Tékozló Homár

Szerviz felé lezúzták a Lenovo laptopját, bukta a garanciát

2013.07.17. 13:12 | jackyll | 76 komment

lenovo2.jpgAnna is rájött, hogy kizárólag úgy érdemes feladni bármilyen számítástechnikai eszközt futárral szervizbe, ha lefotózza/videózza a becsomagolást. Különben vagy eltűnik belőle valami, vagy, mint esetében történt, pozdorjává zúzták a laptopját, amit 70 ezer forintért javítottak volna nem garanciálisan:

A LENOVO ideapad típusú notebookomat nem lehetett elindítani. Elvittem ahhoz a céghez, ahol vásároltam. Ott arról adtak tájékoztatást, hogy 99%, hogy az alaplapom égett le, és javasolták, hogy ezzel forduljak a LENOVO szakszervizhez. Mivel még csak másfél éves gépről van szó, így elméletileg élhettem a garanciámmal. Mivel azonban 3 napos korában székestül felborult, volt rajta egy pici horpadás, ezért bizonytalan voltam, vajon élehtek-e egyáltalán ezzel a garanciával. Felhívtam telefonon a Romániában található magyar LENOVO ügyfélszolgálatot. Ott nagyon készségesen elmondták, hogy valószínűleg a kis horpadásnak nem lesz köze a notebook működés képtelen állapotának, így élhetek a garanciámmal. A szervíz Lengyelországban található és az UPS futárszolgálattal állnak kapcsolatban. Amit tennem kellett: megadni azt a címet, ahonnan a notebookomat átveszik, amiért az UPS kollégái eljönnek, és kiviszik azt Lengyelországba. A telefonbanülön a LENOVO kollégái kérték, hogy alaposan csomagoljam be a  gépet. Én mindent úgy tettem,a hogy kértek. Egy eredeti notebook karton dobozba, hungarocell borítással biztosítva alaposan becsomagoltam a notebookom. A futár jött - adott egy adatokkal teli A5-ös méretű matricát, a másik matricát pedig a dobozra ragasztotta.


Pár héttel később újra érdeklődtem az ügyfélszolgálatnál a gépemről. Azt a tájékoztatást kaptam, hogy tekintettel a külsérelmi nyomokra, nem élhetek a garanciális javítással, és 252 euróért viszont megjavítják nekem.  Értetlenül álltam a dolog előtt. Hosszas könyörgés után, valamint tekintettel arra, hogy a magyar származású call centeres kolléga nagyon nehezen beszélte a magyar nyelvet, és órák alatt siekrült csak megértenem, amit mondott, végül fényképekkel együtt küldtek (egy mellékelten is található) levelet. Ezeken a képeken jól látható a rongálódás, amit a gépemen okoztak. Az egyik sarka kitört, a CD része hiányzik. Megállapították, hogy ezen hibák miatt károsodott az alaplapom, és ezért nem élehtek a garanciális javítással.

lenovo1.jpg

Ezután kértem az eset kivizsgálást. Természetesen az eredeti telefonbeszélgetésünkön kívül semmivel nem tudtam bizonyítani, hogy a kárt nem én okoztam, hanem útközben, vagy a helyszínen történt. És miért hívtam volna fel az ügyfélszolgálatot a kis horpadás miatt (vagyis, hogy ennek ellenére érvényes-e a garanciám), ha közben a másik fele meg teljesen le van zúzva a notebooknak?

Sajnos az érv nem volt túl nyomós. Végül kaptam egy hosszú angol nyelvű levelet (miből gondolják, hogy tudok angolul kérdezem mellékesen??), amelyben tájékoztatnak arról, hogy márpedig a kárt nem ők okozták, és bizony nem javítanak.

Röviden ennyi. A notebookomat sokkal rosszabb állapotban, végül visszaküldték részemre. Valószínűleg ezek után már csak a kukáig kell eljuttatnom.

Azt, hogy az UPS, vagy a LENOVO szakszerviz hibázott-e, nekem nem áll módomban kinyomozni. Amennyiben az UPS, akkor a LENOVO szakszerviz véleményem szerint igen roncsolódott dobozban kellett, hogy megkapja a laptopot, vagy esetleg addigra már másik dobozba került a gépem, ez esetben a matrica kellett, hogy hiányozzon róla.  A LENOVO valószínűleg leszarja, hogy mi történt, és örül, hogy nem kell garanciálisan javítani, így nehezen hiszem, hogy komoly nyomozásba kezdtek volna.

Ha valakinek van ötlete, hogy mit lehet tenni az ügy érdekében, kérem jelezze. Nekem sanda érzésem, hogy nagyjából semmit.

Annyit viszont mindenkinek javasolhatok: a jövőben, ha garanciális javításra átad bármilyen terméket, előtte fotózza le, és az átvevő személlyel irassa alá a fényképet, vagy egy részletes állapot leírást.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atörökk 2013.07.17. 13:17:46

Ez is az elmútnyócévmijatt van.

Manyecska 2013.07.17. 13:20:41

Én eszt nem olvasom el de érdekelne hogy a kanyarba zúzták le?:D

2013.07.17. 13:22:01

Felhívtam telefonon a Romániában található magyar LENOVO ügyfélszolgálatot.

VESSZEN TRIANON!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.17. 13:23:15

Amilyen jó hardvereket gyártanak, olyan gyatra a supportjuk sajnos. Amúgy ennyi, lehet fogyvédezni, de mivel nem tudod bizonyítani a dolgokat, nem sok esélyed van.

2013.07.17. 13:23:22

@Manyecska: érdekelne hogy a kanyarba zúzták le?

Kanyarban, vagy jobbkezes utcában, nem mindegy?

Manyecska 2013.07.17. 13:27:26

@Cicmen: én még szűz vagyok. Hogy lenne mindegy??:DD

AtiSnatch 2013.07.17. 13:28:59

szóljatok,ha unjátok a posztot! :D

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.17. 13:29:38

A Lenovo az a gyártó, jó legyünk pontosak, a brand. Az Ideapad a széria. A típusmegjelölést meg pont sikerült kihagynod, kedves Anna. Mindenre ráaggatják, hogy típus, holott pont az a minden nem szokott lenni a típus.

chloe queen 2013.07.17. 13:33:06

Lenovo üsz Romániában, szerviz Lengyelországban... Most komolyan van egyáltalán olyan, laptopokat gyártó cég, ami normális gépeket gyárt és ha szerviz nem is de legalább üsz van Magyarországon, ahova lehet menni adott esetben asztalt borogatni?

elwood 2013.07.17. 13:35:07

a lefotózott, videózott becsomagolás mit segít ?

utána kibonthatom a csomagot és kilophatom, összetörhetem, és úgy adom fel.

csak kérdezem, ne legyen rá szükségem.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.17. 13:35:26

A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.

4199 karaktert írhatsz még.... Nem írok.

2013.07.17. 13:35:52

@chloe queen: Lenovo üsz Romániában, szerviz Lengyelországban...

Most mi a baj? Ez a török gyerek megvágta, magyar gyerek gyógyítja modern kori változata.

chloe queen 2013.07.17. 13:36:19

@elwood: a minimum ugye a 2 független (?) tanú, szig számmal meg lakcímmel meg mindennel.

chloe queen 2013.07.17. 13:37:27

@Cicmen: na jó, értem én hogy haladni kell a korral meg multikultúra és EU meg minden. Na de Romániába nem megyek hogy rájuk borítsam az asztalt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.17. 13:38:15

@Kellemes Zérókomponista: Jelen esetben amúgy hót mindegy is, pont milyen lapos volt ez.

@elwood: Nehezebb kifogást találnia az üfsz-nak :D

AtiSnatch 2013.07.17. 13:38:39

@atpijkamo: 4 szervizből csak egy szervíz, na! az jó arány,nem?

elwood 2013.07.17. 13:39:27

a poszter helyében feltenném a levideózottt a youtube-ra, hogy "lenovo laptop came back from service"

aztán a linkkel együtt panaszt tennék valami felsőbb lenovo képviseleten.

nem biztos, hogy segítene, de jobban érezném magam.

igazságos 2013.07.17. 13:39:32

És miért hívtam volna fel az ügyfélszolgálatot a kis horpadás miatt (vagyis, hogy ennek ellenére érvényes-e a garanciám), ha közben a másik fele meg teljesen le van zúzva a notebooknak?

Sajnos az érv nem volt túl nyomós.

:P

hát ez nagyon nagy, még mindig röhögök

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.17. 13:40:39

@A.Snatch: Átlag négy szóból csak eggy hibás ebben a mondatba.

2013.07.17. 13:41:20

@atpijkamo: A szerviz nem víz.
A medve nem játék.
A vasaló nem ló.
De a veréb is madár!
Vedd le az olvsószemüveged és úgy homározz, akkor nem kell szaroznod az ékezetekkel! :)

Atörökk 2013.07.17. 13:42:55

@Cicmen:
A sör nem alkohol. A munka nem hízlal. Valamit visz a víz. A medve nem fából vaskarika.

AtiSnatch 2013.07.17. 13:44:00

@atörökk: és kialudt a vécécsésze!

Manyecska 2013.07.17. 13:45:48

@atörökk: egy kecske nem csinál,..nyalat.

AtiSnatch 2013.07.17. 13:47:12

@atpijkamo: amikor dobod a sárgát, ne nézz le! :D

Atörökk 2013.07.17. 13:48:04

@A.Snatch:
Megrakják a szűzet!

@Manyecska:
Ez dúlva!

Manyecska 2013.07.17. 13:48:52

@atörökk: a durva a rózsaszín póni vazze.. :DDD

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.07.17. 13:50:56

@atpijkamo: Engem is idegesít, alapvetően nyelvtannáci vagyok, néha még magamat is szembeköpöm, ha hibázok. Szigorúan ellenszélben, mert csak úgy hatásos.

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.07.17. 13:53:56

@atpijkamo: Igazad van. Nekem meg az jutott az eszembe, hogy ki lehetne egészíteni:

"Jó pap holtig tanul, s holtig tanít.
Ne csak a papok, mindenki élhetne így."

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.17. 13:54:38

Én sajnálom ezt a laptopistát. Nekem mé nem megy tönkre semmim? Mondják meg. @ColT: azé nem biztos. Mondjuk, hogy valaki használt laptopot akar venni és feltételezzük, hogy nem akar lapszájjelégést sem. Bocsánat: széjjel égést. Nem mondjuk, hogy szériahiba, azt sem, hogy nem. Akkor engemmagamból kiindulva csak érdekölne az, hogy melyik típusszámra nézzek ferdén, illetőleg csúnyán, de legalábbis fenntartással.@igazságos: kiccsi időrendő anoAmáliát vélek felfödezni.

Ádám 2013.07.17. 13:54:41

Lehetne újat kérni?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.17. 13:55:14

: Meg tisztelem a több ieket az val hogy hejesen irok!

Nincs mencség, ha nem vagyok bisztos benne, megguglizom.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.17. 13:56:37

@vén szivar: mi ez szerinted, valami jackpotjáték, azaz ilyen félkarú izé, hogy újszázasért újforduló?

2013.07.17. 13:56:55

@Manyecska: Ahány ház (asság) annyi szopás! :)))))

Atörökk 2013.07.17. 13:57:48

@Cicmen:
Két dugás egy csárdában.

2013.07.17. 13:58:03

@vén szivar: Lehetne újat kérni?

Csak elsőzni akarsz mi?

2013.07.17. 13:59:02

@atörökk: Ne keverd a szezont a faszommal!

2013.07.17. 14:01:06

@atpijkamo: Jó pap holtig tanít.

Kinek a pap, kinek a paplan!

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.07.17. 14:01:51

Amúgy a "futár" az én álmoskönyvemben általában szerencsétleséget jelent. Eleshet futás közben, megtámadhatják a rabolók, ráeshet egy meteorit Tunguzka környékén...

Tony Almeida 2013.07.17. 14:02:35

Miért kell Lengyelhonba küldeni Lenovo cuccot, amikor kiterjedt csonkaországi szervizhálózattal rendelkeznek? Elvileg csak be kell adni a legközelebbi szervizbe a cuccost és helyben javítják.

2013.07.17. 14:04:30

Mivel azonban 3 napos korában székestül felborult,

Anna! 3 napos laptop még nem tud egyedül széken ülni!

dsdvvvdvff (törölt) 2013.07.17. 14:04:44

"telefonbanülön"???
szerviz, egyébként :O

Manyecska 2013.07.17. 14:04:54

@Cicmen: nahát. Nem mentek a másikba, olyan van megnyaljátok 11 ujjatokat..

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.07.17. 14:09:55

@Manyecska: Jelentem, nekem csak 12 van, de lehet, hogy csak egy tucat!

Én kérek elnézést.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.17. 14:21:06

@Kellemes Zérókomponista: Igaz, de ez is csak 1 eset. Kellenének ilyen oldalak, ahol össze vannak gyűjtve userek által tapasztalt hibák :)

herk 2013.07.17. 16:17:56

egyértelmű, hogy a szerviz csapta véletlenül a földhöz kibontás után.
Egy szarrá tört dobozt nem vett volna át a szerviz

hobbitroll 2013.07.17. 19:47:57

így sokezer komment után előreis elnézést kérek az összes ittlakó homártól, de ontopic leszek

@poszter:
A hibás alaplap javítását/cseréjét követelheted a forgalmazótól a jelenleg hatályos (m)agyarországi törvények szerint. Ha ettől elzárkózik, irány a fogyasztóvédelem. Nekik (a forgalmazónak) kell bizonyítani, hogy a burkolat sérülésének következményeként vált működésképtelenné a laptopod.

Nem kell hívogatnod semmilyen külföldi telefonszámot, nem kell beszélned semmiféle a magyart törve beszélő ügyfélszolgával. Annak eldöntése, hogy átveszi-nemveszi nincs a forgalmazóra bízva. Át _KELL_ vennie. Nem küldhet máshova. Ajánlhatja a gyártó (m)agyarországi szerződött szervizpartnerét, de nem kötelezhet arra, hogy oda menj. A TE döntésed, hol-kivel intézed. TE a forgalmazóval állsz szerződéses viszonyban, nem a szervizzel.

hobbitroll 2013.07.17. 19:55:23

@ColT: meg kellene egy olyan oldal is, ahol a megrendelők/felhasználók gyökérségeit, hüjeségeit gyűjtenénk.
Ill. egy feketelista a megrendelt/elvégzett munkát kifizetni nem akaró parasztokról. Csak ez sajnos néminemű adatvédelmes jogokat feszeget. Még a végén jönne valami ombucmanó, hogy miért kürtölöm világgá a nemfizető gyökér nevét/címét/adószámát (pedig ez most pont aktuális lenne, tegnap borított ki ezzel 1 paraszt, hogy ő ezt nem akarja kifizetni. jó, akkor én meg nem akarom odaadni, ez már persze annyira nem tetszett a nyomorultjának)

Taxomükke (UK) 2013.07.17. 21:26:38

Nekem olyan biztosítás van a laptopomhoz, hogy ha összetörik, akkor is javítják vagy cserélik.
Hát párszor már majdnem összetört, amikor mérges voltam...

samcro 2013.07.17. 23:32:48

@hobbitroll: az összes garancialevélen rajta van, hogy külső behatás/törés/égésnyom esetén ugrik a garancia.

"Annyit viszont mindenkinek javasolhatok: a jövőben, ha garanciális javításra átad bármilyen terméket, előtte fotózza le, és az átvevő személlyel irassa alá a fényképet, vagy egy részletes állapot leírást."

A futárt _nem érdekli_, mi van a csomagban, nem fogja nézegetni, főképp nem aláírni.

hobbitroll 2013.07.18. 04:17:44

@samcro: Bár az igaz, hogy úgy van, ahogy írod, de ettől még az összes garancialevéllel kitörölheted a seggedet. Nem mehetsz szembe a hatályos törvényekkel. Próbálkozni lehet (előbb v. utóbb összefutsz velem vagy valami hozzám hasonló állattal, akinek van ideje&pénze&lehetősége az olyanokat mint te, pedagógiai célzattal megleckéztetni), de végül csúnyán rá fogsz baxni.

2013.07.18. 08:38:30

A futár érdekes állatfaj, a múltkoriban vitáztam egyikkel, nem akartam aláírni a papírját amíg nem nézem meg a csomagot ő ezt meg nem engedte.
Aztán rájöttem elvileg csak csomag kézbesítését írom alá nem azt, hogy mi van benne így aláírtam, majd megkértem maradjon 1 percet lássuk nincs-e tégla benne. Szóval futárok nagyjából leszarják az ügyfél kis lelkivilágát kivéve ha önszorgalomból nem.

hobbitroll 2013.07.18. 20:07:00

@A csótány is ember: nem akarom védeni a futárokat (voltam én is, de ha erre IRL rákérdezne vki, letagadnám :P), de rengeteg címre kell kimenniük 1 nap. És nem fenékig mézesbödön. Nincs otthon, vissza kell menni később, nem veszi fel a telefont, baxik lejönni (vidd fel a 5/6/7/8/x. emeletre, nem múkodik a kapucsengő), etc. Ha arra szána 5 percet címenként hogy megnézd mi van a csomagban (mé'? nem tudsz várni 1 percet vaze?), a nap végére összességében órákban mérhető, amit az ilyen 'csak 1 perc, belenézek' -re áldoz. Ő is ember (bármennyire is hihetetlen, de az), menne haza este megdugni a zasszonyt (vagy csak idegesíteni a szomszédot), és nem címeket keresgélni, ahol azzal fogadják, "végre hogy ideértél vaze, mi tartott eddig?" (igen, és erre képes az a gyökér is, amelyik "csak leugrottam a boltba 5 percre", ismerős ez a vicc ? : "drágám, átugrok a szomszédba 5 percre, 10 percenként keverd meg a levest", leugrasz 1 cigiért, benézel a hangulatjavító kombinátba, összefutsz a haverokkal, bedobsz 1 fröccsöt, hopp eltelt 1 óra, az igaz, hogy a cigi megvolt 5 perc alatt, csak TE nem voltál ott min. fél órán át, ahova a csomagok küldték, a lakásodra/munkahelyedre, és nem az ebédlőbe, kocsmába, tescoba, etc., teccikérteni?).
"önszorgalomból" : azt azért jó ha tudod, címenként fizetik, nem órabérben.

na, azt még megkérdezném, mi van, ha tégla van a csomagban? Akkor ignorálja a további címeket, és kísérjen el a yardra feljelentést tenni? Esetleg vegye vissza a csomagot? Mi a koncepció?

2013.07.18. 21:06:50

@hobbitroll: Írunk egy papírt, tanúskodik, mi lenne? Ha már elviszi teszem azt 200e ft-om. És nem, általában nem vagyok ott ahol várom a csomagot mert sajnos van egyéb dolgom is mint 2 hétig ki se mozduljak a házból. De érdekes módon sajnálják a 10 forintot hogy előre egyeztessék az időpontot. Nekem nincs jó véleményem róluk, a posta is jobb legalább olcsó és hamarabb / kevesebb macerával megkapom a cuccot. Lehet nyugaton / usában működik ez a futárkodás de nálunk irtó szar a szolgáltatás.

hobbitroll 2013.07.18. 21:20:22

@A csótány is ember: addig álljál te féllábon. A 200e ft-od nem "ő" viszi el, hanem aki a csomagot feladta. Azt pedig, hogy miért nem fog tanúskodni lásd fentebb. /cím kapja a fizetését. 0 (nulla) munka = 0 (nulla) forint. Majd elmegy tanúskodni a szabadidejében (vegyen ki szabadságot, hogy NEKED segítsen?), erre gondolsz? Te pedig veszel neki ennivalót, befizeted a csekkjeit hóvégén?

előre egyeztetett időpontot lásd fentebb ("csak leugrottam a boltba cigiért...", de ettől függetlenül, több okból sem megoldható.)

2013.07.18. 21:24:44

@hobbitroll: őszintén a problémáit leszarom, a pénzemmel nem engedem elmenni ha nem azt hozza amit kell. Egyszerű másra kenni a felelősséget. Az előre egyeztetett időpont hiánya miatt tartom pocséknak és drágának a futárszolgáltatást. Nem éri meg a pénzt, sajnos egyesek ragaszkodnak hozzá érthetetlen okokból. Felőlem becsődőlhetne az összes a jelenlegi állapotában, én az esetek többségében postát használnék ha ingyen lenne a futár akkor is.

hobbitroll 2013.07.18. 22:35:00

@A csótány is ember: figyelmen kívül hagyod azt a tényt, hogy neki ahhoz nincs köze, hogy mi / milyen állapotban van a csomagban (nem ő rakja bele). Ha ezért őt nem engeded elmenni, elveszed tőle a pénzt, minden további nélkül kihívhatja a rendőröket a., mert korlátozod mozgásában (nem engeded elmenni) + kiraboltad (elvetted tőle a pénzt) = téged visznek el. Nem keni másra a felelősséget, mert Ő nem vállal semmi felelősséget arra nézve, hogy _mi_a_kénköves_ménkű' van a csomagban. Azt a csomag feladója vállalta. TE a csomag feladójával állsz kapcsolatban. A futárhoz semmi közöd. A futár is a csomag feladójával áll kapcsolatban. Ha gondod van, vele (a csomag feladójával) kell rendezned.

Ha rendelsz vmi műszaki cikket, és az tönkremegy x napon belül. Valahol meglátod a futárt napközben a városban. Odamész hozzá, hogy beszart a cucc amit hozott, vigye vissza?

"Az előre egyeztetett időpont hiánya miatt tartom pocséknak és drágának a futárszolgáltatást."
Ez nem futárszolgálat. Sajnos nem lehet normálisan kiírni, mert az nektek (vevőknek) nem lenne érthető.
futárszolgálat = futár felveszi a csomagot (a) pontban majd azt elviszi (b) pontban, leadja, és indul a következő címre, ahol megint felvesz valamit, azt elviszi, leadja, ésígytovább. Ennek ára van bp-n belül, csomag méretétől függően mostanában olyan 3e -től indul. Bp-n kívülre xft/km díjjal kell számolni (x, futárszolgálatonként változik, de függ a csomag méretétől/súlyától is [sok, drága, kibaszottdrága, megfizethetetlen])

ami egy ilyen (gls, dpd, ups, etc) cégnél történik, azt úgy hívják : gyűjtő fuvarozás. Az autón nem csak az az 1 csomag van, amit neked visz (bármennyire is tetszene ez neked), hanem még több száz másik is. Hiába egyeztet veled időpontot, ha bármi okból csúszás keletkezik egy előtted lévő címen, beláthatod, hogy _nem_ fog hozzád odaérni a megbeszélt időre. Amin persze _te_ felháborodsz, azt pedig leszarod, hogy azért késett, mert 5 címmel előtted nem 1db 45x25x5 750gr -os doboz volt a "csomag", hanem 40db 30x30x30 2kg -os, amit kipakolni is időbe telik, esetleg várnia kellett az emberre x percet aki átvette a csomagot, sorompó/dugó/ufó/bármi okból. Tehát, inkább nem mondanak előre időpontot, mert _képtelenség_ lenne betartani.

Ha rendelnél tőlem valamit 15eFT értékben (amire esélyed sincs, de tegyük fel, valahogy mégis sikerülne), ha a klasszikus értelemben vett futárszolgálatal küldeném (mondjuk miskolcra) az olyan 20~25eFT -os szállítási költséget jelent (tehát átvételkor 35~40e FT-ot kellene fizetned). Kifizetnéd? Nem. Mi marad? Gyűjtőfuvarozás. Azért kerül 2~3eFt/csomag -ba a szállítás, mert nem csak a TE 1db csomagodat viszik, hanem a tiéd mellett esetenként több száz másikat is. Tetszik vagy sem, ez így működik. Ha nem tetszik, két dolgot tehetsz a., bemész a boltba és átveszed személyesen amit rendeltél; b., nem rendelsz.

Azért ragaszkodnak hozzá, mert még így is megbízhatóbb mint a posta, ill. ha elveszik a csomag (sajnos előfordul, volt már rá precedens), könnyebben visszakapja a feladó a csomag értékét (ha postán feladok egy csomagot elsőbségivel, biztosítva, értékmegjelöléssel, már többe kerül mint ha "futárral" küldeném. + ha baxol átvenni (ilyen is volt már), a posa esetén azért külön kell fizetni, hogy _visszakapjam_ azt, ami az enyém. Ezzel szemben ha gls-el küldöm, biztosítás automatice van (most meg nem mondom mennyi, annó HJE 500.000ft -ig szólt az alap), ha a címzett nem található/nem vette át (2x vagy 3x? próbálják kézbesíteni, figyeled? kézbesíteni, nem bedobnak egy cetlit, hogy menj érte) visszaviszik a feladónak (és nem hetekig kóvályog a "rendszerben")

És végül: ha a posta ingyen lenne, akkor sem használnám.

2013.07.19. 00:08:33

@hobbitroll: Na nekem a postás dob be cédulát és másnap 5 perc séta után átveszem, a futár szokott 2 hétig kóvályogni vele ahelyett, hogy a dobozon levő telefonszámot felhívja. Többször is jártam így. Fedex, dhl, egykutya. Rossz esetben már taxiztam is 6e ft-ra, hogy átvegyem ne küldjék vissza. Sajnos 8-18 közt nem szoktam 1 címen lenni folyamatosan és nincs nyugdíjas rokon akit befogjak ilyesmire.
Az lenne az érdekes, ha hagynám, hogy felbontatlanul elmenjen, aztán én maradok a téglával amit senki nem hisz el nekem.
A normális az lenne, hogy egyeztessenek időpontot, és pofázás nélkül várják meg az ember nézze meg mi van a csomagolásban. Az ő felelőssége is, hogy azt kapjam amit kell. Futár sem kevésbé tolvaj a postásnál csak mert 3 betűs cégnél dolgozik...

hobbitroll 2013.07.19. 00:18:31

@A csótány is ember: "...Az ő felelőssége is, hogy azt kapjam amit kell..."
Te tényleg ennyire sötét vagy?
Honnan tudná a futár, hogy minek kell a csomagban lennie?
Szerinted ott áll minden egyes csomag összeállításakor, és leltározza, hogy annak feladója mit pakol a dobozba? Gondolkozzál már ember!
te hülyébb vagy helyből, mint vénszivar nekifutásból

mindegy is, részemről téma lezárva, remélem soha nem kerülünk üzleti kapcsolatba (sem)

2013.07.19. 00:19:51

@hobbitroll: gondolom te sem egy küldeményt loptál el futár korodban (sem)... végtére is mi közöd mi van benne, ami neked jár az jár. aham...

hobbitroll 2013.07.19. 00:34:53

@A csótány is ember: mindenki magából indul ki.
mellesleg:
A JÓ ÉDES ANYÁDAT GYANÚSÍTSD LOPÁSSAL!

épaetekmogyoo 2013.07.19. 09:36:15

Ez így nem lesz jó emberek!
Itt ülök egy szakajtó popcorn-nal az ölemben, erre meg vége szakad a mónikasónak???

hobbitroll 2013.07.19. 11:00:54

@negyerebemegnegyereerrehe: még jó hogy. Te is azt látod/olvasod amit én, nem? Azért álljon ott a futár, mert ő biza kilopná a csomagból a cuccost, és ha ő kilopná, akkor más is. Az meg se fordul a fejében, hogy esetleg, nem biztos, de talán más nem olyan szarházi mint ő, nem veszi el a másét.

neked ugatok 2013.07.19. 19:56:27

@hobbitroll:
tegyük is hozzá gyorsan, hogy 1 évig.
utána már a kereskedő is lepattinthatja a vevőt, mert 1 év után már nem kötelező, hanem szerződéses garancia van a gépre amit a garancialevélen megnevezett szerződött partner vállal (maga a garancialevél a szerződés erről és a feltételeiről) és nem az eladó.

ezért is van a töltőre és az akkura általában csak 1 év, mert az kötelező de utána kiveszik a szerződésből.
amikor megvásárolod ezeket el is fogadod.

neked ugatok 2013.07.19. 20:15:10

@hobbitroll:
ne erőlködj, láthatólag nem képes felfogni amit mondasz neki.
ő az a fajta aki betelefonál a futárcéghez és porig alázza a diszpécser kiscsajt mert nem olyan színű terméket kapott mint amilyet kért ÉS ÉN KIFIZETTEM A FUTÁRNAK KÉREM VISSZA A PÉNZEM...

fogadjunk hogy a feláras telefonos egyeztetést vagy a délelőtti kiszállítást persze már nem hajlandó kifizetni mert sóher, de azért az alapdíjért neki már igényei vannak mert vesz valamit háromezer forintért.. tipikusan olyan vásárló akit még a jóérzésű kereskedő is elküld a picsába...

hobbitroll 2013.07.19. 21:53:56

@neked ugatok: most kicsinyt elbizonytalanodtam, így nem nyilatkoznék ebben a kérdésben. Majd jól megkérdezek egy nálam okosabbat (nem nehéz, sokan vannak :P), aztán folyt. köv :)

na igen, ő az a fajta "ember", akire még az anyja is azt mondja "jobban jártunk volna, ha apád sámlit csinál helyetted"

neked ugatok 2013.07.19. 23:40:59

www.nfh.hu/magyar/hasznos/szavatossag/jotallas/jotallas.html

4-es és 5-ös pont.
egy egyszerű példa: a gyártó vállal 20 év garanciát valamire. nyilván nem a kereskedő fog mondjuk 10 év múlva eljárni (ha egyáltalán létezik még)..

egyszer volt 1 ilyen vásárlóm, a diszpécser hölgy hívott sírás közepette hogy a címzett nem akarja kifizetni a cuccot amíg nem bonthatja ki és betelefonált a központba és az anyjába küldte el a csajt prosztó személyeskedések közepette és hogy most ott van a futár és mi legyen?
hát az lett hogy lemondtam a szállítást és visszakértem a cuccot, a faszi meg felhívott hogy mit képzelek amikor Ő A VEVŐ.
pedig csak egy prosztó volt akit nem szolgáltam végül ki...

Xezs 2013.07.27. 21:44:08

Székestül felborult, atyaég. A legtöbb embernek nem való a kezébe ilyen érzékeny ketyere, nem is tudom minek erőltetik. Amúgy meg faszért rakod székre.

szmoker (Homo Trollicus) 2013.08.04. 12:12:50

Lehet bennem van a huba, de...
a magyarországon vásárolt Lenovoval felhívod a románokat, akik elküldenek a lengyelekhez?
Mi ez a baromság?

Minden normális márkának (Dell, HP) van vagy helyszíni gar opciója vagy helyi szerviz (csak bp-n van vagy 10 szervizük ezeknek).
Egyebet meg (Asus, Acer, Alma, stb) okosan nem vesz a polgár, mert nem akar szopni. Most már te is tudod.

Xezs 2013.08.04. 12:13:32

@szmoker (Homo Trollicus): A globalizáció fogalma mond neked valamit?

pcmentor · http://pcmentor.hu/ 2019.10.29. 16:55:46

Körbe kell fotózni, mielőtt feladod.
süti beállítások módosítása