Tékozló Homár

Hackerpara Unicredit módra

2013.06.10. 09:57 | jackyll | 40 komment

Naiv ügyfélre szívbajt hozott az Unicredit, amikor közvetlenül a hackertámadásos figyelmeztetés elolvasása után váratlanul nem tudott belépni a netbankba. Aztán az ügyfélszolgálat sem csengett ki. Végül persze kiderült, hogy az égvilágon semmi nincs:

A mai nap este nyolc óra körül próbáltam belépni az Unicredit internetes ügyfél oldalára, a Spectranetre, pénzt szerettem átutalni valahova. Az Unicredit oldalán, még mielőtt bármit is intézhettem volna, megjelent egy jó hosszú, apróbetűs szöveg, ami az utóbbi időben elszaporodott hackertámadásokra figyelmeztetett, arra kért, hogy legyek résen minden gyanus jelre. A rendszer csak akkor engedett tovább - gondolom azért, hogy a bank fedezve legyen, ha egy hacker megcsapolná a pénzemet -  ha bejelöltem, hogy elolvastam és megértettem a veszélyekre figyelmeztető szöveget. Megtettem. Ezek után szokás szerint be kellett gépelnem a titkos azonosítómat és a jelszavamat. Ezen is túl voltam. Ekkor jött a meglepetés! Miután megadtam az egyedi azonsítómat és a jelszavamat, kijött egy szöveg, hogy éppen most a rendszer nem használható!

Ti a hackerekre való figyelmeztetés után mit gondolnátok egy ilyen esetben, ha megadjátok az adataitokat és nem tudtok hozzájutni a számlátokhoz? Igen, azt, hogy lehet, hogy hackereknak adtad meg a banki adataidat, nincs olyan normális bank, aki nem előre szólna, hogy nem működik a rendszere! Felhívtam gyorsan az Unicredit ügyfélszolgálatát, azaz felhívtam volna, de az Unicredit oldalán megadott első ügyfélszolgálati szám nem működött, ki sem csengett, mintha már nem működne ez a telefonszám!

Megpróbáltam a másik számot, itt már tudtam beszélni valakivel, aki a világ legtermészetesebb hangján közölte, hogy persze, hogy nem működik a rendszer, hiszen minden este 20.00 óra körül a rendszer karbantartását végzik, de olyan hangon, mintha ez a világ legjobban ismert ténye lenne és legyek hülye, hogy én ezt nem is tudtam. Hát tényleg nem úgy születtem, hogy ezt tudjam és mivel ezt sehol sem közölték velem, szerintem nem bennem van a hiba.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

É2I 2013.06.10. 09:59:36

Két komment elküldése között várnod kell! 1

2013.06.10. 10:00:38

Vaklárma? Ez az új poszt? Azt hitte baj van, de mégse! Hubammeg!
Első külömben nyehehehe! :)

2013.06.10. 10:01:45

Faszba!:(
BUZIK!

Dr. Kix 2013.06.10. 10:03:59

Még jó, hogy bele nem lépett.

AtiSnatch 2013.06.10. 10:04:21

@Cicmen: idővel jobban fog menni ne aggódj, te kis homofób :D

AtiSnatch 2013.06.10. 10:05:39

hakapeszi unicredit :)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.06.10. 10:07:16

Most ehhez mi a francot szóljak hozzá??
Jaj, nem értem el a bankom, de aztán mégis.

Ennyi volt a posthoz a hozzászólásom. Lemondok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.10. 10:09:56

LOL, ez mekkora :D

Egy ilyen jól működő bankra bzzad a pénzed? :)

elwood 2013.06.10. 10:10:09

a Duna áradásával együtt elszaporodtak az adathalász támadások

elwood 2013.06.10. 10:12:11

a linkelt oldalon egy telefonszám van

" 0-24 óráig elérhető ügyfélszolgálatán, a 06-40/50-40-50"

ez ment vagy nem ?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.10. 10:12:22

@elwood: Bocs, abból is csak az orvhalászat büntetendő :D A pontgyűjő kártyás, meg a bankok által végzett halászat legális :D

elwood 2013.06.10. 10:13:30

az adathalászok csónakjai ellen tűzfal vagy mobilgátszoftvert javaslok

2013.06.10. 10:18:22

Ti a hackerekre való figyelmeztetés után mit gondolnátok egy ilyen esetben,

Colt egy cinegés spamre.
Vénszivar bodzára vagy valami rézre.
Igi egy nagyobb melltartóra.
Hagyma Mary tomporára.

Minket nem lehet kizökkenteni!

AtiSnatch 2013.06.10. 10:20:50

posztoló sokat nézte a hacktiont...

Unicredit bank nem küld smsben belépési kódot?

England win The Ashes! 2013.06.10. 10:26:18

Amúgy már megint bankos hét lesz? [ásítás]

Neela _ t 2013.06.10. 10:28:30

Aaaaa lemaradtam a dobogóról :/ :D

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.06.10. 10:35:47

@A.Snatch: Állítólag azt az ég egy adta világon senki sem nézte.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.06.10. 10:38:43

A faszok az unikreditben megint kitalálták, hogy frissíteni kell az adobe flasht. Mintha az a szar kellene a bankoláshoz. Egyszer már eszükbe jutott ez, de utána visszaszívták.

Na, most megint be lehet lépni. Kérdés, hogy meddig.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.06.10. 10:41:15

@agresszív kismalac: Aszt a szart, amikor az ügyeletes szőke halkan sikongat mikor megtalálja az enter gombot? Belepróbáltam, de 5 percig nem bírtam. Én szégyelltem magam a helyükbe. Mongyuk a Szomszédoknál ez se tud rosszabb lenni, de hát annál semmi.

England win The Ashes! 2013.06.10. 10:41:59

@atpijkamo: Azt mondjuk nem értem, miért este nyolckor frissítenek bármit is? Általában az a bevett szokás, hogy éjszaka/hajnalban teszik, amikor a legtöbb júzer alszik.

AtiSnatch 2013.06.10. 10:42:26

@samcro: ami facebookon megy, nem csodálkozom, tegnap szarakodott egy "ismerősömnek" az ncore, fészen rákerestem, de csak kamuoldalak voltak, de azok a kommentek alattuk ,érdemes beolvasni,majdnem vidámabb ,mint a homár :D

indavideo.hu/video/BAROTI_STAR_TV_Interju_Zsok_Leventevel
Ez meg ,hogy fájjon!

AtiSnatch 2013.06.10. 10:45:32

ellopták a románok a kommentem ,még1x nem írom ,szemetek...

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.06.10. 10:45:37

@Dr Jozef Vengloš: "éjszaka/hajnalban teszik, amikor a legtöbb júzer alszik."

Mer ők is alszanak. Nagyon elkényelmesedett a bankvilág. Épeszű kamatra nem adnak kölcsönt.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.06.10. 10:47:15

@A.Snatch: A blogmoci lopta el, ez a szokása. Sokszor visszaadja, néha nem. Lekopogom, fél éve már csak néhány kommentemet ette meg véglegesen. Előtte napi rendszerességgel.

AtiSnatch 2013.06.10. 10:51:37

@atpijkamo: ne védd a románokat :D nekem akkor adja vissza általában, amikor írok még egyet :)

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.06.10. 10:54:45

@A.Snatch: Igen, ezt csinálja.

Védi a fasz. 2006 óta csinélja, akkor kapott új blogmocit a Homár. Egy évig fűrészelték, addig nem lehetett kommentelni. Szívesen eltörném annak a szomszéd Pistikének a lábát, akivel csináltatták.

Darth Revan 2013.06.10. 10:58:41

De most komolyan, ezta homarra?!

Dolgoztam egy bankban nem is olyan regen, aminek a rendszere kb este 7 es 8 kozott zart es konyvelte le a tranzakciokat vagy mi es olyankor elofrdult, hogy ha az ugyfel belepett online az egyenlege nem volt helyes vagy a tranzakciok ketszer jelentek meg a szamlajan. Szerencsetlen ugyfelszolgalatosok... :)

Szoval ilyen esetben szerencsesebb kiirni, hogy a szolgaltatas pillanatnyilag nem elerheto...

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.06.10. 11:15:13

@Darth Revan: Volt olyan szlogen, hogy a "Citi Never Sleeps". És tényleg. Mindez a hetvenes évekbtől. Azóta csak visszafelé lépnek a banki rendszerek?

Nagy gondjuk volt a citiseknek, mikor új mainframe-re kellett áttérni, hogyan oldják meg ezt leállás nélkül.

mainframe = központi szerver

milu vagyok:) 2013.06.10. 11:17:07

Az Unicredit netbankja egy rakás fos... Kb heti rendszerességgel szaladok bele, hog yilyen-olyan okból nem elérhető.
Az csak hab a törtán, hogy a böngésző képes volt a felhasználónevet-jelszót megjegyezni, ez HTTPS alatt elvileg nem lehetséges, legalábbi nem találkoztam még olyan banki oldallal, ahol a jelszót hajlandó lett volna megjegyezni a rendszer.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.06.10. 11:27:50

@milu vagyok:): "a böngésző képes volt a felhasználónevet-jelszót megjegyezni"

Nem hiszem, hogy tudja, mert ezek megadása flash progival történik. próbáld ki, tiltsd le a flash működését, és nem lehet bejelentkezni. Ennek semmi köze a HTTPS-hez.

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.06.10. 11:30:43

@milu vagyok:):
Programilag mitöl függ a megjegyzése?
Win-t nem lehet rábirni reg. piszkálással?

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.06.10. 14:09:48

Unicreditnél tényleg ez van minden reggel 7-kor és este 8-9 körül.

Azt viszont én sem értem, ezt miért nem tudják, még a login előtt kirakni...

Vörös Szonja, a tetovált lány 2013.06.10. 14:41:28

@A.Snatch: nem, csak utaláshoz küld megerősítő kódot. Arról viszont már nem küld egyenlegértesítő sms-t. Tudom, ez a bajom egy másik posztba tartozik bele :D

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.06.10. 15:52:24

Digitális analfabetizmus női"logikás" hisztiparába oltva. Káros. Mondjon le. Drága posztoló, a telefon tulsó végén lévő, tárgyilagosan tényt közlő embertársaddal mi a problémád? Az, hogy nem alkalmazkodott az agyfosott hisztidhez? Igen, az.

Atörökk 2013.06.10. 18:15:16

Hackereink harcban állnak.

Megoldó 2013.06.10. 22:56:32

Lehetne újabb OTP-s poszt, hogy ott nem lehet hétvégén szép kártya ügyben telefonos segítséget kérni az elfogadóknak, amikor a rendszer nem működik. Hogy hintenék be már sóval...
süti beállítások módosítása