Tékozló Homár

Hova tűntek az elsőajtós matricák/táblák?

2013.09.16. 11:38 | jackyll | 69 komment

Júlia úgy tapasztalta, hogy egységesítették az egyre népszerűbb elsőajtós felszállás tájékoztató rendszerét:

Néhány hete nem látni a budapesti buszokon elsőajtós matricákat/táblákat. Először reménykedtem, hogy végre eltörölik ezt a fizető utasok hétköznapjait rendkívüli módon megkeserítő, a haladást nagyban lassító rendszert. Csalódnom kellett, maradt az elsőajtózás, csak az erre utaló feliratok tűntek el valamilyen okból. Kérdezem a BKK-t, hogy az egyszerű utasnak honnan kellene tudnia mostantól, hogy melyik járat elsőajtós és melyik nem.

Rendkívül megalázó tud ám lenni, amikor jóhiszeműen felszáll az ember hátul, az automata pedig mondja neki a figyelmeztető szöveget. Persze rengeteg utast látni, akik nagyban tesznek az egészre, az sem érdekli őket, ha az autóbusz vezető a mikrofonon szól nekik. Ennyit ér a rendszer a valódi bliccelők ellen.

Forgalmasabb járatokon (nem csak csuklós), ahol 30-50 ember száll fel megállónként, kész kínszenvedés a dolog. Az talán elfogadható lenne, ha mondjuk este 8 (de inkább 10) után és hétvégén kellene elsőajtózni, nem csúcsidőben, amikor mindenki haladna...

Amúgy szerintem a bliccelésnek leginkább úgy lehetne elejét venni, ha a munkáltatókat köteleznék valamiféle adókedvezményes utazási (csak utazásra, pl. bérlet vásárlásra) felhasználható juttatás folyósítására a dolgozóknak havi rendszerességgel. Az Erzsébet utalványhoz hasonlóan mehetne a dolog. Egyetemistáknak az oktatási intézmény adná (pl. ösztöndíj elemeként), munkanélkülieknek a segély, nyugdíjasoknak pedig a nyugdíj része lehetne. Ki-ki ahol lakik elköltheti Budapest, Volán vagy MÁV bérletre. A lényeg, hogy ne cigire vagy épp nyári fesztiválbelépőre menjen, miközben lóg a járatokon.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hartmy 2013.09.16. 11:39:25

Új post! Első! Háhááááá :D

AtiSnatch 2013.09.16. 11:42:06

akkor én 3. zsidók alá nem állok :D

Atörökk 2013.09.16. 11:43:58

"Amúgy szerintem a bliccelésnek leginkább úgy lehetne elejét venni, ha a munkáltatókat köteleznék valamiféle adókedvezményes utazási (csak utazásra, pl. bérlet vásárlásra) felhasználható juttatás folyósítására a dolgozóknak"
Ezzel egy csapásra eltűnnének a járatokon lakó hómlesszek és a jegy nélkül utazó népes rejtett erőforrások falkái is. Posztoló tényleg szatyorban lakik?

Manyecska 2013.09.16. 11:44:34

Sokadik. A vezetőnek munkaköri leírása ez netán??? sok hülyével vesződni.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.09.16. 11:46:13

Kedves! 1. Onnan lehet tudni, hoyg az első ajtón kell felszállni, hoyg mindenki oda megy. Ez nem lehet véletlen.
2. "kötelezni a munkáltatót" meg a jó nagy büdös fenét. Azért kötelezni, hogy ne legyenek bliccelések???? Normális??????
3. A helyedben nem példálóznék az Erzsébet utalvánnyal...mert na, az egy katasztrófa, születésétől fogva.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.09.16. 11:47:48

Köszi Dzsekill! Szerintem ez mára nyerő lesz, nem kell több poszt:)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.09.16. 11:48:58

@atörökk: "Posztoló tényleg szatyorban lakik? "

mint zöldség??:)))

Hartmy 2013.09.16. 11:49:34

Továbbra sem értem az első ajtó problémáját. A nagy faluban miért derogál fél perccel többet sorba állni a buszhoz?

@atörökk: Igen, eléggé úgy néz ki :D

Manyecska 2013.09.16. 11:49:44

"Júlia nem akar a földön járni":P

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.09.16. 11:51:21

"Amúgy szerintem a bliccelésnek leginkább úgy lehetne elejét venni, ha a munkáltatókat köteleznék valamiféle adókedvezményes utazási (csak utazásra, pl. bérlet vásárlásra) felhasználható juttatás folyósítására a dolgozóknak havi rendszerességgel."

Gondolom a hajdúbivajbasznádi tanyavilág sertéstelepének a tulajdonosa, illetve a szomszédos tanyákról biciklivel odajáró munkások is támogatnák az öteletedet.

Nem csak Budapest van a világon...

Atörökk 2013.09.16. 11:51:46

@Hartmy:
Megállónként valóban lehet, hogy csak fél-egy perc, viszont 10-12 megállónál már simán 10-15 perccel hosszabb így a menetidő. Főleg csúcsidőben.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.09.16. 11:52:11

asztakutyaúristenit neki, hovájutott a világ! első megálló után béforrasztani az összes ajtót oszt a végállomáson meg kiengedni mindet. vagy mennyen taxival.

Manyecska 2013.09.16. 11:52:26

@Hartmy: mer mindenki megáll az ajtóban..tényleg. Elrakja a bérletét, fészket rak, stb..:D

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.09.16. 11:54:59

"munkáltatókat köteleznék valamiféle adókedvezményes utazási (csak utazásra, pl. bérlet vásárlásra) felhasználható juttatás folyósítására a dolgozóknak havi rendszerességgel."

Látszik te is csak a fizetett ellenség oldalán álltál eddig.

És a munkáltató honnan a fenéből teremtse elő ennek a finanszírozását? Vagy rúgjunk ki annyi embert, hogy azok béréből lehessen fedezni a "bent maradók" bérletét?

miért a vállalkozások fizessék meg a szaros bkv gondjait?

Indulj el 5 perccel korábban és akkor nem fogsz elkésni a munkából.

AtiSnatch 2013.09.16. 11:56:19

na bkv bérletet a juhtúrónak! lóétvágyat mindegykinek!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.09.16. 11:57:05

@amsz: nálunk cafetéria rendszer van. Választható a bérlet. Választják is sokan, és sokan el is adják. Ezzel nem lehet elejét venni a bliccelésnak. Elég hüje ötlete ez a kedves júliának.

Rathelor 2013.09.16. 11:58:00

Kaput minden tömegközlekedési eszköz ajtajára, oszt csókolom.

Hartmy 2013.09.16. 11:58:39

@atörökk: Akkor is megoldható. Lehet, hogy plusz 13 perc a menet idő, de ha annyira siet induljon hamarabb. Szerintem nem óránként megy a busz, mint szerény kis városomban.15 percenként induló járattal is simán megoldható, még ha minden megállóban 20 ember cseréli is egymást a járművön.
Amúgy meg nem hiszem, hogy annyira sietne mindenki. Sosem értettem azt marha nagy kapkodást ami ott megy. Tanuljanak meg lassabban élni, nem lesz ennyi problémájuk.

Manyecska 2013.09.16. 11:59:23

Ingyenes utazást mindenkinek!! :D

Bálintka. 2013.09.16. 12:01:25

Majd a posztoló vissza fogja sírni ezeket az időket is, mikor már a kombinónál is csak az első ajtón lehet majd felszállni, és még akkor nem mondtam az új 4-es metró egybekocsiját...

Atörökk 2013.09.16. 12:02:21

@Hartmy:
Az a baj, egy valós problémát próbálnak rossz módszerrel megoldani.
Amúgy a rohanást én sem értem, minek? :)

helianthus 2013.09.16. 12:04:50

Milyen automatáról beszél a posztot- toló?

pimpusek 2013.09.16. 12:05:45

@Manyecska: Az valóban jó lenne. Télen fel se férnél a sok csövestől a járatokra.

Manyecska 2013.09.16. 12:07:36

Én motorcsónakkal járok. Mondjuk elég szar itt áttolni a lakótelepen.

Hartmy 2013.09.16. 12:09:12

@Manyecska: Azokra rá lehet szólni, hogy "Hölgyem/Uram, legyen szíves elengedni vagy beljebb menni." Illetve a buszsofőr is nyugodtan hátra tud szólni, hogy a busz hátulja is ugyanoda megy, ahova az eleje...

@atörökk: A módszer szerintem nem lenne rossz. Csak éppen későn kezdték el bevezetni. Ahogy a BKV megalakult, már akkor be kellett volna és most nem lenne belőle ilyen probléma. Mindenki megtanult volna időben elindulni.
Ha meg lekési a buszt vagy nem fér fel akkor mi történik? Kis ácsorgás és jön a következő.

killerkaller 2013.09.16. 12:10:30

Matricát minden utasra, a helyét (homlok, tarkó, stb.) mindenki maga határozhatja meg. Bérleteseknek a hajába lesz hierografálva a jel. Kopaszok alanyi jogon kerékpárra jogosultak. Aki nem azonosítható, azaz jeltelen, FA testápló kezelésbe részesül. A kezelés mértéke függ a jogosulatlan utazás gyakoriságával. Notórius visszaesők a Volgai Hajóvontatók dallamára besegítenek a lassú, késésben lévő járművek haladásában. Vizenjárási képesség előny!
Szép új világ:)

pimpusek 2013.09.16. 12:11:41

@Manyecska: Nem tudom, megoldható-e. De, véleményem szerint Budapesten ez nem jó ötlet.
totalcar.hu/magazin/velemeny/2013/07/24/legyen_ingyenes_a_bkv/

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.09.16. 12:12:27

Tengeralattjáróval kell menni, azon nincs első ajtó!

Atörökk 2013.09.16. 12:15:32

@Hartmy:
No de hát itt mindig, mindenki siet, érted ;)

Hartmy 2013.09.16. 12:17:48

@atörökk: Értem, hogy gőzgép, de mi hajtja?

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.09.16. 12:23:56

Itt Győrben évek óta működik az első ajtós felszállás. Persze ez kisebb város, és ha sokan gyűlnek össze, a sofőr kinyitja a többi ajtót is. Ritka a bliccelő.

McZozo 2013.09.16. 12:24:07

En sokmindenben szoktam nem egyeterteni a BKV val de itt kivetelesen azt mondom ez a megoldas. Egy ideje mar a kodos albionban toltom napjaim es itt Londontol a legkisebb faluig mindenutt ez az elso ajtos felszallas megy es sehol nincs belole problema. Sot meg a Budapestnel parszor nagyobb londonba is gordulekenyen megy. Es igy nem tud senki jegynelkul felszalni igy ki van zarva a blicceles. es a sok kallerrre sincs szukseg amit igy szelnek lehetne ereszteni.

A tamogatast meg dontse el a munkaltato, hogy ad e vagy sem azon belul meg valszthat mindenki hogy mit ker berletet vagy mondjuk nyugdijpenztart vagy etkezesi utalvanyt vagy mittom en mi van most. En csak egyer haborogtam mert az en utso munkaltatomnal volt a kafeteria es e folott volt a videken lako dolgozoknak utazasi tamogatas. Es erre mondtam en ho gy en miert nem kaphatom meg ugyanazt az osszeget mint azok az emberek en is abejarasra forditottam volna. raadasul sokan pesten laktak alberletbe csak a bejelentett cimuk volt videk es igy is felvettek.

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.09.16. 12:26:05

@Hartmy: a gőzfürdőben megőrült őz, akit a hőség űz, ettől megőszült szőrében eltűz...

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.09.16. 12:27:40

@pimpusek: Szerintem sem. Erre még nem érett meg az emberiség. Budapesten.

McZozo 2013.09.16. 12:32:30

@Bálintka.:
A kombinonal ez durva lenne de ott maradhatna a kaller rendszer, viszont a metronal ez nem problema ott siman a beleptetokapu az alomason. ugyis tudtommal mar ezt tesztelik par helyen. A vuilag mas orszagaiban is bevalt mar ez.
Mint irtam mar hozzaszolasomban londonba a metro beleptetos a buszok elso ajtosok egyedul a dlr (a mi egy automata hev szeruseg ott maradt a kaller rendszer mert mott az allomasokat mint nalunk a villamosnal nem tudtak beleptetokapuzni. es az osszes mukodik

McZozo 2013.09.16. 12:40:55

@atörökk:
Miert rossz a modszer? Budapestnel nagyobb varosba mukodik,

England win The Ashes! 2013.09.16. 12:42:05

@Manyecska: XDDDD

Bazmeg, a hét kommentje, pedig még van hat és fél nap!!!

Steckdose 2013.09.16. 12:48:21

A metrón Párizsban vízszintes tengelyű forgókeresztes rendszer van, na azt az arab úgy ugrálja át, hogy olimpikonok megirigyelhetnék. Egy percig figyeltem a Barbes-Rochechouart megállónál (magasvasúti rész), azalatt vagy tíz arabus játszotta ezt meg - szorozzuk fel.

New Yorkban ezt nem lehet megjátszani a metrón, mert embermagasságú ajtó van, ami csak jegyre nyílik. Na ott meg azt szokták a jóemberek, hogy egy bemegy, aztán belülről kinyitja a csak onnan nyitható vészkijáratot, és beengedi a másik tizet. A kapu ugyan szirénázik, ha kinyitják, de a megállóra felügyelő metrózsaru (sem) nem mozgatja a füle botját se rá.

Ahol tehát lógni akarnak, ott lógás lesz, ha fejreáll is a közlekedési társaság.

England win The Ashes! 2013.09.16. 12:50:56

@Hartmy: "Ha meg lekési a buszt vagy nem fér fel akkor mi történik? Kis ácsorgás és jön a következő."

Faszt! Ferenc körút, villamos, még a Combino előtti időkből: csurig a villamos, vezető indulna, de nem tudja becsukni az ajtót. Közben a lámpa piros, a metróból özönlenek felfelé az utasok, MINDENKI fel akar szállni. Vezető bemondja, hogy egy megállóval van mögöttünk a következő villamos, semmi reakció. Közben még több utas a metróból, mind fel akar szállni, vezető közli, hogy már itt a következő, csak nem tud beállni a megállóba miattunk, de semmi. Közben még több utas a metróból, mind fel akar szállni...

Lényeg: gyalog indultam Buda felé, a Boráros térnél ért utol a villamos.

(Ilyesminek egyszer a Blahánál is szemtanúja voltam.)

Tiborfalvi Tibor 2013.09.16. 12:52:28

De jóhiszemű a poszter a megoldással kapcsolatban...

Aki nem vesz bérletet, azoknak a legnagyobb része akkor se venne bérletet, ha 2000 forint lenne! Addig nem fogják meg a bliccelőket, amíg nincs kötelező jegyellenőrzés minden egyes szutyok járatra való felszállás előtt, hiszen a mentalitás már faszán beleivódott az emberekbe.

Kedvencem pesti létem alatt a következő utazó: fél órája várunk a 20-30-as buszok valamelyikére, majd felüvölt a tahó, hogy 'na ezért nem veszek én soha jegyet, mer mindig késik ez a szar'

Ilyen hozzáállással nem is tudom melyik mesevilágban él Júlia.

Tiborfalvi Tibor 2013.09.16. 12:54:13

Ja és igen, érdekes módon csak azok hőbörögnek ezen az elsőajtós felszálláson, akik mindig annyira marhára sietnének, ha ők késnek, akkor mindenki más a hibás, még véletlenül sem ők indultak későn... Én értem, hogy főváros, de hozzá lehet szokni, némi türelemmel (és ez nincs ugye).

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.16. 12:54:48

Felesleges az egész fizetési rendszer, jegyeladásra és ellenőrzésre nagyjából annyit költenek, mint a jegybevétel.

England win The Ashes! 2013.09.16. 12:55:56

@Steckdose: Londonyba' a jegy nyitja a kaput. Át lehetne ugrani (nem könnyű, de nem is lehetetlen), de minek? Biztonsági őrök állnak ott, akik segítenek azoknak, akik csomaggal mennek, vagy valami miatt nem nyílt ki a kapujuk, ezenfelül tökig be van kamerázva az állomás, és pár rendőr is szokott arra kóricálni.

Dezsike 2013.09.16. 13:36:28

@Tiborfalvi Tibor: Ez azért nem egészen így van. Én kihagytam egy félévet az egyetemen, így nem járt diákmatrica, azaz diákbérlet se. Lógtam, mert nem tudtam volna kigazdálkodni a teljesárú bérletet. Most, hogy újra van diákom veszem a diákbérletet, mert azt ki tudom fizetni. Ha nagyon lógni akarnák nem venném, de nem akarok, csak a magas árak kényszerítettek erre 5 hónapig. Hozzáteszem, egyszer meg is büntettek, de még így is jobban jártam a 16ezres csekkel, mint 5 havibérlettel.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.16. 13:42:21

Belga - BKV, nemmegjelent verziók egyike. Bliccman. Öreg néne kiváló sunája. Megatöbbi. Más értelme nincs a jelenségnek, csakhogy megénekelje valaki erõsmikrofonfogással.

Steckdose 2013.09.16. 14:01:03

@England win The Ashes!: Párizsban és NY-ban is be vannak kamerázva. Csak éppen a kutya nem foglalkozik velük, nyilván, mert annyian vannak, hogy seperc alatt betelne a kapacitásuk, ha mindegyiket elkapnák.

Manyecska 2013.09.16. 14:37:09

@England win The Ashes!: köszönöm, köszönöm, virágokat az öltözőmbe..

Tisztviselőtelep 2013.09.16. 15:09:06

Vissza kell szorítani a viccelőket!

szamaritánus 2013.09.16. 15:09:32

ki ez a hülye posztoló?

Lángharcos 2013.09.16. 15:17:58

"A lényeg, hogy ne cigire vagy épp nyári fesztiválbelépőre menjen, miközben lóg a járatokon."

Azért álljon már meg a menet, ne akard elkölteni mások pénzét mások helyett. Hadd vegye azt, aminek örül. Ilyen savanyú irigy embert, veletek van tele az egész város!

YoZan Ace a.k.a. A Lenyalthaj Nevű Strici 2013.09.16. 16:39:24

"Amúgy szerintem a bliccelésnek leginkább úgy lehetne elejét venni, ha a munkáltatókat köteleznék valamiféle adókedvezményes utazási (csak utazásra, pl. bérlet vásárlásra) felhasználható juttatás folyósítására a dolgozóknak havi rendszerességgel."

Jobbat mondok!
Hétfő: ingyé utazhatnának a félszemű, rőt hajú, 30%-ban kopaszodó nőstények + hímek, szigorúan féllábon állva, közben a Szózatot szavalva.
Kedd: ezen a napon a hosszú hajúak utazhatnának ingyen, szigorúan szülői felügyelettel, akiknek lehetnek nem hosszú hajúak is.
Szerda: azok akik tudják az alapműveleteket kivitelezni fejben 6 számjegyűekkel, 3 ezred pontosságig. Mindezt sapkában, csakis.
Csütörtök: ekkor minden szélsőséghez húzó ember, politikailag, etnikailag, gondolkodásmód szerintiek, BKK kézzel hímzett zászlóval tehetnék mindezt, kivétel az olaszok.
Péntek: na itt mindenki ingyen jöhet mehet, aki életében egyszer evett ingyenkonyhán, menzán, vagy talponállóban. Persze bizonyításképpen be kell mutatni az ételről + a helyről egy olajfestményt, aminek sarkaiban magyar kaszáspók fészkel, és költ.
Szombat: akinek van gyereke, vagy lesz, volt, név szerint Johnny, Béla, Pityu, Conan, Esztefánija, Eszter, Denisz, Juliska, Fekete Péter, Yakamoto. Ezen személyeknek az utazás folyamán min. 1 doboz kézzel készített Szofi cigit meg kell csináljanak.
Vasárnap: nyugdíjasok, gazdák, kecskék, juhok, tehenek, McDonálcban dolgozók, külföldön élő magyarok, szociopaták, minden Kázmér, és minden egyorrú ember.

FDToth 2013.09.16. 17:38:14

bírom az ilyen hülye posztolókat... szálljon fel az összes buszra elől, így elkerülheti h rászóljanak, egyébként meg rohadt sok hír + infó van arról, hogy mikor és hol van /volt bevezetve az első ajtós felszállás.
remélem minél előbb bevezetik ezeket az összes buszon. (persze csuklónál 2 ajtós felszállás kell)
érdekes, Párizsban szépen működik a dolog és gyors is. senki sem panaszkodik, pedig ott rengetegen vannak (persze nyuggerek csúcsidőben sehol)
ha kevesebb nyugdíjas mászkálna reggel és késő délután, akkor gyorsabb lenne vmivel.
meg kéne chipes beléptető, nem pedig ez az elavult szarság...

CsakMintTe 2013.09.16. 18:32:23

Szerény véleményem szerint minél rövidebb egy járat (vagyis minél kisebb táv van két megállója között), annál értelmetlenebb az elsőajtózással húzni az időt. Már csak azért is, mert hosszú járatoknál az ember felszáll elöl, mutat jegyet/bérletet, majd elindul befele ülőhelyet keresni; ha 2 percen belül leszáll, már egy centit sem mozdul, hiába nyomakodik mögötte még egy rakás másik utas. Ez minden ajtónál gáz, de elöl van a legkevesebb állóhely, ráadásul akinek összetettebb csomagja van, az a nyitott tárcájával a kezében eleve meg van lőve kissé.

S még valami. Ha egy alapból 15 perces járat (pl. 73-as troli) minden megállójában csak 1 perc plusz az elsőajtózás, az a teljes menetidőt másfélszeresére nyújtja, ugyanez egy több órás Volán járat esetén csak töredéke az 50%-nak. Percre lehet, hogy több, de arányaiban tiszta időpazarlás.

A bliccelők meg persze bekaphatják, de azok is, akiknek az árai miatt a nem életvitelszerűen bliccelők képtelenek kifizetni a bérletet vagy jegyet.

bigmac 2013.09.16. 19:36:41

Sok nyugdíjas közt nem fér el az a pár bliccelő...ugyanmár:)...ezért szopatni a sok utazót másfészeres menetidővel...ez megint csak a bkv debilsége...megcsakszólok hogy elsőajtóval is símán átkúrom szerencsétlen sofört ha olyanom van...nemnagymutatvány

England win The Ashes! 2013.09.17. 01:11:13

@Steckdose: Itt nem tudom, foglalkoznak-e velük, de még senkit nem láttam átmászni a kapun. (Ami persze nem jelenti azt, hogy esetenként nem fordulhat elő, de biztosan nem tömegesen.)

@bigmac: Nem kúrnád át, ha a sofőr rendesen ellenőrizné.

bigmac 2013.09.17. 03:18:07

@England win The Ashes!:
Ha sofőr lennél neked se lenne kapacitásod ellenőri feladatokat ellátni;)....föleg hogy senki se virít érte extra talizmánt......

Hálistennek nemiéletet élő busmanok szarnak is bele és igazuk van...

Pályaelhagyó autóversenyző 2013.09.17. 09:32:37

edes istenem, a szokasos nagyfalusi magyar pampogas...

menniyvel lassabb az elsoajtozas? kabe semennyivel (felteve, h jegyet nem vesz senki a jarmuvezetotol). a nem forgalmas megalloban acsorgo nehany ember szinte ugyanannyi ido alatt fel tud szallni, a kifejezetten forgalmas megalloban pedig nem zavarjak egymast a fel es leszallok. csak eleve oda kell allni az elso ajtohoz es felszallva nem kell lecovekelni. persze a jo oreg magyar pesszimizmus azt mondja, hogy a posti atlagember csakazertis hatul akadalyozza a leszallokat, aztan elol megall az ajtoban meg az urkorszakban is, de beteg mentalitasu nepseg vagyunk, ez van.

amugy egy nem kifejezetten kertvarosi kornyezetben a menetido jobban fugg a lampaktol

aki meg igazi katasztrofat akar latni, annak ajanlom a maltai rendszert, elol szallsz fel, de a vezernel veszi mindenki a jegyet, hetijegyet (helyi, turista egyarant). tehat felszall az elso ember, megy a tokoles az aproval, addig meg mindenki all sorban. a 40 perces jaratbol igy lesz masfel ora.

England win The Ashes! 2013.09.17. 13:00:54

@bigmac: Ugyan-ugyan! Más magyar városban simán megoldja a sofőr, probléma nélkül. Igaz, ott az utazóközönség is partner ebben.

euAgWzgmmtq7K 2013.09.18. 18:28:23

A posztoló komcsi. Az állam adjon pénzt, amit csak bérletre lehet költeni :D Nevetséges
Európában pedig pár ország mégis kiválóan működik elsőajtós felszállással, évtizedek óta, úgyhogy próbáld meg megszokni.

euAgWzgmmtq7K 2013.09.18. 18:30:38

@CsakMintTe: Az ilyen okfejtések megelőzése miatt jó az elsőajtós módszer. Mert baromi egyszerű:
- van jegyed, bérleted? Ha van felszállsz, ha nincs, akkor vehetsz, vagy nem szállsz fel.
És nincs mese az ellenőrnek, hogy hol maradt, meg ilyesmi, meg hogy hány megálló van. És mindenkire vonatkozik.

CsakMintTe 2013.09.18. 18:54:55

@d.hardman: Mármint milyen okfejtések megelőzése miatt?

Mert odáig teljesen világos, hogy legyen jegyem vagy bérletem. Nekem nem kell mondani, jövőre lesz 30 éve, hogy minden nyomorult hónapban van bérletem. (Igaz, a legelső diákbérletem 50 Ft volt...) De innentől nem értem, mire válaszoltál.
süti beállítások módosítása