SPAR-kárpótlás a felrobbant narancslé után
2012.04.26. 17:06 | jackyll

A Spar egyik ügyvédjének múltkori kioktató hangvételű elbocsátó üzenetét egy 20 ezer forintos ajándékcsomaggal korrigálta a vállalat:

Április 17-én elküldtem a spontán robbanó narancslevek történetét, ami meg is jelent blogban, köszönet érte. 2 nap múlva megkerestek a Spartól, házhoz szállítással kaptam egy 20 000 forint értékű ajándékkosarat (lásd a mellékelt képanyagot), és felajánlottak további kárrendezést is, de ez utóbbira nem volt szükség, mert az ajándékkosár gyakorlatilag fedezte a károm értékét. Külön öröm, hogy nem kellett előkotornom az egyébként eltett számlákat, elázott dobozokat, könyvet, miegymást. A Spar gyorsan és normálisan reagált, dicséret érte.

Szűrt kommentelők
Szomorú vasárnap a Korda filmparkban
2012.04.26. 16:13 | jackyll

Naiv ügyfél misztikus módon fél évet várt, hogy ezt a panaszt elküldje nekünk is, úgyhogy vélhetően azóta már minden gazdasági és szórakoztatóegységet megjavítottak és beüzemeltek a Korda filmparkban:

Egy nem túl kellemes élményünket szeretnénk megosztani a Korda filmparkkal kapcsolatosan, amit a házassági évfordulónk alakalmából éltünk át. Gondolom semmi nem változott azóta, mert a válasz levélbe ígért időpont egyeztetés a hibák kijavítása után, a mai napig nem történt meg annak ellenére, hogy még emlékeztető emailt is küldtem rá egy hónapra hátha csupán elfelejtették, de természetesen arra már válasz sem érkezett, ennek már fél éve... Íme a levélváltásunk:

Szűrt kommentelők
Agresszív buszsofőr vs 4 éves gyerek
2012.04.26. 15:11 | jackyll

Zsuzsa unokáját lábtöréssel fenyegette egy BKV-sofőr, amiért belerúgott a kabinjába:

Szeretnék megosztani veletek egy BKV buszsofőrrel történt esetet, amely engem nagyon felzaklatott. 2012.04.25-én este a 19.56-kor az Örs vezér térről induló 67-es buszra (rendszáma: BPI012) szálltam fel 4 éves kisunokámmal. A sofőr mögötti első ülésen foglaltunk helyet, és vártuk a busz indulását, ám e helyett a sofőr jött ki a fülkéjéből, és ráordított az unokámra, miszerint: „ha még egyszer rugdalja az ő kabinját, akkor eltöri a lábát”. Ilyen durva, agresszív kirohanásra reagálni sem tudtunk. Természetesen amennyiben észrevettem volna, hogy az unokám lóbázva a lábát (ami gyerekeknél gyakori) véletlenül a kabinhoz ér (direkt rugdalásról szó sem volt!), rászóltam volna én is. A sofőrnek csak egy figyelmeztető szót kellett volna mondania, nem pedig durván megfenyegetni egy 4 éves kisgyermeket, akit ilyen sérelem még soha nem ért. Azóta sem tudja feldolgozni az esetet, nem érti, hogy miért akarták őt bántani. Ahogy én sem, hogy milyen ember az, aki kisgyerekre támad?

Szűrt kommentelők
Túlparázta az Ipon-gép javítását naiv ügyfél
2012.04.25. 15:26 | jackyll

Az Ipon elnézést kér naiv ügyféltől, amiért a futárcég elkavarta a gépét, ami nem a DHL volt. A javítás a beérkezéstől számított 15 munkanapon belül bekövetkezik:

Tisztelt Homár! Telkoe jól leírta a lényeget. A tippelőknek pedig ezúton üzenjük, hogy valóban a memória volt hibás (legalábbis az biztos). Először is leszögeznénk, hogy amennyiben tényleg mostanában és a GaranciaFutár igénybevételével juttatta hozzánk a terméket, azt biztos, hogy nem a DHL szállította, ajánlatos lenne, ha ezt módosítaná a posztoló, mielőtt esetleg lépéseket tennének ez ügyben.

Szűrt kommentelők
Poloskák a négycsillagos wellnesshotelben
2012.04.25. 15:19 | jackyll

poloska3.jpgNem csoda, hogy a poloskák szeretik a meleg, nedves helyeket, inkább az a furcsa, hogy a helyi szállodások nem akarják megzavarni a populáció természetes gyarapodását:

Márciusi wellness hétvégénk történetét szeretném megosztani veletek. Négyen indultunk neki a 180 km-es útnak, hogy eltöltsünk 2 éjszakát a dombóvári Gunaras Resort SPA Hotel****-ben. Mi a párommal Superior szobát kértünk, ami természetesen feláras, de úgy gondoltuk, ennyi plusz jár nekünk, hogy 2 nap alatt maximálisan jól érezzük magunkat. Később rá kellett jönnünk, hogy ez mégsem volt annyira jó ötlet.

Szűrt kommentelők
Aki legyőzte a Deichmannt
2012.04.24. 17:34 | jackyll

Ha valakinek van rá 5 hete, simán visszaszerezheti széthullott cipőjének árát a Deichmanntól. Naiv ügyfél első választása fél óra alatt elpusztult, de ez nem szegte kedvét, és újat húzott. A másodikkal 3 hónapig bírta, aztán levált a talpa, és bevették javításra. A művelet azonban nem sikerült, és a beígért csere helyett szakvizsgálat lett. Ami viszont megállapította, hogy szakszerűtlenül javították:

Párom vásárolt egy cipőt magának a fent említett üzletben (Maglód, Auchan). Ezen a cipőnek 30 (!) perc használat után kettétört a talpbetétje, a belseje pedig éles volt, szó szerint vágott, hordásra alkalmatlan volt. Ezt a cipőt visszavittük és az eladók felajánlották, hogy vegyünk helyette valami mást. Ez eddig korrekt is volt az ügymenet. Mivel alkalmi cipőről volt szó és asszonypajtás már vett magának másikat a célra (mivel kellett) ezért ha már úgyis muszáj levásárolni akkor vegyünk nekem egy őszi cipőt. Találtam is egyet, ráfizettem a különbözetet és boldogan használtam a cipőt - kb. 3 hónapig, amikor is a cipő talpa 2 helyen levált a bőr anyagról. Tudni kell, hogy a cipőt csakis beltéren használtam, mivel a házból kilépve a munkahelyemig autóval megyek, a munkahelyem pedig egy üzlet és egy iroda, tehát semmiféle sárdagasztásról szó sincs. A történet még itt sem hihetetlen, a cipőt visszavették javításra és az eladó azt ígérte, hogyha megint gond lesz vele cserélik. A javítás után egészen konkrétan 2 (!) munkanapot bírt ki, ezután a cipő talpa teljesen levált több helyen, illetve a ragasztásoknál a bevonó bőr anyag is foszlani kezdett, mintha megmarta volna a ragasztás.
A sztori itt indul be igazán.

Szűrt kommentelők
Pozitív ikeás történet: megtalálták a csavart
2012.04.24. 09:26 | jackyll

Epikus küzdelem tanúja lehetett Anikó a szombat esti extázis előtti Ikeában. A csavart először a neve alapján próbálták megtalálni, és kellett vagy egy fél tucat ember, amíg megtalálta az igazit:

Valami olyasmi történt ma este velem, ami miatt billentyűzetet ragadtam, mert talán ellenpélda a sok rossz IKEÁ-s történetre. Cégünk nagyobb irodába költözött, így több asztalra volt szükségünk. Az IKEA Galant sorozatából néztünk ki öt darab asztalt (A-lábakkal), összesen majdnem 300 000 forint értékben. Hétfőn nyitásra mentem az Örs vezér téri áruházba, ahol mindent kiválasztottam, kifizettem, majd kértem házhozszállítást. Itt három-négy dolgozóval kerültem kapcsolatba: mindenki kedves, figyelmes, segítőkész volt. A házhozszállításnál sem volt semmi gubanc, nem kevertek el vagy össze semmit, a dobozokban is benne volt az összes alkatrész, álomszerű . Összeszerelés közben erőskezű kollégám sajnos az egyik asztal lábát olyan erősen húzta meg, hogy a lábat az asztallaphoz erősítő csavar feje elvált a szárától. Semmi gond, az ügyfélszolgálaton ingyen adnak csavart, ha kell, megrendelik, ugyancsak ingyen. A költözés miatt csak ma este tudtam idő keríteni arra, hogy visszamenjek az Örs vezér térre, elég későn értem oda, 18 óra 23-kor húztam parkolójegyet.

