A rendőrség kivizsgálta a BKV-jegyautomatás történet segélyhívós részét, de kevés volt az elérhető információ. Mindenesetre szerintük áltagosan 55 másodperc alatt jut el egy naiv ügyfél az operátorig:
A blogjukon 2012. 06. 12-én megjelent „Lopják a visszajárót a BKV jegyautomatáiból” blogbejegyzés észlelése után a BRFK vezetője vizsgálatot rendelt el. A blogbejegyzés objektív vizsgálatához szükséges az esemény időpontjára vonatkozó információ, amely alapján a hívás egyértelműen beazonosítható. Tekintettel arra, hogy a blogon a fenti címen megjelent bejegyzés nem tartalmazza a rendőrségi segélyhívó szám hívásának pontos időpontját, a rendelkezésre álló adatok alapján nem tisztázható, hogy az említett esemény a megjelenés napján, vagy akár napokkal korábban történt-e.
A BRFK által működtetett 107-es hívószámra napi szinten 2500-3000 hívás érkezik, ezeket a kezelők folyamatosan veszik fel. A hívás kezdete és az operátorig jutás közti idő átlagosan 55 másodperc, ebbe a hívás kezdetén kötelezően elhangzó tájékoztató szöveg is beleértendő. Amennyiben egyidejűleg sok hívás érkezik, akkor a szolgálat vezetője intézkedik további telefonkezelők szolgálatba állításáról, hogy a hívásokhoz kapcsolódó rendőri reagálás az elvárható időn belül megtörténjen.
BRFK Kommunikációs Osztály
Az utolsó 100 komment: