Tékozló Homár

Gyerekrablás lesz a nyaralásból?

2013.11.11. 10:04 | jackyll | 62 komment

Gabi megdöbbenve fogadta az utazási iroda még a néhai Malévtől származó, 5 példányban elkészítendő Szülői nyilatkozatát, amit valaki szerint mindkét szülőnek tanú előtt kell aláírnia, hogy áldását adja a gyerek közlekedésére:

Egyiptomba utazom a gyerekemmel. Van útlevele, én vagyok az anyja. Az utazási iroda küldött nekem egy ilyen nyilatkozatot, hogy töltsem ki, írassam alá  tanúval, a gyerek apjával! Mindezt azért hogy nehogy el akarjam rabolni a gyereket (akit egyébként én nevelek, van útlevele, amit az apjának is alá kell írnia).

Soha életemben nem hallottam erről, milliószor utaztam a gyerekkel, és hát basszus van neki útlevele. Azért az csak egy erősebb okirat bármilyen gyártott papírnál?!

Kérdeztem 2 utazási irodát, kérdeztem a jogforrást, esetleg a protokoll feltalálóját, hát ilyesmiről nem tudtak nyilatkozni, de azért töltsem ki...  Írtam a reptérnek és a Külügynek, hátha kapok választ.

Tudtok TI erről valamit? Érdekelne, hogy ténylegesen megszivathatják a gyerekével egyedül utazó szülőt? Akár minden nyaralás előtt az apuka engedélyét kellene kérnem? Véletlenül ez nem ellentétes az alapjogokkal? Nekem ez az egész nagyon meredeknek tűnik!

szuloinyilatkozat.jpg

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Kix 2013.11.11. 10:08:02

Túlbuzgó irodák a saját seggüket védenék, ha valaki így lép le apucitól a gyerekkel? Vagy mi ez?

M. Péter 2013.11.11. 10:12:10

Az angol fordítas minősége botrányos.

Sokorai_Atala 2013.11.11. 10:12:13

Szerintem az egyiptomi vízumhoz kell, legalábbis úgy tudom, hogy az egyiptomiak kérik.

Steckdose 2013.11.11. 10:12:29

A zsernyákok azt írják, JAVASOLT, de nem kötelező.

www.police.hu/hirek-es-informaciok/hatarinfo/kiskoruak-kiutazasa

Persze a zsernyákok elég gyakran hazudnak, mint tudjuk.

Mindenesetre ez az angolság azé elég kemény. Az egész malévnél nem vót egy embör, aki röndösen tudott angolul? De még helyesírás-ellenőrzőjük se volt (date FO birth :DD)

AtiSnatch 2013.11.11. 10:15:20

utána meg itt hápogna, ha a volt férj fogná a puját és huss? mindenesetre érdekes poszt így hétfőre hajnalra...

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.11.11. 10:24:04

És ezt miért probléma kitölteni?

230e 2013.11.11. 10:24:57

A poszt tolót lehet?
Önérzete van, meg az alapjogokra tud hivatkozni. Milyen alapjogról is beszélünk? Olvasgassa egy kicsit a külföldre utazásról szóló 1998. évi XII. törvényt.

www.euvonal.hu/?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=1197

Nem kellene a nyilatkozatot az útlevéllel keverni.
Az útlevél, személyazonosságot igazoló okmány, a nyilatkozat pedig azt igazolja, hogy a szülő hozzájárul az utazáshoz. (Attól hogy még apu aláírta az útlevelet még nem azt engedte meg hogy Egyiptomba mehessen a gyermek. Ja és az útelevelet vissza kell vonni, ha apu úgy dönt hogy visszavonja az útlevélre adott hozzájárulását)
Amennyiben a szülői felügyeletre mindkét szülő jogosult, akkor bizony kell a nyilatkozat.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.11.11. 10:27:59

@panaszmuki: Teszem azt a másik (pl. elvált) szülő direkt keresztbe tesz (mert miért ne). Vagy akadályoztatva van. Vagy csak az ország másik végében lakik.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.11.11. 10:30:42

Gyerek nélkül kalandosabb a nyaralás.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.11. 10:33:37

Szerintem azt íratnak alá, amit akarnak. Ha nem tetszik, menj mással.
Volt elég ilyen gyerekrablásos eset már, nem csoda, ha paráznak.

@Dr. Kix: Igen. De nem tilos :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.11. 10:34:48

@230e: Gondolkodni meg luxus a postolónak.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.11. 10:35:54

ez nem lenne rossz dolog ha ezzel meg lehetne előzni a családon belüli gyerekrablásokat, de amelyik vadbarom szülő el akarja tüntetni a gyerekét a másik elől az meg is fogja csinálni, papírral vagy anélkül.

230e 2013.11.11. 10:49:54

@ColT: a jogaiért mindenki a mellét veri, a kötelezettségeire meg sza...-ik.
Az persze egy külön szánalom hogy mindenki a vállát vonogatja, akinek ezt el kellene magyaráznia.

(Volt szülő aki mindent a kiskorú nevére vett. Aztán amikor meg el akart adni belőle a gyámhivatal ott csuklóztatta.)

hawkeye 2013.11.11. 10:56:06

El akarod lopni a gyereket az apja tudta nélkül?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.11. 11:11:07

szerintem a posztoló írjon a strasszburgi sóhivatalnak is, ott is szeretni fogják.

labirintus1 2013.11.11. 11:13:08

Ennyire nincs téma, hogy már a Zugügyvédet recikláljátok?
zugugyved.blog.hu/2013/11/07/utlevel_vagy_szuloi_beleegyezes

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.11. 11:14:22

amúgy meg ha a kedves édesanycié a gyerek kizárólagos felügyeleti joga, akkor nem kell papírokat töltögetni.

egyébiránt milyen szülőanya már az olyan amelyik egyiptomba viszi nyaralni a gyereket? vagy esetleg csúnya a gyerek és nem számít ha kicsit kicifrázzák még? vagyhogy?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.11.11. 11:20:26

ajjaj. meg ne próbálj külföldre költözni a gyerekkel. ha mégis igen, akkor meg ne gyere haza, mert egyből elveszi a gyámügy.

múltkor olvastam hogy egy magyar gyereket nem lehet külföldre költöztetni, csak a gyámügy vagy mi a tököm beleegyezésével. azaz a szülei nem vihetik csak úgy ki az országból.

kicsit gáz.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.11.11. 11:22:46

egyébként van új poszt. taplón parkolós külügyes

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.11. 11:24:57

@Hurrá Torpedó: ez nem egészen pontos. a gyámügy szeretné ebbe beleütni az orrát de ha két szülő el akar költözni valahová a gyerekével, akkor a gyámügy azt aligha fogja megakadályozni. mégis hogyan? foglalkoznának inkább azzal amiért tartjuk őket, na azt bezzeg lese szarják.

Leadfoot 2013.11.11. 11:25:52

Most tényleg akkora gond aláíratni egy fecnit a gyerek apjával? Alapjogok... MUHAHA. Ne dobálózz már olyan fogalmakkal, amikről fogalmad sincs!

"Érdekelne, hogy ténylegesen megszivathatják a gyerekével egyedül utazó szülőt?"

Ennek a mondatnak a végére pedig PONT kell. Tessék már megtanulni!

Azt meg remélem, hogy az iroda nem fizetett a fordításért. Ha mégis, és véletlenül olvassák, akkor jelzem: én feleannyiért megcsinálom normálisan.

Manyecska 2013.11.11. 11:28:59

Ez már régen is így volt most szólok!:)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.11. 11:30:10

@Art.No.88/36 PP: ráadásul kizártnak tartom, hogy ez a törvénynek nevezett agyarisztáni böffentés bármilyen módon összhangban legyen az EU-s alapjogokkal és elvekkel.

Manyecska 2013.11.11. 11:44:22

@Hurrá Torpedó: hajjjjaj!! röhej a egész.
Nem mellesleg Ferenc kommenternek is igaza van /fészbúk!/..

Zöldegér 2013.11.11. 11:48:16

Én is elváltam a férjemtől, aki csináltatott úgy útlevelet a gyereknek, hogy én nem is tudtam róla. Valaki nyilván aláhamisította a nevem. Ennyit arról, hogy lehet-e útlevele a gyereknek az egyik szülő tudta nélkül. Nyilván az iroda magát (is) védi ezzel, de ez nem felesleges óvatosság a részéről.

Manyecska 2013.11.11. 12:11:58

@Zöldegér: dehát mindkét szülőnek jelen kell lennie az okmányirodában!!! Vagy hamisított exet is magának??:O:O

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.11. 12:15:18

"minden nyaralás előtt az apuka engedélyét kellene kérnem?"

Aham. Fordított esetben hogy fel lennél háborodva, ha simán ellophatnák a gyerekedet. Paraszt.

vanek ur 2013.11.11. 12:37:13

Az angol fordítás is megérne egy misét. Az adat szó angolul (data) eleve többesszám, egyesszámban nem is használják (egyébként datum lenne). A tanú pedig witness, a másik szót nem is tudom, milyen fordítóprogram dobta. Hogy ezek senkinek nem szúrták a szemét egy utazási irodánál.
A papír meg önmagában nem hülyeség, elég sokszor lépett le a gyerekkel külföldre az egyik szülő, a másiknak meg nem sok esélye volt nemhogy a visszaszerzésre, de még a láthatásra sem.

McZozo 2013.11.11. 13:06:16

ez mindig is igy volt max eddig szerencsed volt hogy megusztad, nalunk a gyerek sokat ment egy szulovel vagy van hogy egyedul is mindig kell a szulo vagy szulok ket tanus beleegyezo nyilatkozata. es ha belegondolsz van is alapja mert az utlevel tobb evre szol kozbe barmi tortenhet. es ez az amiatt van hogy mondjuk kozbe szetmentek akkor ne tudj elvileg lelepni a gyerekkel kulfoldre a masik szulo beleegyezese nelkul. n amot ne menjunk bele hogy mennyire nehez egy ilyen papirt hamisitani es hanyszor nem is kerik

McZozo 2013.11.11. 13:11:14

@Art.No.88/36 PP: az igaz de akkor azt a hatarozatot kell magaval vinnie ahol ez van leirva hogy ove a teljes felugyeleti jog

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.11. 13:15:22

@McZozo: így van, de az meg csak nem olyan bonyolult dolog.

Faus to 2013.11.11. 14:04:02

Gabi, b+ olyan egyszerű vagy, mint a faék! Ezen háborogsz ahelyett, hogy kicsit gondolkodnál! Habár kétlem, hogy arra képes lennél.

kakukk11 2013.11.11. 15:06:29

Anno megkérdeztem a külügyet, azt mondták hivatalosan kell, bár nem szokták kérni. Kitöltöd és kész. Ez miért homár? Az ilyeneken a facebookon rugóznak a poweranyukák.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.11. 18:05:26

Igen, kell ilyen papír, bár egyébként teljesen felesleges.

Steckdose 2013.11.11. 20:00:07

@vanek ur: dehonnem használják a data-t egyes számban. Eredetileg valóban csak többes szám volt, de az angol is fejlődik, mint minden nyelv.

www.theguardian.com/news/datablog/2010/jul/16/data-plural-singular

Keményebb az "5 copy is required" minnyá az elején, ha már egyes-többes.

efi 2013.11.11. 20:01:59

Nem értem mi a probléma.
Ha teszem azt tényleg le akarok lépni a gyerekkel, akkor kitöltöm 5 példányban és kitöltöm és aláírom a másik szülő és a 2 tanú nevében is, adatoknál kamuzok.
Először is az utazási iroda úgyse tudja, hogy néz ki az aláírásuk, meg az adataikat se. Mikor gáz van, akkor ugyan utánanézhetnek, jé hamis volt, de akkor már késő.

Henry Chinaski · http://beszeprenottel.blogspot.hu/ 2013.11.11. 20:08:47

@efi: Még akár bankot is rabolhatsz, nincs ezzel semmi gond.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.11. 20:11:35

@vanek ur: "Az angol fordítás is megérne egy misét."

:))

Szerintem az állampolgárság / citizenship érdekli inkább őket, mint a nemzetiesség.

Gera 2013.11.11. 20:38:49

@efi: Így van, ez a papír száz százalékig felesleges, aki el akarja vinni a gyereket a másik szülő beleegyezése nélkül, az két perc alatt rajzol egy ilyet aláírással, tanúkkal együtt és akinek megmutatja, az alapesetben nem tudja megkérdőjelezni a hitelességét. Az meg majd pont érdekelni fogja a delikvenst, hogy a gyerek elvitele mellé még becsúszott egy okirathamisítás is.

M. Péter 2013.11.11. 21:07:43

@Gera: De legalább az utazási iroda fedezi magát, hogy mindent lehetőt megtett, és nem felelős semmiért.

01234567 2013.11.11. 21:21:46

Magyarországon egy válásnál még egy elmebeteg szülőnek is jogai vannak a gyerekkel kapcsolatban. Csak a gyereknek nincsenek jogai, minek is, csak egy gyerek.

Marcsee 2013.11.11. 22:58:40

Elmesélném, hogy sógornőm egyedül jött volna haza anyóséktól gyerekkel Tuniszból. Már ott nem engedték felszállni a repcsire, mert nem volt ilyen nilatkozat nála, hiába volt ott após (gyerek apjának az apja), és ő is győzködte a közegeket, hogy tud a fia róla, hogy hazautazik a felesége a gyerekkel. Végül mehettek a következő géppel haza, ami egy hét múlva indult.

Mellesleg amíg ezt a postot megírta a kedves véranyuka, addig kitölthette a volna az egyik nyilatkozatot, elmehetett volna lefénymásoni +4be és 5x alá is írhatta volna apucival együtt. Jaaaa...hogy apuci eltiltotta önkényesen a gyerektől..ejnye.

Atörökk 2013.11.11. 23:39:26

Tetszik, nem tetszik, van ilyen.

2013.11.12. 00:09:06

Hiába vagy a gyerek anyja, a másik szülőnek is vannak jogai. Úgy beszélsz a gyerekről mintha a te kizárólagos tulajdonod lenne. Pl. te mit szólnál hozzá Gabika, ha az exed vinné nyaralni tudtod nélkül a gyereked, és utána nem hozza vissza? Később megtudod hogy az új barátnőjével úgy döntöttek, külföldre költöznek. Mit szólnál hozzá?Teljesen logikus hogy ha elhagyod az országot a gyerekkel, ahhoz a másik szülő beleegyezése szükséges. Hacsak van arról birósági itélet, hogy megszüntették a szülői jogot (ez gondolom Mo-n is elég ritkán fordul elő).

2013.11.12. 00:15:48

Még annyit, ha pl. Kanadába vagy USA-ba jönnél a gyerekkel, lehet be sem engednek az országba a másik szülő beleegyező nyilatkozata nélkül. Sőt, szinte biztos hogy megszivatnak a határon.

biorobot (gyönyörű metálkék) 2013.11.12. 00:23:36

Elvált anyukák azt szeretnék, ha apuka kifizetné az elképzelhetetlen magas összegű tartásdíjat 30 évre előre, oszt' felakasztaná magát. Persze biztos van olyan amelyik nem ilyen, de még olyant nem láttam. Egyébként meg miért olyan qrva nehéz egy qrva nyomtatványt kitölteni?

Csigorin 2013.11.12. 10:58:16

A ruszkik csinaljak ezt jol. Orosz a felesegem, a gyerek alapbol nem lett orosz allampolgar, csak magyar, ahhoz hogy megkapja az orosz allampolgarsagot egy csomo papir kellett a kovetsegnek, es meg az en szemelyesen helyben megtett nyilatkozatom hogy egyetertek azzal, hogy a lanyom orosz allampolgarsagot kapjon. Kezzel le kellett irnom oroszul!
Onnantol viszont mindent lehet, anyuka intezhet neki orosz utlevelet, utazhat vele, stb.

biorobot (gyönyörű metálkék) 2013.11.12. 13:36:47

@Art.No.88/36 PP: igen? Akkor az a gyerek van már vagy 30 éves:-)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.12. 13:43:36

@biorobot (gyönyörű metálkék): nem, közel sem :D szal van az úgy, hogy az ember leeső zongorákért imádkozik, valljuk be. mentségemre legyen szólva, a legelvakultabb nőgyűlölő is szó nélkül dobná a zongorát a sztori ismeretében :D

biorobot (gyönyörű metálkék) 2013.11.12. 14:12:46

@Art.No.88/36 PP: hát én nagyon jámbor ember vagyok, de néha arról ábrándoztam, hogy a némbert elásom nyakig, oszt' hólapáttal tolom le a fejét.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.12. 14:58:08

@biorobot (gyönyörű metálkék): :D :D ilyen ez a szelavi. (mindég aszondom, ha 10 éve elástam volna, akkor mostanában már éppen szabadulnék... :D )

Karfiolseggű Irigy Fotelforradalmár (törölt) 2013.11.12. 20:19:58

apuci beleegyezett a gyermek külföldi utazásába akkor, amikor a jóváhagyásával útlevelet kapott a gyerek. mi a probléma?
süti beállítások módosítása