Szűrt kommentelők
Cukorrá változott a Paramount
2012.04.23. 17:22 | jackyll

kristalycukorberg.jpg

Ha sok másban nem is, kreatív újrahasznosításban élen jár a térségünk. Ezt a csodálatos cukorhegyet a CBA-ban találta Gyuri mamája:

Anyám tegnap vett egy kiló kristálycukrot egy közeli CBA-boltban. Ma reggel a teámhoz töltöttem belőle egy kiskanállal, és megakadt a szemem a papírzacskón lévő logón, ami rendkívül ismerősen hatott. Mivel elég régóta foglalkozom filmekkel és ismerem is a háttér-dolgokat, azonnal felismertem, hogy mit látok. A cukor gyártója lényegében egy az egyben lenyúlta a Paramount Pictures (Hollywood egyik legrégebbi filmgyára, 90 éves a cég) emblémáját. Kb. kizártnak tartom, hogy a két logó közötti azonosság csak a véletlen műve lenne, hiszen megfigyelhető, hogy a hegyen lévő vonalak tökéletesen azonosak.

Szűrt kommentelők
Mobilnetre még nincs adó!
2012.04.23. 17:07 | jackyll

Nyártól érdemes átállni teljesen Skype-hívásokra, azután ugyanis nem számolnak fel különadót. Más esetben hívásonként és smsenként 2 forintot fognak rádobni, az amúgy is jelentősen túlárazott szolgáltatásokra. Meneküljön aki lát!

Tényleg 2 forint lesz percenként a távközlési adó, és ugyanennyi terheli majd az sms-t és mms-t küldőket is. A Brüsszelbe elküldött dokumentum szerint az adónemet már ez év közepén bevezetné. „Az adó általánosan minden megkezdett perc és elküldött sms/mms után 2 forint.

Szűrt kommentelők
Céges gépet lassabban javít az Ipon? (frissítve)
2012.04.23. 13:18 | jackyll

Nem egészen tiszta naiv ügyfél problémája, de annyi biztos, hogy a DHL-lel beküldött gép két hétig kavargott, mire a szervizbe ért. Állítólag azt mondták neki, hogy a céges számlája miatt nem fér bele a 15 napos javításba, de hát azt amúgyis bukta a szállítás miatt, meg valószínűleg amúgyis 30 napra gondoltak.

UPDATE 04/25: Az Ipon elnézést kért, amiért a futárszolgálat elkavarta a csomagot.

Vásároltam az asztali PC konfigurációt az IPON Computer nevű cégtől. Irodai csúcskonfigurációról van szó, 250.000 Ft-ba került. A gép kb. 3 hétig működött, utána napi 8-10 alkalommal kék halál kíséretében leállt. Mivel a gépet céges használatra vásároltam, így joggal merült fel bennem a kérdés, hogy vállalnak-e helyszíni szervízelést, ami 10 kg-ot meghaladó terméknél amúgy is kötelező lenne (a gép súlya 10,2 kg). Közölték, hogy helyszíni szervizt nem vállalnak, viszont van egy Garanciafutár nevű szolgáltatásuk, mely garanciás gépekre ingyenesen igénybe vehető. Megörültem neki, hát igénybevettem. A cég honlapja szerint a futárral küldött termék 1-2 nap alatt ér be hozzájuk. Nos, ha hiszitek, ha nem 13 nap elteltével kaptam egy SMS-t, hogy átvették a terméket a futártól, és megkezdték a szervízelést. Én meg csak néztem bután magam elé, hogy netán a futár Dél-Afrikát is útba ejtette mielőtt betért hozzájuk a javítandó géppel.

Szűrt kommentelők
Helyesbítés: csak 11x drágább a magyar sms az osztráknál
2012.04.20. 08:21 | jackyll

A Homár valóban nem számolta át tételesen, ezért írhattuk múltkor, hogy 15x drágább az azonos márka alatt futó magyar sms, mint az osztrák. Pedig valójában csak 11,1 a szorzó az smsnél, telefonálásnál pedug csupán 5,5. Zoltán mindenesetre megkapta a Fogyasztóvédelmi Felügyelőségtől az ilyenkor szokásos sablont, vagyishogy nincs hatáskörük az árakat megváltoztatni. Ezért aztán át se számolták. Naiv ügyfél nekiesett mégegyszer, hogy kiderüljön a szörnyű igazság:

Koszonom a valaszat (csatoltam a kp-i cim kedveert). Ne haragudjon, hogy csak most reagalok, de annyira ideges lettem, amikor meglattam, hogy mit sikerult irnia, hogy nagyjabol mostanra tudok szalonkepesen reagalni. Lehet, hogy elkerulte a figyelmet, de manapsag egyre elterjedtebb a szamologep, igy ha fejben nem megy, megis viszonylag konnyen lehet 24-gyel osztani olyan dijakat, amik On szerint nem vetithetok egy honapra egy ket eves husegvallalasi konstrukcioban. Sot, kepzelje, akar az Excel nevu programot is hasznalhatja, illetve ha nincs keretuk Microsoft licence-re, akkor az Open Office segitsegevel is konnyeden ossze tudja hasonlitani a ket csomagot, amirol meg egy ovodas is latja, hogy indokolatlan a kulonbseg. Ha megengedi, nem feltetelezem, hogy tovabb lepnek, ezert elvegeztem Onok helyett azt a munkat, amit teljesen nyilvanvaloan Onoknek kellett volna.

Szűrt kommentelők
Egyre türelmetlenebb a T-Home
2012.04.19. 12:30 | jackyll

Naiv ügyfeleink eheti jelentései alapján töredékére rövidült a T-Home ügyfélszolgálati rendszerén belül a türelmi idő késedelmes fizetésre. A kikapcsolás ára 4000 forint, ezt már mindenféle figyelmeztetés nélkül akár 12 naptári napon belül képesek meglépni. Akit viszont figyelmeztetnek, azt csak 500 forintra húzzák le ezért.

Ma eléggé felmérgelt kedves távközlési szolgáltatóm, lehet, hogy másnak is tanulságos lehet. Húsz éve vagyunk hűséges előfizetői a jelenleg T-Home nevű szolgáltatónak. A csekkeket rendszeresen, mindig időben fizetjük. Múlt hónapban véletlenül két nappal a csekken megjelölt határidő után történt a postai befizetés. Kiderült, hogy a beérkezéshez kellett még 5(!) nap. Tudom, hogy a csekken lévő dátum csak tájékoztató adat és a beérkezés számít (amit ugye nem tudok ellenőrizni), de hát így esett a dolog. Gondoltam, hogy legfeljebb rátesznek valami késedelmi kamatot. Naiv gondolat volt.

Szűrt kommentelők
Nehéz csekken fizetni a Diginek +18
2012.04.19. 10:06 | jackyll

Naiv ügyfélnek túlcsordult a toleranciabufferje, úgyhogy az első bekezdés után minden irányba elküldte a Digi Kft-t, amiért azok képtelenek csekket küldeni, csak a 200 forintos késedelmi díjról sikerül általában. Ahogy Sixx szokta mondani, csúnya szavak, +18, satöbbi.

A következő e-mail-t jutattam el a Digi KFT-hez, nem kézbesített csekk és egyéb nyalánkságok tárgycímen: Többszörösen panaszt tettem én vagy a párom mailben (visszakeresendő, az övé xx@xx), telefonon, személyesen, hogy rendszeresen nem kapunk csekket és hogy a késedelemért kirótt 200 ft-ot se vagyok hajlandó befizetni. (Miért fizessek a ti hülyeségeitekért?!) Legutóbb is személyesen mentem a Szinyei Merse utcában lévő irodájukba (nem először, de utoljára), ahol rendeztem 'tartozásomat' (kivéve a kétszáz forintot) és biztosítottak arról, hogy ezentúl nem a mesebeli saját futár, hanem a Magyar Posta fogja kézbesíteni a csekkeket. Kaptunk is egy ajánlott levelet, rajta a főbérlő, az én és a párom neve szerepelt, de mivel a hivatalos címzett "rubrikában" csak a főbérlő neve szerepelt (a miénk fölötte), így nem vehettük át.

Szűrt kommentelők
Egymilliós lakásfoglalás a társasházban
2012.04.19. 08:33 | jackyll

MrMojo egész újlipótvárosi társasházának lakásonként 50000 ezer forintot kellene befizetnie a Díjbeszedőnek. 5 éven keresztül ugyanis egyik szolgáltató sem volt hajlandó kikapcsolni a villanyt/gázt a gondnoki lakásban, pedig többször is jelezték az illegális lakásfoglalást (és nyilván az ott keletkező számlákat sem fizette senki). Érdekes módon csak az energialopás megszűnése után számláztak először, az 5 évet egyben: 1000000 forint. Mivel a gondnoki lakás alapból a ház tulajdona, mindenki fizethet:

Teljesen tanácstalanul állok a következő helyzet előtt, véleményekre lennék kíváncsi, illetve tanácsokat várnék a kommentelőktől. Helyszín: XIII. kerületi társasház, 50%-ban Önkormányzati tulajdon. Egyszer réges-régen, egy messzi-messzi kerületben kedves önkényes lakásfoglaló gondolt egyet, majd kedvesen és önkényesen beköltözött egy üresen álló, lezárt gondnoki lakásba. A mindenapi élethez szükséges szolgáltatásokat "találta", illetve vételezte, természetesen mindenféle ellenszolgáltatás nélkül. 5 éven keresztül folyt a per ellene, mert kilakoltatni nem egyszerű, mihelyt elfoglalta a lakást, neki JOGAI vannak, védte őt moratórium, téli időjárás, stb... Ez idő alatt számtalanszor jeleztük a közmű szolgáltatóknak, hogy itt bizony fennforgás van, konkrétan lopják a villanyt, vizet, gázt. Válaszra sem méltattak minket.

Szűrt kommentelők
Re: Mexikó vs MKB
2012.04.18. 16:30 | jackyll

Az MKB szerint inkább örüljünk, hogy nem tudunk chipkártyával fizetni Mexikóban, mintsem lenyúlják a pénzünket a kőkorszaki kártyaleolvasóikkal:

Egyedi ügyekben a bank nem szolgálhat felvilágosítással, általánosságban azonban elmondható: a bankkártyát kibocsátó pénzintézet sok esetben nem tehet arról, ha ügyfele akadályokba ütközik, midőn plasztiklapját egy másik bank által beüzemelt terminálon használná. A tipikus elfogadóhelyi hiba a vásárlás helyszínén, a terminálnál jelentkezik, teljesen függetlenül a kártyán szereplő logótól. A chipes bankkártyák speciális hitelesítése az ügyfelek biztonságát szolgálja, ennek meglétére a kibocsátó bank kínosan ügyel. Amennyiben nem ezt tenné, azzal azt kockázatná, hogy illetéktelenek férnek hozzá a számlán elhelyezett összeghez – amely általában lényegesen magasabb, mint egy külföldi pénzfelvétel díja.
 
Üdvözlettel: MKB sajtó

Szűrt kommentelők
Betonon várakoztatják a Ryanair utasait
2012.04.18. 14:07 | jackyll

ryanairhungary1.jpg

A teoretikus "Ugyan mit veszítettünk a Malév csődjével, amikor itt vannak helyettük a jófajta fapados járatok, amik még olcsóbbak is?" kérdésre érkezett meg a válasz. Tamás levele nyomán a Homár megdöbbenve tapasztalta, hogy tényleg létezik ilyen, itt Európában, hogy fizető vendégeket a reptér betonján körülkerített kordonban várakoztatják, amíg tankolják a gépet.

Kérlek, nézz utána, hogy mennyire tekinthető fogyasztóvédelmi szempontból korrektnek a Ryanair és a Budapest Airport legújabb gyakorlata! Az utasokat 45 perccel a járat indulása előtt kiterelik a terminálról a reptéri betonra, majd a szerencsétleneket esőben, szélben a szabad ég alatt várakoztatják, miközben a Ryanair gépe begurul, kiszállnak az érkezők, kipakolják a csomagokat, megtankolják a gépet stb. Nem akartam hinni a szememnek, oké tudom, hogy fapados, de azért szerintem ezt nem kellene, erre emberek egészsége mehet rá!

Az Airportál.hu cikke szerint ezt a rendszert a Budapest Airport PR-osztálya fejlesztette ki:

Szűrt kommentelők
A felrobbant Spar-narancslé fosztogatói
2012.04.18. 13:21 | jackyll

Übernaiv ügyfél boldogan vitte a haza és bontotta fel a saját talpán megállni képtelenre felpuffadt narancsleveket a Sparból. Aztán persze tényleg nem új dizájnról volt szó: az egyik doboz az arcába robbant, a másik csak a falra. Az üzletben visszaadták a levek árát, viszont a konyhában elpusztult egyéb anyagok költségét az ügyvédjük tételesen hárította. Ezen felül életvezetési tanácsokkal is ellátta vásárlójukat, például: legközelebb ne tegyen folyadék közelébe könytári könyvet! Naiv ügyfél ezekből szemezget örömünkre:

Óvatlanul vásároltam az Allee-ban lévő Sparban 2 db félliteres frissen facsart narancslét, amely a Spar saját terméke, tehát nemcsak kereskedőként tartozik felelősséggel érte. Otthon vettem észre, hogy a műanyag palackok alja félgömb alakúvá púposodott, de mivel a szavatossági idő rendben volt, ezért eszembe sem jutott a narancslét eldobni, és rohanni a másik irányba, egyszerűen felbontottam. Abban a pillanatban, ahogy meglazítottam a tetejét, az egész cucc gyakorlatilag felrobbant a kezemben, a kupak elrepült, a folyadék kilőtt, és beterítette a konyhát, egészen a plafonig (ez az üvegtől számítva kb. 2,5 méteres távolság). Ott álltam büdös, erjedt lével borítottan, a büdös, sárga trutymóban tapicskolva, mint valami hülye vígjátékban. Miközben pedig azon dolgoztam, hogy szalonképes állapotba kerüljek, és visszavihessem a romlott árut a Sparba, az asztalon bontatlanul heverő darab nem bírta tovább a feszültséget, és érintés nélkül robbant.

A Sparban visszaadták a termékek árát, majd tanácstalanul néztek rám, amikor közöltem, hogy ez nem fedezi a káromat, mert egy-két dolog leesett, eltört, elázott, megsemmisült, és esetleg kis is kell festeni, ha nem sikerül lemosni a plafonról a ragacsot. Az előkerített vezető javaslatára leírtam az esetet és a megsemmisült-megrongálódott tárgyak listáját a panaszkönyvbe, majd megkértem, hogy dokumentálja az átadott üveg szagát és állapotát. "A vásárló panasza jogos volt, a termék (narancslé) romlott volt a palackban."

Szűrt kommentelők
Bréking: lopnak a vonaton
2012.04.17. 15:03 | jackyll

Egyelőre még nem kell a tömeges utacai kannibalizmustól tartani, de azért lopni mindig is előszeretettel loptak vonaton:

