) 2012.03.21. 11:06:49

Jogász barátaim szerint viszont precedens jog van Magyarországon:
Ugyanis hivatalosan ez az angolszász jogrendszerre jellemző, és nálunk kimondva és jogbölcseletileg nem az vagyon, de ha egy perre készülnek, akkor mind sorra átnézik a hasonló ügyekben született bírósági végézseket, és ezekkel hivatkozva, úgymond megtámogatva a jogszabályi passzusokkal prececensekre hivatkozva állnak ki az ügyben.

Szóval emiatt eselteg van keresnivaló....node egy ilyen kis összegért (perhez képest kicsi, két hónap telefonhasználat, 4 hónap szopásért már sok) nem érdemes többszázezres perekbe belemenni.
A cég ettől még regnál.
Ha csoda történik és becsukják, új néven újra kezdi.
Szóval sajnos mindegy.
A sajtó az egyetlen. És a google, mert ezt a cikket már meg fogja találni más is.
Lehet okul belőle, és mást választ.

Ennyi.

Kenderice 2012.03.21. 12:26:07

@Liliom08:
Ha valamilyen kötelezettséget jogszabály ír elő, azt kizárólag jogszabályi alapon lehet visszavonni.

Kenderice 2012.03.21. 12:31:08

@AutosVilli:
Nem a garanciához van köze a példámnak, hanem a szabályok be nem tartásához. Tanuld meg értelmezni az olvasottakat.

Hegyirablo 2012.03.21. 15:56:21

Én ehhez az Úrhoz fordulnék, így a Facebookon keresztül, levélben:

www.facebook.com/profile.php?id=721272639

Esetleg megpróbálnám a gyorgy.beck@vodafone.hu illetve a beck.gyorgy@vodafone.hu e-mail kombinációkat.

(---Flúgos Buszos---) 2012.03.21. 18:06:57

SONY ERICCSON már akkor szar volt,mikor még csak egy T 310-esük volt az egyik választható modell.

Ugyanilyen bajai voltak,csak még nem volt "okostelefon"

Érintőképernyős telefont meg nem veszünk,mert rádióhallgatáshoz van egy Corby-m,de az is + 5 fok alatt nem reagál a kijelzőre.

közödeszed 2012.03.21. 18:38:12

az még hagyján hogy 20-25-30 fontért megkapod a telót de mondjuk ezt nézzétek meg: www.phones4u.co.uk/shop/shop_contract_main.asp?intcid=Homepage_Find_Phone_PM

aztán az meg hogy is van hogy egyes csomagokban 2év hűséggel átszámolva havi kb 9 ezerért vagy kevesebbért kapok egy jó telefont 100-300 perc ingyen telefonálást és akár 1000 ingyen sms-t..aztán a 2 év után csomag upgrade vadi új telefon szintén ingyen...

amikor kint éltem ettől a falnak mentem..megvették a kollégák az akkor új HTC telefonokat és havi szinten kaptak hozzá INGYEN( a csomagban benne van..) 500-1000 MB mobilnetet is..
aztán kint a 30 font kb semmi ... szakmunkával nem minimálbérét adó után fél napi munkabér...

közödeszed 2012.03.21. 18:43:41

@Önkéntes(z):
a jogász ismerősnek természetesen igaza van minden jogot hallgató tudja..Pokol Béla munkássága előtt meghajolva javaslom műveinek ezen irányú tanulmányozását annak aki ezt kétli..A professzor előadásai a youtube-on is fennt vannak Ő maga olvassa fel magyarázza az egyes dogmatikai téziseket..
:-D

CID 2012.03.21. 19:26:06

@(---Flúgos Buszos---): baszod, rádiózni mé nem rádiót veszel ?

CID 2012.03.21. 19:31:18

@istvan190200: Mielőtt túlpörgetitek magatokat, a szervíííz egy kijelző törésnél nem azt írja, hogy garancia megvonva, hanem azt hogy a jelzet hiba garanciában nem javítható.

McZozo 2012.03.21. 21:04:39

@AutosVilli: az a baj hogy csak otthon van igy en vettem magyarba masodkezbol egy iphonet majd kijottem angliaba elni, ra ket honapra bekrepalt iphone erre azt hittem nem garis par honapig nem foglalkoztam vele vettem egy sonyt de aztan az is hulladek volt err emondom bemegyek iphonekhoz hogy miert csinalnak meg. erre kozoltek hogy meg van 10 nap garim rajt alatjak magyar keszulek es kezembe nyomtak egy zsir ujat. aztan sikerult fel evre ra azt kimosnia asszonynak visszementem es 30 000 ert mert akkor mar nem volt garis adtak megint egy ujat.

biopiac 2012.03.21. 21:40:49

JA a Voda! Nekem se cserélték ki a gyárilag szoftverhibás (!) Vodafone márkájú készüléket, mert nem volt meg az aksija. Nekik ugye derogál aksit árulni. Arról meg szegénykék tényleg nem tehetnek, hogy az Ő telefonjukhoz MÁSOK nem árulnak aksit... És hát értsem meg, aksi nélkül nem tudják kicserélni a hasznavehetetlen készüléket, feltétlen kell az új aksi a kukaérett telcsibe!
Hidd el ki van ez találva! Sok kicsi ki nem cserélt telefon sokra megy...

McZozo 2012.03.21. 22:22:20

@istvan190200:

igy van most is utanad dobjak akar ingyen az iphonet is ha alairsz 24 honapot . en three nel vagyok itt 15 font 300 perc 3000 sms es unlimited net

Manci néni, a szomszéd 2012.03.22. 00:20:26

Drágáim, nekem egy SonyEricsson (vagy hasonló) W200i telefonom van már vagy 4 éve. Na! Ez a telefon tud olyat, hogy a gyári aksijával még mindig működik egy teljes hetet. És olyat is tud, hogy egyszer sem kellett szervizbe vinnem. És olyat is tud, hogy bármelyik szolgáltató kártyáját elfogadja.

Ja, én kp-re vettem, lehet, hogy azért?

Nem gondoljátok, hogy ebben a hűségesdiben itt van a csapda? Konkrétan arra gondolok, hogy a szar telefonokat adják oda a hűségeseknek, a kp-seknek meg jókat adnak.

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2012.03.22. 10:27:35

Őszintén szólva én nagyon utálom ezeket a tapizós telefonokat.
Nekem csak egy szimpla van, még márkája sincs (a T-mobile neve alatt fut), de egy napig se bírja az aksija, azt is úgy értem el, hogy kikapcsoltam rajta pár alkalmazást és azután kezdte bírni hat óránál tovább.
Van egy szimpla kis Nokia telefonom (telefonálni meg sms-ezni lehet róla és passz), ami viszont bírja hetekig is feltöltés nélkül. Azt hiszem ha ez a kis tapizós bedöglik, olyat fogok venni ahelyett is.

(---Flúgos Buszos---) 2012.03.22. 10:49:40

@CID: Ne férne el a busz műszerfalán,egy telefon viszont elfér.

vszolis 2012.03.22. 13:34:39

Én mindenképp írnék az NFH-nak. Egyrészt a vásárlók könyve bejegyzésre 30 nap a válaszadási határidő.
Ezzel sokra a posztoló nem megy, de legalább a kedves szolgáltató megjegyzi végre a határidőt.

Másrészt nincs olyan hogy a kereskedő/gyártó MEGVONJA a "garanciát" (garancia nincs, csak jótállás és szavatosság).
Arról lehet szó, hogy nem javítja garanciálisan, mert arra hivatkozik, hogy az ügyfél okozta a meghibásodást.
Keresni kellene egy szervízt, ami vállalja szakvélemény kiadását, és ezzel kérni a Vodát, hogy adják vissza a vételárat - és töröljék a hűségidőt, mivel nem történt érdemi előrelépés az ügyben, és gyakorlatilag használhatatlan a készülék.
Ha elutasítják, utasítsák el írásban, azzal szintén levél az NFH-nak.
Ezt akár szakvélemény nélkül is megjátszanám a kedves szolgáltatónál, szépen leírva, hány napot volt szervízben a készülék, és hogy nem javították meg.

Persze ez macera meg idő, és a szakvélemény első körben a posztoló költsége.

pernyekergető 2012.03.23. 11:01:42

Sony Ericsson Xperia X10 mini, vagy Xperia Mini Pro? X10 mini pro nincs..

Xezs 2012.03.23. 21:34:20

@pernyekergető: hogy lehet valami mini pro? vagy mini, vagy pro, a kettő együtt nem létezik

Advocatus Diaboli 2012.03.23. 22:31:34

Nem szart kell venni, hanem TELEFONT!!!
Ja, és soha nem szolgáltatótól, hanem függetlent, márkaboltból.
A telefon, akármilyen hihetetlen is, de _telefonálni_ való.
Én bementem a NOKIA márkaboltba, ezzel a feladatmeghatározással: Adja nekem ide a _legegyszerűbb_ NOKIA telefont, ami csak annyit tud, hogy legyen belső memóriája, a telefonkönyv tudjon egy névhez több számot rendelni, és tudjam az egészet számítógépről szerkeszteni. (500 nevet nem vagyok hajlandó egyenként bepötyögni, SIM kártyára kevés fér, és csak egy névhez egy szám)
Az sem baj, ha kamera sincs benne.
És igen nagy megelégedésemre elhoztam egy C"-01-es NOKIÁ-t, és tökéletesen meg vagyok vele elégedve!!!

Ha telefon, akkor fapados és NOKIA!!!

NOKIA forever! A többi telefon mindegyik _fostalicska_!!!

Xezs 2012.03.23. 23:47:43

@Advocatus Diaboli: Hajlamos lennék egyetérteni veled akkor, ha manapság a telefon fogalma nem alakult volna át drasztikusan.

És bizony a Nokia ott nagyon elbaszta, hogy csak a fapados szegmensre fókuszált, és hiába próbált betörni az okostelefonok piacára, egyszerűen nem sikerült. Meg lehet nézni pl. az N8-at, egy kurva nagy vicc az egész. Belebasztak egy 12 megapixeles kamerát, csak tudnám hogy mi a fasznak, mert olyan borzalmasan szar minőségű képet csinál, hogy az már szánalom. És ezzel próbálják eladni, hogy ebben ilyen fasza (szar) kamera van. A kezelhetősége, a böngészője meg úgy általában minden "okos" funkciója meg a béka segge alatt van.

Tetszik vagy sem a Nokiának, a fapadosokból nem jön össze annyi bevétel, amennyi kellene. Kénytelenek beszállni az okostelópiacba, csakhogy legalább 3 év lemaradásuk van.

Szóval egyetértenék veled, én is szeretem a Nokiákat, de amit az elmúlt 2-3 évben produkáltak az vicc.

marko77 2012.03.24. 12:13:49

Húzós menet lesz. Tehát első körben a telefont valamely független helyen kell bevizsgáltatni. Fogyasztóvédelem talán tudja hogy hol lehet. elvileg a kermi.
Utána ha a posztolónak van igaza lehet menni a bírósághoz. Csak valahogy sürgetni kéne mert gyorsan bottal lehet ütnia nyomát a cordonnak. Mikor a Cirma kft nyakán szorult a hurok csőd, eltűnt és lett cordon. Sajnos mire végrehajtásra kerül a dolog addigra bottal lehet ütni a nyomát a cégnek.

Xezs 2012.03.24. 17:58:40

@pernyekergető: Véleményt bárki mondhat. A mobilaréna is, te is és én is.

pernyekergető 2012.03.24. 20:55:31

@Xezs: Ja, de nekem Mini Pro-m van.:-) Sztem ne erőltesd:-D

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2012.03.25. 14:21:18

velem ugyan ezt csinálta a nokia:márkaboltban vettem a telefont,az egész vilag tudta,h széria és vagy konstrukciós hibás(YT) csak a nokia nem,a szerviz 2x szoftvert frissített, harmadszorra Jabil Kft(a k.annyukat)közölte,h "a készülékbe ismeretlen eredetű folyadék került,nem javítják,de a garanciát megvonják."Nem vívtam velük,telefon pénzért meg lett csináltatva,tetves nokianak meg a közelébe sem megyek 50-60 évig! utolsó, szemét banda, Jabil kft-vel az élen!

zsolt8525 2012.04.19. 18:58:42

Nekem egy Samsung S2 miatt főtt a fejem,függetlenül vásároltam 2 év Samsung garanciával.A kép kezdettől fogva foltos volt rajta,a kamerája pedig középen rózsaszín foltos képet készített.A szervízfutár szolgáltatással elvitte a Byrex futárszolgálat a Telemax GSM szervízbe.A gondok ezután jöttek,a visszaszállításra szabit vettem ki,de nem küldték a telefont.Felhívtam őket majd közölték a futár nem ért rá!Kérdésemre,hogy mikor jön röviden annyit mondtak majd ha a futár arra jár,ők nem tudják.Mivel napközben dolgozom próbáltam a Samsungnál is reklamálni,de finoman szólva leráztak.A telefonról 3 napig semmit nem tudtam meg hiába érdeklődtem bárhol.Miután megjött látszott,hogy a kijelzőt kicserélték,de sajnos még rosszabbra.Ezután újra szervíz,de hiába,nem találtak hibát pedig az internet is tele van a hibás telefonok híreivel.Plusz ráírták a lapra,hogy a kijelzője(amit ők tettek bele,és rögtön visszaküldtem)karcos a nem rendeltetés szerű használattól!A Samsung ügyfélszolgálathoz hiába fordultam ismét,közölték "sajnálják,hogy nem vagyok elégedett a szolgáltatásaikkal".A telefonban végül 5 hónap után cseréltek újra kijelzőt mikor személyesen vittem fel a Westendben levő márkaszervízbe.Enyhén ez a kijelző is foltos kis fényerőnél de ez már szerencsére nem zavaró,de a kamera azóta is foltos képet csinál,de inkább így használom minthogy még rosszabb legyen.Egyébként a Telemax GSM szervízben egy munkatársam LG-jének is megkarcolták a kijelzőjét belülről miközben a Jack-csatlakozót cserélték.Tanulság:mindenhol vannak bakik,mindegy melyik gyártót válassza az ember,egyvalami marad:a magyar szervízek és ügyfélszolgálatok magasról leszarom emberei!Az ügyfél csak addig számít amíg a készpénzforgalom le nem bonyolódik,utána szarnak a fejére.Sajnos még csak ilyennel találkoztam,ellenpéldám nincs!Végszó: most tablet vásárlásán gondolkozom,és ennek ellenére szinte biztos,hogy Samsungot veszek.Ha nem kell az itthon jól begyakorolt mentalitású szervízek egyikébe sem elvinni,és a leszarom ügyfélszolgálattokkal hadakozni nem lesz semmi gond.

Ferenc Dömötör 2013.09.08. 10:19:08

Nekem a lányommal történt egy hasonló eset.Féléves használat után a sony telefonja neki is megadta magát. Kontakt hibával vitte vissza a vodához. Alaposan átnézték és adtak egy átvételi jegyzőkönyvet, melyben leírták hogy karcos, sarkok kopottak. Minap kapta meg az sms-t, hogy mehet a telefonért. Akkor érte a meglepetés. Megvonták tőle a garanciát, mert mechanikai sérülésre utaló nyomokat találtak. Kapott egy fotót is, de bővebben nem magyarázták a dolgot. Mit tudott tenni, első dolga egy szervizbe vezetett, ahol megmutattuk a fotót. A srác rögtön látta, hogy a telefon panel meg lett hajlítva, amit a két oldalán lévő repedés is igazol. Hozzáteszem ez leadáskor még nem volt rajta. A döbbenettől szólni nem tudok, mert nekem ez arra bizonyíték hogy a szervizben nem javítanak hanem rombolnak.
süti beállítások módosítása