Péter nem érti, hogyan lehet a Vatera akkora tapló, hogy a meghiúsult vásárlások után kivetett párszáz forintos jutalékot azelőtt kiadja behajtásra, hogy felfogná, hogy nem volt biznisz:
Elég régóta (még bőven az Allegroup idők előtt) regisztrált tagja vagyok a Vaterának, időszakosan használom a felületüket, eladásra és vásárlásra egyaránt. Körültekintően próbálok eljárni, azonban a vásárlókkal egyre nehezebb a kapcsolatfelvétel, gyakran leütnek aukciót, aztán nem jelentkeznek, vagy meggondolják magukat. Ilyenkor semleges minősítést szoktam adni (nem negatívat, mert konkrét átvágás még nem ért). Ilyenkor a Vatera ugyanúgy kiveti a jutalékot. Eddig ez nem is volt probléma, de amikor 40.000 Ft-ért ütöttek le egy ülőgarnitúrát, amit ráadásul 2 héten belül el kellett szállítsunk (eladott lakás), és nem jöttek érte, már kissé kellemetlen volt. Még kellemetlenebb volt a kiszámlázott jutalék, aztán az annak kb. ötszörösére rúgó behajtásról szóló csekk.
A Vatera ügyfélszolgálatához: próbáljanak meg ilyenkor:
1. e-mailt küldeni (nem automatikusan generálva, hanem személyesen, ügyintézőn keresztül)
2. telefonálni (a számom adott a rendszerben), megkérdezve, hogy mi a probléma a fizetéssel. Erre a 100 Ft-os aprócikket megvásárló vevő is képes, egy vállalkozás miért nem?
3. mielőtt behajtónak adná az ügyet, küldjön POSTÁN fizetési emlékeztetőt, ennek költségét (Magyar Telekom módra) max. néhány száz Ft-ot, akár számolja fel.
Ha ezek közül bármelyiket elkövették volna, az eljárás (ésszerű) díját még talán meg is fizettem volna, a reklamáció ellenére.
Tisztelt Vatera Ügyfélszolgálat!
Tisztelt Allegro Group Kft!
Tisztelt Creditforte követeléskezelő Kft!
2013. augusztusában meghirdettem a www.vatera.hu oldalon egy terméket (bútor, ülőgarnitúra), melyet a sikeres nyertes nem tudott átvenni, többszöri megkeresésre sem jelentkezett, és helyhiány miatt ezért a terméken más úton (egyébként ingyen) túl kellett adjak. A vásárló ezt tudta, én ezért semleges értékeléssel "jutalmaztam", jelezve, hogy az üzlet nem jött létre. Ennek ellenére Önök kiszámlázták a közvetítői jutalékot. Mivel nem értem rá vele foglalkozni, a díjat nem fizettem be, gondolván, hogy az majd úgyis törlésre kerül a sikertelen értékelést követően (melyet a jutalék kivetése után tudtam csak elkészíteni, addig vártam a vásárlóra), a fizetési emlékeztető e-maileket a rendszerük automatikusan generálta.Már el is feledkeztem a dologról, mikor a mai postával egy 4673 Ft-ról szóló csekket kaptam, szeptember 28-i fizetési határidővel, az Önök megbízásából a Creditforte Kft követelésével. Jelzem, tőlük semmilyen szolgáltatást nem vettem igénybe, pláne nem 3810 Ft értékben (mely a tőketartozás és a követelés különbsége, egy ún. adminisztrációs díj). Az Önök részére jogos tartozást a mai napon a Pay4U felületen keresztül bankkártyával rendeztem. E-mailben üzenetet nem kaptam arról, hogy a követelést átadják / átadták a Creditforte részére, így az ő követelésüket semmisnek tekintem. Velük szemben semmilyen jogviszonyhoz nem járultam hozzá (hacsak nem a sokadik Vatera felhasználói feltétel változás során kényszeresen nem).
Nagyon sajnálom, hogy a Vatera ilyen pénzhajhász oldal lett, a vásárlókban már nem lehet megbízni úgy, mint régen (többször gondom volt a kapcsolatfelvétellel az elmúlt 1 évben, előtte egyáltalán nem), az értékesítési jutalékok drasztikusan növekedtek, és Önök, mint internetes aukciós felület, azonnal behajtóhoz szaladnak pitiáner (1000 Ft alatti) tételek esetében. A felhasználói jogok korlátozását jogosnak tartom, ezzel egyet is értek, ezért a tartozást rendeztem is.
Jelzem, hogy a Vatera oldalon eddig negatív értékelést nem kaptam, csak pozitívat.
Kérem, hogy a Creditforte Kft. követelésével kapcsolatos megbízásukat téves adategyeztetésre hivatkozva vonják vissza. Amennyiben bírósági eljárást indítanának (Önök, vagy a követeléskezelő partnerük), úgy a sikertelen aukcióra hivatkozva fogok védekezni, valamint az alacsony követelési összegre. Remélem, erre nem lesz szükség.
Ezt az üzenetet e-mail útján elküldöm a Creditforte Kft. ügyfélszolgálata, valamint az Allegro Group információs szolgálat részére is.
Másolatot kap a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blog. (kérem Őket, hogy amennyiben a nyilvánosság eszközéhez nyúlnának, úgy a személyes adatokat, mint név, hivatkozási számok, töröljék az üzenetből).
Munkájukhoz további sikert kívánva,
Péter, egy (eddig) elégedett Vatera felhasználó
UPDATE 10/02: Kiderült, hogy azéert számlázták ki a jutalékot, mert naiv ügyfél 21 napos túl jelezte, hogy gáz van. Azóta részleges hepiend történt, a Vatera jóváír 1000 forintot a legközelebbi sikeres eladásnál.
Az utolsó 100 komment: