Megbízható taplóság a Barát taxinál
2012.02.28. 13:39 | jackyll

Márta nyilvánvalóan lemaradt a korábbi Barát taxis posztról, úgyhogy váratlanul érte, hogy rácsapják a telefont. Lisztferihegyre érkeztek, és a böröndökre vártak, amikor  Úgy látszik, vagy mindenki egy ágyban alszik a főnökkel, vagy maga a főnök volt a diszpécser, vagy mindenkit megfertőzött a suttyókór:

A visszafelé utat is kifizettük a Barát taxinak már odafelé. Portugáliából jövénk haza, még meg sem érkezett a forgón bőröndünk, amikor két Barát taxi üzenet is érkezik telefonomra. Én balga udvarias visszahívom, hogy megköszönjem a hívást és jelezzem, megjöttünk, várjuk a csomagot. Mire a diszpécser: - Maga tudhatná már, hogy csak akkor szabad minket hívni, amikor a bőrönd a kezében van. - Mire én: Persze, hogy tudom, csak Önök már kétszer is kerestek. - Mi soha! Mi nem hívunk fel senkit! - mondja a diszpécser, akinek nevét csak később volt módomban megtudni.

Bőrönd kézben, hívom az urat: Kint vagyunk, mondám. Mire ő: - Menjünk fel egy emeletet ott van a taxi felirat, remélem tud olvasni - közli kedvesen. (Azt hittem viccel, szóhoz sem jutottam.) Mire ő: - Kéri vagy nem kéri a kocsit, többen várnak autóra, nincs időm magával szórakozni. És lecsapja a telefont. Visszahívom: Legyen szíves megmondani a nevét, mert sok éve járok önökkel, de ezt a hangnemet még nem volt módomban élvezni. - Mire ő: Még egyszer kérdem, kell a kocsi vagy sem. - Persze, hogy kell mondom, annál is inkább, mert előre kifizettük a visszautat. Mondott még néhány ordáré mondatot, majd levágta a telefont.

E kedves hazai fogadtatás után, biztosra vettem, hogy nem tévesztettem el a helyet, ismét Magyarországon vagyok.
Barátaim, aki jót akar magának kerülje a jövőben a Barát(ságtalan) taxit.

Szűrt kommentelők
Egyből a felszólítást küldte a K&H a baleseti adóról
2012.02.28. 10:32 | jackyll

Szerencse, hogy senkinek nem tűnik fel az autósok közül, hogy itt már a 50. bőrt nyúzzák le róluk ki tudja honnan, különben már rég egészpályás útlezárások lennének (a benzin adótartalma miatt bármikor lehetne). A K&H mindenesetre úgy tart lépést a kormány vagdalkozásával, hogy visszamenőlegesen egyben küldte ki a baleseti adó csekkjét és a szerződésbontással fenyegető levelet. Az első levél 1 hónappal ezelőtt íródott, így már rögtön számolhatnak büntetőkamatot is mindenkinek.

A mai napon (2012. 02. 27.) kinyitottam a postaládát, amiből kettő K&H biztosítós levél pottyant ki. Gondoltam, hogy az új baleseti adó lesz az, igazam is volt, az egyikben lapult egy 3201 Ft-os csekk az első negyedéves baleseti adóról. Kinyitottam a másodikat is, ami egy felszólítás volt miszerint nem fizettük be az első negyedéves baleseti adót, és a szokásos 60 nap múlva bontják a szerződést szöveg. Mondom WTF, ma kaptuk meg a csekket. Megnéztem a befizetési határidőket. Az eredeti csekken a kiállítás időpontja 2012. 02. 01., a befizetési határidő 2012. 02. 14. Erre megérkezik a levél 27-én. A felszólító levél kelte 2012. 02. 19.

Szűrt kommentelők
13 éves fantomtartozás az OTP-nél
2012.02.28. 08:25 | jackyll

A Homár szomorúan értesült, hogy még mindig létezik Intrum Justitia, és ezúttal az OTP-vel szövetkeztek, hogy sosem volt tartozásokat hajtsanak be. Kitartás minden szenvedő fogyasztónak, már nem tart soká a bankterrror, csak ki kell várni, amíg a görögök fellázadnak, és az egész szarhegy összeomlik.

Azért irom a levelem mert a mai napon kicsit kiakadtam az Intium justicia és az OTP közös müveletén. Pár hónapja lekértem az adóslistát hogy tudjam mennyi tartozásom van ,mert van és szeretném rendezni. Jött a levél amin 2 Intiumos tartozás szerepelt felhivtam az ügyfélszolgáltot készségesek voltak segitettek , fizetés megállapodás részletek stb. Már 2 részletet fizettem is minden ment a rendes kerékvágásban.

Szűrt kommentelők
Saját reklámjuktól félnek a teszkós biztonsági őrök
2012.02.27. 14:01 | jackyll

MI megdöbbenve észlelt egy QR-kódot a Fogarasi Tescóban, ami természetesen nem valamilyen termék információit osztotta meg vele, mint Dél-Koreában, hanem csak az áruház Facebook-oldalára vitte. A biztonsági őrök azonban jó szokás szerint minden telefonemelésre ugranak, nehogy megint felkerüljenek a Homárra valami béna szöveggel. Minden hiába.

Elfoglalt és eléggé elszánt vásárlóként egy hétköznap este 9-kor mentünk bevásárolni a fogarasi úti Tescoba. Nincs nagy tömeg, hajnalig rengeteg időd van ....stb előnyök. A műszaki részlegnél figyeltem fel egy nagy  - legalább félméteres- táblára amin a faceboo......../tesco név szerepelt. Mellette egy méretes QR kód. Itt az alkalom, hogy a nem okostelefonon futó Kaya readert kipróbáljam. Ez egy java alapú QR reader program régebbi telókra. Csinált egy képet, értelmezte majd megjelenítette a facebook..../tesco... címet. Sajnos nem a termék adatlapja szerepelt benne. Kb 1 perc múlva megjelent egy biztonsági őr aki végig korrekt, udvarias volt (miért kellett ezt kiemelnem???) és megkért, hogy a fényképet amit csináltam a termékről töröljem ki a telefonomról.

Szűrt kommentelők
Csináld magad Asus Transformer táblagép
2012.02.27. 13:10 | jackyll

Gábor nem bírta kivárni, amíg élelmes felhasználók kijavították az Asus Transformer Prime táblagépeket sújtó szoftverhibát, úgyhogy elküldte a gépet a cseh szervizbe. Azóta is várja, hogy mi van, mert csak az angol vásárlóknak ígérte az Asus a teljes vételár visszatérítését, neki viszont mét azt írják a szerviz oldalán, hogy alkatrészre várnak.

Év elején beadtam a derekam a marketing meggyőző erejének, és vásároltam egy tablet PC-t. Sok gondolkodás, utánajárás után úgy döntöttem, hogy a ASUS vadonatúj gépét, a a TF201-es Transformer Prime-ot választom, az iPad 2 ellenében. Ez volt az első hiba. Január 4-én megvásároltam a gépet a egyik e-digital üzletben Budapesten, bruttó 190,000 forintért (64GB-os modell, ára azonos az iPad2 vel). Mivel korábban még soha nem volt Andriodos eszközöm, vagy tabletem, így nagy örömmel vágtam bele az új világ felfedezésébe. Elsősorban otthonra vettem böngészésre, de terveim szerint középtávon kiváltotta volna a note/netbookot is, mivel sokat utazom.  Január közepe felé kezdődtek a problémák - a gép nem volt hajlandó OTA frissítésre az akkoriban beharangozott Android 4.0-ra. Sokáig értetlenül álltam a probléma előtt, majd különböző fórumok olvasása közben kiderítettem, hogy a gépem egy hibás gyártási szériából való. Nem volt ugyanis a szoftverben benne a gyártási száma (serial number: unknown), így nem is engedte a frissítést. Manuálisan lehetett ugyan frissíteni, de néhány szoftver így sem futott rajta hibátlanul, illetve ki akar ezzel szívni?

Szűrt kommentelők
Hogyan ne szűnjön meg a kötelező biztosításod váratlanul?
2012.02.24. 12:43 | jackyll

A csökkentett kötelező biztosításos díjak ellensúlyozására a kormány február 29-től bevezeti a baleseti adó nevű lehúzást. Ha ez nem lenne elég, a parazita úgy fészkelődik be a csoportos megbízások közé, hogy a biztosításra fizetett díjból vonják az adót, és így a biztosítás fedezet nélkül marad. Azaz gondolom az általános gyakorlat szerint figyelmeztetés nélkül felmondják a szerződést. Sajnos Balázs kihagyta a biztosító nevét, így nehezebb lesz felmérni, hogy milyen széles néprétegeket érint ez a probléma, de nem kizárt, hogy mindenkit.

Kötelező biztosítással kapcsolatos közérdekű dologra hívnám fel a figyelmet. Igaz ugyan hogy szárazabb formában már megjelent több helyen is, de röviden a történetet összefoglalnám hogy más ne szívja meg. A baleseti adó nevű csodálatos intézmény teszi a kavicsokat az egyébként olajozottan működő gépezetbe. A kötelező biztosításomat csoportos beszedéssel fizetem, persze van limit beállítva nehogy valaki valamilyen adminisztrációs hiba miatt levonjon mondjuk 999.999 forintot a számlámról (nem is sikerülne neki, így hó végén már azokat is csodálom akiknek papírpénzük van na).

Szűrt kommentelők
Újabb maléves happyend
2012.02.24. 11:05 | jackyll

A magyar bankok is lassan feldolgozzák a Malév csődjét. Két pozitív jelentést is kaptunk a napokban:

A Malév-csőd/bankkártya-pénzvisszatérítés vonalon szeretnék most egy pozitív példáról beszámolni.  Január 30-án vettem 4 Malév jegyet májusra, majd pár nap múlva a Malév csődbe ment (vitték? most mindegy...) Egy külföldi internetes honapon (Travelocity) keresztül vettem a jegyet, mert mindig olcsóbbak, mint a normál légitársaságok és tényleg korrektek. Már sok jegyet vettem tőlük. Szóval: Csőd után hétfő reggelre itt volt az értesítő levele a Travelocity-nek: megszünt a Malév stb, ők pénzt vissza nem tudnak adni, de forduljak a bankomhoz. Meg is tettem, másnap, kedden, telefonon(!) bejelentést tettem a bankomnál (OTP), mára pedig vissza is utalták mind a négy jegyet. Pozitív tapasztalat.

Szűrt kommentelők
Van, aki már lenyomta a Zeptert
2012.02.23. 09:19 | jackyll

Egy olvasónk üzeni a tegnapi zepteres károsultnak, hogy mégis van értelme néha offline fogyasztóvédelemhez fordulni:

A cikk írójának üzenem, hogy forduljon a Krisztina körúti Fogyasztóvédelmi felügyelethez. Ha vidékiek esetleg, akkor is ide érdemes menni, a törvény megengedi ezt, mert a Zepter és a Budapest Bank is budapesti cég. A vidéki felügyeleteket - sejtésem szerint - a Z. megvette... Nekünk 2010-ben sikerült Édesanyánk hasonló ügyét lezárni. Neki 750 ezer lett volna a végösszeg, végülis közös megegyezéssel - és 150 ezer forint elbukással - lezártuk az ügyet.

Szűrt kommentelők
ING-mentes nyugdíjas évek
2012.02.22. 15:17 | jackyll

Sándor elmenekítette befektetéseit az ING-től, miután rájött, hogy befizetései nem a honlapon feltüntetett árfolyamon váltódtak euróra:

Az alábbi történetben szeretném elmesélni hogyan "örvendeztetett meg" nemrégen az ING. A dolog régen kezdődött, amikor hosszútávú (kvázi-nyugdíj) jellegű befektetés okán kapcsolatba kerültem az ING-vel. Az első igéretes pár hét után kezdődtek az apróbb bajok, amikor az üzletkötő által elmondottak és a valóságban alkalmazott szabályok között eltérést mutatkozott. Erre az időszakra az volt a jellemző, hogy az ügyintézővel a kapcsolat addig működött csak gördülékenyem, amig további befizetésre számítottak. Ha kérésem volt, abból jellemzően szenvedés lett. Akkoriban ezt még könnyebb volt kiheverni, mert már benne voltam a dologban és a kiszállás komoly bukóval járt volna ill. a befektetések jól teljesítettek, így inkább úsztam az árral minden értelemben.

Szűrt kommentelők
A Zepter és a Budapest Bank közösen terrorizálja a nyugdíjast a sosem használt lámpa miatt
2012.02.22. 12:36 | jackyll

VLM-ék hiába küldték vissza bontatlanul a fényterápiás lámpát a Zepternek, menet közben kiderült, hogy azt már a Budapest Banknál hitelezik nekik. Lehet, hogy a rendelés lemondása után nem kellett volna átvenni a csomagot?

Bő két évvel ezelőtt kezdődött az ügy. Édesanyám közel a nyolcvanhoz sajnos túl gyakran látogatja a kórházat. Törött csigolyája, évtizedes cukorbetegsége, és gyógyíthatatlanul hályogos szemei mellett hetente háromszor viszik vesedialízis kezelésre. Két éve ősszel a Péterfy Sándor utcai kórház egyik folyosóján egy hölgy állította meg, kezében kérdőívvel. Azt ígérte édesanyámnak, hogy kitöltés esetén ingyenes fényterápiás kezelést kap. Most már tudom, tudjuk, nagy hiba volt, de belement. Néhány nap elteltével megjelent az illető a megbeszélt időpontban és "hozta az ingyenes" kezelést is. Csak később derült ki, hogy ez valójában egy termékbemutató és az a célja, hogy rávegyék a gyanútlan, és kiszolgáltatott beteg embert több százezer forint indokolatlan elköltésére. Ezen az "ingyenes" kezelésen megetették anyámat, hogy a használt fényterápiás lámpa, megszabadítja őt a vesedialízistől, a hályogtól, és a törött csigolyája sem fog fájni többé. A lámpa ára 300.000 Ft, amit havi 10.000 Ft.-os részletekben törleszthet. Belement. Aláírta a papírokat, és fizetett 20.000 Ft-ot előleg gyanánt, melyről egy kézírásos papír keletkezett, és amelyen még az előleg szó sem szerepelt, valamint az sem, milyen célból adta át ezt az összeget.

Szűrt kommentelők
Korrigálta az AXA a reálhozamot
2012.02.21. 14:26 | jackyll

Elég sokan elszontyolódtak, amikor tavaly megtudták, hogy nem elég, hogy Lézer János eltőzsdézte a teljes nyugdíjvagyont, hanemmég a reálhozamuk is épp 0 forintra jött ki. Örüljenek, hogy befizetniük nem kell. Főleg annak fényében, hogy az AXA amúgy rekordnyereséget ért el. Vannak még csodák, az AXA egy évvel később helyesbítette Endre reálhozamát:

Gondoltam megosztom Veled az örömhírt, miszerint a korábbi 14 év befizetései után kikalkulált 0 Ft-os reálhozam-ot az AXA nagylelkűen korrigálta. Reálhozam korrekció megnevezéssel 2565 Ft-ot kézbesített minap a postás. "Másképp, mint mások"...továbbra is hűek a szlogenhez.

Szűrt kommentelők
24 órás "ügyfélszolgálat" az Ikea oldalán
2012.02.21. 12:18 | jackyll

Igazi jövőbemutató bravúrral egy chatbotot állított munkába az Ikea a honlapján érdeklődők segítségére. A jobb helyeken alkalmazott élő ügyfélszolgálatosoktól tényleg lehet hasznosat kérdezni, míg az amúgy az összes külföldi Ikea-oldalon is megtalálható Anna a szépemlékű 90-es évek szkriptjeit idézi. Még egy gusztustalanul vigyorgó ügyfélszolgálatos stockfotójára sem futotta. Miklós találkozása a robottal:

Az IKEA honlapján feltűnt egy szimpatikus szolgáltatás: Kérdezd Annát! A kis kép/ikon alapján az ember azt várná hogy egy ügyintéző várja a kérdéseket. A meglepetés akkor jön amikor Anna válaszol. Nagyon gagyi a szolgáltatás mivel valami magyar nyelvű előre betáplált válaszokat ad minden kérdésre. Nagyon égő.  Javaslom próbáljátok ki de ne lepődjetek meg a válaszokon.

Üdv Miklós

Szűrt kommentelők
Nagy siker az Erzsébet-utalvány is (frissítve)
2012.02.21. 10:31 | jackyll

Amíg kiderítik Brüsszelben, hány ponton jogsértő az összes még működő iparág kommunistoid államosítása, naiv ügyfelek azért próbálnák használni, ami van. A SZÉP-kártyához hasonlóan az Erzsébet-utalvány elfogadóhelyei is érdekesek lehetnek azoknak, akik vissza tudják fejteni a címekhez tartozó üzletneveket, mert azok nem derülnek ki a központi oldalról:

Magyarország, így szeretlek! :) Az honnan tudható meg, hogy melyik címhez mi tartozik? Bolt/gyógyszertár/étterem/stb.

A jelenséget Péter is felfedezte, de ő még be is panaszolta a Nemzeti Üdülési Szolgálatnál, bármi is legyen az:

Szűrt kommentelők
Elszálltak a RyanAir ingyenjegyei
2012.02.21. 09:32 | jackyll

Péter még a komolyabb komplikációk előtt felismerte, hogy a RyanAir nem lesz a kedvenc légitársasága. A Valentin-napon osztogatott ingyenjegyek ugyanis érvénytelenek, minthogy a cégnek nem sikerült visszaigazolnia:

A Ryanair természetesen ma estig nem küldött visszaigazolást (tehát ismét hazudott, lásd később) pedig már majd egy hete elfaxoltam és el maileztem nekik a vouchert. Telefonáltam is párszor, hol angolul hol magyarul léptem velük kapcsolatba. A válasz először azt volt, hogy péntekig elkészül a foglalás, azután szombatig, majd vasárnapig illetve ma már biztosan kész lesz a foglalás (délután telefonáltam).

Szűrt kommentelők
Mennyi is a belépő?
2012.02.20. 15:41 | jackyll

 

Zsolték csak futó pillantást vetettek az itt látható csodaszép plakátra, és megállapították, milyen olcsó a belépő a gyerekeknek. Persze igazából nem ez derül ki, hiszen egyáltalán nem írnak rajta konkrét jegyárat:

A hétvégi átverésén már pénteken átestünk. Oviba menet már két napja néztük a plakátot: elhatároztuk, hogy elmegyünk. Ennyit megér, bár voltunk már ilyenen, de kisebbik lányom szereti a hüllőket, megnézzük. Ráizgult gyerekkel odamentünk, a helyszíni plakáton viszont már az igazi jegyárak voltak:

Szűrt kommentelők
Távszámla: "Használjon valami mást"
2012.02.20. 14:58 | jackyll

Tovább göngyölödik Távszámla-dossziénk. A legfrissebb információk szerint az ügyfélszolgálat bármilyen egyéb fizetési megoldást javasol, ha nem tetszik a rendszer:

Ezt nem gondoltam volna, azt javasolják, hogy ne használjam a távszámlát ha nem tetszik, hogy lehúznak...

Szűrt kommentelők
Húsmentes a Nestlé pulykás bébiétele?
2012.02.17. 14:53 | jackyll

Ennek igazából örülni kellene, nem? De aztán kiderül, hogy mégsem. Különben is, a legtöbb bébiételnek semmilyen íze nincs, úgyhogy a gyerek biztosan jobban járna házikoszttal.

A történetem főként kismamáknak, babás anyukáknak lehet érdekes, legalább is ők biztosan megértik, miért borultam ki oly nagyon. Egy kicsi baba nagyon nem mindegy, mit eszik. Maga az eset is felhúzott, de legfőképpen az, hogy nem méltatnak válaszra. A Müllernél nem tudnak németül. Gondoltam megosztom másokkal is, hogy felkészülten, német-magyar szótárral menjenek a drogériába. Az a legegyszerűbb, ha bemásolom a nekik írt levelemet, abból kiderül minden:

Szűrt kommentelők
Most már tényleg bezárt a Ready Computers?
2012.02.17. 13:59 | jackyll

A fantomizáció koronázatlan királya lehet, hogy tényleg végleg bezárt.

Egy rövid történetet szeretnék megosztani, a már lassan két éve a blogon szereplő ready computers-ről. Már akkor is a "Nem létezik a ready computers" volt a poszt címe, ahhoz képest most jelenthetjük ki, hogy tényleg nem létezik semmilyen néven. Az említett céggel volt már probléma régebben is, heteket kellett várni a szállításra, stb. De volt velük garanciális ügyem, ami simán ment. Történt tavaly év végén, hogy tönkrement a winchesterem. Annyira gyakran nem vesz az ember, ezért gyanútlanul kerestem a számláját, amin meglepetésemre Ostrom kft. (vagy valamelyik álnév) szerepelt. Hát igen, valamikor sikerült náluk megvennem, hiba volt. De legalább 3 év garancia volt a termékre, irány az Ostrom utca. Ja, nem, először honlap, nyitvatartás. Csak csütörtökön vannak nyitva! Ebből azért lehet érezni, hogy mennyire virágzik az üzlet, de bementem csütörtökön. Winchester, garancialevél, minden stimmel. Mivel ünnepek előtt voltam, az volt az ígéret, hogy január első vagy második hetében szólnak, lehet érte jönni, csere lesz.

Szűrt kommentelők
Pénz vissza nem térítés a Pasion4Fashionnél (frissítve)
2012.02.16. 15:15 | jackyll

Kamilla két hónapja várja, hogy karácsony előtt visszaküldött ruhája árát visszakapja:

UPDATE 02/17: Megjött a pénz:

2 hónap várakozás után valami csoda folytán (vagy inkább a Fogyasztóvédelem közbenjárására?) befutott a termék ára (17 ezer Ft), de persze a kiszállítás 1.290 Ft-os díját benyelték (ami még járna a jogszabály szerint), de ez már a kisebb gond.

November végén gondoltam egyet, hogy karácsonyra meglepem magam egy csini cuccal és a választásom a Pasion4Fashion termékére esett (hmm, hiba volt). Áru megrendel, két hét múlva, de ígért időben megérkezik, futár kedves, pénz kifizet utánvéttel, mindenki hepi… Egy darabig. A termék azonban nem lett jó, így 2011. december 19-én mertem élni az elállási jogommal. Természetesen 8 napon belül visszaküldtem nekik, ahogy azt kell, tértivevénnyel persze. A tértivevényen látszik, hogy másnap, december 20-án át is vették a küldeményemet. Ezekben a napokban felhívott a cég egyik ügyfélszolgálatosa, jelezte, hogy megkapták, és felajánlotta, választhatok, hogy a Pasion4Fashion fiókomban jóváírják a termék vételárát, ami állítólag azonnal megtörténik és majd levásárolhatom, vagy kérhetem a pénz visszatérítését is, de az 30 nap (ahogy azt a jogszabályban is előírják, bár ott az is szerepel, hogy haladéktalanul, de max. 30 napon belül). Naiv módon a pénzemhez ragaszkodtam.

Szűrt kommentelők
Van aki már visszakapta Malév-jegye árát
2012.02.16. 14:09 | jackyll

Míg a magyar bankok néhány hónap alatt ígérik, hogy visszautalják a fantomizálódott nemzeti légitársaság felé befagyott pénzeket, a pusztuló Nyugaton egy hét alatt sikerült ezt a műveletet végrehajtani:

Miután otthon hatalmas felhajtást látok az elveszett Malév jegyek körül, gondoltam megosztom a saját tapasztalatomat jegyvisszaterítés ügyében. Egy ízig-vérig őskapitalista országban tengetem napjaimat, és az eddig megbízható partnernek bizonyult Malévot vettem igénybe, ha szüleim látogatóba jöttek hozzánk. Most is már január elején lefoglaltam a március végi repülőjegyeket, és természetesen kártyával fizettem, mint errefelé sok minden másért. Készpénzt szinte sosem hordok magamnál (amúgy kártyahasználat, pénzkivét, átutalasok, számlavezetés teljesen ingyenes a bankomnál). Miután pénteken  meghallottam, hogy a Malévből csak 80as években szuvenírba eltett otthoni kis kék műanyag poharak és tálcák maradnak meg, gondoltam felhívom a bankomat, hogy mégis mi a teendő, viszontlátom-e az életben a pénzemet.

Szűrt kommentelők