Tékozló Homár

Az MKB nem felelős azért, hogy egész Mexikóban használhatatlan a MasterCard

2012.04.17. 14:12 | jackyll | 166 komment

Az egy dolog, hogy Bikkmakk86 egyáltalán nem tudott sehol fizetni a csipkártyás MasterCardjával Mexikóban, de az MKB még 8 eurót sem hajlandó jóváírni a kényszerATMezés után. A Homárnak mintha az rémlene, hogy Amerikába Visa-kártyát kell vinni, de lehet, hogy Mexikóban az sem segített volna.

Update 04/18: Az MKB szerint pont azért van a csipkártya, hogy a kőkorszaki kártyaolvasókkal nem tudják lelopni a pénzt.

Januárban egy hónapot Mexikóban töltöttem, amit a csípős kaján és a 30 fokos hőségen kívül az MKB használhatatlan dombornyomott kártyája tett igazán emlékezetessé. Levelemhez csatoltam az MKB híresen jó ügyfélkezeléséről szóló bizonyítékot mindenkinek, hogy lehetőleg ne utazzanak távoli kontinensre keményvaluta, vagy egy megbízható bank kártyája nélkül.

Üdv,
bikkmakk86

Tárgy: Reklamáció meghiúsult külföldi kártyahasználat miatt

Tisztelt Cím,

2012 januárjában mexikói utazásom alatt a Bank által kibocsátott MasterCard kártyámat szerettem volna vásárlásokra használni, azonban a vásárlások egyike sem sikerült valamilyen hiba folytán. Az ügyfélszolgálatot felhívva azt a tájékoztatást kaptam, hogy a hiba ismert, és a chipes kártyák nem minden esetben működnek Mexikóban.

A fentiek miatt kénytelen voltam ATM-ből pénzt felvenni, ami miatt az elszenvedett kellemetlenségek mellett 2012.01.16-án még 2530 Ft kártyahasználati díjat is felszámolt a Bank. (valamint további 40 pesot a külföldi ATM bankja, de ez már részletkérdés) Mivel véleményem szerint egy dombornyomott nemzetközi MasterCard kártyávan szemben jogos az az igény, hogy a világ minden pontján működjön, ezért szeretném kérni az említett kártyahasználati díj visszatérítését.

Üdvözlettel,

XY (ügyfélszám: xx)


Válasz:
Tisztelt XY Úr,

Hivatkozással Bankunkhoz bejelentett panaszára ezúton szeretnénk az alábbiakról tájékoztatni. Panasza kivizsgálása során megállapítottuk, hogy az xxxx xxxx xxxx xxxx számú MasterCard Standard bankkártyával 2012. januárjában kezdeményezett Mexikói vásárlási tranzakciók befogadásakor, Banki mulasztás nem történt.Tájékoztatjuk, hogy a vásárlásokhoz kapcsolódó engedélykéréseket az elfogadó bank nem megfelelően továbbította Bankunk felé. Chip kártya használatáról lévén szó, az elfogadó terminálon a chip adatok nem kerültek leolvasásra, azonban az elfogadó bank ezeket az adatokat nem továbbította, melynek során az érintett tranzakciók sikertelennek bizonyultak.

Bankunk Üzletszabályzata alapján, amely Ügyfeleink számára hozzáférhető honlapunkon, illetve bármely Bankfiókunkban, a következőkről szeretnénk tájékoztatni Önt. 18.12.4 A Bank az egyes kártyaműveletek (engedélykérések, hibás tranzakciók, tranzakciótörlések, jóváírások, stb.) teljesítéséért az azokról szóló, elektronikus úton benyújtott adatoknak az elfogadóhellyel szerződésben álló, a pénztárat működtető, illetve a készpénzkiadó automatát üzemeltető hitelintézettől (vállalkozástól) a Bankhoz való megérkezését követően vállal felelősséget.

18.19.2 A Bank nem felel a nemzetközi bankkártya társaság (VISA, MasterCard) hálózatában bekövetkezett hiba, hiányosság, működési zavar, illetve a bankkártya társaság működésének szünetelése következtében keletkezett károkért. Nem felel a Bank továbbá az elektronikus kártyaelfogadó berendezés (ATM, POS, stb.) működési hibájáért, valamint az azt üzemeltető hitelintézet (vállalkozás), illetve kereskedelmi elfogadóhely által okozott károkért. Ugyancsak kizárt a Bank felelőssége a kártyaelfogadás biztosításához szükséges telekommunikációs rendszer hibájából bekövetkező károkért.

18.19.3 Nem felel a Bank azon károkért, amelyek vis maior következményei, illetve amelyek a bankkártya használata során harmadik személyek tevékenységére, vagy mulasztására vezethetők vissza, különös tekintettel szolgáltatók tevékenységére vagy mulasztására.

Tekintettel arra, hogy Bankunk részéről mulasztás a szóban forgó eset kapcsán nem történt, a 2012.01.17-én terhelt 8 EUR összegű készpénzfelvételi díj jóváírására vonatkozó kérésének, nem áll módunkban eleget tenni. Ugyanakkor rendkívül sajnáljuk az Önt ért kellemetlenségeket.

Köszönjük megértését, valamint, hogy panaszával megkereste Bankunkat, mellyel lehetőséget biztosított arra, hogy tisztázhassuk a bankkártyás fizetésével kapcsolatosan felmerült esetleges félreértéseket. Amennyiben panaszát jelen levelünkkel nem tekinti rendezettnek, akkor a következő jogorvoslati lehetőségek állnak rendelkezésére:

[...]

Budapest, 2012. február 10.


Válasz:
Hivatkozva X-né YZ által megfogalmazott, X iktatószámon küldött válaszukra a következő észrevételekkel szeretnék élni: bár az általam is implicit módon elfogadott ÁSZF valóban kizárja a bank felelősségét a rajta kívül álló okokból meghiúsult kártyatranzakciók miatt, véleményem szerint kicsinyes dolog a szóban forgó 8 EURO tranzakciós díjat nem elengedni egy olyan helyzetben, amikor az ügyfél minden tőle telhetőt megtett azért, hogy külföldön is használhassa a bank szolgáltatásait (és saját pénzét). Gondolok itt arra, hogy a választható bankkártyák közül a lehető legáltalánosabban elfogadott és legjobban felszerelt bankkártyával készültem az útra, melyet akár "vasalós" bankkártya-olvasóval is el kellene fogadnia a boltoknak, nem hogy egy smartcard-olvasóval is felszerelt terminállal. Még ha a bank közvetlenül nem is felelős a történtekért, engem így is igen nagy kellemetlenség ért azáltal, hogy egy külföldi kontinensen nem tudtam fizetni a banktól igényelt kártyámmal, és így gyakorlatilag pénz nélkül maradtam. Véleményem szerint a bank érdeke is lenne, hogy mint a kártyatársaság szolgáltatását közvetítő, velük közvetlen szerződéses kapcsolatban lévő szereplő a nevemben is eljárva a problémát hosszú távon megszüntesse, egyúttal kártalanítsa ügyfelét az elszenvedett kellemetlenségekért. De legalábbis intézkedéseket tegyen arra vonatkozóan, hogy figyelmeztesse hasonló utazásra készülő ügyfeleit.

Eredeti kérésem talán nem is volt túlzó, hiszen nem a pénzhez jutás költségeit (ATM keresés, taxi, stb.) szerettem volna megtéríttetni, mindössze a bank által levont tranzakciós költségre tartottam igényt. Hivatkozva továbbá ügyintézőjükkel történt, az esettel kapcsolatos beszélgetésemre (magyar idő szerint 2012.01.13 ~23:18-kor), még a készpénzfelvétel előtt jeleztem, hogy a tranzakciós díjra utólag igényt fogok tartani, melyet az ügyintéző is jogosnak tartott. Ezután jóhiszeműen indultam el ATM-et keresni, hogy pénzhez jussak. A fentiekben ismertetett körülmények miatt a mai napon minden olyan szolgáltatást felmondtam, melyre a bank szolgáltatási díjat számolhatna fel, használhatatlan bankkártyámat megsemmisíttettem, és az utolsó beérkező átutalás után bankszámlámat több év után végleg felmondom.

Budapest, 2012. február 23



Válasz:
Tisztelt XY Úr!

Hivatkozással Bankunkhoz benyújtott ismételt panaszbejelentésére ezúton szeretnénk az alábbiakról tájékoztatni. Az eset felülvizsgálata során megállapítottuk -mint ahogy arról már korábbi válaszlevelünkben is tájékoztattuk- hogy az xxxx xxxx xxxx xxxx számú MasterCard Standard bankkártyával 2012. januárjában kezdeményezett mexikói vásárlási tranzakciók befogadásakor, banki mulasztás nem történt. A kártyával történő vásárlás nem Bankunk mulasztásából fakadóan hiúsult meg.

Az xxxx xxxx xxxx xxxx számú MasterCard Standard típusú bankkártyával 2012.01.14-én 2025,42 MXM készpénzfelvétel történt, amire -a hatályos Kondíciós Lista magánszemélyek részére I. Bankszámlavezetés, szolgáltatáscsomagok és kapcsolódó szolgáltatások szerint- jogosan került felszámításra 2012.01.16-án 8 EUR összegű készpénzfelvételi díj.

Tájékoztatjuk, hogy a 2012.01.13-án TeleBANKár Ügyfélszolgálatunkon rögzítésre került beszélgetés hanganyagát visszahallgattuk és megállapítottuk, hogy ügyintézőnk a reklamáció lehetőségéről tájékoztatta, melyet Bankunk elbírál, a készpénzfelvételi díj jóváírására vonatkozóan ígéret nem hangzott el.

A fent leírtak értelmében, az X iktatószámú panaszára válaszlevelünkben megfogalmazott álláspontunkat továbbra is fenntartjuk, miszerint Bankunk az érvényben lévő szabályozásoknak megfelelően járt el, mulasztás nem történt a tájékoztatás, valamint a készpénzfelvételi jutalék felszámításával kapcsolatban. Ugyanakkor rendkívül sajnáljuk az Önt ért kellemetlenségeket.

A megfogalmazottak alapján, továbbra sem áll módunkban teljesíteni a 2012.01.06-án felszámításra került 8,- EUR összegű készpénzfelvételi jutalék kompenzációjára vonatkozó kérelmét. Köszönjük megértését, valamint hogy reklamációját ismételten eljuttatta hozzánk, mellyel lehetőséget biztosított arra, hogy
tisztázhassuk a készpénzfelvételi díjjal kapcsolatban felmerült esetleges félreértéseket.
Amennyiben panaszát jelen levelünkkel nem tekinti rendezettnek, akkor a következő jogorvoslati lehetőségek állnak rendelkezésére:

[...]

Budapest, 2012. március 20.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AMKAMK 2012.04.17. 17:54:47

Annyira jó olvasni sok "világot látott" kommentelő baromságait.

Hasonló tapasztalataim vannak Mexikóval, Egyiptommal, stb...

Lehet nálad bármennyi készpénz, de pl. az autókölcsönzőben csak kártyát fogadnak el!

Konkrét eset, hogy 1x nem engedték kifizetni a szállodai szobát. Röpke 10 perces egyezkedés a bankkal (percdíj úgy 900 Ft környékén volt). Azt mondták minden rendben, többet ilyen a tartózkodásom alatt nem fordul elő.

2 nappal később az autókölcsönzőben 2 kártyámat utasították vissza (Visa és MasterCard, hogy ne lehessen azt mondani, hogy miért 1 kártyával indultam útnak)

1 héttel később újabb autókölcsönző, ahol ismét elutasítás. Bankot ismét felhívva újabb 11 perc csacsogás.

A bank ügyintézőjétől a menedzserig jutottam, aki azt kérte szombat délután tőlem, hogy kérjem meg a kölcsönzőt, hogy hívják fel a bankjukat, hogy az hívja fel a magyarországi bankot és igazolja, hogy jogos a kártyahasználat.
Mi??? Basszus egy beazonosítás után jutottam el hozzájuk, mit igazoljak még?

Na akkor szakadt el a cérna és megmondtam, hogy amikor haza érkezem azonnal felmondom a szolgáltatást.
Amúgy a megoldást egy arany Visa kártya jelentette.

Amit ígértem be is tartottam. Főleg, hogy a 21e Ft-os telefonszámla megtérítését kerek-perec elutasították, annak ellenére, hogy az első eset után azt mondták, hogy többet ilyen nem fordul elő.

