Tékozló Homár

Megbízható taplóság a Barát taxinál

2012.02.28. 13:39 | jackyll | 399 komment

Márta nyilvánvalóan lemaradt a korábbi Barát taxis posztról, úgyhogy váratlanul érte, hogy rácsapják a telefont. Lisztferihegyre érkeztek, és a böröndökre vártak, amikor  Úgy látszik, vagy mindenki egy ágyban alszik a főnökkel, vagy maga a főnök volt a diszpécser, vagy mindenkit megfertőzött a suttyókór:

A visszafelé utat is kifizettük a Barát taxinak már odafelé. Portugáliából jövénk haza, még meg sem érkezett a forgón bőröndünk, amikor két Barát taxi üzenet is érkezik telefonomra. Én balga udvarias visszahívom, hogy megköszönjem a hívást és jelezzem, megjöttünk, várjuk a csomagot. Mire a diszpécser: - Maga tudhatná már, hogy csak akkor szabad minket hívni, amikor a bőrönd a kezében van. - Mire én: Persze, hogy tudom, csak Önök már kétszer is kerestek. - Mi soha! Mi nem hívunk fel senkit! - mondja a diszpécser, akinek nevét csak később volt módomban megtudni.

Bőrönd kézben, hívom az urat: Kint vagyunk, mondám. Mire ő: - Menjünk fel egy emeletet ott van a taxi felirat, remélem tud olvasni - közli kedvesen. (Azt hittem viccel, szóhoz sem jutottam.) Mire ő: - Kéri vagy nem kéri a kocsit, többen várnak autóra, nincs időm magával szórakozni. És lecsapja a telefont. Visszahívom: Legyen szíves megmondani a nevét, mert sok éve járok önökkel, de ezt a hangnemet még nem volt módomban élvezni. - Mire ő: Még egyszer kérdem, kell a kocsi vagy sem. - Persze, hogy kell mondom, annál is inkább, mert előre kifizettük a visszautat. Mondott még néhány ordáré mondatot, majd levágta a telefont.

E kedves hazai fogadtatás után, biztosra vettem, hogy nem tévesztettem el a helyet, ismét Magyarországon vagyok.
Barátaim, aki jót akar magának kerülje a jövőben a Barát(ságtalan) taxit.

Egyből a felszólítást küldte a K&H a baleseti adóról

2012.02.28. 10:32 | jackyll | 107 komment

Szerencse, hogy senkinek nem tűnik fel az autósok közül, hogy itt már a 50. bőrt nyúzzák le róluk ki tudja honnan, különben már rég egészpályás útlezárások lennének (a benzin adótartalma miatt bármikor lehetne). A K&H mindenesetre úgy tart lépést a kormány vagdalkozásával, hogy visszamenőlegesen egyben küldte ki a baleseti adó csekkjét és a szerződésbontással fenyegető levelet. Az első levél 1 hónappal ezelőtt íródott, így már rögtön számolhatnak büntetőkamatot is mindenkinek.

A mai napon (2012. 02. 27.) kinyitottam a postaládát, amiből kettő K&H biztosítós levél pottyant ki. Gondoltam, hogy az új baleseti adó lesz az, igazam is volt, az egyikben lapult egy 3201 Ft-os csekk az első negyedéves baleseti adóról. Kinyitottam a másodikat is, ami egy felszólítás volt miszerint nem fizettük be az első negyedéves baleseti adót, és a szokásos 60 nap múlva bontják a szerződést szöveg. Mondom WTF, ma kaptuk meg a csekket. Megnéztem a befizetési határidőket. Az eredeti csekken a kiállítás időpontja 2012. 02. 01., a befizetési határidő 2012. 02. 14. Erre megérkezik a levél 27-én. A felszólító levél kelte 2012. 02. 19.

Olvasson tovább!

13 éves fantomtartozás az OTP-nél

2012.02.28. 08:25 | jackyll | 134 komment

A Homár szomorúan értesült, hogy még mindig létezik Intrum Justitia, és ezúttal az OTP-vel szövetkeztek, hogy sosem volt tartozásokat hajtsanak be. Kitartás minden szenvedő fogyasztónak, már nem tart soká a bankterrror, csak ki kell várni, amíg a görögök fellázadnak, és az egész szarhegy összeomlik.

Azért irom a levelem mert a mai napon kicsit kiakadtam az Intium justicia és az OTP közös müveletén. Pár hónapja lekértem az adóslistát hogy tudjam mennyi tartozásom van ,mert van és szeretném rendezni. Jött a levél amin 2 Intiumos tartozás szerepelt felhivtam az ügyfélszolgáltot készségesek voltak segitettek , fizetés megállapodás részletek stb. Már 2 részletet fizettem is minden ment a rendes kerékvágásban.

Olvasson tovább!

Saját reklámjuktól félnek a teszkós biztonsági őrök

2012.02.27. 14:01 | jackyll | 285 komment

MI megdöbbenve észlelt egy QR-kódot a Fogarasi Tescóban, ami természetesen nem valamilyen termék információit osztotta meg vele, mint Dél-Koreában, hanem csak az áruház Facebook-oldalára vitte. A biztonsági őrök azonban jó szokás szerint minden telefonemelésre ugranak, nehogy megint felkerüljenek a Homárra valami béna szöveggel. Minden hiába.

Elfoglalt és eléggé elszánt vásárlóként egy hétköznap este 9-kor mentünk bevásárolni a fogarasi úti Tescoba. Nincs nagy tömeg, hajnalig rengeteg időd van ....stb előnyök. A műszaki részlegnél figyeltem fel egy nagy  - legalább félméteres- táblára amin a faceboo......../tesco név szerepelt. Mellette egy méretes QR kód. Itt az alkalom, hogy a nem okostelefonon futó Kaya readert kipróbáljam. Ez egy java alapú QR reader program régebbi telókra. Csinált egy képet, értelmezte majd megjelenítette a facebook..../tesco... címet. Sajnos nem a termék adatlapja szerepelt benne. Kb 1 perc múlva megjelent egy biztonsági őr aki végig korrekt, udvarias volt (miért kellett ezt kiemelnem???) és megkért, hogy a fényképet amit csináltam a termékről töröljem ki a telefonomról.

Olvasson tovább!

Csináld magad Asus Transformer táblagép

2012.02.27. 13:10 | jackyll | 114 komment

Gábor nem bírta kivárni, amíg élelmes felhasználók kijavították az Asus Transformer Prime táblagépeket sújtó szoftverhibát, úgyhogy elküldte a gépet a cseh szervizbe. Azóta is várja, hogy mi van, mert csak az angol vásárlóknak ígérte az Asus a teljes vételár visszatérítését, neki viszont mét azt írják a szerviz oldalán, hogy alkatrészre várnak.

Év elején beadtam a derekam a marketing meggyőző erejének, és vásároltam egy tablet PC-t. Sok gondolkodás, utánajárás után úgy döntöttem, hogy a ASUS vadonatúj gépét, a a TF201-es Transformer Prime-ot választom, az iPad 2 ellenében. Ez volt az első hiba. Január 4-én megvásároltam a gépet a egyik e-digital üzletben Budapesten, bruttó 190,000 forintért (64GB-os modell, ára azonos az iPad2 vel). Mivel korábban még soha nem volt Andriodos eszközöm, vagy tabletem, így nagy örömmel vágtam bele az új világ felfedezésébe. Elsősorban otthonra vettem böngészésre, de terveim szerint középtávon kiváltotta volna a note/netbookot is, mivel sokat utazom.  Január közepe felé kezdődtek a problémák - a gép nem volt hajlandó OTA frissítésre az akkoriban beharangozott Android 4.0-ra. Sokáig értetlenül álltam a probléma előtt, majd különböző fórumok olvasása közben kiderítettem, hogy a gépem egy hibás gyártási szériából való. Nem volt ugyanis a szoftverben benne a gyártási száma (serial number: unknown), így nem is engedte a frissítést. Manuálisan lehetett ugyan frissíteni, de néhány szoftver így sem futott rajta hibátlanul, illetve ki akar ezzel szívni?

Olvasson tovább!

Hogyan ne szűnjön meg a kötelező biztosításod váratlanul?

2012.02.24. 12:43 | jackyll | 771 komment

A csökkentett kötelező biztosításos díjak ellensúlyozására a kormány február 29-től bevezeti a baleseti adó nevű lehúzást. Ha ez nem lenne elég, a parazita úgy fészkelődik be a csoportos megbízások közé, hogy a biztosításra fizetett díjból vonják az adót, és így a biztosítás fedezet nélkül marad. Azaz gondolom az általános gyakorlat szerint figyelmeztetés nélkül felmondják a szerződést. Sajnos Balázs kihagyta a biztosító nevét, így nehezebb lesz felmérni, hogy milyen széles néprétegeket érint ez a probléma, de nem kizárt, hogy mindenkit.

Kötelező biztosítással kapcsolatos közérdekű dologra hívnám fel a figyelmet. Igaz ugyan hogy szárazabb formában már megjelent több helyen is, de röviden a történetet összefoglalnám hogy más ne szívja meg. A baleseti adó nevű csodálatos intézmény teszi a kavicsokat az egyébként olajozottan működő gépezetbe. A kötelező biztosításomat csoportos beszedéssel fizetem, persze van limit beállítva nehogy valaki valamilyen adminisztrációs hiba miatt levonjon mondjuk 999.999 forintot a számlámról (nem is sikerülne neki, így hó végén már azokat is csodálom akiknek papírpénzük van na).

Olvasson tovább!

Újabb maléves happyend

2012.02.24. 11:05 | jackyll | 53 komment

A magyar bankok is lassan feldolgozzák a Malév csődjét. Két pozitív jelentést is kaptunk a napokban:

A Malév-csőd/bankkártya-pénzvisszatérítés vonalon szeretnék most egy pozitív példáról beszámolni.  Január 30-án vettem 4 Malév jegyet májusra, majd pár nap múlva a Malév csődbe ment (vitték? most mindegy...) Egy külföldi internetes honapon (Travelocity) keresztül vettem a jegyet, mert mindig olcsóbbak, mint a normál légitársaságok és tényleg korrektek. Már sok jegyet vettem tőlük. Szóval: Csőd után hétfő reggelre itt volt az értesítő levele a Travelocity-nek: megszünt a Malév stb, ők pénzt vissza nem tudnak adni, de forduljak a bankomhoz. Meg is tettem, másnap, kedden, telefonon(!) bejelentést tettem a bankomnál (OTP), mára pedig vissza is utalták mind a négy jegyet. Pozitív tapasztalat.

Olvasson tovább!

Van, aki már lenyomta a Zeptert

2012.02.23. 09:19 | jackyll | 295 komment

Egy olvasónk üzeni a tegnapi zepteres károsultnak, hogy mégis van értelme néha offline fogyasztóvédelemhez fordulni:

A cikk írójának üzenem, hogy forduljon a Krisztina körúti Fogyasztóvédelmi felügyelethez. Ha vidékiek esetleg, akkor is ide érdemes menni, a törvény megengedi ezt, mert a Zepter és a Budapest Bank is budapesti cég. A vidéki felügyeleteket - sejtésem szerint - a Z. megvette... Nekünk 2010-ben sikerült Édesanyánk hasonló ügyét lezárni. Neki 750 ezer lett volna a végösszeg, végülis közös megegyezéssel - és 150 ezer forint elbukással - lezártuk az ügyet.

ING-mentes nyugdíjas évek

2012.02.22. 15:17 | jackyll | 30 komment

Sándor elmenekítette befektetéseit az ING-től, miután rájött, hogy befizetései nem a honlapon feltüntetett árfolyamon váltódtak euróra:

Az alábbi történetben szeretném elmesélni hogyan "örvendeztetett meg" nemrégen az ING. A dolog régen kezdődött, amikor hosszútávú (kvázi-nyugdíj) jellegű befektetés okán kapcsolatba kerültem az ING-vel. Az első igéretes pár hét után kezdődtek az apróbb bajok, amikor az üzletkötő által elmondottak és a valóságban alkalmazott szabályok között eltérést mutatkozott. Erre az időszakra az volt a jellemző, hogy az ügyintézővel a kapcsolat addig működött csak gördülékenyem, amig további befizetésre számítottak. Ha kérésem volt, abból jellemzően szenvedés lett. Akkoriban ezt még könnyebb volt kiheverni, mert már benne voltam a dologban és a kiszállás komoly bukóval járt volna ill. a befektetések jól teljesítettek, így inkább úsztam az árral minden értelemben.

Olvasson tovább!

A Zepter és a Budapest Bank közösen terrorizálja a nyugdíjast a sosem használt lámpa miatt

2012.02.22. 12:36 | jackyll | 489 komment

VLM-ék hiába küldték vissza bontatlanul a fényterápiás lámpát a Zepternek, menet közben kiderült, hogy azt már a Budapest Banknál hitelezik nekik. Lehet, hogy a rendelés lemondása után nem kellett volna átvenni a csomagot?

Bő két évvel ezelőtt kezdődött az ügy. Édesanyám közel a nyolcvanhoz sajnos túl gyakran látogatja a kórházat. Törött csigolyája, évtizedes cukorbetegsége, és gyógyíthatatlanul hályogos szemei mellett hetente háromszor viszik vesedialízis kezelésre. Két éve ősszel a Péterfy Sándor utcai kórház egyik folyosóján egy hölgy állította meg, kezében kérdőívvel. Azt ígérte édesanyámnak, hogy kitöltés esetén ingyenes fényterápiás kezelést kap. Most már tudom, tudjuk, nagy hiba volt, de belement. Néhány nap elteltével megjelent az illető a megbeszélt időpontban és "hozta az ingyenes" kezelést is. Csak később derült ki, hogy ez valójában egy termékbemutató és az a célja, hogy rávegyék a gyanútlan, és kiszolgáltatott beteg embert több százezer forint indokolatlan elköltésére. Ezen az "ingyenes" kezelésen megetették anyámat, hogy a használt fényterápiás lámpa, megszabadítja őt a vesedialízistől, a hályogtól, és a törött csigolyája sem fog fájni többé. A lámpa ára 300.000 Ft, amit havi 10.000 Ft.-os részletekben törleszthet. Belement. Aláírta a papírokat, és fizetett 20.000 Ft-ot előleg gyanánt, melyről egy kézírásos papír keletkezett, és amelyen még az előleg szó sem szerepelt, valamint az sem, milyen célból adta át ezt az összeget.

Olvasson tovább!