Tékozló Homár

Általában nem kell 10 percet várni a rendőrségi segélyhívóra

2012.06.28. 14:52 | jackyll | 220 komment

A rendőrség kivizsgálta a BKV-jegyautomatás történet segélyhívós részét, de kevés volt az elérhető információ. Mindenesetre szerintük áltagosan 55 másodperc alatt jut el egy naiv ügyfél az operátorig:

A blogjukon 2012. 06. 12-én megjelent „Lopják a visszajárót a BKV jegyautomatáiból” blogbejegyzés észlelése után a BRFK vezetője vizsgálatot rendelt el. A blogbejegyzés objektív vizsgálatához szükséges az esemény időpontjára vonatkozó információ, amely alapján a hívás egyértelműen beazonosítható. Tekintettel arra, hogy a blogon a fenti címen megjelent bejegyzés nem tartalmazza a rendőrségi segélyhívó szám hívásának pontos időpontját, a rendelkezésre álló adatok alapján nem tisztázható, hogy az említett esemény a megjelenés napján, vagy akár napokkal korábban történt-e.

A BRFK által működtetett 107-es hívószámra napi szinten 2500-3000 hívás érkezik, ezeket a kezelők folyamatosan veszik fel. A hívás kezdete és az operátorig jutás közti idő átlagosan 55 másodperc, ebbe a hívás kezdetén kötelezően elhangzó tájékoztató szöveg is beleértendő. Amennyiben egyidejűleg sok hívás érkezik, akkor a szolgálat vezetője intézkedik további telefonkezelők szolgálatba állításáról, hogy a hívásokhoz kapcsolódó rendőri reagálás az elvárható időn belül megtörténjen.

BRFK Kommunikációs Osztály

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.28. 21:56:36

@Rosszindulatú Vászka: mi az a 112?
itt 107-rol beszelnek
nalunk 911 van
az mindenre jo, qrwa gyorsan felveszik

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.28. 21:57:42

@Mylady: de az az én kutyámat is zavarná, aki pedig ártatlan, mer olyan szépen kussol, hogy öröm nézni.

@LenaLondon: @NaomiKaramell: nem mennék oda, persze ki mit szeret. shoppingolni jól lehet, mert rengeteg üzlet van ott, annak aki erre élvez:D nekem az már tömegnyomor.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.28. 21:58:19

a nemetek meg szamomra valratlanul szopoagon vannak

XCat 2012.06.28. 21:59:38

@hagyma: Ezek nem németek, kicsi hagyma. Osztrákok.
Tudod, itt európában olyan avitt dolgok vannak, mint az országok.

Rosszindulatú Vászka 2012.06.28. 22:00:34

@hagyma: itten meg az van, a 112. Namost az van, hogy mindegy mijen pánikszámot hívsz, a központ közös.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.28. 22:03:34

@NaomiKaramell: ne haragudj egy Germany-Italia kiirasu football merkozest nezek, osztrak egy szal se
@Rosszindulatú Vászka: nem tudom a szamokat de a posztban 107-rol beszelnek....
szoval ezek szerint Te se:) vagy van tobb

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.28. 22:05:34

@NaomiKaramell: amugy nalunk allamok vannak
mas a rendszer kicsi cica
de mindenki amerikai
es pluszban meg vannak orszagok is
egy kicsit eszakabbra meg par delebre

Kifordított kacagány 2012.06.28. 22:10:37

@Mylady: azok ellen jobb a sokkoló vagy a gázspray

@hagyma: itt a 112 a 911. illetve nem egészen, de olyasmi.

Rosszindulatú Vászka 2012.06.28. 22:11:52

@hagyma: Nem. Itt bármijen pánikszámot hívsz, ugyanabba a központba megy a hívásod. Ez van. Amúgy nem hüjeség.

Mylady 2012.06.28. 22:12:42

@hagyma: A régi 104, 105, 107 hívószámok ma is élnek, de uniós szabályozásra létrehozták a 112-t, ami az egységes segélyhívó. Mint a 911 nálatok. Odatelefonálsz és ők tudják, hogy kit kell értesíteni. Vagy nem.

Mylady 2012.06.28. 22:13:53

@Kifordított kacagány: De a gázspray káros, az ultrahang meg csak kicsit. Nem?
És hol lehet gázsprayt venni? És meddig nem engedélyköteles?

XCat 2012.06.28. 22:15:08

@hagyma: Hűűűű. Nem mondod?..

Kifordított kacagány 2012.06.28. 22:19:27

@hagyma: itt nálunk kimarad a közös európai öntudat, nálunk elég, ha mindenki az országa miatt nézheti le a másikat, egyszerűbb, mint kitalálni ki melyik államból érkezett. illetve, hogy ne legyünk ennyire egyszerűek, van a nyugat európai hülye, a középbalkáni paraszt és a dél-keletbalkáni cigány.

a számok meg úgy vannak, hogy volt a 04,05,07(mentők, tűzoltók, fakabátok) amire te is emlékszel, ebből lett a 104,105,107, aztán ez így túl egyszerű volt, meg a nyugatot is majmolni kell, így csinálták ezt a 112-t amit bárki hívhat, aki nem tudja, hogy most betörtek hozzá, magára gyújtotta az ágyat vagy levágta az ujját.
elvileg mindegy melyiket hívod, mert ha megteszed a bejelentést, akkor a telefonos droid annak szól akit érint a téma. gyakorlatilag meg ez nem mindig működik olajozottan. amúgy a legjobb mindig a mentőket hívni, az a biztos.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.28. 22:20:23

@Kifordított kacagány:
@Rosszindulatú Vászka:
@Mylady: ertem de a posztban 107 van
persze hogy nem hulyeseg
az a 911 itt

@NaomiKaramell: de

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.28. 22:21:44

@Kifordított kacagány: OK mar vagom
de ha van ez a 112, minek fenntartani a tobbit?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.28. 22:23:28

szerintem a 911 tok jol mukodik nalunk hivod es a diszpecser riaszt akit kell, vagy akiket
lehet tobb ilyen helpdeszkest kene atiranyitani erre a teruletre
csak fontosabb ha eg a haz, mint ha lefagy a windoz

Kifordított kacagány 2012.06.28. 22:24:05

@Mylady: addig amíg nem tudnak róla. mondjuk harmatcsepp típusút tarthatsz minden gond nélkül, a kutyák ellen az is jó. ha szerencséd van, fel is fordul tőle.
a legjobb a sokkoló. abból is olyan ami kilövi az elektródákat. csak az meg nem túl olcsó.
a legtutibb viszont a kombinált sokkoló amiben van gázspray is, így egy kisebb fajta arzenállal a kezedben nézhetsz szembe az ellennel.

mortalwombat 2012.06.28. 22:27:14

Teherautó vs. személyautó frontálisan. Hívom a 104-et, várok 1 percet, semmi. 105, 1 perc, semmi. 112, 1 perc, felveszik, oké küldenek mindenkit. Az egy dolog, hogy mindenki fölösleges volt, mert azonnal szörnyethalt az autós, de ha véletlenül azon a 2,5 percen múlt volna az élete?

Kifordított kacagány 2012.06.28. 22:27:20

@hagyma: mert a sok kétbitesnek gondot okoz megjegyezni egy újabb számot.
mellesleg néhány embernél még a régi hívószámok is bonyolultnak tűnnek.

Kifordított kacagány 2012.06.28. 22:29:35

@mortalwombat: ez azért egy kicsit hihetetlen számomra, mert ha a mentőket hívod, általában felveszik.

XCat 2012.06.28. 22:39:41

@Kifordított kacagány: Ez a "de van hogy mégsem" állapot lehetett.

Ez az elektródás szacsi legális?

Kifordított kacagány 2012.06.28. 22:45:47

@NaomiKaramell: igen, lehet.

én nem tudok róla, hogy bármi is tiltaná.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.28. 22:50:10

@Kifordított kacagány: hat en nem ismerem az itteni szisztemat, az tuti a felbites amerikai is tudja barmi gaz van akkor 911, baleset tuz, lovoldozes stb..
ugy kepzelem vannak regionalis kozpontok, fejletlenebb orszagokban jarasi tanacsok, ahol felveszik es total online vannak a rendorokkel tuzoltottkkal es seriffekkel, meg mentokkel, kapasbol latjak honnan jon a hivas es kapasbol tovabbitjak az infot a legkozeelebbi rendornek mentonek, tuzoltonak
fejletteb orszagokban igy mukodik

XCat 2012.06.28. 22:53:30

@Kifordított kacagány: KELL. Kutyákat fogok terrorizálni. Meg szomszédokat. :D

@hagyma: Te tudod hogy most hülyeséget beszélsz és direkt csinálod, vagy nem tudod, és akkor nem tudod?

Kifordított kacagány 2012.06.28. 23:02:57

@hagyma: ott már régóta van a 911, itt meg alig 10 éve a 112. jól van ez így, hogy mindegyik működik. itt nálunk is úgy van, hogy attól függően honnan telefonálsz, kapcsolják az aktuális központba, ott felveszik a "rendelésedet", majd intézkednek. a probléma egyedül ott van, hogy akik ott dolgoznak, jelentős részben azért vannak ott, hogy legyen egy kényelmes munkahelyük, ahol elvannak és amiért pénzt kapnak. ezeknél nem minden esetben merül fel a gondolat, hogy ha már ott vannak, akkor az nem a két szép szemükért van, hanem azért, mert a kérdéses munkát el kell valakinek végezni. szeretném hinni, hogy egyre kevesebben vannak ilyenek.

@NaomiKaramell: és azontúl a neved amazonket lesz?:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.28. 23:03:04

miert bantassz?
ugy hallottam vissza akarjak allitani a jarasokat...
nincs azzal baj
a tobbi meg tenyallas
nalunk igy mukodik
igy kene otthon is
felhivom a 112-ot
a legkozelebbi helpdeszkes felveszi, aki rogton iranyitja a legkozelebbi segitseget
bar azt is monhatja, hogy ne menjel diszkoba, leteszi es nezi tovabb a baratok koztet

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.28. 23:05:28

@Kifordított kacagány: ertem ene ezt nem is fontos kivonni a szamot, de ugy vettem ki a posztbol! hogy mashova fut be a hivas, tehat ez a 107 pl a BRFK-ra
namost
szerintem minden 2 bites gyorsan rajonne, ha elmondanak akarmi van ezt az egy szamot hivja
OK par honapig biztonsag kedveeert fenn lehetne tartani a tobbi szamot is

Anomalocaris (törölt) 2012.06.28. 23:08:46

@Kellemes Zérókomponista: Márpedig a magyarok szeretnek ázni. El. (Vigyázat! Poén!)

Kifordított kacagány 2012.06.28. 23:14:58

@hagyma: mindegy, hogy hova érkezik a hívás. régebben mikor még nem volt 112, akkor is mindegy volt. ha már felhívtál egy segélyhívó számot, ott intézkedtek. azt a 3 számot meg amúgy sem lehet más célra kiadni, tehát akár használatban is maradhat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.28. 23:22:00

@Kifordított kacagány: OK
nem akarok en belefolyni
nekem az 55 mp soknak tunik- ez egy
a WB-ben tortent valasz mostanaban jott ki, hogy ne mennyel discoba, akkor nem lesz tomeg
na ez a ketto nalam furcsa
nekem egyszer kellett otthon felhivnom a tuzoltokat, kb 88'
elso csorgesre felvettek

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.28. 23:23:48

@Kifordított kacagány: en feltetlen megyei szinten inteztem volna
egy megyeszekhely
egy kozpont

Kifordított kacagány 2012.06.28. 23:38:31

@hagyma: én meg úgy, hogy egy ország, egy központ. nem vagyunk olyan nagyok. nem az számít, hogy hova megy be a hívás, hanem az, hogy ott gyorsan frissen intézkedjenek.
amúgy pár éve mikor mentőt kellett hívnom, 2-3 perc alatt itt voltak. igaz, csak az utca végéről kellett jönniük, de úgy gondolom amíg a teleportálást nem állítják rendszerbe, ennél gyorsabban nem fog menni.
ha rögtön felveszi első csörgésre a központ, akkor is kell 1-2 perc mire elregélem mit akarok. a központos riasztja az érintetteket, akiknek szintén biztos kell egy perc mire autóba, helikopterbe, tengeralattjáróba, stb-be ugranak. az instrukciókat menet közben kapják. ha az utca végéről kell jönniük, akkor pár perc és itt vannak, ha a szomszéd városból, akár fél óra is lehet. a fizikát itt sem lehet megb.ni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.28. 23:38:56

@Kifordított kacagány: Nekem is volt már, hogy a mentők másodikra...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.28. 23:41:25

@Kifordított kacagány: nezd, amig vannak megyek, varosok
erdemesebb ezekben a teruletekben gondolkodni
bar nem tudom , lehet mar megszunt teszem azt a heves megyei rendorkapitanysag stb.
annal nagyobb az az orszag hogy 1-2 kozpontja legyen
szerintem
meg hat ugye a helyi ismeretseg
nem tudom
tenyleg nem
szerintem a megyerendszert kar lenne szetkurni

Kifordított kacagány 2012.06.28. 23:51:59

@ColT: nekem eddig a mentősökkel csak pozitív tapasztalatom van. kellett már hívni őket párszor és mindig gyorsak voltak. legtöbbször tovább tart míg eljut a paraszt tudatába, hogy segítséget kell hívni, mint az amíg utána odaérnek.

@hagyma: egy megye túl kicsi, felesleges költség lenne annyi központ. a hívás helyét már amúgy is láthatja a diszpécser miközben felveszi a telefont, így még akár az előtt elindíthat egy riasztást mielőtt beleszólnak. helyi ismeretsége meg legyen a kiszálló egységnek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.28. 23:55:38

@Kifordított kacagány: OK
nem az en bizniszem
en tuti vagyok jobb a megye rendszer, de siman ki lehet szervezni maltara is offshorebe is
nekem8

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.28. 23:58:49

amugy egy megye kicsi tuz viz, baleset rendorseg, katasztrofa tokom tudja mire?
bebasz

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.28. 23:59:54

na ezert ulnek ott 55 mp-ig a telefonon ami a posztolok szerint sokszor percek
de mar mondtam nekemvoszem, amugyis vacsoraido
hamburgertime

Kifordított kacagány 2012.06.29. 00:35:56

@hagyma: azért erre nem mindennaposak a hurrikánok. az meg igazán édesmindegy, hogy 100 droid egy központban ücsörög, vagy 50-ben. már legalábbis ami a reakcióidejüket illeti.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.29. 01:54:19

@Kifordított kacagány: hat ha hurrikan jon, ritkan hivjak a 911-et
napokkal ezelott szolnak, hogy jo lenne lelepni
nem erted, amit mondani akarok
a 100 droid ugye ulhetne madagaszkaron is nem? atelefonvonal kb ugyanaz
ez nem csak ezen mulik
ez egy csapatmunka, aminek a szervezese megyei es lejjebb bontva varosi, falusi uton oldhato meg a legmegfelelobben
ennek azert meg sokkal sokkal tobb vonzata van, minthogy valaki felveszi a telefont

Kifordított kacagány 2012.06.29. 04:41:27

@hagyma: ööö, ha a segélyvonalat hívod, akkor egy telefonközpontot hívsz, aminek meglehetősen mindegy, hogy helyileg hol van. mint ahogy az is, hogy 2, 3 vagy 5 van belőle. pont azért mert ez csapatmunka, a diszpécsernek csak az a feladata, hogy adatot rögzítsen és telefonáljon. azt meg bárhol végezheti.

lazarjozsef75 2012.06.29. 06:00:19

A központi segélyhívóról egy hónapja mondta egy mentőorvos (de mintha már itt is lett volna), hogy amíg ki nem építik a rendszert, addig jobb a 104-et hívni. Már ha mentő kell...

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.29. 08:25:55

péntek van. el kellene húzni valamerre hétvégére. Olyan tó-folyó mellé ami nem túl ismert, de lehet benne uszikálni..
ötlet?

Manyecska 2012.06.29. 08:33:57

@lazarjozsef75: nekem majdnem kellett mentő:D..tekerek be halkan, csendben, amikor is a lábfejem nem moccan...rátekeredett a cipőfűzőm a pedálra..jobb híján elkezdtem viharos gyorsasággal visszafelé tekerni aztán mivel nem jött le teljesen jobbra dőltem, mint egy jó jobbikos :D:D
Eszt megúsztam. De a sok arrogáns, beképzelt nagyarcú kommentelőt?? :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.29. 08:38:49

@batgirl: Balaton? Ugyan ismert, de garantáltan lehet benne úszkálni. Hosszú a partja, sokan elférnek mellette. Isteni a víz!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.29. 08:39:17

@Manyecska: én meg tegnap a fémkukát ráejtettem a lábamra. Nem hívtam mentőt:(
igaz, nagyon szarul esett, és picit sírtam is. és most van egy kékeslila nagylábujjam.

Manyecska 2012.06.29. 08:40:40

@NaomiKaramell: hát az igazság az ebben a korban mindegyik 1: hülye..:D 2: hajtja a csordaszellem 3: nevelni már késő!!.......zenészek általában késő éjjelig dolgoznak /este 7-től/ hétvégén pláne, hétköznap is. A gyereket ők is alig látják..nehéz!.. :(

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.29. 08:40:43

@atpijkamo: mindenki oda megy. tömegnyomor lefelé, tömegnyomor hazafelé, tömegnyomor a strandokon.annyit nem ér az egész.
nincs valami más ötlet?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.29. 08:54:15

@Kifordított kacagány: Velük nekem is, gondolom ha nem veszik fel, akkor túlterhelés van.

@hagyma: Itthon gondolom nem olyan méretű egy megye, mint nálatok.

Manyecska 2012.06.29. 08:57:32

@atpijkamo: Kékszalag van?:D mi is megyünk pár napra nemsoká:) hétvégén semmi pénzért nem mennék most ott strandra szerintem..:)) inkább viszek nagyfaternak még egy pár evezőt hátha otthaggya a helyi cébéába megint oszt nem tud kiparkolni/beparkolni!!:) :)

Manyecska 2012.06.29. 08:58:52

@batgirl: fémkukát? tüntetni voltál??? :)
azt ráfogod itt a nyomorra na szép!!:D..
Bárhová is mész vigyél szúnyogirtót!!

leonito77 2012.06.29. 08:59:54

Mekkora kamu...

Történt, hogy éjjel mozgolódást hallottam a pincéből... hajnali kettőkor 20 percet kellett várnom rájuk, miközben az automata azt óbégatta, hogy jelenleg minden munkatársunk foglalt. Hajnali kettőkor!!!

Az igaz, hogy a bejelentés után hamar érkeztek.

lazarjozsef75 2012.06.29. 09:31:23

@Manyecska: jók a reflexeid... én az Istenhegyi úton lefelé jövet zúgtam el egyszer (nem, nem száguldoztam) emiatt, és persze nem állt meg senki... ja de, egy külföldi, hogy kell-e mentő. Nem kellett, csak tetanusz, brrr....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.29. 09:37:50

@leonito77: Másoknál is mozgolódtak a pincében ;)

@Manyecska: Nyugi, én is dőltem már el hasonlóképpen :D Csak nem cipőfűző miatt :D

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.29. 09:56:30

@Manyecska: hehe...egyszűen csak kivittem a szemetet, és a szemeteszsákra rá volt tapadva a kuka, megemelkedett, és zsupsz, ráesett a lábujjamra. divatos lila köröm

Manyecska 2012.06.29. 10:01:55

Nahát hogy nem tudtok magatokra vigyázni:O! Komolyan lehet nem hülyeség a sisak:D..ólomcipő.. :))

Manyecska 2012.06.29. 10:03:43

@ColT: gondolom kifeszített ruhaszárító-kötél!:))) az minden sarkon akad! direkt! olyan tárgyakat tudnak tervezni bicikliútra /végére/ hogy sikoltozó lábrázást kapok tőle:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.29. 10:07:05

