Tékozló Homár

Miért nem jár a gyerek óvodába? Külföldön élő állampolgár vs 14. kerületi önkormányzat

2012.07.05. 15:37 | jackyll | komment

Nehezen tudja elviselni az államgépezet akár egyetlen gyermek elvesztését is, aki kimarad az egyre súlyosbodó közoktatási nyomorból. Külföldön élő állampolgárt gyámüggyel fenyegette a 14. kerületi önkormányzat, ha nem mondja meg, hova jár a gyermeke óvodába. Mert az kötelező. Minthogy naiv ügyfélnek még bejelentett magyar címe sincs, hamar abszurdba fordult a beszélgetés:

A 14. kerületi önkormányzat felszólított, hogy jelenjek meg mint a kiskorú gyámja, miután a gyerek nem jár kötelezően óvodába. Írtam nekik egy levelet, hogy a gyermek nem lakik életvitelszerűen a bejelentett lakcímen. Ha bármi gondjuk van akkor keressék ki az én bejelentett lakcímemet a nyilvántartásból és nekem küldjenek levelet mert a 14. kerületi lakcím nem a mi lakásunk.

Nekem nincs bejelentett lakcímem.
Adjam meg a címemet!
Nem adom. Keressek meg.
Akkor feljelentenek.
Jó de hova küldik a papírokat majd?
A 14. kerületi lakásba ahova a gyerek van bejelentve!
A gyereket jelentik fel?
Nem. Engem.
De én nem ott lakom!
Akkor kiküldik a gyámügyet és elviszik a gyereket! Ezt akarom.
De a gyerek nincs ott mert nem ott lakik.
Hol lakik?
Magának ahoz mi köze van?
Mondja meg, hogy hol lakik a gyerek.
Nem mondom. Semmi köze hozzá! Nem a 14. kerületben.
Óvodába járni kötelező!
Jár óvodába!
Hova?
Mi köze van hozzá! Jár és kész!
Ön akkor minek jött ide?
Minek küldtek levelet egy olyan címre ahol se én, se a gyerek nem lakik ott?
Jó. Akkor kérünk egy óvoda látogatási igazolást.
Nincs.
Miért nincs?
Mert a gyerek augusztustól iskolába megy.
5 évesen? ne etessen már engem. Persze. Csodagyerek mi?
Ne sértegesse a gyerekemet. Én sem sértegettem az önét.
Elnézést. Jó. Akkor iskolalátogatásit kérünk.
Nincs. Ahogy mondtam a gyerek majd augusztustól kezdi az iskolát.
Önök külföldön élnek?
Semmi köze ahoz, hogy mi hol élünk. Itt a papírjuk amit küldtek, itt egy levél amiben leírom, hogy a gyerek miért nem jár óvodába a 14. kerületben. Tessék elfogadni. Köszönöm.



lassan kezd rájönni a magyar önkormányzati rendszer, hogy én akkor sem fogom megmondani nekik a lakcímemet ha kurvára fegyvert fognak a homlokomhoz.

via deadmanride

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2012.07.06. 10:02:02

@ColT: Volt már pár ilyen eset, hogy az egyik szülő válás után meglepetésszerűen meglépett a gyerekkel külföldre. Az EU-n belül pedig, mivel a határátlépések nincsenek regisztrálva, prímán el lehet tűnni így. Még ha ez nem is gyakori eset a tök átlagos kiköltözésekhez képest, szerintem akkor is jó, ha a Gyámhivatal figyel. Egyébként most jutott eszembe, hogy a Gyámhivatal eleve csak úgy kerülhet képbe, hogy az óvoda/iskola értesíti a jegyzőt és/vagy a Gyámhivatalt, hogy nem jár be a gyerek. Ergo akkor a szülő még az óvodának/iskolának sem szólt, hogy kedden még bement a gyerek, de szerdán meg nem fog. A Gyámhivatal megpróbálja kideríteni, hogy a szülő hippisen tartja-e a gyereket, a srácnak fejlődött-e krónikus iskolaundora, vagy esetleg rosszabb: lelépés, ellopás. Az iskolát azért kevertem bele az ovi mellé, mert a távolabbi ismeretségemben van olyan család, akik pont így léptek le.

Dr. Kix 2012.07.06. 10:11:25

Mé' nem lehet hozzászólni az új poszthoz?

Roy 2012.07.06. 10:18:15

@szokecsaj12: Mi a francnak kellene bejelenteni, hogy az EU-s államok egyikében akarsz a családoddal élni?
Tudod az unión belül mindenki ott él, és dolgozik ahol akar. Egy sz@r gyámügynek meg semmi köze hozzá, hogy a gyerek hol jár iskolába vagy óvodába.
Az meg végképpen nevetséges duma, hogy kötelező az óvoda. Protekció kell ahoz, hogy a gyerekedet felvegyék az óvodába olyan kevés a férőhely.
Úgyhogy a gyámügyes húzzon a 3.14csába.

Martian (törölt) 2012.07.06. 10:18:23

A legbiztosabb elhúzni valamelyik néptelen csendes-óceáni szigetre, ott csak nem ér utol a "Nagy Testvér" államgépezete. :)

Globetrotter2014 2012.07.06. 10:20:40

@Brannagh: szerintem aitt arról van szó hogy az új óvodai kötelezetesség ad extramunkát a gyámügynek, ez esetben eléggé értelmetlenül.

Egyébbként nem kell annyira felkapni a viezt hogy 5 évesen iskolába járnak. Nem mindenhol ennyire gyenge az opktatás, vannak orszűágok ahol 1-2 évvel előbb csinűálnak már mindent (pl 5 évesen már leírják a nevüket).

Hogy ez jó vagy rossz nem tudom de ha működik, akkor 10-15 év múlva lehet hogy szellemi szinvonalban iszoynatosan elmaradtott ország leszünk...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.06. 10:21:47

A gyámügyes lehet, hogy még arra is kíváncsi, hogy bontásra (szervdonornak) vagy továbbtartásra (pedofil hálózatnak) szeretné értékesíteni a gyereket, pedig lehet, hogy csak szimpla adó- és csp-csalás van a háttérben.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.06. 10:23:10

A gyámügyes lehet, hogy még arra is kíváncsi, hogy bontásra (szervdonornak) vagy továbbtartásra (pedofil hálózatnak) szeretné értékesíteni a gyereket, pedig lehet, hogy csak szimpla adó- és csp-csalás van a háttérben.

McZozo 2012.07.06. 10:26:09

@Bálintka.:
Semmi csodagyerek nincs gondolom valami olyan helyzet van angliaba hogy 5 eves korig ovoda 5 ev utan egy iskolaban levo iskolai elokeszito osztaly es hat evestol isi. En fiam is ovis volt es mivel evvesztes volt meg plusz egy ev ovia lett volna ehellett kint siman bevagtak elsobe mondvan elmult hat eves irany a suli.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2012.07.06. 10:27:18

bár előttem már többen is leírták, de nekem is le kell ide írnom, a lelki nyugalmam érdekében.

Kedves Posztó Ló!

Hogy te egy mekkora karakán faszagyerek figure lehetsz, öcsém! Most aztán jól megmondtad nekik! Hogy mekkora egy gigamega istenkirálycsászár lehetsz is te!

Aztán majd úgyis rájössz, hogy lehet izmozni a hivatalokkal, csak nem sok értelme van. Donki Hóte egy lófütty ehhez képest.

peace, love és unity

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2012.07.06. 10:31:10

Ja, és azokat az arczok is igen kedvemre valók, akik a "bezzegkülföldön" mantrát nyomatják.

Az ilyeneknek azt kívánom, őszintén, tiszta szívemből, hogy éljenek mondjuk Svájcban.

Az egyszerre 22 autót figyelő traffipaxok országában.

still peace love és unity, lavjaman

Manyecska 2012.07.06. 10:34:17

Isten ege alatt az egérárpa virágzik:(

Mér nem lehet rendesen nyírni a füvet ha???

Pdudas 2012.07.06. 10:34:18

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Itt az anyakonyvi kivonaton nem lehetett mas allampolgarsagot valasztani. Igy uresen hagytak. Aztan a hatosagok meg jogosan kertek valami papirt a gyerek allampolgarsagarol. A konzul altal kiadott igazolas nem volt eleg. Nem szemetsegbol - elo van nekik irva mit fogadhatnak el az allampolgarsag igazolasakent.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.06. 10:34:41

@wannabe_biker: francba. pedig svájc az olyan szép országnak tűnik innen. mi az amit nem szerecc benne?

Manyecska 2012.07.06. 10:37:18

@wannabe_biker: Svájc kifejezetten rossz példa más szempontból is!!! :(

Manyecska 2012.07.06. 10:40:13

@MagyarHírmondó: na, neked /is/ minden szavad igaz!!

Pdudas 2012.07.06. 10:41:02

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
Peldaul csereljek rendszamot, fizessek vamot minden szaret mert nem EU...

Ugyanmar...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.06. 10:43:06

@Pdudas: aha. vagyúgy. nade az előnyök? magas hegyek, tiszta tavak, csend, rend fegyelem, jogbiztonság?

vagy ez nem is úgy van? nemtom, még sose voltam svájcban.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2012.07.06. 10:43:25

@Manyecska: for igzempel?

Svájc az egy gyönyörű szép ország, lila tehenekkel, igen erősch pénzzel, stabil gazdasággal.

Viszont, ha az ótópályán mondjuk 120 helyett 121-gyel mész, akkor nincs kecmec. Vagy a stopvonalon átlóg az autód 1 cm-t, és a rend őre észreveszi, máris 100 euród bánja a figyelmetlenséget.

Vagy mondjuk Ámerika? Ahol ahol (extrém esetben), de azért beperelnek, mert nincs jogod más járdájára ráállni?

Ezt a külföldöt akarjuk?

Valaki a múltkor az itthoni bürokráciá kapcsán felemlegette, hogy bezzegausztria, meg bezzegnémetország.

Ó, barátaim, hát azon őszintén, kacagnom kellett. A bürokrácia, az mindenütt bürokrácia.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2012.07.06. 10:46:16

Magyarország, amellett hogy a hazánk (nem, nem írom rovásírással a nevem és nincs piros-fehér csíkos cuccom) egy igen jó ár - érték aránnyal rendelkező ország, nekünk magyaroknak persze.

Ja, és itt full értem (akusztisch persze), amit mondanak.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2012.07.06. 10:48:24

@wannabe_biker: a bürokrácia egyedül a korrumpálhatóságában változik jelentősen, ahogy haladunk az EU keleti széléről a nyugati felé.

Egyre nagyobb összegekre lesz szükségünk egységnyi előny eléréséhez.

Turboanyu 2012.07.06. 10:57:40

@Roy: "Mi a francnak kellene bejelenteni, hogy az EU-s államok egyikében akarsz a családoddal élni?
Tudod az unión belül mindenki ott él, és dolgozik ahol akar."

Na igen, csak épp visszamaradt egy olyan jogszabály a szocialista évekből, hogy ha külföldre viszed a gyereked élni - akkor is ha a drága édes apucival és anyucival együtt megy és nem a gyerekrablás esete forog fenn- akkor kell hozzá gyámhatósági engedély. Ellentmondás van így a törvény és az EU alapelvek között. Azon a linken amit az elején betettem ott van, hogy egy érintett anyukának azt a választ adták, hogy az új családjogi törvényben már módosítják ezt.

Amíg meg törvény - akkor is ha hülyeség és ellentmond az EUs alapelveknek- be kell tartani és be is tartatja az ügyintéző. Illetve úgy látszik, hogy kénye-kedve szerint dönthet, mert van akinél szívóznak és fenyegetőznek, van akinél nem. Úgy látszik, kerületfüggő.

Épp a rossz tapasztalatok miatt választja azt sok szülő, hogy a gyereket nem jelenti ki... Nem csalni akar a családi pótlékkal, nem előnyökhöz akar jutni, csak a sz.patást akarja elkerülni.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.06. 11:01:42

@wannabe_biker: nekem más a véleményem. ha otthon próbálok valamit elintézni, az nekem legalább egy hét, de csakis előzetes mélyreható kutatómunkával, az öreganyám lábméretét is igazoló papírokkal együtt lehetséges, ha egyáltalán. nemám egy helyre kell menni, hanem legalább háromfelé, ha mancika éppen kávézik oszt elfelejt visszagyünni mielőtt lejárna a munkaideje, akkor én szopok megint, mehetek vissza máskor, soxor azt se tudják mi az ami kell, egy nagy szövevényes, diszfunkcionális borzalom az egész.

a hivatalok között nem létezik kommunikáció, csak papíron, ésatöbbi.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2012.07.06. 11:09:00

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: ezért mondtam, hogy a bürokrácia (emberi hülyeség) határok nélküli, és nem életszínvonal függő.

magyar ember teli szájjal 2012.07.06. 11:16:04

Ez mekkora egy pöcs, elég lett volna kicsivel együttműködőbb hangot megütnie.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.06. 11:17:09

@wannabe_biker: nem akarom nyomatni a külföldön mindenjobb dumát, mer az se igaz, de határozottan állíthatom, hogy ausztriában egyszerűbb és gyorsabb az ügyintézés.

sose kellett még órákat várnom semmire, ha kiírják a weboldalon, hogy x, y, meg z papír kell, akkor az kell és nem más. ha időpontom van, akkor nem egy óra múlva megyek be, hanem a megadott időben.

itt is van bürökrácia nyilván, de igyekeznek mindent gyorsan és egyszerűen megcsinálni, a alehetőségekhez képest. például fentebb említettem,hogy amikor megszületett a fiam, nekem sehova se kellett mennem papírokat intézni. bemenetem a kórházba, megszületett a gyermek, aztán mikor hazarinyáltam magam, akkor a kezembe nyomtak minden papírt, szül. anyakönyvi kivonatot, egészégbiztosítást, mindent.

én már csak ilyen maradi vagyok, hogy azt hiszem, amit látok.

beddinge 2012.07.06. 11:18:13

érdekes ez a jogtudatos hozzáállás, miszerint velem csak ne szívózzon az önkormányzat, végül is mi köze hozzá, mit csinálok a kiskorú gyerekemmel - aztán majd megy a nagy felháborodás a gyermekvédelemmel szemben, amikor kiderül, hogy ebben az országban bárki bármit megtehet egy gyerekkel, verheti, molesztálhatja, éheztetheti.
most akkor hogy van ez? a szülő a legalapvetőbb adatszolgáltatásra sem hajlandó, de persze azt nyilván mindenki elvárja hogy a megfelelő hatóság közbelépjen, ha egy gyereknek rossz dolga van...
én sem vagyok a túlburjánzott bürokrácia híve, de az is igaz, hogy a világon nemcsak jogok vannak. meg hogy lehet kevésbé arrogánsan is kommunikálni, mint a posztíró tette

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2012.07.06. 11:33:16

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: azt már csak halkan jegyezném meg, hogy az okmányirodákba interneten is lehet időpontot foglalni itthon is, ésatöbbi..

persze nem meggyőzni akarlak, csak beszélgettünk.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.06. 11:44:58

@wannabe_biker: tudom, hogy lehet. meg is tettem. aztán ott csücsültem még vagy egy órát, mert valami elhúzódott. a fene bánja, hogy várni kell, az nem baj. csak akkor ne kelljen már időpontot foglalni kötelező jelleggel, mert így semmi értelme.

währenßhöhleigkeitigchen 2012.07.06. 11:52:13

Nem kell állandóra kijelentkezni, mert ahhoz gyámhatósági engedély kellene (gondolom megkapná, csak ki akar Angliából/Spanyolországból - erre a két helyre tudok tippelni - emiatt hazajönni). elég bejelenteni, hogy a gyerek ideiglenesen külföldön van. A kinti konzulátuson is meg lehet tenni.

iskolalátogatási kötelezettség meg van.

Ps.: érdekelne, hogy a poszt írója kapja-e még a magyar családi pótlékot. mert elvben a külhoni országét kéne kapnia. persze lehet, hogy már át lett jelentve a külföldi rendszerbe, akkor a magyar hivatal a töketlen, hogy ezt nem tudja leellenörizni. Mert, ugye, elvben azzal tudja szankcionálni az iskolalátogatási kötelezettség megszegését, hogy leállíttatja a családtámogatást.

währenßhöhleigkeitigchen 2012.07.06. 11:58:57

@Turboanyu: Külföldön szvsz a legtöbb helyen nincs is védönöi szolgálat ... tényleg ennyire macerás?

Akkor marad, hogy nagyszülökhöz bejelenteni állandóra, és ideiglenes külföldre költözést bejelenteni (kinti konzulátuson),és a családtámogatást átjelenteni az új országba ...

2012.07.06. 11:59:30

ilyen idióta ember idióta pujája az én pénzemen ne is járjon ovodába, ha lehet!

nokri 2012.07.06. 12:38:16

"A 14. kerületi lakásba ahova a gyerek van bejelentve!"..."De a gyerek nincs ott mert nem ott lakik."

1992. évi LXVI törvény 26 § (1) alapján a beköltözést vagy kiköltözést !3! három munkanapon belül be kell jelenteni!!!!

hát akkor miért háborogsz???

Turboanyu 2012.07.06. 12:57:14

@währenßhöhleigkeitigchen: "Külföldön szvsz a legtöbb helyen nincs is védönöi szolgálat ... "

Akiket Spanyolországban szivattak, azok hívtak valami ottani gyermekvédelmist vagy védőnőt, aki állítólag először nem is értette hogy mi a baj, mi a francnak az ellenőrzés és miért kell az ő igazolása...

Turboanyu 2012.07.06. 13:08:04

Amúgy meg tényleg elsőre bicskanyitogató a poszt írójának a stílusa, de aki intézett már bonyolultabb ügyet, az megértheti miért.

Pl. az én férjem külföldi, amikor régen intéztük a letelepedést és bevándorlást, kérdeztem másokat, hogy van-e valami tanács, stb. Sokan mondták azt, hogy bemész, üvöltesz és ráborítod az ügyintézőre az asztalt.

Én meg gondoltam magamban, hogy ezek mekkora parasztok. Ott a törvény, jogszabály, adott az ügyintézés menete. Majd szépen követjük ezt, betartunk minden szabályt és minden rendben lesz.

A vége több éves hercehurca lett, feljelentéssel (én jelentettem fel egy rendőrt, a privát beszélgetésen az felettese igazat adott nekem, a határozatban mégis más vélemény jelent meg), ombuccmanós levelezéssel, több panasztétellel, stb. Merthogy az ügyintézők stílusa alpári volt, az előírt jogszabályokat (volt amelyik ellentétes volt a másikkal) ők maguk nem tartották be. Pont utána tartóztatták le a hivatal vezetőjét és mutatták a Híradóban, hogy viszik el bilincsben és azt az ügyintézőt is, aki nekünk is ki volt jelölve. Na ez volt az, amikor elmentem a boltba pezsgőért.

Francekellregisztralni 2012.07.06. 13:25:11

@Zorro2007:
"Ilyenkor bevonják a személyit..."

Nem lenne az egy kicsit csunya dolog? Marmint nem ertek hozza, a attol hogy kikoltozol az allampolgarsagod es hogy a szemelyigazolvanyoddal igazolod magad megmarad.
Minimum 5 ev mire az uj orszagban i smegkapod...

Turboanyu 2012.07.06. 13:29:35

@Francekellregisztralni: "Nem lenne az egy kicsit csunya dolog?"

Nem, ez a hivatalos menete.
Hogy mi csúnya és mi nem, esetleg mi logikus, az más kérdés.

Pdudas 2012.07.06. 13:35:25

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
Most meg a tengerparton elek.
A teraszom a tengerre nez, a haz mogott meg hegy van. :)

Tiszta viz - a 200 meterre levo folyobol meg inni lehetne.

Ehhez kepest nagyon vaskalapos volt a Svajciak altal ajanlott kb haromszoros fizeteshez tartozo banasmod (epp St. Moritzban ajanlottak munkat). Hiaba lett volna haromszoros fizetes - a 30 Euros pizza ar nem poen....
A csoki olcso, minden egyebb kb ketszer/haromszor dragabb. Plusz fizessek biztositast mindenki utan - mert a mostani helyemen a gyerek es a felesegem is biztositva van utanam.
Osszessegeben nem lett volna jobb.
Most elunk 130m2-es 2008-ban epult hazban, ott egy ilyen 10k Chf havonta.
Azert alljon mar meg a gyaszmenet...

Pdudas 2012.07.06. 13:36:23

@Francekellregisztralni:
persze hogy nem vonjak be.
A lakcim helyere irjak be hogy tartosan kulfoldon tartozkodik.

Turboanyu 2012.07.06. 13:47:35

@Pdudas: "A Magyar Köztársaság területén élı, a nyilvántartás hatálya alá tartozó polgárnak, bevándorolt és menekültként elismert
személynek azt a tényt, hogy a Magyar Köztársaság területét a külföldi letelepedés szándékával elhagyja, a lakóhelye
szerint illetékes települési önkormányzat jegyzıjénél, vagy az illetékes külföldi külképviseleti hatóságnál kell
bejelentenie. A magyar állampolgár - lakcíme megszüntetésének bejelentésével egyidejőleg – a jegyzınek nyilatkozik
arról, kívánja-e, hogy a nyilvántartás továbbra is tartalmazza adatait. A Magyar Köztársaság területét külföldi
letelepedés szándékával elhagyó magyar állampolgár az adatainak nyilvántartásban történı további kezelésére
vonatkozó nemleges nyilatkozata esetén a jegyzı a személyi azonosítóról kiállított hatósági igazolványt bevonja."

Turboanyu 2012.07.06. 13:50:39

@Pdudas: net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=99900168.KOR

10. § Megszűnik az állandó személyazonosító igazolványra való jogosultság, ha

a)25 a magyar állampolgár Magyarország területének a külföldi letelepedés szándékával történő elhagyását bejelentette;

Willie 2012.07.06. 13:57:36

@Turboanyu: Ez nagyon szepen hangzik, de nalunk a gyakorlatban ugy tortent a dolog, hogy bementunk az okmanyirodaba, bejelentettuk, hogy kulfoldre koltozunk. Kitoltottunk valami papirt es mondtak, hogy menjek Isten hirevel. Utana lemondtuk az osszes cucialis juttatasunkat (gyes, csaladi potlek) Amikor a gyerek 5 eves lett, akkor irtak egy levelet, hogy "jar-e ovodaba?" ekkor e-mail-en scannelve kuldtem az igazolast, azota nem szoltak hozzam. Semmifele gyamhatosagi engedely meg apamfasza nem kellett. Ja es mindezt ketszer csinaltuk mert ket kulonbozo orszagba koltoztunk es kozte meg otthon laktunk.

anarch 2012.07.06. 13:57:52

@Manyecska: Hogy lenne így? A gyerek a szülők állampolgárságából kap, ha a szülőké nem egyezik meg akkor nyilatkozni kell. Pl. ha az apa magyar az anya meg fhancia, akkor miért lenne a gyerek automatikusan magyar állampolgár. Ha nem is élnek házasságban csak élettársi kapcsolatban akkor meg aztán végképp. Tetézhető azzal, hogy egy harmadik országban születik a gyerek, vagy történik a házasságkötés.

Régebben pl. külföldön kötött házasság magyarországi bejelentőlapján volt olyan rubrika h. születendő gyerekek családi neve, állampolgársága.

anarch 2012.07.06. 14:06:18

@Francekellregisztralni: ??? Nekem kb egy hónap volt... 5 év után már állampolgárságot is lehet kapni... Milyen ország ez ahol nem adnak személyit? Még Magyarországon is adnak a külföldieknek, csak más színűt.

Turboanyu 2012.07.06. 14:08:22

@Willie: Valószínűleg mázlisták vagytok és kifogtatok egy értelmes ügyintézőt aki felfogta, hogy beléptünk az EU-ba.

Más meg nem volt ilyen szerencsés, ők meg így jártak, és nem voltak egyedül:

www.bodnarcsalad.blogspot.com.es/2012/02/gyerekkel-kulfoldre-koltozni-mi-koze.html

Pdudas 2012.07.06. 14:18:07

Portorozs kornyeken :)

Pdudas 2012.07.06. 14:20:51

@Turboanyu: lehet, de a lakcim nyilvantartasbol torteno kijelentkezes nem jelent automatikus kulfoldi letelepedest.

Nekem meg mindig van budapesti lakcimem, van szemelyim es lakcim kartyam is - de ha a rendor lekeri radion, akkor azt kapja vissza, hogy tartosan kulfoldon tartozkodik.

A ketto nem zarja ki egymast.

Pdudas 2012.07.06. 14:23:55

@Turboanyu: miert jelentenem be ha van Budapesten is lakasunk?
Nem kell a fabol vaskarika.

Tartosan kulfodon tartozkodunk, de ettol meg van budapesti cimunk is.

währenßhöhleigkeitigchen 2012.07.06. 14:38:20

@Pdudas: Akkor szvsz ideiglenes külföldi tartózkodást jelentettél be, nem tartóst. Ha van lakcímkártyád, Bpi állandó lakcímmel, akkor csak ez lehet.
Konkrétan: szerepelsz a lakcímnyilvántartásban, nem jelentkeztél ki, különben a magyar lakcímkártyádon nem szerepelhetne magyar cím.

(Állandó lakcímed Pest, de tartózkodási helyed külföld.)

A tartós külföldi tartózkodás alatt szvsz azt értjük, hogy külföldre költözöl, mert pl. ha van magyar állandó lakcímed, akkor nem jöhetsz haza nem magyar rendszámú autóval. Ilyenkor megszünik az itthoni állandó lakcímed.

Pdudas 2012.07.06. 14:47:42

@währenßhöhleigkeitigchen:
Van magyar lakcim kartyam, van magyar es kulfoldi allando lakcimem. Az egyetlen valtozas az hogy ha az ilyen akadekoskodo rendor lekerdezi akkor azt kapja vissza hogy kulfoldon tartozkodik.
Igy a kulfoldi rendszamu e sajat tulajdonu autommal nem lehet gond

Ha nagyon erdekel, akkor visszakeresem mi volt beixelve a bejelento lapon - ezt az ugyintezo javasolta. Ha jol remlik akkor egy lakcim valtozasat bejelento formanyomtatvany - piros, enny remlik - es ugyanazt kell valasztani mintha koltoznel.

Pdudas 2012.07.06. 14:48:44

Es termeszetesen a kulfoldi cimemet nem tudjak :)

Jobb ez igy....

währenßhöhleigkeitigchen 2012.07.06. 15:08:41

@Pdudas: ne keresd ki, tudom mi volt az, én is kitöltöttem: ideiglenes külföldi tartózkodást jelenttettél be :)

A rendörre meg ne végy mérget: öt csak az érdekli, van-e magyar állandó lakcímed. Ha vam magyar lakcímkártyád, akkor ha lekérdezi, azt a választ fogja kapni, hogy van.
Ha van, akkor jogszabály szerint jelenleg nem vezethetsz külföldi rendszámú autót - a külföldi tartózkodásról a jogszabály nem mond semmit a rendörnek, tehát nem is érdekli.

Pdudas 2012.07.06. 15:17:14

@währenßhöhleigkeitigchen:
epp ez a lenyeg. Van allando lakcimem, ahogy van lakcim kartyam is. De ha a rendor beszol es lekeri radion, akkor azt a valaszt kapja hogy kulfoldon tartozkodik.

Ez a legalis modja a kulfoldi auto vezetesenek. Mondjuk en ezt sem csinaltam volna meg, csak ha mar nejem ment lakcimet atiratni a hazassagunk okan....

Francekellregisztralni 2012.07.06. 15:29:47

@anarch:"??? Nekem kb egy hónap volt... 5 év után már állampolgárságot is lehet kapni... Milyen ország ez ahol nem adnak személyit? Még Magyarországon is adnak a külföldieknek, csak más színűt."

Szemelyiszamot kapsz (adoszamot, regisztraciosat)(egy het;))...az nem szemelyigazolvany. Tortenetesen itt nincs is olyan hogy szemelyigazolvany. A bankkartyadon van egy foto meg alairas es azzal itt igazolhatod magad, de azzal baromira nem ropkodhetsz. En a magyar szemelyigazolvanyomat hasznalom utlevelenek, EU ugyebar es azzal igazolom az allampolgarsagom is ha kell. Rugjon maganak ongolt a halal azzal hogy kijelentkezik. (ok...nincs gyerekem)

Francekellregisztralni 2012.07.06. 15:33:07

@Turboanyu: "10. § Megszűnik az állandó személyazonosító igazolványra való jogosultság, ha

a)25 a magyar állampolgár Magyarország területének a külföldi letelepedés szándékával történő elhagyását bejelentette;"

Es mi van ha nem akarok "letelepedni"? Marmint mennyi ideig kell kint lenni ahoz hogy annak szamitson. Ha egyik orsagban sem vagyok annyi ideig, hogy letelepedjek/allampolgarsagot szerezzek, de haza sem megyek akkor mi van?

(Mondjuk en nem csak Magyarorszagon nem jelentettem be hogy tavoztam, hanem masutt se...a regisztraciom megmarad...nyilvan nem igenyelek semmit, de ha visszamennek oda akkor ket plusz kort uszok meg)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.06. 16:51:53

@Pdudas: az nagyon kellemes helynek tűnik. mesélhetnél róla bővebben is.

pengusz 2012.07.06. 17:20:42

@Max, A Gondolkodó Birca: "Állampolgárságot nem lehet csak úgy "leadni"."
Írd már be a keresődbe, hogy "lemondás állampolgárságról" ott a nyomtatvány. Egy évig függőben lesz, addig lehet kérvényezni a megszüntetését az Ádertől, de te vagy a nagy jogász, neked ezt jobban kéne tudnod :)

pengusz 2012.07.06. 17:25:24

@Max, A Gondolkodó Birca: "Miért mondanék le az állampolgárságról, csak azért mert nem élek az országban? Szeretnék szavazni négyévente, ehhez állampolgárság kell."
Ja aztán írod külföldről az okosságokat, hogy szemétorbán meg szemétgyurcsány mi ? :)
Ha meg te írtad a posztot, akkor azért add le, mert így nem kell vitatkoznod a szemét hivatalokkal, hogy hova jár a gyereked iskolába.
Ha meg ide van bejelentve a gyereked lakhelye (esetleg a tiéd is), akkor igenis joga van a hatóságoknak ellenőrizni, hogy nem veszélyezteted-e őt. Vagy az rendben van, hogy minden előnyt élvezni szeretnél, de a kötelességekkel meg kapjákbe?.

pengusz 2012.07.06. 17:29:54

@Willie: Nahát így is el lehet intézni? A sok okoskodó fax (köztük a posztoló) példát vehetne rólatok :)
Persze ők biztos úgy gondolják, hogy na majd innen is felveszünk egy kis plusz juttatást, meg onnan is...

Max, A Gondolkodó Birca · http://maxval.co.nr/ 2012.07.06. 17:53:47

@pengusz:

Akkor ha van már másik állampolgárságod. Nem mindenkinek van.

Max, A Gondolkodó Birca · http://maxval.co.nr/ 2012.07.06. 17:56:38

@pengusz:

Hát, ellenőrezzenek. Hiába próbálják, nem tudják. Nagyobbik fiam a 15 éve eladott lakásom címén van bejelentve ZUGLÓban, bár nem én vagyok a posztíró. Én az 5 éve eladott lakásom címén vagyok bejelentve, a VII. kerületben. Feleségem - aki nem is magyar állampolgár - meg volt vidéki házunk címén van bejelentve. Kisebbik fiam nincs sehol bejelentve. Próbáljanak csak ellenőrizni!

Max, A Gondolkodó Birca · http://maxval.co.nr/ 2012.07.06. 17:57:54

@pengusz:

Ki hová jár iskolába - ezt nem kötöm a magyar hatóság orrára.

Politikai jogaim pedig vannak, ennek semmi köze a lakóhelyhez.

Max, A Gondolkodó Birca · http://maxval.co.nr/ 2012.07.06. 18:01:53

@Francekellregisztralni:

Pont ezért butaság az egész...

Két példa:

- Grizli Annamária kimegy Ausztriába 2012-ben, letelepedési szándékkal, így kijelentkezik magyar címéről. Aztán 2015-ben Annamária meggondolja magát és visszatelepül Mo-ra.

- Füles Judit kimegy Ausztriába 2012-ben, letelepedési szándék nélkül, így NEM jelentkezik ki magyar címéről. Még 2045-ben is Ausztriában él, de még mindig nincs letelepedési széndéka, tervezi, hogy majd 70 éves korában visszatér. Végül 69 éves korában meghal.

B. Bíró 2012.07.06. 19:38:07

@Whave: lehet, hogy egybites vagyok, de akoor te meg nulla. A posztol Mo-n él, mint kiderül. Hidd el, él az adójóváírással, meg a családi pótlékkal is.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.07.06. 21:59:35

Én most telepedtem le a kövek közé, a tó partjára.
Akkor most mit tegyek?
Ha itt akarok maradni, akkor ahhoz kell engedély?
Kitől?
Miért?
Megannyi kérdés...

vk9 2012.07.06. 22:08:42

@1kutya: szerintem arra ne alapozz semmit ami a t-n megjelent.

Xezs 2012.07.06. 23:34:27

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Ez meg akkora demagógia már, ne is haragudj. Foglalkoznak a hátrányos helyzetűekkel is, ahogy alapvetően az összes gyerekkel. A gyámhivatal miért lenne köteles elhinni, hogy bunkóparaszt poszter külföldön lakik? Igazolja papírokkal, jelentse át a gyereket vagy mittudomén mi a hivatalos eljárás, aztán integessen sűrűn távoztában. Az államnak és a társadalomnak egyáltalán nem érdeke, hogy a gyerekek óvoda meg iskola nélkül nőjenek fel. Iskolával is egy csomó szellemi debil van, hát még iskolába járás nélkül mennyi lenne. Örülj neki, hogy odafigyelnek az ilyesmire.

Sosem értettem minek ez a punkoskodás, lázadozás. Ha meg van mondva hogy mi a normális módja ezt elintézni, akkor miért kell állandóan feltalálni a spanyolviaszt? Ez a kurva nagy magyar virtus, mi?

Xezs 2012.07.06. 23:35:46

@McKinney: Talán a hivatalnoknak az a dolga, hogy biztosítsa, minden szabályszerűen történik. Pontosan mi bajod is van a hivatalnokokkal?

Xezs 2012.07.06. 23:37:18

@Pdudas: És ezzel mi bajod? Más városokban is volt már ilyen, mindenki túlélte. Elmész aztán kész. Inkább örülnél neki, hogy valaki törődik a tyúkszaros életeddel.

MagyarHírmondó 2012.07.07. 06:57:18

@Xezs: Kicsit szociófób viselkedésének alapvető oka, hogy van mitől menekülnie és van miért a posztoló emberünknek, mert hát lássuk be:

Ennek okán ingerül és arrogáns lett, amit itt többen meg is jegyeztek, hiszen őket még nem bacta át a gépezet, nem húzta lépre, nem csalta tőrbe!

Nevezetesen, az apparátus emberei buta droidnak nézték és megették vagy szándékoztak megetetni embertársunkat, aki: KELLŐEN INDOKOLTAN FELHÁBORODOTT AZ ÜGYÖN!

MAJD HA A KEDVES "NEM ÉRTEMEZŐKET" pipáztatja meg a rendszer ők is ilyen ARROGÁNSAK lesznek!

A ROHADT MAGYAR gépezet az állítólagos jóindulatával, ok-okozati összefüggésben több generációra földönfutóvá teheti a családodat HA KELLŐEN BIRKA VAGY HOZZÁ és nem veszed észre mire megy ki az alap játék! Bár ez a poszt nem erről szól csak, de: EMBERÜNK csupán SEBET kapott ezektől a tetvektől akik a rendszer DROIDJAI és előre bezárta az amúgy is féltve őrzött kapukat, ELŐTTÜK!

Ennek okán a poszt hangneme maximálisan érthető!

Xezs 2012.07.07. 09:45:31

@MagyarHírmondó: Nem, nem érthető. Nézeteim szerint a magyarság egy része képtelen megérteni alapvető folyamatokat, és ez igaz a hivatali folyamatokra is. Egy normális ember megkérdezi, hogy hogyan lehet a törvény betűje szerint megoldani a problémát, ügyintéző elmondja, a normális ember aszerint jár el, és kész, mindenki mehet a dolgára.

Ehelyett sokakban a folyamat meg nem értése (szándékos vagy nem, hagyjuk) generál egyfajta Che Guevara effektust, és egyből valamiféle szent forradalmat gondol az ügye mögé.

Addig már nem terjed az eszed neked sem, hogy akiket te rosszindulatúan az apparátus embereinek hívsz, azok kapnak egy munkaköri leírást, ami szerint nekik el kell járniuk. Ha nem eszerint járnak el, akkor szarul végzik a dolgukat, és kirúghatják őket.

Summa summárum, szerintem mindig az egyenes út a legrövidebb, a hőbörgős meg a leghosszabb.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.07. 10:06:33

@MagyarHírmondó: ez nem arrogancia vagy idegesség, hanem tipikus primitív viselkedés. Teljesen előttem van.. és nem, nem tévedek ebben. Posztrollónál okosabb a saját kisgyereke. Makacs, buta picsa. Idegesség nélkül. De legalább következetes.:)
Mi lenne, ha nem rohadtmagyaroznál? Szerbiai tüntetésen vagyunk, vagy mi a fasz? Azt megmondod mire megy ki az alapjáték (ami ugye egy szó)?
Egyébként mitől félt annyira, hogy kapukat zárt? Erre nem tértél ki.. Tulajdonképpen nulla konkrétummal szolgáltál. Ezt, ha pótólnád.. köszönöm.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.07. 10:09:48

@Xezs: ja, na most egyetértünk. Meg főhősünk elfelejtett egy bazifontos dolgot: KÉRDEZNI. Ez mindig jól jön emberek. Persze az ilyen fajta kikéri magának, hogy bárki bármi újat is mondjon neki, merthiszen ő mindent tud.. Rettenet nagy megalázkodás lenne ám kérdezni. Nem is gondolnátok hánymennyi ügy csúszik el csak ezen.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.07. 10:12:15

@Xezs: mert akkor tudnád, hogy mivel töltik az idejüket. a valóban problémás gyerekekkel a legkevesebbet.

Xezs 2012.07.07. 10:13:53

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Nem akarom védeni őket, de elmondásod szerint is foglalkoznak velük. Hogy keveset vagy sokat az meg szubjektív.

Na mindegy, csupán arra próbáltam rávilágítani, hogy helytelen az az érvelés, mikor felkiáltunk, hogy "de bezzeg azok".

Pl mikor valakit elkapnak falfirkálásért és azzal jön hogy "bezzeg más meg gyilkol, kapják el őt"

Érvénytelen logika.

Xezs 2012.07.07. 10:15:08

@Kellemes Zérókomponista: Ja, most egyetértünk :) Nem csak a kérdezésen csúsznak el a dolgok, hanem az adott válasz értelmezésén. Nem tudom dolgoztál-e már ügyfélszolgálaton. Katasztrofális szinten van az átlagember logikai és értelmezőképessége.

MagyarHírmondó 2012.07.07. 21:37:14

A ROHADT MAGYAR gépezetről:Van naív magyar pógárja, aki még hisz a törvényben, a törvényességben, és a jogérvényesítésben, az nem ismeri a nagy szivatás egyik elemét, amit a posztoló már ismerhet:

A hülye szöveget, hogy elég törvényesnek lenni,nyomd le a barátaimnak akiket millókkal nem fizettek ki a Megyeri hídnál aztán öngyilkos lett egyik-másik.

Mond azoknak akiknek a hitele felette az életét és a dolgozó szar munkát végezve még a maradék eséjét is elzsákolta az életbenmaradásra, mert neki jár a szar munkára is a pénz. Jogállamban szabad mindent? A magyar rendőrség, bíróságés állami aparátusok 69 Milliárddal tartoznak MAGÁN cégeknek! Miféle futurisztikus rózsaszínű köd lepte el az agyakat, ha ez nektek a jogállam?

A JOG egy olyan biztonságot adó környezet am iegységes védelmet kellene adjon neked is/ a gazdagnak/ a narancsnak/ a szegfűnek! Ez viszont nem igaz! Akkor tehát:Jogállam?

MagyarHírmondó 2012.07.07. 21:38:20

@Kellemes Zérókomponista: A válasz ez: MagyarHírmondó 2012.07.07. 21:37:14

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.08. 03:57:56

Hat eleg jol atlatod. Akkor meg hogy is kepzeled el az idealis jogallam gyakorlatat? Tudom, ugy, ahogy leirtad. Viszont tudjuk, hogy ez a vizio csak mesekonyvek lapjain all meg. Meg a gyerekeknek memaradt, felnottnek mondott embik fejeben. Naivitasra kedvenc peldam, mikor szivszoritonak szant riportban ecsetelte a no, hogy ot bizony jol elgazoltak (tenyleg csunyan), merthogy o azt hitte A ZEBRA MEGVEDI. Ezt igy, ezekkel a szavakkal. Ambivalens erzeseket kelt bennem. Tenyleg a fel orszagnak sajnalnia kellene az ilyen eletkeptelen naiv hulyet? Tenyleg? Hogy aztan lehessen acsarkodni a gonosz autosokra? Nem inkabb magunkhoz valo eszunk kellene, hogy meglegyen? En mindig keresem a szemkontaktust az autossal ha olyan helyzet van, kulonosen, ha bringaval vagyok. Nem par festett abra ment meg a szilankos torestol, hanem az, ha mindket fel figyel a masikra. Masreszt meg sajnaltam is, levagtak emiau az egyik labat, vagy hogy volt. Hat, szamara ez volt az ara, hogy lathassa a valot.

MagyarHírmondó 2012.07.08. 06:53:52

@Kellemes Zérókomponista: Az embereket tudatosan úgy neveli egy adott politikai közeg, hogy arra legyen való amire az érdeke kívánja!

Egyben viszont mind azonos: OLYAN EMBERT NEM ÉRDEMES NEVELNI AKI FELISMERI ÖNNÖN EREJÉT ÉS MÁSOKAT VEZETNI KÉPES!

Az ilyen ember veszélyes és az ilyennek el fogják lehetetleníten iaz életét! Lehet ide sok dolgot keverni én csak simán alp dolgokat hoznék:

A törvény hirdeti az egyenlőséget lásd. Alkotmány. Veled megtehetik, hogyn em fizetnek ki, a politikus megteheti, hogy hatalmával élve, élete végéig szívatja a rendszerrel a másikat aki szóvá tette, hogy tartozik pl. adott HIVATAL!

Neked azt mondják a törvény védi a gyermekedet! A FÓKUSZ még veszélyes gyermek visszamentő öreget is mutat hozzá, azt nem mondják ki, hogy az mit az öreg csinál mentő akciót az 10millió alatt nem indul el.

Amennyiben tőled veszik el a gyermeket, meg marad a blog olvasás legális gyermekrablás, vagy legális gyermeklopás ügyében, vagy beírod, hogy brüsszeli II. geyezmény és keresel a neten megoldást:AMI ne mlesz meg!

A hivatal meg véd téged mondják! Amikor Te kéred az iratot magad, neked nem adják ki! Amikor a HIVATAL embere kéri ki a Te nevedben akkor ŐK megkapják+ a kutyát nem is érdekli, hogyan került a TE iratod másokhoz!

Sorolhatnám napestig, de minap egy 30 éve gyermekvédelemmel foglalkozó aszsonyal beszéltem aki országos szinten az 5 legnagyobb között van: Azt mondta, hogy ha 2 éve elvitték a gyereket akkor nagy szivás van ,hiába intézted Magyarországon mert a Brüsszeli II. kimondja: A lakhely szerinti bíróság az illetékes! Ergo: Lehet ez Svádország, Németország, Törökország stb...
A pereskedés meg ettő lekzdve 5 millióról indul!

Anno 2003-ban futottam bele egy Svédországban élt magyar hölgy, a fiával bujkált Interpol elfogató mellett 3 évet hazánkban, mert a jogerős magyar bírói végzés nem védte meg! Miután eladta a házát, elköltött 23 milliót ügyvédre, meg mindenre, akkorra tudta 3 év alatt kilapátolni az ügyet és megvéden ia kisfiát! Ezt férfival is ismerem ,van olyan akinek elvitték a gyermekét 2004-ben,2011-ben meg amikor megnyerte a tárgyalást Svédországban ,azt mondták, hogy JA:NYERTÉL, de az elvaditott gyermeked már azt mondja ő nem akar látni! Na BUMM! Csoda, hogy az emberek paranoiásak lesznek ebben a hazug gépezetben?

Xezs 2012.07.08. 12:32:30

@MagyarHírmondó: A nevelés a szülő dolga, ne keverjük már ide a politikát. Ha valakit képesek bizonyos politikai körök befolyásolni, az szellemi nyomorék és akkor meg mégis mit várunk egy ilyen embertől? Akit könnyű befolyásolni, az lépten nyomon szopni fog, mert alapvető összefüggésekre is képtelen rájönni. De ezért nehogy már akármelyik párt legyen a hibás.

Te az egyén felelősségét kendőzöd el. Mindenki felelős azért, amit tesz, és ezt nem lehet rákenni a politikusokra.

Zérókomponista nagyon jó példát hozott fent az emberi hülyeségre.

Az emberi hülyeség pedig állandó, kiirtani nem tudod.

MagyarHírmondó 2012.07.08. 12:54:02

@Xezs:

Apád 6 osztályos anyád 4: Mire tanitanak, nevelnek ha se munkájuk se életük?

Apád mérnök, anyád orvos:Van munkájuk, perspektivájuk! Mire tanítanak ők?

Az alapvetően hátrányos rétegből van a massza:ők az adófizető emberek tengere!

A politikai körök meg nem befolyásolnak: FOGJÁK ÉS LENYOMJÁK A TORKODON A MAGUK AKARATÁT! Amíg itt írogatsz, mehetnél tüntetni vagy csoportokat szervezni az un. POLITIKAI HATALOM ellen! Te még is itt vagy? Akkor téged elnyomnak? Vagy zavar a meleg?

Láss már reálisan, a földön a dolgokhoz elég ha valaki erősebb, már is kezdhetsz okoskodni, hogyan térj ki előle, vagy hogyan pusztítsd el!

...vagy marad a birkasg: sorba állsz és bégetsz!

Xezs 2012.07.08. 13:46:48

@MagyarHírmondó: Na figyelj. Arról nem én tehetek, hogy valaki baszik tanulni, hülye marad, a gyereke is hülye lesz. Erről az általad szapult hatalom sem tehet.

Aztán: Tüntetés? Csoportszervezés? Te miről beszélsz? Az ilyesmi a hozzád hasonló, seggükön megülni nem tudó hülyegyerekeknek való. Értelmes ember messzire elkerüli az ilyen köröket.

Köszönöm szépen, nekem van sokkal jobb dolgom, mint tanulatlan bunkók tüntetésén résztvenni.

De felteszem neked a kérdést: tegyük fel, elkergeted a mostani hatalmat. Két eset lehetséges:

a, senki sem kormányoz, anarchia lesz
b, új hatalom jön a régi helyére

Fejtsd ki nekem kérlek, hogy melyik miért lesz jó.

MagyarHírmondó 2012.07.08. 14:07:38

1. Arről ,hogy szegény családban születtél nem tehetsz, ez van! Attól, hogy arrogánsan sértegeted ezeket az embereket már tehetsz,de ez meg a magad szegénységi bizonyítványa!

2. Alapvetően ostobán és sértetten beszélsz: Az iskolázottságod mértékét mutatja a stílusod hangneme is!

Neked nem használ bármiféle iskola sem! Te alapvetően nem földművelés miatt vagy paraszt!

Azok az emberek akiknek meg, akik jelenleg alapvetően szegények, nem a hülyeségük miatt jutott a csövesség!

A HATALOM változása, sajnos nem minden esetben visz előre, az elmúlt néhány KORMÁNY már bemutatta mire NEM KÉPES! Hiszem ,mint oly sokan manapság MAGYARORSZÁGON, HOGY A HATALOM VÁLTOZÁSA AZ ÚJ KORMÁNY MÁR TANULVA ELŐDEI HIBÁJÁBÓL, AZ EMBEREKET IS LÁTNI FOGJA ÉS NEM OLIGARCHIÁK, KÖZGÉPEK, HOLDUDVARI GAZDAGODÓ VÁLLAKOZÁSOK TÁVBORA NÖVEKSZIK!

Csupán: Élhető Magyarországot kapunk, amiben az ember, béréből megélhető életre találhat, külföldre távozás nélkül, becsületes munkája eredménye képpen!

Xezs 2012.07.08. 14:39:07

@MagyarHírmondó: A szegény családba való születés nem minden esetben implikálja az iskolázatlanságot. Az egyén felelősségét nem lehet elkendőzni, ezt mondom már mióta. Ugyanígy megvan az ellenkezője is: polgári, vagy kimondottan jómódú családban is lehet a gyerek egy lusta disznó, aki nem hajlandó tanulni.

Csövesekről beszélsz, mikor azt sem tudod, kik azok. Tudod van olyan hajléktalan, akin nem látszik, mert rendes ruhában van és fürdik. Ezzel szemben a csöves mocskos, büdös, és trágár módon kiabál az utcán. Na az ilyen magának választotta ezt az életet, nem a politikusok vagy a társadalom.

Neked annyi tanácsom van, hogy ha meg akarsz élni a béredből, akkor tanulj olyan szakmát (plusz nyelveket) amivel lehet olyan állást kapni, amivel ez elérhető. Hidd el, létezik. Akarni kell. Nem másokra mutogatni.

MagyarHírmondó 2012.07.08. 21:58:24

@Xezs: Bejegyzéseidből egy sérült ember rajzolódik ki aki a választékosság mögé rejti tudatlanságát. Angliában a hozzád hasonlókból lesznek pizzafutárok, de onnan is gyorsan kivágják a magadfajtát!

Csöves meg nem az aki nem akar dolgozni te szerencsétlen, hanem az aki hajléktalan! Szótisztázás pubikám, nem kell körül írni olyan fogalmat amire van már megfejtés!

Az én béremért ne aggodalmaskodj: Te nem látod a földet a hatalmas arcodtól!

Xezs 2012.07.09. 01:18:37

@MagyarHírmondó: Jópár hajléktalan kikérné magának, hogy lecsövesezed, csak szólok.

Tőlem aztán nézhetsz sérültnek, meg tanulatlannak, belefér. Ez csak egy blog.

McZozo 2012.07.09. 12:11:04

@MagyarHírmondó:
MEg mindig nem ertek egyet. Hidd el jopar evet eltem otthon felesegem kulfoldi allampolgar volt. Volt s erencsem a magyar burokracia utvesztojet megtapasztalni. Sot ha kell asztalt is borogattam. Viszont sosem inditottam igy. eloszor mindig probaltam N ormalisan elintezni az ugyemet. Ugyanis tapasztalatbol mondom ha indokolatlanul magamra haragitom az ugyintezot csak me gneheziti az ugyemet mig ha probalok kulturaltan viselkedni vele o is mashogy all hozzam.

Csak egy pelda U tazas elott 3 nappal derult ki h ogy nincs meg az utlevelem. erre beromboltam megprobalni surgossegi utlevelet igenyelni. Elottem csavo arrogansan odament az ugyentezohoz e smondt ahogy neki KELL azonnal utlevel mert o az atyauristen es azonnal ide oda mennie kell. Erre ugy kivagtak mint aza bizonyos macskat. Hogy utlevel igenyles egy honap tolse ki aggya be aztan majd megkapja. En odamentem amr elore felve de probaltam normalisan beszelgetni es mondtam hogy hat az tortent h ogy eltunt de van egy befizetett utam es tudom en vagyok a hulye de nem tudna e segiteni. Erre meg aznap delutan vissza kelett mennem es megkaptam az uj utlevelemet.

währenßhöhleigkeitigchen 2012.07.10. 13:39:32

@Pdudas: "Van allando lakcimem, ahogy van lakcim kartyam is. De ha a rendor beszol es lekeri radion, akkor azt a valaszt kapja hogy kulfoldon tartozkodik."

NEM! Azt a választ kapja, hogy van magyar állandó lakcímed. Az ideiglenes külföldi tartózkodást NEM kérdezi le, mert arról a jogszabály nem rendelkezik.

Én szóltam. Többet nem írom le, ha nem érted, akkor nem érted. (Tudom, nehéz megérteni, más se érti, ezért is támadjuk ennyien ezt a jogszabályt.)
Ha mázlid van, ahogy sokakanak, megváltoztatják a törvényt, mire leállít a rendör.

nyúzott arcú lány 2012.07.10. 20:09:09

Az állampolgároknak vannak jogaik és kötelezettségeik is
Az pl. egy kötelesség, hogy ahol életvitelszerűen él, azt be KELL jelentenie.
Ha külföldre távozik, akkor is be KELL jelentenie, hogy ideiglenesen, vagy letelepedési szándékkal hagyja el az országot. Az utóbbi esetben bevonják a lakcímkártyát is. A posztoló egyszerűen már azzal is törvénysértést hajt végre, hogy a gyermek nem oda van bejelentve, ahol él, legyen az külföld, vagy belföld.

net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=99200066.TV

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.11.06. 22:44:16

@anarch: Mondjuk szigetorszag. UK-ben nincs szemelyi.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.11.06. 22:45:49

@nyúzott arcú lány: Mondjuk most mar nincs ideiglenes kulfoldon tartozkodas bejelentese, de amig volt , addig sem kovetett el torvenysertest , ugyanis az allando lakcim megmaradt. Akkor is , ha epp kulfoldon el.
süti beállítások módosítása