A tegnapi joghurtügyi bejegyzésre érkezett a Danone reakciója. Szerintük a vásárlók pontos tájékoztatása érdekében került rá a felirat:
Érdeklődéssel olvastuk az Activiával foglalkozó írását. Ahogyan a bejegyzésében Ön azt pontosan említette, az új Activia Stevia termékünk energia- és cukortartalma valóban „a hagyományosan édesített joghurtokhoz képest” alacsonyabb 30%-kal. Nem állítottuk tehát, hogy alacsonyabb, mint a korábbi 0% hozzáadott cukrot tartalmazó termékünké. Vásárlóink pontos tájékoztatása érdekében ezt minden, az új termékkel kapcsolatos kommunikációs anyagon és – ahogy azt Ön is megírta - a termék csomagolásán is feltüntettük. Ugyanis a vonatkozó jogszabályok előírják, hogy a termék csökkentett cukortartalmára vonatkozó állításnál az összehasonlítás a magyar piacon elérhető összes, hagyományosan (cukorral és vagy mézzel, stb.) édesített joghurttal történjen.
A Danone-nál reklámanyagainkat minden esetben előzetesen véleményeztetjük az illetékes szakmai szervezetekkel is, hogy fogyasztóink minden esetben pontos és világos tájékoztatásban részesüljenek. Ez ebben az esetben is így történt.
Egyúttal elnézését kérjük, amiért eddig nem kapott választ cégünktől. Köszönettel vennénk, ha meg tudná adni, milyen néven kereste meg fogyasztói vonalunkat, hogy utána nézhessünk a megkeresésnek, mert NeeOn vagy Jackyll néven nem érkezett hozzánk kérdés.
Ugyanakkor örömmel olvastuk, hogy NeeOn fogyasztja termékeinket és bízunk benne, hogy az új Stevia termékcsaládban is talál majd olyan joghurtot, amit a jövőben is szívesen fogyaszt.
Üdvözlettel,
A Danone Activia csapata
Vegyük végig még egyszer, miért megtévesztő a felirat:
- Az új Activián messziről látható "-30% cukor" felirat azért megtévesztő, mert a termékcsalád dizájnváltáson esett át. Ne tegyünk úgy, mintha nem a rendszeres fogyasztó lenne a célcsoport, aki a korábbi, éveken keresztül megszokott terméket keresi és arra asszociál az új láttán.
- Honnan lehetne tudni, milyen egyéb "hagyományos édesített joghurttal" hasonlították össze az új Activiát? A honlapon vagy sehol máshol nem látni viszonyítási pontot és naiv ügyfél is csak a régi Activiával tudta összehasonlítani, a fent említett okok miatt. A "hagyományosan édesített joghurtokhoz képest" állítás ebben a formában szintén nem állja meg a helyét, mintegy energiaspirálosan bizonyíthatatlan, hiszen semmilyen adatot nem tüntetnek fel ezekről. Nehéz elhinni, hogy jogszabály még mindig lehetővé teszi "a másik mosóporos", konkurenciát alázó reklámozási gyakorlatot, de akkor ideje változtatni azon is.
- Az apróbetűs/csillagozott tájékoztatást pedig már évtizedekkel korábban be kellett volna tiltani, hiszen a gyakorlat alapján kizárólag megtévesztésre használják. Persze lehet, hogy akkor már bankok sem lennének...
Az utolsó 100 komment: