Tékozló Homár

Jó zárójelentéshez idő kell

2013.04.30. 18:01 | jackyll | komment

Naiv ügyfél egyáltalán nem érzi át, micsoda különleges bánásmódban részesültek, amikor hétvégén alig 6,5 óra várakozás után kapták meg a zárójelentést:

Hétvégén sikerült az egyik jónevű kardiológiai klinikánkon (Asszem tavaly, vagy tavalyelőtt volt az év kórháza) 6,5 órát várakoznia a betegeknek a zárójelentésre. Ez kb annyit jelent hogy az aznap kiszórásra kerülő betegek + hozzátartozóik (néhányan vidékről jöttek fel, mert ugye egy szívműtét után nem illik rögtön vezetni...) reggel 9-től délután félnégyig kóvályogtak a földszinten. Tudjuk hogy milyen helyzetben van az egészségügy, de ez itt nem pénzkérdés, hanem egyértelműen szervezési hiba (leszarom az egészet) következménye volt.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reaper Man 2013.04.30. 23:32:17

@Warlimont: Ha cinikus akarnék lenni, megkérdezném: ha annyi "fizetős" beteged volt, akkor most mit keresel Svédországban??? :D
A betegeket igenis lehúzzák felesleges ellátásokkal, csak a hálapénz vagy egyéb lóvé miatt, ami egyre kevesebb (naponta látom, nem most találtam ki). Csak egy példa: terhesgondozás címén havi megjelenés a magánrendelésen... Tudtommal egyetlen országban sem indokolt a terhesség alatt ennyi szakorvosi vizsgálat (pláne, hogy egy magánrendelésen semmi érdemi (értsd: labor, UH, vagy bármi, amiből megtudhatunk valamit) nem történik, de jó érzés a 8-10 rugót számla nélkül zsebre tenni... :-) Hadd ne magyarázzam, hisz Te is tudod...

Reaper Man 2013.04.30. 23:34:14

@Warlimont: És ez így helyes. Tesóm gyereke (Ny-Európa, de nem írom le, hogy hol) beteg volt, kihívta lakásra a gyerekorvost... Kis is jött, 180 € ellenében... :D

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.30. 23:35:31

@Warlimont: Én is így gondolom.

@Reaper Man: "ha annyi "fizetős" beteged volt, akkor most mit keresel Svédországban???"

Na, ez most hülye kérdésre sikeredett. Én is eltöltöttem pár évet külföldön, mielőtt végleg hazajöttem.

Reaper Man 2013.04.30. 23:37:23

@atpijkamo: Kurva sok háziorvossal találkoztam régebben, és láttam mit művelnek ellátás címéb. Kb. 20-ból egy, jobb helyeken 10-ből egy olyan, mint a Tied, hát örülj neki... :D Egyből ne csináljunk statisztikát...

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.30. 23:40:14

@Reaper Man: Persze. De mondom, én minden orvosommal meg voltam elégedve.

Na jó, fél évszázada egy orrfülgégész megfingatott, most is szenvedem a következményét.

Reaper Man 2013.04.30. 23:42:29

@atpijkamo: Ha nem eü-ben dolgoztál, nem hiszem, hogy érdemben el tudod dönteni, hogy ez hülye kérdés volt, vagy nem... Én is dolgoztom külföldön, és ismerősök révén elég sok közvetlen infóm van, nem a levegőbe beszélek ezzel kapcsolatban... Írhatnék konkrétumokat is, de nem egy ilyen csöves Homáros szaron fogok... :D

Reggie 2013.04.30. 23:46:48

@Lapos Elemer: A praxis blogrol mindenkit kitiltanak, akinek sajat velemenye van. A blog tulajdonosa valami kommancs/avos ivadek lehet(talan lendvaie) es szeret cenzurazgatni.

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.30. 23:50:47

@Reaper Man: Mindegy, hogy mi a témakör. Cipész vagy agysebész, nem árt világot látni. Nem mindenki a megélhetésért megy külföldre.

Különben ez a homár egy jó dagonya. Most nincs élet, de egyébként kitűnő emberek fordulnak meg itt. Leszarom, hogy csak nyolc általánosa van, ha vág az esze, mint a borotva. Egy jó napon fetrengek a röhögéstől. Ezt máshol nem találom meg.

Persze orvosok közt, aki nem orvos, az nem ember.

Reaper Man 2013.04.30. 23:51:00

@Reggie: Vagy fityiszes/jobbikos, azok is ugyanolyan faszfejek, legyél polkorrekt, légyszíves... :D

England win The Ashes! 2013.04.30. 23:55:02

@atpijkamo: "...de egyébként kitűnő emberek fordulnak meg itt."

Jut eszembe: Cicmen és Kitalátor mostanában nem inaktív kicsit?

Reaper Man 2013.04.30. 23:56:11

@atpijkamo: Én orvos vagyok, gondolom ez már leesett. És nem a beképzelt fajtából, asszem. De azt kurvára rossz néven veszem, amikor mindenféle iskolázatlan tahó paraszt - pl. az emlegetett Praxis blogon - meg akarja nekem magyarázni, hogy orvosként ilyen meg olyan meg amolyan stílusban kellene írnom...

Reaper Man 2013.05.01. 00:02:53

@atpijkamo: Ismerem az orvosok nagyképű és "felsőbbrendű" attitűdjét... Minél hosszabb idő alatt, és minél rosszabb eredménnyel végezte el valaki az orvosi egyetemet, annál inkább megmutatkozik ez... Nálunk is csak a leghülyébbek írják dr-ral az aláírást... Nekem soha eszembe sem jutott... :D

vénszivar 2013.05.01. 00:04:38

@atpijkamo: Mi volt az a fül orr gége problem?

A praxisról engemet is, már vagy 2 éve kiraktak.

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.01. 00:07:49

@Dr Jozef Vengloš: És sün kolléga az smafu? Vászka, yipyupp, salapapa...

@Reaper Man: Akkor titkold, hogy orvos vagy, nem lesznek akkora elvárások. Én se hozakodom elő a származásommal.

"csak a leghülyébbek írják dr-ral az aláírást"

:)) Eddig még sose volt rá szükségem.

vénszivar 2013.05.01. 00:10:13

@Dr Jozef Vengloš: Cicmen nem annyira.
A kilátor már régebb óta, de tegnap v. ma "láttam". Vászka kihagyott pár napot, de megjelent.
No s Igi?! Kb. 4-5 napja nem jön, ahogy meg is ígérte, nem úgy mint a Háry! De Igivel nemrégen beszéltem, megvan...

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.01. 00:10:58

@vénszivar: Arcüreg gyulladás. Az érzéstelenítésre hittem, hogy a kezelés. És minden előzetes megbeszélés és figyelmeztetés nélkül felszúrta az az állat. Pedig inkább kikúráltam volna. Azóta mindig begyullad azon az oldalon.

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.01. 00:12:57

@vénszivar: "kiraktak"

Nézd meg mikor regeltem. De én a kommentkom miatt.

Reaper Man 2013.05.01. 00:14:45

@vénszivar: A Praxis egy kibaszott nagy hányás, Cenzorillát párszor télleg elküldtem a bús faszba, mert ahelyett, hogy örültek volna, hogy amikor hozzászóltam, és volt 400 komment (amúgy 10-20-50) és egy napig címlapon volt, a szóhasználatomat fikázták... És télleg totál igénytelen kamu posztok voltak fent, kb. olyanok, mint ez... :D

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.01. 00:18:31

@Reaper Man: Útálom a kamu posztokat.

Ha címlapos az nem oyan nagy baj, sok félőrült idióta bevetődik, de néha néhány gyöngyszem is.

vénszivar 2013.05.01. 00:18:35

@atpijkamo: "ELTALÁLTAM"! Csak egyszer voltam eddig kórházban s nekem is az volt. 7 öblítés után műtét... Jó szar volt az egész, de túléltük.:)
Nekem azóta SEMMI! A doki azt mondta, hogy hagyott egy kis nyílást a szájüreg felé, hogy ha van valami, akkor az ott "lecsoroghat", igaz az idővel be szűkülhet.

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.01. 00:20:06

@vénszivar: Legalábba választás szabadságát haggyák meg! Mondjuk, hogy melyik sarokban akarok meghalni.

Reaper Man 2013.05.01. 00:20:27

@atpijkamo: Sose szoktam magamtól reklámozni, de amikor eü. témában megjelenik 87 komment, amiből 83 totál faszság, akkor néha nem bírom megállni (pláne, ha szakmába vág), hogy ne szóljak hozzá, és akkor a 70 feletti IQ-val rendelkezők rögtön levágják, utána már nehéz titkolni, meg kapom az ívet, hogy orvos létemre hogy írhatok ilyen stílusban, stb...., szóval nem egyszerű... :D

vénszivar 2013.05.01. 00:26:24

@Reaper Man: Anno s ott még teljesen kulturáltan, DE bizony megemlítettem, hogy nevetséges, hogy a körzeti dokik heti 15őrát rendelnek... Az havi 60 óra! Akkor kaptak viktortól 20-30% fizú emelést.
Mifelénk pénteken már csak ügyelet van!
Tehát P-Szo-V nincs körzeti doki, panaszkodom úgy, hogy HA évente kétszer megyek hozzá.

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.01. 00:33:05

@Reaper Man: Nem tudom milyen stílusban nyilvánulsz meg ott, de nem gondolod, hogy egy icinyke-picinykét vissza kéne venned? :))

Reaper Man 2013.05.01. 00:34:22

@vénszivar: Jobb, ha erről itt most nem fejtem ki a véleményemet... Átgondoltam, nem fejtem ki...

Reaper Man 2013.05.01. 00:36:27

@atpijkamo: Gondolhatnám, de inkább azt szoktam gondolni, hogy a stílust mindig azok fikázzák, akik a tartalmat nem képesek... :D

England win The Ashes! 2013.05.01. 00:38:40

@atpijkamo: salapapát és yippyuppot ezer éve nem láttam. Sün szerintem időnként idenéz egy másik nick alatt. Vászka átszokott a cinkre.

Nekünk már csak a fonnyadt zöldség maradt. :(

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.01. 00:40:10

@Reaper Man: :))

@Dr Jozef Vengloš: De ma is volt pár frisshús. Mondjuk a pepszis.

Atörökk 2013.05.01. 00:43:15

Ez ám a velős poszt.
Régen minden jobb volt. A posztolók hülyébbek voltak. Sokkal több sületlenséget tudtak írni.

vénszivar 2013.05.01. 00:47:04

@atpijkamo: Megnéztem a lapodat. Miért vagy 4 napos s 133 kommentes? Mit indítottál újra?

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.01. 00:49:19

@vénszivar: Mondtam. A kommentkomról lökek ki. Inkább mindenhez az új inkarnációmat használom.

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.01. 00:50:55

@atörökk: :))

Egyedül te nem voltál lököttebb régen.

vénszivar 2013.05.01. 00:52:20

@atpijkamo: Mondtad-mondtad! nem értettem, nem értem. Röviden miért?
Megdugtad a főszerk. nejét v lányát?:)

England win The Ashes! 2013.05.01. 00:52:41

@atpijkamo: Ja, télleg! Bár az a gyanúm, hogy az valami régi motoros volt, új köntösben. :)

@atörökk: Nehogy azt mondd, hogy azokban még volt anyag! :D

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.01. 00:56:00

@vénszivar: Ez a legszebb benne, nemtom miért. Semmit nem rosszalkodtam. Olyan vagyok, mint egy szűzlány.

vénszivar 2013.05.01. 00:58:15

@atpijkamo: OK. De a pepsit átnéztem. Ha 4-5-6 új volt, de mind csak 1X. szerintem semmi extra... mire gondolsz!?

vénszivar 2013.05.01. 01:01:51

Késő van! Reggel locsolás, ásás ültetés... kocsi kozmetika (optikai tuningolás).

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.01. 01:03:19

@vénszivar: Ja, nem úgy pepszis. A Kata.

Egyéves Önkéntes 2013.04.30. 14:37:51
@Sziasztok, Kata vagyok: Nincs egy Pepsid?

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.01. 01:13:00

@vénszivar: "kocsi kozmetika"

Évente egyszer én is lemosom. A maradék három alkalommal asszonypajtásnál szakad el hamarabb a cérna, és lemosattya.

vénszivar 2013.05.01. 01:13:11

@atpijkamo: Ja a rendörtáblalopósban elsőzött s feltűnt, hogy utána kérkedett vele s NEM úgy mint egy kezdő... jó éjt egyeseknek.

LÉPEM!

England win The Ashes! 2013.05.01. 01:14:56

@vénszivar: Biztos beszólt, hogy "C'mon Toffies". :)

(Sixx közismerten pudli-drukker.)

England win The Ashes! 2013.05.01. 01:19:31

De csitt, fociról egy szót se, mert a gondolatrendőrség megint beugat, mint az előző posztban tette. :D

(Azért remélem, este a bőrgatya megszorongatja a bárcások tökét.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.01. 02:04:04

@vénszivar: meglocsolod a bodzat es lemosod a trabantot?

Karipapa01 2013.05.01. 05:22:11

Pár éve egy üzemi balesetben leszakadt egyik ujjam és megroncsolódott a jobb kézfejem. A mentők percek alatt bevittek az ambulanciára, ahol a sebészek megszakértettek és kiküldtek az ott várakozó betegek közé. Kis idő múlva a sebem elkezdett vérezni és amikor már vértócsában álltam a többi beteg is felháborodott és kezdődött a cirkusz. Kijött hozzám a sebész és azonnal vittek a műtőbe. A műtét közben az egyébként rendkívül szimpatikus sebész a következőket mondta: ne haragudjon uram, hogy eddig nem foglalkoztunk magával. A kollegákkal már két órája zárójelentéseket írogatunk és még jelentős restanciáink vannak. Nem számítottunk a hirtelen intenzív vérzésre. Beleéreztem magam a problémáiba hiszen én, mint egy ipari üzemben dolgozó hibaelhárító-karbantaró is egy szaros 10 perces javítás után is legalább fél órát töltök a dokumetációkkal, amit szigorúan megkövetelnek ( ISO 9002, HACCP, hibajelentő, javítási napló, felhasznált anyag, aláíratni, gépre felvinni, összesíteni... stb.). Mindezt olyan átgondolt megfogalmazásban, hogy egyértelmű legyen és utólag ne legyen támadható. És akkor mit várunk egy egészségügyi intézménytől, ahol nem ega szaros beletörött csavarról, hanem emberek egészségéről, életéről van szó? Nevetséges...

lüke 2013.05.01. 07:39:21

miért várták?
hagyták volna ott s küldjék ki postán
(90 éves apámmal is ezt csinálták, egy óra után otthagytuk)
ha kész a záró ,5 perc a kinyomtatása!

Selyem hernyó 2013.05.01. 07:52:27

Gondolom hétvégén ügyelet van, az orvos a zárójelentés kiadása, megírása mellett még 100 beteg + minden beteghez számoljunk 2 érdeklődő hozzátartozót informál "doktor úr a mama nem válaszol, rohanjon gyorsan" és lát el. 6.5 óra szerintem még nem olyan rossz emellett. Hétvégén adminisztrátor sincs, az orvos egy maga intéz mindent. Beteg persze mindig rohan haza, pláne ha egyedülálló, nyugdíjas és hétvége van, ezt is meg kell érteni.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.01. 07:55:19

SZép május elsejét!
Éljen és virágozzon népünk büszke hada. Vonuljunk elvtársak a szokott úton, és ne felejtsünk el integetni, népünk dícső vezérkarának, mert még soha nem volt ilyen becsületes, tisztességes, és szakértő vezetőink. Hipp-hipp hurrá.
Legyen mától kezdve kicsiny hazánk neve Kelet-Korea.

England win The Ashes! 2013.05.01. 08:13:16

@Manyecska: Jó.

Csakhogy van itt egy kis probléma. Ugyan szép, napsütéses a reggel, de nulla fok. :)

CID 2013.05.01. 08:16:38

@batgirl: Nézz ki az ablakon, ott van már a nagy fekete autó?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.01. 08:18:21

@Reaper Man:
- Pécsi Szívcentrum, az nevezhető kardiológiai klinikának? Állami hely...
- Ha a zárójelentés kiadása nem ügyeleti tevékenység, akkor miért adják ki ügyeleti időben?

England win The Ashes! 2013.05.01. 08:20:21

@CID: Igaz.

Az, hogy nekem munkanap van, már jobb?

Apropó, jobb: olvasom, hogy jobbikos állatsimogatás lesz a Hajógyárin. Hát ki a francnak van gusztusa a Novákot vagy a Zagyvát simogatni?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.01. 08:20:26

@Reaper Man: "Ismerem az orvosok nagyképű és "felsőbbrendű" attitűdjét... Minél hosszabb idő alatt, és minél rosszabb eredménnyel végezte el valaki az orvosi egyetemet, annál inkább"

Annál kevésbé nevezhető orvosnak.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.01. 08:22:24

@CID: na most mért? csak dicsérő szavakat mondtam!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.01. 08:23:30

@Dr Jozef Vengloš: szívlapáttal is lehet simogatni? mert akkor megyek..

CID 2013.05.01. 08:26:54

@Dr Jozef Vengloš: Az szar ügy.
@batgirl: Ne tetézd, ne tetézd( én gereblyére gondoltam:D

England win The Ashes! 2013.05.01. 08:50:05

@CID: Azért nem annyira. Nekünk a hétfő lesz szabadnap.

Manyecska 2013.05.01. 09:20:29

@Dr Jozef Vengloš: a Marci megérdemli, mindenesetre:DDD Viszont vannak kecskék is /:DDD/ asszem,..@CID: hmmmm?:DD

Manyecska 2013.05.01. 09:21:52

@Dr Jozef Vengloš: jó kifogás! húsvétkor 6 fokban szakadó esőben és szélben strandoltam:D!

2013.05.01. 09:28:23

@Manyecska: húsvétkor 6 fokban szakadó esőben és szélben strandoltam:D!

Hülye dolgaid vannak!

2013.05.01. 09:30:33

Na mi van a dokikkal? Én is tapasztaltam, hogy némelyik olyan hülye tud lenni mint a segg!

Manyecska 2013.05.01. 09:31:41

@Cicmen: húsvét volt, hagyományőrző locsolkodás a zégből!! Különben úszni voltam..
Jövő héten a nyák napja lesz.

Manyecska 2013.05.01. 09:32:51

Jövő héten. Hülye. Hétvégén. Holakommentem?

Manyecska 2013.05.01. 09:34:33

Valami Ricsit kergetnek itt az utcán. Lehet hogy kecske. Nemtudom. Kommunista állat az is.

2013.05.01. 10:02:49

@atpijkamo: Akkor löklyél egy viccet!

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.01. 10:08:44

@Cicmen: Az nem úgy van. Ahhoz ihlet kell. Na, azért megpróbálom.

- Jé, maga pont úgy néz ki, mint a harmadik férjem!
- Hány férje volt?
- Eddig kettő.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.01. 10:10:34

@atpijkamo: Már a harmadik feleségem temettem el... de eddig ez tiltakozott a legjobban.

2013.05.01. 10:11:16

@atpijkamo: A kisvárosi bankfiók igazgatója hajnali kettőkor váratlanul hazaérkezik egy többnapos konferenciáról. Hogy ne ébressze fel a feleségét, nem gyújt villanyt, hanem töksötétben beóvakodik a hálószobába és csendben levetkőzik, aztán lerakja a ruháit egy székre. Éppen be akarna bújni az ágyba, amikor megszólal a felesége:

- Drágám, iszonyú fejgörcsöm van, hoznál nekem innen a szomszéd patikából valami fájdalomcsillapítót? Csak arra kérlek, ne gyújtsd fel a lámpát, mert a fénytől még jobban hasogat...

Az igazgató csendben visszaöltözik a sötétben, és becsenget az utca másik oldalán lévő patikába.

- Elnézést, hogy felkeltettem, mondja a patikusnak, de valami gyorsan ható fejfájás csillapító kellene a nejemnek.
- Máris hozom, mondja a patikus, de nem haragszik, ha megkérdezem, hogy miért hagyta ott a bankot?
- Dehogyis, miből gondolja, hogy otthagytam a bankot?
- A tűzoltóegyenruhából...

2013.05.01. 10:13:31

@ColT: Már a harmadik feleségem temettem el..

-Miért hunytak el?
-Kettő gombamérgezésben.
-És a harmadik?
-Nem akarta megenni a gombát!

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.01. 10:15:03

@Cicmen: :))

Egyik este a haverokkal voltam bulizni. Megígértem a feleségemnek, hogy éjfélre otthon leszek. Az órák gyorsan múltak, a sör jól csúszott. Hajnali három felé, tök részegen hazaindultam.
Épp az ajtón belül voltam, amikor a kakukkos óra háromszor kakukkolt. Hirtelen, mivel tudtam, hogy a feleségem valószínű felébred, kakukkoltam még kilencszer.

Igazán büszke voltam magamra, hogy ilyen gyors és eszes megoldást találtam még részegen is. Másnap reggel a feleségem megkérdezte, hogy mikor értem haza. Erre én mondtam, 12-kor.
Nem látszott felindultnak egyáltalán. Mázlim van, gondoltam. Viszont megjegyezte, hogy új kakukkos órát kell szereznünk. Mikor kérdeztem tőle miért, így felelt:
- Hát, tegnap éjjel kakukkolt 3-szor, majd azt mondta "a kurva életbe!", azután még 4-szer kakukkolt, majd megköszörülte a torkát, kakukkolt még 3-szor, kuncogott egy darabig, majd kakukkolt még 2-szer. És azután egy nagyot fingott.

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.01. 10:18:08

@ColT: :))

Összetört luxusautó mellett ácsorog az országúton egy öreg paraszt. Arra jön a rendőr, és megkérdezi
- Mi történt itt, Pista bácsi?
- Erre jött egy politikusokat szállító autó, és felcsavarodott a fára.
- Na, és hol vannak a politikusok?
- Hát azokat szépen eltemettem.
- Mind meghaltak?
- Volt, amelyik azt nyöszörögte, hogy ő még él, de tudja maga is, hogy ezek mindig hazudoznak.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.05.01. 10:57:24

Mi ebbõl a nagyigasság? Paraszt soha nem veszõdik záróval!

Atörökk 2013.05.01. 11:54:19

@Dr Jozef Vengloš:
Akkor még inkább csak ittak, az anyag nem volt ennyire elterjedt. :)

Manyecska 2013.05.01. 12:37:29

@atpijkamo: Többen azt üzenik, inkább imádkozz értük, öcsém!

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.01. 12:56:49

@Manyecska: Nincs protekcijóm egyik oldalon se. Se a szociknál, se a fityisznél, se a mennyben, se a pokolban. Akiért én imádkozok, az nem köszöni meg.

McZozo 2013.05.01. 15:05:55

o ha ennyi lenne csak a problema a magyar korhazakba. nekem anno majdnem levagtak a labam ha hagyom vizsgalat nelkul csak mert felpolcolo keret megnyomta a vadlimat az egesz napios polcolas kozbe es ott piros lett ok meg ugy gondoltak ez gylladas es a kis doki az aznap bejovo profnak meg akarta mutatni o mennyire hatekony es gyors. Igy megbeszeles nelkul este 11 korul jot thogy o tol a mutobe en meg mondtam max a biciklit tolja a kocsmaba mert hozzam nem nyul. Majd masnap a pataliamat kovetoen kiderult hogy semmi nincs a labamba de ok mar kaszaboltak volna.
Es ebben a korhazban "Szent Laszlo" ez csak egy volt a sok kozul. Az orvosk noverek betegkezelese hozzaallasa megerne egy kulon miset.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.05.01. 15:56:41

Nem olvastam a kommenteket, úgyhogy kissé félve kérdezem:
- A poszt toló mennyire örült volna, ha a hozzátartozójának vagy pláne neki magának nem végzik el az életmentő (esetleg nem is tervezett, hanem sürgősségi) műtétjét, hanem ahelyett az orvosi team zárójelentéseket pötyögtet/diktálgat és írogat alá?
- Megpróbált leadni egy megcímezett, febélyegzett borítékot, hogy küldjék ki postán a zárójelentést? Olyan 500 Ft-ért elég vastag borítékot kivisznek elsőbbségi ajánlottként. Szinte minden kórházban, rendelőintézetben ki van valahova írva ez a lehetőség.

VT Man 2013.05.02. 10:05:05

@*Vörös Szonja*:
"Sosem volt más műtétem, de ezt, így, bármikor megismételném, nagyon vicces volt. Ami utána volt, 3 nap, "ellátás" címén, viszont egy totális katasztrófa. A legkevesebb, hogy a betegek egymáson cserélték a kötést... de felőlük akár éhen is halhattunk volna."

A 3 nap ellátás valószínűleg azért kellett csak, hogy a kórház kiszámlázhassa az állam (OEP) felé.

Nem csoda, hogy a betegek akár meg is pusztulhattak volna, hiszen ilyenkor (már?) nem számít a beteg állapota, csak az, hogy "jelen legyen", és csörögjön a kassza.

A posztolóhoz: abszolút jogos a panasz. Ha a zárójelentés elkészítése 10-20 perc, akkor mindegy, hogy mikor, de úgyis el kell készíteni. Az még rendben, hogy nem ezzel kezdik az orvosok vagy asszisztensek "csúcsidőben", de 6.5 óra azért messze nem reális.

Szarnak bele az egészbe.

És ez nem csak a posztoló tapasztalata, hanem a saját is.

Ha jól tudom, van egy olyan szabály, hogy a zárójelentést alá kell írja a beteg, addig nem fizet az OEP a kórháznak. Ezért, ha a beteg komolyan azzal "fenyegetőzik", hogy lelép, általában összekapják magukat a nővérek és asszisztensek.

Ugyanakkor ha valaki rendszeresen jár ugyanabba kórházba, akkor nem biztos, hogy rosszban akar lenni a személyzettel.

VT Man 2013.05.02. 10:07:33

@Reaper Man:
"Csak egy példa: terhesgondozás címén havi megjelenés a magánrendelésen... Tudtommal egyetlen országban sem indokolt a terhesség alatt ennyi szakorvosi vizsgálat (pláne, hogy egy magánrendelésen semmi érdemi (értsd: labor, UH, vagy bármi, amiből megtudhatunk valamit) nem történik, de jó érzés a 8-10 rugót számla nélkül zsebre tenni... :-) "

Ezt pontosítanám:

Magyarországon kívül nincs a világon még egy ilyen GAZDAG ország, amely megengedhetné magának a terhesség és szülés alatt folyó pénzpazarlást.

Nincs még egy olyan egészségügyi rendszer, ami annyira GAZDAG lenne, hogy például feleslegesen 3 napig tart bent kórházban egészségesen szült anyákat.

És akkor panaszkodnak, hogy nincs pénz?

Igen? Nincs pénz? Akkor miért pazarolják??

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.02. 10:13:58

@VT Man: A pazarló koldus esete. Ugyanez a MÁV, BKV, ...

Panelproli 2013.05.02. 14:10:59

Apósomat 5 hónapig kezelték tüdőgyulladással. Hiányos ismereteim ellenére én másra gyanakodtam, de a fiatal doktornő közölte, ki vagyok én, hogy kételkedem az ő szaktudásában? Mindezt négyszer sikerült kierőszakolnom tőle.
Ötödik hónap után, mikor apósom rám nézve megkérdezte én ki vagyok, úgy döntöttünk bevisszük a Bajcsy kórház neurológiájára.
Főorvos asszony szerint semmi nem indokolta sem a CT, sem az MR vizsgálatot és különben is, nincs hely.
Ennek ellenére kifizettem azt a nem kevés pénzt a vizsgálatra.
Hirtelen lett hely, de ez nem kirívó eset.
Az viszont igen, hogy amikor a fő"orvos" asszony meglátta, hogy apósomat készítik a vizsgálatra, fellengzősen megkérdezte:
-Na, sikerült elintézni? Árulja el kinek könyörgött? Mondja el, mert úgyis megtudom.
Mondtam, kifizettem.
Válasz:
-Na ja, pénzért mindent el lehet intézni.
Közöltem vele, a vizsgálati díj feléért őt is elintézem úgy, hogy senki nem találja meg.
Kiborult, de mondtam neki pontleszarom.
Pár nap múlva felhívtam a fiatal tüdőgyógyászt és szóltam neki a prosecturán megnézheti a tüdőgyulladásos beteget, aki tüdő rákban meghalt agyi áttéttel, mielőtt a tüdőgyulladása kikezelése megtörtént volna.

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.02. 14:22:13

@Panelproli: "Közöltem vele, a vizsgálati díj feléért őt is elintézem úgy, hogy senki nem találja meg."

Áááiiiííí! Ezt nagyon durván megmondtad. Innentől biztos nem voltatok puszipajtások. :))

Sajnálom az apósodat.

"meghalt ... mielőtt a tüdőgyulladása kikezelése megtörtént volna."

Erre mondja az orvos, hogy pedig még lett volna néhány öteletem.

Panelproli 2013.05.02. 14:32:26

@atpijkamo: Árnyaltan fogalmazva dokinő nem jelölt a fészen.
Néhány hónappal később a Gizella utókezelőben futottam össze vele, éppen egy eltartási szerződésbe köpött bele. Az eltartó tudomása nélkül kilopták az idős nénit a néni lányával szövetkezve aki 14 éve lemondott róla. Egy vecsési öregek otthonába "lopták", amiről sokat lehetett hallani. Ti.: engedély nélkül működtetett öregek otthona volt, ahol nem törődtek a betegekkel és pár hónap alatt 14-en haltak meg. Mikor megtaláltuk a nénit, késő volt. Kiszáradással intenzívre került és pár nap múlva meghalt. Dokinéni azóta is büszke képviselője az egészségügyi rendszernek.

Panelproli 2013.05.02. 14:35:29

@atpijkamo: A lényeg lemaradt. Néni lányának azért lett sürgős a "viszavétel", mert az anyukája rákos lett. És akkor jött "azeltartónemgondoskodikaz anyukámról" Megértem, hogy sürgős lett neki, hiszen bukta a lakást. De a hülyéje saját maga gyorsította meg az ügy végét!

`atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.05.02. 14:36:45

@Panelproli: "dokinő nem jelölt a fészen."

:)) deciki.blog.hu/2011/04/05/prosztata_2

A többire nincs szavam.

Panelproli 2013.05.02. 14:39:22

Biztosan kívételes prosztatája lehetett. :-))

katalinus 2013.05.03. 20:33:08

@Selyem hernyó: egyetértek

javasolom a síró főkommentelőnek, alias panaszolónak töltsön el egy hónapot mint orvos egy bármilyen kórházban, próbáljon megélni a kezdő orvosi bérből albérletben mondjuk két hónapig, közben ügyeljen 4-8 alkalommal, mindezt mindenféle szakmai perspekítva nélkül, mert a kicsinek a rabszolga kuli jut az egészségügyi hierarhiában.
Sok szerencsét!

Panelproli 2013.05.04. 11:21:20

@katalinus: Megértem. Mindez, mármint a nehéz körülmények azonban senkit nem mentenek fel attól, hogy emberséges legyen! Nyilván mindenki tisztában van vele, hogy aki ma az egészségügyben dolgozik, az nagyon nehéz körülmények között van. De senkinek nem lesz attól jobb, ha a beteg szenvedi meg ezeknek a körülményeknek az utóhatását.
Az egész rendszer meg úgy hülyeség ahogy van. Miért lenne természetes 6 és fél órás várakozás egy zárójelentésre?!

anarch 2013.05.10. 10:54:47

@Warlimont: Merre vagy hogy kevés munkád van?

Itt a nyugati parton V. Götaland erőteljesen pénzhiány van az állami egészségügyben és ezt úgy oldják meg hogy kevesebb embert alkalmaznak => durva emberhiány és túlterhelés van. Most érik a botrány hogy pl. nincs elég rohamkocsi a forgalomban, mivel _emberrel_ nem tudják felszerelni. Nem töltik fel a pozíciókat hanem a munkát osztják szét a meglevő személyállományon. Ld pl. szabadság pénzben megváltása, túlórák gyűjtése. A magán egészségügyben ez nem jelentkezik, de ők nem foglalkoznak a problémásabb (értsd. kib. drága) ügyekkel.
süti beállítások módosítása