Az androidos telefonok megjelenését nehéz követni, annyi van belőlük, így aztán extrém rövid élet. Naiv ügyfél például alig 1,5 éves LG Optimus 3D készülékétől szabadulna, minthogy a széria szoftverhibáját a mai napig nem sikerült kijavítani. Bár más országokban elérhető a patch, a magyar szerviz nem javítja a szellemhívást. Rootolni lehet csak, de akkor meg ugrik a garancia (mondjuk az lassan amúgyis lejár).
Másfél éve jelent meg a hazai szolgáltatóknál az LG méregdrága csúcstelefonja, az Optimus 3D. Én az év eleje óta használom és a sok apró hibája mellett van egy komolyabb: a készülék minden ~6.-7. hívást elmulaszt jelezni, a hívó fél folyamatos kicsöngést hall, az O3D tulaj ebből semmit sem érzékel. A hibajelenség világszerte jól ismert a felhasználóknál, a 'ghost call' nevet kapta. Az LG folyamatosan, december óta ígéri a frissítést egy új rendszerre, a mai napig nem készült el. A mostani, legfrissebb, hibás szoftververzió a v21a, ami tavaly novemberi. Sokan csak úgy tudják használni a készüléket, ha tört szoftvert tesznek rá, amitől a garancia elveszik.
Én február óta próbálom normális működésre bírni a telefonom, először a szolgáltatónál próbálkoztam, újrafrissítették a szoftvert, hibalapra feljegyezték a problémákat, a 'ghost call' maradt. Többször érdeklődtem náluk, ha leadom a telefont, több hétre, hónapra náluk lesz, sajnos ezt saját tapasztalatból tudom. Írtam egy panaszt az LG-nek április környékén, ők továbbpasszoltak az Oktogon-nál lévő szakszervizükhöz. Ott sosem hallottak még a 'ghost call'-ról, miközben több ezer cikk, hozzászólás, tulajdonosi panasz foglalkozik vele a neten, a magyar fórumokon a felhasználók nagy többsége bajlódik vele (pl. mobilarena fórum – 5200 hozzászólás). Ők is újratelepítették volna a hibás szoftvert, mást nem tudtak tenni. Eközben külföldi országokban megjelent a 'ghost call'-t javító v21e szoftver május körül, nálunk nem. Eközben folyamatosan ígérték az új verziót, mindig eltolva a megjelenését.
Július végén, augusztus elején újra próbálkoztam az LG-nél, akkor már egy kompetens személlyel leveleztem, aki írásban elismerte a hibát a szoftverben, és tájékoztatott, hogy a napokban került hozzájuk a nálunk is használható v21e verzió, ami annyira friss, hogy se a szervízben, se online nem elérhető, de ha bemegyek személyesen a központjukba, nekem frissítik a telefonomat. Firtattam a felelősség kérdését, miért kell egy éve már hibásan használni egy telefont? Azt javasolták, kérjek kártalanítást levélben, elküldtem lassan egy hónapja, választ azóta sem kaptam. Jelen pillanatban online, szolgáltatói szervizekben és a szakszervizben még mindig nem elérhető a 'ghost call' hibajelenséget javító v21e verzió.
Vegyétek figyelembe, hogy nem egy 50000 forintos telefonról van szó, megjelenésekor kártyafüggetlenül 150000 forint környékén árulták, illetve a hibajelenség bosszantó és potenciálisan megkárosító voltát, miszerint a telefon esetlegesen fontos hívásokat nem tud érzékelni, illetve elméletileg minden O3D tulajdonost érint, aki hivatalos, legfrissebb és hibás v21a szoftverrel használja. A hibának köszönhetően egyébként rengeteg eladó O3D van, mindenki próbál tőle szabadulni, ára ennek megfelelő, használtan 45-50e forint. GVH, Fogyasztóvédelem mind elutasította az ügyet hatáskör hiányára hivatkozva, az ember mehet polgári úton perelni, ha van kedve. Ennyi, ez ma Magyaországon egy nagyvállalat hozzáállása a vásárlókhoz.
Az utolsó 100 komment: