Naiv ügyfél fennakadt a UPC ügyfélszolgálatának első szintjén. Onnan régebben továbbkapcsoltak a technikai ismeretekkel rendelkező kollégákhoz, most azonban az ügyintéző ehhez 2500 forintos elhárítási díjat helyezett kilátásba, mert szerintük náluk nincs hiba. Naiv ügyféllel eddig ezt 3x játszották el.
Tegnap este váratlanul elment az internet. A kábelmodemen a ledek ugyanúgy villogtak, ahogy szoktak, tehát a hálózati kapcsolat az fennállt, csak éppen az internetszolgáltatás szűnt meg (emaillel, Skype-pal együtt), mindhárom gépen. Tárcsáztam a 1221-et, persze rajtam kívül gondolom még rengetegen tették ezt, mivel “az előrelátható várakozási idő” 10 perc volt. Na, lett abból 15 perc is, amit nem töltöttem tétlenül, mert közben átöltöztem játszóruhába, kerestem egy zseblámpát, bemásztam az asztal alá, áramtalanítottam a modemet, a routert, kikapcsoltam a gépet, újraindítottam mindent, aztán kiiktattam a routert (mert a UPC mindig szegény routerre fogja a problémát), és megint újraindítottam mindent (még a mosógépet is). Végre kicsöngött, a fiatal srác kérdezte, hogy miben segíthet. Hát, mondom, elment az internet. Utána pár másodperc csend, majd a srác azt kérdezi: “És azt szeretné tudni, hogy ez miért van?” Nem, vazze, csak azért telefonáltam, hogy van-e valami ötletük, hogy mivel töltsem az estémet, ha már internet nincs! – gondoltam, de mondani csak annyit mondtam, hogy IGEN. Erre a srác újból végigcsináltatott velem mindent, amit már előtte egyszer megcsináltam, persze ez nem javította meg a problémát. Erre azt mondja a srác, hogy ő látja az én modememet, tehát ők szolgáltatnak internetet a modemig, úgyhogy ha én további hibaelhárítást akarok, akkor az nekem 2500 Ft-omba fog kerülni, beleegyezek-e.
Dehogy egyezek bele, értse már meg, hogy nem az én gépemmel, kábelemmel, routeremmel, de még nem is az ő modemükkel van a gond, mivel a hálózati kapcsolat az fennáll, hanem az a baj, hogy ők a hálózaton keresztül nem szolgáltatnak internetet. De, ők szolgáltatnak internetet, azt mondja okoskám. Mondom neki harmadszorra, hogy hálózati kapcsolat az van, azért látja a modemet, de a hálózaton keresztül nem jön az internet, és kérdezze már meg a munkatársait, hogy hány ilyen hívás volt ma este, mert szerintem nem vagyok egyedül, nemhiába vártam 15 percet. Hát ő nem tud semmilyen központi problémáról, és ezzel ő az ügyet lezártnak tekinti, segíthet-e még valamiben. Ekkor legszívesebben azt mondtam volna, hogy igen, nyalja ki a s**gemet, de a hangfelvétel miatt inkább csak kinyomtam. Érdekes módon a hívásom után 5 perccel teljesen magától visszajött az internet, anélkül, hogy kicseréltem volna a routert, a kábelt vagy a gépemet.
Ezt a UPC már háromszor eljátszotta, szóval nem értem, hogy miért nem ismerik el, hogy igenis van olyan, hogy látják a modemet, van hálózati kapcsolat, de azon keresztül nincs internetszolgáltatás? Az ügyintézők nem tudom milyen tréningen mennek keresztül, de nem képesek megérteni, hogy ilyen igenis létezik! Az esetek 99%-ában az ügyfél routerére fogják a problémát, de még egyszer sem volt gond a routeremmel, mindig ők okozták a problémát, amit aztán szép csendben a hívás után el is hárítottak. Újíthatnának valami piros lámpás kijelzőt, hogy ha ilyen központi probléma van, az ügyfélszolgálatos fiúcskák is lássák, és ne küldjék az ügyfelet rögtön az asztal alá és ne dobassák már a kukába a routerjét.
Az utolsó 100 komment: