Tékozló Homár

Hogyan ne szűnjön meg a kötelező biztosításod váratlanul?

2012.02.24. 12:43 | jackyll | 771 komment

A csökkentett kötelező biztosításos díjak ellensúlyozására a kormány február 29-től bevezeti a baleseti adó nevű lehúzást. Ha ez nem lenne elég, a parazita úgy fészkelődik be a csoportos megbízások közé, hogy a biztosításra fizetett díjból vonják az adót, és így a biztosítás fedezet nélkül marad. Azaz gondolom az általános gyakorlat szerint figyelmeztetés nélkül felmondják a szerződést. Sajnos Balázs kihagyta a biztosító nevét, így nehezebb lesz felmérni, hogy milyen széles néprétegeket érint ez a probléma, de nem kizárt, hogy mindenkit.

Kötelező biztosítással kapcsolatos közérdekű dologra hívnám fel a figyelmet. Igaz ugyan hogy szárazabb formában már megjelent több helyen is, de röviden a történetet összefoglalnám hogy más ne szívja meg. A baleseti adó nevű csodálatos intézmény teszi a kavicsokat az egyébként olajozottan működő gépezetbe. A kötelező biztosításomat csoportos beszedéssel fizetem, persze van limit beállítva nehogy valaki valamilyen adminisztrációs hiba miatt levonjon mondjuk 999.999 forintot a számlámról (nem is sikerülne neki, így hó végén már azokat is csodálom akiknek papírpénzük van na).

Olvasson tovább!

Újabb maléves happyend

2012.02.24. 11:05 | jackyll | 53 komment

A magyar bankok is lassan feldolgozzák a Malév csődjét. Két pozitív jelentést is kaptunk a napokban:

A Malév-csőd/bankkártya-pénzvisszatérítés vonalon szeretnék most egy pozitív példáról beszámolni.  Január 30-án vettem 4 Malév jegyet májusra, majd pár nap múlva a Malév csődbe ment (vitték? most mindegy...) Egy külföldi internetes honapon (Travelocity) keresztül vettem a jegyet, mert mindig olcsóbbak, mint a normál légitársaságok és tényleg korrektek. Már sok jegyet vettem tőlük. Szóval: Csőd után hétfő reggelre itt volt az értesítő levele a Travelocity-nek: megszünt a Malév stb, ők pénzt vissza nem tudnak adni, de forduljak a bankomhoz. Meg is tettem, másnap, kedden, telefonon(!) bejelentést tettem a bankomnál (OTP), mára pedig vissza is utalták mind a négy jegyet. Pozitív tapasztalat.

Olvasson tovább!

Van, aki már lenyomta a Zeptert

2012.02.23. 09:19 | jackyll | 295 komment

Egy olvasónk üzeni a tegnapi zepteres károsultnak, hogy mégis van értelme néha offline fogyasztóvédelemhez fordulni:

A cikk írójának üzenem, hogy forduljon a Krisztina körúti Fogyasztóvédelmi felügyelethez. Ha vidékiek esetleg, akkor is ide érdemes menni, a törvény megengedi ezt, mert a Zepter és a Budapest Bank is budapesti cég. A vidéki felügyeleteket - sejtésem szerint - a Z. megvette... Nekünk 2010-ben sikerült Édesanyánk hasonló ügyét lezárni. Neki 750 ezer lett volna a végösszeg, végülis közös megegyezéssel - és 150 ezer forint elbukással - lezártuk az ügyet.

ING-mentes nyugdíjas évek

2012.02.22. 15:17 | jackyll | 30 komment

Sándor elmenekítette befektetéseit az ING-től, miután rájött, hogy befizetései nem a honlapon feltüntetett árfolyamon váltódtak euróra:

Az alábbi történetben szeretném elmesélni hogyan "örvendeztetett meg" nemrégen az ING. A dolog régen kezdődött, amikor hosszútávú (kvázi-nyugdíj) jellegű befektetés okán kapcsolatba kerültem az ING-vel. Az első igéretes pár hét után kezdődtek az apróbb bajok, amikor az üzletkötő által elmondottak és a valóságban alkalmazott szabályok között eltérést mutatkozott. Erre az időszakra az volt a jellemző, hogy az ügyintézővel a kapcsolat addig működött csak gördülékenyem, amig további befizetésre számítottak. Ha kérésem volt, abból jellemzően szenvedés lett. Akkoriban ezt még könnyebb volt kiheverni, mert már benne voltam a dologban és a kiszállás komoly bukóval járt volna ill. a befektetések jól teljesítettek, így inkább úsztam az árral minden értelemben.

Olvasson tovább!

A Zepter és a Budapest Bank közösen terrorizálja a nyugdíjast a sosem használt lámpa miatt

2012.02.22. 12:36 | jackyll | 489 komment

VLM-ék hiába küldték vissza bontatlanul a fényterápiás lámpát a Zepternek, menet közben kiderült, hogy azt már a Budapest Banknál hitelezik nekik. Lehet, hogy a rendelés lemondása után nem kellett volna átvenni a csomagot?

Bő két évvel ezelőtt kezdődött az ügy. Édesanyám közel a nyolcvanhoz sajnos túl gyakran látogatja a kórházat. Törött csigolyája, évtizedes cukorbetegsége, és gyógyíthatatlanul hályogos szemei mellett hetente háromszor viszik vesedialízis kezelésre. Két éve ősszel a Péterfy Sándor utcai kórház egyik folyosóján egy hölgy állította meg, kezében kérdőívvel. Azt ígérte édesanyámnak, hogy kitöltés esetén ingyenes fényterápiás kezelést kap. Most már tudom, tudjuk, nagy hiba volt, de belement. Néhány nap elteltével megjelent az illető a megbeszélt időpontban és "hozta az ingyenes" kezelést is. Csak később derült ki, hogy ez valójában egy termékbemutató és az a célja, hogy rávegyék a gyanútlan, és kiszolgáltatott beteg embert több százezer forint indokolatlan elköltésére. Ezen az "ingyenes" kezelésen megetették anyámat, hogy a használt fényterápiás lámpa, megszabadítja őt a vesedialízistől, a hályogtól, és a törött csigolyája sem fog fájni többé. A lámpa ára 300.000 Ft, amit havi 10.000 Ft.-os részletekben törleszthet. Belement. Aláírta a papírokat, és fizetett 20.000 Ft-ot előleg gyanánt, melyről egy kézírásos papír keletkezett, és amelyen még az előleg szó sem szerepelt, valamint az sem, milyen célból adta át ezt az összeget.

Olvasson tovább!

Korrigálta az AXA a reálhozamot

2012.02.21. 14:26 | jackyll | 91 komment

Elég sokan elszontyolódtak, amikor tavaly megtudták, hogy nem elég, hogy Lézer János eltőzsdézte a teljes nyugdíjvagyont, hanemmég a reálhozamuk is épp 0 forintra jött ki. Örüljenek, hogy befizetniük nem kell. Főleg annak fényében, hogy az AXA amúgy rekordnyereséget ért el. Vannak még csodák, az AXA egy évvel később helyesbítette Endre reálhozamát:

Gondoltam megosztom Veled az örömhírt, miszerint a korábbi 14 év befizetései után kikalkulált 0 Ft-os reálhozam-ot az AXA nagylelkűen korrigálta. Reálhozam korrekció megnevezéssel 2565 Ft-ot kézbesített minap a postás. "Másképp, mint mások"...továbbra is hűek a szlogenhez.

24 órás "ügyfélszolgálat" az Ikea oldalán

2012.02.21. 12:18 | jackyll | 130 komment

Igazi jövőbemutató bravúrral egy chatbotot állított munkába az Ikea a honlapján érdeklődők segítségére. A jobb helyeken alkalmazott élő ügyfélszolgálatosoktól tényleg lehet hasznosat kérdezni, míg az amúgy az összes külföldi Ikea-oldalon is megtalálható Anna a szépemlékű 90-es évek szkriptjeit idézi. Még egy gusztustalanul vigyorgó ügyfélszolgálatos stockfotójára sem futotta. Miklós találkozása a robottal:

Az IKEA honlapján feltűnt egy szimpatikus szolgáltatás: Kérdezd Annát! A kis kép/ikon alapján az ember azt várná hogy egy ügyintéző várja a kérdéseket. A meglepetés akkor jön amikor Anna válaszol. Nagyon gagyi a szolgáltatás mivel valami magyar nyelvű előre betáplált válaszokat ad minden kérdésre. Nagyon égő.  Javaslom próbáljátok ki de ne lepődjetek meg a válaszokon.

Üdv Miklós

Nagy siker az Erzsébet-utalvány is (frissítve)

2012.02.21. 10:31 | jackyll | 180 komment

Amíg kiderítik Brüsszelben, hány ponton jogsértő az összes még működő iparág kommunistoid államosítása, naiv ügyfelek azért próbálnák használni, ami van. A SZÉP-kártyához hasonlóan az Erzsébet-utalvány elfogadóhelyei is érdekesek lehetnek azoknak, akik vissza tudják fejteni a címekhez tartozó üzletneveket, mert azok nem derülnek ki a központi oldalról:

Magyarország, így szeretlek! :) Az honnan tudható meg, hogy melyik címhez mi tartozik? Bolt/gyógyszertár/étterem/stb.

A jelenséget Péter is felfedezte, de ő még be is panaszolta a Nemzeti Üdülési Szolgálatnál, bármi is legyen az:

Olvasson tovább!

Elszálltak a RyanAir ingyenjegyei

2012.02.21. 09:32 | jackyll | 84 komment

Péter még a komolyabb komplikációk előtt felismerte, hogy a RyanAir nem lesz a kedvenc légitársasága. A Valentin-napon osztogatott ingyenjegyek ugyanis érvénytelenek, minthogy a cégnek nem sikerült visszaigazolnia:

A Ryanair természetesen ma estig nem küldött visszaigazolást (tehát ismét hazudott, lásd később) pedig már majd egy hete elfaxoltam és el maileztem nekik a vouchert. Telefonáltam is párszor, hol angolul hol magyarul léptem velük kapcsolatba. A válasz először azt volt, hogy péntekig elkészül a foglalás, azután szombatig, majd vasárnapig illetve ma már biztosan kész lesz a foglalás (délután telefonáltam).

Olvasson tovább!

Mennyi is a belépő?

2012.02.20. 15:41 | jackyll | 506 komment

 

Zsolték csak futó pillantást vetettek az itt látható csodaszép plakátra, és megállapították, milyen olcsó a belépő a gyerekeknek. Persze igazából nem ez derül ki, hiszen egyáltalán nem írnak rajta konkrét jegyárat:

A hétvégi átverésén már pénteken átestünk. Oviba menet már két napja néztük a plakátot: elhatároztuk, hogy elmegyünk. Ennyit megér, bár voltunk már ilyenen, de kisebbik lányom szereti a hüllőket, megnézzük. Ráizgult gyerekkel odamentünk, a helyszíni plakáton viszont már az igazi jegyárak voltak:

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása