Tékozló Homár

A világ legkicsinyesebb étterme

2013.08.09. 17:53 | jackyll | komment

gastland.jpgNaiv ügyfélnek étel és italfogyasztás után sem voltak hajlandóak egy pohár vizet adni a Gastland Bisztróban a Széll Kálmán téren:

Barátnőmmel betértünk a minap a Széll Kálmán téren nemrég nyílt all-you-can-eat étterembe. Rendesen fogyasztottunk, italt is rendeltünk (azért külön kell fizetni, a kaja viszont valami 1500 forint körüli áron korlátlan). Az ebéd végén barátnőm megkért, hogy rendeljek neki egy pohár csapvizet. Odamentem a pulthoz, és kértem, mire a pincérnő közölte: nem tud vizet adni.

- De miért? Nincs csap? Vagy pohár nincs?
- Nem adhatok! - hangzott a határozott válasz.
- De miért?
- Mert a főnök megtiltotta. Ásványvizet tudok adni 280 forintért.

Mielőtt az életükkel mit kezdeni nem tudó kommenthuszárok ugatni kezdenének, hőségriadó idején kérésre minden vendéglátóipari egység köteles ingyen csapvizet adni. Ez alól nem kivétel sem a sarki kocsma, sem az ötcsillagos luxushotel. Ezt közöltem is a nővel, de az kötötte az ebet a karóhoz: víz nincs! Viszont kihívta a főnököt, hogy beszéljem meg vele a fontos kérdést.

Előjött az irodából egy vigyorgó, öltönyös alak, és kérdésemre közölte: náluk ez a szabály, nincs csapvíz, és kész. Ráadásul elkezdte magyarázni, hogy ez máshol is így van.

- Most ugye nem gondolja komolyan, hogy ha bemenne a McDonald's-ba, azok adnának magának vizet? Ingyen?
- De, adnának. Egyrészt mert ők tudják, mi az a vendéglátás. Másrészt mert kötelező.
- Hát mi akkor sem adunk.
- Jó. Akkor kérem a vásárlók könyvét.

Menedzserünk még erre sem volt hajlandó meghátrálni. Víz nincs, jöhet ide akármilyen felügyeleti szerv. A szőke pincércsaj előhalászott egy vadonatúj, láthatóan még soha ki sem nyitott panaszkönyvet, amibe beleírtam, hogy mi a fennforgás. Ezután a könyv visszakerült a pult alá. Olyan apróságról, hogy a bejegyzésből adjanak egy példányt, megfeledkeztek. Nem baj, én lefényképeztem a könyvet. Majd ennek is örülni fog a fogyasztóvédelem.

A menedzser diadalmasan visszatért birodalmába, a szőkeség pedig rezzenéstelen arccal dekkolt tovább a pult mögött. Barátnőmnek azonban támadt egy ötlete. Odament a pulthoz, és a korábban rendelt üdítőhöz kért egy poharat. Meg is kapta. Ezzel pedig bement a mosdóba, és kisvártatva visszatért egy pohár vízzel. Probléma megoldva.

Csakhogy a trükkös húzást a szőke pincércsaj is észrevette, és elkerekedett szemekkel rohant az irodához jelenteni, hogy a vendégek renitenskednek. Megint előkerült az öltönyös pasas. Tüntetőleg megállt az asztalunk fölött, majd sértődötten így szólt:

- Úgy látom, Önök nem képesek tiszteletben tartani ennek az étteremnek a szabályait!
- Konkrétan leszarjuk - feleltem, és elindítottam a telefonom kameráját. - Mondd csak el a kamerába, hogy miért nem adsz egy pohár vizet a vendégnek, ha kéri, hadd lássák az interneten, hogy mekkora sóher vagy!

Emberünk erre kicsit kibillent arisztokratikus önbizalmából, és hebegni kezdett, hogy de hát a szabályok, meg hogy ő nem tud ilyen rendeletről. Barátnőm közben mélyen a szemébe nézve, tüntetőleg megitta a pohár vizet, ami a pasas arcán átfutó grimaszból ítélve komoly lelki fájdalmat okozott neki.

- És ha kézmosásra használom el ezt a két deci vizet, azt lehet? - kérdezte.
- Az más! Azt lehet! De meginni nem lehet!
- Hát mi pedig megittuk, és most mit fogsz csinálni?
- Jó, hát akkor... akkor ami előttetek van, azt még fogyasszátok el... és utána távozzatok.
- Mert ha nem, mit csinálsz, kidobatsz?

Nem mentünk sehová, előbb megebédeltünk (bár meg kell jegyezni, hogy szinte minden kaját túlsóztak, ami valószínűleg összefügg a szigorú víztilalommal). Amikor fizetni mentünk, a menedzser úr megint előkerült, és gondosan végignézte, hogy rendben megkapja-e a kb. négyezer forintját, nem csalunk-e ki újabb vagyonokat a zsebéből. Ekkor már eldurrant az agyam. Fogtam egy húszforintost, ráköptem, és beleraktam az ingzsebébe.

- Nesze, itt a pohár vized ára, nehogy elszegényedj!

Ha nem látom, nem hiszem el: a pasas sértődés helyett megenyhült, és láthatóan megnyugodott, hogy nem érte kár. Azért még nekiállt vitatkozni egy sort barátnőmmel, hogy létezik-e olyan rendelet, amely szerint ő köteles lenne vizet adni, de pechjére a barátnőm jogász, és pont élelmiszeripari jogszabályok előkészítésével foglalkozik. De rendelet ide vagy oda, igazi kicsinyes, prosztó mentalitás egy pohár vízen huzakodni a vendéggel. Nem sok jövőt jósolok ennek az étteremnek, ha a vezetője azt hiszi, hogy szívességet tesz, amikor beengedi a fizető vendégeket.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

helianthus 2013.08.12. 09:53:23

@Rosszindulatú Vászka: "egy hímnős, gerinctelen, takonyállagú állat fattyának érzi magát virtuálisan. "
No, ez meg mán igazán az ő dolga. Ha jól érzi magát így, akkor képzelje magát annak.
Én meg napraforgónak képzelem magam.
És?
:)))

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 09:55:32

@helianthus: semmi, semmi, csak nem értem, hogy mi ebben a fantázia. A napraforgó meg szép, számos képző- és iparművészeti alkotás tárgya, aztat értem. Monnyuk a csiga meg foghagymásan vajon lesütve finom. Ez is igaz.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.12. 09:57:21

@Rosszindulatú Vászka: ... a hasán csúszik, az arcán szar, a seggében tartja a szemét, ...

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 10:00:20

@atpijkamo: de legalább mindég nedves és lassan megy el. Bár azt nemtom, hogy jó dolog-é. Meg, ha kergetik, lobog a szeme. Deviszont tehermentes saját ingatlanja van.

Hát nem eccerű dolog ez.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.12. 10:11:09

Csigával, hogy lehet játszani?

- nem nagyon lehet vele mivel nem igazán fejlett az idegrendszere
- csagiaverseny, labirintus, "keresd meg a salátát"....
- Türelem kell hozzá, mert egy rövid pályán is csak lassan megy végig.

Ha a csigámat beteszem a hörcsögömhöz, ugye nem tudnak párosodni?

Milyen hangja van a csigának?
- olyan mint egy halnak
- Meow :3 Mint csigusznak a Spongyabobbol!
- Én volt hogy a kertben nem vettem észre egyet és ráléptem. Reccsent.
- mint egy tamponnak.
- Az emberi fül számára érzékelhetetlen frekvencián kommunikálnak egymással, céljuk az emberiség leigázása. Lassúságuk és nem túl okos kinézetük megtévesztő.
- Slutyp

A csiga hüllő vagy emlős?

Hol lakik a csiga, mikor nincs eső? Olyankor egyet sem látni.

- Logikusan a földben. Eső esetén azért jönnek elő, mert nem jutnak a földben elég oxigénhez és megfulladnak.
- Olyankor a csigák hazamennek...

Hogy lehet rávenni egy csigát, hogy arrébb menjen?
- létfontosságú kérdés
- ez aztán a precedens értékű kérdés.
megvárod még arrébb mászik, mást nem tehetsz
- najó készvégemvan
- öntsél neki sóból egy utat és sok lehetősége nem lesz
- Arréb rúgod
- énekelj neki
- Ásol egy lukat a földbe, beleteszel egy műanyag poharat és beleöntesz egy kis sört. Másnapra tele lesz a pohár csigákkal, mert imádják a sört.

Milyen állat a csiga?
- puhatestű
- Kétoldali szimmetriájúak.
- Tapogatós-csillókoszorúsok.
- Héjasok
- Váltivarúak vagy hímnősek.
- Lassú
- Lassan mozgó, puhatestű állat.
- nyálkás
- undorító

Egyéves Önkéntes 2013.08.12. 10:11:43

@batgirl: Üzeneted megkaptam és aszerint jártam el.
Lécci küldj papírt!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.08.12. 10:12:04

Csigafaggy akarok lenni Holly Tantus szemgolyóján.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.12. 10:14:42

@Egyéves Önkéntes: ennyire szegény nem lehecc basszus :D
nincs a közeledben semmilyen újság?
nyúl?
kagyló?
csigafattyú?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.12. 10:14:48

@atpijkamo: El sem hinnéd, milyen nehéz fotózni :) Reggel volt, szar kitobi, makrólencse, elég hosszú záridők adódtak ki így.
A csiga lassan mozog, de folyamatosan. Állandóan bemozdult :D:D:D:D

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 10:15:39

RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM! RÁJÖTTEM!

Tomi a Waszlawik Gazember rajongó (akonek egyik korai zenekara volt a méltán világhírű Csigabiga Együttes!.

RÁJÖTTEM!

helianthus 2013.08.12. 10:18:52

@Kellemes Zérókomponista: nem jó, mert szappan ment bele (a golyómba) csípni fog.
Vígasztalódásként ezt neked küldöm sok szercsyvel és puszcsymupcsyval:

Peace will come to me
Peace will come to me

I'm leaving bitterness behind
This time I'm cleaning up my mind
There is no space for the regrets
I will lyricstranslate.com remember to forget

Just look at me
I am walking love incarnate
Look at the frequencies of which I vibrate
I'm going to light up the world

Peace will come to me
Peace will come to me

I'm leaving anger in the past
With all the shadows that it cast
There is a radar in my heart
I should have trusted from the start

Just look at me
I am a living act of holiness
Giving all the positive virtues that I possess
I'm going to light up the world

Peace will come to me
Just wait and see
Peace will come to me
It's meant to be
Peace will come to me
Just wait and see
Peace will come to me
Its inevitability

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 10:19:35

@batgirl: nono! Nem csótány, rokonszenves előadóművész. Külömbe is, a nemzet csótánya az a Feró. Volt.

Troppauer_Hümér 2013.08.12. 10:21:05

Azta hétszencségit, beleizzadtam, mire végigolvastam a hétvégit. :D

Ez a tamásmacska egy prosztó paraszt, de ez mindig is köztudott volt.
Zsiráfffffff pedig vagy közveszélyes munkakerülő, vagy klónoztatta magát, ha még az arckönyves kommentek között is volt ideje mazsolázni.

helianthus 2013.08.12. 10:21:13

@Egyéves Önkéntes: hüle! Sírok. De legalább kigyön a szappan és jöhet mégis Kompi a szemembe bele.

@helianthus: a faxomba került bele a smittelésembe a bújtatott reklám?
Ez nem ér!
Most mindenki tudja, hogy nem én gépeltem be ikúból, pedig asszittétek, tuti. :(

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.12. 10:22:41

A csigám befúrta magát a 3cm-es homokba az akvárium sarkába. Fejjel lefelé van, ki tud onnan jönni?
- hát ha bement ki is tud jönni ne aggódj
- Kuplung, kürverc, és már kinn is van
- Ne aggódj,tipikus strucccsiga passzió!
- Az én csigaevő csigáim is mindig befútják magukat, csak éjszaka jönnek elő vadászni.

Lehet a csigát ivartalanítani? Lesz csigám és nem akarok 150-et csa 1-et
- Csigát elég nehéz ivartalanítani, mivel hermafrodita. Viszont ha csak egy darab csigád lesz, akkor nem tud majd szaporodni.
- Nem.
- csigát nem! de bolhát minden nap!
- Milyen csigáid lesznek egész pontosan? Mert különböző fajúak például nem tudnak szaporodni, ezzel már meg is van oldva a probléma. Ivartalanítani nyilván nem lehet, remélem csak viccnek szántad.

helianthus 2013.08.12. 10:23:16

@stillmátyás: "közveszélyes munkakerülő"
Öhöm-öhöm.
Csak szólok, hogy az elmúlt pár évtizedben változások voltak és ez a fogalom már nem létezik sem jogilag, sem máshogy.
Ma segélyeseknek és/vagy közhaszontalanoknak hívjuk őket.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.12. 10:24:42

@Rosszindulatú Vászka: ja..keverem őket. Arra emlékszem, hoyg volt valamilyen műsor, amikor belement egy üvegmedencébe. Mondjuk , a poénra már nem emlékszem.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.12. 10:24:55

@batgirl: 9 fok lehülés nem elég? (40->31) Van akinek semmise jó.

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 10:25:49

@batgirl: Friderikusz Show. Poént én sem észleltem.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.12. 10:25:51

@atpijkamo: ne röhögtess:D hogyan vadászik a csiga??????????????

Troppauer_Hümér 2013.08.12. 10:26:36

@helianthus: Ja tényleg, a régi reflexek, ma országgyűlési képviselőknek híjják őket.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.12. 10:27:23

@atpijkamo: He?
Itt 26-ot ír az időjárásjelző alkalmazás, ennek ellenére melóba jövet pont ugyanannyira izzadtam, mint amikor 40 fok volt.
Hol mérhették a 26 fokot? A pellérdi tóban?

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 10:30:31

@batgirl: a préda után settenkedik, ráugrik, majd a hátán keresztül a nyakára kúszik és átharapja a torkát.

Neked nincs NatGeod?

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 10:31:39

@batgirl: Friderikuszt? Nekem mindegy, közel sem annyira idegesít, mint a többi maygar tévés.

A Gazit meg szeressük.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.12. 10:32:33

@Rosszindulatú Vászka: nincs, de mélyen elgondolkozom rajta, hogy legyen újra.Tudatlan vagyok még a csigaéletében, és a gilisztáknál is vannak még sötét foltok.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.12. 10:34:01

@Rosszindulatú Vászka: ok..én mindenkit szeretek akire kiadod a szeretjük jelszót :D

Na jó, még sem mindenkit, de azt letagadom.

mélyen nyaltam?

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 10:36:07

@batgirl: a giliszta az egy valóságos vérengző dúvad. Mer csak úgy ül a zember a fűbe, mint a nyuszi, az meg direkt kimászik a föld alúl, bemászik az ember fenekébe és felkúszik egész a agyába és ottan átrágja az elülső agylebenyet. Csak lássad, meg mennyi sok megannyi lobotómiás embernak látszó bioorganizmus él a Föld bojgón? Naugye. Ezek mind felelőtlenül alsó nélkül fetrengettek a kertbe.

Mindég vegyetek fel bugyit, vagy gatyát. Figyelem: a tanga nem véd a vérkukuc ellen!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.12. 10:36:51

@atpijkamo: @Hartmy: Na, akkor elmondom.

Először indul az első sor első embere.

Utána az első sor második embere és a második sor első embere.

Utána az 1. sor 3., 2. sor 2., 3. sor 1.

Utána 1-4, 2-3, 3-2, 4-1. És így tovább.

Akármelyik katonát választod ki, valamikor ő is beállhat a sorba, a végtelenszer végtelen katonák közül senkinek se kell végtelen ideig várnia.

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 10:37:38

@batgirl: erre semmi szükség. Gazembert azért tisztelem, mert nem nyafog, nem kommerezik, nem hisztizik, nem bánt soha senkit. Úriember. Azért a mai világba ez már sem semmi valami, hát nem?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.12. 10:39:36

@Rosszindulatú Vászka: Van olyan hal az amazonaszban, ami felkúszik a kukidon, ha belepisilsz a folyóba.

Van olyan parazita, ami az emberi szemben élősködik.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.12. 10:40:41

@Rosszindulatú Vászka: pont most akartam tangát venni, mert az szexi. de nem veszek, és igyekszem nem fűbe ülni. A hintaágyra nem másznak fel? mert hogy azon szoktam ülni. de akkor is van rajtam bugyi. mert elővigyázatos vagyok. mert ha nem lenne, a szomszéd kukkoló bácsi jól járna. Vagy nem, mert a felesége agyon verné a lapáttal. Meg engem is.

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 10:43:04

@batgirl: nyugodottan soppojjál tangát, van erre a porblémára egy ősi indián raavszság. Úgy hívják, hogy takaró, csak úgy magad alá teríted és indulhat is a piknik. Vagy ivarkodás.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.12. 10:45:27

@Rosszindulatú Vászka: ivarkodni a fűben nem lehet, mert a szomszéd kukkolóbácsi...stb.fenntemlített.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.12. 10:45:58

@batgirl: Puszilgasd a kutyádat, akkor minden parazitát összeszedsz tőle, a szembe, agyba tartókat is.

Én az ivóvízből szedtem össze bélférgeket. Nem egy egyszerű dolog megszabadulni tőlük, mert éjjel kijönnek, és lepetéznek a bőrömre, onnan meg az alsóneműre, pizsamára, ágyneműre. Mindet ki kellett főzni. Én kaptam egy bogyót, aztán egy hét múlva mégegyet, oszt annyi. Mint a kutysok.

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 10:49:54

@batgirl: én nem mondottam volt, hogy csak otthon lehet. Meg nem kötelező, csak egy lehetőség. Meg hát legyen a szomszédnak is egy jó napja, hátha nincs kábeltévéje meg netje :D

@atpijkamo: oszt ez vélhetően nem Agyarországon, vagy de?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.12. 10:50:14

@ColT: Budapestre vonatkozóan a Ferihegyi repülőtér adatait adják meg.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.12. 10:51:33

@Rosszindulatú Vászka: Nem, Ázsiában. Itt klórozzák a vizet rendesen.

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 10:51:51

@atpijkamo: külömbe meg csaxólok, hogy az egyetlen háziállat, aki nem fertőz, ha amúgy egésséges, az bizony a kutya. Ez téyvalóság!

Hartmy 2013.08.12. 10:54:59

@zsiráfffff: Áhhá :D azokat nem szoktam olvasni, de látom már. Abból sem sok minden derül ki csak hogy amit a posztoló írt az úgy történt :D

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2013.08.12. 10:55:01

@Rosszindulatú Vászka: Waszlavik "Gazember Petőfi Velorex Sámán Szabadcsapat Ullmann Mónika" László, mint úriember:
sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/p480x480/66565_110521939009843_4774414_n.jpg
khm...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.12. 10:58:37

@Rosszindulatú Vászka: Mindent neked se hiszek el. Már ha a kutya nem parazitás, akkor nincs mit elkapni, persze. De attól, hogy egészségesnek látszik...

www.allatpatika.hu/hu/cikkek/36-a-kutyaktol-elkaphato-feregfertzesek.html

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.12. 10:59:41

@atpijkamo: Ide a pogányit, de az kint van a pusztába', ott melegebb szokott lenni.

@estrella negra: Hosszabb neve volt ennek :D

Hartmy 2013.08.12. 11:00:07

@atpijkamo: Ó hogy a jó isten áldja már meg... Egész este itt rajzolgattam és mindig erre jutottam, de nem hittem el hogy ez ennyire egyszerű lenne :D Ez az átka a marha sok infó tanulásnak, hogy sosem hiszed el, hogy a legegyszerűbb megoldás a jó.
Egyszer voltunk pneumatika versenyen, volt egy feladat, hogy a munkahengerek úgy mozogjanak, hogy mikor az első elindul befelé, akkor a második induljon kifelé. Mi beraktunk egy szűkítőt és azzal időzítettük. Tanultunk 500 módot, hogy hogyan lehet vezérelni munkahengert, de ezt az egyet találtuk ami működött... azért buktuk az első helyet, mert nem hittük el, hogy ez az egyszerű megoldás a helyes :D

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 11:01:41

@atpijkamo: nohiszen. Ijen alapon a legtöbb embertől si elkaphacc mindenféle kínos kórságot.

Már soxor mondottam volt, hogy ne keverjük mán össze az intelligens és érző lényeket és barátokat a gusztustalan, agresszív és kezelhetetlen emberekkel.

Hányszor monnyam még:

az ember egy undorító, mocskos, gusztustalan állat, lakásban tartását nem javaslom.

Egyéves Önkéntes 2013.08.12. 11:02:14

@helianthus: a "közveszélyes munkakerülő" jelenlegi neve "közalkalmazott"

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.12. 11:03:47

@Hartmy: " Ez az átka a marha sok infó tanulásnak, hogy "
De vaze! Nekünk infón (2 szak tapasztalatai) több matek volt, mint szakmai ismerete!!! :D

@Rosszindulatú Vászka: +1

Hartmy 2013.08.12. 11:04:04

@Rosszindulatú Vászka: Ha egészséges, akkor a patkány sem fertőz... sőt egyébként maga a patkány többnyire a legtisztább állat. A betegségeket sem közvetlen a patkányok terjesztették sosem.

Egyéves Önkéntes 2013.08.12. 11:05:30

@Hartmy: Tiranában a pestis terjeszti a patkányt!

Hartmy 2013.08.12. 11:06:38

@ColT: Ezért nem értem sosem, hogy mi az istenért is tanulok én informatikát... hogy minek járok én oda, mikor az infóról majdnem csak érintőlegesen esik szó. A többi matek meg fizika. Az infóból megmutatják az alapot aztán kezdjél magaddal amit csak akarsz. Lényegében úgy érzed magad, hogy kolonc vagy, mert csak konkurenciát jelentesz a tanárnak aki tanít téged. Mondjuk ehhez hozzá tartozik, hogy általános iskola 1. osztályától tanulok infót :D

Hartmy 2013.08.12. 11:07:52

@Egyéves Önkéntes: Ahogy a középkorban is megjelent a pestis és utána a patkányokba belehalt mindenki!

(Nem a patkány terjeszti a pestist, hanem a bolhák.)

Egyéves Önkéntes 2013.08.12. 11:09:22

@Hartmy: Jó, de a patkányok a bolhák bundájában megbújva utaznak.
Én ezt jobban tudom, mert én középkorú vagyok!

Hartmy 2013.08.12. 11:15:01

@Egyéves Önkéntes: És a bolhák szeméhez járnak inni. Ha patkány ölővel kiirtod a patkányokat a bolhákból, akkor a bolhákat tarthatod háziállatként. ketrecben. Manapság menő háziállat a csuklyás bolha.

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 11:20:48

Bolha nem jó háziállat. Egyrészt nem látod, hogy, ha mosojog, no meg ha kitéped a lábait megsüketül.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.08.12. 11:23:33

@stillmátyás: tán inkább munkaveszélyes közkerülő, hamár :) amúgymeg ctlr+f csodákra képes, ez a titok :)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.08.12. 11:25:04

@Egyéves Önkéntes: a patkányok undorító kopaszfarkú kis zabagépek, pfejjj.

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 11:27:45

@zsiráfffff: megnyúzva, roston vagy nyárson kisütve egész fincsámcsi.

Hartmy 2013.08.12. 11:30:29

@zsiráfffff: De a bolhák nem. És velük még cirkuszt is nyithatsz.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.08.12. 11:30:40

@stillmátyás: Na ja, hogy érdekelhet ez ennyire valakit.. A világ leggiccsesebb étterme, a világ legviccesebb étterme, ilyenek nincsenek?

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 11:31:15

Ha élesedne az új poszt, akkor:

ELSŐ

Ezt kérem jegyzőkönyvbe venni.
Köszönöm.

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 11:35:39

Még sehol, csak majd, ha lesz.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.12. 11:36:18

@Hartmy: Na, akkor gratula! Meg máskor elhiszed, ha mondom, hogy nem nehéz.

Azt nem szeretem, ha nehéz feladatok közé beraknak egy túl könnyűt, mert az okosok vesztenek több időt rajta.

Rosszindulatú Vászka 2013.08.12. 11:36:57

Hatásmechanizmus.

Bocs Tomi :D

Tessék aláírni az ívet:
1. Vászka

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.12. 11:37:54

@atörökk: Vérjámá, most írom... cipőboltba... nem adták vissza... folyt a vér...

Á, Jackyll úgyis kidobja...

England win The Ashes! 2013.08.12. 11:38:16

nincs mai poszt? akkor kapja be a poszter. :-P

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.12. 11:39:02

@Hartmy: +1. Mondjuk nálunk az volt, hogy rendszermodellezés mániás tanszékvezető (mind a két helyen!!!!), amiből aztán (főleg a második szakomon) 3 év tömény integrálás lett informatika oktatás címén.

Atörökk 2013.08.12. 11:40:33

Az új posztban ismét egy, a Balaton partján hirtelen hajléktalanná vált posztoló panaszát olvashatjuk.

Hartmy 2013.08.12. 11:44:59

@ColT: És ez elméletileg szakma lenne, amivel el kell tudni helyezkedni. A gépész oktatás ennél 100x színvonalasabb. Ott meg is tanítják azt, amivel utána mandiner nélkül állást találsz.

helianthus 2013.08.12. 11:45:42

@Egyéves Önkéntes: csak szólok, hogy őket sem így hívják már, hanem úgy, hogy közszolga! Tudom, mert a rokonom az, párszázezres fizuval, de sosincs pénze. :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.12. 12:04:12

@Hartmy: Már ahol :)
Itt a villamosok is panaszkodtak rendesen.
De mondjuk programozást többet, és jobban tanítottak nekik, mint nekünk.

Hartmy 2013.08.12. 12:16:09

@ColT: Unokatesóm is mondja, hogy a villamosoknál is próbálnak minden mást tanítani, csak a szakmától még kicsit messze vannak... Atomot a felsőoktatásunkra és újrahúzni az egészet.

Egyéves Önkéntes 2013.08.12. 12:29:41

@helianthus: az mindegy, de dolgozni nem akarnak!

mongyuk én se! :)

xGéza 2013.08.12. 14:25:17

a kuplerájban eligazítást tart a madam: "a haszon az italon van, sózzátok, lányok".

Ebben az étteremben is valami hasonló az üzleti modell. Az alapszolgáltatás a korlátlan étel 1190 Ft-ért egy átlag ügyfélnél a nullszaldót hozza. Ezért van kötelező italfogyasztás, annak a hasznából élnek.

Egy magát degeszre evő ügyfél akár negativba is tudja fordítani az ételfogyasztás szaldóját. De ő feltehetőleg nem egy italt iszik, így megintcsak megvan a szerény nyereség.

Ilyen árképzés mellett különösebb nagyvonalúságot nem kellene elvárni. Étteremben nem szokás csapvizet fogyasztani, második italként sem, és akkor sem, ha amúgy nics feltétlen igény egy márkásabb italra.

Anomalocaris (törölt) 2013.08.12. 14:32:40

@Kellemes Zérókomponista: Kompi!! Hát ilyet. Szegény pakisztáni batgirl.

hrbi80 2013.08.12. 15:15:23

Ezen a poszton felbuzdulva szombaton pihengetés alatt a hotel éttermében ahol megszálltunk, párom megkérdezte a tulaj/főpincért, hogy hozna-e neki egy pohár csapvizet. A válasz: sajnos nem tudok, mert a jéggép elromlott és nem ad jeget, a csapból pedig csak 40-50fokos csapvíz jön. Erre jót röhögtünk, amit nem értett, aztán javasolta hogy hoz egy 1l szódavizet. Ez persze nem érkezett meg a 35perces vacsoránk alatt sem. Persze mikor felálltunk és arra jött megköszöntük a vacsorát és finom hideg szódát is, az esett a legjobban mondtuk... Az arcára volt írva minden :)

JewRivers 2013.08.12. 15:49:22

Ebben a hírben igazándiból a poszter a legnagyobb fillérb szó!

Ráadásként még mesemondó is, a ráköpéses húszforintosnál érezhető, a "a barátnőm jogász" kijelentés pedig bizonyossá teszi a Münchausen-szindróma létező jelenlétét.

Ha jogász a csaj és nem segéd, akkor telne 280 Ft-os ásványvízre, és nem az ezeröté' korlátlan fogyasztás vonzaná be az utcáról.

Eudocimus Ruber 2013.08.12. 18:28:08

Ment volna a poszter a Petróhoz, ott legalább jó kaja va.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2013.08.12. 18:40:25

@Eudocimus Ruber: "Dik, má', muter, dzsalik a petró a falba'!"

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2013.08.13. 05:16:47

Igen, a Mcdonaldsban adnak inni pohár vizet, ez azért van mert amerikai a hely és Amerikában KÖTELESSÉGED adni egy pohár vizet ha valaki kér, és ha nem adsz, akkor konkrétan megbüntetnek, akár mehetsz a dutyiba, igen ott ez a törvény, VIZET ADNI KÖTELEZŐ, elementáris szabály.

Például, ha Amerikában bemész egy kínai vendéglőbe akkor ott láthatsz olyan kisegítőszemélyzetet, akiknek egyetlen feladata, hogy lesse kinek a poharából fogyott ki A VÍZ, semmi más dolguk nincs, minthogy odasiessenek és újratöltsék a te kifogyott vizedet.

Nekem is elborul az agyam az olyan pitiáner helyektől, ahol nem adnak vizet. Ha ideje, korán tehát még rendelésnél, kiderül egy helyről, hogy ott nem adnak vizet, akkor azonnal távozok, illetve ha később derül ki, akkor annyi biztos, hogy vissza nem térek. És másoknak is ezt ajánlom. Vizet adni az abszolút minimál korrekt magatartás, de egy vendéglő amely jól megszedi magát az egyebeken, ne spóroljon a vízen! Örülök, hogy ezt most itt elolvastam, már régóta szemezek a hellyel a Moszkva téren, de akkor így megspórolok magamnak egy menetet és tuti be se megyek.

igi1 2013.08.13. 12:55:48

Ha a tulaj nem akar adni, NEM AD

Ennyi

blöff 2013.08.13. 12:59:20

@blöff: dehogy okozhat, általában a többség nem szokott csapvizet kérni, ebből ügyet csinálni is felháborító. Ilyen ne legyen vendéglátós.

Manyecska 2013.08.13. 13:02:58

@igi1: akkor nyisson bányát!

Démonmac1 2013.08.13. 14:46:08

@oázis: "Például, ha Amerikában bemész egy kínai vendéglőbe akkor ott láthatsz olyan kisegítőszemélyzetet, akiknek egyetlen feladata, hogy lesse kinek a poharából fogyott ki A VÍZ, semmi más dolguk nincs, minthogy odasiessenek és újratöltsék a te kifogyott vizedet.

Sehol nem láttam ilyet, pedig eltöltöttem ott némi időt.
Főleg csapvizet inni? Fúj.

Bamba Barack 2013.08.13. 19:28:05

Aki étteremben azon szaroskodik ,hogy ingyen akar magának vizet,az ne menjen étterembe...pont.egyébként miért lenne ingyen?ilyen alapon a kaja is lehetne ingyen vagy bármi más.azonkívül a csapvízért is ugyanúgy fizetni kell a tulajnak.szerintem meg ez pitiség a fogyasztó részéről és nem a vendéglátóstól...

anarch 2013.08.15. 13:24:18

Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy az étteremben használt víz emberi fogyasztásra alkalmatlan és tulajdonképpen a vendégek testi épsége érdekében nem szolgálják fel. A poszttoló barátnője meg most jól megmérgezte magát...

nemongyadma 2013.08.16. 08:34:00

voltam pár helyen a határom túl és 90%ban volt ingyen víz az éttermekben...a maradék 10 ben meg adtak kérésre....
gondolom elgurul az ember gyógyszere egy ilyen pitiáner vizes esetben de én akkor sem bunkóskodnék csak kisétálnék ....persze azért elmondanám a véleményem de nem ilyen stílusban !
mondjuk 4000 ft os fogyasztáshoz mégy egy ingyen ásványvíz beleférne a legtöbb helyen !

euAgWzgmmtq7K 2013.10.07. 13:59:55

az passzivagressziv stilus es a jogasz baratno nagyon emlékeztet valakire

Xezs 2014.01.01. 22:57:40

Értelmesebb helyeken a csapvíz kancsóba kitöltve ki van rakva az asztalokra. Amúgy meg nem tudom mit kell itt nagypofájúskodni, hogy 1500 Ft az milyen kevés... faszomat kevés.
süti beállítások módosítása