Ha Budapesten jársz és vonatra szállsz fokozottan ügyelj az értékeidre. Saját figyelmetlenségemen okuljon mindenki! Ma (04.16.) ellopták ugyanis a laptop táskámat a fejem fölül, a poggyásztartóról. IC 1. osztályon leültem, neki álltam filmezni és kajálni, a táskáim meg felraktam a poggyásztartóra, mint máskor is. Leszállásnál vettem észre, hogy három helyett csak a bőröndöm és a hátitáskám van meg. A laptop táskát elvitte egy ismeretlen. Beült mögém és az ember mi rosszat sejthet 1. osztályon.. Megvárta míg nem figyelek és leszállt vele, anélkül, hogy bárki észre vette volna. Mindez még a Déli pu.-on lehetett. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nagy érték nem volt benne, csupán egy végnapjait élő USB-s egér és egy számológép, meg íróeszközök. Ugyan az anyagi kár nem jelentős, de más járhat rosszabbul is. Előzd meg ezt azzal, hogy az irataid a pénzeddel és telefonnal együtt a nadrágzsebedben tartod. Továbbá a laptopod/notebook/ebook -kinek mi- melletted és figyelj rá jól. Mostanság nagyon elszaporodtak ezek a lopások, főleg a főpályaudvarokon(Keleti, Déli) Ne adjunk esélyt a tolvajoknak!

Üdv.: Jani

Szűrt kommentelők
Az MKB nem felelős azért, hogy egész Mexikóban használhatatlan a MasterCard
2012.04.17. 14:12 | jackyll

Az egy dolog, hogy Bikkmakk86 egyáltalán nem tudott sehol fizetni a csipkártyás MasterCardjával Mexikóban, de az MKB még 8 eurót sem hajlandó jóváírni a kényszerATMezés után. A Homárnak mintha az rémlene, hogy Amerikába Visa-kártyát kell vinni, de lehet, hogy Mexikóban az sem segített volna.

Update 04/18: Az MKB szerint pont azért van a csipkártya, hogy a kőkorszaki kártyaolvasókkal nem tudják lelopni a pénzt.

Januárban egy hónapot Mexikóban töltöttem, amit a csípős kaján és a 30 fokos hőségen kívül az MKB használhatatlan dombornyomott kártyája tett igazán emlékezetessé. Levelemhez csatoltam az MKB híresen jó ügyfélkezeléséről szóló bizonyítékot mindenkinek, hogy lehetőleg ne utazzanak távoli kontinensre keményvaluta, vagy egy megbízható bank kártyája nélkül.

Üdv,
bikkmakk86

Szűrt kommentelők
Fantomtartozás az ELMŰ-nél
2012.04.17. 13:20 | jackyll

Egyszer talán majd a történészek veszik a fáradtságot, és nekiállnak megvizsgáéni, hogyan lehetséges az, hogy a legtöbb lakást nem a bankok foglalják le és árvereztetik, hanem a közüzemi szolgáltatók. A Homár azért segít: fantomtartozással. Naiv ügyfél megtapasztalhatta, hogy a legjobb tartozás, aminek se számlája, se fix összege nincs, és még értesítőt se küldenek róla, csak a kikapcsolásal fenyegetnek:

Friss és forró történetem van a mai napról, amikoris áramszámlát rendeztem. Mivel már nagyon fel lettem szólítva az összeg kifizetésére, személyesen mentem az ÉMÁSZ-irodáig, előtte meg egy ATM-ig, aholis levettem a szükséges összeget, 28ezret. Az iroda ajtaján az az örömteli felirat fogadott, miszerint itt már csak bankkártyával lehet fizetni. Nagyszerű... Elmentem a postára, befizettem a csekket, aztán visszacsoszogtam az irodába, mégis lássák, becsületes állampolgárként fizetek, mint a katonatiszt. Az ügyintézőről már ránézésre éreztem, hogy gond lesz. Ne vegye magára senki, de pont úgy nézett ki, ahogy egy rossz általános iskolai tanárnőt elképzelünk: alacsony, kövérkés, vörös hajú, szemüveges, negyvenen túli hölgy. Odaadtam neki a csekket, szépen bevitte a systembe az adatokat, aztán rámförmedt, hogy miért csak ennyit fizettem. Néztem rá, mint borjú az új kapura, hát ennyi van rányomtatva a számlára kezicsókolom... meg a levélre is. Oda felülre meg alulra is. Meg a hátuljára is, a részletezőnél. 27 451.
De ezen kívül még van kilencvenakárhányezer.

Szűrt kommentelők