Exkluzív információt szerzett véletlenül a Wizzair árazási szokásairól naiv ügyfél. Alizee a tegnapi egész napos 20%-os kedvezmény délutánján kinézett egy járatot, ami estére már drágább volt, mint ahogy az lenni szokott. Az ügyfélszolgálaton kiderült, hogy a vásárlók számára nem látható sávos rendszerben szórják a jegyeket, amiből az első 35 darab kipörgetése után emelkedik az ár. Hogy miért nem követhető sehol, mennyi van még belőlük kategóriánként, az rejtély:
Ma (azaz ápr. 30-án) a WizzAir 20%-os akciós napot hirdetett, így ezen felbuzdulva elkezdtük a párommal nézegetni a járatokat egy esetleges nyaralást tervezgetve. Sikerült találni egy-két tényleg akciósnak nevezhető, júniusi járatot, majd estére halasztottuk a jegyfoglalást, hogy addig legyen időnk megnézni a szálláslehetőségeket is. Most, este fél 10-kor meglepődve tapasztaltuk, hogy a kora délutánhoz képest 3-4 ezer ft-okkal emelődtek az árak, főként odaútra (két időpontot is néztünk). Mivel a honlapon sehol sincs erről tájékoztatás, gondoltam, érdeklődöm a telefonos ügyfélszolgálaton, netán lejárt-e az akció. Nem az összegről van szó, de menet közben ugyan miért is emelgetnek az árakon?
A telefonos ügyintéző közölte, hogy elfogytak az adott kategóriákban a jegyek. Mivel a Wizznél nincs első és semmilyen osztály, naivan megkérdeztem, hogy akkor ugyan most elsőbbségi beszállással, netán első sorba, esetleg nagyobb lábtérrel kapjuk-e az így megvásárolt jegyeket? (gondoltam, hogy azoknak tartanak fent valamennyit) Mire a hölgy közölte, hogy erről szó nincsen. További értetlenkedésemre elmagyarázta, hogy az akciós jegyek közt is árkategóriák vannak(!), szolgáltatásban ugyan nincs különbség, de ha a 180 fős gépen elfogy az a 35 db jegy, ami a legalacsonyabb árkategóriás, akkor ugyanazért persze fizessek többet(?!).
Miután reklamáltam, hogy ugyan miért nem látható, hogy adott járatra hány db jegyük van az egyes kategóriákból, és hogy egyáltalán miért is nem lehet tudni ezekről a kategóriákról, arra hivatkozott, hogy a honlapon ugyan nincs, de az üzletszabályzatot nézzem át, benne van. Nos, megtettem, persze, hogy nincs. Mindössze ennyi áll benne: "Rendszerint minél hamarabb foglalja le jegyét, annál olcsóbban jut hozzá." - Ez igaz, amennyiben most és nem egy hét múlva foglalom...de egy akciós napon belül, ugyanarra a járatra megváltozik az összeg?
"Járatainkon (így a Visszaigazolásban sem) nem jelölünk ki konkrét üléshelyet. Különleges gondoskodást igénylő Utasok és gyermekkel utazók azonban elsőként szállhatnak be, amennyiben az utasfelvétel megkezdésekor igényüket jelzik. Mindazonáltal lehetősége van külön díj megfizetése ellenében ún. elsőbbségi beszállásra, nagyobb lábterű ülőhelyre jogosító jegyet váltani, valamint a repülőgép első két sorába szóló garantált ülőhelyet biztosító szolgáltatás vásárlására, amelynek részleteiről a Honlapon tájékozódhat." - Itt ugyan említik a külön szolgáltatást, ám kategóriákról továbbra sincs szó.
Felháborítónak tartom, hogy ilyet is megengedhet magának ez a cég, megfelelő tájékoztatás nélkül, ráadásul aki csak estére látja az akciót, anélkül lesz becsapva, hogy tudna róla...
Megjegyzem, még le is nyelném a nevetséges "kategóriákat", ha láthatóvá tennék rögtön az elején, melyikből hány jegy van hátra... mert akkor úgy kell nekem, láttam, mennyi van, lemaradtam róla. De ezzel az erővel holnap a BKV-n is fizettethetnének a buszon felárat, mert a busz fele már megtelt.
Az utolsó 100 komment: