Tékozló Homár

Lesből támad a parkolóőr

2013.01.25. 16:00 | jackyll | 1499 komment

Egy élelmes parkolóőr annyi idő alatt megbírságolta naiv ügyfelet, amíg elsétált megnézni a mobilparkolás telefonszámát, és elküldte az smst. Meg tudná mondani valaki, hogy mi értelme van az 5 háztömbönként változó telefonszámnak, ha egy parkolási társaságról beszélünk? Azon kívül, hogy érvénytelen körzetben parkolás miatt is lehessen bírságolni. Ha már úgyis tárolja a mobilszolgálató az sms címzettjének számát és a telefon lokációját, legalább legyen valami értelme.

Tisztelt Ügyfélszolgálat! A következő problémával fordulok Önökhöz. Tegnapi nap folyamán (2013. 01. 23.) este 19.08perckor parkoltam le Mazda 323 személygépkocsimmal a Kis Diófa utca 1. számnál. Elsétáltam a Király utca felé a kb. 80méterre lévő parkolóautomatához, ahol el is indítottam a mobil parkolást, melyről meg is kaptam a visszaigazoló SMS-t 19:09 perckor. (SMS azonosító: 20612113). Mivel mentem tovább a Király utca  felé, így már nem néztem vissza az autómra.  Amikor végeztem, és odaértem a kocsimhoz (19:43 perckor) akkor láttam, hogy megbűntettek. A parkolócetlin a bűntetés ideje 19:08 perc.

Sérelmezem az eljárást, feltételezve, hogy a 126-os azonosítójú (a cetli alapján) parkolóellenőr lesben állva várta, hogy kiszálljak a kocsimból, és egy perc elteltével már bűntetett is, meg sem várva azt, hogy esetleg visszasétálok az autómhoz a parkoló automatától (mivel mobil parkoltam, így ez nem történt meg).

Szomorú, hogy ez így működik, és most a saját időm és költségeim (telefonszámla, stb) terhére intézhetem a jogtalan fizetési felszólítást.

Kérem, a fentiek figyelembe vételével zárják le ügyemet, hiszen a parkolást rendeztem, a szolgáltató terhelte a mobilszámlámra.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szenthomárság 2013.01.28. 14:11:49

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: hát nem tudom, te is csak bejársz h̶o̶m̶á̶r̶o̶z̶n̶i̶ izé dolgozni nem?
naugye!
(majdnem) mindenki a saját sorsának a pogácsa!

@Manyecska: hetven forintot? hó végén?

helianthus 2013.01.28. 14:17:37

@batgirl: @Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: ColT-ot nem ekézzük. Ő tényleg létezik, nem kommentel álnéven (cöcöcö! ez azért jó, mert eleve álnéven kommentel, értitek-e?), kedves, rendes, dolgozó fiatalember, akinek véleménye van egy csomó mindenről, de ha valaki rávilágít, hogy valamiben esetleg téved, azt hajlandó elismerni, szeret fényképezni és saját elmondása szerint csúnya (vidéken nem jóképű).

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.28. 14:19:19

@helianthus: vénszivar kolléga hívja így az uraaaam kollégát.:) hogysmintvagy? minden okés?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.28. 14:22:15

@Szenthomárság: vág az eszed mán megint! :P:P

@helianthus: áááhh, mindég szerénykedik. majd eccer mutatok már neki egy csúnya pasit referenciának.

Manyecska 2013.01.28. 14:23:15

@Szenthomárság: jabocccs!:D! jut eszembe nekem az "ingyenes" fürdőbelépő amit múltkor említettem itt..öt!számjegyű összegbe került ám! De még így is megéri..egy évre..

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.28. 14:38:59

@atörökk: meg vagytok ti buggyanva teljesen :D fotósoppal se? :P

Szenthomárság 2013.01.28. 14:39:58

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: rókatejet ittam kiskoromban. :)

@Manyecska: ötszámjegyű? mit kapsz ott ezért? jégbehűtött maláj kurvákat? :)

img.index.hu/imgfrm/7/2/3/9/BIG_0000607239.gif

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.28. 14:42:51

@Szenthomárság: Kéne! :D

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: Kösz :D

@batgirl: Na még az kéne :D

@helianthus: Hajlandó vagyok elismerni, hogy tévedek :P A többi igaz :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.28. 14:44:36

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: Szerintem mind csúnya :D Vagy csak azért van ez, mert a nők szoktak tetszeni? :D

Atörökk 2013.01.28. 14:44:37

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.:
Fotosoppolhatod. Tudod, szarból várat nehéz :DDD

Szenthomárság 2013.01.28. 14:52:00

@Manyecska: persze, de csak a disznó részletek, a többi nem! :)

Manyecska 2013.01.28. 14:53:38

@Szenthomárság: Pillengó kisasszony, beh szép :P

Manyecska 2013.01.28. 14:54:45

@Szenthomárság: disznó részletekkel vénszivar szolgálhat, alkalmasint:D!!

Atörökk 2013.01.28. 14:55:56

@Manyecska:
Egy fél disznó az disznó részletnek számít?

Manyecska 2013.01.28. 14:57:18

Lesből támad a parkolóőr. A fodrász meg mindig hátulról támad,megfigyeltétek..?:D

Manyecska 2013.01.28. 14:58:43

@atörökk: kérlek viselkedj, ezek komoly dolgok:D na én ON

Atörökk 2013.01.28. 15:03:12

@Manyecska:
Én viselkedek. Mivel nem van kint 18-as karika, le se nem merem írni, mit tennék egy fél disznóval :D

helianthus 2013.01.28. 15:28:08

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: márminthogy én hogy vagyok? Kedves tőled, hogy megkérdezted. A szokásosan vagyok, asszem semmi kiemelkedően magas és mély történés sincs.
Na ezt jól megaszondtam, mi?
Uraaam tényleg alkesz? Ezt nem is tudtam róla.

@batgirl: csak azért írtam, hogy eztán se bántsátok! :DDD

helianthus 2013.01.28. 15:29:17

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: te könnyen beszélsz, elvileg láttad már fésztuféjsz. Én csak annyit tudok, amit ő mond. Aszonta csúnya, én elhiszem. :)

helianthus 2013.01.28. 15:31:26

@ColT: én is EZT írtam oda. Szóval az egész igaz. :PP

helianthus 2013.01.28. 15:36:19

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: mi az, hogy fotótofotó? Nem beszélni mádzsár? JJJ
Én ezt eddig Ottóval ismertem. A Tóth Ottóval.

igi1 2013.01.28. 16:46:40

@CID: kérdeztelek?

NEM.

CID 2013.01.28. 16:49:27

Na mivan, megdöglött a homár, vagy elmentetek kurvázni? :)

CID 2013.01.28. 16:51:11

@igi1: Bmaca, érdekel? NEM ;)

igi1 2013.01.28. 16:54:46

@CID: érdekel, mer beszóltál, amikor vénszivarral beszélgettem rólad

NO KAMU

CID 2013.01.28. 17:01:00

@igi1: Ne pampogj , inkább rohanj a T-hez, van IPad2, IPad2 Retina kijelzővel, és IPad2mini:)

Aureliano Buendía 2013.01.28. 17:03:27

@Mj: Kocsmanikum megvan még?
Rég nem voltam, de tervbe van véve, mert ott szeretnék fotózni egyet.

igi1 2013.01.28. 17:07:19

@CID: ne viccelj

most macbook air 13-asra gyűjtök

az lesz karácsonyra

előfizetésest ELVBŐL nem vennék

nálam csak EREDETI, KÁRTYAFÜGGETLENES jöhet szóba, az APPLE-től

:D

Aureliano Buendía 2013.01.28. 17:16:46

@Dastgah of Homayoun: egyre embibb vagy. Nem embisebb, hanem embibb. :)

Aureliano Buendía 2013.01.28. 17:21:34

@Dastgah of Homayoun: egyre embisebben írsz, és ez jeenti, úgy is gondolkodsz.
MOndtam már: asszimilálódsz:)

Aureliano Buendía 2013.01.28. 17:30:22

@Dastgah of Homayoun: nem ebben. Nem egy kiragadott hozzászólásodra gondoltam, hanem egy folyamatra, ami kezdődött valamikor, és tart valamennyi ideje:)

Anomalocaris (törölt) 2013.01.28. 17:37:02

@uraaam: Magyarán jó az álcám. Igen. A kollégáim például nem is tudják, hogy nem Vagyok embi.

Aureliano Buendía 2013.01.28. 17:45:39

@Dastgah of Homayoun: szeritem meg te maga nem mersz szembenézni a ténnyel, helyette mindenféle álmagyarázatba bonyolódsz bele.
Az álca egy idő után a bőröddé válik. És akkor már embi vagy. Azaz: Embi.

(már nincs sok hátra hozzá:))

Anomalocaris (törölt) 2013.01.28. 17:48:11

@uraaam: Értékelem hogy ijesztgetni akarsz, de nem sikerül!

Aureliano Buendía 2013.01.28. 17:54:14

@Dastgah of Homayoun: a lehető legtávolabb álljon tőlem, hogy ijesztgesselek. Tiszta a lelkiismeretem, mint a frissen hullott hótakaró.
Csak bátorkodtam megjegyezni, amit - bár új vagyok itt - látok.

Anomalocaris (törölt) 2013.01.28. 17:55:20

@uraaam: Sokan hiszik, hogy látnak, pedig csak néznek.

Aureliano Buendía 2013.01.28. 18:06:39

@Dastgah of Homayoun: Cohello? Nem olvasom, így nem tudok megfelelő idézettel válaszolni:)
Nem csak nézek, hanem szintetizálok is;)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.01.29. 23:57:46

@ColT:

"Hát ha szerinted parkolótársaság nem csinál ilyet, akkor megint csak naivitás."

Mondja ezt az, aki azt hiszi, mezei fényképezőgéppel hamisítgatnak időpontokat az őrök, tehát még az alapokkal sincs tisztában.:P

"Az is megvan, hogy jog szerint törvényesen szed pénzt a parkolásért az önkormányzat, csak szerintem ez attól még baromság. És nem csak én gondolom így."

Akkor írd/írasd át a jogszabályokat.

"Ha 5% lenne az elvonás, akkor legalább érteném, hogy miért nem működik itt semmi. De így?"

Csomó olyan kényelmi dolog működik, ami nyugati vagy keleti országokban már vagy még nem, csak ezek olyan természetes dolgok, mint az egészség.

"Az APEH meg azért van,"

Csak szólok, hogy APEH már nincs. NAV van helyette már egy ideje.;-)

"azért tarjuk, hogy bevasalja az eltitkolt adókat, vagy amit csak nem fizetnek be. Nem igazán hatékony, ezt az egyik volt igazgatója vallotta be egy interjúban. Illetve hogy sokszor ők sem tudják, jogosan követelnek-e adót valakitől. Ez agyrém. Persze valakiknek jó, akik nagyban csinálják - ezért van így."

Ne haragudj, de parkolások kapcsán nem nagyon van kedvem a NAV hatékonyságáról eszmét cserélni.

"Nem, azt csak majd' 1 évvel azelőtt vezették be, hogy a TC-s arc kipróbálta, vajon működik-e."

Mégsem volt rá igény.

"Nyilván, főleg, amióta valami 60 nap van rá. De attól még van sok, ami nem jogos büntetés, és befizetik - arról sem ír mindenki ide."

Milyen 60 napról beszélsz?

"Az akta eltologatódását kéne megszüntetni. Dolgos kézre meg szükség lenne az államnak, csak nem feltétlen mindenféle hivatalokban."

Aha, most már értem... (Nem, valójában csöppet sem, de mindegy.)

"Éppen azért örülnék, ha normálisan bevezetnék az útdíjat, és a bevételeit csak az útfelújításokra fordítanák."
- nem fordítanák útfelújításra
- nem lennének jobbak az utak
- csak az autósok fizetnének még többet, mert nem csökkenne helyette másik sarc."

Ismered a ha, akkor típusú állításokat, illetve az és értelmét?

vénszivar 2013.01.30. 00:00:17

@Mj: Te ""drágám"" ez már beteges..., azért üdvözöllek!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.01.30. 00:02:45

@uraaam:

Teljesen ismeretlen a név, ha elmondod, hol van, akkor talán az azonosítás is menni fog.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.01.30. 00:06:47

@vénszivar:

Már írtam, hogy szerintem illik válaszolni a vitapartnereknek, ugyanúgy, ahogy fair dolog elismerni, ha rájövünk, tévedtünk, vagy akkor sem jó dolog elküldeni az illetőt a fenébe, amikor az személyeskedik.:P

vénszivar 2013.01.30. 00:12:50

@Mj: Már olvastam.:P :):D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.01.30. 00:59:39

@vénszivar:

Nemcsak olvasni kell, hanem érteni is.:P

vénszivar 2013.01.30. 06:38:57

@Mj: Ezt írjad pl. Coltnak!

vénszivar 2013.01.30. 14:06:22

@Mj: SZÉP! Nem szólok semmit, azt is halkan! Én szeretem a nyugalmat, én nem balhézok...:):D

Aureliano Buendía 2013.01.30. 17:00:19

@Mj: te meg hol jártál?:)

A nagy beszélgetésünk miatt kedvet kaptam megnézni Piliscsabát egy fotózással összekötve:)

Aureliano Buendía 2013.01.30. 17:02:21

@Mj: ahogy kimész a lenti portán (nem a 10-es út, hanem a másik), és elindulsz a Tibornya felé. Na, ott a bal oldalon egy kis kocsma. A feljárat a Tibornyába azon túl van még.
Az télen és szittyósan mekkora cumi volt mindig...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.01.30. 19:05:57

@uraaam:

Képzeld, ha még dolgoznék is!:)

Tök jó ötlet, csak maradjon meg a hó, mert úgy a szép.:) (Meg fogsz lepődni, hogy mennyi minden megváltozott, és ha szerencséd van, még őzikét vagy róka komát is lencsevégre kaphatsz.;-) Nyáron akkora kékfejű gyík sütkérezett a síneken, hogy el se hittük, hogy nem valami terráriumszökevény, hanem szimplán őshonos.:) Ezért is szerettem oda járni.:))

Nem is mondtam, hogy nálunk dédapám, nagyapám és apám is fényképész volt, úgyhogy én, amióta az eszemet tudom, imádok fotózni.:)

Nekem csak a Tibi van meg, ahova nem túl gyakran vergődtem föl, pont az esetleges fizikai nehézségek miatt.:) A Jenőhöz egyébként szintén hátrafele kell kimenni, aztán az első utca jobbra, a másik ex-törzshelyem, a Liget meg ott van Klotildliget állomásnál, el se lehet téveszteni.:))

Aureliano Buendía 2013.01.30. 20:41:57

@Mj: Na, és holnap lesz a napja. Tuzi lesz még ott hó, ott mindig tovább maradt meg a hó régebben is.

Szerintem te sem ismerné rá, milyen volt 98-ban:) Kb. csak a gusztitól volt lekövezve az anziig, onnantól a questuráig csak lájtosan, onnan meg a katiig semmi

Más hangulat volt.

De tudom, hol a jenő;)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.01.30. 22:16:04

@uraaam:

Akkor még esélyes, mert ami ma elolvadt a Budai-hegyekben, az még bőven megmaradhat abban a katlanban, ahol mindig hidegebb van.:)

Dehogynem, '97-től jártam arra lovagolni, még azt is láttam, ahogy a Stefit építették.:)

Na, ott tanultam én meg rendesen biliárdozni.:)

Aureliano Buendía 2013.01.30. 22:20:47

@Mj: Jaja, azt tapasztaltam én is, mikor stoppal mentem, hogy ahogy átérsz a gerincen, Vörösváron már jobb az idő:)
A parkolás most hogy megy? A Zakihoz le tudom rakni vajon az autót?

A Jenőben ecccer biliárdoztam nem túl szomjasan, ennyi maradt meg:)

Aureliano Buendía 2013.01.30. 22:22:57

@uraaam: „A campus területén 500 m2-es, ingyenes parkoló üzemel.”
wow
régen a guszti oldalában fizetős volt a sártenger:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.01.30. 23:10:21

@uraaam:

Ott rekord hidegek is lehettek, mint általában a szélcsendes völgyekben.:) Szerintem az orosz katonák is ezért választották a helyet, otthonosan hideg.:)
A régi Guszti, ahol feledhetetlen ókoros és középkoros óráimat töltöttem, azóta már könyvtár.:)
A Jenőben nem is lehetett józanul (jól) biliárdozni.;-)

Aureliano Buendía 2013.01.30. 23:21:29

@Mj: Voltak hidegek, az tuti. Remélem, holnap jó idő lesz, és lesz elég fény:)

Akkor a guszti tornyai neked is megvoltak. Hangulatos volt, csak rélen istentelenül hideg.
Meg az Anzi tornya. Nekem ott volt a töriföci.

Kovács Péter még tanított téged? Nekem Rómát tanított. Az ő szemináriumán sikerült egyszer elszunyálnom:)

De amúgy jó arc volt/lett az évek folyamán,a hogy jártunk vele Baracsra ásatásra:D

Izé: neked volt/van pázmányos mélcímed? Az a mókusméles. Megvolt favoritban, de újra lett rakva a gép, és ment a kukába:(

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.01.31. 13:27:10

@uraaam:

Errefelé szikrázó napsütés van és 12 fok - napon sokkal többnek érzed -, úgyhogy szerintem pokoli mázlid van.:) (Más kérdés, hogy nem feltétlen déli verőfényben készülnek a jó képek, sőt.:P)

Naná, hogy, pont a Guszti toronyban volt a legelső órám, Kópéval.:)) Ugyanis a Pannónia története című szemináriumot is fölvettem nála.:) (Baracsra én is mentem volna, ha jó lett volna időben, de mindig mesélt róla, meg a legyezőbástyákról.:) Az évfolyamtársak meg inkább a piálásokról.:))

Az Anzi toronyban elég sok új- és legújabbkoros órám volt - a töriföci valahol lent volt a Katiban -, ahol komolyan éreztem, hogy mozog a faszerkezet, ha közepesnél nagyobb szél fújt.:) (A Guszti toronyban nem volt annyira hideg, mert Szovák tanár úr inkább permanensen nem szellőztetett, mondván, jobb a büdös és meleg, mint a hideg.:))

Rémlik valami, de nem tudom, hogy mi lett vele.:D Évek óta gyakorlatilag csak gmail-es címet használok.

Aureliano Buendía 2013.01.31. 16:20:30

@Mj: 11 fok volt, napsütés, és megfelelő szögben nem égtek ki a képek:) Szóval mázlim volt.

De valahogy nem volt olyan, mint vártam, nagyon messze van már az, milyen akkor volt, mikor én jártam oda. Az a helyzet, hogy előző nap több emlék jutott eszembe, mint lent.

A Kocsmanikumot meg azért nem ismerheted, mert elbontották valamikor.

Bakker, rajta maradt a Kópé név? Mi neveztük el annak Baracson - bocsánat, Annamatiaban - az első ásatásán:)

Meglett a link, és legalább egy ismerős arccal találkoztam, Klinger Csabival. Sajnos egy régi haverom, aki ott volt informatikus, már meghalt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.01.31. 21:55:09

@uraaam:

Akkor azért mégiscsak olvadt ott is a hó, hogy lehessen dagonyázni a régi idők emlékére.:)

Már nem olyan vadregényes, az biztos. De a Zaki környékén még biztosan van egy csomó rom, "medence", meg miegymás.

Akkor bizonyos értelemben megnyugodtam, hogy nem volt ismerős, még a végén kiderül, hogy véletlenül kihagytam egy kocsmát.:) (Mondjuk a Potyagólba se mentem sose, de azért, mert a falu túlvégén volt.:P)

Naná, hogy, bár azt nem tudtuk, hogy kié az érdem.:)) Nektek is elmesélte a dákó-román-kontinuitás elméletet?:)

Nekem nemrég halt meg egy évfolyamtársam, aki sajnos nagyon durva bajokkal kellett, hogy birkózzon.:(

Aureliano Buendía 2013.01.31. 22:02:29

@Mj: a hó megvolt, nem olvadt el. Majd felrakom azokat is pikázára, csak most este megint voltam fotózni. Jó napot zártam, mert ~360 képet csináltam. Jó, ebből elég sok lesz kuka...:D

A Zaki is érdekes élmény volt, a menzája nem tetszett anno, de voltam ott lakodalmon, az jó volt. Aztán én lagzim is ott lett volna, januárban még leveleztünk, februárra már bezárt:)

Az a helyzet, hogy az első ásatás talán 99-ben (?) volt, sok dologra nem emlékszem már.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.01.31. 22:28:01

@uraaam:

Csak adj majd egy linket, légyszi.:) (Ohh, én mindig rengeteg képet csinálok, ismerős helyzet.:) Még külső vinyót is kellett ezért szerezni.:))

Én csak párszor mentem föl menzázni a Zakiba - de az fincsi volt -, viszont sajnálom, hogy már bezárt.:( Van most valami helyette, vagy mi lett az épülettel?

Biztos a pia miatt nem emlékszel.:P

Aureliano Buendía 2013.01.31. 22:41:53

@Mj: majd adj egy gémél azonosítót, nem igazán van nyitott albumom. De még le kell válogatnom, most végigpörgettem, és kevés a "jó" benne.

Nekem nem tetszett, mert sem ott, sem később a stefiben nem sikerült annyit ennem, hogy elég legyen. Biztos, mert fejlődésben levő szervezet voltam:)

Annyira sokat nem ittunk ott amúgy. A nagy melegek miatt már kb 6-kor kezdődött a meló, utána meg örültünk, hogy élünk:)

Az elején mi voltunk a problémás árok, de az évek folyamán rájött, hogy mi vagyunk, akikre számíthat. Pl. csak nekünk fizette a szatlinvárosi kolit, a többieknek maradt a baracsi szállás.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.02.01. 13:28:27

@uraaam:

Ha rákattintasz az üzenetküldés fülre a profilomon, akkor látni fogod.;-) (Az erdélyi képekre is kíváncsi lennék amúgy, ha nem baj.:))

Én is fejlődésben voltam, csak azt inkább visszafejlődésnek nevezném.:)

Éppen a nagy meleg miatt kell sokat inni!:) Például literszám a fröccsöt.:)

Még a végén kiderül, hogy rendes ember, ne már.:D

Aureliano Buendía 2013.02.01. 16:23:03

@Mj: üzenetküldés... jah, az én címemet írja ki max. Meg valami kódot kér.
Mi az azonosítója?:)

A fröccsöt egy 7 napos sziget túra után nem szerettem sokáig, most kezdek vele barátkozni.
Régen futás után ittuk a haverommal:)

Amúgy Kópé meglepően rendes (volt) a maga módján:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.02.01. 18:46:00

@uraaam:

Egyszerűbb, ha megadom: morvayjuli és gmail-es.:)

Ősidők óta nem voltam Szigeten, de a medievistáknak kötelező nyári levéltári gyakorlaton napokon keresztül gyakorlatilag csak fröccsöt ittunk, ráadásul folyamatosan áradtak belőlem a szóviccek, úgyhogy azóta én is óvatos vagyok vele.:) (Így is éppen elég szóviccet gyártok.:P)

Azért szerencsére a Pázmányon elenyésző volt a bunkózás, míg az ELTE különböző karjairól csomó szívatós történetet hallottam már.:-S

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.02.01. 20:35:19

Jé, találtam egy olyan, kb. 1940 augusztus végi Erdély-térképet, ahol jelölve van a történelmi fölrajzi és a politikai kettősség.:)

gyujtemeny.vatera.hu/terkep/hadi_militaria/erdely_dontobirosagi_nyers_hatarvonalakkal_1706897333.html

Aureliano Buendía 2013.02.01. 21:15:48

@Mj: Milyen jól látszik rajta Goebbels hasa.
Hátizé.

Aureliano Buendía 2013.02.01. 21:19:35

@Mj: Én is 2007-2008 körül utoljára, de már nem is hiányzik, és nem is adnék érte annyi pénzt.

Neked viszont szerencséd van akkor, mikor én kezdtem, még tele volt genyózós tanárokkal. Volt pár mosolygós gyilkos, de főleg a magyaron, meg az általános kötelezőkön.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.02.01. 21:31:29

@uraaam:

Vagy Ribbentrop könyöke?:) Tudod, miért kellett a románoknak hagyni.;-)

Nekem 2004-ben volt az utolsó, de amikor megláttam a sörárakat, az felért egy infarktussal.:)

Nálunk Bodor Mária Annát emlegették nagyon, de hála Istennek ötöst kaptam nála úgy, hogy egyszer olvastam el a jegyzetet.:) Viszont Hankovszkyt állítólag meg is verték valahol Pesten, amiért permanensen magas volt nála a bukási ráta.:) (Én is elhasaltam először, ahogy illik.:))

Már most megnézném a képeket, de indulni kell a törzshelyre, úgyhogy majd később írok.:)

Aureliano Buendía 2013.02.01. 21:36:53

@Mj: Tudom, persze. Viszont lett belőle egy Szeretfalva-Déda vonal.
Kár, hogy a bocskorosnak.

Béndek Péter, H Tóth Tibor, Bodor Mária, meg ugye Marót görög és arab filó.
Nekünk még a régi audmaxban, ami most valami mozgásközpont...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.02.02. 20:05:13

@uraaam:

Meg kár, hogy stratégiailag abszolúte tarthatatlan volt a határvonal, ezért is tudtak olyan gyorsan átkarolással fenyegetni a románok, ami miatt ki kellett üríteni az Árpád-vonalat.:(

Nagyon jó kis képek, szinte fáj a szívem, hogy nem voltam még Vajdahunyadtól délre, és a Bucsecs mellett is csak elmentünk Büstönynél (Busteni). Ha olcsó és kedves volt a csernakeresztúri szállásadótok, szívesen megszállnánk náluk a nyáron.:)

Engem csak Maróth szívatott, de ő se direkt.:) Egyszerűen olyan szinten van, hogy nem tudja, mi számít a hallgatók számára könnyű kérdésnek, és mi nem.:)

Amellett az épület mellett mindig csak elmentem, mert Pestre jártam vívni.:)

Aureliano Buendía 2013.02.02. 20:50:27

@Mj: Persze az volt. Nyilván az igazi a teljes lett volna. Bármilyen térképen kiadja, hogy a Kárpát-medence egy egész egység.

Ha legközelebb mész, ne hagyd ki. Nekem minden páros év Erdély (idén ősszel is volt egy kanyar). Eddig soha nem jártam délen, csak a klasszik Nagykároly/Nagyvárad-Kolozsvár-Vásárhely-Udvarhely-Szereda távot jártam (és onann le Brasső, Törcsvár, ez nekem is újdonság volt.
Baromira élveztem.

A Caraiman nagyon tetszett, megéri felmenni, csak nem olcsó, 32 lej egy jegy.

Mondjuk Sinaia-n a Peles még drágább, nem is mentünk bé.

Az jutott még eszembe, hogy Bodor mellett volt a Kormos (József talán?), na az is nagy figura volt. Nálunk az általánosan kötelezők voltak a szívatósok, abból nekünk 20 db kellett, tehát félévente 5+ vizsga.

És még valami. Meglepő volt, hogy bár tömve a buszmegálló, de senki sem stoppolt. Leszoktak róla? Pedig rákészültem, hogy majd felveszek diákokat. Mi ugyanis szinte csak stoppal jártunk haza (amit megspóroltunk, elittuk:)).

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.02.04. 22:14:27

@uraaam:

1940-ben mindent visszacsinálni szerintem reálisan már nem lehetett volna, de autonóm Erdély még lehetett volna.

Én minden évben elmegyek Erdély valamelyik részére már 2007 óta, mostanában Kárpátaljával szoktuk összevonni, ami szintén egy hatalmas élmény.:) Jártál már az Árpád-vonal bunkereinél?

A brassói telekabin se volt egy olcsó mulatság, viszont a Peles-kastélyt, ha megnézem, szánok pénzt a fotójegyre is, mert gyönyörűen néz ki belülről.

Tyű, Kormosnál úgy zajlott a középkori filótöri vizsga, hogy reggel 8-ra hirdette meg az írásbelit. (Ilyet csak Tusor tanár úr csinált egyháztöri szigorlat írásbelin, aminek nagyon nem örültünk.:-/) Mindenki szépen kibattyogott 3/4 8-ra (és én még örültem, hogy a Széna tértől gyalog 5 percre laktam), Kormos meg fél 9 után sétált be kényelmesen, szerintem nem is tudott arról, hogy fél 9 helyett 8-at írtak a Neptunon.:)
(Nekünk is sok áltköt kellett, de már nem emlékszem, hogy 15 vagy 20 darab volt-e a penzum.)

Ez furcsa. Az én időmben az volt a ritka, ha senki sem stoppolt. Bár, erre egyszer majdnem rá is faragtam, ugyanis siettem be Pestre, a barátom jogtöris órájára, ami nagyon érdekelt, és mivel kb. senki sem várt, mert előttem ment el a busz, egyedül stoppoltam. (Ilyen esetben, ha nem volt szimpatikus az arc, én kérdeztem meg, hogy hová megy, és így mondhattam azt, hogy nem jó az irány, de mentem már kamionossal, tanárral, munkásokat szállító kisbusszal meg luxusterepjáróssal is. De Óbudáról késő este vitt már haza taxisofőr is, ingyen.:)) Megállt egy drágább kocsi, benne egy békés, lányosabb, teljesen ártalmatlan kinézetű srác, és miután jól elpoénkodtunk azon, hogy nem azért állok az út szélén, mert ez a munkám, hanem azért, mert a barátomhoz sietek, pisilés ürügyén bekanyarodott egy földútra a katonai temető után, tényleg elment hugyozni, visszajött, és ahelyett, hogy visszamentünk volna az aszfaltútra, a slicce körül kezdett matatni, és megkérdezte, hogy nincs-e kedvem foglalkozni vele. Először megrökönyödtem, hogy mégis mit képzel - elég célzást tettem rá az út elején, hogy tényleg csak stoppolok -, aztán villámgyorsan kikötöttem magam, elküldtem az anyjába, rávágtam az ajtót, és a legközelebbi buszmegállóig meg sem álltam. Még jó, hogy nem zárta be az ajtómat a központi zárral, mert abban az esetben vagy erővel, vagy trükkel kell kiszabadulnom, ami eléggé kockázatos. (Azóta van gázspray, de még inkább gázpisztoly nálam.) Szóval lehet, hogy történt valami komolyabb dolog, és ezért most inkább senki sem stoppol, nem tudom.:-/

Aureliano Buendía 2013.02.05. 17:18:18

@Mj: Jaja, a Cenken voltunk ősszel is. Ami megy fel a Vénasszonyokhoz, izgalmasabb.

Nem mentünk be a kastélyba, inkább elittuk az árát:) Tuti szép, de ár-érték arányban nem állja meg a helyét.

Nekünk latin alapvizsgán volt bent Tusor, hátizé... elég genyó volt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.02.05. 22:58:34

@uraaam:

Viszont a Cenk-hegyen izgalmas dolog megkeresni, hogy vajon hol állhatott a millenniumi Árpád-emlékmű.;-)

Na szép, Csíkszeredára beérve nekem mindig összefut a nyál a számban, mert eléggé megszerettem a Csíki sört.:) (A Peles-kastélyra egyszer rászánnám a pénzt. De csak egyszer.:))

Pedig Tusor tud zavarbahozó módon jófej is lenni.:) Amikor egyháztöri szóbelire mentem hozzá, elvette az indexemet, megnézte az indexképemet, majd nekem szegezte ezt a mondatot: "Júlia, magának milyen szexi az indexképe!" Pár pillanatig garantált volt a hebegés-habogás, de aztán választhattam témakört.:)

Aureliano Buendía 2013.02.06. 09:17:49

@Mj: és még a kilátás is megjárja. 2010-ben voltunk először, akkor nagyon kellemesen csalódtam, egy szétvert nagy román iparvárosra számítottam. Azóta Szeben beelőzött nálam, de Brassó is jó hely.

Én boros vagyok, a sört nem iszom, így az nem hoz lázba. Mikor beérünk Udvarhely felől az mindig jobban izgat, mérnek-e? Ott elég gyakran trafiznak.
Viszont ott sikerült nagy nehezen a kedvenc boromat kapni. Ovidius könnyét (Lacrima lui Ovidiu) ismered, ittál már?

A Peles 3 szintes. Az átverés az, hogy minden szintet csak külön jeggyel nézhetsz meg, de a kiírás nem ezt sugallja. 20+50+70 a beugró szintenként, és 32 lej a fotójegy.

A busteni telekabin sem volt olcsó (64 a retúr), de jobban megérte. Láttad a képeket a Caraiman-ról:))

Nekem Tusor egy elég negatív figura volt az alapvizsgából kiindulva.

Kormosról jut eszembe, nekünk a Marót vizsga volt olyan: 9-re jött meg (8-ra volt kiírva a vizsga kezdete), fél12-kor ment el ebédelni egy másfél órára. Én a 12. voltam a 35-ből, 4-kor végeztem még az áldott emlékű Gusztiban:) És hol volt még akkor a Neptun.

Akkor a tanszékek előtt tülekedtünk feliratkozásra, utána a gépteremben a 3 percenként összeomló Neptunhoz:)

Neked ki volt a tanulmányi előadód? Nekem elsőre Stockerné, utána meg Movik.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.02.06. 19:37:53

@uraaam:

Brassó hála Istennek úgy Erdély második legnépesebb városa, hogy észre sem veszed rajta.:) Szeben is gyönyörű, két évvel azután voltunk ott, hogy rendbe szedték az EKF-projektre. Még a kóbor kutyákat is nyilvántartják.:) Szászföldet már sikerült keresztbe-kasul bebarangolni - ha jársz arra, mindenképp nézd meg Szászfehéregyházát és Berethalmot -, de így is hiányérzetem van, mert gyakorlatilag minden kis szász falu fölött magasodik egy gyönyörű erődtemplom.

A sört szeretem, de a bort tisztelem is.:) Éppen ezért a hagyományos erdélyi fajtákból ittam már (Enyed környékén és a Küküllők mentén még mindig van szőlő), de a legújabb kedvencem a partiumi Arad-Hegyalja ménesi kadarisszimája, ami ugyanolyan finom, mint a tokaji aszú, csak kadarkából készítik, a régi hagyományok felelevenítésével.:) (Régen olyan híres volt a vörös aszú, hogy még a Habsburgoknak is vittek Ménesről.:))
Regáti borokat egyébként eddig szándékosan nem ittam - gyanítom, hogy az Ovidius könnye is az -, mert jobbára Mulfatlar borokat láttam, azok meg állítólag rettentő édesek, de nem jó értelemben. Ehhez képest milyen a kedvenced?:)

Az ügyes. Én Firenzében, a Palazzo Pittinél lettem rettentő ideges, amikor kiderült, hogy csak a legértékesebb gyűjteményt és a Boboli-kertet együtt, egy jeggyel nem lehet megnézni, ellenben vehetek jegyet a gyűjteményhez, ami mellett két teljesen érdektelen részt is megnézhetek, illetve külön jegyet a kerthez, amihez árukapcsolásként szintén jár néhány szintén teljesen mellékes gyűjtemény. Vagy megvehetem az A és a B típusú jegyet is, ami egy vagyon. Úgyhogy, mivel rossz idő volt, lemondtam a kertről.:-/

Jó kis képek, bár, ha gyalog is lehet arrafele túrázni, lehet, hogy nem kérek majd retúrt.:)

Meghiszem azt, volt olyan évfolyamtársam, akit direkt szívatott az egyháztöri írásbelin, és végül a dékánig ment az ügy.

Én olyan 3 körül lélegezhettem föl úgy, hogy én is reggel óta vártam Maróthra.:) (Asszem tegnap volt a 70. szülinapja amúgy.:))

Tulajdonképpen így is, úgy is idegek harca volt, nem?:)

Végig Movik, még Facebook-on is ismerősöm, tök jóban voltunk.:)

Aureliano Buendía 2013.02.06. 19:54:04

@Mj: én arra számoltam, hogy Brassó is olyan lesz, mint Kolozsvár, ahol elég kis rész maradt meg épen. De Szeben most tényleg No 1. Meg kéne néznem Pécset, vajon változott-e annyit előnyére, mint Szeben?

Az Ovidius könnye az aszúhoz hasonlít, így készül:
gardening.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=541&Itemid=34

A ménesi pedig úgy járt, ahogy nálunk az aszú, nagyon sokáig, az átkosban tömegtermelés ment nulla hozzáértéssel, és nagyon legyalázták. Elég sok évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy ismét minőségi bor legyen. Finom amúgy:)

Szerintem Erdély kevésbé jó szőlővidék, én ittam finom regáti borokat. A Murfatlarból is van jó. A Caubernet Sauvignon kifejezetten jó bor. Csak meg kell találni.

Le lehet menni a Caraimantól Busteni-be gyalog is, láttam az ösvényt, ott megy el a telekabin. Kb. 4-5 óra:)

Nekem Movik sógornője a kollégám volt még egyetem előtt:)

vénszivar 2013.02.06. 20:15:33

@Mj: Biztos arab vendégmunkások voltak... (csúnyán beszélsz!):)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.02.06. 23:04:49

@vénszivar:

Elnézést, nem szoktam, de legyen akkor ez a sunyiság csimborasszója, ha megfelel.:)

vénszivar 2013.02.07. 06:35:47

@Mj: OK. :) Ott Izraelben vajh miért csinálnak ekkora aljasságot!?!?
Szerintük mindenki, őket üti, most meg kiderül, hogy ütik azok még magukat is.
Érthetetlen,hogy épp ésszel hogy gondolták, merték ezt így....megtenni!
S ha nincs kamera akkor simán ráfogják?!
Csak az "ember" lehet ekkora genya!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.02.07. 16:05:35

@vénszivar:

Szerintem azért, mert mindenhol vannak sunyi és aljas emberek, és ebben az esetben ennek még hírértéke is lett. Egyébként kifele elég kevés nép nem egységes, mi, magunkat külföldiek előtt is szidó magyarok vagyunk pont az egyik kivétel. Ebben a tekintetben példát vehetnénk a kifele összetartónak látszó zsidókról is, akik otthon persze ugyanúgy ütik, átvágják és anyázzák egymást - más népcsoportról nem is beszélve -, mint mi, itthon.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.02.09. 17:33:33

@uraaam:

Basszus, neked meg azt hittem, hogy válaszoltam már, és vártam, hogy mikor írsz.:-S

Én Marosvásárhelyben csalódtam, szinte meg sem lehetett találni a rothadó panelrengetegben a történelmi városrészt.:-/
Pécs elég jól néz ki - a Zsolnay-negyedbe mindenképp el kell menned -, csak jellemzően nem abban az évben készültek el az épületek, amikor kulturális főváros lett.:-/

Akkor ezek szerint ez is Murfatlarhoz köthető.:) Viszont azt nagyon furcsállom, hogy a románok nem értékelik a régebbi évjáratú borokat.

Szerintem Balla Géza munkája nélkül reménytelen lenne a ménesi jövője. (Egyébként nagyon szimpatikus ember, szerintem egyszer megkeresem Ópáloson is.:))

A legtöbb helyen inkább csak vadszőlő terem, de mondom, Zsidvén, tehát a Küküllők közén és az Erdélyi-Hegyalján, tehát Enyed mellett is lehet nagyon finom, főleg fehérborokat (erdélyi királyleányka, fehér leányka, furmint, különböző traminik, sauvignon blanc, ottonel muskotály) inni.:) A csombordi "Plébános" még aranyérmet is nyert nálunk, Budapesten.:)

"A Murfatlarból is van jó. A Caubernet Sauvignon kifejezetten jó bor. Csak meg kell találni."

Biztosan van, csak a hírük alapján én alapvetően cukrozott, mesterségesen édesített, vagy gyakorlatilag tisztaszesszel tartósított boroknak gondolom a legtöbbet. (Ahogy az áfonyalikőrt is felöntéssel készítik.) A Cabernet Sauvignon igen elterjedt szőlőfajta, ha megfelelnek neki azok a talajadottságok, akkor biztosan vannak jó évjáratai is.:)

"Le lehet menni a Caraimantól Busteni-be gyalog is, láttam az ösvényt, ott megy el a telekabin. Kb. 4-5 óra:)"

Akkor még megfontolom, hogy érdemes-e.:)

"Nekem Movik sógornője a kollégám volt még egyetem előtt:)"

Akkor idősebb vagy, mint kalkuláltam.:)

Aureliano Buendía 2013.02.13. 19:07:00

@Mj: Igen, Vásárhelyre egy rohadás Kolozsvár felől bejutni, és elég kicsi a belvárosa is. ősszel már el is kerültük az alsó úton oda is, vissza is. Kéne nagyon az A3 végig, az a Kolozsvár alatti szakasz nagy nudni.

Pécset szeretem nagyon, az előző éltetemben:) minden téli és nyári szünetet ott töltöttük a zekszemmel.

A románok máshogy állnak a borokhoz, mint mi, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy rosszabb. Másabb, de meg lehet kellő szorgalommal találni a jobbfajta borokat.

A görög borok is nagyon mások, az nekem sokkal szokatlanabb volt, mint a román:)

Én láttam a lefelé menő utat, néhol igencsak meredek. Egy jó bakancs oda nagyon kell. Én legközelebb 2014-ben tervezek arra járni, majd akkor elmesélem. Minden páros évben járok Erdélyben amúgy:)

Igen, idősebb vagyok, és később is kezdtem az egyetemet, mint az átlag. Erdély is onnan jött, 2002-ben nyertünk ösztöndíjat a Babes-Bólyaira a CEEPUS-szal. Na, akkor stoppoltuk be egy részét (bár nagyon keveset láttam akkor, és azóta is).

Akkor még Funar volt a seriff, mindenhol a csodaszép trikolór, még a padok és a kukák is román nemzeti színekben pompáztak:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.02.20. 14:46:22

@uraaam:

Vásárhelyet eddig csak akkor nem kerültük el, amikor direkt be akartunk menni, mert rettenetes. Egyre több esetben egyébként jobbak is a mellékutak, mert sokkal kisebb a forgalom, és akár a frissen felújított, tükörsima út is jobb, mint egy állandóan használt nemzetközi vagy országos. (Hülye gyalogosok, bringások, szekeresek, idiótán vezető sofőrök meg mindenhol vannak.)

Pécsiek voltak az előző főnökeim, és miattuk csomó jó fej pécsit ismertem meg, bár én csak egyszer voltam ott, de bármikor visszamennék.:)

Úgy néz ki, hogy március 15. környékét Torockón töltjük, úgyhogy legalább enyedi bort fogok tudni kóstolni.:) (Az Ovidius könnyét is igyekszem majd megkeresni, hátha szerencsével járok.:))

Még sosem ittam görög bort, miben tér el?

A bakancs nem gond, múlt ősszel 2500 méteren, elég sziklás helyeken jártam vele úgy, hogy frissen vettem leárazva, és nem törte fel a lábamat, úgyhogy úgy tűnik, jó vásárt csináltam vele.:) Ha csak jövőre mész, lehet, hogy én előbb fogok mesélni róla.:)

Jó neked, hogy még 2002-ben járhattál arra, mert rengeteg változás zajlott le azóta. Mi éppen fölvettük a stopposokat, volt egy román néni, aki egy szót se tudott magyarul, de a buszjegy árát odaadta nekünk.:)

Eldugottabb helyeken én is látok ilyen trikolórba öltöztetett falvakat, anyafarkassal meg román sassal.:) Bár, a kedvencem az Anonymus által kitalált Gyalu/Gelu román ősvezér szobra Gyalu központjában.:)
süti beállítások módosítása