Naiv ügyfél merészet gondolt, és csaltakozott az elérhetetlen oldalú Optimal Management Kft. flottájához. Ehhez egy MLM-nyugdíjpénztárba is be kellett lépni, ha jól értjük, azóta viszont az alap telefonszolgáltatást sem lehet lemondani:
Azért fordulok Önökhöz, mert tavaly júniusban egy telefonszámot szerettem volna flottába bevinni az akkori munkám miatt. Egy nyilatkozatot kellett kitölteni amiben meg kellett adni a személyes adataimat illetve milyen számmal szeretnék a flottába csatlakozni. Természetesen a nyilatkozatban benne volt milyen percdíjjak illetve sms díjjak lesznek hálózaton illetve flottán belül és kívül is. Választható opció volt még, hogy kérek e készüléket vagy sem. Ez a nyilatkozat 1 éves hűségről szólt, ezért is mertem bele menni. Hozzá teszem, természetesen számhordozással! Ezzel ellentétben hónap végén kaptam egy csomagot, melyben Nokia C1-02-es készülék volt, egy sim kártya és egy számla. A számlán csatlakozási díj volt feltüntetve és a készülék ára, ami bruttó 5000ft illetve a készülék 990ft, amit én minden további nélkül átutaltam a megadott számlaszámra. Ezen felül még, pár hét múlva kaptam még egy számlát amin sim kártya bérleti díj volt feltüntetve amit szintén átutaltam a megadott számlaszámra. Innét már csak havonta kaptam a Telenortól az előfizetéshez tartozó számlákat és félévente a sim bérteti számlát.
Az érdekesség a dologban az, hogy mivel eltelt egy év, és nem igazán használtam ezt az előfizetést ,így szerettem volna visszamondani a szolgáltatást. A fent említett sim bérleti díjjat, készülék ill. csatlakozási díjjat is egy Optimal Management Kft-nek kellett utalnom. Kb 2 hónappal ezelőtt küldött ez a cég nekem egy e-mailt hogy milyen formában érinti az új 'telefonadó' az előfizetésem. Ezt kihasználva jeleztem feléjük, hogy szeretném a szolgáltatást megszüntetni. Válaszként azt kaptam, nem lehet mert a szerződés 2013 júliusában fog lejárni. Hiába mentem a szolgáltatóhoz (Telenor), ott arra hivatkoztak, nem tudnak segíteni, menjek a telefonszámlán található vevőhöz.
A telefonszámlán a vevő a Shield Protection Serevice Kft, a számlafizető jelen esetben én vagyok. Több dolgot sem értek! Miért nem tudok visszamondani egy olyan szolgáltatást amit nem kértem!? Számhordozást szerettem volna és 1évet, ráadásul készüléket sem kértem! Helyette kaptam egy telefont, egy idegen számot, ami miatt hiába reklamáltam nem történt semmi, és semmilyen szerződést nem írtam alá! Egyik cégről sem hallottam és fogalmam sincs mivel foglalkoznak! Szerződést sem kaptam, én csak azt a papírt írtam alá hogy milyen telefonszámot szeretnék a flottába vinni. Erről a továbbiakban semmilyen papírt nem kaptam.
2012 Júlus 20-val adtam postára egy levelet a Shield Kft vezetőjének címezve, hogy nem tartok igényt tovább a szolgáltatásra, számlazárással (hó 25) a készüléket kikapcsolom és kérem a számlám végleges lezárását. Levelemre mai napig választ nem kaptam!
A mai napon viszont az Optimal Management Kft-től megkaptam a következő fél éves sim bérleti számlát, amit nem vagyok hajlandó befizetni!! A cég nagylelkűen felajánlotta, ha úgy gondolom potom majd ötezer forintét át tudnak tenni bármilyen lakossági csomagba! Nincs szükségem erre az előfizetésre és nem vagyok hajlandó fizetni azért sem hogy lakossági vagy üzleti előfizetésem legyen!A flottába kerülés előzményei is egy hatalmas átverés amivel az egyszerű hétköznapi emberek zsebéből még több pénzt akarnak kiszedni. Egy előadást kellett végighallgatni ami a nyugdíjról szólt. Az Optima Cura Kft-nek és pár biztosítónak a nyugdíjra nagyon jó megoldása volt. A PSZÁF is áldását adta dologra, de ennek ellenére rengeteg ember belebukott vagy nagyon jól élt. Én, jelen esetben, ahogy ők mondták elindítom a saját megtakarításomat, unit-linked (150e ft/negyed év) a saját számlámon. Csak annyit kell tennem, maximum 3 embert kell beszerveznem magam alá és már több évem ki is van fizetve. A program neve Blife. Érdekes módon, a honlap sem elérhető jó ideje.
Teljesen titkos volt, nem volt szabad róla beszélni sem. Aki belépett (mint én is) vaskos szerződést kellett aláírni ami megbízási szerződés illetve titoktartás. Aki nem tudta beszervezni a 3 embert, az elbukta a befizetett összeget. (én is) Mi ez, ha nem lehúzás? Az MLM ezredik változata a gazdasági körülményekhez igazítva. Aki engem szervezett be úgy hívták szponzor, felette is állt egy szintén szponzor, és így tovább, mint egy piramis.
A fent említett telefon előfizetés pont azt a célt szolgálta volna, hogy az információ jobban tudjon áramolni illetve egymás munkáját tudjuk segíteni. Mára azt tudom mondani, hogy ez egy legális, jól szervezett piramisjáték, vagy pénzmosás! Egy előfizetésnek minek kell három cégen keresztül mennie, miért nem lehet sehogy visszamondani, és miért kellet sok embernek ilyen jól szervezettem elbukni rengeteg pénzt.
Az utolsó 100 komment: