Tékozló Homár

Terézvárosban is hasít az ADSL

2013.06.18. 12:32 | jackyll | 52 komment

Joe a Nyugati tér szomszédságában fizet luxusdíjat az elavult ADSL-je után:

Pont most olvastam az "Ötéves a UPC ADSL-je" cikked. Először nem is olvastam el a végét és rögtön írni kezdtem, ugyanis én is a VI. kerületben lakom (aztán láttam, hogy csak meg lett említve). Vázolom a helyzetet:

Digi: van kábelnet, de csak a "normál" sebességű (5 Mb/s haha). Amióta van "nagy sebességű" csomagjuk is azóta könyörgök, hogy ugyan kössék már be, a válasz mindig az "ha elérhető a szolgáltatás majd kap szórólapot", hát kösz a nagy semmit.

T-Home vagy mi a nevük mostanság: ADSL van 20MB/s (1 Mb/s garantált feltöltéssel hahahaha), kábelnet, optika nincs. Érdeklődésemre azt mondták, hogy ha fejlesztik a hálózatot - nem fogják... - nekem is lesz ócó-gyors netem.

Invitel: a T-Home hálózatát bérlik szóval ugyanaz mint a T.

2013-at írunk, és a Skála mellett lakom, nem valami eldugott helyen, de egyik szolgáltatónak sem érdeke, hogy jó és tisztességes árú szolgáltatást nyújtson, szépen lezsírozták egymás közt én meg fizessek. Értem én, hogy mondjuk optikai kábelt kihúzni nem olcsó és egyszerű, de pl. az az érdekes hogy a mi utcánkban egyetlen házszámában elérhető a gyors net és nincs is messze. Nálunk mégsem lehet. Biztos valami csókos lakik ott.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska 2013.06.18. 12:34:01

Mindenki csak komolyan... mint a vakbélgyulladás!

bér-kommentelő 2013.06.18. 12:42:59

Lopni kell a netet. Meg a helyezéseket is.

asdf 2013.06.18. 12:45:08

Ha jol tudom, allambacsi kitalalta, hogy az uvegszalat is meg kell (majd) osztani az alternativ szolgaltatok fele, mint az adsl-t. Errol ugy gondolta az NMHH, hogy majd bovul a kinalat, csokken az ar. Lehet tippelni, hogy ezek utan a Telekom gyorsitotta/lassitotta/megszuntette az optikai halozat fejleszteset (es erre jot meg ra a telekomado bonuszkent, mint beruhazasosztonzo tenyezo).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.18. 12:45:30

Optikai kábelt, ha már van csatorna, nem olyan nagy beruházás kihúzni. Csak le van sz@rva az ügyfél.

AtiSnatch 2013.06.18. 12:53:41

az már inkább internyet!

CID 2013.06.18. 13:12:58

"Optikai kábelt, ha már van csatorna, nem olyan nagy beruházás kihúzni. Csak le van sz@rva az ügyfél. "

Aham, ahogyan azt te elképzeled.

Atörökk 2013.06.18. 13:17:45

Meg se merek szólalni. Szóljatok, ha lehet.

@A.Snatch:
Te meg vidd már a pitsába ezt a levelet :D

elwood 2013.06.18. 13:18:00

szerencsére a tegnapi és a mai adsl-es poszt között csak két újabb adóemelést kaptak a telkócégek, így a fejlesztés garantált.

AtiSnatch 2013.06.18. 13:20:57

@atörökk: miért? nem bírs leszakadni róla? csak másoknak lehet a neve után hüjeség?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.18. 13:32:50

@asdf: +1.
ezen kívül az ilyen helyeken sincs igazán nagy verseny, mert mind a 3 szolgáltató jól elvan.

VilMarci 2013.06.18. 13:32:59

Mert az ideális az lenne, ha külön cég építené ki az infrastruktúrát, és tőle bérelnék a szolgáltatók.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2013.06.18. 13:54:20

Árakat legyen már szíves írni, kíváncsi vagyok mi az az aranyár....Amúgy meg kinek nem elég az 1 vagy 5 Mb/s feltöltés? Nem otthon kellene webszervert üzemeltetni (tudom nyilván a torrent miatt megy a sírás).

Tony Almeida 2013.06.18. 14:17:53

Én névleg 4 MB / 256k netért fizetek 4000 forintot, mégsem sír a szám.

asdf 2013.06.18. 14:28:51

En nevleges 1280/128-ert fizettem 4300-at (a tegnapi UPC ADSL teruleten). Dobbantottam is, amint lehet.

alekiborg 2013.06.18. 16:53:55

lofasz sem fog fejlodni sehol amig halalra szopatja az allam a szolgaltatokat

torodjel bele szepen, hibaztass mast

Bluemotion 2013.06.19. 01:39:19

Hova nem elég 1 Mbit garantált fel, seed-szerverhez?

Mákony Béla 2013.06.19. 09:03:09

Nyihah!
3 évvel ezelőtt tercsibároson belül költöztem egyik lakásból a másikba.

Előző lakásban koaxos digi net volt, (lassabbik).

A lakásból való kiköltözésem utolsó napján
a belső udvar faliújságján ott volt a szórólap: "JÖN! JÖN! JÖN! két hét múlva lanos digi net!"

Új helyen sajnos nem volt és nem is lett, az utca másik végéig húzták ki csak a gyorsnetet.

Hozzáteszem: a koaxos digi net is igen jó ár-érték arányban a többihez képest.

A belváros régi házaiban a legtöbb helyen százéves telefonvezeték van behúzva, ami maximum 4-6 Mbitet bír el. Ez akkor derült ki, mikor ki akartam kalkulálni, mennyiért adja téhóm a netet apakezdődikkel. Semennyiért, apakezdődik tévé mellé csak 1-2 megás netet ad.

Konfidencia_Kapitany 2013.06.19. 09:03:34

én is VI. ker, digim volt, az utcábam egyes házakban van optikai kábel (legalább 5 éve),nálunk nincs.
Ezért 2Mbit-es net van 3500-ért.
irtam egy levelet, hogy mikor várható optikai kábeles gyorsabb net, mert ha nem lesz, átmegyek máshova. Visszírtak, hogy sajnos nem tervezik elvinni a kábelt odáig. Pár nap múlva a 2mbites net belassult, már nem volt meg a 2mbit, akadozott, elment, nem tudom van-e összefüggés, de a gmail 5 perc alatt nem tudott betöltődtni.
Válottam T-re, az 20 Mb, ugyanannyi pénzért, két nap alatt kijöttek megcsinálták (a feltöltés 2M ahogy a poszter írja, de én nem töltök fel sokat, egyelőre elég). hát ez van.

kalandozomagyar 2013.06.19. 09:35:44

Korábban Aradi utcán laktam albérletben. Ott Digi 2 ill. 5Mbit/s, drágán, szakadozó kapcsolattal. (Szemközti házban digi 20/60Mbit/s majdnem ugyanannyiért...)

T-Home/bármiegyéb DSL a telefonvonalon 4500-5000, de mivel szar a vonal, max 6.5Mbit/s, vagyis bár rá akartak beszélni a 10MBit/s-re nem voltam hülye, mert a vonal nem képes rá.

A UPC meg nem hozta be a kábelt a házba, mert már van ott másik kábelnetes szolgáltató. (Digi)

Ennyit a versenyről.

DeMarco 2013.06.19. 10:09:27

Tavaly végigjártam minden mo-n létező szolgáltatót:

-Kellene tévé meg net.

-Természetesen van minden!

-Csakhogy nekem négy tévére minimum kell a tévé és korlátlan netre van szükségem, erősebb paraméterekkel, hagyjuk a vicc kategóriát.

-Öööö, akkor sajnos...

-Dehát 2012 van, gond a tévé és netszolgáltatás?

-Hát ebben az esetben... Egyetlen egy szolgáltató sem volt képes kielégíteni az igényemet, ami sztem meg alap lenne, nem is kértem semmi különlegeset.

Kipróbáltam minden okos kütyüt, végül vettem a fáradságot és kiépítettem saját magamnak az alhálózatot. Komplett földmunkával, útátvágással, visszabitumenezéssel, kábelfektetéssel, stb. Ha a szolgáltatók nem szolgáltatnak, akkor vkinek meg kell csinálnia helyettük...

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.06.19. 10:12:06

@alekiborg: Hát, neked meg lófaszt a seggedbe.

Az a sok geci szolgáltató adók nélkül sem fejlesztett! Nálunk az uccában (XXII.ker.) még azokon az oszlopokon és drótokon megy az ÖSSZES szolgáltatás (net, tv, telefon) aminek a költségét anno a környéken lakókkal dobatták össze, mint fejlesztési hozzájárulás, hogy egyáltalán legyen telifonvonal... azóta eltelt kb 30 év.... semmi változás nem történt!

Ennyit a szolgáltatók fejlesztéseiről... Jár nekik is a szopás, még több adót kivetni rájuk, fizessenek!

igi1 2013.06.19. 10:22:30

Hát ez jó posz vót:) and upc?

Nem újkeletű a problem, de ez a csókos duma mindent vitt a végén.

microgold1 · http://girls-girls-girls.blog.hu/ 2013.06.19. 10:25:57

Én is a VI-ban lakom, Vörösmarty utca. Digi sztem sohase fog már fejleszteni, évek óta csak hitegetnek a gyorsabb nettel. Discovery adók elvételével nagyon kihúzták a gyufát nálam, mondtam, na akkor most fogok váltani.

Elmentem Magyar Telekomhoz, még jó ismerős is van ott, na, cseréljünk le mindent telefon, tv, net. Már majdnem kész voltunk az összes papírmunkával, amikor kiderült, hogy jaaa, hát van egy apró szépséghiba, nem tudnak nekem (most figyelj!) HD csatornákat biztosítani!!! Csak SD tévécsatornáim lesznek.

Baszki 2013-ban, az Oktogontól 100 méterre ezt bírják szolgáltatni. Nem egy mindentől 200 km-re lévő tanyán lakom... Bp... Belváros...!

Na, szóval maradtam a fos Diginél, ott legalább vannak HD tévécsatornák, igaz a net szar.

igi1 2013.06.19. 10:27:50

@DeMarco: ja csak 2 tévére ott kaptam röhögőgörcsöt, es nem értettek, min röhögök...

Utána set top box első valami 10 ezer, es akkor 2 tévét ugyanúgy nézel :O

Nekünk is 4 tv van, így marad a digitális átállást kivárni augusztusig. Mer a mindig tv maradt utolsónak, de ahhoz meg nem jó a tv

Aztán a net is vicc kat. Ennyiért
Mindig a kisebb csimagot tukmálják anépre, volt olyan, akinek 5 alatti csomagot akartak adni, mindván vagy ez vagy semmi más.

igi1 2013.06.19. 10:42:21

Amúgy kurvára nem értem a hd mizériát. Így is úgy is szar műsorok mennek, hát nem tökmindegy, milyen minőségben? Elég ám ezért is a 2 tv bőven. Ha meg meccset nézel azt úgyis társaságban és másnál a legjobb :P

igi1 2013.06.19. 10:46:10

@agresszív kismalac: vagy áram és durvább esetben gázárkötésnek

Nick-Name 2013.06.19. 10:58:32

Én szintén a 6-ból (tegnap írtam is a másik poszthoz) ugyanezzel vagyok így évek óta. Évekkel (!!!) ezelőtt behúzgálták a házba a Cat5 vezetéket, fel is kaptuk a fejünket, hogy: - csak nem ? És nem ! Ugyanez a szórólapos duma, közben meg két havonta kiragazgatja valki, hogy "Iksz Ipszilon" az ön Digi szerelője, csak tudnám mire. Az önkényes csatornaelvetegetésüket szintén említettem tegnap, az talán még felháborítóbb mint a többi marhaságuk, mert ugye nem tudok szolgáltatót választani. T(ré)-hez eszem ágában nincs menni, mert van több ügyfelem, akiknek a kapcsolattartója vagyok náluk, de sokszor olyan, mintha a macskámmal akarnék patchkábelt krimpeltetni. 3 hét telefonos öklözésbe tellett, mimre megnéztek eg LOG fájlt, hogy "jééé" tényleg ott a gebasz. Máskor meg felhívott a "szerelőjük", hogy ne káromkodjak neki a telefonnal, azt mondjam meg hová fúrjon, Ő azt tudja, mást nem. Másik esetben a Digis szerelőnek az egyik boltban, meg Én adtam oda laptopom, hogy letesztelje a kapcsolatot. Ahogyan elnevezte a kábeleket, azt fel kellett volna venni, mert éppen, hogy nevet nem adott nekik. Ez 2013-ban Mo infrastruktúrája és szolgáltatói. Ennyit képesek azon a hálózaton adni, amit még a telefonhírmondóhoz építettek ki, majd vettek át egymás után. Nem mondom, hogy nem volt fejlesztés, csak éppen senki sem látja. Most majdnem 10-et fizwetek egy ADSL szolgáltatónak 15/2-ért, de 10 perc alatt megoldódik, ha bármi problémám van. Lezsámítva a modem kondenzátorait...mert ne hidd, hogy új modemet kapsz, csak egy kicsit púposak benne a dolgok!

igi1 2013.06.19. 11:00:41

@Nick-Name: az vót hogy nem szarunk oda amelyik enni ad? : P

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2013.06.19. 11:02:20

@urimate: pontosan ezt akartam írni.
én is a diginél fizetek 4/1-ért 2500 forintot.viszont pont nem torrentezek.

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2013.06.19. 11:04:12

@a fene tudja még: egyébként hozzám már 5 éve be is húzták a vezetéket a nagysebességű nethez, de ennyiben is maradt a dolog.

Solct 2013.06.19. 11:25:49

Amikor sírtok a "lassú" netért, ne feledjétek leírni, hogy illegális szerverről szeretnétek illegális tartalmat leszedni minél gyorsabban és azt illegálisan tovább osztani. Tehát, akkor mire is nem elég 5mbps?

igi1 2013.06.19. 11:29:21

@a fene tudja még: a net torrentezés nélkül olyan mint én mell nélkül.., mite fel mindig a torrent, can youtube, skype, videók is a világon...

A net legyen rendes, a többi nem lényeg orthonra.

DeMarco 2013.06.19. 11:30:36

@agresszív kismalac: "Ezt hívják önkielégítésnek?"

Valahogy úgy... :D

Egyébként nem könnyű érdeket érvényesíteni. Megtanultam az elmúlt években, hogy szóba se álljak a mancikákkal, akiket beültetnek a pult mögé szépen mosolyogni. Csak komoly szakemberrel és főleg komoly döntéshozóval állok le beszélgetni, leginkább a hálózattervezőket keresem és az egyszeri melóst aki képben van az általános szerelési munkákkal. Vagy a cégvezetőt. Csak ők tudnak hasznos infókkal szolgálni és átlátni a belső folyamatokat.

A legviccesebbek a közterület fenntartósok voltak, amikor egyszer megállítottak, h milyen minőségben verem szét a környéket.

Hát nézzük csak: -Tervező, kivitelező, alvállalkozó, ellenőr, átvevő és végül felhasználó... :D

Röhögtek egyet és elhúztak.

igi1 2013.06.19. 11:34:40

@DeMarco: nekem egyszer az idióta (macák kisfőnöke ) szúrta el a gépet, azt se tudta, mit csinált az öltőnyös úriember, utána látványosan osztotta az észt telefonon, de még háromszor kellett visszamenni a jelszóért...

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2013.06.19. 11:49:10

@igi1: a mondat második felét ugyan nem értem, de nem értek egyet veled :D

VoluntartistA 2013.06.19. 11:50:32

Én a Hungária krt.-on belül, egy soklakásos környéken kínlódom azzal, hogy a DIGI sz@rul szolgáltat, az UPC nem is jön felénk se, a T-kom "műszaki okok" miatt a saját ajánlatát is visszavonta. Fejlesztés nulla, verseny szintén nulla. A Gazdasági Versenyhivatalnál bejelentést tettem, de ők nem találtak arra utaló jelet, hogy a piaci verseny sérülne. Én kérek elnézést, biztos türelmetlenkedem 10 éve...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2013.06.19. 12:05:24

@Bluemotion: Például Facebook-ra, Youtube-ra feltölteni. Szerintem ez nem egy olyan terület, amit manapság ne használna akár az átlagfelhasználó is. Márpedig 1 megabites nettel egy tízperces, 8mbps bitrátán enkódolt full HD videót kereken 80 perc feltölteni az elméleti maximális sebességgel (a gyakorlatban tehát van az bőven két óra is)

igi1 2013.06.19. 12:08:53

@a fene tudja még: sebaj, a lényeg, hogy használod a netet, és nem a torrentet kell kiemelni elsöként.

sas70 2013.06.19. 12:59:03

Még egy kis telekom adót kérnék, mert akkor még ennyi fejlesztés sem lesz! Rémes, hogy a 21.században amikor a világ boldogabbik felén már giga sebességű hálózatokat tesztelnek, egy szaros ADSL-ért kell sírni! Magyarország jobban teljesít!

Reggie 2013.06.19. 13:09:03

@sas70: Akkor megsem rossz annyira, mert nalunk is tesztelnek gigas halozatokat.

sanyix 2013.06.19. 13:41:43

@asdf: csak át kell verekednie magát a szolgáltatónak a végtelen zsebmélységű elvtársakon, ugyanis erre engedély kell amit kenőpénzért adnak meg. Sajnos még ezen a szinten is mindent átsző a korrupció.

Nick-Name 2013.06.19. 14:36:00

Olvasgatom itt a hozzászólásokat és látom, hogy el sem tudják egyesek képzelni, hogy nem a torrent miatt kellhet a gyors net. Speciel a letöltési sebességgel még ellennénk a legtöbben, ha nem ennyit kérnének érte, viszont a feltöltési sebesség KATASZTRÓFÁLIS. Hozzáteszem, hogy 15Mbit-es ADSL-lel sem tudok 10-ből 8- videót megnézni a Youtube-on, beakadás nélkűl. (Indavideót nem említem, a sokák által ismert okokból.) Távoli konfighoz, segítségnyújtáshoz és pl grafikai anyagok megosztásához is jó lenne a gyors feltöltés, mert pl egy 150 megás Photoshop vagy PDF fájlt feltölteni valakinek kész leányálom a 2Mbiten, ha egyáltalán eléred azt valaha is. Lehet itt szépíteni, de úgy ahogyan itt minden, vicc az egész! Szintén egy másik témában kitárgyaltam, hogy a Sziget alatt az esztergomi vonaton úgy nyomták agyba-főbe a netet a telefonokon, hogy szinte búgott magától a fülhallgatóm. De egy magyar nem volt közte ! Ha véletlen bekapcsolva hagyom a 3G-t a telefonon és az belekezd 1 Megányi adatba, ugott az egész kártyám. Ez is vicc, nem csak a vezetékes NET. Jobb esteben 100 Mega adatforgalom ???????????? Van olyan nap, hogy ez 5 levelem. Vicc az egész, ahogyan írtam!

Nick-Name 2013.06.19. 14:37:57

Azt le4hagytam, hogy ezérta viccért fizetjük a nem kis összegeket. Néha tényleg az az érzésem, hogy direkt akarják elhülyíteni a népet, és a jelek szerint az irány jó!

haxxika 2013.06.19. 19:02:36

Múltkor váltottam át a Jókai téren a 8M Digi modemes netre a kisebb csomagról. Ez kerül nekem 3500Ft-ba, és ehhez van még egy közszolgálati csomag 900FT-ért (Mindig tv alapnak megy el kb). TV-vel nincs semmi baj, HD is jön. A net viszont... Délután 3 órától megáll az élet, youtube nem hajlandó betölteni, egy pdf-et nem bírok letölteni ami a tanulmányaimhoz kell, hihetetlen. A névleges 8M-ból jó ha kapunk ilyenkor 1M sebességet, hibabejelentéssel nem próbálkozok, mert elküldenek biztosan, hiába már próbáltam. Kérdeztem ügyfélszolgálaton mit tudnak a fejlesztésekről, elvileg az évre ígérik... Nem tudom 5 év alatt mit nem sikerült itt megcsinálni de eddig nagyon gyér. UPC nincs, T-Home itt megint nem szolgáltat, többit pedig inkább hanyagoljuk. Szóval meg tudom érteni a levelet, egy cipőben járunk, és örülnénk ha a fent említett szolgáltató tenne valamit az ügyfelek érdekébe.

igi1 2013.06.19. 19:19:18

@Nick-Name: nekem elég 100 mega, éppen annyira, hogy megnézzem a facebookot, meg a leveleimet

köcsög index amúgy se érdekel

Joe911 2013.06.27. 10:12:01

A "cikket" én küldtem be és válaszolok is pár felmerült kérdésre:

- az "aranyár" : 24M/768 netért 11K. Szerintem ez igenis sok amikor 5-6K ért 120M-ás netet lehet kapni.
- UPC: nah az nincs
- Torrent, webszerver: : nem nincs webszervem, torrentezni szoktam - őszintén ki nem szokott ? - de ehhez a mostani net is elég lenne , persze nem ennyiért. Egyébként meg szerintem annak, hogy mire használja az ember a netet nem sok köze van ahhoz hogy mennyiért-milye gyors netet kap...
- Fejlesztés: kérdezném azokat akik "sajnálják" a szolgáltatókat eddig hol éltek ? Úgy gondolom, hogy azért nem kellene sajnálni őket, 2008-ban pl. csak T-Home-nak 52 milliárd !!! nyeresége volt...szegények....2011-ben volt 7,6 MD veszteségük (ha elhisszük) 2012-ben már megint nettó 36 MD nyereség.
Ennyit erről.Még a végén besírok :)

Arra meg , hogy az NHH azt mondja nincs semmi baj a versennyel...hát...vastag lehet az a Nokiás doboz :)

rooter 2013.08.13. 13:25:25

@elwood: Azért nem kell ennyire félteni/védeni ezeket a gennyláda cégeket. Lazán továbbnyomják a költségeket. Úgyhogy ez hülye duma...
süti beállítások módosítása