Tékozló Homár

És most valami egészen más: folytatódik az átvehetetlen NAV-levél jelenet

2012.06.21. 18:07 | jackyll | komment

Groteszkbe fordult a laza abszurd 22-es csapdájának induló NAV-Posta szubrutin, amelyben egy elírt cím miatt Jozef K Attila képtelen átvenni egy levelet, és nem tudnak segíteni neki, amíg nem tudja, miről szól. Na, közben mégis tudtak segíteni, de annak az lett az eredménye, hogy kapott még egy hibás címzésű levelet, amit ugyanúgy nem tudott átvenni.

Mint az előzményből kiderült, levelet kaptam volna a NAV-tól, de egy szám elírása (a címzésben) kézbesíthetetlennél tette a küldeményt a posta részéről. Amint a korábban idézett abszurd telefonbeszélgetést lefolytatta az adóhatósági akárkivel, rögtön e-mailt is írtam panaszommal a hivatalnak, majd a fentieket szépen a Homárnak. Egy óra nem telt bele (!), és felhívtak a mobilomon az Apehtől! Nagyon kedves hölgy érdeklődött, mi is a gondom pontosan. Elmondtam neki, amit leírtam. igen, érti, utánanéznek, intézkednek. Nofene, gondoltam magamban, ez már tényleg egy új, polgári világ. És még vannak, akik kételkednek, nem szégyellik magukat. Már másnap újabb fejlemény! Megint felhívtak az Apehtől, egy másik hölgy, szintén nagyon segítőkész, bár nem tudott az előző napi beszélgetésről. Ő is ígérte, utánanéznek, intézkednek.

Eltelt két hét. Értesítés a postaládánkban: küldemény jött a NAV-tól. Hurrá! De azért óvatos vagyok. Hagyományosan ugyanis a város másik végében lévő postahivatalba kell elautózni vagy -biciklizni a ki nem kézbesített holmikért; noha a mi lakótelepükön, tőlünk 50 méterre is van egy nagyobb posta...
 - Halló, jó napot kívánok, ez és ez vagyok, szeretnék érdeklődni, hogy tényleg van-e egy küldeményem önöknél, érdemes-e elmennem?
 - Hát azt én honnan tudjam!?
 - ... Ööö, nem a Posta?
 - De. Na várjon, megnézem. (Mint utóbb ki is derült, aki a telefont felvette, az a hölgy, aki a posta ki nem kézbesített küldeményeket kezelő helyiségében ül. Tényleg, akkor ő honnan tudná?!) Mondja még egyszer a nevet, címet!
 - Ez és ez.
 - Nem... nincs itt semmi magának.
 - Biztos? Mert kiértesítettek.
 - Nem... na, várjon, mégis. itt van.
 - Nagyszerű. Akkor mehetek érte, akár most rögtön.
 - Persze, jöjjön.

 Mentem.
 
 Az ablak mögött ugyanez a hölgy tehát. Kiértesítő, személy, lakcímkártya.
 - Sajnálom, nem adhatom oda, nem egyezik a címzés és a maga címe.
 
 Micsoda?! És igen, ez még mindig ugyanaz a hiba, mint két hete. Nem ragozom, valójában a NAV még nem intézett semmit, nem küldött újra semmit - egyszerűen a Magyar posta két hét múltán újra kiértesített arról a küldeményről, amit anno nem tudtam átvenni, amivel nem történt azóta se semmi, és amit most sem óhajtanak átadni.

 Na, mondom, ha így megszívattak megint, ezt nem hagyom: addig haza nem megyek, míg valahogy meg nem szerzem. Kivel beszélhetnék felettessel? Menjen át a csoportvezetőhöz. Ők ketten beszélnek hosszasan. Majd én következem. "Mi a probléma?" Miért, eddig miről beszéltek? Elregélem. "Várjon."
 
 Húsz percet fel-alá járkálok az előtérben. Ja, a biciklimet érkezéskor megkértem a bejáratnál lévő munkatársat, hogy egy-két percre hadd állíthassam az ajtón belülre a falhoz, máris jövök, bocs! (Tároló, ilyesmi nincs, ez egy városrészi központi kiszolgáló létesítmény.) A bicikli még megvan, de már gyanúsan nézegetnek felém, meddig vacakolok még.

 Csoportvezető: nem tudjuk kiadni (az ismert okból). De én vagyok a címzett! "Azt, kérem, nem tudhatjuk." De akkor miért értesítettek ma, hogy levelem jött? "Akkor se." De akkor miért hívtak ide írásban, és szóban is? (Lásd telefon.) "Akkor se." Miért nem azt a másik ugyanilyen nevű embert rángatják ide, akinek a címe a levélen van? "Akkor se."
 Hogyan tovább?
 Menjen fel az osztályvezetőhöz.
 Persze - lásd fenti fogadalmamat.

 Jó napot, mi a probléma? Elmondom negyedszer. "Értem. Akkor nem tudunk segíteni." De hát itt egy levelem, önöknél, kérem szépen. "Ezt magának és a NAV-nak kell elintéznie." De már próbáltam, két hete! "Sajnálom, nem adhatom oda, szóljon a NAV-nak." Már szóltam! Nézze, a NAV magukra bízott egy küldeményt, ami nekem szól. Kifizette az árát. (Az én adómból azt is.) Maguk pedig nem teljesítik a megbízást. "Akkor se." De minek hívtak engem, aki önök szerint nem a címzett vagyok, ma ide, és miért mondták még a telefonba is, hogy jöjjek? "Akkor se."

 Hozzá kell tenni: ez a hölgy is kedves, segítőkész, barátságos volt. Egy másfajta bürokratikusan merev világban annyi könnyebbség elképzelhető, hogy a hivatalnokok utálatos, mogorva figurák; legalább lehet őket utálni. Itt, ma már nem. Minden segítene - de maga a szisztéma olyan, hogy az állampolgár szívatására épül... Nem a működtetői gonoszak, sőt. Nem is lehet jól működtetni, a legnagyobb jóindulattal se.
 
 Osztályvezető segíteni akar: talán az adóbevalláson írtuk el azt a házszámot... Nem tudom, nem hiszem, a könyvelő csinálta. Ó, mondja ő, adjam meg a könyvelőm telefonszámát, most rögtön szívesen felhívja, hogy ennek utánajárjunk! Mi a fenének?! (Gondolom magamban.) De csókolom, azzal az erővel inkább az Apehet tessék felhívni, sec-perc alatt tisztáznák a félreértést, megmondják, hogy igen, én vagyok az, és már mehetünk is! Azt nem lehet... Ő nem telefonálhat egy másik hivatalnak. (Csak a könyvelőmnek?!) Akkor tessék ideadni a kagylót, majd én tárcsázom. "Nem, nem lehet." Ennyin múlva? "Ennyin, de akkor se." És: "De miért nem akarom megadni a könyvelőm számát?" Ez már vicc kategória.
 
 Ellenben felhívatja azt a mezei postást, a körzetünkét, aki két hete szólt nekem, hogy mi a helyzet. Kérdem, minek, neki igazából mi köze a helyzethez. Nem baj, akkor is felhívatja. Szegény srác jön, szabadkozik, ő ennyit tehetett, mondom neki, én tudom, tőle nem is várok semmit. Ő is segíteni akar: hát miért nem beszélek az Apehhal? Már az őrjöngéssel küzdve ismétlem: de már két hete beszéltem! Őköztük van kommunikációs zavar, nem velem! Én nem tudok semmit tenni! Hát igen, ilyenek ezek a hivatalok - bólogatnak empatikusan.

 Feladom a fogadalmam. Többé nem tudok a tükörbe nézni - de akkor se bírok tovább maradni. Pedig még tartóztatnak is, újabb jótanácsokkal látnak el. Köszönöm, csókolom, viszlát, köszönöm szépen,igazán, hadd meneküljek már...

 Utójáték: egy fél nap már elment ezzel az egésszel, de hadd menjen még pár óra - irány a helyi adóhatósági kirendeltség. Jó napot, keresem azt, aki... - "Húzzon sorszámot." Mennyit kell várni? "Csak várakozzon." Ez és ez vagyok, az a gondom, hogy, és keresem, aki két hete felhívott, hogy intézkedik. "Ki volt az?" Nem tudom, nem emlékszem a névre. Na, jó, utánanézünk.
 
 Negyedóra telefonálgatás. Végül megvan a név, a számítógép jelzi az ügyet - "Egy férfi volt?" Nem, egy nő, sőt, kettő. "Lehetetlen. A gép férfinevet ad, ráadásul ő nem ilyen ügyek illetékese. Felhívom... Nem veszi fel." Hagyjuk!
 
 Hogyan oldhatnánk meg a problémát. Kitöltetnek velem egy kérelmet, hogy mégis ott lakom, ahol. És akkor majd ez alapján újra kiutalják a pénzt. Ja, de addig nem tudják, amíg az a postánál van... Meg kell várni, hogy az visszaküldje. (Ennyire nincs készpénze az állami adóhatóságnak?!)
 
 Eltelt egy újabb hét. Nem történt még semmi, de én bizakodó vagyok. És különben is szeretem a Monty Pythont.

 Üdv, Attila

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 07:38:08

@Kellemes Zérókomponista: Ismerkedni akart a csaj. Lehet felhívás volt szexre :D

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.22. 07:44:27

@ColT: Látod így mennek el emberek lehetőségek mellett! Lehangoló ezt nézni. De tényleg, miért körözhették? Vajon milyen fokú szürreális érzet jelenik meg a lakosban, mikor üres borítékot kap? Vissza kellett volna küldeni "ez egy performansz" szöveggel? Én már is egy 70-s évekbeli lengyel sci-fiben érzem magam.:) Elég hangulatos.

@batgirl: nem is tudtam, hogy Kazimir vagy. Figyelek ám.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 07:46:04

@Kellemes Zérókomponista: Na de gondolj bele annak a postai alkalmazottnak a lelkivilágába, aki idézéseket csór...

Jó, persze, valszeg a yardon felejtették el beletenni, de akkor is :)
Ott nincs postakönyv, hogy meg lehessen nézni, kinek mit küldtek?

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.22. 07:53:19

@ColT: aki gyűjti annak kollekcióját majd bemutassa a Fókusz. Vagy a Kékfény. Rendben van ez. Nem tudom ezt a postakönyvet de kedvet kaptam egy kihallgatáshoz. Törődjön velem az állam!

Lacka929 2012.06.22. 08:10:49

Na ezért kell bankszámlára utaltatni a visszajáró pénzt...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.22. 08:13:37

@Emberiségellenes háztartási gép: na ugyan már.... csak mert elsőre nem állt fe, később még működhet az. túl hamar feladtad.

@ColT: @TheSandman: szerintem a boríték belsejére volt nyomtatva a fontosch informácijó. elvégre a rendőr sosem téved.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.22. 08:23:28

Ez egy kurvajó poszt. Szórakoztató, el is olvastam kétszer.
"Az ablak mögött ugyanez a hölgy tehát. Kiértesítő, személy, lakcímkártya."
Igaz, nem NAV-i közjáték volt, csak egy szimpla kispolgári küldemény, de nálam meg nem volt lakcímes kártya. Előállt a helyzet bizony. Viszont a felismerés egyből megoldásba is fordult, úgy 2 szekundum kellett bele, míg kitalálta a hölgy a megoldást: mi a teljes címem. Villámgyorsan teljes cím bemond. Mindenki érzi, tudjajaz igazságot. Csomag kiad, szépnapot.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.06.22. 08:32:37

@RipCat: Miért nem mondtad, hogy nem életvezetési tanácsot kértél, hanem friss pogácsát?

svega 2012.06.22. 08:34:08

Az a vicc, hogy a magyar posta 22 evvel a rendszervaltas utan is torvenyileg monopolhelyzetben van. Vagyis nem vihet levelet mas csak a posta. Ha szabad piac lenne, mint pl. a csomagkuldesnel, a vevo segget is kinyalnak. Ez felkapitalizmus. Es nem fog mukodni.

bgp 2012.06.22. 08:37:27

@Anti Anyag: Azért értesítették, mert a kézbesítő oda vitte a rossz címzésű levelet.

olvasó007 2012.06.22. 08:38:54

Akkor most levél, vagy pénz?
"kapott még egy hibás címzésű levelet, amit ugyanúgy nem tudott átvenni."
"És akkor majd ez alapján újra kiutalják a pénzt."

Hegseztő Hegesztő 2012.06.22. 08:44:31

Engem az bosszant , hogy miért nem adnak blokkot a pofátlan standosok a Fehérvári uti piacon. Van APEH, van Paicfelügyelet, van iszonyatos forgalmuk, az árak , mint nyugaton, és nincs blokkadás, nincs számla, és van ó-divatú analog mérleg, amivel minden mérésnél átvág a zöldséges.és vagyunk mi , akik balga módjára tűrjük a zöldségesek pofátlanságát.
NINCS ADÓBEVÉTEL. Itt rengeteg milliárd megy el.
Csak tudnám, mit csinál a Piacfelügyelet ott.
Szerintetetek lefizetik őket a zöldségesek?

venszivar 2012.06.22. 08:47:48

@svega: nekem bringás futár hozott már lelet s kisebb csomagot is. úgy hiszem, nem a királyi postától vóót.
Azért még azt is megjegyezném, hogy a fiam is vitt levelet az óvónéninek, amit én küldtem. no most várhatom a tekkeseket? ha jönnek, akkor min. 18-26 fővel szoktak, láttam a késő esti hírbe .:)))

További magyar hang 2012.06.22. 09:02:03

@hagyma: Az Ügyfélkapu egy online felület, ahol hivatalos ügyeidet intézheted. A legjobb része az időpont-foglalás, itt időpontot tudsz magadnak foglalni az olyan ügyeidhez, amikhez mindenképpen személyesen be kell menned. Kérsz egy időpontot és a rendszer ad is egyet bő két héttel későbbre, míg ha csak besétálsz a hivatalba és húzol egy sorszámot, akkor fél órán belül sorra kerülsz. Tipikus magyar találmány.

Netuddki. 2012.06.22. 09:02:16

Kötsög levélíró ha már másodszor ír leírhatta volna, hogy ki qrta el a címet? Ő amikor az adóbevallását feladta vagy a nav?
Ebből is látszik nem olvassa a homárt. Teljesen felesleges tanácsot adni neki...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 09:14:27

@Kellemes Zérókomponista: :D:D:D

Különben a teljes címet tudhatod máshonnan is. És véletlenül azonos a nevetek.
Felháborító security hole a Postán :D

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Titkos idézés?

@Hegseztő Hegesztő: Hülyék lennének vegzálni a piacosokat, ők is ott vásárolnak :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 09:17:26

@Hegseztő Hegesztő: "Szerintetetek lefizetik őket a zöldségesek?"

Á, biztos nem. Nem olyanok itt az emberek...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 09:18:24

@További magyar hang: Hozzátartozik, hogy ha időpontra mész, akkor is húzatnak veled sorszámot, és ugyanúgy várnod kell (legalábbis a pécsi Orrmányirodában).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 09:19:38

@svega: Visz levelet a DHL is, csak horror pénzért.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.22. 09:20:08

@ColT: a levél valószínűleg csak UV fény alatt megvilágítva olvasható. ha a honpolgárnak nincs otthon UV lámpája, akkor 30 napos elzárással büntethető, minősített esetekben kézlevágással is.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.22. 09:29:47

@batgirl: az nem jó. aztán ki kell küldeni a levelet braille-írással is, az meg pénzbe kerül.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.22. 09:48:57

@ColT: az is.

tudod, mint a viccbe, mikor turista faggatja az öreg juhászt.

- Aztán adnak-e tejet ezek a juhok?
- A fehérek adnak - feleli János bácsi.
- És a feketék?
- Hát, azok is.
- És gyapjút adnak-e ezek a juhok?
- A fehérek adnak.
- És a feketék?
- Hát, azok is.
- De hát János bácsi, miért tesz mindig különbséget a fehér és a fekete juhok között?
- Mert a fehérek mind az enyémek.
- És a feketék?
- Hát, azok is.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.22. 09:56:38

@ColT: nincs mégegy olyan, mint én! Tudvalevő.

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: az rembe van, hogy a tinta láthatatlan, node a papír is?!

Gyön a vihar. Közérdekű.

BiG_ 2012.06.22. 10:04:12

A posta nem fogja bizonytalan esetben kifizetni a pénzt. Mert a végén kiderült, hogy nem valami levélről van szó.

Nem fogja, mert ha valami gubanc van, akkor a kifizető postás állja a cechet a tévedéséért. A apeh balfaszkodásáért a posta nem fogja tartani a hátát, pláne a postás nem.

Tegnap az érdi postán egy hölgy sehogy se bírta megérteni, hogy ha más nevet ad meg valakinek, aki neki pénzt utal, mint ami a személyijében szerepel (asszonynév vs. lánykori név), akkor nem fogják kifizetni neki a pénzt.
Ha ekkora droid, akkor szopni fog. A postás nem fog a saját zsebére belevágni valamibe, ami bizonytalanságot tartalmaz. Nem teheti. Utasítása van rá, fele érte. Meg nem hülye.

Ennyi. A poszt-toló is az apeh-hal szív, a posta ebben az ügyben csak ügyetlen (felesleges körök futtatása), de nem hibáztatható egyébként.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 10:19:47

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Te, nem veled söröztem tegnap? Az egyik seggfej (most kettő volt jelen, ezek szaporodnak) pont ezt a viccet tolta :D

@Kellemes Zérókomponista: Kérdés, a postás tudja-e :D

@BiG_: Hülyék is vannak redesen.
A postán a házunk mellett egy ideje sorszámos rendszer van.
Nem csak 70 és a halál közti félvak öregeknek okoz gondot (ezt azért megérteni), de 30-40 évesek is néha csak néznek, mint borjú az új kapura.

guy2 2012.06.22. 10:20:20

Ez hülyeség. Simán b lehet menni az Apeh-ba és mindenféle doksit odaadnak a kezedbe.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 10:23:13

@BiG_: Másrészt. Ha a Posta nem fogja bizonytalan esetben...
...akkor mi a francért nem ezt mondják? Miért kéri el a barom a könyvelő telefonszámát?

cicmen (törölt) 2012.06.22. 10:23:32

@ColT: Te, nem veled söröztem tegnap? Az egyik seggfej (most kettő volt jelen, ezek szaporodnak) pont ezt a viccet tolta :D

Kicsit fárasztó tényleg. Én nem bánom ha vicceket mesélnek a kocsmában. Jobb mint a bunyó! Akkor kijön a yard! :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 10:26:37

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Idióta feje van, áll nélkül, kb. mint a Jáksónak, csak nem olyan egyenletesen ronda. Nagy arca van, mert csicska egy pécsi újságnál. (Nem annál, amit linkelgetni szoktam.) Átlagos magasságú, kissé pocakos. :D

@cicmen: Nem kocsma, de mindegy, ez már a legalja :D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.22. 10:29:47

@ColT: akkó nem én voltam....én nem a pécsi újságnál vagyok csicska, hanem másutt :D:D

BiG_ 2012.06.22. 10:32:35

@ColT: Mert van egy olyan elvárás, hogy "ügyféllel segítőkészek vagyunk", csakhogy ebben még van mit fejlődni.
Például, hogy miket lehet tenni ilyenkor, kirészletezve (azon túl, hogy nem egyértelmű esetben nem fizet ki). Nem rutinos nyomozók ülnek a postán se (van ott is bőven droid).
De ebben a posta vezetése is hunyó, az elvárásokat támasztják, de az ördög a részletekben rejlik. A vezér ig. messze van a postahivataltól...

A lényeg itt, hogy a címmel ellentétben nem levél az alany, hanem pénz. Ebben az esetben nagyon szigorúak a szabályok.
És postás a saját pénzével felel a kifizetéseiért.

Hogy a könyvelővel mit is akartak, nekem is rejtély. Valami eljárási gubanc, amit a stressz okoz? A felelősség fura dolgokat tud kicsalni az emberből.

Rosszindulatú Vászka 2012.06.22. 10:33:17

Felelőtlen csetelgetés van, új hirig meg nincs. Skandallum.

cicmen (törölt) 2012.06.22. 10:33:19

@ColT: Nem kocsma,

Akkor mi? A kisközért előtt isztok? :)

cicmen (törölt) 2012.06.22. 10:34:17

@Rosszindulatú Vászka: Felelőtlen csetelgetés van,

Most mondd!
Egyesek nem bírnak magukkal!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.22. 10:34:58

@ColT: ez a számos rendszer összehozza a népeket. Bevezetése után nem sokkal kellett kényszerűen léteznem a postán, és boldog-boldogtalan - de főleg az öregek - tőlem kérdezgették hogy akkor most mivan? Fog. sincs mialapján szavaztak bizalmat, de gáz, hogy a posta nem tudta ezt normálisan megszervezni. Tájékoztató füzetecskék, nagyfehér használati utasítás elsőáldozóknak, türelmes csevej, fejsimi, nyalóka. Jó, lehet mondani, hogy olyan egyértelmű, dehát marhára nem az. Főleg elsőre. Így viszont mai napig magyarázni kell 1-1 dolgot, mestetkélt türelemmel. Mindenki szob.

cierre 2012.06.22. 10:36:20

Ebben az esetben csak egy bénább van a navnál és az Attila. Az első esetben kellett volna visszaküldenie a postásnak rossz címzés miatt. Bár nem tiszta de mintha pénzes utalvány lenne az a levél… de ne várjunk sokat Attilától és ha pénzes utalvány az sem lett volna gond ha visszament volna a navhoz, azóta kérhette volna újra a rendes címre. Mert az is nyilvánvaló, hogy csak a bevalláson lehetett elírva a cím, mert ugye ott külön is jeletni kell hova kéred a pénzt. De nem kell gondolkodni kedves Attila, inkább levelet írogatni. Most komolyan, belegondoltál, hogy ennyi idő alatt simán nálad lenne a pénz (levél) ha gondolkodsz egy kicsit és nem kisregényeket írsz?

BiG_ 2012.06.22. 10:41:47

@ColT: A sorszámmal nincs semmi gond, ha az emberek tudnának olvasni, meg megérteni azt, ami oda van írva és leginkább azt tudnák hogy valójában mit is akarnak. Ez a három feltétel olyan arányban jön össze, mint a minőségi-olcsó-gyors szolgáltatás esete a viccben. (T. a kiv.-nek)

Ja, érdekes megoldás az, hogy a k. ügyfél húz 2-3 sorszámot, hogy valamelyik csak jó (vagy nagyobb eséllyel akar előrejutni, ez is jellemző!!)...
És ha peches, akkor pont az a sorszám jön, ami pont nem az ő ügyét fedi le és akkor rinyál, hogy miért nem szolgálják ki (pl. levélfelvevő ablaknál akar csekket befizetni...). Ha visszaküldik a rajtvonalhoz, hogy a másik szám lesz a nyerő, akkor rinyál, hogy de miért várakoztatják. Ha meg átirányítják a másik ablakhoz, akkor meg a többi ügyfél szív, mert úgymond eléjük tolakodik.

Na, legyen okos itt valaki. Ha meg panaszkönyvbe ír, azért meg előveszik a postást, pedig az k. ügyfél a droid (nem kicsi stresszfaktor ez...).

Kultúra jeszty.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.22. 10:42:29

@cierre: olvazsd el figyelmesebben a alapsztorit. Amúgy ha nem tiszta, zAtilla zrikálása se legyen tiszta. Jólmegmondtad. Legjobb kisregény amit valaha olvastam Homin. Na de mostmár befogom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 10:42:36

@BiG_: Simán idióták, ennyi :D
A készségesség sima készséges, és pontos magyarázatot is jelenthet.

@cicmen: Akár ott is lehet. De nem ott volt.

@Kellemes Zérókomponista: Hát. Magyarázat és kiírás itt sem volt, de aki havonta 2x jön, annak mindegy is. Viszont ha ki lenne írva, akkor sem hiszem, hogy sokkal kevesebben nem tudnák megnyomni a "csekkbefizetés" gombot, ha csekket akarnak befizetni.

Mondjuk azért tájékoztató füzetecskék, ne már, hogy egy sima sorszámos automatáról... (nem nagy posta).

További magyar hang 2012.06.22. 10:44:22

@ColT: Én is pont a Pécsi Okmányirodás tapasztalataimat írtam. :)
A legjobb azonban, ha személyesen mész be, de csak időpontot akarsz kérni későbbre, akkor is húznod kell sorszámot és várni. :) Agyrém az egész.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 10:45:55

@cicmen: Mondjuk úgy, hogy kerti parti, nem jár messze az igazságtól :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 10:46:52

@További magyar hang: LUL.

Mondjuk én időpontot a bejárattól jobbra, az enervált, ám nem kedves recisnénitől szoktam kérni.

Rosszindulatú Vászka 2012.06.22. 10:58:17

@cicmen: ja, épp releváltam volna egy jó erős veretest, de elment tőle a kedvem, hát ezért szar a Homár, mer itten a cset meg az off, méltó és releva meg sehunse. Félélet ez így?

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.22. 11:01:34

@BiG_: " és leginkább azt tudnák hogy valójában mit is akarnak"
Az embik nem csak ott nem tudják. Amit vázolsz az elég proli mód, többség azért nem ilyen, tegyük hozzája.

@ColT: vannak bonyibb feladatok is.

Kérjük regisztráljanak: ujposzt.net/petition/registration/be_new_post.zstml/

BiG_ 2012.06.22. 11:03:11

@ColT: hát, nézhetjük így is... :-)

De akkor mit csinálsz, ha a magyarázat süket fülekre talál????
Mert a poszt-toló is gondolkodhatna, eszébe juthatna, hogy nem falevelet kapott, hanem lóvét és annak bizony nagyobb a respektje.
A posztban is kis híján elsunnyogta, csak a vége felé derült ki, hogy a "levél" az bizony kif.utalvány.

A sorszámos mizériához még annyit, hogy a másik csúcs, amikor a k. ügyfél meglátja a számát a kijelzőn az ablakszámmal együtt, majd richtig nem ahhoz az ablakhoz csoszog.

Mert az ablak fölé írt szám értelmezése már túlcsordulást okoz a üf.droid navigációs szubrutinjában, ilyenkor egy tehetetlenségi pályán indul el és a közelségi gyújtó lép működésbe, a legközelebbi, az érzékelői hatósugarába eső ablak irányába indítva az ügyintézés-detonációt.

Jómagam informatikus-műszerész-embergép-lelkisegélyszolgálat munkát végzek az emlegetett küldeményszóró ojjektumokban sokfele, és van tapasztalatom már...

Nekem az a csúcs, amikor könyékig vagyok valami ketyerében, köröttem a nyitott alubőröndöm, szerszámok-spray-k, pont kancsalítva próbálok rezdületlen kézzel helyrerakni valami alkatrészt, ami szeretne elszállni a zűrbe, ha nem vigyázok, erre odatotyog valaki és elém szór egy marék csekket/levelet...
Ja, a ZÁRVA tábla ilyenkor kint van...

VonBraun 2012.06.22. 11:08:28

@Reman: Nálam valami hasonló, amikor még albérletben laktunk:

Könyvelt küldemény érkezik VonBraun részére, VonBraunné otthon, mégis csak értesítő lett belőle.
VonBraun bemegy a postára az értesítővel.
Postás kisasszony <magánszám>: mivel igazolom, hogy ott lakom?
VB: Semmivel, albérlet, nem vagyunk bejelentkezve.
Pk: Az iratai?
VB: Tessék!
Pk: (FIGYELEM!!!) Az albérleti szerződése?
VB: ???
Pk: ????
VB: Ahhoz magácskának mi köze van?
Pk: --- (valójában vállvonogatásnak felelne meg), de levelet nem ad.</magánszám>

Másnap VB be a postára az albérleti szerződéssel, amit úgy hajtogatott össze, hogy csak a személyi rész látszódjon. Egy másik Pk. minden szó, szerződés-mutatás, kérdés, pillantás, értetlenkedés stb. nélkül átadta a levelet, miután én átadtam az értesítőt.
VB: Akkor most...?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 11:15:35

@BiG_: K. ügyfél - kurva ügyfél :D

De amúgy nekem az is gyakori, hogy megyek 1 csomaggal, meg egy csekkel. Benyomom a csomagot, mert arra külön ablak van - odamegyek, csomag felad, plusz befizetem a csekket is.
Szerencsére ezen a postán egyszerű a dolog, mert a csomagos akármin kívül semmi nincs specializálva, bárhol lehet bármit feladni, átvenni.

"próbálok rezdületlen kézzel helyrerakni valami alkatrészt, ami szeretne elszállni a zűrbe, ha nem vigyázok, erre odatotyog valaki és elém szór egy marék csekket/levelet... "
LOL, ez nagyon nagy... :D
Hasonlóképp vagyok most én is, csak én multinál supportálok mindenféle mancikát, aki fontos irodai munkát végez. Hasonló.
Csak tőlem azt szokták kérdezni, hogy "ráérsz"?

@VonBraun: Én is szoktam ilyeneket próbálkozni, 2.-3. bejön.

BiG_ 2012.06.22. 11:19:57

@Kellemes Zérókomponista: proli-mód?
Erre válaszul csak az ismert közhellyel jöhetek, ami az Isten-állatkert-kerítésmagasság szentháromság.

Olyannal nem találkoztál, hogy valaki a lejárt személyijét helyettesítő papírral, ami szintén rég lejárt, próbálkozik hetente újra és újra...
Hm, pl. ez esetben euthanázia javasolt, vagy van gyógymód a meglendített szívlapáton túl is?

Azért szerencsére vannak talpraesett, kedves emberek, korfüggetlenül, igen.
Én személy szerint örvendek a létezésüknek.
Jöhetnének gyakrabban :-)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.22. 11:20:32

@ColT: a "ráérsz?" kérdésre a helyes válasz: nem, de ott a naptáram az asztalon, írd be magad valamikorra.

BiG_ 2012.06.22. 11:37:04

@ColT: "K. ügyfél - kurva ügyfél :D"
Naaa, ez súlyos félreértelmezés! :-D

De igen, láttam már ajtón belül az általad említett verziót is.

Van olyan, ahol - szinte - bármit bárhol, de pl. a banki szolgáltatás is lehet dedikált ablak.

Szerintem sokszor az zavarja meg a k. ügyfelet, hogy egy gombhoz több lehetőség van felsorolva. Mert az adott ablak mindet tudja. Meg nem kell annyi gomb se.

No, ilyenkor jön a követező szubrutin-hiba, hogy elhelyezze a bőség zavarát mutató szolgáltatás-csomagban a saját igényét.
Ekkor fordul elő, hogy szintén elveszti a célt a keresőfej, túlrepül a célon és végül gravitációs segítséggel nyom. De sajnos nem az önmegsemmisítőt.

Az értesítőn szereplő, a küldemény típusát (levélpostai, csomag, utalvány stb.) jelző X értelmezése se megy sokaknak... Beáll pl. utalványt mutató értesítővel a levélkiadós/csomagos ablakhoz, persze mindezek lineárkombinációit végigzongorázva.

Ilyenekhez kell a türelem...

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.22. 11:38:38

Abba én is belefutottam, hogy cégemre jött levél, de mivel nem voltam otthon, értesítés, posta.
Mutatom a személyit, de nem kapom meg, mert cégkivonatot nem vittem magammal. Jó, igaza van, lenyelem.
Másnap cégkivonattal be, megkapom.
Párnap múlva, postás jön, céges levelet hoz. Simán a kezembe adja. se céges kivonat, se ellenőrzés.

Akkor most mi van?
Ha a házamból én megyek ki, akkor az annyit jelent, hogy ott lakom, és minden levél az enyém, ami oda van címezve?
A postán meg bizonyítanom kell, hogy nem csak ott lakom, hanem jogosult is vagyok a küldeményre.
Számomra ez fejtörést okoz. Sajnálom, péntek van.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.22. 11:45:40

Lesz-e ma még új poszt?

a, igen
b, nem
c, tökmindegy mer leszarom
d, én vagyok jackyll
e, az miaz, hogy új poszt?

BiG_ 2012.06.22. 11:57:35

@batgirl: Szerintem igen eccerű a mogyorózat. A céget a neve-címe azonosítja. Amikor a kihordópostás odamegy, az onnan előbukkanó élőlény kezébe odaadja a küldeményt, mert a cégnevet-címet ott látja, azaz a küldemény és a cél összerendelhető egyértelműen.

De amikor kedves kegyed esik be a postára, akkor az ablakban ülő hölgy nem tudja, hogy kegyed milyen címről és milyen minőségben tette ki a lábát, mielőtt a postára meg be, tehát igazoló iratokat kér. Cég esetében meg valami hivatalos papírt, ami az aláírási címpéldány, amin a céghez való viszony látszik egyértelműen, mert kedves kegyed lakcíme gondolom nem a cégnél van.
Ha mégis megegyezik a kettő, akkor is igazolni kell, hogy a kettő összerendelése hivatalosan történt és kegyednek köze van a céghez. Mert én is kiadhatom a lakásom irodának, ahol lakom is, de nem kell a cégben dolgoznom. Tehát én hiába laknék ott, nem vehetném át a céges leveleket, mert aláírási címpéldányt nem tudnék prezentálni.

