Tékozló Homár

Nem érdemes banki utalással vásárolni

2013.04.10. 12:40 | jackyll | 124 komment

A nagybetétek lefoglalása egy dolog, a kamatcsökkenés egy másik kellemetlen tényező, de az tuti, hogy a bankokat nem a filléres netes kifizetésekre találták ki. Naiv ügyfél szomorúan értesült róla, hogy 1000 forintos vásárlása 1000 forint postaköltség után még 2500 forint utalási díjba került az OTP-nél. Legközelebb PayPal.

A történet előzménye az alábbi beszélgetésből kiderül, érdeklődnék, hogy tehetek e valamit az ügyben, vagy így jártam?

 OTP Direckt - Online Chat ügyfélszolgálat:

- Üdvözlöm! Olyan jellegű problémával, panasszal keresem, hogy a napokban utaltam 2000 HUF összeget egy IBAN számlára, és Költéségek és Jutalék címen levonásra került 2500 HUF a számlámról pluszba. A részletek gombra kattintva semmilyen információ nem található, hogy ez az összeg pontosan miért is ennyi, valamint, hogy minek a költésége és jutaléka.
- melyik menűpontban indította el az uatlást?
- Bankszámla/Utalások/Deviza átutalás, konverzió
- az átutalás költsége, bankon kívül devizában és külföldre forintban az összeg 0,25%-a min:2 500 Ft részleteket az alábbi linken olvashat
- értem. Voltam bent személyesen egy OTP fiókban, ahol a fiók kezelő hölgy azt mondta, hogy NetBankon keresztül utalva az összeget olcsóbb, mintha ott a fióban tenném személyesen ugyanezt. Csupán kiváncsiságból kérdezném, hogy ha személyesen utalok a fiókba, akkor mekkora költséggel járt volna?
- az összeg 0,35%-a min:2 500 Ft a bankfiókban megadott utalás költsége
- Értem. Gondolom ezt visszamondani, visszacsinálni már semmiképp nem lehetséges. Megmondom öszintén, elég érzékenyen érintett, hogy vásároltam egy külföldön élő ismerősömtől egy 1000Ft-os terméket, aminek 1000 Ft a postaköltsége, és végül az utalás költsége miatt.... az 1000Ft-os termék 4500 Ft-ba fog kerülni
-  a költség a teljesítésre kerülő utalások esetében kerül felszámításra
- Annak függvényben, hogyha PayPal-en keresztül vásárlok ebay-en, vagy akár WestenUnion-on keresztül utalok pénzt, nagyon drágállom az összeget.
- a fenti költség eseti átutalásokra vonatkozik
- Ez mit jelent számomra?
- abban az esetben kerül felszámításra amennyiben Ön eseti átutalást indít a számlájáról
 - Értem. Milyen más módom van devizaszámlára utalni? Erröl a számláról
- utalást, eseti átutalásként tud megadni devizaszámlára
- Tehát magyarán más lehetőségem nincs
- a PayPal rendszerén keresztül van lehetőség bankkártyás fizetésre, ami díjmentes
- Értem.És meg tudná nekem mondani, hogy mi a különbség a két fizetési mód mözött, mikor a végeredmény mindkét esetben ugyan az, megérkezik a pénz A-ból B-be, mégis az egyik ingyenes,a másik 2500Ft(min)
- más rendszeren történik a tranzakció, jelenleg a bankártyás fizetések díjmentesek, külföldön és belföldön egyaránt
- segíthetek még valamiben Önnek?
- Értem. Én úgy értem, hogy ez egy elég jelentős tranzakciós költség, és megmondom őszintén elvárnám az OTP-től, hogy ilyen mértékű jutalék/kezelési költség esetén elvárnám, hogy utalás közben...  figyelmeztet a rendszer, vagy az utalás lépései közt feltüntetésre kerülhetne az utalás járulékos költsége. Főleg, abban az esetben, ha az utalás költsége MAGASABB az utalandó összegnél. Én nem gondolom, hogy nekem rendelkeznem kellene Adobe Acrobat Readerrel, amivel lehetőségem van a PDF formátumban leírt, és laikus ember számára átláthatatlan táblázatot kellene értelmeznem egy-egy.. utalás esetén  Ön szerint van érteme bárhol is ezzel kapcsolatban panaszt, vagy észrevételt tennem?
- kérjük az említett észrevételét jelezze bankunknak az OTP Direkt Internetes szolgáltatásban a képernyő jobb alsó részén található Segíthetünk / Írjon nekünk funkció használatával, illetve az informacio@otpbank.hu e-mail címen. Segítségét előre is köszönjünk!
- Rendben. Annyit megtenne nekem, hogy leírja, hogy az otpdirecten belül, mely menüpontokra kattintva jutok el az Ön által imént említett tarifatáblázathoz?
 - a hirdetmény megnyitására bejelentkezés nélkül van lehetőség az alábbi linkről
 minden kérdésére választ kapott? Segíthetek még valamiben?
-  Tehát ha nekem az https://www.otpbank.hu/portal/hu/OTPdirekt/Belepes
 web cím van elmentve a kedvencek közé, valamint belépek az otpdirekt,hu oldalra, ahol a tényleges utalás, tranzakció történik... onnan sehonnan nem tudom elérni a tartifa táblázatot?
- a belépés oldalról nincs lehetőség megnyitni a hírdetményt
a főoldalon a kondicíókra kattintva tudja ezt megtenni
-  Értem. Van arra lehetőség, hogy ezt a beszélgetést rögzítse, valamint továbbítsa panaszként egy illetékes személynek, vagy újra le kell írnom a fent említett menüpontban?
- a fent említett menűpntokban tudja megírni a panaszát
- Értem. Köszönöm a türelmét, és segítségét. További szép napot!
- köszönjük, hogy igénybe vette szolgáltatásunkat. További szép napot kívánok Önnek!

https://www.otpbank.hu/static/portal/sw/file/Lakossagi_szla_ktg_H_20130301.pdf
www.otpbank.hu

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 15:10:00

@Dr. Kix: ki kell velük baszni és nem ott utalni a pénzt. ez van. utólag nyígni mire jó??

phyllograptus 2013.04.10. 15:27:04

A lajtän túl a BAWAG bankban teljesen ingyenes a basic számlanyitás és mindenfajta pénzforgalom. Adnak meg egy 4 gigás pendrive-t is ajándékba.
Egy feltétel van: negyedévente 800 eurot kell mozgatni a számlán..
Otthonról utalgathatsz a számítógépedről.

Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 15:31:08

Legalább most már értitek, miért a póstán küldi borítékban Hagyma Mester a csekéj névértékű dodókat az Anutájának.

Dr. Kix 2013.04.10. 15:31:24

@zebraság fél cicaság.: Sokra nem, ez tény. De arra talán igen, hogy a nyeretlen kétévesek (meg az egyéves önkéntesek) rácsodálkozzanak arra, hogy ilyen bizony van. Mert egy normális országban ilyennek azért nem kéne lennie.

Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 15:35:29

@Dr. Kix: csak nem arra utalsz bölcs szavaiddal, hogy pédául az iszlám bank ingyenesen biztosítja a készpénzfevételt, de magát az utalást is évezredek óta töretlenül magas színvonalon és változatlan (ingyér) árakon)

Nezsidózz!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.04.10. 15:37:13

@phyllograptus: csak azt a 800€ forgalmat ne az OTP-s számlájáról mozgassa oda-vissza :)

heidt 2013.04.10. 15:38:15

Az összeg valóban irreálisan magas, de ezt lehet tudni előre, tehát reklamációnak helye nincs.
Különben pedig érthető a magas költség, mert ebből akarnak parkolót kialakítani a Nádor utcai OTP vezetőinek.
index.hu/belfold/budapest/2013/04/10/motoros_parkolofoglalas_az_otp_targyalni_kezdett/

Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 15:43:35

@heidt: jegyezzük meg, hogy nagyon ravasz a zótépé, hogy a lakosságtól várja a parkológét szövevényes ügyének a megnyugtató megoldását.

Darth Revan 2013.04.10. 15:50:59

nem ismerem az OTP online rendszeret, de gondolom az is kiirja, hogy ennyibe for kerulni az utalas, ha ok, kattintson ide vagy valami hasonlo.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 15:59:56

@Dr. Kix: rácsodálkozzanak? hát könyörgöm, ez így mióta világ a világ, jó reggeltkívánok!

tessenek forradalmat csinálni, demokráciát tanulni és azután lehet boldogan élni. azt se fogja más megcsinálni helyettünk, csakúgy, mint az ászf-et se fogja a hülye júzer helyett elolvasni senki.

Dr. Kix 2013.04.10. 16:20:57

@Rosszindulatú Vászka: No, én ezt itt má' nem értem. Ki az iszlám, miért zsidó? :) Csak egy szimpla pénzintézet volt, ahova betévedtem számlát nyitni.

@zebraság fél cicaság.: Na ja. Lehet küzdeni és beledögleni, vagy elhúzni innen. Szomorú kilátások.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 16:22:12

@Dr. Kix: tényleg szomorú, de nagyjából pontosan vázoltad fel a helyzetet :(

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 16:33:56

Évtizedek óta ennyibe kerül. Ha sokallja nem kell használni. Százezer forint alatt nem használom.

A WestenUnion meg rossz példa, az még drágább, azt is csak kínjában használja az ember, ha végképp kifogyott az ötletetekből. Viszont kényelmes, azt kell megfizetni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 16:35:10

@Zirowe: "pp, az ingyen csinálja (ez se igaz, mert a fogadó fizet %-ot)."

De igaz, a Paypal ingyenes.

Ha viszont kereskedőtől vásárolsz valamit, neki pengetnie kell, az viszont téged hidegen hagy.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.10. 16:36:48

Nemzetközi utalásra PayPal, vagy Western Union. Itt pl. a Western Unionos fizetést is elfogadja cégesen is az itteni adóhatóság, pont az ilyen esetek miatt.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.10. 16:38:00

@atpijkamo: Ennél nem drágább, sőt, sokkal olcsóbb!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 16:44:59

@Jani haverja: 15500 forintra 20%. Nálam az a drágább kategória.

anarch 2013.04.10. 16:48:22

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: és @Martinicske:

A nemzetközi átutalások díja nem magas, ez egy beidegződés, amit a bankok alaposan kihasználnak, azt is el tudom képzelni, hogy nem túl törvényesen. A SEPA ugyanis előírja, hogy az euróban (!) történő átutalás díja ugyanakkora kell, hogy legyen, függetlenül attól hogy az belföldi v. nemzetközi. Ezt 2010 végéig kellett a bankoknak lefejleszteni.

Ha nagyon cukkolni akarnálak akkor tudnék mutatni nyugatabb európai banki árlistákat, amiben a SEPA utalások díja: .... kereken 0.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 16:54:20

@anarch: mihelyt magyarországon is EUR lesz a hivatalos pénznem, azonnal igazad lesz.

addig meg a HUF-EUR átváltás/utalás pézbe fáj. opcionálisan lehet EUR alapú folyószámlát nyitni, csak akkor meg azért kell fizetni.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.04.10. 16:55:00

@anarch: Ez majd nálunk is így lesz az euró bevezetése után. Azaz nagyjából 60-80 év múlva.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.10. 17:00:34

@atpijkamo: 15.001-30.000 Ft-ig 3.100 Ft.

15.500 Ft-ra tényleg drága. 29.900 Ft-ra meg olcsó :)

Bár ezeken az árakon is csodálkozom, mert innen utalni Magyarországra szerintem ennél is jóval olcsóbb, csak most lusta vagyok kikeresni.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.10. 17:02:29

@zebraság fél cicaság.: Na, Magyarországon az is a rablás kategória, hogy a bankszámla nyitásáért, fenntartásáért, egyéb ilyen dolgokért fizetni kell.

anarch 2013.04.10. 17:05:05

@zebraság fél cicaság.: @Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos:

Magyarország tagja a SEPA-nak. Az eur-huf átváltás valóban pénzbe kerül, de ezen felül az átutalásért nem verhet rá _eltérő_ plusz díjat attól függően hogy belföldi v. külföldi az utalás.

Banks and payment institutions still have the option of charging a credit-transfer fee of their choice if it is charged uniformly to all EEA participants, banks or payment institutions, domestic or foreign. This is relevant for countries which do not use the euro;

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 17:09:49

@Jani haverja: "29.900 Ft-ra meg olcsó"

3100 Ft, az is 10% fölött van, nálam még az is a drága kategória.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 17:16:03

@Jani haverja: "Na, Magyarországon az is a rablás kategória, hogy a bankszámla nyitásáért, fenntartásáért, egyéb ilyen dolgokért fizetni kell."

A nyitásért nem szoktak pénzt kérni. A fenntartást meg meg lehet úszni ingér, ha bizonyos feltételek teljesülnek.

De szerintem is ne kérjen már azért pénzt a bank, hogy nála van a pénzem gyakorlatilag 0% kamatra.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.10. 17:16:04

@anarch: Erre (rajtad kívül) mindenki tudja a választ: Eb ura fakó! Ugocsa non coronat. Oszt jónapot!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.10. 18:00:23

@atpijkamo: Pontosan. Itt nem is kér soha, semelyik ilyen dolgokra pénzt, meg általában pénzkivétre (akárhányra) sem, és nem kell megfelelni semilyen feltételnek, illetve annak az egy feltételnek kell megfelelni, hogy nyitni kell egy bankszámlát :)

Tetejében ugyanazok a bankok (is) vannak itt, mint Magyarországon (Raiffeisen, CIB, csak itt Intesa Saopaulonak hívják, meg egyebek), meg mellette egy csomó másik. Csak itt sokkal többen vannak (verseny), meg nem szopatja őket az állam (különadó).

Persze mondjuk a bankkártyára itt is fizetni kell (keveset, de kell), de az más.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 18:46:33

@Jani haverja: "nem szopatja őket az állam (különadó)."

Nem ez volt sorrend.

A bankok szopatnak régóta a magas díjakkal, az állam csak pár éve szopatja őket a különadóval.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.10. 18:52:05

@atpijkamo: Különben is Selmeczi szóvivőasszony megmondta, hogy a bankok nem fogják áthárítani a különadót.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 18:53:46

Na, azon sírnak a bankok, hogy a kurmány (vagy a nemzetibank) olyan kölcsönt akar velük kihelyeztetni, hogy csak 2% rajta a kamat. Ajvéééé! 1% elmegy működésre, 15% a nemfizető adós, 1% a haszon, hadd tegyenek már rá 17%-ot. Nóóóórmális?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 18:56:06

@agresszív kismalac: Selmeczi "kiflivég" szóvivőasszony. Csak a pontosság kedvéért. És akkor még az amerikai nagykövetért való ótvar lobbizást nem is említettem. A parlament elé ki fogják tenni a butaság szobrát, már készítik, selmeci áll modellt.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 18:57:30

@agresszív kismalac: "Lássuk, mire megyünk ketten!"

Ezt nem értem pontosan. De akármi, veled merem vállalni.

Zirowe 2013.04.10. 19:00:15

@atpijkamo: pedig magánszemélyeknél is van minimális költség, ha nem lenne, akkor mindenki magánszemélyként lenne regizve.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 19:04:57

@Zirowe: Pont az a jó benne, hogy nemüzleti esetben teljesen ingyenes, még minimális költség sincsen. Napi rendszerességgel toszogatok pénzt.

andand 2013.04.10. 19:09:00

@anarch: Ezt hasznaljak ki Magyarorszagon es Romaniaban is.Ha EUR-t utalsz belfoldon, akkor is ugyanannyit fizetsz, mintha kulfoldre utalnad. Pl. Romaniaban ha van EUR szamlam es egy masik bankba akarom utalni, akkor vagy kiveszem es kezpenzben berakom, vagy atvaltom lejbe es ugy utalom, kulonben horror tranzakcios dijat szamolnak fel (ugyanannyit, mintha kulfoldre utalnek, tehat betartjak a SEPA szabalyokat).

Ellentetes pelda: finnorszagi szamlarol EUR-os romaniai szamlara az utalas 0 EUR, osszegtol fuggetlenul es max. ket napon belul megerkezik, bar inkabb 1 nap.
Ezzel a Paypal csak sebessegben veszi fel a versenyt, koltsegben nem nagyon.

Zirowe 2013.04.10. 19:09:07

@atpijkamo: akkor biztos a pp hazudik.

Sending money – Personal payments:

It's free within the U.S. to send money to family and friends when you use only your PayPal balance or bank account, or a combination of their PayPal balance and bank account.

There is a fee to send money as a personal payment using a debit card or credit card. The fee in the U.S. is 2.9% plus $0.30 USD of the amount you send. For example, if you send $100.00 USD by credit card, the fee would be $3.20 USD ($2.90 + $0.30). For personal payments, the sender can pay the fee or pass it on to the recipient. If the recipient doesn't want to pay the fee, they can choose not to accept the payment.

Receiving money – Personal payments:

It's free to receive money from friends or family in the U.S. when they send the money from the PayPal website using only their PayPal balance or their bank account, or a combination of their PayPal balance and bank account.

If you receive a personal payment made from a debit card or credit card, the sender has the option to pay the fee or pass it on to you. If you don't want to pay the fee, you can choose not to accept the payment.

If the fee is passed to you, it is 2.9% plus $0.30 USD of the amount you receive. For example, if you are sent $100.00 USD by credit card, the fee would be $3.20 USD ($2.90 + $0.30).

This fee also applies if you click Request Money on the PayPal website and request money from friends and family. The fee applies if your friend or family member pays you using only their PayPal balance or their bank account, or a combination of their PayPal balance and bank account.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 19:14:31

@Zirowe: Szerintem nem hazudik: "It's free to receive money from friends or family in the U.S. when they send the money from the PayPal website using only their PayPal balance"

Zirowe 2013.04.10. 19:18:54

@atpijkamo: tehát akkor te "napi rendszerességgel toszogatsz pénzt" pénzt rokonaidnak usákiában (vagy teszed azt üzleti célból családinak álcázva, ezzel jól átbaszva a ppt).
Remek.

Kár, hogy a poszt magyar viszonyokra vonatkozott, amikre viszont érvényes az, amit korábban írtam: pp-nek legalább az egyik fél fizet.
Igaz, hogy kevesebbet, mint a banknak, de nem ingyenes.

É2I 2013.04.10. 19:19:26

Aki még manapság is a csányi lehúzó cégénél van, meg is érdemli. Az otp egy sz.rfaszú cég. Persze nem multi, mert a kurmány vektor foci-puszi pajtija, ergo felszopó embere.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.10. 19:25:54

@atpijkamo: Ezt tudom, azért írtam a verseny hiányát okként elsőnek, és csak másodiknak a különadót.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 19:28:48

@Zirowe: Ismerősöknek toszogatok pénzt, meg kapok tőlük. Inkább az utóbbi. Legtöbb csak pár órája ismerős.

Azt nem tudom, hány magyar van közöttük, angolul kommunikálunk.

Különösebben nem szoktam kapálózni, hogy jutalékot fizethessek.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.10. 19:32:29

@atpijkamo: Nagykövetre nem emlékszem, csak a Lockheedra.
Az is elég okádék volt.

Egyéves Önkéntes 2013.04.10. 19:41:15

@Dr. Kix: Csodálkozik a faxom. Ezek az emberek, akik most (mindig) szopnak, hathatósan hozzájárultak ahhoz, hogy ilyen (meg korábban amolyan) ostoba kormányunk van. Mert ezeket ám nem a bank találja ki, ő csak áthárít....

Egyéves Önkéntes 2013.04.10. 19:44:12

@atpijkamo: Ingyenes a f.szt, a paypal az árfolyamon kaszál....

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 19:44:13

@agresszív kismalac: Öregszel, már nem a régi a memóriád.

Azt szorgalmazták, hogy az Egyesült Államok új budapesti nagykövete Steven M. Jones legyen, aki egyébként a Lockheed Martin fegyvergyár egyik pénzügyi vezetője.

www.origo.hu/itthon/19990521benyujtottak.html

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 19:48:19

@Egyéves Önkéntes: USD-USD utalásnál nincs konverzió. Egyébként HUF-HUF utalásnál sics.

Ha igénybeveszel valamilyen különleges szolgáltatást, azért nem véletlen, hogy fizetni kell. De azért, hogy pénzt toszogassál egyik számláról a másikra, nem kell fizetni.

Sőt, asszem a bankkártyáról való feltöltésért sem kell fizetni.

Sőt, a 250 dollár feletti pézlevételért sem.

gabors 2013.04.10. 20:01:49

nem ertem valaki nem tudja hogy megy (nem gond ) az utalas fogja utal meglepodik eddig sincs gond ...

DE UTANA kerdezi meg ??? akkor mar minek ???

Egyebkent OTP nem is volt annyira bunko ebben..

Egyéves Önkéntes 2013.04.10. 20:20:06

@atpijkamo: senki nem várja el, hogy ingyen legyen a szolgáltatás paypaléknél.
De akkor van díja a szolgáltatasuknak vagy nincs?
Egyik mondatottal agyonütöd a másikat....

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 20:22:35

@Egyéves Önkéntes: Az alapszolgáltatásnak nincs díja. De ha üzletszerűen akarod használni, vagy valami külön extrát kérsz, azért engedik, hogy fizess.

Mi a baj veled?

gabors 2013.04.10. 20:37:23

@Jani haverja: Na egy masik fejlettebb orszagrol van szo ... most gondolkodom hogy hova koltozom ha nyugdijba megyek ...

hajra a balkan

Martinicske 2013.04.10. 20:57:40

@anarch:

Én úgy látom itt nem eurót, hanem forintot utalt a post beküldője. Gondolom nem vezet eurós számlát.

A nemzetközi utalások díja szerintem mégiscsak magas, nekem csak a jóváírás 4-5.000 Ft -ba szokott kerülni, de ha már ez a beidegződés - ahogy írod - akkor már annyit megérne nekem, hogy utalás előtt utánajárok.

Ha valaki nem tájékozott, nem is akar tájékozódni, derogál neki hogy feltelepítsen egy ingyenes pdf olvasót és a saját ostobasága miatt az ügyfélszolgálatost cseszteti én nem tudom sajnálni.

Szerintem telefonon is megmondták volna neki a díjakat, telefonálni a cikk alapján vélhetően tud a beküldő.

Azt bezzeg tudja PayPal -on mennyi lett volna a költség, csak nem értem akkor mért nem azt használja? Pedig a PayPal -nak még csak magyar nyelvű aszf -je és sincs. Kíváncsi vagyok azt a 30 oldalas angolul írott szöveget hogy értelmezi egy olyan ember akinek gondot okoz a pdf megnyitása.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.10. 21:09:05

@gabors: Nem rossz hely egyébként a komplett Balkán, mármint annak, akinek bejön. Mondjuk a történelmi különbségek miatt Albánia kilóg sok mindenben a balkáni országok közül (van jobb dolog is itt, meg rosszabb is), de általános mentalitásban majdnem ugyanaz, mint a többi balkáni ország.

Viszont aki olyan természetű, hogy igényli, hogy mindenre szabály legyen, és azt be is tartsák-tartassák, annak az élete pokol lenne a Balkánon, és különösen Albániában. Most értelemszerűen nem Rád gondoltam, hanem csak leírtam, hogy van ilyen ember is, meg olyan is. Nekem pl. lehetőségem lett volna Svájcba menni, de nem mentem, pedig anyagilag értelemszerűen jobban megérte volna. De nekem a svájci ember mentalitása túl hűvös. Amikor ott voltam sokat (nem dolgozni, csak a nagynéném "nyakán") láttam, hogy ez ne az én országom, annak ellenére, hogy egyébként maga az államszervezet nagyjából bejönne. De jöttek ide olyan magyarok, akiknek meg az nem jön be, hogy a kétszer kétsávos plusz parkolósávos belvárosi utcán a külső sávot meg elfoglalják a második sorban parkoló autók, és emiatt dugó van :)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 21:31:48

@Jani haverja: "jó étel az annak aki szereti" :D

engem csak a szemét zavarna, bár az nagyon.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 21:51:17

@Jani haverja: Az. Aki idegbajt kap attól, hogy a szomszédja reggel tíz óra előtt a vasalóval hangoskodik, tologatja a nedves ruhán, annak Svájc nem való.

gabors 2013.04.10. 22:05:59

@Egyéves Önkéntes: Ha csak fizetsz vele NINCS dija a paypalnak en toltottem ra penzt "credit card"-al direkt "checking accountrol" ugy is hasznaltam hogy volt rajta penz de mostanaban autora-van allitva lehiv penzt valosidoben.

Es fizettem vele ebay-ne, olaj tesztert, meg adomnykent stb

Mindez dollar szamlarol dollarban fizetve

ezek lehet maskeppen mennek Mo-rol

Hrdlicka 2013.04.10. 22:45:37

Nekem ebből a történetből az a lényeg, hogy érthetetlenül magasak a díjak a Magyarországról kezdeményezett deviza átutalások esetében. Ki tudja, mi indokolhatja... Van Ausztriában egy egyszerű, fapados bankszámlám egy neves ottani banknál, 6 EUR-ba kerül a számlavezetés ... negyedévente:-)) néhány ingyenes tranzakció jár hozzá, (4-5 belföldi = Ausztrián belüli utalás, kártyahasználat stb.) A lényeg, hogy bárhová utalok az EU-n belül az utalás INGYENES! És nincs korlátozva, hogy hányszor teszem ezt meg. Ha meg véletlenül nincs a számlámon elegendő pénz, és egy utalást nem tudnak végrehajtani, akkor felhívnak a magyar mobilomon, hogy megcsinálják, csak tegyek majd a számlámra - utólag! - pénzt... És mindezt negyedévente 6 EUR-ért:-))) Ja, és a bank Ausztriában simán nyereséges...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.10. 22:52:10

@zebraság fél cicaság.: Azért ez is megoldódni látszik, egyre jobban tisztul az ország. Ahogy a haverom mondaná, most már csak rohadt szemetes, és nem irdatlan szemetes :) Komolyabbra fordítva, sok helyen már észre nem venni, hogy ez a szemetes Albánia (persze sok helyen meg még igen).

Egyébként a szemetelésnek is történelmi oka van: Anno az Enver Hoxha nem csak véreskezű kommunista diktátor volt, hanem mellette egy tisztaságmániákus őrült is. Itt, ebben az országban vezették be először Európában a szabad szombatot. De ez olyan kommunista szombatként működött, mindenkit kizavarta utcát söpörni, virágosítani, stb. És a szemét eldobásáért két nap fogda járt. Aki sokszorosan visszaeső volt, az még az ónbányában is kiköthetett. Aztán jött a rendszerváltás, és a szabadság egyik szimbóluma lett az, hogy "én mostmár a szemetet is szabadon eldobhatom". Azonkívül a rendszerváltás során összeomlott az állami hulladékkezelés is. E kettőnek lett az eredménye az, hogy egy időben az egész ország úgy nézett ki, mint más helyen egy átlagos szeméttelep :) Most már szerencsére nem, és évről-évre tisztul. Tavaly elmentünk nyáron fürdeni az Erzen folyóba többször is (itt folyik el mellettünk, mármint a falu mellett). Ezt mondjuk 5-6 évvel ezelőtt holtbiztos, hogy magam sem tettem volna meg, és ha akkor lett volna annyi idős a gyerekem, mint tavaly, akkor meg őt főleg nem engedtem volna bele. Tavaly meg meg nem fordult a fejemben az, hogy veszélyesebb lenne az Erzenben fürdeni, mint mondjuk a Balatonban.

Dödölle 2013.04.11. 01:13:59

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos:
Mindenkihez ! ( An Alle ! )
A felvilágosítás nem mindig fedi a valóságot. Én egy nyugati banknál vagyok, Magyarországon, vagy 20 éve. Most - nevezzük így - Első Pad a neve... ( Első = erste; pad = Bank )Pénzt akartam küldeni Németországba, nem túl nagy összeget, úgy 1.500,- Eurót. Személyesen mentem érdeklődni az ügyintézőhöz, aki már többször rendelkezésemre állt. Megmondtam az összeget, ő is megmondta az összeget. Akkor a valutaszámlámon elég kevés pénz volt, felvettem a forintszámlámról a szükséges forintokat, elballagtam vele a harminc méterre levő pénzváltóhoz, átváltottam, visszamentem, befizettem a banki valutaszámlámra az átváltott összeget, és beadtam az átutaláshoz szükséges papírokat.
Átutalták, megérkezett.
Csak amikor a következő kivonatot láttam, akkor derült ki, hogy az utalás több, mint kétszeresébe került, mint ahogyan az üi. mondta. Elballagtam hozzá,megkérdeztem.
Válasz: Ő AZT HITTE, HOGY ÉN A FORINTSZÁMLÁMRÓL UTALOM AZ EURÓT !!!!....
Nos, úgy és ott b@sszák át a kuncsaftot, ahogy és ahol csak tudják...
A pénzváltónál magasabb árfolyamon váltották be a forintomat, mint a bankban, de ezt a különbözetet a bank az utalás megemelt összegével le is nyúlta...

Zirowe 2013.04.11. 01:16:30

@Egyéves Önkéntes: be lehet állítani simán fizetésnél, hogy a bankod árfolyamán váltson, az alacsonyabb, mint a pp árfolyam (hiszen azon tudnak kaszálni és az van alapértelmezettnek beállítva).

Itt a hangsúly azon van, hogy ha esetleg rizikós az adásvétel és élsz a 45napos védelemmel, akkor pp váltás esetén forintra annyit kapsz vissza, míg bankos árfolyam esetén a napi (vagy a visszafizetés napja szerinti, ami általában 3nap) árfolyamon kapod, nem pedig fizetéskorival.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2013.04.11. 07:38:17

"Én nem gondolom, hogy nekem rendelkeznem kellene Adobe Acrobat Readerrel"

Én meg nem gondolom, hogy innentől foglalkozni kéne ezzel az egésszel.

Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 07:51:00

@atpijkamo: nincs semmi baj velem, de egyszer azt mondod, hogy ingyenes, egyszer meg azt, hogy miért kéne egy szolgáltatásnak ingyenesnek lenni.
a kettő között némi ellentmondást véltem felfedezni és ezt szóvá tettem.
persze valószínűleg a paypal egy nonprofit szervezet, amit albániából működtetnek a közjó javára.
persze én csak arról tudok nyilatkozni, amit én fizetek a paypallel, az pedig dollár-forint váltás (vidéken:USD-HUF konverzió) és kínai szirszarokat veszek 1-2 dollárért meg néha könyvet az amazonról.

@Zirowe: értem, de a védelem, az infrastruktúra, az egyebek költségét ki állja, még ha nonprofit lenne (amit erősen kétlek) is a PayPal, költségei akkor is lennének.

@gabors: nem tudom, annyira nem értek hozzá, de ha kínából veszek egy polírozott vibrátorszopó autómatát és azt írja, hogy 3 usd, 654 ft, akkor fillérre pontosan annyit von le a kártyáról.

Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 07:56:24

@Jani haverja: amikor az Albán-alpokból jöttünk lefelé egy Zil platóján, akkor nekem úgy tűnt, hogy Albániában egyetlen egy szabály sem létezik.
a kocsi abroncsának jelentős százaléka hiányzott, be lehetett nyomni ujjal a belső gumit, a sofőr vezetés közben ivott és az üres sörös üveget (Batávia) kibaszta az ablakon, néha lövöldözött a levegőbe, a kocsit a tengerbe félig beállva mosták, a szemét mindenhol hegyekben állt, mindenhol lopott autók német rendszámmal, ésatöbbi, ésatöbbi.
Igaz, ez még a háború előtt volt, de én hiszek abban, hogy egy társadalom varázsütésre megváltozik. :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 08:20:45

@Egyéves Önkéntes: Pedig megváltozik minden társadalom varázsütésre, ha békén hagyják. Jugoszlávia szétesése után rengeteg szerb maffiózó volt, többek között Magyarországon is. Most mennyi is van belőlük? Persze most is vannak, csak nagyon kevesen. Ha most eljönnél ide, leesne az állad, még akkor is, ha csak Észak-Albániába mennél, pedig az Albánia legszakadtabb helye, olyan, mint Magyarországon Mátészalka környéke. Az akkori dolgokhoz képest akkora lett a különbség, mintha Ukrajnából Ausztriába utaznál most.

Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 08:28:02

@Jani haverja: Én mindent elhiszek!
Azt is, hogy valaki koszban-szegénységben nő fel, de egyszer csak belehasít a felismerés, hogy teljesen más életet kell élni ezután.
És ha ez milliókkal egyszerre történik meg, az csak hihetőbbé teszi az egészet!

helianthus 2013.04.11. 09:04:50

@Egyéves Önkéntes: "egy polírozott vibrátorszopó autómatát "

Megcsaltál? ???

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.04.11. 09:53:45

@Egyéves Önkéntes: és azt írja, hogy 3 usd, 654 ft, akkor fillérre pontosan annyit von le a kártyáról.

Na, ekkor jársz rosszabbul, mintha azt állítanád be, hogy a bankod váltson. Akkor fizetéskor nem tudod pontosan, mennyi Ft lesz az USD, de az biztos, hogy jobb az árfolyam, mint ha a PP váltja.

j311 2013.04.11. 09:56:21

Es a huje ugyfel meg vilagga is kurtoli hujeseget...

helianthus 2013.04.11. 09:59:29

@Egyéves Önkéntes: de már ránéztél a dobozra! Most már hiába magyarázkodsz!
Te bitang ebura fakó!
Na csak gyere haza, várlak szeretettel, ne késs sokat, nem éri meg!

pistike.hu/wp-content/uploads/2012/06/x_32b326e5.jpg

Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 10:07:23

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: igen, egy ilyen hatalmas üzleten van hogy húsz fillért is bukok!

@helianthus: hát ha ebben a csini otthonkában vársz, berakott hajjal, akkor már tízre otthon leszek :)

Bilok 2013.04.11. 10:10:35

Az egy dolog, hogy a homáron van a helye, de itt nem az ótépé a hülye.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.11. 10:10:50

@Egyéves Önkéntes: Azért se fogok úgy csinálni, mintha debil lennél. Az én agyamat te nem baszod fel. Annál én többre tartalak.

2013.04.11. 10:12:10

A poszt erősen hajaz a napokban az indexre felkerült un: "taxishiéna teszt"-re. LOL
Ott beültek az autóba, a sofőr megmondta előre hogy hatezerbe fog kerülni. Az utas tudta, elfogadta, odaértek, kifizette.
A másik kocsiban utánuk mentek és ott csak 1500 volt a fuvardíj.
Mi ebből a tanulság ?
SEMMI.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.11. 10:14:05

@Kulics: Ez a poszt a tegnapira is nagyon hasonlít.

Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 10:17:31

@atpijkamo: ezek már az érvek vagy arra még továbbra is várni kell? :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 10:21:36

@Egyéves Önkéntes: Albániában nagyon kevesen nőttek fel koszban. Az Enver Hoxha diktatúrája alatt ez az ország Európa egyik legtisztább országa volt. Szegénynek szegény volt ugyan, de tiszta.

Csak szólok.

Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 10:35:05

@Jani haverja: tudom, Enver Hoxha saját maga söpörte fel Albániát minden reggel.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 10:50:15

@Egyéves Önkéntes: Azt nem, de egy tisztaságmániákus őrült volt, aki azért vezette be Európában elsőként a szabad szombatot, mert ő ezt olyan kommunista szombatként értelmezte, azaz az egész lakosság szombatonként ki lett zavarva az óvodástól az aggastyánig utcát söpörni, meg virágosítani.

A szemét eldobásáért meg két nap zárka járt, visszaesőnek több.

Többek között a rendszerváltás utáni szemetelés egyik fő oka is az, hogy a rendszerváltás után a szabadság egyik szimbóluma lett az, hogy "na most már a szemetet is szabadon eldobhatom, nincsen következménye".

helianthus 2013.04.11. 10:57:35

@Egyéves Önkéntes: jólteszed, félned nem kell!

@atpijkamo: de hát ő nem is debil. A felfogásával vannak gondok. Mert az híresen lassú neki. És nehéz is neki. Mármint a felfogása. JJJ

Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 11:16:45

@Jani haverja: gondoltam, hogy az albánok nem csak úgy szemetelnek, mint bármely más földi halandó, hanem valami nemes eszme érdekében
LOL

@helianthus: nem látni az otthonkádtól, hogy mi lóg mögötted a 10 órás címke alatt

Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 11:18:23

@helianthus: most látom csak hogy megvédtél!
a helianthuscentrikus világképembe ez pont beleillik :D

helianthus 2013.04.11. 11:48:08

@Egyéves Önkéntes: "helianthuscentrikus világképembe " Jujj, ez fájt. De azért hízelgő is. Azt tudod, hogy minden vallásért fizetni kell, szóval ne felejtsd el a helianthuscentrikus világkép hívők egyházának adóját átutalni az XXXXXXXX-XXXXXXXX számú lek alapú számlámra.
Küldheted paypalon is.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.11. 12:05:22

@helianthus: Persze, lassú... nane! Vág az esze, mint a beretva.

pdw (törölt) 2013.04.11. 14:17:09

Szar a cim.
OTP-nel semmit sem erdemes. Ezentul meg a posztolo a hulye.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.04.11. 15:41:29

Felénél abbahagytam.
Poszt-tolót lehet?
HOL VANNAK A KIBASZOTT ÍRÁSJELEID?
Jackyllt lehet?
Az már nincs benne a munkaköri leírásban, hogy szart ne adj ki a kezed közül?

Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 15:42:56

@helianthus: French maid kosztümöd is van hozzá vagy marad az otthonka(Hungarian maid)? :D

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2013.04.11. 17:37:01

ezt én is megjártam egyszer: Budapest Bankban nyitottam eurószámlát, majd raktam be rá pénzt, 100 eurót, ami akkor olyan 25,000 Ft volt. majd lefordultam a székről, amikor ezt úgy oldották meg, hogy csináltak egy deviza utalást a német anyavállalathoz, majd visszautalták és felszámoltak 5000 Ft körüli tranzakciós díjat. És ez egy pénztárban kp-ből befizettem Ft-tal az euró számlámra szitu volt. Sehol nem volt ez a kondíciók közt leírva. (eleve másik szolgáltatást csináltak, mint amit kértem!)
Ugye, több bank is lebukott már azzal, hogy a hatalmas költségeik mellett még át is vágják az ügyfeleiket ahol csak tudják.

helianthus 2013.04.12. 08:41:33

@atpijkamo: csak így négyszemközt elárulom, hogy tudom. De mostanában az esik jól neki, ha úgy csinál, mintha nem így lenne. Élvezi, hogy trollkodik. Legalábbis remélem, hogy élvezi. :)

@Egyéves Önkéntes: őőő, hát persze, hogy otthon maradunk vagy nem ez volt a kérdés? A program barátokközt nézés lesz és csipszzabálás és közben azon fogunk mélázni, miért nézünk ki úgy mint egy telesz@rt zokni (made by Hánibáni!). JJJ

Egyéves Önkéntes 2013.04.12. 11:00:13

@helianthus: én nem trollkodok, de van annak valami bája, amikor valaki elhiszi magáról, hogy okosabb mint Darwin.
persze abban az országban, ahol ő él, ott ezek hétköznapi történések.

Azie 2013.04.24. 21:35:22

sok az a 2,5k az 1k-hoz képest, de az ilyen dolgokat 1., kártyával szokták fizetni 2., ha ismerős intézte a kinti soppingot küldést, ne c*gánykodjon már 10 eurónyi tétellel 3., pp és wu sem ingyenes. sőőőőt. ott a kártya-account tranzakció a lehúzás. 4., kint a kp felvétel 5 euró pl. A banki szolgáltatás szolgáltatás. Vagy igénybe veszed, vagy nem. Nem utólag kell hőbölögni. (Az utalásnál sem kell kiírni sztem, hogy mennyi, mert tudnod kell a számlacsomagod szerződésének aláírásakor.)
süti beállítások módosítása