Múlt heti naiv ügyfelünk sérelmezte, amiért megpróbálták rázárni a szervizt, amikor közölte, hogy nem fizet a félkész iPodjáért. Az iPhoneszerviz.hu csapata elnézést kért Facebookon, illetve kiegészítették a történetet. Minthogy az még az eredeti bejegyzésből kiderült, hogy a kommunikációs nehézségek után sikerült megállapodniuk, nem teljesen világos mitől lett volna naiv ügyfél levele rágalomhadjárat, de természetesen a bolt szemszögével nyilván kerekebb a történet:
Mi az iPhoneszerviz.hu csapata úgy érezzük, hogy úgy az igazságos, ha az ügyben érintett másik fél is szót kap. A homárblogon megjelent erősen negatív hangvételű cikkre reagálva leírtuk véleményünket a facebook.com/iphoneszerviz oldalunkon, melynek tartalmát bemásolom ide:
Híresek lettünk, bár nem úgy ahogy szerettük volna .. Minap egy ismerősöm hívta fel a figyelmemet egy elég kellemetlen hangvételű blog bejegyzésre. A történet szerint egy "naiv" hölgyet "bezárnak" egy szervizbe, mivel nem akar kifizetni egy elrontott iPod touch készüléket. A tisztánlátás kedvéért szeretnénk leírni a mi álláspontunka és ezzel lezárni ezt az amúgy igen jól hangzó rágalom hadjáratot.
A történet kezdetén egy ügyfél hölgy telefonos egyeztetés után behozott egy iPod touch 4 törött kijelzős készüléket. A kijelző cseréje rutin műveletnek számít nagyjából 1 órát vesz igénybe, amit aznap el is végeztünk. A javítás és az akkumulátor feltöltése után a tesztnél kiderült, hogy a készülék bekapcsoló gombja nem működik. Az ügyfelet ekkor telefonon értesítettük a helyzetről és megállapodtunk abban, hogy mivel a készülék így nem igazán használható ezért azt a szervizünkben hagyja, hogy megpróbáljuk orvosolni a problémát.
Az Apple álláspontja szerint az iPod touch készülék nem szedhető szét és nem javítható, ennek megfelelően hivatalosan alkatrészt sem lehet rendelni hozzá. Ennek ellenére mi megpróbálunk minden hibát javítani amire lehetőségünk van.
Az iPodot többször szétszedtük és tüzetesen átnéztük, hogy mi okozhatja a hibát. Telefonon egyeztettünk "konkurens" szervizekkel, hogy ők találkoztak e már hasonló hibával. Át is küldtük egy másik, kifejezetten iPod javítással foglalkozó helyre, "több szem többet lát alapon" és ott sem tudtak egyértelmű megoldást találni a hibára. Úgy gondoltuk, hogy egy alkatrésznek lehet köze a hibához, amit Hongkongból meg is rendeltünk. Az átlagos szállítási idő 12-24 munkanap, de a tapasztalatok szerint két hét alatt meg szokott minden érkezni.
Az ügyfél rendszeresen hívott minket, hogy érdeklődjön a készülék felől ,de mi csak annyit tudtunk mondani, hogy az alkatrész úton van.
Valószínűleg néhány nappal azelőtt, hogy az alkatrész megérkezett volna az ügyfél hölgy hívott minket, hogy nem akar tovább várni és úgy, amilyen állapotban most van elviszi az iPodot. Tájékoztattuk a hölgyet, hogy mivel éppen ég fölöttünk a második emeleti egyik lakás és nincs áram az épületben ezért azonnal nem tudjuk összerakni az iPodot. Néhány órával később erősen feldúlt lelkiállapotban megérkezett az ügyfél. Mivel mindenképpen úgy szerettük volna visszaadni az iPodot, hogy bekapcsol és működik és áram nélkül korábban nem tudtuk tölteni ezért néhány percet várnia kellett, hogy annyira feltöltődjön, hogy legalább bekapcsol.
Ezt követően megkapta az ügyfél a félkész, "olyan állapotban, amilyenben éppen van" iPodot, minek a kijelzőjét szándékosan nem ragasztottuk vissza, mivel az a rossz alkatrész későbbi cseréjét lehetetlenné tette volna. A hölgy visszakapta az iPodot és szerettük volna megbeszélni vele, hogy ha benne hagyjuk az új kijelzőt, akkor legalább az alkatrész árát fizesse ki, vagy ideiglenesen visszatesszük a törött kijelzőt, amíg nem tudjuk elvégezni a teljes javítást. A hölgy felháborodva közölte, hogy ő nem hajlandó fizetni, mivel "elrontottuk" az iPodját és elviszi így.
Sajnos az elmúlt időben nem egyedi az az eset, amikor az ügyfél a megjavított eszközzel egyszerűen kisétál fizetés nélkül, pedig ez lopás. (!) A hölgyet valóban figyelmeztettük, hogy a fizetés nélküli távozás feljelentést von maga után.
A probléma megoldása az lett, hogy az ügyfél aláírt egy szervizlapot amin az áll, hogy a megrendelt alkatrész megérkezése után a javítás befejezésekor kifizeti a javítást. Az iPodot az új kijelzővel egy fizetési ígérettel és némi rossz szájízzel az ügyfél elvitte.
Ezúton szeretnénk sajnálatunkat kifejezni a történtek miatt. Mi minden esetben igyekszünk a legjobb tudásunk szerint eljárni, de mint a történet is igazolja néha ez sem elég.
A szervizünk 5 éves fennállása óta rengeteg elégedett ügyféllel büszkélkedhet. Örömmel halljuk, hogy mobiltelefon javításról a legtöbb embernek a "Visegrádi utca" jut eszébe. A sok sikeres javítás mellett természetesen nehézségek is adódnak, amik megoldása külön kihívás számunkra.
Méltánytalannak érezzük viszont, hogy egy blog bárkit rágalmazhat cégmegjelöléssel anélkül, hogy legalább megkérdezné a másik felet, hogy mi is történt valójában.
Ami viszont külön érdekes, hogy egy korábban a blogon megjelent cikkben a T-mobile-ról írnak kritikát amiért nem javítják garancián túl az iPhone-t és éppen rólunk írták, hogy 8eFt ért megjavítottuk azt, amit a T-mobile 70e-ért cserélt volna ki. Egyszer fent egyszer lent.. :S
Az utolsó 100 komment: