Tékozló Homár

Már az igazolványszám hiánya miatt is büntetnek az ellenőrök

2013.10.01. 12:24 | jackyll | 122 komment

Múltkor Budapesten egy diáktól vette el az ellenőr a személyijét, mert a bérletére nem írta rá a hallgatói igazolásának számát, most pedig Mariann tapasztalt hasonlót:

Rendszeres bérletvásárló vagyok mégis megbüntettek a buszon. Reggel munkába menet kb. 80-ad magammal préselődök a 9-es buszon mikor is felszállnak az ellenőrök és megkezdik a vizsgálatot. Én voltam az első mivel már az ajtóban volt csak hely nekik is és nekem is. Rögtön rá is harapott a „neméppenkedves” hölgy a lehetőségre. Kérte a bérletemet, megmutattam, majd elkérte a bérletszelvényt, hogy megnézhesse. Gondoltam ellenőrizni szeretné nem e hamis. Odaadtam jóhiszeműen, majd ezután elvette és felszólított hogy adjak neki egy igazolványt mert addig nem fogja visszaadni (!!!), ugyanis meg fog büntetni amiért nincs rajta igazolvány szám. Ugyanis szánom-bánom de nem írtam rá az igazolvány számomat a bérletszelvényre. És igazuk van! Tényleg rá kellett volna írnom és ezért valóban meg is büntethetnek!

Bár az valahol nagyon szánalmas, hogy ezzel a módszerrel akarják gyarapítani a bejövő pénzt, hogy azokat büntetik akik amúgy is fizetnek nekik… Mikor felvetettem, hogy nem esetleg azokat kellene keresniük akik nem fizetnek a remek közösségi közlekedési szolgáltatásukért, azt válaszolták, hogy majd Ők tudják és nyugodjak meg nem én vagyok ma az első akit emiatt büntetnek meg (gondolom nem is az utolsó). Sőt állítólag direkt kérték ezt Tőlük, hogy erre figyeljenek ellenőri munkájuk során … Na nem sikerült megnyugodnom, sőt!!!


Tényleg elfogytak a bliccelők, hogy már azokat kell megbüntetni akik megveszik a havi bérletet???

Az indokuk persze az, hogy azért muszáj ráírni a számot, hogy más ne használhassa a bérletemet. De hogy használja más mikor nálam van? Mikor meg nincs nálam, akkor Én vagy nem veszek részt a közösségi közlekedésben, vagy jegyet veszek ergo nem károsítom meg Őket…

Érzem én, hogy hibáztam, de valóban ugyanazt érdemlem, mintha bliccelő lennék?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

England win The Ashes! 2013.10.01. 12:53:52

"Bár az valahol nagyon szánalmas, hogy ezzel a módszerrel akarják gyarapítani a bejövő pénzt, hogy azokat büntetik akik amúgy is fizetnek nekik…"

Nem, nem az! Egyes helyeken szokás(ban volt), hogy egy bérlettel többen utaztak, váltott műszakban.
Téged ez most hátrányosan érintett? Ez van, ahol fát vágnak satöbbi.

Bluemotion 2013.10.01. 12:54:58

@zsiráfffff: Nem lesz több ilyen gond:

"A Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén fogadta el a hőpapírra való helyszíni nyomtatásról is szóló előterjesztést. Emiatt jelentősen változik az értékesítés folyamata. A bérleteken az igazolvány számát, valamint a Budapest-hetijegyen a nevet a tulajdonos helyett a pénztáros tünteti fel a vásárláskor. A környéki bérleteken a település, a HÉV-bérleteken a megállók nevét pedig bélyegzés helyett nyomtatással rögzíti majd a pénztáros."

www.penzcentrum.hu/utazas/ez_lehet_a_megoldas_a_hamis_bkk-jegyek_berletek_ellen.1037797.html

Manyecska 2013.10.01. 12:55:52

@Rosszindulatú Vászka: te túl sokat fészbúkozhatsz!!:O

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.01. 12:56:28

@Snatch_A: @Bluemotion: biztos jó módszer hamár harminc évig gondolkoztak rajta az istenadták!

Rosszindulatú Vászka 2013.10.01. 12:57:14

@batgirl: kérésed számomra narancs!

@Manyecska: nemnemsoha, nem azér vagyok ijen bunkó, meg hejesírásra immunisan impotens, ez mind mind szerzett, illetve és vagy veleszületett tulajdonság.

Manyecska 2013.10.01. 12:57:20

"felszállnak az ellenőrök és megkezdik a vizsgálatot. "@dr. phil. Sün‼ ツ: hallod? valakinek itt agyára ment az éves nőgyó ráxűrés!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.01. 12:58:53

@Rosszindulatú Vászka: úgyvan. én is mindég aszondom, hogy génhiba lesz az kéremszépen, ne báncsanak!

Rosszindulatú Vászka 2013.10.01. 13:00:38

@Manyecska: én tudom ezt bikkfa-agyarul is, ha neked az úgy jobban esik:

A felszállást követően az ellenőrök megkezdték a jegy ill. bérletszelvények ügyében lefojtatandó vizsgálat foganatosítását, annak okából célzottan, hogy az esetleges visszaélések fennforgásának tényállását felismerve hivatali intézkedést kezdeményezhessenek bűntetésügyek kiróvása által sárgacsekken.

Rosszindulatú Vászka 2013.10.01. 13:01:59

@zsiráfffff: nenanyázz! A szüleim semmiről sem tehetnek, megkérdeztem a Nemzőapámat és erős esküvéssel állíccsa, hogy az alapanyag jó volt. Erre ékes bizonyíték szerinte a Kishúgom, aki kicsit jobban sikerült.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.01. 13:04:38

@Rosszindulatú Vászka: hádde magamról beszéltem, nem rólad. tod, hogy egópista vagyok.

vape 2013.10.01. 13:06:44

Ez a poszt egy klasszikus példája annak, hogy ma már mindenki csak a jogait ismeri, de a kötelességeit nem.

Rosszindulatú Vászka 2013.10.01. 13:07:19

@batgirl: néha nehéz ám lépést tartni magammal, erős a verseny és van hogy én győzök, pedig úgy érzésre jobb voltam. Persze nem mindég útálom magam, néha azért szeretnék a hejemben lenni.

@zsiráfffff: igazad van, ne beszéjjünk fojton rólam, meséld el inkább, hogy miért is szerecc engemet, úgy a nyilvánvaló tökéltességemet nem számítva.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.10.01. 13:07:42

@England win The Ashes!:

Ezzel még nem lenne akkora probléma, max. be lehetne vezetni a bérlet megosztást pl.: +1000 Ft/kedvezményezett. Egyszerre úgy is csak egy ember használhat egy bérletet. Vagy családi bérlet...stb.
A hézag inkább ott van, hogy a szám hiányában a megbüntetett utasok elkérhetik mások bérletét, amivel igazolhatják, hogy nekik volt, csak épp otthon hagyták, ezéltal olcsóbban megúszhatná bárki a büntetést.

hüpike 2013.10.01. 13:08:40

Én rá szoktam írni a bérletre a számot. Miután lejárt és leadom a munkahelyen. :) Néha szólnak, de büntetés nem volt. Még.

Tiborfalvi Tibor 2013.10.01. 13:08:43

Debrecenben azzal akartak érvelni az egyik ismerősömnél, hogy a kártyaszámot írta rá és nem az azonosító számot (vagy hogy van most az újabb diákigazolványon) - na az már tényleg szemétség, hiszen nem egyértelmű, hogy a 'diák ig. szám' most ezen kettő közül melyiket jelenti.

Na de a poszthoz hozzászólva:
Azért ne írjál már a homárra csibém, ha a lakó/szobatársaiddal egy bérletet használtatok 2 éve és eddig nem fogtak meg titeket, jó? Rá kell írni a számot már rögtön a bérletvásárláskor (sőt bakker még tollat is adnak neked!) és többet nem lesz ilyen gondod :)

Amúgy szerintem egy utólagos bérletbemutatást kellett csak kifizetned, ami nem egyezik meg egy bliccelési tétellel, most hirtelen nem tudom, melyik mennyi, mindenesetre 5000 alatt tuti megúsztad.

Manyecska 2013.10.01. 13:09:02

@vape: :DD Hát kábé. De mindig találnak rá filozófiát.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.01. 13:09:31

@Rosszindulatú Vászka: szerelemre okot keresni ölég balga dolog. ebből egyenesen következik, hogyha indokot tudnék mondani, akkó már nem is szeretnélek. így megy ez.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.10.01. 13:09:58

De ha jól sejtem, akkor a posztoló ha utólag ráírja a számot és bemutatja "x" napon belül, akkor megússza olcsóbban a büntetést.

Manyecska 2013.10.01. 13:10:45

@Tiborfalvi Tibor: 8.000 helszíni és 16.000 a blicc. Ismerősöd megúszta??

kakukk11 2013.10.01. 13:11:10

Ez kb olyan, minthogy, parkolsz, fizetsz, de később érsz vissza 10 perccel, és megb*sznak annyira mintha nem is fizettél volna. True story, ritkán parkolok a belvárosban, nincs mobilfizetésem. Bedobtam az összes aprómat a gépbe, kb 700-800Ft, mentem fogorvoshoz. Ugye kiszámítható, hogy mikor végzek, meg az is életszerű, hogy gyökérhúzás közben szólok, hogy stop, le kell rohannom fizetni. Szóval a kis késésem miatt ugyanannyira büntettek, mint aki egy fillért nem fizetett. Mondtam, legyen befizetem a büntetést, de akkor kérem vissza a bedobott pénzemet. Ők nem adták, én meg nem fizettem.

Manyecska 2013.10.01. 13:12:11

@Rosszindulatú Vászka: bűntetés? ááá, jut eszembe vettem egy golgatavirágos öblítőt asszem mennybe megyek:P

Tisztviselőtelep 2013.10.01. 13:14:11

BKV-zni ősi román szokás

Manyecska 2013.10.01. 13:16:41

@kakukk11: és lesz folytatása?? Perelnek?

Tiborfalvi Tibor 2013.10.01. 13:18:52

@Manyecska: Úgy tudom aztán kellően erélyes volt, de azóta se tudom, melyik szám kell neki... Szerintem nem a kártya száma, de mindegy is.

www.bkk.hu/tomegkozlekedes/jegyek-es-berletek/potdij/potdijfizetes-feltetelei/

Tehát ahogy írod, helyszínen 8, később 16, utólagos bérletbemutatás meg 2 ezer, ha nem csúnyálkodott előtte.

Ergo 2000 forintért bömböl most a poszter. Király.

encir 2013.10.01. 13:20:01

Már bocs, de a bérletnek épp az a lényege, hogy "korlátlan számú" utazásra használható.
Nem mindegy, hogy én utazom napi 8 órában vagy ketten megosztva 4-4 órát???

Manyecska 2013.10.01. 13:20:31

"Rendszeres bérletvásárló vagyok mégis megbüntettek a buszon" hogy szokták mondani? Darwin-díj?? )

chloe queen 2013.10.01. 13:21:40

@Manyecska: a bliccelés igen, de ha otthon felejtetted bérletet vagy nem volt rajta a szám stb, akkor utólag bemutathatod a mittomén asszem Akácfa utcában a BKK ügyfélszolgálatán és akkor valami 2-3 ezer forintos ügyintézési költséget kell fizetned nem a 16 ezret.

Manyecska 2013.10.01. 13:22:44

@Tiborfalvi Tibor: én megkérdeztem a pénztárnál valami papírt előkapart a csaj, az igazolvány-számot kell ráírni /nem a TANULÓazonosítót/, ami a vonalkód alatt van..! De ezt most még én se tudom biztosan:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.01. 13:23:49

@Snatch_A: PL. mindig annál van, akinek kell. Felsőoktatásban teljesen szokásos.
Csak eddig ugye az volt, hogy ha nincs rajta a szám, akkor be kellett mutatni a bérlet, gondolom megunta a BKV.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.10.01. 13:24:04

@encir:
Erről írtam kicsit korábban, hogy valamilyen hasonló kedvezményt ki lehetne alakítani.
Itt inkább a pótdíjbefizetésnél felmutatott bérletekkel lennének problémák.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.01. 13:24:45

@encir: hát nem, mer akkor elesik a békávé a bészedett büntiktül, teccikérteni?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.01. 13:25:25

@batgirl: Igen, ez amúgy ésszerű, csak amíg a BKV ilyen megoldással árulja a bérletet, addig mit csodálkozik, ha megvágja az ellenőr? Pontosan tudja, hogy nem érvényes szám nélkül.

Tiborfalvi Tibor 2013.10.01. 13:25:45

@encir: Igen, egy embernek. Ennyi erővel a kondibérletet is megvehetnétek 15-en, mindenki más-más órában menne gyúrni, nem?

Manyecska 2013.10.01. 13:27:03

@chloe queen: csak?? Kedves ellenőrök megbeszélik a randit pl.délre x helyen olcsóbbér kijön!!:D:P

Manyecska 2013.10.01. 13:28:41

@encir: neked mindegy de nekik nem. Fene se érti.

Manyecska 2013.10.01. 13:34:57

@ColT: felsőoktatásban a nőt is többen használják haggyuk!..:D

kakukk11 2013.10.01. 13:40:15

@dr. phil. Sün‼ ツ: Dehogy lesz, küldtek valami papírt, kidobtam a csába. Ez volt vagy 2-3 éve. Azokat vegzálják csak sztem, akik notórius nemfizetők, egy-két parkolási bírságért nem hiszem hogy bíróságra mennek.

Yumurdzsak 2013.10.01. 13:43:42

15 éve van havi bérletem, soha nem írtam be a számot, néhány kaller megpróbált fenyíteni, de elhajtottam őket. inkább örülnének,h veszek.

már nem azért, de B.pesten megszokták nézni a kallerok,h milyen szám van ráírva? mert nem hiszem,h a mozgó villamoson elkezdi betűzgetni. kallernek meg ne adjunk oda semmit, mert nincs joga.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.01. 13:44:29

@Manyecska: Azé a nő aki megműveli!!!!
Meg azt azért lehet egyszerre is... ^.^

Rejtélyes 2013.10.01. 13:44:31

Ezert jo az Oyster card, egy berlettel barki mehet vele, de nelkule fel se szalhatsz a buszra/metrora/vonatra :)

hüpike 2013.10.01. 13:46:28

@zsiráfffff: csak mindig elfelejtem. Nem hordok tollat magammal=mikor előveszem mutatni nem tudom beirni. Otthon és munkahelyen meg nem használom. :)

Tiborfalvi Tibor 2013.10.01. 13:48:03

@Yumurdzsak: Gondolom oda is szoktad adni egy-két komának, ha arról van szó, ugye? :)

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.10.01. 13:51:33

@hüpike:
Amúgy bérletvásárlásnál eleve úgy kellene kiadni a bérletet, hogy a pénztáros ráírja a bérletre az ominózus számot.
Sőt... kicsit modernebb technológiával, az utas bediktálja a számot, a pénztáros, pedig már azzal együtt nyomtatná ki a bérletet.
De ugyan mit akarok én ettől a fostos XXI. századtól ... !?

Atörökk 2013.10.01. 13:54:27

@hüpike:
Mér, bazzeg, mér? Nem ugyanannyi idő rája írni vásárláskor, mint hó végén? Tudom, nekérdezzek :D

hüpike 2013.10.01. 13:54:43

@csabapayne: az biztos kényelmesebb lenne. Alig néhány embert rúgnék fel csak magam előtt a sorban aki nem is tudja hogy milyen számról van szó és az időt húzza. Gonosz vagyok, tudom.

Manyecska 2013.10.01. 14:02:24

@atpijkamo: e kép címe: denevért fogott a varangy. Állítólag kiköpte, sza megúszta::)
www.pic-upload.de/view-20884898/de-ne-v--rest.jpg.html
csak erős idegzetűjeknek nemtom melyik rondább:))

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.01. 14:02:41

@Rejtélyes: jaja. meg az jó a blue oyster klubba is, féláron adják vele a guinesst!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.10.01. 14:05:03

@atpijkamo: de cuki:DDDDDDDD
pszt én most inkogn..inkop..inkiongn..na mindegy

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 14:07:08

@batgirl: Nem früssül a blogod egy ideje. Hiába csekkolom időnként. Feketepontot fogsz kapni.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 14:08:55

@Manyecska: "in kognitóban"

In kognito ergo sum.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.10.01. 14:16:13

@hüpike:
El tudom képzelni az arcodat, amit 8-an állnak előtted a sorban és abból min. 3-an számlát kérnek a bérletrőL :D

A pénztáros elkérhetné az igazolványt és ő jobban tudná mit hol kell keresni.
De ugye mi ebben sz*ros XXI. században miért is akarnánk a neten, kényelmesen megvásárolni a bérletet ?!?!?

Manyecska 2013.10.01. 14:20:04

@csabapayne: most akarják bevezetni az "egypénztáras nyitvatartást a nagyobb forgalmú helyeken, tegnap olvastam:)

bigmac 2013.10.01. 14:20:22

@Supreme*:
"Egyszerre kettő sehogy, de kölcsönadom, bérbeadom amíg nem használom, tehát a másik fél nem vesz jegyet/bérletet, mondhatni megkárosítja a BKV-t."

Ezekszerint akkor is megkárosítjuk a bkvt ha egy bérlettel egész nap megállás nélkül bkvzunk:)

Viszont ha én megveszem a bérletet és másnap fekvőbeteg leszek akkor hol váltják azt nekem vissza?

Hogy ki károsít meg kit igy kissé homályos....

danihun 2013.10.01. 14:22:42

Ez az egész névre szóló bérlet egy hülyeség. Ha veszel egy 3 napos bérletet az bezzeg nem szól névre. Hogy is van ez akkor?

épaetekmogyoo 2013.10.01. 14:25:43

@atpijkamo: coitus ergo sum in cognito

Áhh, nekem kínai a római nyelv.

Tölgyasztal 2013.10.01. 14:35:02

a hatályos üzletszabályzat szerint:
"...A megváltott és a kezelt jegyeket illetve bérleteket, utazási igazolványt, valamint a kedvezményes jegy- vagy bérlet váltására jogosító okmányokat az ellenőrzésre feljogosított személy részére – ellenőrzés céljából az utazás tartama alatt, illetve leszálláskor – felhívására fel kell mutatni vagy át kell adnia..."

amennyiben a kaller kimondja,h addig nem adja vissza a bérletet, míg nem adod oda személyid, úgy egyrészt vétett a szabályzatben leírtaknak, másrészről ez szimpla zsarolásnak minűsül...

oleszt 2013.10.01. 14:48:49

Ezért már 20 évvel ezelőtt Békéscsabán is büntettek. És ha nem jól látszott a szám akkor összehasonlította az igazolvánnyal. Vajon az áldozat férje (vagy egyéb személyek a köreiből) nem jár-e (vagy nem e jár ahogy ő fogalmazna) ugyanazzal a bérlettel? Felháborító... Esetleg rá is írhatta volna, és akkor nem kötnek bele. Ez nem egy szánalmas módszer, hanem szabály.

McZozo 2013.10.01. 15:06:25

@Macropus Rufus:
Azert ezt igy nem allitanam. Ertem en hogy azt akarjak kiszurni hogy tobben ne hasznaljanak egy berletet, megnyugtatlak ha ra van irva is tudja tobb ember mert ha van rajta szam akkor mar nem szoktak elkerni az ellenorok, igy elvileg akarmi lehet rajta. Viszont mindentol fuggetlenul akkor is arra hajlok hogy nem mosnam ossze azt aki mindenfele jegy nelkul utazik illetve azt akinek van jegye berlete csak valami formai hibat talana ugyanis feltetelezzuk a jot hogy telleg csak elfelejtette , ebben az esetben o fizetett a szolgaltatasert. Es megnyugtatlak ilyen szinten csak nalunk tokolnek ezzel, Pl angliaba londonban is meg videken is ahol lakom szimplan jeloletlen jegyek berletek vannak, barmikor atadhatom paromnak fiamnak ha eppen nem hasznalom en es o kozlekedhet vele LEGALISAN, mert ugymond egyszerre ugyis csak egy ember hasznalhatja igy olyan szinten nem karusul a bkv hogy tobb ember venne igenybe egy jeggyel mert egyszerre mindig csak egy utazhat

ptspts 2013.10.01. 15:22:41

Nálunk lehet venni fényképes és fénykép nélküli bérletet. Az utóbbi kb. 15%-kal drágább, és bárki utazhat vele, lehet egymásnak adogatni. A fényképes bérlethez kell fényképes bérletigazolvány, amit ingyen adnak, ha az ember hoz magával igazolványképet. A bérletigazolványnak azonosító száma van, és bérletvásárláskor a szelvényre ezt a számot rányomtatják, tehát kitöltetlen szelvényt nem árulnak.

A bérletigazolványt alá is kell írni. Amikor nekem nem volt aláírva, udvariasan megkért az ellenőr, hogy otthon majd írjam alá.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.10.01. 15:25:29

@batgirl: szia, megint én vagyok. Már elfelejtetem, hogy mondják-e ezt így, hogy a képzelettel jácunk avagy mással, már rég voltam gyerek, de nekem mindenesetre fura. Na mindegy is, azt akartam közölni veled, hogy olyan vagy, mint Kozsó abba az afrikás showjátékba, hogy aszongya: "hülye, NE ÉRTESD HOZZÁM" (a kígyót). Az is így hangzott. Vagy ez úgy, mint az. Ugyanaz.

ptspts 2013.10.01. 15:36:08

Lehetne kisebb büntetést alkalmazni az alábbi esetekben:

* a jegyet nem érvényesítette;

* a bérletre nincs ráírva a bérletigazolvány azonosító száma;

* első osztályon utazik másodosztályú jeggyel (mert a másodosztályon túl nagy a tömeg);

* épp most járt le a diákigazolványának az érvényessége;

* a bérlete az előző megállóig még érvényes volt, csak egy megállóval lépte túl a határt;

* nem átszállójegyet vett, átszállás nélkül is eljuthatott volna a célállomásig, de átszállással gyorsabb volt;

* napijegye volt, ami csak 1 perce járt le (mert épp lekéste az előző buszt, amivel még a lejárat előtt hazaért volna);

* napijegye volt másnapra, és egy olyan járatra szállt fel, ami menetrend szerint 1 perccel korábban indul a jegy érvényességénél, de a járat 1 percet késett.

Nem tudok olyan közlekedési társaságról, amely kisebb büntetést szabna ki a fenti esetekben. Aki nem akar teljes büntetést fizetni, az ismerje meg és tartsa be a szabályokat.

Csigorin 2013.10.01. 16:00:40

@batgirl: nincs egalban, ezert hivjak atalanynak.
Egy berlet araban nem az van benne hogy azzal 24 oran keresztul eppen mindig valaki menni fog, hanem ugy szamoljak ki, hogy egy ember atlagban kb mennyit utazik.

Egyebkent nevesitve van a berlet pl Franciaorszagban (mas kulfoldi peldakat nem ismerek).

Yumurdzsak 2013.10.01. 16:09:35

@Tiborfalvi Tibor: 15 év alatt egyszer adtam oda egy pajtásomnak. de mindig is utáltam az olyan szabályokat, amiket nem is ellenőriznek csak betartatják. mert olyat még nem láttam,h valakitől az igazolványt is elkérték.

ma meg otthonhagytam az októberit (évesem van), remélem jól megbüntet valami jószándékú tróger.

M. Péter 2013.10.01. 16:17:00

@batgirl: Melyek azok a fejlettebb országok? Egyedül Kanadában hallottam ilyenről, Calgaryban van átruházható bérlet, ha jól emlékszem, de Torontóban például nincs. Az USA-ban, az Egyesült Királyságban, Németországban amerre jártam, a heti, havi, évi bérlethez igazolvány kellett.

hüpike 2013.10.01. 16:24:48

@csabapayne: az arcomon nem látszik semmi ilyenkor :). Néztem már bánatosan éppen elmenő jármű után, de az nem az eladó vagy az utasok problémája, hogy én sietnék. Igaz, engem sem zavar, ha mögöttem morognak. ;) Viszont XXI század: ahol nem kézi számlát állítanak ki, gyorsan lehet végezni, mert közös adatbázisuk van, vagy mi a fene.

t0m973 2013.10.01. 17:07:06

tehát rá kell írni
hibázott
ennyi

Morgan kapitány (törölt) 2013.10.01. 18:40:34

"Érzem én, hogy hibáztam, de valóban ugyanazt érdemlem, mintha bliccelő lennék?"
Igen, mert hülye vagy és azt nem tolerálja a modern társadalom.

Tényleg, ez a Homár manapság amolyan darwinista, Taigetosz-próbás siratófallá vált? Mi a bajotok, ember? Nincs egy betiltott karácsonyfa-világítás téma vagy pizzafutárok által vasalózsinórral megvert devizahátralékos mosógépkárosult?

Zsidófalvi Zsidó 2013.10.01. 18:54:54

A jelenlegi nem átruházható bérlettel az a jó BKV-nak, hogy mindenki kénytelen kifizetni egy havi bérlet árát, még ha nem is használja folyamatosan, akkor is.

Az átruházható bérlettel, amit csak egy ember használna egyszerre, egy időben, azzal nem lenne ennyi bevétele.

Egyik munkatársam, aki volt olyan hülye, hogy az egyik kolléganőjét vette feleségül, kocsival hozza, viszi az asszonyt is, hiszen egy helyre jönnek. De néha hol a férj, hol a feleség el kell menjen külföldre különféle üzleti ügyek miatt. Csak ide, a szomszédba, Ausztriába, illetve a csehekhez. Ilyenkor a távozó viszi az autójukat. Annyira azért nem fut a szekér, hogy egy második kocsit vegyenek, szóval nekik kurva jól jön az a bérlet, amin nincs fénykép és mindig az itthon maradó használja. Az az egy aprócska gond van, hogy a sima éves bérlet az 126 ropi, ez az arckép nélküli meg 189 ezer.

Bálintka. 2013.10.01. 20:46:09

Még jó hogy megbüntetnek, ha nincs személyesítve az a bérlet. Autósokat is megbüntetik, akik rendszámtábla nélkül közlekednek.

Zedder 2013.10.02. 06:57:06

Azért látszik az agymosás rendesen. Ti ott Magyarországon tényleg elhiszitek, hogy a bérletre igazolványszám KELL, mert azt mondta egy, ki is? Hivatal? Egy kormányszervezet? Ah, egy sima kis magáncég.

Érdekes, hogy ez az igazolványszámozós baszás nyugaton valahogy nem létezik. Mert itt már évtizedekkel ezelőtt felfogták, hogy 1 bérlettel 1 időben egyszere 1 ember tud utazni. Igszám ide vagy oda.

Tűrjetek, bégessetek...

Zedder 2013.10.02. 07:13:11

@Zedder: két pontosítás, mert tuti lesznek, akik félreértik.

1. Nem azt vitatom, hogy jelenleg fel kell-e írni. Ez a BKV szabályzata, evvan.

Az a durva, hogy kritika nélkül szajkózza az egész nép, hogy az "KELL". Felmerült már bennetek, hogy meg is lehet kérdőjelezni dolgokat?

2. Biztosan lesz olyan, aki járt olyan nyugati városban, ahol kellett ilyesmi. Legyen, én sem jártam még be az EGÉSZ világot. Mindenesetre van egyfajta merítésem, és az alapján egy egész jó kép alakult ki bennem arról, hogy lehet máshogy is csinálni.

VT Man 2013.10.02. 08:30:33

"Az indokuk persze az, hogy azért muszáj ráírni a számot, hogy más ne használhassa a bérletemet. De hogy használja más mikor nálam van?"

Na ugye, ez a fogós kérdés!

Elvileg ugyan lehetne azt csinálni, hogy párba áll két ember, egy hajnali és egy éjszakai műszakos, és a hajnali műszakos hajnalban bemegy, délben haza, míg az éjjeli műszakos délután megy be, és éjel érkezik haza, de azért ez elég életszerűtlen helyzet.

Valaki meséljen már egy reális példát, ahol a BKV-t meg lehet károsítani ezzel!

szgyula 2013.10.02. 09:10:48

München példája: Van névre szóló bérlet (igaz, csaqk az éves verzióban) és van nem névre szóló. Ha névre szóló és nincs nálad, akkor valami nagyon minimális a büntetés, hiszen le tudják ellenőrizni. Ha nem névre szóló, akkor ha nincs nálad, akkor automatikus a bünti és NINCS UTÓLAGOS BEMUTATÁS. Viszont kölcsönadhatod másnak.

Végiggondolod: Ha nincs név rajta és kölcsöndaható, akkor azonnal felszámolhatod az utólagos bemutatás intézményét, az "otthon felejtettem" esetekben máris tudsz büntetni, stb. Cserébe lesz néhány csóró, akik hajlandók és képesek megosztani a bérletet. Baromi kevesen tudják majd megoldani és az se biztos, hogy ezek amúgy megvennék a bérletet, mert alapból csórók.

Azt is vegyük észre, hogy a BKK Gestapo szinten bünteti azokat, akik alkalmilag akarnak közlekedni. Ha az alapból autóval járó családok vesznek EGY bérletet megosztva, ritka alkalmakra, akkor akár lehet pozitív is a mérlege. Amíg nem volt a kerékpáros bérlat (5 szabadon választott alkalomra 24 órás jegy), addig én is kocsiba ültem át a kerékpárról, ha szakadt, stb. Jeggyel irgalmatlan sok lett volna a sok átszállás miatt, napijegyet meg nem lehet gyakorlatilag venni...
Szerintem kijön belőle Dávidnak egy új merzsó...

Nivea 2013.10.02. 09:22:00

Pár vidéki városban már megfordultam helyi ismerösökkel. Használtuk a tömegközelekdést, és mindenhol bevállt szokás már ezer éve hogy be van irva a szelvényre az igazolvány szám is. Csak a budapestiek voltak elkényelmesedve..
amikor megveszem a bérletet, azonnaé kérek egy tollat a nénitől és ott helyben ráírom, és akkor nincs elfelejtve. Adtak időt hogy mindenki belerázódjon az új módiba..

Manyecska 2013.10.02. 09:55:21

@Zedder: :DDDD szerintem kábé hót félreértetted!:)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.02. 10:06:35

@Nivea: "Adtak időt hogy mindenki belerázódjon az új módiba."

Jó sok időt adtak, minimum 40 évet, mert már a hetvenes években is rá kellett írni.

MRN 2013.10.02. 11:09:47

@Zedder:
Teljesen egyetértek. Csak épp fel se merül senkiben, hogy egy hülye szabályt megkérdőjelezzen, annyira csak a posztoló ekézésére koncentrál.

Tiborfalvi Tibor 2013.10.02. 11:37:04

@Zedder: te honnan írsz? A stílusod alapján gyanítom, hogy az Olümposzról vagy a Mennyországból...

Nyugaton azt is felfogták az emberek, hogy ha szépen mindenki megveszi a jegyet, bérletet, akkor ragyogóan olcsón lehet tartani az árakat, de ha mégis furfangosnak gondolná magát pár emberke, akkor se tud felszállni már mondjuk a metróra sem úgy, hogy kapun ne kelljen átmenned, ergo esélytelen legyen a bliccelés.

Ezzel ellentétben kicsi szegény agymosott országunkkal, ahol hatalmas a bliccelési arány, sajnos nincs elég pénz ilyen kapukra (vagy ha lenne, az elfolyik, mire odajutna), az emberek jó része nem vesz jegyet (mer' milyen szar, amúgyis mindig késik ez a szar), így hát kénytelenek a fizető utasok szívni emiatt, tehát egy bérlettel egy ember utazhat, amit a második kommentedben alá is írtál.

Szóval te ott, fönn az égben, kivonulsz az utcára és követeled ilyen esetben bármilyen azonosító eltörlését? Vagy odamész a BKV főnökéhez, hogy figyu, ezt töröljétek már el, ő pedig bólogatva ezt megcsinálja?

Illetve neked egy magáncég nem mondhat semmit? A boltban is kimész fizetés nélkül, mert nem kormányhivatal?
A BKV és a legtöbb más szolgáltatást nyújtó cég szabályokkal rendelkezik, melyeket betartva használhatod a szolgáltatást - ha nem szeretnél így tenni, úgy szépen kifizeted a szankciókat vagy nem használod a szolgáltatást. Ilyen egyszerű.

Szerintem ez máshol is így van.

Üdvözlet ebből az agymosott kicsiny országból!

Tiborfalvi Tibor 2013.10.02. 11:45:34

@MRN: hülye szabály? Leírták előttem, van arcképes és arckép nélküli bérlet, az utóbbi drágább. Vajon miért? Nem, nem az arcnélkülieket, a csadorban járókat és a szégyellősöket akarják szopatni, hanem azzal tényleg annyian mehetnek, ahányan nem szégyellnek - persze egyszerre csak egy ember használhatja. Milyen csoda ez, nem? Nyugodtan megkérdőjelezhetsz egy csomó szabályt, csak ez attól még nem mentesít a szabály alól, amíg ez nincs megváltoztatva.

Valamilyen szinten igen, érthető lehet a poszter felháborodása, de valahogy mostanában itt mindenki csak egyszer nézi el a jegyvásárlást, a bérletszám ráírását, holott ez az egész azért lett bevezetve, mert elég sok visszaélésre ad okot.

És újra leírnám végül, hogy ez a borzasztó büntetés 2000 forintot jelent, ami messze nem 8 vagy 16 ezer, kivéve ha aznap vette a bérletet (ez esetben elég szopás, bár ezt is le tudja rendezni szerintem) vagy volt már régről valami mutyizás, be nem fizetett csekk, stb (ez esetben még kevésbé lehet sajnálni a posztert, mert nem először csinálja).

szgyula 2013.10.02. 12:44:12

Arckép nélküli bérlet már csak éves van, 189 000-ért. Ugyanez (arckép néküli éves) Münchenben 136 800/164 700/196 200 Ft, attól függően, melyik zónákra kell, 300-as EUR árfolyammal.

Miről beszélünk? 6 metróvonal, rengeteg HÉV (városon is átmenő), stb.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.10.02. 17:21:15

Mindig csodálkoztam, hogy az aki bliccel, annak hogy van pofája bármi rosszat mondani a cigányokra...????
Főleg akik itt is nagypofájúan hirdetik, hogy ők bizony sosem fizetnek valamiért...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.10.02. 17:29:33

Ja, egyébként a ráírt számról meg annyit, hogy egy könyvtáros ismerősöm mesélte, hogy náluk a könyvtári kérőlapon van olyan rubrika, hogy dátum. Na most az kedves olvasó valahogy mindig kihagyja ezt a részt, ki tudja miért, talán spórol a tintával. Az ismerősöm meg már marhára unta, hogy folyamatosan vissza kellett adnia a kérőlapot, hogy "Tessék a dátumot is ráírni", ezért a végén azt mondta az egyik olvasónak: "Kérem írja oda a dátumot is, tudja, mi könyvtárosok a kitöltött dátumrubrikától nedvesedünk be..."

Én úgy mondanám: írjátok már rá azt a k*rva számot a bérletszelvényre, ha egyszer ez a nyavalyás bkv ezt kéri...!

LightBringer 2013.10.03. 00:57:06

Ez komolyan tema a homarnal? Azert van a szaros hely, hogy ne 10-en menjenek egy berlettel... Regen Manyika irta ra a szamot a penztarnal, mert a nelkul ki sem adtak, most meg jon a sirankozas a buntetes miatt.
Idiotak...
süti beállítások módosítása