Az igazi überthorror: 4 év alatt nem sikerült megjavítani a gyártási hibás BMW-t. Naiv ügyfél természetesen még 2008-ban perelt, viszont hiába nyerte vissza elméletben azóta másodfokon is az autó árát kamatostul, egyáltalán nem kapta vissza a pénzt. Neki viszont még hátra van 5,5 millió forint törlesztőrészlete a 4 éve garázsban álló kocsi után.
A problémám, amivel Önökhöz fordulok rettentő hosszú (4 éven keresztül folyó pereskedés), ezért nem részleteznék mindent, csak a fő pontokat említeném. (a továbbiakban, ha szükséges, természetesen a komplett dokumentációt rendelkezésre bocsátom). 2007.08.29-én vásároltam egy 2 hónapos BMW 116i típusú személygépkocsit a Lubrinvest Kft-től (Jelenleg LUBRINVEST BMWAY DESIGN Kft.) a Raiffeisen Lízing Zrt. segítségével. Az autó, mint 2 hónappal később (4 hónaposan) kiderült, egy rejtett hibával rendelkezett, mely tényt a Lubrinvest Kft. az eladáskor eltitkolt, a későbbiekben pedig nem ismert el.A gépjármű több, mint 10 alkalommal volt szervizben, ez alatt sem a BMW Magyarország, sem a Wallis Motor Duna, sem a BMW gyár szakemberei nem tudták megjavítani a hibát.
2008. májusában pert indítottam a Lubrinvest Kft. ellen, a folyamatos hibás teljesítés miatt jogomban állt a szerződéstől elállni. A 2010-ben történt szakértői vizsgálat megállapította, hogy az autó valószínűleg gyártási hibás. A pert 2010.05.26-án első fokon megnyertem, az ítélet az eredeti állapot helyreállítása volt.
A Lubrinvest Kft. az ítéletet nem fogadta el, fellebbezett, és az ügy húzódott tovább. A jogerős, nem fellebbezhető másodfokú ítélet 2012. február 8-án született meg, mely megegyezett az első fokú ítélettel: a Lubrinvest Kft-nek 15 napon belül keresni kellett volna minket, és helyre kellett volna állítania az eredeti állapotot (én visszaadom nekik a gépjárművet, ők visszafizetik nekem a gépjármű vételárát plusz a mindenkori jegybanki alapkamatot)
Itt tartunk most, 35 nap telt el a jogerős ítélet kihirdetése óta, és a Lubrinvest Kft. a füle botját sem mozdítja. Nem kerestek minket, az én ügyvédem kellett, hogy utánuk menjen azért, hogy közöljék: „Egyezkedni hajlandók, de mivel a cég financiális gondokkal küzd, nem áll módjukban ezt az összeget kifizetni”.
Mit tehetek ilyenkor? (Azon kívül, hogy kimegyek a március végén rendezendő Nemzetközi Autó-Motor-Tuning Show-ra, és megnézem mekkora financiális problémákkal küzdenek…) Mit ér egy jogerős másodfokú ítélet ma Magyarországon? Miért egy kisembernek kell benyelnie a nagy cégekkel szemben az összességében (lízingdíjjal, kamatokkal, CHF változással együtt) 12.000.000 Ft-ot, amiből -annak ellenére, hogy az autó már 4 éve használhatatlanul parkol a garázsban- 5,5 millió még hátra van?
Levelem megküldöm:
- a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak
- a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi portálnak
Az utolsó 100 komment: