Tékozló Homár

Zöldségmérési problémák az Auchanban

2013.05.13. 13:30 | jackyll | 70 komment

Tömeges mérlegmeghibásodást nem jelentettek a csömöri Auchanban, naiv ügyfél szerint mégis valahogy egyik csomag paprika sem volt egészen 1 kg. A nemhivatalos vélemény szerint összeszáradtak:

A csömöri Auchanban szoktunk vásárolni a családommal. A fiam felvett egy csomag kimért paprikát, és mivel nagyon könnyűnek tűnt a mérlegre tette. Az egy kilogrammnak jelzett csomag csak 87 dkg volt. Gondoltam, nézzük meg a többit is. Azt lehetne mondani, hogy nehéz kimérni pont az 1 kg, de egyetlen csomag sem volt 1 kg, mind kevesebb. Erre megméregettük a burgonyákat. Talált, süllyedt. Mind-mind kevesebb volt. Erre szóltunk egy eladónak, aki futtában csak arra a válaszra méltatott, hogy valószínűleg a paprika "összeszáradt" a csomagolásban. A fiam úgy gondolta megoldja a dolgot, és beletett még a csomagba két paprikát. A pénztáros észrevette a lyukat, és félredobta a zsákot azzal, hogy valószínűleg csaltunk.

Erre a fiam proponálta, hogy menjenek vissza megmérni a csomagot egy eladóval. Én ott maradtam a pénztárnál. A két pénztáros beszélgetni kezdett, mivel nem volt sok vevő.

- Elképesztő, hogy a vásárlók hogyan lopnak. Minap is volt egy öreg házaspár, akiknek a zacskójukra mindössze 7 dkg volt felcímkézve, közben 18 dkg volt az áru.- gondolom ez a diskurzus nekem szólt.
- Sajnálom az öregeket, hiszen a nyugdíjuk nagyon kevés, de lopni akkor sem szabad - mondta a másik.
- Legyenek szívesek nekem megmondani, hogy a vevőknek ha nem szabad lopni, akkor az áruháznak miért? - kérdeztem.
- Miről beszél, asszonyom - kérdezték.
- Az előre csomagolt árukról, mert azokban mindig hiány van - válaszoltam.
- Olyan nincs, mindig pontosan van minden mérve.

Erre végszóra megérkezett az eladó és a fiam, azzal, hogy 1kg 2 dkg a csomag súlya.
- Na ugye, mit mondtam, még több is - reagált diadalittasan a pénztáros.

Jól van, hidd azt, de te is ott vásárolsz esténként, és téged is rendre becsapnak, de lojális vagy a csalókkal és ez a fontos.

Más.

Vettünk a barátnőmmel két-két pár drága combfix harisnyát, szintén ott. Amikor szükségem volt rá, felhúztam és elindultam otthonról. Alig mentem el a sarokig éreztem, hogy az egyik orra kinyílt és vágja a lábujjaimat. Visszamentem és a másik csomagból kivettem az egyiket és újra elindultam. Már bent voltam a belvárosban, amikor látom, hogy legalább 5 cm-es sávban a másik harisnyám szemei felszaladtak. Egy alkalmas helyen levettem és akkor láttam meg, hogy a másiknak meg nincsen meg a sarka.

Este mesélem a barátnőmnek, hogy hogyan jártam. Erre elmondja, hogy neki is kinyílt az orra az egyiknek, és a másikat ahogy felhúzta szétszakadt. Erre fogtuk a harisnyákat és visszavittük az ügyfélszolgálathoz. Megköszönték, de közölték, hogy fehérneműt nem cserélnek, de jó, hogy szóltunk. Annyira jó volt hogy szóltunk, hogy a többi azonos márkájú harisnya, még 3 hónap múlva is a gondolán volt. Gondolom addig, amíg a naiv vevők el nem vitték.

Egy régen naiv vevő, de már résen lévő

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 13:35:02

Vettünk a barátnőmmel két-két pár drága combfix harisnyát, szintén ott. Amikor szükségem volt rá, felhúztam és elindultam otthonról. Alig mentem el a sarokig éreztem, hogy mindenki engem néz. Ekkor benentem a borbélyhoz, és levágattam a aszakállam, hátha akkor nem néznek annyira.

Manyecska 2013.05.13. 13:35:52

"A fiam úgy gondolta megoldja a dolgot, és beletett még a csomagba két paprikát."
Megért nektek egy vegzát?? Aranyból volt az a kurva paprika?? Óanyám..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.13. 13:37:06

Most akkor mi volt? Kevesebb volt, vagy nem?
Manipulációra elég kevés a bizonyíték... Simán elhiszem, hogy kevesebb a kimért cucc, csak azt kéne bizonyítani is.
Meg ezzel nem lehet úgy trükközni, mint a hallal.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.05.13. 13:38:45

" Alig mentem el a sarokig éreztem, hogy az egyik orra kinyílt és vágja a lábujjaimat."
majd
"Egy régen naiv vevő, de már résen lévő"

England win The Ashes! 2013.05.13. 13:40:19

Vödrös combfixet csak a spárból.

Manyecska 2013.05.13. 13:42:20

Nem tudtam hogy már divat a hosszú lábköröm:D..

England win The Ashes! 2013.05.13. 13:43:32

Más: utálom az előre csomagolt zöldséget. Nem a súlytrükkök miatt (azért is), hanem mert nem én válogattam a csomag elemeit.

Jó, a mákot azért nem úgy veszem. :)))

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.05.13. 13:43:53

picasso is ettől kapott ihletet annakidején, hogy a csajnak a lábán volt az orra.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 13:46:06

@Manyecska: "már divat a hosszú lábköröm"

Szerintem is. De a nejem mindig mondja, hogy vágjam le.

Manyecska 2013.05.13. 13:47:07

@zsiráfffff: annál Dalinak százszor jobb rémálmai voltak..!:) kb szerintem! TökÁlat képei voltak..

Kifordított kacagány 2013.05.13. 13:47:08

tanulság: nem kell okosban megoldani, hanem otthagyni a cuccot(az öszeset) ahol van és távozni. kifelé menet pedig megemlíteni a panaszkönyvben, hogy szívesen hagytál volna ott egy nagyobbfajta összeget, de elvették a kedved a költekezéstől.

Manyecska 2013.05.13. 13:48:30

@atpijkamo: hát vágd le a nejed ha annyira kéri..., felőlem, a liberálizmus jegyében:DD..

Bálisó Bozót 2013.05.13. 13:50:51

ósenbol nem veszek paprikát mer harisnyás

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.05.13. 13:51:05

@Manyecska: jaja, bunuel bácsival agymentek cseppet, később persze jól megbánták az éjféli körtömpörköltet! :D

Bálisó Bozót 2013.05.13. 13:55:03

Piacon veszek paprikát ott tök szép combja van a kofanéninek, és fix hogy megvan a kiló. Yehh.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 13:55:44

@Manyecska: Ahogy egyre nehezebben hajlik a hátam, lassan meg fogom kérni.

Ha meg annyira zavarja a kosz a lakásban, takaríccson, vazzeg. Őt mindig egy hónappal hamarabb kezdi zavarni.

Bálisó Bozót 2013.05.13. 13:56:46

@Bálisó Bozót: ósanba be se engednek már annyira szarul nézek ki még harisnyában is

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 14:00:02

@Bálisó Bozót: "fix hogy megvan a kiló."

A piacon fix, hogy nincs meg a kiló. De leszarom, bele van számolva. Az osanban is leszarom, ha nem kiló a parika. Kell ennyi ennyiér? Ha igen, megveszem, ha nem, nem veszem.

England win The Ashes! 2013.05.13. 14:01:04

@Manyecska: Dalíról a Malacot kérdezzétek, ha jól sejtem, ő a szaki a témában. :)

helianthus 2013.05.13. 14:02:00

@Bálisó Bozót: "annyira szarul nézek ki még harisnyában is"
Próbáltad már úgy, hogy a fejedre húzod?

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 14:03:50

@helianthus: ""annyira szarul nézek ki még harisnyában is"
Próbáltad már úgy, hogy a fejedre húzod?"

Próbáltam. Erre a kezembe nyomtak kéccázezer forintot, és kilöktek a bankból.

Bálisó Bozót 2013.05.13. 14:05:16

@atpijkamo: igaz igaz. Fölösleges konfliktusokat szül csak... 1kg paprika X Forint helyett: ekkora csomag paprika X Forint. Jól bekéne vezettetni.

Bálisó Bozót 2013.05.13. 14:08:15

@helianthus: próbáltam de akkor már a szenzoros ajtónál pofára estem, ki se kellett bacniuk. Tudod nem látok túl jól.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 14:27:31

@Manyecska: Én profi vagyok, csak más az életpálya modellem.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.13. 14:35:16

@Bálisó Bozót: akkor jó, már kezdtem azt hinni, hoyg még sem.

2013.05.13. 14:39:53

"Este mesélem a barátnőmnek, hogy hogyan jártam. Erre elmondja, hogy neki is kinyílt az orra "

Mekkora megdöbbenés lehetett újra érezni a szagokat...

vénszivar 2013.05.13. 15:44:20

A légkondis helyiségben kiszárad !?

most melyik: ! vagy ?

Elmentek a pitlibe!!!

vénszivar 2013.05.13. 15:46:05

@batgirl: kijeza bozót?

"maszületett bárány"

helianthus 2013.05.13. 15:49:19

@Bálisó Bozót: :D te hüLe vagy! Ezt szeretem! Isten hozott minálunk, ugye sokáig maradsz?

@atpijkamo: "Erre a kezembe nyomtak kéccázezer forintot, és kilöktek a bankból."
És te szomorú voltál, mert csak százötvezerre volt szükséged, de nem akarták elfogadni a visszajárót. Értem. Nehéz dolgok ezek.

England win The Ashes! 2013.05.13. 15:51:40

@helianthus: Biztos a Ralyfalyzen volt, megemelték a hitelkeretét.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 15:52:42

@helianthus: Egy hülyeamerikai bankrabló rabás után, ha már ott van, még eszközölt egy befizetést. De ehhez elkérték a jogosítványát. ...

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 15:55:28

@vénszivar: "@batgirl: kijeza bozót?"

Malacc 625. alteregója. Már annyian vannak, hogy maga se tudja melyik mit csinál, önálló életre keltek.

vénszivar 2013.05.13. 15:57:30

@atpijkamo: Oszt az mire jó? Unja a saját pofáját...?

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 16:01:15

@vénszivar: Nemtom. De annyira vicces, hogy ezt is megbocsátom neki. Hasonlót cak Cicmen tud. EÖ nem hoz egyenletes színvonalat, a Török meg sokkal cizelláltabb.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.13. 16:05:50

@Dr Jozef Vengloš: Én Hieronyus Boschba vagyok otthon. Na, annak voltak rémálmai, wazze!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.13. 16:07:15

Btw, rémálom- Geronazzo Mari könyvet írt.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.13. 16:10:53

Na, akkor összefoglalom a posztból, és a kommentfolyamból tanultakat:
1./ Harisnyát csak rövid lábkörmű hölgyek vegyenek.
2./ Ha véletlenül mégis hosszú lábkörmű (vagy esetleg repedtsarkú) hölgy vesz harisnyát, akkor, ha kilyukad, nem kell aggódni, még mindig jó lesz bankot rabolni.
3./ Az előre kimért zöldségnél a kilónkénti ár csak tájékoztató jellegű, a csomag nagyságát kell nézni, vagy kiegészíteni a mennyiséget a ráírt tömegre egy másik csomagból, aztán boldogan lehülyézni a pénztárost, hogy így jött ki a feltüntetett tömeg.

Ez eddig három, három a magyar igazság.

4./ (ez a ráadás): Kis ügyeskedéssel 2 dkg-ot lehet nyerni az Auchanban a paprikával, ezért még nem szólnak, sőt ha a fejemre húzom a kilyukadt harisnyát, akkor még kapok 200.000 Ft ajándékot is, készpénzben.

Amit meg eddig is tudtam: FOSAN! De ezt már többször megemlítettem itt a Homáron.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 16:18:23

@agresszív kismalac: Tudom kivagy, nyavalyás. De nem árullak el.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 16:22:17

@agresszív kismalac: "Hieronyus Boschba vagyok otthon"

Félinek is az a szerelme. Én is csípem.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 16:27:20

@vénszivar: Nem irtjuk ki a legjobbakat. az lenne a kontraszelekció.

Atörökk 2013.05.13. 16:50:37

-Anyúúúú! Miniszoknyát akarok felvenni!!!
-Csend legyen!!!
-De anyúúú, már elmúltam 18!!!
-Nem érdekel, Gáborka, akkor sem vehetsz fel.

Tiborfalvi Tibor 2013.05.13. 17:42:24

Fillérbaszás a felsőfokon.

England win The Ashes! 2013.05.13. 17:55:28

@agresszív kismalac: Na jó, de ebből gondoltam:

"A tökéletesség jelképe a sertés. A sertés jezsuita módon halad előre, de nem hátrál meg korunk mocskának közepette. Jómagam fejedelmi sertés vagyok."

:)

NyilasMisi 2013.05.13. 18:03:09

@Manyecska: Nem aranyból, hanem műtrágyából, növekedésszabályzóból és még Isten tudja miből. Én még csak most ültettem ki a palántákat, Pesten meg már a paprikát eszik.

Bálisó Bozót 2013.05.13. 18:36:18

@agresszív kismalac: ígyvan, nincsen malac a bózótban, garantálom.

Megdobbent 2013.05.13. 20:14:22

A nyitott orru ugyfelnek nincs igaza, es a fiat meg lopni tanitja. Azert, ha lanya lenne, nyilvan menne a csaladi markec, igy viszont zoldseges lesz a gyerekbol :(

SarahConnor 2013.05.13. 21:48:07

Szétszórtam volna a paprikájukat az egész eladótérben. Mire összeszedik, tudni fogják a különbséget a 87 dkg és az 1 kg közt.

banpepe 2013.05.13. 22:06:27

A fiam úgy gondolta megoldja a dolgot, és beletett még a csomagba két paprikát.

Örülj neki, hogy nem jelentettek fel lopásért te szarrágó.

Tormas Torontal 2013.05.13. 22:21:57

Spár és CBA nálam már rég tiltó listás.

Nightrood 2013.05.14. 01:29:26

Sziasztok!

Megint kereskedős poszt :D
Megvenni senkit nem kényszerítenek semmit saját döntés.
Valóban igaz az állítás, hogy visszavenni nem kötelesek de ruhadarabokra így a harisnyára is van kötelező minőség felelősségvállalás, ha jól emlékszem akkor a szokásos 6 hó / 6 hó jár rá, bár lehet nem emlékszem jól javítson ha valaki tudja esetleg a pontos számot.

zöcség:
A jogszabály azt írja elő a csomagnak a megadott súlyú NETTÓ tömegű terméket kell tartalmaznia azaz a zacskó amiben van az már nem számít bele a súlyba így a 1 kg 2 dkg-nál is kevesebb lehetett a valós súly.

Viszont utánatölteni szigorúan tilos legfőképp vásárlóknak, már ha másért nem azért mert ki tudja mit is töltöttek bele a 19 999 Ft/kg Zambéziai TV paprikát vagy a 69 999 Ft/kg-os Kínai ugrópaprikát. Arról nem beszélve, hogy lopásnak számít még ebben az esetben is.

Az eladó akinek szóltatok annak kellett volna megoldani a dolgot és szépen bevinni az egészet. A sztoriból nem derül ki hogy ki csomagolta a terméket, de arra következtettek NEM a bót. Ha nem ők akkor a gyártó(csomagoló) a felelős a nem megfelelő töltősúlyért mert nekik bizony számolni kell a száradásból származó súlyveszteséggel. ezért is szokás jó 10-20%-al többet beletölteni az egységcsomagba. Vagy akinek van esze azt írja rá 5 db paprika... Na abba kössé bele :D

Szerintem az lett volna a korrekt ha rácsapnak egy 50%-os kedvezmény matricát és megköszönik.

A pénztárosokra áttérve, hát amellett, hogy sajnos napi 100-500 vásárló is megfordul egynél és bizony ők nem tudják elkerülni az 1% szennyet aki lop csal hazudik :). kicsit befásulnak na és bizony elvárás is hogy nehogy kiadjanak valamit amin ne látszana hogy kóser.

Sajnos komolyan hiányzik a kereskedelemből a folyamatos oktatott munkaerő. Ez azonban nem feltétlen a boltok hibája jelenleg nincs jogszabály vagy kötelező szakképestesí minimum kereskedelemben dolgozáshoz ezért is fordulhat elő, hogy nem megfelelően tájékozottak az ott dolgozók. A másik probléma ha az ember a kis ujját nyújtja már le is tépték a kezét és már a lábait cincálják.

Viszont azt ne feledjük el, hogy a vásárlóknak sincs oktatás a hogyan viselkedj illetve járj el vásárlás közben. Ami annyit tesz hogy lehet egy dolgozó 100%-n vásárlóbarát ha ezt nem képes "befogadni" a vásárló és ezért nem is lehet neki segíteni :)

Üdv
Night

panic_button 2013.05.14. 06:40:18

Harisnyat csak a trafikbol

helianthus 2013.05.14. 09:44:19

@atpijkamo: én nem tudom, ki a kismalac. :(
Viszont tudok egy viccet.
-Nagymama, tudom már, miért mondta a nagypapa, hogy ne menjek a bordélyba, mert olyat látok, amit nem lenne szabad!
-Miért, mit láttál kisunokám?
-A nagypapát.

isti77 2013.05.14. 15:14:44

" Annyira jó volt hogy szóltunk, hogy a többi azonos márkájú harisnya, még 3 hónap múlva is a gondolán volt."

Igazából csak annyit nem értek, hogy a zárszóként leírt szemfülességedből mi hasznod származott, mert az említett esetek egyikéből sem sikerült jól kijönnöd.
A paprikát megbontva és "tömegoptimalizálva" nem vihetted el, a harisnyát nem vették vissza.
Valamint az idézett mondat alapján továbbra is oda jársz vásárolni, ahol sorozatban átb.sznak (különben honnan tudnád, hogy még mindig árulják a selejtet?). Szóval...?

mmormota 2013.05.15. 07:31:34

Posztoló nem mossa ki az új ruhákat vásárlás után?? Minden harisnyát valaha vásárolt nő tudhatná, h mivez ez csupa műszál, vásárlás után langyos vízben finoman ki kell öblíteni h a gyártás és tárolás során megkeményedett rostok fellazuljanak. Utána lesz csak hordható...

szépjuhászné 2013.05.15. 14:35:09

@mmormota: Sőt, a harisnyának a hideg víz még jobb.
süti beállítások módosítása