Tékozló Homár

Feltört lekötés karácsonyra az OTP-nél (frissült)

2013.01.08. 12:36 | jackyll | 46 komment

A karácsony a biztos pusztulás ideje, ha ügyintézni próbál, András mégis megkockáztatta a lehetetlent, és december 23.-án feltörte egy az OTP-nél lekötött pénzét. Természetesen azóta sincs az összeg a számláján:

Az első meggondolatlan lépést akkor tettem, amikor az itteni bankomból hazautaltam a poszdoktori munka során félretett jövedelmem egy jelentős részét. A későbbi ínséges napokra gondolva le is kötöttem az összeg egy részét. Pár hónappal később az élet úgy hozta, hogy fel kellett törnöm az egyik lekötött összeget. A történet kedvéért nevezzük ezt XXX XXX-nek. Amikor kiderült, december 23-án, hogy a 2013-as esztendőt előre nem tervezett kiadásokkal kezdem, elindítottam az internetbankon a feltörést, s biztos voltam benne, hogy 27-én, az első banki munkanapon rendelkezésemre áll majd az összeg. Reggel meg is jött az sms, a feltörésről, az ugyan gyanús volt, hogy a szöveges üzenet végén, a felhasználható egyenleg nem növekedett meg a feltört XXX XXX forinttal. Munka előtt rá is lestem a netre, s láss csodát XXX XXX-et sehol nem leltem. Tüzetesebb szemlélődés után a részletes adatoknál felfedeztem XXX XXX-et mínusz előjellel az előjegyzett kártyaforgalom rovatban. Arról, hogy ekkora terhelés – akár kártyás fizetés, akár pénzfelvétel formájában – történt volna, nem kaptam kártya-kontrolos sms-t.

Először a netbankos “chat” ablakban kértem segítséget, majd miután közölték, hogy ilyen ügyet csak telefonon lehet intézi, tárcsáztam az OTP-ét. Jött a szokásos automata, majd a kezelő…, aki azzal nyugtatott – hosszas várakoztatás után -, az ünnepek miatt feltorlódtak az ügyletek, s előbb-utóbb visszakönyvelik XXX XXX-et a számlámra, s amúgy is a fenti összeg attól, hogy ott van mínuszban még felhasználható a kártyámmal. Persze, ezeknek az információknak a fele sem volt igaz.

Elképzeltem, ha most itt állnék, betegen, pénzszűkében, távol az otthontól, mihez is tudnék kezdeni… Egy biztos, az OTP-re nem bízhatnám magam.

Megtettem a bejelentésemet írásban is, jött is az egyen-válasz:

“Tájékoztatjuk, hogy bejelentését az ??? iktatószámon nyilvántartásba vettük, amelyet a rendelkezésünkre álló információk alapján, fogyasztóvédelmi szempontok és a jogszabályi előírások szem előtt tartása mellett, a Panaszkezelési Szabályzatunk szerint kezelünk. Arra törekszünk, hogy a lehető leggyorsabban megoldást találjunk panaszára. Válaszunkról legkésőbb a közlésétől számított 30 napon belül fogjuk Önt értesíteni. A bankkártya tranzakciókra vonatkozó panaszoknál a közlést követő hét munkanapon belül jóváírjuk a kifogásolt összeget az érintett kártyára vonatkozó üzletági üzletszabályzatban foglaltak szerint, az eredeti kamatnappal. [...]"

Aztán vártam, gondoltam, talán majd reggel, a rendszer indításakor helyre állnak a dolgok. Semmi. Újra billentyűzetet ragadtam, másnap jött a válasz, panaszomat ezúttal már nem is iktatták:

Köszönettel vettük bankunkhoz küldött levelét. Nyilvántartásunk szerint az Ön számláján az XXX XXXFt értékű lekötés sikeresen feltörésre került, illetve a számlára visszakerült. A levél írásának időpontjában a számlán YYY YYY Ft értékű bankkártyás tranzakció van előjegyezve, amelynek a fedezetét a visszavezetett összeg biztosította. A Bankszámla / Lekérdezések / Számla részletes adatai között a  Rendelkezésre álló egyenleg; rovat a lekérdezés pillanatában aktuális egyenleget mutatja. A Számlatörténet menüben található egyenleg akkor térhet el ettől, ha olyan bankkártyás tranzakció történt a számlán, melynek pénzügyi elszámolása még folyamatban van. A tétel a banki könyvelés után jelenik meg a számlatörténetben.
 
OAz OTP Bank Nyrt. szolgáltatásaival a továbbiakban is állunk az Ön szíves rendelkezésére.
 
OTisztelettel:
 
OTP Bank Nyrt.
Elektronikus Banki Igazgatóság

Hát igen, ha ránézek a számlám részletes adataira, akkor én is tudnék egy hasonló levet írni. Ehhez viszont nem kéne az OTP Bank Nyrt. Elektronikus Banki Igazgatóságán csücsülnöm egy számítógép előtt.

Kérdésem nem is az aktuális állapotra vonatkozott, hanem a MIÉRTre és a HOVÁ TŰNTre szerettem volna választ kapni. Megírtam ezt az ügyintézőnek is, de válasz nem érkezett.

Ugyanezen a napon újabb levelet is küldtem az OTP-nek, amelyre ismét megjött az első levelemre küldött általános tájékoztatás, s van immár még egy  iktatószámom.

Összegezve, ott látom a számlámon a verejtékes posztdoktori munkámmal megkeresett összeget, csak mínusz előjellel, s fel nem használható állapotban. Mi lenne, ha tényleg sürgősen kéne a pénz, mondjuk repjegyre vagy gyógyszerre… s nem lenne más forrás. Hosszú évek óta vagyok OTP-és, megértem már kártyaadatlopást, s mi egymást, de ilyen ügyfél taszító bánásmóddal még nem találkoztam. Vége a hétnek, talán hétfőn reggel felébredek, s azt mondom, mindez csak egy rossz álom volt…

OTP-és vagy? Dögölj meg külföldön!

UPDATE 01/10:

Nem tudom, a Homárnak köszönhetői-e, de 8 munkanappal a feltörés után rákerült a számlámra a pénzösszeg, s lenullázódott az előjegyzett kártyaforgalom rovat. Írásbeli választ nem kaptam az OTP-tól eddig arról, hogy mi történt.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.08. 12:41:29

Miért?

Miért?

Miért?

Miért van valaki még mindig az Országos Takarék Pénztárnál? Százéves anyókák, az rendben. De a többiek nem jöttek még rá, hogy rencerváltás volt több mint húsz éve? Egy csomó bank van már magyarországon, rengeteg bankfiókkal. Jóreggelt!

Az OTP a legdrágább. Az OTP-nél kell a legtöbbet várni. Az OTP-nél nem lehet parkolni. Az OTP netbankja a legszarabb és a leglassúbb.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.08. 12:43:12

en altalaban x xxx xxx xxx osszeget torok fel, ha kelll a penz

Rosszindulatú Vászka 2013.01.08. 12:49:09

Sohasenem hittem volna, hogy egy poszdoktorral ijen csúfság megeshetik. Nem csudálkoznék, ha az uccára vonulnának, se fegyvert ragadva kelnének ki tenger fájdalmuk ellen.

Csak azt mondom:

EB URA FAKÓ, KUTYA BANKOK!
EL A KEZEKKEL A POSZDOKTOROKTÓL!

Mikor válságba a egésségügy, még ez is. Skandallum.

Manyecska 2013.01.08. 12:49:38

Lúzerek, itt fejletlenebb országokban másképp oldják meg ezt..:D

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.08. 12:50:44

Aki ennyit hablatyol össze-vissza, ráadásul poszdoktornak adja ki magát- bár nem értem, a téma szempontjából ki a faszt érdekel, hogy mit csinál- annak én se adnék egy fillért se.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.08. 12:53:25

Szegény poszok meg ott hánykolódnak betegen, mer' a doki belegabalyodott az OTP-s ügyintézésbe, mint majom a házicérnába.
Hol vagy ilyenkor Selmeczi Gabi?

Zirowe 2013.01.08. 12:54:23

Egyszerű: lecsapott a NER.
Külföldön pénzt kereső posztdoktor?!
Máglyára vele!:D

P.S.: gondolom kevésbé lenne drámai, ha nem említené meg az elején és a végén is a "verejtékes posztdoktori keresetét"..

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.08. 12:55:21

a poszdoktor az a méhész elegáncsosabban, vagymijaz?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.08. 12:55:34

neha cask y yyy-ot, mer akkor cask sort veszek

Rosszindulatú Vászka 2013.01.08. 12:56:21

Aztat már hallottam, hogy a doktorok csúnyán írnak, ellembe ez még olvasni se tud. Érdekes.

Az a posz az nagyon fájhat vajon? Mennyire kínos ügy? Szerencsére nekem nincsen.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.08. 12:57:11

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: szerintem a poszdoktor mar eleve halott, ezert majd poszthumusz kapja meg a xxx xxx xxx forintjat

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.08. 12:57:29

Posztdoktort a Homárra!!!!

"Köszönettel vettük bankunkhoz küldött levelét. "
Csak éppen leszarjuk.

Ahz OTP mondjuk ott kezdheti a sünszarást, hogy néha hetekig nem jelennek meg a számlatörténetben az egyes pénzmozgások.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.08. 12:58:39

@agresszív kismalac: Sehol, mer' biztos külföldön kereste, ami a ördögtű' való-e!

@Rosszindulatú Vászka: Posztata. Gondolj bele.

Rosszindulatú Vászka 2013.01.08. 13:00:16

@hagyma: köszönöm, hogy ezt megosztottad velem. Most már azért sokmindent értek veled kapcsolatban :)

@ColT: szörnyen hangzik. És egy ojan embert engeggyek ama fontos szervem közelibe, aki még egy ijen eccerű bankos ügyet sem képes elintézni?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.01.08. 13:00:18

a poszdoktor az nem poszt.doktor?
( izé..poszthumusz )

pdw (törölt) 2013.01.08. 13:01:59

OTP-sek belfoldon is dogoljenek meg. Hany ilyen posztot kell meg irni hogy megtanuljatok vegre hogy OTP-t soha, semmikor, semmire, semennyiert?

(Amugy ne elejts el kesedelmi kamatot kovetelni a 30 napos ugyintezes, illetve a megoldasig eltelt idoszakra.)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.01.08. 13:03:04

@hagyma: Nekem meg grósztatám volt, de már meghalt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.08. 13:08:36

# How old do citizens have to bee to vote for President?

Manyecska 2013.01.08. 13:10:55

@hagyma: 21? 25? Postinor vót má??

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.08. 13:16:38

@Manyecska: 18
de csak 71 ota, elotte 21
postinor meg nem volt, akkoriban kotont hasznaltam

Dr. Kix 2013.01.08. 13:17:21

OTP?! Vadász, vadász... te szerintem csak szopni jársz ide!

oleszt 2013.01.08. 13:20:51

@atpijkamo: én azért, mert 3 db otp automata van 500 m-en belül, az egyik biztosan nem üres, és 2 fiók 1 km-en belül, ami nem 8-16 óráig van nyitva, hanem este 18 és 19 óráig, vagyis nem kell munkahelyről ellógni, ha vmit személyesen kell intéznem, de olyan is van 3 km-re, ami reggel 7.45-kor nyit. Na ilyen Unicredit, Raiffeisen, BB, CitiBank nincs 15 km-en belül. Ezért fizetek sokat.

Ficak 2013.01.08. 13:25:00

Ahogy az OTP logóján is látszik a nagy bank szopatja a kisembert :-)

2013.01.08. 13:29:29

De mier OTP-s egyaltalan barki?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.08. 13:43:55

@oleszt: Hát nem tudom. Havonta-kéthavonta egyszer csak automata felé vetődöm, ezzel készpénz megoldva, a többit a netbankon keresztül pillanatok alatt. Amíg az OTP-be bejelentkezem, addigra a unicredit bagy budapestbank rendszeréből már távozom is.

KommmentElek 2013.01.08. 13:51:40

Azt OTP netbankját IS megtámadták az elmúlt hetekben, nem kevés embernek lopták/utalták el a pénzét netbankon keresztül. Egy vírus és egy látszólagos banki felület 'segítségével' dolgoztak a csalók. Mostanra szinte az összes bank kitett már figyelmeztető üzeneteket a weboldalára.

Pont karácsony környékére volt időzítve a dolog, hogy az emberek ne tudjanak intézkedni, stb.
Jó eséllyel azért voltak feltorlódva az ügyek a banknál, csak ezt persze nem kommunikálják.

Remélem itt nem erről van szó, csak valami adminisztratív dologról...

Secnir 2013.01.08. 14:27:23

poszdoktor => posztumus doktor => a doktorija elhalálozott.
csak nem smittpál szeméjjesen?

dani27bpbp 2013.01.08. 14:54:07

Nekem semmi bajom az OTP-vel, 31 éves koromig ez marad. Simple csomagban vagyok, havi 299 Ft az elektronikus számla+PayPass kártya, benne az OTPdirekt és az összes sms. 2 OTP-s pénzfelvétel ingyenes, átutalás ingyenes, csop.besz. ingyenes. Annyi változott januártól, hogy a tranzakciós adó miatt ezekre rájön az adó.
www.simple.hu/static/simple/file/Simple_Hirdetmeny_20130101.pdf

MrZed001 2013.01.08. 15:15:11

Csalás, sikkasztás vádjával rendőrségi feljelentés megvolt-e már ?
Utána gyorsan észbe kap még az ÓTeParaszt is

VinszentVega 2013.01.08. 16:09:11

Van egy másik aranyos húzása is az OTP-nek mostanában. A otpdirekt weboldalon van egy menüpont, ahol a virtuális bankkártyám adatait tudom lekérdezni. Ez a szolgáltatás hetek óta nem elérhető. Mindenféle baromságra, adatlopásra meg internetes bűnözésre hivatkozva levették ezt a lapot. Csak annyi jelenik meg rajta, hogy milyen típusú számlacsomaggal kell rendelkeznem, hogy ott lássam a kártyaadatokat. Hát nekem NET számlacsomagom van,mégsem látom az infókat. Így aztán nem is tudom használni a kártyám. Felhívtam őket telefonon. Elmondtam, hogy mi a gondom, erre Rozi közli velem, hogy kapcsolja a bankkártyás kollégákat, akik majd telefonon keresztül jól lediktálják nekem az adatokat. Mondta, hogy anyád. Ez nekik biztonság? A weblapon 4 adattal, köztük mobilaláírással azonosítom magam, de ott nem teszik elérhetővé az adatokat, telefonon bezzeg lediktálnák. Hát köszi. Ott van náluk a pénzem, de nem költhetem el.

epertorta 2013.01.08. 16:15:39

Arra nem gondoltál a levelezés után, hogy valaki megszerezte a kártyád adatait és igy nyúlták le a pénzed? Le van írva, hogy bankkártyás tranzakció miatt vagy minuszban. Sokszor olvasni arról, hogy klónozzák a kártyát stb.
Vagy a másik lehetőség, amiről az elmúlt hetekben majd minden fontosabb portálon lehetett olvasni, az, hogy egy virus és a Te segítségeddel (az sms-ben megkapott kódot már nem a bank oldalán írod be, hanem egy kamu lapon) szerzik meg az emberek pénzét. Az OTP is írt figyelmeztetést az oldalán, de ez nem csak őket érintette, nekem a másik bankom is küldött email üzenetet ebben a témában.
Jan.1-től az OTP szigorított a rendszerén, mostmár minden netes tranzakcióhoz kell a mobil aláírás, eddig csak a belépéshez kellett.

baraboo 2013.01.08. 17:12:12

Szemét egy ügy. Én is OTP-s voltam, de már 2 éve elmenekültem a Raiffeisenhez. Nem akarom részletezni, hogy mennyivel jobban jártam :)
Bárcsak előbb megléptem volna ezt!

Aureliano Buendía 2013.01.08. 19:34:40

Így megugrott a tranzakciós illeték? Akkor visszatömöm a pénzt a párnába.

4tay 2013.01.08. 19:47:36

És akkor ajánlom az OTP-s marketingesek figyelmébe:

Net számlacsomag, webkártya (BIZTONSÁGOS!!!) egyenleg: -87 512 Ft
MÍNUSZ bazmeg.
Fióki ügyintéző: hát. hát. nem tom.
Telefonos ügyintéző: az igazából nem is úgy van.
DE.

hederg 2013.01.08. 22:50:57

A dolog ismerős. Az OTP körhöz tartozó biztosító járt el velem pont így. Bár én nem23-án hanem már 16-án kértem az átutalást. Tudom várni kell ez nem egy egyszerü benki müvelet. Azonban a várakozáseltertott jan 8.-ig. 3 levelet irtam. Három gépi iktatás, egy válasz 7.-én hasonló szöveggel mint a mi a cikkben szerepel.
Én úgy gondolom a pénz jogtalan használatán kivül kedves Matocsy segédrabló úr keze is benne van, le kell nyúlni a forgalmi adót is..

zbzbzb 2013.01.09. 07:02:06

poszt tolót a posz doktorijával kell seggbe szúrni. poszt doktorit ír és otp-nél van??? megőrült-e?
amúgy meg kit érdekel mit csinál? ha nem lenne poszt doktorija, akkor a zótépé jobban/szarabbul bánna vele?
elárulom, ugyanúgy lenyúlja a pénzt mert leszarja mit csinál a zügyfél csak pénz legyen.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2013.01.09. 08:56:47

Ez egy hülye. Tulajdonképp mindenki hülye aki ennél az ősi román banknál bankol. Persze a magyar emberekbe ez van belekódolva: a saját kárán _akar_ mind tanulni. Ehhh reggel van még....

Bálintka. 2013.01.09. 09:26:44

De de de ne mááár. Az OTP az nyugdíjas bank, de a régi nyugdíjasoké. Mindig rácsodálkozom mikor szembesülök vele, hogy van még olyan 60 évnél fiatalabb ember és nő, aki az OTP ügyfele.

breezer 2013.01.10. 01:36:43

@Bálintka.: nekem van egy """"pénzügyi tanácsadó"""" ismerősöm is aki náluk van.. na az mi?

Matteo79 2013.01.12. 08:30:58

"Hosszú évek óta vagyok OTP-és, megértem már kártyaadatlopást, s mi egymást"

MegéRtem?????

No comment...
süti beállítások módosítása