Tékozló Homár

Törött kijelzővel érkezett az Asus notebook (frissült)

2013.09.09. 09:48 | jackyll | 134 komment

asusnotebook1.jpgTamás mit sem sejtve vette át Asus notebookját, amin csak bekapcsolva látszik, hogy beteg a kijelzője.

Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy naiv voltam és PickPack ponton való átvétellel rendeltem egy notebookot a levél tárgyában nevezett Ipontól. Persze jobb lett volna személyesen átvenni, ellenőrizni és kipróbálni, de egyrészt mivel egy másik informatikai cégtől többször rendeltem már ezt-azt az átvétel hasonló módját választva, ezért volt némi bizalmam a PickPack pont hálózat futáraiban, így megkockáztattam.

Tegnap meg is érkezett a nevezett notebook és már a fólia bontásakor furcsának találtam, hogy színvonalasabb versenytársaival ellentétben az Ipon nem zárja le a dobozokat saját céglogós matricájával. Ez probléma, mert egy notebook dobozát muszáj felnyitni a futárnak való átadás előtt, hogy a benne lévő garancialevelet érvényesíteni lehessen (ez szerencsére meg is történt), céglogós zárómatrica híján viszont a szállítás folyamán bárki bármit csinálhat a doboz tartalmával. No mindegy, a gép és tartozékai megvoltak, így csak hümmögtem a fapados fóliázás láttán.

A gép első ránézésre úgy tűnt, teljesen rendben van, ennek ellenkezője csak a bekapcsolás után derült ki...

Ugyanis üzembe helyezve a notebookot nem tudtam nem észrevenni a kijelzőn látható törést (illetve csak az volt látható, viszont a panel hátulról tört meg, mert kikapcsolva szinte egyáltalán nem látszott a képernyőn semmi sérülés, lásd a mellékelt képeket).

asusnotebook2.jpg

Ami érdekes, hogy a csomagolás sem mutatta hanyag kezelés jeleit (különben át sem vettem volna), valamint a kijelző-szerelvény hátoldalán sem volt karcolás/horpadás, azaz nem attól tört meg a képernyőpanel, hogy valami nehezet dobtak rá.

asusnotebook4.jpgasusnotebook3.jpg

Három lehetőség adott:

1. Gyári defekt. Esélyes, de ASUS gépről van szó. Az említett gyártó termékeit régóta használom és nem volt velük gondom, illetve más informatikus kollégáktól és ismerősöktől is csak dicsérő szavakat hallottam a gyártóra nézve, plusz adott még a tény, hogy ha egy gyári minőségellenőr jóváhagy egy selejtet, akkor minimum kirúgják, így - még ha lehetséges is - azt tartom a legkevésbé valószínűnek, hogy a gyártó hibájából sérült volna meg.

2. Szállítás/csomagkezelés. Ez már esélyesebb, de mint mondtam, a PPP futárszolgálatával nincsenek negatív tapasztalataim, pedig számos alkalommal szállíttattam már velük törékeny dolgokat.

3. Ipon. Ne higgye senki, hogy az indulat beszél belőlem, egyszerűen azért tartom ezt a leginkább esélyesnek, mert egy munkatársuk bizonyíthatóan felbontotta a dobozt (erről árulkodik az érvényesített garanciajegy és az elvágott (ASUS feliratú) zárócímke). Szóval Iponos delikvens felnyitja a dobozt és nem nézi meg, hogy minden rendben van-e a géppel? Mert ha valami gond lesz, úgy is jön a vevő ordítva, tehát magának csinál többletmunkát, ha selejtet küld kiszállításra. Létezik, hogy a lelkiismeretes munkavégzés közben odacsapta/rákönyökölt/akármi? Azt kell mondjam, nem zárható ki...

De ez még csak a jéghegy csúcsa, most jön a java. Miután 90 lepedőt fizettem ki egy hulladékért, egy lapát nyugtatót bevéve megpróbáltam felhívni a telefonszámukat. Sikertelenül. Eddig 8-10 alkalommal hívhattam őket, ebből egyszer jelzett foglaltat, a többi esetben nem vették fel (kicsengettem, amíg a szolgáltató bontotta a vonalat).

Következő kísérlet: E-mail. A következő levelet küldtem nekik:

Tisztelt Ipon! A vasárnapi napon adtam le webáruházukban egy rendelést egy ASUS X402CA-WX093D notebookra, mely a mai napon megérkezett a kijelölt átvételi pontra. A készülék kijelzője törött (lásd a mellékelt képet), valamint az akkumulátor nem érintkezik, csak hálózati töltéssel kapcsolható be. Szervizüket sikertelenül próbáltam elérni telefonon (négyszeri hívásra sem vették fel a telefont).

Elsődlegesen a csere lehetőségével szeretnék élni, azonban ha a készülék cseréje:

- Nem oldható meg gyorsabban, mint az alternatív forrásból való beszerzés (Az Aqua Electromax kft. 2 munkanapot vállalt),vagy

- A készülék cseréje bármiféle további költséggel jár számomra, akár utazási, akár ismételt szállítási költséggel, vagy

- A szolgáltatás minősége nyomán eddig tapasztaltak alapján a cserekészülék átvétel előtti kipróbálására nincs lehetőség,

abban az esetben hivatkozva a tényre, miszerint a probléma a vásárlástól számított 3 napon belül jelentkezett, valamint a17/1999. Kormányrendelet 4. paragrafusára, mely szerint "A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat....", a vásárlástól való elállás lehetőségével kívánok élni, a vételár visszafizetésének formájában.

A sikertelen telefonos próbálkozásokra való tekintettel amennyiben kapacitásuk engedi, várom telefonos, annak híján e-mail üzenetbeli visszajelzésüket."

Erre másodperceken belül meg is érkezett a távirati stílusú válasz (mondjuk legalább a marketing bullshit kimaradt, ez is valami):

Kedves Vásárló !

Kérem csináljon fotót a termék csomagolásáról is valamint az akkumulátor hibájáról is. Köszönjük !

Ja, igen... Az akksiról el is felejtettem nyilatkozni, de az már egy másik defekt...

Szóval előkaptam a telefont, fotóztam és válaszoltam:

Tisztelt Ipon!

Mellékelve a kért képek. Azok rossz minősége ellenére látható, hogy a csomagolás egyik oldalán sem látszott sérülés (különben nem vettem volna át), valamint hogy a kijelző előtti átlátszó műanyaglap nem törött, így kikapcsolva a törés alig látható, magam sem vettem észre. Ezek alapján a display assembly-t hátulról érhette az ütés, viszont a szerelvény hátulján sem láthatók sérülés jelei, így ha nem a dobozban, szállítás, vagy csomagkezelés közbeni helytelen kezeléstől sérült meg, akkor gyári defekt. Az akkumulátor hibájának dokumentálása problémás, ugyanis a telep integrált, így belső forrasztás sérülhetett (kívülről az akkumulátor hozzáférhetetlen, nem illesztési problémáról van szó). A telep véletlenszerűen érintkezik, egyenes felületen tartva a gépet működik.

Ezt küldtem nekik kb. egy napja, azóta nem méltattak válaszra, így ma a következőt írtam nekik, néhány ismételt telefonos próbálkozás után:

Tisztelt Ipon!

A kért fotók megküldése után érdeklődni szeretnék, hogy milyen előrehaladás történt az ügyben? Erről ugyanis nem kaptam tájékoztatást, valamint a weboldalukon megadott telefonszámon továbbra sem jelentkezik senki.

Egyelőre ennyi. Az Aqua már visszajelzett, hogy a rendelésem átvehető, így néhány ezressel drágábban tőlük veszem meg holnap ugyanezt a típust, miután egy vagon pénzért 'Pestre utazom és élve az Iponnak küldött levélben vázolt fogyasztói jogaimmal, visszaszolgáltatom a terméket és visszakérem a vételárat. A panaszkönyvben persze jelezni fogom, hogy a panaszkezelési folyamataik némi időt és pénzt igényeltek részemről, melyek közül legalább az utóbbit szívesen látnám viszont a bankszámlámon.

Remélem, a szegény informatikus panaszai méltónak találtatnak a publikálásra, mely által egy INFORMATIKAI cég megtudja, hogy milyen következményekkel jár a 21. században a vásárló semmibevétele.

UPDATE 09/13: Pénzt 30 nap múlva adtak volna vissza, úgyhogy Tamás a 15 napos cserét választotta.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

opati666 2013.09.09. 10:18:33

Pikk-pakk pontra maximum könyvet meg memóriakártyát illik rendelni! laptop?? vakon kidobni 1-2 százezret? Dőreség.

Hartmy 2013.09.09. 10:22:06

@hobbitroll: Acer mellett a HP DV5 volt, amit anno néztem. Nagyon tetszett, csak aztán valami oknál fogva az Acerre esett a választás. Nem sokkal többért volt jobb konfig. Kb arányosan többért, azt hiszem azért lett az acer. Aztán az is kicsit kalandos volt, mert TravelMate 5530g volt, ami valami limitált széria lehetett, mert mikor alkatrészt kerestem hozzá, akkor ez a típus nem szerepelt sehol sem :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.09. 10:25:13

@Hartmy: Lehet már az sem direktben volt forrasztva.

Asus = mindenhol világít! :D

Lenovo azért még jó. Nálunk van eddig 60 Döll gép, eddig egyben zörgött a venti. Jók.

@hobbitroll: Akkor akkor :D

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.09.09. 10:25:59

" Szóval Iponos delikvens felnyitja a dobozt és nem nézi meg, hogy minden rendben van-e a géppel? "

Nem.. nem nézi meg. Mivel nagyon sok gép úgy van előtelepítve, hogy az első bekapcsolásnál magától telepíti fel az OP rendszert (ha van hozzá gyárilag), és a szükséges programokat. Közben persze nem igazán jó dolog leállítani. Szóval vagy bekapcsolja, és végigcsinálja a telepítést, (amit után Te azért jössz ide pofázni, hogy miért kapcsolták be), vagy nem kapcsolja be, de akkor az ilyen dolgok nem is derülnek ki.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.09. 10:26:20

@Hartmy: Acer=örülj ha működik :D Mondjuk legalább óccó. Szart meg lehet venni drágábban is, csak minek.

Javítása nekem nem volt tortúra, pár már járt nálam - minden van hozzájuk, egyszerűek.

Manyecska 2013.09.09. 10:29:41

@Országúti Ninja: nem bírta a strapát:D@dr. Aullah: ölelést nem vállalok. Tudod vannak akik fákat ölelgetnek. perverz dolog:O :D

hobbitroll 2013.09.09. 10:29:44

@Hartmy: sajnálhatod, nekem bevált :) Mostanság kezdtem el azon gondolkozni, hogy le kellene cserélni egy kicsit fiatalabbra. BF3 -ra sajnos korlátozottan alkalmas :(
Mellesleg most az acer -el vívunk épp. Vettek 2 éve egy acer notit + platinum gar.kiterjesztést. Mi nem tudtuk (az volt az első), ráírva nem volt, vevő nem olvasta el az összes papírt amit kapott, így nem regisztrálta a gar. kiterjesztést. Noti természetesen megdöglend. Most ugyan ott van a +3 év (vagy 2? mind1 is), megvette, kifizette, számlája is van róla (1st számla a notiról, köv. számlaszámmal meg a gar.kiterjesztés), mégsem tud vele élni, acer elzárkózik, mossa kezeit :/

Hartmy 2013.09.09. 10:29:54

@ColT: Mármint az acerpontos javíttatásra gondolok itt. Van akinek 1.5-2 hét, de van akinek 1 hónap mire lesz belőle valami. Örültem hogy működött, de mondom, van pár az ismerősi körben, nekik bevált az acer is. A szervizesek persze máshogy látják mert ők azért találkoznak jó sokkal.

samcro 2013.09.09. 10:31:12

"Ez probléma, mert egy notebook dobozát muszáj felnyitni a futárnak való átadás előtt, hogy a benne lévő garancialevelet érvényesíteni lehessen"

ilyet én még nem láttam. Garanciapapír kívülre van téve egy kis tasakba, szériaszám meg kívül is rajta van.

@Hartmy: nem tudom, az újak milyenek, de régebbi MSI-k hűtése elég hulladék, hangos, és eBayről is alig/drágán lehet bele coolert rendelni.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.09. 10:32:53

Oké, a 90 fokkal egyetértek. Az már kellemesen meleg. Ellenbe' nekem ne álljon ki semmi oldalt, amit nem tudok megszüntetni, tehát maksz pendrájv/stick/stuck/suck. Az akksival meg úgysem számolunk, tehát a tápkábel az mindig ott van. Én ígyse úgyse vennék Aszuszt, de ez én vagyok.
A Hartmyval nem beszélek többé, mert hozzáért 1x 1 Acerhez.

England win The Ashes! 2013.09.09. 10:33:14

Van egy szarvashiba az okfejtésben. "Gyári defekt. Esélyes, de ASUS gépről van szó."

Helyesen: "Esélyes, mivel ASUS gépről van szó."

hobbitroll 2013.09.09. 10:33:59

@amsz: kivéve, ha bekapcsolta, megnézte, rendben találta, újraindítja a laptopot, majd nyom F4 -et (HJE) a recovery -hez, és eltünteti a tesztelés nyomait (mi így csináljuk :P). Eddig 1 faszkalap panaszkodott, hogy nem indul el a windóz. Aztán kiderült, hogy OS nélküli notit vett, és nem vett hozzá külön sem :P

hobbitroll 2013.09.09. 10:36:44

@samcro: téves. Amiről te beszélsz az a samsung. Ezzel szemben az aszusznál egy kis füzet a gar. levél, mélyen a doboz belsejében. Fel KELL bontani a dobozt, hogy ki tudd tölteni.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.09.09. 10:40:56

@hobbitroll: Lehet ilyen. Annyira nem ismerem. De abban biztos vagyok, hogy erre nincs kapacitásuk.

Atörökk 2013.09.09. 10:41:39

Posztoló. Mivel nem nézted meg átvételkor, innentől kezdve kb. lehetetlen lesz bizonyítanod az igazadat. Mindenesetre sok sikert.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2013.09.09. 10:41:52

Az Aldiban ilyen nem fordulhatna elő!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.09. 10:41:52

Meg így le vannak osztva a márkák vagányság/rétegek szerint - javítsatok ki, ha mégse - pölö. az Asust a szentmeggyőződésesek veszik, hogy az a legjobb. Mint a hifibe a Szoni (most hagyma úgy sem olvassa ezt). De rettentő korlátoltságot mutat ez. Hogy nem lát túl, mér nem? Nem is akar? Nem azt mondom, hogy mindenképp szar, hanem a választási metódus. Ezt helpeljen feldolgozni valaki. Az Acer a nőké (főként), a ThinkPad meg a hagyományisztikus IT-srác logója. Ésígy tovább.
@hobbitroll: én nem akarok sem belédkötni, sem belédállni, nem is tisztem minősíteni a személyiségedet, de mondtam már néked: szolgáltatást nyújtasz, nyújtotok. Nem félel, hogy egyszer kisül, hogy hoygan vélekedsz az ügyfelek háta mögött az ügyfelekről? Egyáltalán, mi a fenéért lehet nem felnőni? Ez szerinted mennyire érett dolog, hogy mindenkit ekézel? Mitől faszkalap? Meg úgy egyáltalán van olyan betérő, akire nem találsz valamilyen lealacsonyító jelzőt? Mer' ha ugye megy az üzlet így is, akkor az élet téged igazol, nem lesz senki és semmi, ami megmutatja, hogy ez így nem jól van (except me). Elég nehéz ezt elnéznem. Ez olyan, mint a látens buzi, fúj a buzikra, mert megijjedt, hogy magában is érez olyat.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.09.09. 10:43:38

Drága Dzsekill!!
Új posztot kérek, ehhez nem tudok hozzászólni.
köszönöm, maradok hű olvasója és kommentálója

batgirl

samcro 2013.09.09. 10:44:38

@hobbitroll: ja, elképzelhető, nálam most Dell járt, meg Lenovo, amiket nekem kellett felnyitni, Asust már rég rendeltem, ezért nem is emlékeztem rá.

És az a poén amúgy, hogy nincs is értelme ennek a füzetkének, mert régebben küldtem vissza Asust garisan (talán kettőt is), és nem volt rá szükség, mondták, hogy még véletlenül se tegyem bele a csomagba.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.09. 10:44:42

@atörökk: A futárral kiszállított cuccokat nem lehet átvétel előtt letesztelni. Ezért is van a 8 napos elállási lehetőség.

hobbitroll 2013.09.09. 10:45:13

@amsz: csak arra nincs, amire nem akarjuk, hogy legyen. Nem kell órákig állni fölötte, amíg telepít. Képzeld el, elég elindítani a folyamatot, aztán csinálja magától. Közben nyugodtan lehet ám mással (is) foglalkozni ;)
Végülis mindegy. ipon nem nézi meg mit ad el. Aztán ha kiderül, hogy baj van a termékkel, nem reagálnak. Ez a lényeg.

Hartmy 2013.09.09. 10:46:01

@samcro: És a régebbi MSI-k hűtőtisztítása is némelyiknél elég sok buherálást igényel. Bár nem mindnél.

Hartmy 2013.09.09. 10:47:20

@Kellemes Zérókomponista: Szerintem te is hozzáértél már pár dologhoz, ami miatt nem kellene veled beszélni :D Mégis hozzád szólnak :D

Atörökk 2013.09.09. 10:48:26

@atpijkamo:
Akkor nem futáron keresztül veszem át. Nem tudom, emberek mikor fognak rájönni, hogy ez a húsz forintért az anyámat is kiásom a sírjából mentalitás hosszú távon rohadt sokba tud kerülni.

England win The Ashes! 2013.09.09. 10:51:13

@hobbitroll: Igen, csakhogy a csávó a pickpack ponton vette át. Bekapcsolja a gépet, aztán hogyan tovább? Lesátorozik náluk és kér egy konnektort egy órácskára, hogy hadd fejezze be a telepítést, mert az akksiról nem biztos, hogy sokáig menne a masina?

hobbitroll 2013.09.09. 10:51:54

@Kellemes Zérókomponista: mitől faszkalap? pl. mert 20ft -ért az anyját is meghágná.
OS nélkül olcsóbb 20e -el, akkor azt kérem, aztán visszajön hőbörögni, hogy nem működik. Szerinted a vevőnek mindig igaza van? Hát a nagybüdös lófaszt. Amikor igaza van, nem is vitázok vele, nem dobom ki, nem küldöm el a picsába, nem ekézem. De vegyük már észre, hogy attól, hogy vásároltunk valamit, még nem vagyunk atyaúristen. Az eladó is ember, nem a seggéből rángatta ki. Ezt pedig már leírtam korábban (csak az emlékezeted hagy kívánnivalót maga után), ha normálisan segítséget kér, akkor kap. De ha támadólag lép fel (NEM MŰKÖDIK EZ A SZAR! KÉREM VISSZA A PÉNZEM! ráadásul az ő hibájából / fillérbaszása következtében!), akkor bizony faszkalap, és lófasz a seggébe!

hobbitroll 2013.09.09. 10:53:57

@England win The Ashes!: mikor volt szó arról, hogy a PPP-n kapcsolja be a notit a vásárló? :D szövegértés 1s

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.09. 10:54:37

Hát, mai vásárlónk úgy (ön)tudatos vásárló, hogy közben nem hülye, ritka együttállás ez kérem. Így mégérthetelenebb az Asus irányába tanúsított naivitása. Mindegy, elfogadom így őtet.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.09. 10:54:59

@atörökk: "Akkor nem futáron keresztül veszem át."

Oké.

Troppauer_Hümér 2013.09.09. 10:55:37

@hobbitroll: Tennap vettem egy low-end HáPét, akármit csinálok a beállításokkal, egyszerűen beragyogja a zéletem.

Tehát nem csak nekem tűnik fényesnek? Majd kitekerek a gépházban egy izzót, mecsoda pazarlás. :D

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.09.09. 11:00:19

@hobbitroll: Szerintem bőven többségben vannak azok a boltok ahol nap kapcsolják be. Sőt.. talán 1-2 bolt van ahol bekapcsolják.
Nekem ilyenben nincs tapasztalatom, mert l0 éve csak nagykerben vásárolok, ott pedig a gyári lezárás van a gépeken.

Troppauer_Hümér 2013.09.09. 11:01:36

@hüjehalyó: Ha pesti gyökér lennék, akkor az Aldiban vettem volna átmatricázott Lenovo-t nyitási akcióban 4 giga rammal, Winfos 8-al, 3 év garanciával 79900-ért. De vidéki bugris vagyok, így nem érte meg a nagy utazás.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.09. 11:02:07

@hobbitroll: jó, az valóban nem mindegy, hogy nagytus magasCé-vel kezdi-e a mondókáját. Én az ilyenen csak röhögök, röhögtem akkor is, amikor ott őrjöngtek előttem, mert emberekkel foglalkoztam (hasonló munkakör). Róla szól. Ennyi. Engem nem ér(t) el.

Manyecska 2013.09.09. 11:03:54

Nincs valami "lehányták a buszon" poszt??:)

elwood 2013.09.09. 11:05:38

"Eddig 8-10 alkalommal hívhattam őket, ebből egyszer jelzett foglaltat, a többi esetben nem vették fel"

akkor jelzett foglaltat amikor más hívta.
telefon valszeg a pincében van, lehalkítva.

ez helytelen hozzáállás.

Hegyirablo 2013.09.09. 11:05:51

@Hartmy: Ez így van. Nekem volt egy FuSim, amit mindenki hulladéknak tartott, de simán elgurult 4 évet, akkor is azért krepált be, mert leöntöttem kólával.

Régen mindenben Asusra esküdtem, DVD író, alaplap, grafikus kártya, de tényleg vesztett a minőségéből.

@hobbitroll: Ezzel is egyetértek.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.09. 11:07:50

@stillmátyás: itt mit jelent az átmatricázás? Bocs, hülye vagyok az új gépekhez.

Atörökk 2013.09.09. 11:08:10

@Manyecska:
Mostanában nem voltam mulatni :D

Manyecska 2013.09.09. 11:08:42

@atörökk: :DD akkor küldjük a kutyát hányásban profi..:DDD

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.09. 11:09:39

@elwood: "telefon valszeg a pincében van, lehalkítva."

:)) Ne zavarja a homározást.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.09. 11:11:26

@Hartmy: Én nem vagyok szervizes :P Gariról rég lejárt gépekkel találkozok.

Troppauer_Hümér 2013.09.09. 11:13:49

@Kellemes Zérókomponista: Saját márkás, valami fantázianéven. Aldiban például a Medion nevű cuccok információmn szerint Lenovo gépek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.09. 11:15:25

@stillmátyás: Medion? Az elvileg önálló márka. De inkább Gericom/Kapok/Clevora tippelnék :D (Gericom=Albacomp :D )

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.09. 11:15:37

@Hartmy: nem ellentmondás az. Mehet egy cucc éveket el, ha közben recseg, integritás 2 hónap után nulla, utálsz ránézni, viszolyogsz az érintésétől, erősen komprimusszmos a gépelés, bár rendeltetésszerűen működő, de szintén harcos touchpad, újkorától erősen felhős, kontraszttalan kijelző, sorojam? De azért működik, nem? Hát én nem hogy évekig, 5 percig nem akarnék használni egy ilyet. Komolyan befordító (számomra). Most ez van aki szemében túlzott igényesség, neadj isten sznobizmus (eggggyáltalán nem vágják), túloldal szemibe meg a másik oldal az igénytelen.

England win The Ashes! 2013.09.09. 11:16:03

@hobbitroll: Köszönöm, abból mindig is egyes voltam. Mindenféle vicc nélkül. Az baszott volna be, ha nem.

Nade visszatérve az eredetire: mi a francért kellene a boltosnak bekapcsolnia a gépet? Azt a gyártó már tesztelte, ha mégis hibás, a panasztételkor jelzi feléjük. Ha mégis megteszi, a vevő nem veszi meg a gépet, mert azt fantáziálja be, hogy a boltosok szabadidejükben hálózatban cséztek vele órákon át.*

Ha jól sejtem, a boltban ki sem nyitották, mert a harmadik fotón a dobozon látható egy "zárjegy", ami gondolom a gyártóé (a poszter panaszkodta, hogy nincs rajta a bolt matricája), amit a poszter nyitott fel (ellenkező esetben említette volna).

* Mondtad az újraindítás/efnégy kombót. Nem tudom, működik-e minden típushoz, mindenesetre azzal mennyivel van előrébb? Észreveszi, hogy hibás és visszaküldi? Így is megteheti. Látja, hogy eladáskor még jó volt? Hogy bizonyítja be a vevőnek?

Manyecska 2013.09.09. 11:19:55

Erről egy posztot lehetne írni miszerint úgy tűnik egy khmmm farok van a tankönyv borítóján: www.ntk.hu/cikk/ntkshop/16220_II# :O:D

Troppauer_Hümér 2013.09.09. 11:22:08

@ColT: Tökmindegy, három év garanciával ebben a kategóriában csak a Dell büszkélkedhet, de annak a belépő modellje is egy húszassal drágább, és még winfos sincsen hozzá.

Prohardveren, meg néhány hasonló fórumon dicsérték az aldis cuccokat, legyen az noteszgép, led tv, vagy éppen külső HDD.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2013.09.09. 11:23:36

@Hartmy: "Az ipon meg visszafogja venni, mert ahogy ismerem őket elég korrektek garancia kezelés szempontjából. "

kivéve amikor nem...

Troppauer_Hümér 2013.09.09. 11:25:43

@Manyecska: Naés? A tizedikesek jó eséllyel már gyakorlatban is végigtolták egy átlag pornó tízpontos gyakorlatait.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.09. 11:27:14

@Kellemes Zérókomponista: Lehet, hogy elmegy. Albacomp :D Az alapból ilyen.
Aki ilyesmit vesz, az nem azt nézi, hogy mit akar használni, hanem hogy mit tud megfizetni.

@stillmátyás: Ja, a gari kerül annyiba, de lehet, hogy szükség is lesz rá :D

Manyecska 2013.09.09. 11:30:35

@stillmátyás: én is akkor kezdtem de nem avval:D!!! Fasza.

England win The Ashes! 2013.09.09. 11:31:56

@Manyecska: Namost én ott nem vésésre gyanakszom, hanem csomóra a deszkában, ami egyes embereket valóban emlékeztethet faszra.

Azonban bennem más kérdések merülnek fel. Miért kerítés van a borítón? Ennyire korlátolt volt, aki kiválasztotta a borítótervet? Továbbá az a csávó a bal alsóban miért van úgy öltözve, mint valami nyolcvanas évekbeli feka repper? Már csak a kosártrikó meg az aranylánc hiányzik róla egy méretes medállal.

Manyecska 2013.09.09. 11:34:13

@England win The Ashes!: igen, mondjuk egy budin jobban festene ez a kép..:D De tényleg a hittanosok is ilyet kapnak???
Ne vicceljünk már.

Troppauer_Hümér 2013.09.09. 11:35:29

@Manyecska: Szerintem csak ki vagy éhezve, és makkal álmodsz. :D

Pszichológusnál:
- Uram én most ábrákat rajzolok magának, és mondja el hogy mit lát.
-Rendben doktor úr.
A dr rajzol egy háromszöget.
-Ez egy pina. - vágja rá a férfi.
-Hmmm - mondja a doki és rajzol egy téglalapot.
- Ehh.. igen ez is egy pina.
-Akkor lássuk ezt - mondja a dr és rajzol egy kört.
-Hát ezen is egy pina van!
-Uram, azt hiszem Önnek pinamániája van.
-Micsoda, nekem? Maga beszél aki mindenhová pinákat rajzol!!!

Manyecska 2013.09.09. 11:36:58

@stillmátyás: :DDDD hát, majdnem megfulladtam most:D

Manyecska 2013.09.09. 11:40:06

@England win The Ashes!: nade ennyi pénzért nem feltétlenül f@szt szeretne látni az ember egy könyvön!!:D

Manyecska 2013.09.09. 11:42:52

A tankönyvcsalád neve egyébként az, hogy "Középpontban a befogadó".
A kiadó türelmet kért a sajtó érdeklődésére.
na ON ne offoljuk szét:) remélem lesz róla poszt valaki írjon:D!

England win The Ashes! 2013.09.09. 11:44:39

@Manyecska: Nem a tiéd az a könyv. Vagy igen? Különben meg ha nem lenne ott, maguk rajzolnák oda. Mármint a mai gyerekek. Az én időmben Renault-logót szoktunk, ha érted, mire célzok. ;) Persze azóta változás van. "O tempora o mores!" és ilyesmi.

Manyecska 2013.09.09. 11:45:14

@stillmátyás: Alföldi Robikának láttam a tortájáról egy képet, félméteres álló fallosz, a golyókon a szőrszálak is megmintázva..

Atörökk 2013.09.09. 11:45:31

@England win The Ashes!:
Így van. A jövő pinája a segg! :D

Manyecska 2013.09.09. 11:47:34

@England win The Ashes!: nade most mér bámuljanak egész nap egy f..szt amikor látnak eleget??:) Többet is mint kéne. Ehhh:( :D

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.09. 11:47:42

@stillmátyás: dícsérhetik. Jellemzően nyeretlen tinédzserek, akik örülnek, ha a középosztálybeli szülők tudják finanszírozni a hobbijukat. Jellemzően ez az alacsonyabb árszegmensbeni szereplőkkel képes realizálódni. Örülnek a farkuknak, jóhogy nem fogják lehúzni ezeket a taremékeket. Ettől még többségükben vérszarok. Remélem segíthettem. Mindig nézni kell ki mondja azt a mit, amit mond.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.09. 11:51:01

@ColT: használt is van a világon. Csak infó/releváns tájékozódási képesség kevés. Nézem a fórumokat, kis túlzással mindenki ezt másolja, ezt nyomatja "én nagyon meg vagyok vele elégedve". ÉS? Ez mióta egzakt érték? Eléggé felfoghatatlan száámomra miért tekintik annak az emberek. Mindegy, hát szintén: ezzel nem lehet mit csinálni.

Troppauer_Hümér 2013.09.09. 11:54:35

@Kellemes Zérókomponista: Jóhát, nem mindenkinek futja MacBook Pro-ra, és ugye az se mindegy, ki mire használja.

Alap felhasználónak jók ezek az összelegózott motyók is, főleg, ha hosszú garanciaidővel párosulnak.

Manyecska 2013.09.09. 11:56:31

@stillmátyás: különben más kommentelők is egyetértenek velem:
"Elmondom nektek, nem így néz ki egy klasszikus gyermeki péniszrajz. Ők azt sem tudják mi az a pénisz, tehát ők nem péniszt rajzolnak, hanem egy ordas nagy F*SZT!" :P:D

Manyecska 2013.09.09. 12:02:29

@stillmátyás: nade, azt a kutya se látja..!:) és mivan ha a kis elsős kezébe kerül -akiknek csekket se adunk ugye:P- a báttyától??:) Pont ilyen budimintát kellett basszus:(

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.09. 12:03:44

@stillmátyás: egy Almautálóval beszélsz. De mondjuk te HP-t vettél, szóval jó ember vagy.
@Manyecska: elmondom neked, én ugyanilyen lassúsebességen rebegtetném rezignáltan tovább pilláim, amennyibe egy valós pornójelenet is lenne a borítója a wonderfulirodalmi tankkönyvnek (de sokat is van az forgatva jellemzően). Akkor már inkább valami jól bejáratott konteó.

hobbitroll 2013.09.09. 12:16:50

@England win The Ashes!: nem. ÉN látom, hogy jó, megspórolok a vevőnek (NEKED), x nap bosszankodást, hogy hibás készüléket kapott (kaptál). Nem adok el hibás készüléket (sajnos volt már rá precedens, hogy így -feladás előtt- derült ki memóriahiba, ebben a zesetben telefon, szabadkozás, elnézéskérés, csere a nagykerben. Inkább ez, minthogy alkalmanként egy x * 100e -es laptop rögtön használhatatlannak bizonyuljon. am nem kötelező nálam vásárolni, lehet menni iponhoz :P) Nyugodtan adom át a GLS-nek szállításra (jó, ez néha nem teljesen igaz, mert történnek csodák a gls-nél is, de ez más kérdés).
recovery értelemszerűen csak azokon van, amelyikre van előtelepített ablakOS. az f4 gyártónként változik (f2-t leszámítva bármi lehet, "mostanában" azzal lehet belépni a bios-ba)

duddva 2013.09.09. 12:32:23

..és végül a posztoló FELutazik a nagy és félelmetes Budapestre, ahol vesz még egy ugyanolyan szart. Okos.

Vörös Szonja, a tetovált lány 2013.09.09. 13:01:50

@stillmátyás: ezúton köszönöm, hogy bearanyoztad irodánk hétfőjét :D

Martinicske 2013.09.09. 13:18:34

Nyílt színi harakirit fogok elkövetni, ha bármelyik futárszolgálatról kiderül, hogy nála soha, de soha nem törhet és nem is tört el semmi. Meg ha egy asus laptop se lehet gyári hibás, csak mert az asus.

Ezen rugózni, hogy hol és mikor repedt el az a kijelző teljesen értelmetlen hülyeség.

Ennyi erővel az eladó is mondhatná, hogy náluk nem, mert ugye ott nem, a futár jó, az asus maga a csúcs, ergo csak a felhasználó törhette el.

Ilyen rövid idő után korai még homároztatni a történetet. Persze megértem, hogy forrnak az indulatok ha valami nem működik és nincs azonnali megoldás.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.09. 13:32:54

@Hegyirablo: ez teljesen igaz
ez fejlettebb orszagokban is igy van
visszaviszem a boltba, elso kerdes
hibas?
nem, csak nem kell
5 perc mulva kezemben a penz
ha azt mondom hibas, elindul egy garancialis tortura

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.09. 13:37:54

@opati666: ez teny megint
en mar rendeltem aztan mindent, elelmiszertoll a zoknin, cipon at az iroasztalig, irodaszek tv asztal telefon stb.
de computert, tv-t soha
ez nem jelenti azt hogy a boltban ki is probaltam, irany haza
beuzemeles, ha valami gebasz van, vissza a boltba es csere

England win The Ashes! 2013.09.09. 13:39:32

@Manyecska: Ne a borítót bámulják, hanem a tanárt, vagy a könyv belső oldalait.

@hobbitroll: Ez így oké, világos, hogy ha már nálad sem klappol, akkor nem adod el neki (dicséretes dolog, nem mindenütt van így). Én arra utaltam, hogy pl. ha nálad jó volt, de a vevőnél rossz, akkor sem tudod bizonyítani (gondolom én), mert ha azzal állsz elő, hogy kipróbáltad, akkor meg azon rág be, hogy átverted, mert "használtan" adtad el neki.

anarch 2013.09.09. 13:45:19

@hagyma: :) Ezek szerint te is láttad azokat az utube videókat amiben a FedEx-es futár átdobja a kijelzőt a kerítésen meg a másikat amiben az alkalmazottak dobálják befele a teherautóba a dobozokat kedélyessen.

www.youtube.com/watch?v=D7Sb_r7BKTc
www.youtube.com/watch?v=WCJWaNbpugs

Hegyirablo 2013.09.09. 13:52:14

Egyébként laptopot nem az Aldiból, hanem innen:

www.facebook.com/tipptoplaptop?hc_location=stream

Jobbnál jobb készülékek vannak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.09. 14:05:20

@anarch: lattam, bar azok nem laptopok hanem papirok
a kijelzoset nem tudom
a fiam FEDEX-es, szerinte mind a ketto kirivo eset, nem igy mukodnek a dolgok
de....
egyszeruen ha baj van mas a dolgok menete ha szemelyesen, az adott elektronikai boltban veszem at
1 ora mulva visszaviszem es kesz
egy best buy, vagy egycompusa nem fog baszakodni, cserel rogton vagy pez vissza
bar lehet en vagyok tul; szegeny ahhoz, hogy latatlanba elutaljak 1000 dollart egy computerert
ha rendelem lehet penzt ideget energiat pocsekolni

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2013.09.09. 15:33:02

@Hegyirablo: Engem ez a PAINT-es borítókép nem győzőtt meg... De nem vagyunk egyformák!

Morgan kapitány (törölt) 2013.09.09. 16:43:45

Többször rendeltem már az IPON-tól és semmi gondom nem volt velük. Legutóbb egy hete. Olyan vastagon körbe volt tekerve védőfóliával, hogy alig bírtam levagdosni.
Ettől még előfordulhatnak hibák mindenhol. Az ASUS-ról viszont leszállóág híreket hallok, főleg alaplap területen. Az ASROCK jön fel minőség tekintetében, de ez mellékszál :)

Bluemotion 2013.09.09. 18:19:28

Nem értem ennek a posztnak mi keresnivalója a homáron? Ha sérült volt gyárilag/kiszállításkor sérült meg, akkor cserélik, nem?

Meridian74 2013.09.09. 19:42:07

A posztolónak felesleges szakértenie. 8 napon belül vissza kell, hogy vegyék a terméket, még akkor is ha hibátlan, csak éppen nem tetszik neki pl a színe...

Ebben az esetben meg ugye a probléma az hogy nem hibátlan a termék. Csere (nem javítás!) vagy pénzvisszafizetés jár.

Meridian74 2013.09.09. 19:51:10

@Layosh: de, az ASUS a minőségéről volt híres. Volt. Amúgy alaplapokban, routerekben pl tényleg nem rosszak. Viszont a kommersz laptopokban már nem annyira jók - de nem is rosszak. De az is igaz, ez nem csak ASUS-ra jellemző. Laptopokban 2 típus van. Az egyik a kommersz, kb 1-2 év alatt gajra menő, és a másik az üzleti, és ennek megfelelően nagyobb strapabírású, több évet is simán kibíró típus.

Van erről egy egészen jó kis írás itt:
techkalauz.hu/laptop/cikkek/uzleti-notebookok-elonyei-69

Szóval, itt nem az ASUS-al van a baj, hanem a terméktípussal - ami majdnem független a gyártótól.

dr nmate 2013.09.11. 22:36:40

Mi a baj az asussal, egyébként? sztem jó cuccai vannak, már a második laptopot nyomom, de még az első is bírja 7 évesen, csak már ugye lassú...
véleményem szerint a jobbak között van, mint inkább kerülendő kategória... vagy rosszul tudom? (indoklást kérek)-> ha valaki csak annyit írna, hogy igen!

dr nmate 2013.09.11. 22:43:10

Mondjuk az is igaz, hogy ez is két és fél éves, az aksi még mindig(igaz ritkán használom) másfél órát bír, és 140000 volt amikor megvettem. Akkor ez volt a legolcsóbb: k50ij, és az egyetlen 500 GB-os 150000 alatti áron! :)

baxottnagyhomár 2013.09.12. 20:54:13

Két dolog:
Asus, Msi, Packard-Bell, Acer és hasonló (szar gyártók) gépeket nem veszünk!

Ipon-ban még levegőt se veszünk!

norbi040122 2013.09.13. 13:31:12

@baxottnagyhomár:
2009 cikk? Újabbat nem találtál? Pedig van: a törött házas aki az üzlet kérése ellenére gépet szerelt bele majd cserét követelt, a fél évig cserélt VGA, ami a tulajnál volt néhány hónapig, csak erről elfelejtett említést tenni a cikkben, a ramos ember aki gyáriszám nélkül próbálta meg leadni a memóriát, majd csodálkozott, hogy elutasították és ezt a gyártó honlapjával is alátámasztották, meg a másik, aki iPon viszont eladójától vásárolt, de az iPont szidta a garcsere miatt. A Ph-n ezek is fent vannak, és ezek az ügyek is mindkét fél elégedettségével zárultak.

Milyen notebookot ajánlanál akkor? Szerintem nehezen találunk olyan gyártót, amelynek nem lenne rossz szériája. Kevesen tudják, hogy valójában csak néhány notebook gyártó van, nevük sem ismert, pl: Quanta és a fent említett "gyártók" csak nevüket matricázzák ezekre. Mondjuk Packard Bell képes az általad említett notebook gyártók akármelyikének termékét átdobozolva árulni.

baxottnagyhomár 2013.09.13. 16:55:52

@norbi040122: ezért kár volt frissen regisztrálnod ide...

Egyértelműen nevetségesek az érveid és tisztán látszik, hogy valami közöd van hozzájuk, így nem vagy pártatlan

Csak keresni kell a neten és hegyekben dől a szar onnan

banpepe 2013.10.03. 16:27:10

Az asus nem jó, hanem egyenesen sz@r. Abból van a legtöbb meghibásodott darab, viszont nem abból adják el a legtöbbet. Egy magára valamit adó, normális, nem fórumon felnőtt "informatikusokkal" dolgoztató helyen szerinted miért nincs semmilyen asus termék?
süti beállítások módosítása