Azóta van AMEX-em, amivel még sosem volt bajom.

venszivar 2012.04.17. 17:58:07

@CID: TÉVEDSZ ! DE NAGYOT !

7esbusz 2012.04.17. 18:00:35

Lehet, hogy betű szerint a banknak van igaza, de ez elég szánalmas és kicsinyes szarrágás,ja a bank oldaláról nézem. Ennél még az otp is korrektebb... Nem ér 8 EUR-t egy jól tejelő ügyfél?

Gear 2012.04.17. 18:04:19

Nem vagyok bank barát, de az MKB szerintem egy jó bank. Jó az ügyfélszolgálatuk, legalábbis ahova én járok. A probléma valóban bosszantó, de tényleg egyértelműnek tűnik a banki ÁSZF. És tényleg nehezen vállalhat kezességet a bankkártya működésért, ha az nem az ő hibájából nem működik. De tanultam a posztló hibájából (legalábbis igyekszem) és ha ilyen távolabbi országba készülök előtte azért utánanézek milyen kártya lesz jó...

venszivar 2012.04.17. 18:05:31

@CID: tíz fölött (12-15).

notime (törölt) 2012.04.17. 18:11:18

Bankot sose védenék,de ezesetben bizony tényleg érthetetlen az elkövető.
Pénzt is a kártyájával vett fel.
Akkor pedig a Bank elfogadta a beérkező kérést.Ez nem tűnt fel?
Mexiko és a 8 euro egymás mellé állítva komikussá teszi a postolót.
99 esetben ütném a bankot ,de ez épp a 100.

CID 2012.04.17. 18:17:18

@Dr. dr.venszivar: ha linkelsz nekem egy tizenöt lőszeres revolvert, veszek egy kalapot, és megeszem. Ha nem, küldesz egy kecskét !

CID 2012.04.17. 18:19:14

Na jó, valami jófajta kecskesajt is megteszi :-)

Elijah_Baley 2012.04.17. 18:21:59

ótépénél lehet arany amekszet kérni, azzal nincs ilyen gond mekszikóban :)

multi84 2012.04.17. 18:25:45

Az Mkb-nak is megérte gondolom 8 euro-n problémázni. Most 8 euro miatt minden hónapban elveszíti az ügyfél kb. ugyan ennyi dombornyomott kártya után fizetett pénzét.

Én nem tartom hülyének a posztolót a probléma két bank közti szar kommunikáció miatt áll fenn az hogy az Ászf-be még az is bekerül hogy ha Mariska néninek a bankban szar kedve van és nem ad lóvét akkor is védve vannak az nem mentség.

továbbá egy fontos mondaton mindenki elsiklik:

"ügyfélszolgálatot felhívva azt a tájékoztatást kaptam, hogy a hiba ismert"

szóval ismert hiba ami ellen semmit nem tettek és még így sem érzik jogosnak.

Nagyon helyesen teszi ha fogja a pénzét és máshol fogja tartani. Előbb utóbb rájönnek a bankok hogy piszlicsáré kis összegeken érdemes engedni mivel egy szaros 8 eurós összeg nekik semmi az ügyfél meg örül ha együttműködnek vele és így legközelebb lehet felvesz náluk egy rohadt lakáshitelt amin több tízezerszeresen visszajön az a 8 euró....

zsador.zsadorovics 2012.04.17. 18:27:22

Én az MKB-nál vagyok, több kártyám számlám, egészségpénztár, bjútikártya, minden lószar van itt nekem, KSP is vagyok (kiemelt stratégiai partner) és nekem az arany Masteremmel volt gond Svédországban. Viszont nekem elsőre sikerült felfogni, hogy nem a bank hibája. Mindenhol máshol tudtam itt Svédországban használni a kártyámat csak a reptéren egy étteremben nem. Na bumm, nyalják ki, ha ennyire bénák.

Van AMEX-em is, hát az sem egy leányálom, de valamelyik csak működik.

Aki a Citivel jött, azt most azért vastagon körberöhögtem.

@Dr. dr.venszivar: Egy revolver, 12-15???! LINKET!!!

venszivar 2012.04.17. 18:30:09

@CID:@zsador.zsadorovics: http://www.google.hu/imgres?q=revolverek+15+töltényes&hl=hu&client=firefox-a&hs=2yW&sa=X&rls=org.mozilla:hu:official&biw=1680&bih=911&tbm=isch&tbnid=MU63NX7UZRGcvM:&imgrefurl=lemil.blog.hu/2011/11/03/tuzfegyverek_kulonleges_tuzfegyverek&doc

zsador.zsadorovics 2012.04.17. 18:30:17

@multi84: Az a baj, hogy hiába ismert egy probléma, azt egyoldalúan nem fogja megoldani az MBK. Ha a mehikánó bank azt mondja, szarok én az MKB-ra, akkor az MKB bizony le van szarva és nem tehet mást csak lesöpörheti a fejéről a szart és újra próbálkozhat.
De egy idő után unalmas.

zsador.zsadorovics 2012.04.17. 18:31:42

@Dr. dr.venszivar: nem jeleníccse meg, küld már bele újra az éterbe!

venszivar 2012.04.17. 18:32:43

@CID: @zsador.zsadorovics:

HA NEM NYÍLNA MEG ! Ott "áll" fekete-fehéren. Revolverek + 15 + töltényes.....

multi84 2012.04.17. 18:33:56

@zsador.zsadorovics: és ha az mkb azt mondja szarok én az ügyfélre akkor az bizony le van szarva és nem tehet mást csak lesöpörheti a fejéről. Jah nem el is mehet egy másik bankhoz ahol lehet fenn áll ugyan ez a probléma de lehet visszakapta volna a szaros 8 eruróját és elégedett lenne és azt mondaná hogy milyen rendes banknál vagyok megérte hogy idejöttem mert emberszámba vesznek stb stb

zsador.zsadorovics 2012.04.17. 18:34:30

én a lemil blogos bejegyzésben kerestem, de ott csak valami ormótlan sokcsövű, revolverre hajazó disznőperkelőt láttam.

venszivar 2012.04.17. 18:35:23

@CID: Szalma kalapot ! Az szeretik a kecskék. Felezzetek s akkor , te is jobban jársz.
( izraeli hadsereg is használ.......modernet! basszus, mindjárt jön a TEK !

CID 2012.04.17. 18:39:14

Ez nekem se jelenik meg. Nem mentegetőzni akarok, de remélem nem valami agyatlan, használhatatlan, magyarországon kereskedelmi forgalomban nem lévő faszságot linkeltél ?

venszivar 2012.04.17. 18:39:25

@zsador.zsadorovics: VAN vagy nincs ?!?
LÉTEZIK vagy nem ?!?

Mindkettőtöknek mondom, hogy létezik, modern tárba bele akár 12-15. Ez langyos téma........nem ide valóóóóóó.

zsador.zsadorovics 2012.04.17. 18:41:21

@multi84: én sajnos több bankot megjártam, Csányi Banktól, a sárgaótépén át, a brazilokon keresztül a városiig, de 2005 óta az MKB bizonyított a legjobban (régen csak megtakarítási volt ott, mára átvittem kb. mindent).
Nem akarom az MKB seggét nyalni, de azt kell, hogy mondjam, eddig tényleg ők voltak a legkorrektebbek.

Csak, hogy egy szarrágást mondjak:
A ótépé műve:
Nem működött a netbankár, nekem meg SOS kellett volna egy hóközi kivonat. Persze, fáradjak egy fiókba és nyomtatnak. Bementem, közölték, hogy ez bizony most oldalankét x száz forintba fog kerülni. Én meg ugye használom a kártyám, nem csak mutatóba van. Szerintem költöttem annyit mint a posztban megreklamált tranzakciós díj.
Pedig aztán 8 oldalt kinyomtatni biztos nem 2500 Forint.

zsador.zsadorovics 2012.04.17. 18:42:55

@Dr. dr.venszivar: ne vedd támadásnak. fegyverbuzeránsként csak rettentően érdekelt egy ilyen revolver látványa, műszaki megoldása. ennyi.
de nem lettem boldogabb...

CID 2012.04.17. 18:44:41

@Dr. dr.venszivar: azt ugye vágod, hogy a forgótáras pisztolyokat nevezik levorvernek ?

zsador.zsadorovics 2012.04.17. 18:46:13

@CID: az L és R betűket megcserélő műveletet pedig pillanatnyi diszlexiának :)

csak vicc, ne vedd komolyan.

venszivar 2012.04.17. 18:48:20

@CID: Marcipánból ?

@zsador.zsadorovics: Semmi baj ! én vagyok gyenge linkelő......., józanul nem megy. Állítólag, (ha néha iszom), akkor sem szoktam linkelni.... :)))

venszivar 2012.04.17. 18:50:32

@CID: most megfogtál ? de valahol előrébb, még pisztolyt emlegettek !
No jó, adjuk döntetlenre.

multi84 2012.04.17. 18:50:37

@zsador.zsadorovics: persze ez is teljesen tiszta sor ami veled történt azért is írtam azt hogy egy egyszeri 8 euró vagy 8 oldal nyomtatását elengedve ráadásul paraszti ésszel józan emberi gondolkodással mindenki érti hogy ez így lenne korrekt az Áfsz-re hivatkoznak amiben 200 oldalon keresztül az van hogy a bank soha semmiben nem hibás még akkor sem ha mari néni rossz gombot nyom meg és másnak utalja a pénzt mint ahova szánta az ember....

Előbb utóbb az ilyen Homáros cikkeknek vagy annak hogy az ügyfél lelép, lesz hatása. Mert lehet hogy egyszer számot vet az ügyfél és akkor az ilyen kis dolgok fognak dönteni mert még most is emlékszel te is milyen szemét volt a bank a 8 oldallal... Minél kisebb dologról van szó annál jelentőségteljesebb lesz ez akkor amikor azon gondolkodik az ügyfél hogy váltson-e, mert ha egy ilyen kis szaron fennakad a bank akkor mi lesz egy komoly 10-20 éves elkötelezettség alkalmával...

venszivar 2012.04.17. 19:01:46

@CID: ez az utcsó !
Visszanéztem, de már nem tudom, hogy miért is írtam.......
Bocs az "uraktól", de rátok kell hivatkozni, mert talán "ezekre" írtam.
@atpijkamo: 14:26:36 Berettát ír, ami NEM revolver.
@A félelmetes népszavazás: 14:32:03
@agresszív kismalac: 14:48:07

Még egyszer! senkihez nem írok, de a "levegőbe" írtam s ez lett belőle.
Srácok, utána kell nézni, többet nem tehetek.

CID 2012.04.17. 19:04:00

:-) én azért egy finom kecskesajtot megkóstlolnák ;-)

CID 2012.04.17. 19:10:00

@Dr. dr.venszivar: uraktóóól ? Be vagy baszva ? :-)

CID 2012.04.17. 19:12:56

@zsador.zsadorovics: basszus tényleg, le is százalékoltatom magamat

PonDrow 2012.04.17. 19:24:21

Megsúgom: az EUROcard/MasterCard EURÓPÁBAN jó. :) Tunézia pl. Afrika, mielőtt valaki odatévedne vele! :)

venszivar 2012.04.17. 19:25:36

@CID: tán az a "baj", hogy hétvége óta, mióta, éppen beszóltál, hogy urizálok, nos azóta nem alkoholizáltam, még elméletbe se. (""fosok tőlük"") :D:)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.04.17. 19:28:05

@CID: Igazad van. A köznyelv azonban a pisztoly szó szinonímájaként használja a revolver kifejezést.
Van még ilyen etimológiai jelentésmódosulás, majd írok példát, ha eszembe jut.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.04.17. 19:30:26

@agresszív kismalac: Pl. hasonló a teflon, ferodol szavak használata.

CID 2012.04.17. 19:39:02

@Dr. dr.venszivar: ööő, nem erre gondoltam :-)

Anomalocaris (törölt) 2012.04.17. 19:43:05

Revolverrel nem rampagelünk, ez a lényeg.

1kutya 2012.04.17. 19:46:36

na ezért van nekem visa és mc kártyám is (az meg hülyeség, hogy a chipes kártyát nem olvassa a hagyományos olvasó, mert ha megnézitek, minden chipes kártyán ott a mágnescsík is, ha az olvasó még nem tudná kezelni).

England win The Ashes! 2012.04.17. 19:58:03

@Horváth Lajos,a falu bikája-SMITTPÁL 4 PREZIDENT!!: A fenét! Mindössze egy metrójegy kell, aztán felszállsz a földalattira és leszállsz a Hősök teréhez közelebbi végállomáson.

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2012.04.17. 19:59:52

Ady Endre: Az ős Kaján
hogy lett ebből csípős kaján?

England win The Ashes! 2012.04.17. 20:05:34

Chipes? Nem ő volt a vezérevezős a Szöulban győztes férfi kajaknégyesben?

ügyeske 2012.04.17. 20:08:15

@1kutya: NEM MINDEN CHIPPES kártyán ván már mágnescsík, jelentem.

@agresszív kismalac: Ezt viszont énsem értem, tehát a bank a hülye.
"Chip kártya használatáról lévén szó, az
elfogadó terminálon a chip adatok
nem kerültek leolvasásra, azonban
az elfogadó bank ezeket az
adatokat nem továbbította,
melynek során az érintett
tranzakciók sikertelennek
bizonyultak.
Ezt a mondatot még értelmezem.
M. Kereskedelmi Klári nincs itt véletlenül? "

egyébkéntis, énis MKB partner vagyok, de kapja be az olyan bank, amelyik 8 valutányi összegért hagy egy hűséges kuncsaftot elmenni.
Ez a szűklátókörűség.
Elnézéstkért volna a kellemetlenségért és marad a jó szájíz a poszt tolóban -:)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.04.17. 20:16:16

@ügyeske: Hát nem? Hát de. Aztán játssza le az MKB az Eurocarddal, ha akarja.

ügyeske 2012.04.17. 20:18:37

@agresszív kismalac: az azonban helyett de szócskát kellett volna írniuk, de mivel igy elqrták, akkor főjjenek a saját levükben.
Énis tuti otthagytam volna az MKB-t, ha ezt velem csinálja.
nem a 8 juróért, hanem a hozzámállásért !!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.04.17. 20:19:03

@ügyeske: A posztoló ugyanis a bankjával áll szerződésben. Nehogy már ő szaladgáljon a kártyatársasághoz, hogy mi a lófasz van.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.04.17. 20:20:31

Az más kérdés, hogy én 8€-ért nem kezdek hánykolódni.

ügyeske 2012.04.17. 20:32:50

@agresszív kismalac: no, azért abban a felfokozott lelkiállapotban, amikor ott áll mexicoban és a vadiuj kártyájával nemtud fizetni, abban a lelkiállapotban kissé eltud borulni az ember agya...

v2peti 2012.04.17. 20:49:14

1. A bank által agyonreklámozot terméket veszek igénybe, ami rajtuk kívül álló okból nem működik megfelelően! Ilyenkor gesztusként járna valami kárpótlás.
2. Az elégedett ügyfél a jó ügyfél, ezért illik kárpótolni.
3. Új információval gazdagította a bankot: Mexikóba az ember gyakran nem tudja használni a kártyát, ezért mindig legyen nála elég készpénz. Na ez is új
infó megér egy kis jutalékot.

Szóval csak adják vissza azt a 8 Eurót!

CID 2012.04.17. 21:21:57

@agresszív kismalac: lófaszt a köznyelv használja ! :-)

M.Islander 2012.04.17. 21:43:38

Szolgálati közlemény:
Brazíliában sem fog működni a MasterCard és nem a kártya a hibás, csak nincs az a brazil bank, ahol nem röhögnek körbe ezzel (15 éve személyesen teszteltem).

slowMotion 2012.04.17. 22:02:37

Akkor mit csináljunk? Mondjuk mindenki hivja fel az MKB-t utazás előtt, hogy ugyan már működik-e a kártyája az adott országban? Mondták, hogy nem? Nem az az alap, hogy működjön? És még hány másik országban nem működik? Azt sem hiszem, hogy az MKB nem tudott a problémáról.

esmivanhabrucespringsteenkeszitettefel 2012.04.17. 22:09:29

GOndolom holnap bemesz egy fiokba, 2 oran at fenntartasz egy ugyfelkezelot, majd kiteszed a pultra a 16 fele fureszt bankkartya darabjait, es elkoszonsz.

Ez a minimum

beti 2012.04.17. 22:17:37

Munkámból adódóan sokat járom az EU országokat.Jó ideje mágnescsíkos dombornyomott MasterCard kártyát használtam,soha semmi gondom nem volt vele.Csakhogy jött nagyon biztonságos csipesre váltás.Ettől kezdve itthon néhány helyen(Mol-kutak)esetleg 15perc vacakolás után egy-egy boltban tudtam csak használni.Külföldön SEHOL!Technikai cserét csináltak,semmit sem változott.Fél év után meguntam és visszaadtam a CIB banknak.

Lova 2012.04.17. 22:23:01

Személyes tapasztalatból mondom, hogy tengeren túlra visát vagy amexet kell vinni, ec/mc, maestro csak Európában elterjedt. Dániában meg még az se, ott egy helyi kártyával, a DK (DanKort) szivatják a gyüttmönt népeket.

beti 2012.04.17. 22:23:26

A bankban ahányszor reklamáltam mindig megmagyarázták,hogy a kártya tökéletes,csak nyugaton vagy nem értenek hozzá,vagy rossz mindenhol a terminál.Soha senki másnak nem volt még problémája,csak nekem!

Netuddki. 2012.04.17. 22:42:10

MKB-t feldobni a Mastercardnál, aztán megszüntetni az összes számlát náluk.
Még, hogy nem az ő hibájuk? Ki a tökömnek kéne a mehikóiakkal lerendezni, hogy lehessen használni ott is a tetves kártyájukat?

shwarcz bácsi 2012.04.17. 23:03:39

sajna teljesen más az elfogadási rendszer és szokás európa és az amerikai kontinens között.

fda 2012.04.17. 23:10:24

Ez a posztoló okos ember lehet. Mexikóban nyaral, "mindent megtesz" a kártyahasználatért, és nem amerikai, hanem európai kártyát visz.
Aztán balhézik 8 eurón, miközben nem érti, hogy annak, hogy mexikóban egy prosti nem fogadja el a kártyáját, annak semmi köze a magyar bankhoz.

A bank meg köcsög már megint, mert ők persze azt ígérik hogy "a világ bármely táján", meg százmillió elfogadóhelyen... azt nem említik, hogy pl. Mexikóban senki nem fogadja el... és ezek után nem tud felajánlani 8 eurót...

Ambiorix 2012.04.17. 23:45:32

Mexikóiaknak tök igazuk volt: hol a nyavalyában fogadnának el egy olyan bankkártyát, aminek a sorszáma xxxx xxxx xxxx xxxx? :)))

murunga 2012.04.17. 23:56:54

FASZT! NAGYON JÓL LEHET CSÍKOKAT HÚZNI VELE A PORBÓL.

FASZOMASZÁDBA!

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2012.04.18. 00:05:54

Alapvetően én is alágyújtanék minden banknak, de ez esetben itt most szerintem korrektül válaszoltak, még ha pár mondat teljesen értelmezhetetlen is. No persze, ha gálánsak lennének, és nem szarrágók, - akik inkább levelezgetnek, meg akár megbasszák az anyjukat pár fillérért - akkor odaadhatták volna azt a pár eurót, hogy "nesze paraszt, kend a hajadra!"

amúgy latin-amerikába jobb visát vinni, nagyon sok helyen csak amex-et meg visát hasznának, mastercardos matrica jóval kevesebb van.

Xezs 2012.04.18. 00:06:31

Most mégis mit vársz a mexikóiaktól? Lusta disznó herevere banda, simán el tudom képzelni, hogy amikor a leolvasót telepítették akkor elfelejtették aktiválni a csipolvasó részét.

Az ilyesmiért tényleg nem a kibocsátó bank a felelős, szóval valóban jogtalan a panasz.

Xezs 2012.04.18. 00:10:16

@agresszív kismalac: Ahol 13 lőszer nem elég ott már nagyobb baj van annál, mint amekkorát egy pisztollyal meg lehet oldani.

Xezs 2012.04.18. 00:20:52

@zsador.zsadorovics: 8 oldalt természetesen nem ennyibe kerül kinyomtatni, ha szigorúan csak a nyomtatás tényét vesszük alapul.

A kutya ott van elásva, hogy iszonyat drága fenntartani a bankfiókokat és a benne ülő mancikákat. Na ezért baszott drága minden banknál a személyes ügyintézés, és amelyik bank ma talpon akar maradni, az irgalmatlanul tereli az ügyfeleit az elektronikus tranzakciók felé és az elektronikus számlakivonat felé. Mert csak így éri meg.

Csak sajna túl sok olyan ember van, aki fél kettőt kattintani a neten és inkább bemegy mancikához hogy ugyan utaljon már neki mert ő nem mer egyedül.

dr. Trebitsch 2012.04.18. 00:38:18

@Meg egy VAJDASAGI: Így van, én sem megyek külföldre felkészületlenül. Régen rájöttem, hogy csak készpénzzel lehet biztosra menni, ezért fel is mondtam egy hasonló eset után az összes devizás kártyaszerződésemet. Elég egy forintos hitelkártya, itthonra. Kamu banki szöveg, hogy a kártya biztonságosabb... ugyan hogyan lenne az, ha úgyis kell vinni a kápét is? Ha kártya van a kp mellett, akkor nem lehet ellopni???

Pajszer Művek 2012.04.18. 01:03:25

A posztolónak nincsen igaza. A kártyahasználat technikai kérdés. A bank soha sehol nem írja le, hogy te minden körülmények között képes leszel használni a kártyád.

Nemzetközi szabványok mentén megegyeznek világszerte, de ha a mexikói Speedi Gonzalez Bank képtelen normális kártyaterminálokat telepíteni és rendesen működő szabványokat használni, ugyan már ne az MKB legyen a felelős ezért. Vagy nekik a világ összes bankjánál az összes technikai feltétel megfelelőségéért felelni kéne? Mérsékelten tűnik reális elvárásnak. :)

Innentől kezdve pedig a te problémád és költséged, hogy a készpénzellátásod hogyan oldod meg.

szgy 2012.04.18. 01:38:54

ez az "egész" kicsit meredek általánosítás a címben. de attól az eset bosszantó lehetett.

mondjuk a banktól nem értem, nem ért nekik annyit az - a jelek szerint jó pénzes - ügyfél hogy 8 eurót kifizessenek 'oszt jólvan? az egész levelezgetés meg reklamálás, stb. is simán kerülhetett ennyibe.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.04.18. 01:59:14

Mikor ide koltoztunk, en is megerdeklodtem a raiffeisennel tudom-e itt hasznalnia dombornyomott visam: persze , egesz europaban tudok vele fizetni. Na ja, hat UK-ben nem tudtam ( max 1-2 helyen) a PCworldben meg a fonokot is kihivtak , majdhogynem potencialis csalokent kezeltek, hiszen nem volt chip a kartyan. Talan 1-1.5 eve kezdte a raiffeisen eloszor kiadni a chipeseket, amikor jottunk, meg nem volt egyiken sem. Szoval nem feltelteln eleg az elore erdeklodes, hiszen az esetemben is megvolt, megis jott a pofaraeses. A bank azota sem cserelte ki a kartyam, meg nekem kene pluszban fizetni, hogy olyat kapjak, mivel nem telt le meg a 3 ev a cserere....

SirFrankie 2012.04.18. 06:10:08

Nem értem... Menjetek csak át Romániába egy AMEX GOLD-al.... felkopik az állatok....

webnazi 2012.04.18. 06:28:06

Nekem az a véleményem,
ahol kinn van egy kártyatársaság logoja, ott SOHA nem lehet probléma - sehol a nagyvilágon.
Ha pedig a kártyatársaság /legyen az VISA, Amex, EC vagy Cirrus-Maestro és egyéb társai) égeti magát, és égeti vele a bankot is az ügyfél legnagyobb elégedetlenségére, akkor sose csodálkozzon az a bank, ha ügyfele csomagol és viszlát!
Olvasom épp a Csnyi bankkal kapcsolatos hírt, miszerint ugyanez a bank Romániában nem számol fel mindenféle díjakat, és a személy kölcsön hitele is jóval kevesebb, mint idehaza.
Nem csodálkozni kellene mindezen, hanem odavinni a pénzt, kimenekítve a hazai rablók karmaiból. Már eléggé régóta ugatom, hogy
külföldön sokkal olcsóbbak az utazási irodák, jóval olcsóbbak a banki szolgáltatások ...
és mivel az összes bankkártya (elvileg) a világ összes országában elfogadott fizetőeszköz, egyáltalán nem kötelező a hazai kizsákmányoló bankok kártyáival virítani!

Kissé visszatérve az MKB kártyájára,
ha egy bank akármilyen pasztiklapja (melyet többnyire úgy reklámoznak, hogy fizethet vele a világ összes országában) nem működik bármely országban, akkor bőven megkérdőjelezhető dologgá válik az, vajon MIRE FEL SZEDNEK az ügyfelektől évente kártya-használati díjat?

más

Ha az egész világon egységes és elfogadott például a nyolcszögletű STOP tábla, a nemzetközi kártyalogo miért nem az? Kinek lenne érdeke a teljesség, ha nem maguknak a bankoknak?

webnazi 2012.04.18. 06:43:18

@SirFrankie:
én elég sokszor járok Romániában (pl. tavaly augusztusban is oda evett a fene) a sima mezei OTP-s Cirrus-Maestrommal - de még a legeldugottabb falusi vegyesboltban vagy benzinkúton is (pl. Sacele, Savarsin) simán tudtam vele fizetni.
Nem kell itt flancolni egyáltalán Amex, arany-ezüst Eurocard vagy más hiper-szuper dombornyomott bankkártyákkal, amelyek csak kibaszottul drágák, ráadásul mindenféle ügyfélfejő hitelkártyák.

Ezeddig Európában összesen kétszer nem tudtam fizetni - egyszer a román nagyváradi Crisul áruházban, egyszer pedig a horvátországi Omis TOMMY-élelmiszerboltjában.
A nagyváradin az asszony VISA-jával lerendeztük a dolgot, Omisban meg simán otthagytam az árut.
És akkor mi van?
Megvettem márhol ...

Mészáros Laci 2012.04.18. 07:43:34

ehhez nem kell Mexikóig elmenni, Düsseldorfban a szállodán kívül egyetlen üzletben sem fogadták el a _külföldi_ bankok által kibocsátott dombornyomott mastercardot. Csak a német kártyákban bíznak. Szopacs.

rajen 2012.04.18. 08:04:37

@webnazi: "ahol kinn van egy kártyatársaság logoja, ott SOHA nem lehet probléma - sehol a nagyvilágon.
Ha pedig a kártyatársaság /legyen az VISA, Amex, EC vagy Cirrus-Maestro és egyéb társai) égeti magát, és égeti vele a bankot is az ügyfél legnagyobb elégedetlenségére, akkor sose csodálkozzon az a bank, ha ügyfele csomagol és viszlát!"

Ennyi.

B. Bíró 2012.04.18. 08:11:49

Hollandiában nem jó a dombornyomott Visa. Eszembe nem jutott reklamálni, ez nyilván nem a bank hibája.

Ez egyébként is egy ökörség, azt hinni, hogy egy kártya mindenhol jó. Van egy panzióm, abban van terminál, x-el kötök megállapodást, y-al nem, csókolom.

papugaja 2012.04.18. 08:48:42

A banknak igaza van abban, hogy az ÁSZF-ben nem vállaltak felelősséget.
Ugyanakkor nagy hülye, hogy ilyen piti összegért nem kártalanítja, és tartja meg az ügyfelét. Pozitív sztoriként az is itt lehetne a Homáron.
Az is igaz lehet, hogy ebben az esetben a Mastercard a hibás, de az ügyfél nem vele áll szerződésben, hanem a bankkal. Szóval a bank legyen oly kedves és kártalanítson, aztán vágja a MC arcába a szaros pelenkát, mert ez az érdeke.

2012.04.18. 08:54:10

Én 13 éve vagyok MKB-s. Egyrészt sokat segítettek már, mert volt, hogy egy Internetes tranzakció átverés volt, így kérésemre lenyomozták, majd visszafizették a pénzt, volt, hogy benyelte az automata a lét, azt kamatostól visszaadták, volt, hogy 2x számolt felvételi díjat a Nagy Fém Doboz, azt is visszaadták kérésre.
Sőt, bejártam úgy Ausztráliát, hogy nem volt probléma a dombornyomott MKB Visa kártyámmal!
De!
Az ügyfélszolgálatuk és a Netbankár felületük egy rakás kakkancs.
Emiatt minden szolgáltatásukat letiltattam, ja ráadásul az egyik LEGDRÁGÁBB bankkártya használati rezsi az MKB-nál van. Nekem évi 20 ezer bánja-bánta, hogy használhatják a pénzemet!

Mivel már egy évre kifizettették velem a kártyadíjakat, ezért most nem rúgtam még őket s@ggbe, de jövő tavasszal látványos pics@nrúgásban lesz részük.
Ez a cikk csak olaj volt a tűzre!

Mad Mind 2012.04.18. 09:06:14

Az igazán felkészült ember, visz magával americanexpress, mastercard és visa kártyát is. Egyébként meg 8 euro? komolyan kipengetsz 500ezret a nyaralásra fejenként és szívózol 8 euro miatt. Paraszt-e vagy?

barbon 2012.04.18. 09:08:23

Aki ilyen messze megy az nem baj,ha előtte tájékozódik,hogy mi a divat arra fele.Másrészt aki egy hónapot tud tölteni Mexikóban annak nem szabad,hogy ez az összeg problémát okozzon. Nagyon kicsinyesnek tünik a dolog.Ha ez a kártya nem teccik válasszon mást.

Dr. Dzsásztisz 2012.04.18. 09:08:43

A Karácsonyt mi is ott töltöttük. A chipes Visa minden esetben működött. A barátom chipes mastercardja egyszer sem (nem MKB-s volt hanem egy másik bank). A lényeg, hogy nem chip miatt lesz itt a bibi, hanem a mastercard-nál lehet vmi böki......

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.04.18. 09:18:38

@B. Bíró: Látom, neked sem kenyered a szövegértelmezés. Ha egy efogadóhely nem köt szerződést valamelyik kártyatársasággal, akkor annak, értelemszerűen, nincs kint a logója az ajtófélfán.
De, ha kint van és mégis kiröhögnek a kártyáddal- na, az a szopás.

Manci néni, a szomszéd 2012.04.18. 09:42:45

Drágáim, a bankok szemétkedéséhez nem kell messzire menni, itthon is megcsinálják.

Budapest Bank: havi 2 atm-es pénzfelvétel ingyenes a saját automatájukból (amiből kettő van az egész városban), valamint 1 más automatájából.

Na én mit csináltam? Hó elején felvettem más automatából pénzt, mondom ez ingyen van. Aztán hó végén még kellett kivennem, mert kevés lett, bementem a BB automatájához, mondom, ez már nem lesz ingyenes, 99 Ft-ot még kibírok. Erre jön az egyenleg, hogy levontak nyolcszáz valahány forintot.

Mondom magamban, WTF? Aztán felhívtam a bankot is, és feltettem nekik ugyan ezt a kérdést. Erre tudjátok mit válaszoltak? Ha veszek fel saját bankból, akkor az számít és akkor más automatából csak pénzért vehetek ki. Nem érdekli őket, hogy előbb a más automatából vettem ki.

Na, mi ez, ha nem lehúzás, és még csak külföldre se kellett mennem.

Harlequin 2012.04.18. 11:13:26

Véleményem szerint meg "kicsinyes dolog a szóban forgó 8 EURO tranzakciós díjat" reklamálni, annak akinek futja rá, hogy Mexikóban süttesse a hasát.

2012.04.18. 11:15:23

@sangria: nem nem ezen múlik. vannak szarrágó ostoba ügyfelek, akiket nem lehet kielégíteni.
És nem, egyáltalán nem kell mindenkinek megfelelni.
Azért vannak a szabályok, hogy azok mentén lehessen mérni, hogy kinek mi a kötelessége-joga.
Ilyen alapon a bankos kisasszonynak le is kéne szopnia az ügyfelet, ha az úgy gondolja?
kapjunk már a fejünkhöz.

2012.04.18. 11:19:44

@7esbusz: az ilyen az szarrágó ügyfél nem jól tejelő ügyfél. Érzed a különbséget ?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.04.18. 12:35:17

@Harlequin: "kicsinyes dolog a szóban forgó 8 EURO tranzakciós díjat" reklamálni"

Nem ez a lényeg. Hadd reklamáljon 1 forintért is. Az a baj, hogy jogos volt a díj, értelmetlen reklamálni. De még ezt is elfogadom, nem értette, reklamált, megmagyarázták. Pont. A baj az, hogy még ez után is pattogott.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.04.18. 12:37:59

@Kulics: "az ilyen az szarrágó ügyfél nem jól tejelő ügyfél"

Aki a mekszikói utat bankkártyával fizeti, az jó ügyfél, sok pénz van a számláján, vagy sok hitelt vesz fel, és a tranzakciós díjból a banknak is csurran-cseppen. A buta ügyfél meg pláne jó ügyfél. (Lásd 34% hitelkártya kamat.)

7esbusz 2012.04.18. 13:33:05

@Kulics:
Na pont azt akartam írni, mint atpijkamo..

2012.04.18. 14:52:48

@atpijkamo:
@7esbusz: tévedtek mindketten mert a saját fejetekben levő képre alapoztok.
Sehol nem volt írva hogy félmilliós utazási költséget kártyáról fizették ki.
Lehet hogy a 2 dolláros koktéljukat akarták kifizetni kártyával.
Az sincs sehol a posztban, hogy igénybevették volna a magas kamatú hitelszámlát.
Aki ilyen szarrágó, hogy ennyi időt fecsérel szar 8 euróra, az nem adakozik nagyvonalúan.
Szóval nincs igazatok

7esbusz 2012.04.18. 16:16:57

@Kulics:
Nem nagyvonalú adakozókról beszélek, olyanok nincsenek sehol.
Olyanokról beszélek, akik rendszeresen használják a bank szolgáltatásait, és fizetnek érte, mint a katonatiszt. Legyen az havi zárlati díj, atm kp felvét, vagy bármi egyéb pl pénzköltés mehikóban.
Szóval igazam van :)

Xezs 2012.04.18. 22:01:06

@webnazi: Hahaha, stoptábla és csipkártya. Tényleg ugyanaz a kategória baze. Kíváncsi vagyok a stoptábla mögött milyen technikai és információcserélési háttér húzódik. Fából vaskarika esete bazmeg.

Xezs 2012.04.18. 22:04:41

@Manci néni, a szomszéd: Már miért lenne lehúzás? Ha benne van az ÁSZF-ben akkor te azt láttad és alá is írtad. Az már a te bajod hogy nem olvasol.

Pajszer Művek 2012.04.18. 23:14:03

A kedvenc érvelésem az, hogy a "Bank igazán kifizethetné és akkor pozitív cikk lenne a Homáron". Na ilyenkor látom, hogy dühöng még a prolizmus. Hát MIÉRT fizessen ki valamit, ami NEM JÁR? Te kifizetsz bármit is valakinek, ami nem jár? Mert ha igen, akkor fizesd ki TE a csókának a 8 eurót. Ja, hogy azt nem, mert más pénzével vagy csak ilyen gavallér. Hát igen, a másik pénze neked sosem fáj. Na a bank is pont így van ezzel. A bank nem jótékonysági intézmény, még akkor sem ha sok pénze van. Szabályok szerint dolgozik és hülye ügyfelek megalapozatlan, bepróbálkozós igényeit akkor sem kell teljesítse, ha a proli vinnyog. Leginkább azért nem, mert a proli akkor RÁSZOKIK erre és lenevelni nehezebb.

Xezs 2012.04.18. 23:28:08

@Pajszer Művek: "De hát a banknak sok van, nekem meg kevés!" - jönne az érvelés. Sosem fogod megértetni velük.

2012.04.19. 10:43:47

@7esbusz: egyetértek veled : - )

Umadbro 2012.04.19. 12:24:44

Miert veri valaki a nyalat 2500HUF amikor 1 honapot tolt Mexico-ban. Hmmm.. lehet h metelt :D

zsirfeka2 2012.04.21. 16:04:31

itt egy oldal ahol tájékozódni (nomeg az ilyen eseteket megosztani) lehet a világ országaiban ránk váró kártyás helyzetről:
www.mastercard.com/hu/personal/hu/travel/2011jar/travelexp/index.html
süti beállítások módosítása