@batgirl: Rakaca-tó. A környék is gyönyörű. Multikulturális egzotikus élmények ott is lesznek, este keresd a Tavi Tündér névre (nem) hallgató kocsmát!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.29. 10:07:21

@batgirl: Tilos fürödni, vízibiciklizni és jet-skit használni a Lupa-tavakon és az Omszki-tóban. Ezek szerint azok jó helyek a fürdésre.

hvg.hu/itthon/20120629_lupa_omszki

A Lupa tavak ipari terület, megközelíteni is tilos.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.29. 10:07:32

@Manyecska: Neeeem, én simán elcsúsztam valamin, de vagy harminccal. Utána szép kötések voltak a végtagjaimon :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.29. 10:08:33

@leonito77: Akkor dasztak biztos. Hajnali kettőkor a nem drogos bűnözők is alszanak. Vagy legalábbis ágyban vannak.

Manyecska 2012.06.29. 10:09:27

@ColT: tese hordasz sisakot mi??

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.29. 10:09:43

@lazarjozsef75: "az Istenhegyi úton lefelé jövet zúgtam el egyszer"

Ott nem jó elzúgni. A nyolcvannal közlekedő kocsikat előztük biciklivel anno.

Manyecska 2012.06.29. 10:10:37

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: dehogy alszanak... !:D:P akkor zárnak a mulatók. Volt ahol fél háromkor még mulattunk /mondjuk nem sűrűn!/:) hajnali kettőkor bozótharcosok dúlnak az utcán:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.29. 10:10:42

@Manyecska: Érdekes lehet az a sisak, ami megvédi egy bringás végtagjait. Hol lehet kapni olyat?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.29. 10:12:46

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: ez klassz ez a hely, megfogom látogatni.
de nem mot. úszni szeretnék, fürödözni, itt meg nem látok semmi fürdőhelyet.
viszont nagyon tetszik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.29. 10:14:41

@Manyecska: Már igen.
Egyszer jól jött, egyszer meg jól jött volna, ha rajtam van :D

Fél 3 az nemrég még nekem is teljesen korrekt időpont volt ;)

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Nem-nem, az nem az volt... Volt olyan is, amikor nemjózanon, de az más történet :P

Manyecska 2012.06.29. 10:17:39

@batgirl: Tisza-tó egy eldugottabb része??

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.29. 10:25:39

@Manyecska: már meglett, a családi tanács cegléd mellett tette le a voksát

Manyecska 2012.06.29. 10:26:57

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: ja télleg azok hosszan tartó felpörgést okoznak. Csak aztán meg le is merítik a szervezetüket egy füst alatt. Komolyan nem értem mért csinálják:(

Manyecska 2012.06.29. 10:30:09

@batgirl: én Mindszenten nyaraltam. A bokrokban rohadt sok szúnyog volt:D :(

Manyecska 2012.06.29. 10:32:32

@ColT: nekem is:D koncertek voltak ezek!! Kólával. Alkohol ohne nálam kivéve a gyümölcsös sört.:P

Manyecska 2012.06.29. 10:35:40

@batgirl: most nem azért a délegyházi tavak is tök jók:D /látványos/ volt a családban naturista:)

Manyecska 2012.06.29. 10:42:01

@atpijkamo: pedig én ott nőttem fel. ott tanultam meg úszni. Mega Dunában /az mondjuk véletlen volt mert a kavicsos kisszigetről nem találtuk meg visszafelé a vízben a sekélyebb utat/:)) ma már nem mennék egyikbe se!!! Állítólag Európa összes fertőzése gyakorlatilag az omszki tóban koncentrálódik..

Manyecska 2012.06.29. 10:44:42

A Lupa-tónál /is/ kulturális érdekesség is lehet a nudisták része...pl. a meztelen motoros /bukósisakban ba..m+/, a széllel a szomszédos part felé sodródó pőre férfi szörfös /"ne nézzzetek oda gyerkek!"-mondta anyám amikor magához tért a röhögéstől/..a sok liluló szájú kutya:)...stb.

Manyecska 2012.06.29. 10:49:36

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: vastüdőnek hívják! Én időnként belecsúszok egy-egy likba pár zúzódásom gyakran van: lila, zöld és sárga színek:))

Manyecska 2012.06.29. 10:53:02

Gyünnek ide a madárkák a párkányra strandolni tettem ki nekik egy nagy tál vizet minden nap kifürdik...

helianthus 2012.06.29. 10:53:41

@Manyecska: remélem nem bánod, hogy kinevettelek kicsit? Vizuális vagyok és láttam magam előtt a jelenetet. :D
Én egyszer gyermekként kipróbáltam, tudok-e csukott szemmel bicajozni. A kanyarban. Arra nyitottam ki a pilláimat, hogy az árokban fekszem a bicóval a lábam között és fáj a karom.

Manyecska 2012.06.29. 10:59:21

@helianthus: :) felőlem! Tiszta szerencse hogy nem a kereszteződésben a kocsik előtt előtte 50m-rel!!

helianthus 2012.06.29. 11:02:09

@Manyecska: á, okos gyerek voltam, mint a fentiekből is látszik, mellékutcában csináltam. :D

Manyecska 2012.06.29. 11:05:56

@helianthus: ja nem azt most én csináltam majdnem..t.i. előtte vágtam át keresztbe egy nagy kereszteződésen, képzeld ha ott kezdek xarakodni lehet elcsapnak:( áááá! Most komolyan elgondolkoztam kéne-e hóttálmosan járműre ülni??

Martinicske 2012.06.29. 11:29:49

Ez egy hatalmas baromság, hogy a segélyhívó össze van vonva, de még rosszabb hogy pont a rendőrségnél veszik fel. Na van is aztán segítségnyújtás, meg problémamegoldás :)

Az ember elregéli, hogy ég a háza, vagy épp infarktusa van, mire nagy nehezen megértik mit akar benyögik valami félelmetesen unott hangon, hogy akkor továbbkapcsolom a mentőkhöz, vagy ahova valóban eredetileg kellett volna...

Legutóbb egy idős nénihez kellett mentőt hívnom, ha jól emlékszem 4 szer kellett hívást indítanom, mert ahova kapcsoltak ott épp nem vették fel kétszer, aztán egyszer már a segélyhívón se sikerült kapcsolatot teremteni, aztán nagy nehezen negyedszerre sikerült.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.29. 11:43:15

@batgirl: Ott ugyancsak lehet úszkálni, pancsikálni, csak nem szabad beúszni a tó közepére és a horgászok elé, mert ott vannak szuper ki karsztvíz-források, és azt nem mindenki szereti, ga a közel 30°C-os vízből hirtelen ~8-10°C-os vízbe kerül...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.29. 11:49:22

@ColT: hat maga a megye otthon nagyobb mint itt

XCat 2012.06.29. 11:53:26

@Kifordított kacagány: Nem. Valami galloson gondolkodom, mondjuk Kutyakex, vagy Filantropix, vagy ilyesmi.

FDToth 2012.06.29. 12:23:32

Az egy dolog h felvezsik, de sokszor nem segítenek! ide-oda kapcsolgatnak stb.
asszem 3 éve volt, hogy mentem egy aluljáróban és észrevettem egy földön fekvő, mozdulatlan embert. mivel nem nagyon reagált így tárcsáztam a 112-t. elmondtam mi van, küldjenek egy mentőt. ezután még 3-szor hívta a 112-t, és kb. 30 perc volt mire kijöttek és a mentős még annyit sem mondott h köszönjük h hívott minket, hanem még nem is köszönt. én megértem h sok a munka, kevés a fizetés, stresszes a meló, de ebből nem következik az h bunkónak kell lenni...

Kifordított kacagány 2012.06.29. 16:33:48

@NaomiKaramell: kutyakex? olyan sovánka vagy? jó, hogy rögtön nem kutyaropix

@FDToth: túl nagyok az elvárásaid.

@ColT: vagy alszanak.
süti beállítások módosítása