Tékozló Homár

Bréking: nem kutyát/macskát sütnek a kínai piacon

2012.03.02. 11:07 | jackyll | 1154 komment

Távol álljon a Homártól, hogy rasszista sztereotipiákat sulykoljon, úgyhogy végülis a közkeletű városi legendával szemben még fotóbizonyíték hiányában is inkább megnyugtató, hogy kacsákat és galambokat süthetnek a józsefvárosi piaci büfében. Legalábbis elképzelhető, hiszen Y csak egy parkoló autót látott tele madarakkal:

2011. november 20-án a józsefvárosi piacnál haladtam el, amikor iszonyatos bűz ütötte meg az orromat. Odafelé nem jöttem rá, honnan jön, de visszafelé-mikor ismét éreztem a rothadó, ürülékes szagot-rájöttem, hogy egy olyan nyitott autóból jött, ami zsúfolásig van tömve madarakkal. Rengeteg galamb volt benyomorítva a kis raktérbe, de láttam kacsát is. Az állatok kis ketrecekben, illetve gyümölcs-zöldségtárolásra alkalmas műanyag ládákban voltak "tárolva". Remélem itt már mindenki összerakta mit is jelenthet a "kínai piac - galamb/kacsa" kombó.

Olvasson tovább!

Elszabotálta a Raiffeisen a végtörlesztést

2012.03.01. 12:44 | jackyll | 191 komment

A Homár tényleg csak azzal tudja vigasztalni azokat, akiknek nem sikerült végtörlesztenie, hogy ígyis-úgyis mindenki megszívta. A székesfehérvári Raiffaisen mindenesetre megtette, amit lehetett a hazáért, és elszabotálta naiv ügyfél végtörlesztési kérelmét, hogy kicsússzon az időből:

Panaszt kívánok tenni a Raiffeisen Bank Zrt. ellen, az alábbiakban részletezett okok miatt. 2006 nyarán a nevezett banktól 2.5 millió forint értékben svájci frank alapú kölcsönt vettünk fel lakásvásárlás céljából. A kölcsönt feleségem vette fel, én „adóstárs” minőségben szerepeltem az ügyletben, mivel a lakás árának nagyobb részét korábban én tudtam előteremteni. A részleteket mindig pontosan törlesztettük, a banknál nyitott számlánkon az aktuális részlet lehívására mindig volt fedezet. Élve a törvényi lehetőséggel, 2011 őszén bejelentettük a végtörlesztés iránti igényünket. Informálódtam a Székesfehérvár-várkörúti bankfiók ügyintézőjénél ennek feltételeiről, majd ennek nyomán 2011. október 27-én megkötöttük a szerződést a végtörlesztésről. A fedezetet a végtörlesztésre egy rokonomtól szerzett kölcsön jelentette. A törvény a bank számára 60 napot biztosít a cselekvésre. A 60 nap alatt semmi nem történt.

Olvasson tovább!

A tranzakciódíj tranzakciódíja

2012.03.01. 11:17 | jackyll | 151 komment

A bankok szarrágásáról végtelen ódákat lehet zengeni, de az, hogy egy sosem használt, sosem aktivált hitelkártya megszüntetésekor az Unicredit Bank 2x húzza le a tranzakciós díjat, az valami elképesztő.

Tavaly, 2011 februárjában megkeresett  a Fundamenta azzal az ajánlattal, hogy igényeljek tőlük hitelkártyát, (x hitelkerettel, x feltételekkel, ) évi 5000 Ft-os kártyadíjjal. Az ügyintéző hölgynek roppant sok türelme és ideje volt, hogy meghatározott időközönként (előzetes megbeszélésünk alapján, mert hogy bizonytalan voltam a kártyát illetően) felhívjon, és megkérdezze, hogy döntöttem-e már . Annyira erőszakos volt, hogy kínomban inkább rábólintottam, csak ne zaklasson már tovább. Meg aztán, arra is gondoltam, ilyen ínséges időkben lehet, hogy szükségem lesz pénzre, szóval ötezerért évente még akár lehet is. Körülbelül ugyanakkor lett egy Tesco-s hitelkártyám is, ami pedig Budapest Bankos. Annak is 5000 Ft.- az éves díja. Tehát lett  2 új kártyám a már meglévő OTP-s és Cetelemes kártyám mellé, amiket használtam is. Merthogy ezeket nem használtam. El is felejtkeztem róluk, nemhogy pénzt nem vettem fel, de még  aktiválva sem voltak, mígnem egy sms értesített róla, hogy aktuális az éves kártyadíj,ami a Budapest Banknál és az Unikreditnél is 5000, de az ő sms-ük már valamiért 5250 Ft-ról szólt. Így gondoltam egy merészet és nagyot, és eldöntöttem, hogy megszüntetem a kártyákat.

Olvasson tovább!

Megbízható taplóság a Barát taxinál

2012.02.28. 13:39 | jackyll | 399 komment

Márta nyilvánvalóan lemaradt a korábbi Barát taxis posztról, úgyhogy váratlanul érte, hogy rácsapják a telefont. Lisztferihegyre érkeztek, és a böröndökre vártak, amikor  Úgy látszik, vagy mindenki egy ágyban alszik a főnökkel, vagy maga a főnök volt a diszpécser, vagy mindenkit megfertőzött a suttyókór:

A visszafelé utat is kifizettük a Barát taxinak már odafelé. Portugáliából jövénk haza, még meg sem érkezett a forgón bőröndünk, amikor két Barát taxi üzenet is érkezik telefonomra. Én balga udvarias visszahívom, hogy megköszönjem a hívást és jelezzem, megjöttünk, várjuk a csomagot. Mire a diszpécser: - Maga tudhatná már, hogy csak akkor szabad minket hívni, amikor a bőrönd a kezében van. - Mire én: Persze, hogy tudom, csak Önök már kétszer is kerestek. - Mi soha! Mi nem hívunk fel senkit! - mondja a diszpécser, akinek nevét csak később volt módomban megtudni.

Bőrönd kézben, hívom az urat: Kint vagyunk, mondám. Mire ő: - Menjünk fel egy emeletet ott van a taxi felirat, remélem tud olvasni - közli kedvesen. (Azt hittem viccel, szóhoz sem jutottam.) Mire ő: - Kéri vagy nem kéri a kocsit, többen várnak autóra, nincs időm magával szórakozni. És lecsapja a telefont. Visszahívom: Legyen szíves megmondani a nevét, mert sok éve járok önökkel, de ezt a hangnemet még nem volt módomban élvezni. - Mire ő: Még egyszer kérdem, kell a kocsi vagy sem. - Persze, hogy kell mondom, annál is inkább, mert előre kifizettük a visszautat. Mondott még néhány ordáré mondatot, majd levágta a telefont.

E kedves hazai fogadtatás után, biztosra vettem, hogy nem tévesztettem el a helyet, ismét Magyarországon vagyok.
Barátaim, aki jót akar magának kerülje a jövőben a Barát(ságtalan) taxit.

Egyből a felszólítást küldte a K&H a baleseti adóról

2012.02.28. 10:32 | jackyll | 107 komment

Szerencse, hogy senkinek nem tűnik fel az autósok közül, hogy itt már a 50. bőrt nyúzzák le róluk ki tudja honnan, különben már rég egészpályás útlezárások lennének (a benzin adótartalma miatt bármikor lehetne). A K&H mindenesetre úgy tart lépést a kormány vagdalkozásával, hogy visszamenőlegesen egyben küldte ki a baleseti adó csekkjét és a szerződésbontással fenyegető levelet. Az első levél 1 hónappal ezelőtt íródott, így már rögtön számolhatnak büntetőkamatot is mindenkinek.

A mai napon (2012. 02. 27.) kinyitottam a postaládát, amiből kettő K&H biztosítós levél pottyant ki. Gondoltam, hogy az új baleseti adó lesz az, igazam is volt, az egyikben lapult egy 3201 Ft-os csekk az első negyedéves baleseti adóról. Kinyitottam a másodikat is, ami egy felszólítás volt miszerint nem fizettük be az első negyedéves baleseti adót, és a szokásos 60 nap múlva bontják a szerződést szöveg. Mondom WTF, ma kaptuk meg a csekket. Megnéztem a befizetési határidőket. Az eredeti csekken a kiállítás időpontja 2012. 02. 01., a befizetési határidő 2012. 02. 14. Erre megérkezik a levél 27-én. A felszólító levél kelte 2012. 02. 19.

Olvasson tovább!

13 éves fantomtartozás az OTP-nél

2012.02.28. 08:25 | jackyll | 134 komment

A Homár szomorúan értesült, hogy még mindig létezik Intrum Justitia, és ezúttal az OTP-vel szövetkeztek, hogy sosem volt tartozásokat hajtsanak be. Kitartás minden szenvedő fogyasztónak, már nem tart soká a bankterrror, csak ki kell várni, amíg a görögök fellázadnak, és az egész szarhegy összeomlik.

Azért irom a levelem mert a mai napon kicsit kiakadtam az Intium justicia és az OTP közös müveletén. Pár hónapja lekértem az adóslistát hogy tudjam mennyi tartozásom van ,mert van és szeretném rendezni. Jött a levél amin 2 Intiumos tartozás szerepelt felhivtam az ügyfélszolgáltot készségesek voltak segitettek , fizetés megállapodás részletek stb. Már 2 részletet fizettem is minden ment a rendes kerékvágásban.

Olvasson tovább!

Saját reklámjuktól félnek a teszkós biztonsági őrök

2012.02.27. 14:01 | jackyll | 285 komment

MI megdöbbenve észlelt egy QR-kódot a Fogarasi Tescóban, ami természetesen nem valamilyen termék információit osztotta meg vele, mint Dél-Koreában, hanem csak az áruház Facebook-oldalára vitte. A biztonsági őrök azonban jó szokás szerint minden telefonemelésre ugranak, nehogy megint felkerüljenek a Homárra valami béna szöveggel. Minden hiába.

Elfoglalt és eléggé elszánt vásárlóként egy hétköznap este 9-kor mentünk bevásárolni a fogarasi úti Tescoba. Nincs nagy tömeg, hajnalig rengeteg időd van ....stb előnyök. A műszaki részlegnél figyeltem fel egy nagy  - legalább félméteres- táblára amin a faceboo......../tesco név szerepelt. Mellette egy méretes QR kód. Itt az alkalom, hogy a nem okostelefonon futó Kaya readert kipróbáljam. Ez egy java alapú QR reader program régebbi telókra. Csinált egy képet, értelmezte majd megjelenítette a facebook..../tesco... címet. Sajnos nem a termék adatlapja szerepelt benne. Kb 1 perc múlva megjelent egy biztonsági őr aki végig korrekt, udvarias volt (miért kellett ezt kiemelnem???) és megkért, hogy a fényképet amit csináltam a termékről töröljem ki a telefonomról.

Olvasson tovább!

Csináld magad Asus Transformer táblagép

2012.02.27. 13:10 | jackyll | 114 komment

Gábor nem bírta kivárni, amíg élelmes felhasználók kijavították az Asus Transformer Prime táblagépeket sújtó szoftverhibát, úgyhogy elküldte a gépet a cseh szervizbe. Azóta is várja, hogy mi van, mert csak az angol vásárlóknak ígérte az Asus a teljes vételár visszatérítését, neki viszont mét azt írják a szerviz oldalán, hogy alkatrészre várnak.

Év elején beadtam a derekam a marketing meggyőző erejének, és vásároltam egy tablet PC-t. Sok gondolkodás, utánajárás után úgy döntöttem, hogy a ASUS vadonatúj gépét, a a TF201-es Transformer Prime-ot választom, az iPad 2 ellenében. Ez volt az első hiba. Január 4-én megvásároltam a gépet a egyik e-digital üzletben Budapesten, bruttó 190,000 forintért (64GB-os modell, ára azonos az iPad2 vel). Mivel korábban még soha nem volt Andriodos eszközöm, vagy tabletem, így nagy örömmel vágtam bele az új világ felfedezésébe. Elsősorban otthonra vettem böngészésre, de terveim szerint középtávon kiváltotta volna a note/netbookot is, mivel sokat utazom.  Január közepe felé kezdődtek a problémák - a gép nem volt hajlandó OTA frissítésre az akkoriban beharangozott Android 4.0-ra. Sokáig értetlenül álltam a probléma előtt, majd különböző fórumok olvasása közben kiderítettem, hogy a gépem egy hibás gyártási szériából való. Nem volt ugyanis a szoftverben benne a gyártási száma (serial number: unknown), így nem is engedte a frissítést. Manuálisan lehetett ugyan frissíteni, de néhány szoftver így sem futott rajta hibátlanul, illetve ki akar ezzel szívni?

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása