Tékozló Homár

Interneten előre számláz az ELMŰ

2013.05.22. 12:03 | jackyll | 27 komment

elmuduplaz.jpg

A karácsonyi nagy tömeges előreszámlázás után most az ELMŰ interenetes felületén futott bele hasonlóba naiv ügyfél. Bankkártyás fizetésnél valahogy becsúszott a júniusi számla a májusi mellé, és semmit nem lehetett módosítani, ezért leokézta:

Ma, azaz 2013.05.17-én be akartam fizetni online az Elmüs számlámat bankkártyával. A rendszer erre ad is lehetőséget! A szokásos módon kiválasztottam a fizetendő számlát (csak és kizárólag azt), majd a bankkártyás fizetésre kattintva elindítottam a folyamatot. Mivel becsületes emberek vagyunk, ezért ez az egy számla volt kifizetetlen, és csak ez jelent meg fizetendőként az E-számla megjelenítés/fizetés menüpont alatt. Miután a sok tovább gombon átverekedtem magam, meglepődve tapasztaltam, hogy a számla értékének közel 2x-ese jelent meg az összegnél. Én, mint földi halandó, nem tudom megváltoztatni az összeget, csak a saját adataim bevitelére van lehetőségem (ez valljuk be, érthető is). Mivel más lehetőségem nem volt, így kifizettem az összeget, gondolván csak valami elírás lesz (tudom, naiv voltam).

A banktól meg is jött az sms a 2x-es összeggel. Azonnal írtam reklamációt, hogy ez most mi? De mivel nem arról híresek, hogy rögtön válaszolnak, így fel is hívtam őket. A nem éppen kedves (értsd arrogáns) nő azonnal le akart koptatni, hogy ez a bank hibája. Meg kellett győznöm, hogy semmi köze a bankhoz ennek, az ő rendszerük kérte le a dupla összeget.

Ebben a pillanatban ért a meglepetés. Rákattintva az aktuális egyenleg és bankkártyás fizetés menüpontra, megjelent egy újabb számla! Szeretném hangsúlyozni, hogy a másik menüpont alatt 1 fizetendő számla volt csak, és én csak azt az egyet jelöltem ki! Ez a számla 2013.06.08-án "kelt"!!! Na most tessék elolvasni újra az első mondatomat! Csak a slusszpoén kedvéért az esedékessége 3 nappal később lesz, 2013.06.11-én. Miután közöltem ezt az ügyintézővel (aki végig hárított), rájött, hogy valami nincs rendben. Kérte, hogy tartsam a vonalat, és utánanéz. Kb 5 perc után  újra jelentkezett, és közölte, hogy nincs hiba a rendszerben!

Megkérdeztem tőle, hogy ő minek tekinti azt, ha egy jövőbeli számla megjelenik, kötelező kifizetnem a jelenlegi számlámmal, mindezt úgy, hogy én ezt nem tudtam se kiválasztani, se a kiválasztást megszüntetni, azaz akaratom ellenére fizettették ki! Azt mondta nem tud mit tenni, majd jelentkezzek jövő hét kedd, szerda környékén. Közöltem vele, hogy itt és most vegye fel a panaszom, és nem akarom emiatt újra hívni őket. Természetesen erre nincs mód, panaszt csak írásban lehet benyújtani, és különben is várnom kell jövő hét kedd, szerdáig, mert csak akkor íródik jóvá az összeg náluk, és csak akkor tudják visszautalni. Ennek ellenére a mellékelt képen jól látszik, hogy a fizetés sikeres volt. Tehát a pénz náluk van. Mindenki vonja le maga a következtetést. Kedden újra felhívom őket, és ha akkor is hárítanak, megy a feljelentés a megfelelő szerveknél.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

holdlányka 2013.05.22. 12:05:00

1.

Vissza a jövőbe :)

holdlányka 2013.05.22. 12:06:32

Értető, egy esetleges katasztrófa, világvége, gazdasági összeomlás esetén legyen már előre befizetve.

England win The Ashes! 2013.05.22. 12:08:20

Ó, hogyaza! Most nézem a méljeimet, bejelentkezett az e.on. Hogy a májuk zsugorodjon olyanra, mint a Stólbucié!

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.22. 12:08:46

Feljelentés? Fizetem átutalással, oszt jónapot.

Bluemotion 2013.05.22. 12:26:16

Váltson T-home energiára és távszámla segítségével nem kell kínlódnia a különböző ügyfélkapukkal, én is ezt tettem.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.22. 12:32:11

@Bluemotion: vagy esetleg váltson távenergiára, állítólag csodát művel..

^LutheR^ 2013.05.22. 12:34:11

2013-ban körberöhögöm azt a site-ot, aki a "Nem megfelelő Browser" felirattal próbálkozik.

Nem akarok reklámozni, de Díj*eten te döntöd el, melyik számlát mikor és hogyan fizeted.

Warnika 2013.05.22. 12:40:37

én úgy emlékszem ki lehet választani, hogy melyiket akarod befizetni. azért emlékszem rá, mert volt egy kérdéses késedelmi kamatom külön soron és én azt fogtam és nem fizettem be, majd törölték is onnan....

vénszivar 2013.05.22. 12:47:53

Nekem nincs netem...
Ez is az anyósomé! Kapjon AZ guta ütést!!! De jó sokat!

A szolgáltatók meg rohadjanak MEG! :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.22. 12:53:23

Nem kellett volna kifizetni. Illetve ha igen, akkor simán a következőket, amiket előre kifizettél, nem.

Diginél pl. utalvánnyal lehet így előre fizetni, és akkor a következő hónapokban nullás számlákat küldenek :D

bobsys 2013.05.22. 12:56:43

Ott basztad el, hogy befizetted. Miert nem akkor hivtad oket amikor latad, hogy nem stimmel az osszeg?

Egyéves Önkéntes 2013.05.22. 13:06:47

@^LutheR^: a díjnet mekkora jutalékot kér?
nem találom a lapjukon.

Egyéves Önkéntes 2013.05.22. 13:08:16

na megvan: ingyenes.
annyit én nem akarok érte adni!

Destroyah2 2013.05.22. 13:08:52

vödrös áramot csakis a spárból!

nem_vagyok_dj 2013.05.22. 13:32:08

Én díjneten fizetem, és nálam is megjelent a következő számla, csodálkoztam is, mert a májusit már érkezése utáni nap kifizettem így nem volt befizetetlen számlám. Aztán jött egy mail, hogy számla érkezett az elműtől. De megnyugtató, hogy nem csak nekem. Majd fizetés után kifizetem nekik, nálam is 11-e a határidő.

Manci néni, a szomszéd 2013.05.22. 14:22:25

Tessék drágáim, már megint nem hallgattatok Manci nénétekre!

Megmondtam: csak csekk!

vénszivar 2013.05.22. 14:26:39

@Manci néni, a szomszéd: Néném ám maga a tudja kinek...!!!

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2013.05.22. 15:20:44

Online tarifán gondolkodok én is, csak a szerződést kellene visszaküldenem aláírva... de... nemtom mi a trükk...
Szerintem is küldjék csak a jó öreg csekket...

FDToth 2013.05.22. 17:20:44

Nekem is dupla jött, de az összeg stimmel, az év végi elszámolásnál pedig ha többet fizettél, akkor úgy is 'visszakapsz' :)

Baluci 2013.05.22. 19:01:41

Irigyelem az illetőt, hogy ilyen adakozó! Nekem ilyen problémám jó ideig nem lesz. Konkrétan március-április csekkek, utalni valók hevernek szanaszét a lakásban... Bár csak én is "előre fizethetnék"!

valerio 2013.05.22. 19:13:21

Áhhhhhhhh, én havi leolvasós vagyok, és egy hónapja a "normál" számla mellé kaptam egy igencsak vastagot. Uzsgyi az ÜFSZ-ra, kérdem, hogy mi a kuglóf az. Szemlesütve, rebegő szempillákkal bevallotta a (nagyon csinos) kisasszony, hogy ez csak amolyan "ijesztegető" számla, ha véletlen elfelejteném leolvasni, akkor ezt kell befizetni. Kérdeztem, hogy ez hol van ráírva? Hát sehol... Huhhhhhhh. Nem is felejtem el leolvasni ezentúl sem;))))

Lady Ann 2013.05.23. 09:14:15

Na én ezért kértem csekkes fizetési módot...

bigmac 2013.05.25. 23:57:03

@Baluci: Jah az ilyeneket én is szoktam irígyelni....ez a legnagyobb problémájuk(de azért be tudta fizetni...még ő a becsüteletes és nem burzsoá...pfff

azarcakimeghúzottegymarslakót 2013.05.27. 12:20:36

Sajnos ezt játssza a drága Elmű nálunk is... Havi lejelentős - csekkes fizetős vagyok, és pénteken megkaptam a júniusi és júliusi áramszámlámat. K..va nagy jósok dolgozhatnak náluk, ha már májusban tudják, mennyit fogok fogyasztani. Asszem úgy szokott működni náluk, hogy én lejelentem időben, befizetem az előre küldött csekket, aztán majd ide-oda kompenzálgatnak idióta módon. Barmok.
süti beállítások módosítása