Tékozló Homár

Az Aldi még mindig sokkal drágább Magyarországon

2012.03.30. 12:40 | jackyll | 676 komment

Még a magyar Aldi nyitásakor kiderült, hogy német anyaföldön 50-100%-kal olcsóbbak a termékeik, és ez azóta sem változott drasztikusan. Az adathordozók valóban hátrányos helyzetűk errefelé a rohadék jogdíjak miatt, de ez sem indokolja ezt a drágulást:

Ha mar Ausztria, a telefonos post kapcsan SD kartya arkulonbseg, hala Artijusnak es ki tudja meg minek. persze szegeny osztrakok ugye sokkal kevesebbet keresnek, igy indokolt.

aldimemoria.jpg

Bréking: minimálbérre nincs hitel

2012.03.30. 11:17 | jackyll | 128 komment

Ha úgy vesszük, valóban nevetséges, hogy már havi 300 nettóra sem adnak hitelt. Viszont naiv igénylő mégiscsak minimálbérre szerette volna felvenni, amire hirtelen nem tudnék közeli precedenst mondani. Ha vannak még ilyen helyek, majd a kommentekből kiderül:

Az esetből érdemes levonni a konzekvenciát. Személyi kölcsönt szerettem volna felvenni, ezért elmentem egy közvetítő céghez, mégis csak jobban rálátnak a dolgokra mint én, egyszerű ember. A banki referens elmagyarázta milyen papírokra van szükség. A fizetésemről minimálbéres papír mellett egy kezesre volt szükség, akinek a nettó bére kettőszázhuszonötezer forintról szól. Minden papír benyújtása után, bár és khr lista leellenőrzése után, amiből kiderült, hogy tiszták vagyunk, a cofidis elutasította a beadott kérelmet háromszázezer forintos személyi kölcsönre irányuló igényemet.Igazából nevetek az egészen mert nem tudom mennyi nettó havi munkabérre van szüksége a banknak egy ilyen mértékű hitel felvételéhez? A kettőnk havi  fizetése pontosan annyi lett volna mint az igényelt összeg. Nem tisztem eldönteni,hogy miért nem,de igen nevetségesnek találom az esetet.

A bíróság jóváhagyta a Főgáz fantomtartozását

2012.03.29. 16:02 | jackyll | 148 komment

O.Gy-t jogerősen egy olyan számla megfizetésére kötelezte a bíróság, amiről 2,5 éven keresztül nem tudta a Főgáz értesíteni. A 80 ezer forintos tartozás elvileg nem is létezhetett volna, hiszen az eladott lakásra végszámlát kért.

Kérem, ha tud valaki konkrét segítséget nyújtani a következő történtben, előre is megköszönöm. 2007 áprilisában eladtunk egy 36 nm-es garzont. Főgáz felvilágosítása szerint be kellett vinni a vevővel készített átadás-átvételi jegyzőkönyvet az óraállással, és az adás-vételi szerződést. Mondta ezt áprilisban, amikor személyesen bementem az akkori óraállással, hogy az addigi fogyasztást kifizessem. Ki is fizettem, amit mondott, ez is jóval magasabb volt a havonta küldött össze-visszán megállapított, és „részszámlázásnak” nevezett számlákra. (Sajnos az „örökölt” résszámlázást többszöri utánjárás után sem sikerült elkerülni). A kiköltözéskor, és a kért papírok leadásakor az adás-vételin 2 cím volt, az eladott lakásé, és az enyém (mint haszonélvező). 2.5 év múlva! jön egy felszólítás, 80300.-Ft fizetnivalóval és a fölött ügyvédi költségekkel és kamatokkal megpakolva.

Olvasson tovább!

Minden okostelefon szar, de nem minden szar okostelefon

2012.03.29. 12:59 | jackyll | 74 komment

Minden okostelefon beázik a szervizben, de még a tabletek is, hogy ne kelljen garanciálisan javítani azokat, ha a szoftverfrissítés nem válik be? Tény, hogy a legtöbb készüléket direkt hiányos funkciókkal (goto app store), gyakran félkész, de legalábbis erőteljesen kiforratlan szoftverekkel dobják piacra, mert negyedév múlva úgyis jön a következő. Tamás az unalomig ismert trükkökbe futott bele Galaxy S minitabletjével, amit a Samsung is alig talált meg kiterjedt szervizhálózatában:

Tisztelt Samsung ügyfélszolgálat, Tékozló Homár! 2011.12.03-án vásároltunk egy Samsung Galaxy S Wifi 5.0-át az edigital online áruháznál. 2012.02.18-án bekapcsolhatatlanná vált, pontosabban bekapcsolásnál a kijelzőn megjelent, hogy töltőn van és kikapcsolt. Természetesen nem volt közben töltőn. 2012.02.20-án bekerült a győri Samsung partnerszervizbe a RAAB GSM Kft.-hez. Csodával határos módon ők másnapra megjavították a fent említett hibát software frissítéssel és átadták, hogy készen van. Valószínűleg a szakképzett alkalmazottaknak nem jutott eszébe kipróbálni a bekapcsolás funkciót, miután az előttük átvett készülék ugyanúgy rossz volt. Ekkor jöttek azzal a teóriával, hogy a készülék biztos beázott, azért nem jó. Előtte lévő nap még ez a teória nem volt, ekkor duzzogva átvették újra a készüléket.

Olvasson tovább!

Csoda a Tescóban: fizetik a javítást

2012.03.29. 10:17 | jackyll | 37 komment

Balázsnak nem került volna 7 hónapjába, hog megjavítsák halálra biosfrissített laptopját, ha nem hallgat a Tesco ügyfélszolgálatára, és nem az Acernél próbálja érvényesíteni a garanciáját, hanem ott, ahol vette. A Tesco telefonon és levélben is elzárkózott a javítástól, de végül a Békéltető Testület döntésére már nem volt szükség:

Decemberben írtam a kalandomról a Tescoval és az Acerrel. Szinte hihetetlen, de a jelek szerint nekem lett igazam :) Akkor nem reagáltam a kommentekre, de kis kiegészítés, hogy nem a szakértelem volt a probléma, hanem egy hibás bios, ami az acer szervízben is kicsinálta volna a gépet. A történet akkor úgy állt, hogy az Acer nem volt hajlandó megjavítani a gépemet garanciálisan és amennyiben nem szeretném a javítás 7000 forintért kaptam volna vissza. Én nem voltam hajlandó elfogadni, hogy ugrott a garancia, ezért jeleztem az Acer felé, hogy akkor NFH. Ez ugyan nem változtatott a javítást illető hozzáállásukon, de másnap díjmentesen visszahozta a futár a laptopomat.

Olvasson tovább!

Miért 15x drágább az sms itthon, mint Ausztriában?

2012.03.29. 07:26 | jackyll | 322 komment

Ugye még mindenki emlékszik, mekkora a foskolódáscunamit váltott ki a világ legnagyobb lehúzása (aka. az sms igazi ára) bejegyzés. A hitetlenek leellenőrizhetik, hogy Ausztriában 15x olcsóbb egy sms, mint nálunk, szerződés és hűségidő nélkül! A telefonálás csak 8x, a mobilinternet csak 3x kerül kevesebbe ugyanannál a virtuális RedBull Mobile szolgáltatónál:

Ausztriában élek, és régóta kiverte már a biztosítékot, hogy Magyarországon a mobiltelefon társaságok 5-10-szeres árat kérnek ugyan azért a szolgáltatásért, mint itt.  Előző héten Pestre kellett mennem elintézni néhány ügyet, és mivel nem volt magyar számom, bementem a Pannonhoz és vettem egy feltöltőkártyát. Miután ma megtudtam, hogy az 5000 Ft mellé kapott gáláns 80 mega netcsomagot 1 MB-os egységekre kerekítve fogyasztottam, végképp eldurrant az agyam, és gondoltam írok nektek egy konkrét példát az árazás visszásságainak alátámasztására (és nem csak simán azt puffogtatom, hogy itt Ausztriában fix 24 hónapos szerződés NÉLKÜL havi 9,9 EUR-ért 1000 perc+1000sms+1gb net jár (utóbbi kilobyte alapon mérve)).

Itt a konkrét példa:

Olvasson tovább!

Óvodások is hekkelhetik a SZÉP-kártyát

2012.03.28. 16:35 | jackyll | 87 komment

Az üdülési csekkek és ételutalványok hamisítása helyett végre elég lesz a központosított SZÉP-kártyások vásárlási bizonylatával leüni a számítógép elé, és rendelni. Azokon ugyanis minden személyes adat, sőt, még az egyenleg is látszik. Mivel a bankok jó 2 hét alatt utalják csak át a boltoknak a náluk elköltött pénzt, állítólag bőven lesz idő a csalásokat kiszűrni, meg ez is néhány plusz munkahely.

Személyes fizetés esetén két bizonylatot kapunk, és az egyiket aláírva vissza kell adni. Mindkét példányon rajta van a teljes 16 jegyű kártyaszám, ami elég meglepő, ugyanis hagymányos bankkártyás fizetésnél csak az utolsó négy számjegy látható, a többi ki van csillagozva. Emellett rajta van a papíron az aktuális egyenlegünk, a kibocsátó neve és a kártya lejárati dátuma. A fenti adatok ismeretében online elkölthetik a pénzünket.

Felmerülhet az örök kérdés, hogy ez most összeesküvés vagy tényleg ennyire retardáltak, akik ezt létrehozták. Csak a paranoidok élhetik túl, mégpedig így:

Soha ne hagyja ott a pénztárnál a blokk másodpéldányát, ha SZÉP Kártyával fizetett! Ne dobja ki felelőtlenül ezeket a bizonylatokat! A SZÉP Kártya számát ne mondja el másnak! A SZÉP Kártya lejárati dátumát ne árulja el senkinek! Rendszeresen ellenőrizze egyenlegét és tételesen nézze át tranzakcióit!

Túlgyorsultak a Combinók?

2012.03.28. 15:54 | jackyll | 65 komment

Most, hogy ilyen olajozott a kommunikáció a Homár olvasói és a BKK között, érkezett egy újabb felvetés. Bogoj a 4-6-os villamos vonalán történt lámpaátállítást nem érti. Az eddigi villamos után rohanás helyett most kénytelen megvárni a következőt, visszafelé átszállásnál pedig a buszról marad le. A villamosok viszont annyira gyorsan indulnak, hogy néha még így sem sikerül felférni:

Eddig sehová nem írtam ezt a problémámat, úgy gondoltam, az én hülyeségem, hogy csak engem zavar ez a budapesti 4-6 villamos vonalán történő lámpaállítás. Elméletileg azért történt, a villamosok gyorsabban tudjanak indulni a megállókból, emiatt több villamos indítható, és így az utasoknak jobb. (mint tudjuk, a lámpaváltás idejét 1,5 percről 2 percre állították). A tapasztalataim ezzel kapcsolatban:

Olvasson tovább!

Az Enternet tojik a BTelnek átadott ügyfelekre

2012.03.28. 14:35 | jackyll | 69 komment

Nyilván nem virágot és jókívánságokat szeretne naiv ügyfél az Enternettől, csak annyit, hogy 4 hónappal később ugyan utalják már vissza a decemberi előfizetését, ha már nem szolgáltatnak nála:

2011. december 5-én átutaltam az aktuális havi díjamat az Enternet kft számlájára (4750 Ft-ot). Majd 2011. december 6-án a Business Telecom tájékoztatott, miszerint december 1-jétől ők veszik át az Enternet kft-től az előfizetésemet. Miután én már átutaltam a havi díjat, felhívtam a BTel ügyfélszolgálatát, ahol azt az információt adták, hogy nem baj, hogy átutaltam a decemberi díjat, a januári díjat majd a megfelelő helyre utaljam. Az ügyintéző tájékoztatása szerint nem volt a dologgal további teendőm. 2012. március elején felhívott a BTel, hogy a december havi díjammal tartozom. Közöltem velük, hogy nem tartozom, csak nem időben tájékoztattak, így a díjat az Enternet kft-nek utaltam. Az ügyintéző kötötte az ebet a karóhoz, majd mikor mondtam neki, hogy engem nem érdekel, hogy ők mit keresnek rajtam, nekem tartozásom nincsen, így a szavaim közt szó nélkül levágta a telefont. Miután minden alkalommal tájékoztatnak arról, hogy felveszik a beszélgetéseket, hát keressék vissza és kérjék számon a téves tájékoztást!

Olvasson tovább!

Pusztító devizaszámla a Budapest Banknál

2012.03.28. 13:46 | jackyll | 106 komment

Sade az első utalás után felszámolta budapestbankos devizaszámláját, amikor kiderült, hogy pénz fogadásáért is fizetnie kell. Máshol nem?

A Budapest Bank szlogenje szerint ha elégedett vagyok, mondjam el másnak is, ha nem, akkor nekik...de ez olyan vicces, hogy muszáj mindenkivel megosztanom. Történt, hogy a férjem euróban kapta a fizetését, így célszerűnek tartotta, ha én is nyitok egyet. Ha már úgyis a Budapest Banknál vagyok, és ott nincs 40 euro felett havidíja a számlának, rögtön átutalt 100 eurót, mondván sokáig elég lesz (ez neki egy másik bankból 8 euróba kerult). Nézem a számlát, 6 euro levonás forgalmi díj.

Olvasson tovább!