Érthető így pénteken?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 11:59:04

@BiG_: Jaj :D
Ja hát, a bőség általi túlcsordulás is jellemző :D

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Erre elég csúnya nézéseket kap ugye az ember, mert csak az AAAAAZ a probléma fontos, amivel ŐŐŐŐŐŐŐ odajött :D

@batgirl: "Jó, igaza van, lenyelem."
Lenyelted a cégkivonatot? 8-O

"Párnap múlva, postás jön, céges levelet hoz. Simán a kezembe adja. se céges kivonat, se ellenőrzés."
Igen, ez már nekem is szöget ütött a fejembe, hogy hogy is van.

Manyecska 2012.06.22. 12:01:16

Üzenem a poszternak: mennyen be egy ügyfélszolgálatra!! én is most onnan jövök, nagyon kellemesen elcseverésztünk:D...ott valszeg el tudja korrekten intézni.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.22. 12:05:03

@BiG_: nem egészen. A házamon nincs kitéve a cégneve, igaz kellene hivatalosan. Mégis megkapom a céges leveleket.

BiG_ 2012.06.22. 12:05:21

@ColT:
@batgirl: "Jó, igaza van, lenyelem."
Lenyelted a cégkivonatot? 8-O

Nem, rájött, hogy szopóágra szállott a madár és ha már így alakult, nem köpi ki, amit... :-D (Úrinő nem köpköd, ugye :-) ))
(derosszvagyok)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.22. 12:07:45

@ColT: nem mondod..akkor ezek szerint mégis csak fura az ellenőrzés nélküli kézbe nyomott céges levél?

Tíz:59 2012.06.22. 12:10:20

@BiG_: mond már meg hogy a cégkivonattal mit ér a postás, bármikor nyomtatok olyat!!

BiG_ 2012.06.22. 12:10:37

@batgirl: Ez csak a szerencse kérdése, mert a postás épp ismeri kegyedék céges dolgait. De pl. a helyettesítő postás nem fogja tudni!

És jön az a mizéria, mint amit tegnapelőtt láttam, hogy az droid ügyfél elismeri, hogy végül is kirakhatja a nevét az ajtóra, tééényleeeg.... (jajj)

Addig egy félórát elvitatkozott az ablaknál, mert neki parafenomén postás kell, hogy kitalálja, ő hol is lakik.

Én meg gyakoroltam a háttérben a facepalm-versenyre...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 12:12:50

@BiG_: Magaslabdavolthééééé

@batgirl: Nekem ezt a nemzetközi küldeményekkel játsszák.
otthon vagyok, odaadja (de a szomszédnak is, simán), ha be kell menni érte, akkor kb. DNS mintát is kérnek.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.22. 12:15:15

@BiG_: ja, hogy te valamiféle ügyfélszolgálatos vagy, akinek az ügyfél droid..
már értem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 12:18:54

@Tíz:59: Neki bizonyíték kell, nem ígéret :D

@BiG_: Jaj ? :D

BiG_ 2012.06.22. 12:21:17

@batgirl: Nem, kicsit fentebb írtam, mi vagyok :-)
A "droid" nem általános jelző, hanem bizonyos egyedek mutatják a nevezett szimptómákat.

Vannak kedves együttműködő, meg a logikus dolgokat felismerő, a kevésbé logikus, de szükségesnek vélt/tartott/rendelt dolgokat
elfogadó és azokhoz alkalmazkodó, végül sikeres emberek, akik néha elképesztenek a létezésükkel. Olyankor elismerően csettintek: még nem haltak ki!
:-)))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 12:23:12

@batgirl: Fentebb írta, hogy supportos, mint jómagam.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 12:24:35

@BiG_: Részemről egy csomó olyan dolgot tudok, aminek a betartását feleslegesnek tartom, de végülis nem halok bele, ha betartom...

BiG_ 2012.06.22. 12:28:44

@ColT: Mondom, a címen található emberke és a cím ott és akkor összerendelhető, tehát a postásba bekapcsol a kézbesítést engedélyező relé.
(Van olyan, hogy csak saját kezébe kézbesítés, ott nem adják olyan könnyen... Drágább is.)

Mindezt az ablak mögött tenyésző postásban mindenféle feladványokon keresztül kell működésbe hozni, mert ő nincs a címen, nem tudja vizuálisan összerendelni a címet az átvevővel.
(Ezt ennyire nehéz megérteni?...)

Ezt nem az ablak-lakó találja ki, ezt számára előírják, és a betartását pl. próbavásárlással ellenőrzik.
Akár a posztban emlegetett apeh is, amikor a nyugtaadást így ellenőrizték. Aki nem adott, az megnézhette magát...

BiG_ 2012.06.22. 12:33:16

@ColT: Így van, lehet pacsizni is a tigrissel, csak nem tanácsos.

Amúgy vannak olyan dolgok, amik alapesetben fölöslegesnek tűnnek. Csak éles helyzetben derül ki, hogy igen, ne véletlenül találták ki.

Azok a fölösleges szabályok, amik soha, semmikor nem tudják igazolni a létjogosultságukat.

Mondjuk egy hatékony, konzisztens és gördülékeny bürokratikus folyamatot kitalálni, megalkotni és bevezetni... hááát, kisebb Nobel-díj, ami járna érte.
Egy ekkora cégnél, aminek a felső vezetésében a valódi, szakiskolát végzett postások már nemigen vannak, elég reménytelen. Mert manegér kell mindenhova, de a szakmát ismerő ember már minek is...

XCat 2012.06.22. 12:36:23

@BiG_: "Egy ekkora cégnél, aminek a felső vezetésében a valódi, szakiskolát végzett postások már nemigen vannak, elég reménytelen. Mert manegér kell mindenhova, de a szakmát ismerő ember már minek is..."

rohagyon mega felylődés.

BiG_ 2012.06.22. 12:38:30

@ColT: Hm, anno mi is néha vitatkoztunk a régen alkotott, és kissé túlhaladott 39.sz. légügyi előírással (ez az ejtőernyős szabálygyűjtemény), de tudtuk: minden betűjét vérrel írták.
Esetünkben úgy szólt volna a mondatod: belehalunk, ha nem tartjuk be ;-)

Alf (törölt) 2012.06.22. 12:41:51

örülj, hogy fizethetsz!

XCat 2012.06.22. 12:44:11

@Kellemes Zérókomponista: Hát hallod, ilyen rohatt időben...

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.22. 12:52:33

Az emberke szót nem használhatjátok. Az a tinik privilégiuma.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2012.06.22. 13:03:43

A szomorú az, hogy hülyeország polgárai vagyunk...

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2012.06.22. 13:05:38

A nyugatnak mi vagyunk a "Barátok Közt"...

Uriel 2012.06.22. 13:14:42

Komolyan, ez annyira fáj, hogy üveges szemekkel nézek és nem értem hogy ebben az országban semmi sem működik és minden hivatalban kontraproduktív idiótákat választanak tudatosan dolgozónak.Nem 10.000 közalkalmazottat, hanem 100.000-et kéne elküldeni nagyon gyorsan, egy sima IQ teszttel ki lehetne szórnia 90%-át.

Kifordított kacagány 2012.06.22. 13:37:51

@BiG_: azt csak a poszt toló feltételezte, hogy pénzt kap, mert ő azt várta. mikor a nav-ot hívta, ott is levélről beszéltek és a postás is. ha meg nem, akkor a poszt toló egy f. aki össze-vissza beszél

Kifordított kacagány 2012.06.22. 13:40:17

@Uriel: ne reménykedj, ha egy hülyét elküldenek, vesznek fel helyette kettőt mert a kettő biztosan ellátja majd az egy hülye munkáját jól kilóra. ezek csak szaporodnak.

Uriel 2012.06.22. 13:48:06

Már az ókorban egész jó százalékkal el tudtak juttatni egy küldeményt egy címzettnek. Ehhez képest nálunk a küldemény tartalmát összeállítja egy arra teljesen alkalmatlan vízfej, ami azt sem tudja tulajdonképpen mit akar üzenni a címzettnek, ráadásul elrontja a címet. Utána ezt rábízza egy szervezetre, ami teljesen alkalmatlan arra hogy egy küldeményt célba juttasson. Még egy kicsit fejlődik a posta és komoly üzlet lesz a postagalambokban.

Csigorin 2012.06.22. 13:58:06

@Uriel: az a baj, hogy nem a hivatalnokok a kontraproduktiv idiotak, hanem a jogalkotok...

es ha egy hivatalnok elkezdene empatikusan dolgozni, ugy, hogy a nyilvanvalo helyzetet nem igazoltatja, nos akkor gyorsan megszabadulnak az illetotol - torvenyesen...

Uriel 2012.06.22. 14:04:45

@Csigorin: A jogalkotóink sosem voltak toppon. Az NAV meg a posta, a máv, a bkv, a többi hivatal nem most lett hülye, hanem egyszerűen vonzotta, és jó rejtek egy közepesnél gyengébb képességű melegedésre vágyó embernek. Nem is tud, nem is akar kitörni, az akinek esze van és odakerül,az menekül.A hülyeség koncentrálódik...

főboszorka45 2012.06.22. 17:58:06

Létezik olyan, hogy iratbetekintési jog.
Szerintem a posztoló menjen be a területileg illetékes Nemzeti AVH ügyfélszolgálatára, és ott keresse az adóalany nyilvántartót.

Mondja el a problémáját, ők a gépükön látják, hogy mi a levél témája és elküldik az illetékes ügyintézőhöz. Ehhez mindenkinek joga van.
Kiderül, ki és miért küldte a levelet, urambocsá, lehet, hogy helyben tisztázni is tudja, hogy az adóalany nyilvántartóban helyes-e a címe.
Ez az egyetlen megoldás, mert amibe a posta belekeveredik az már régen rossz....

Xezs 2012.06.22. 19:09:55

@Kellemes Zérókomponista: Na mert te aztán minden témában tudod, hogy mi releváns, meg mi nem. Hagyjál már a hülyeségeiddel légyszives.

Xezs 2012.06.22. 19:12:42

@Kellemes Zérókomponista: ó, már pszichológus is vagy

akkor fellebbentem a fátylat: engem nem keserített meg semmi

és még te gondolod magadról hogy mennyire világosan látsz dolgokat

örülnék ha nem költenél itt hülyeségeket rólam

XCat 2012.06.22. 19:31:56

@Xezs: Érdekes, rólam is ezt írta.... szerintem levonhatjuk a tanulságot, hogy önmagáról ír. :)

Xezs 2012.06.23. 03:02:36

@RipCat: vonjuk le a tanulságot, hogy ő mindenhez kurvára ért

hagyjuk, fárassza ezzel a halál magát

szánalmas elhagyatott életem során haverokkal való ivászat után idetévedtem

és igen, nem basztam be túlságosan, mert nem írok össze-vissza

pedig én akartam

nem úgy alakult

kapják be

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2012.06.23. 19:02:48

kedves Homár,
köszönöm az ötletes címet! bár nekem jutott volna eszembe

VIC20 2012.06.25. 15:06:34

Azt nem értem, hogy van, akinek jobban megéri órákat telefonálgatni, meg órákig harcolni a postán, mintsem írna egy tértivevényes levelet a NAV-nak.

Tökösmákos 2016.11.11. 00:39:20

Idióta! Milliókkal kell tartozni a NAVnak akkor majd elérnek. Ha meg nem akkor még jobb. :P
süti beállítások módosítása