Tékozló Homár

A Fogyasztóvédelem szerint a boltban személyes átvétel extra szolgáltatás

2013.12.11. 14:37 | jackyll | 47 komment

Naiv ügyfél megkérdezte a Fogyasztóvédelemtől, hogy milyen alapon szedhet tőle 200 forintot a Bookline, amikor személyesen veszi át a megrendelt könyvet egy az ő közreműködése nélkül is üzemben tartott könyvesboltban. A válasz meglepő és mulatságos, csak már ellőttem a címben: tehát a könyvesboltban extra szolgáltatásnak minősül, ha az interneten megrendelt könyvet leveszik a polcról és átadják az ezért személyesen befáradó ügyfélnek. És ha ő veszi le a polcról?

A Bookline bevezetett egy 199 forintos díjat, amit akkor kell fizetni, ha személyesen veszed át a megrendelt könyvet, melynek ára egy bizonyos összeg alatt marad (800 forintos könyvnél pl. simán kiszámlázzák ezt az új díjat, tehát megrendeled, elmégy érte egy bookline-átadópontba és 999 forintért hazaviheted a 800 forintos könyvet).

 Határozottan emlékszem, hogy jópár éve, amikor bevezették a bankok a számlák havi zárlati díját, egy nyugdíjas bíróságra vitte az ügyet. Megnyerte a pert, attól kezdve ő volt az országban az egyetlen, akinek nem kellett havi számlazárási díjat fizetnie. Az érvelése az volt, hogy neki korábban is elvégezték a számla lezárását, méghozzá ingyen. Bevezették a díjat, de semmilyen többletszolgáltatást nem ad érte a bank, tehát ezért nem kérhet díjat.

 Ez volt az én bejelentésem logikája is: korábban is vettem át booklineos könyvet ingyen. Most bevezettek egy díjat, de semmilyen többletszolgáltatást nem kapok érte, ugyanazt adják, mint korábban, csak már elkérnek érte 199 forintot.

 Ez az érvelés azonban lepattant Budapest Főváros Kormányhivatala fogysztóvédelmi felügyelőségéről, erre nem reagáltak. Azonban írtak egy olyan mondatot, ami szerintem viszi a pálmát:

"mivel nem kötelező a személyes átvételt biztosítania a cégnek, ez egy plusz szolgáltatásnak minősül, amiért plusz költséget számíthat fel".

 Röviden: ha vásárolok valamit, amit egy boltban átveszek, az plusz szolgáltatás.

 Egyébként értem a levélíró logikáját, ha neten megrendelem, nyilván az az alapszolgáltatás, hogy elküldik postán. Továbbgörgetve e logika mentén: az, hogy elküldik sok pénzért, az alapszolgáltatás. Az, hogy én elmegyek érte, az többletszolgáltatás, és pénzt kérhetnek érte.

 Hát a fene tudja, biztos van benne logika, de az is lehet, hogy a hivatal munkatársa a távollévők közti szerződésekre vonatkozó jogszabályok hatálya alá helyezte magát. Mindenesetre a levél különlegessége, hogy nem ad jogorvoslatra lehetőséget, bár kormányhivatal hozta, nem lehet megfellebbezni. Inkább tájékoztatásnak, mint vizsgálatnak vélem.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.12.11. 14:43:05

Nagyon sok könyvet rendeltem a bookline-tól. Múltidőben. Amennyi százalékot adtak a könyvárából, azt most visszaszedik kézbesítési díjként. Már nem éri meg. Ez az üzlet is csődbe fog menni.

Dr. Kix 2013.12.11. 14:48:41

Most már tudjuk honnan nem kell könyveket venni karácsonyra.

2013.12.11. 14:48:55

Ez nem fogyasztóvédelmi ügy.
A könyvet 20%-kal olcsóbban adják. Ehhez képet van a 200 Ft.
Amúgy engem is felháborított az eljárásuk, ergo többé nem is veszek tőlük semmit.
Libriben simán ingyen átvehető a neten rendelt kedvezményes árú könyv.
buklájn meg elvesztette a piaci versenyt és ennyi.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.11. 14:49:56

Biztos nem a Kereskedővédelemmel levelezett? Csók a javából!

Webshop ide vagy oda, azért a személyes átvétel extra legyen...

2013.12.11. 14:50:37

Nagyon jó ötlet: megrendelem az Interneten, a könyvesboltba kérem, és ezért helyből kapok 15% árengedményt.
Csak hát ezek a tahók ráraknak 200 Ft-ot kompenzálni a trükkömet. Felháborító!

2013.12.11. 14:55:41

@Szakadás: a sztorinak az a háttere, hogy a buklájnnak NINCS már saját bolthálózata. Eladták, tönkrement nem tudom mi van vele. amúgy is sopplájnnak hívják már őket.
És az átvételi pontok szívességet tesznek nekik, hogy kiszolgálják az internetes rendeléseket.

230e 2013.12.11. 14:57:28

@Kulics: nem vette meg a Libri a Bookline-t?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.12.11. 14:58:20

@Szakadás: mi ebben a trükk???? Régebben megrendeltem neten, oszt elmentem érte. Nem számoltak fel semmit érte. Ez mért problémás a lelkednek?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.11. 14:58:49

@Kulics: Mondjuk ez attól függetlenül, hogy a bolt tájékoztatja-e az extra díjról a vásárlót, elég szánalmas. KomoJ cZég lehet ez kéremalássan!

Rosszindulatú Vászka 2013.12.11. 15:00:28

A búklájn az sikercég. Egy e-book-ot akartam tőlük venni pár hónapja, aminek az amazon-os ára volt 30 dollár, ők ugyanazt nekem 12.401 Ft-ért akarták. E-book-ot. Ezen kicsit felszívtam magam, de rájöttem, hogy jeszigörényék holomatricájának hála én eztet nyugodtam letölthetem másolásvédett-mentes verzióban.

AtiSnatch 2013.12.11. 15:25:11

helló, amott unatkozom...

kovacskalapacs 2013.12.11. 15:34:05

Döbbenet. De nem a 199ft, mert az érthető, hanem az hogy ez a történet ide bekerülhetett. Vagy ez egy ügyes hirdetés akar lenni fő szezonban?

Nyilván van plusz költsége a cégnek, ha valaki neten megrendeli, és adott helyen át akarja venni. Minden netes rendelésnek van adminisztrációs költsége, még ha nem látható minden kívülről, valaki foglalkozik vele, azt meg kell fizetni.

Garantálni kell hogy adott helyen ott legyen amikor mennek érte személyesen, lehet, hogy oda kell vinni gyorsan, ha nincs ott. Átadáskor is van adminisztrácó. És ki tudja még mi, ezt ők jobban el tudnák mondani. Kérdezzétek meg tőlük, ha még nagyobb hírverést szeretnétek nekik.

A Mehet gombra való kattintással elfogadod a blog. 2013.12.11. 15:38:35

demagóg, ha bemegy és leveszi a polcról, nem 200 forinttal drágább...

neménvagyok 2013.12.11. 15:40:24

Igen, ez egy extra szolgáltatás. Ugyanis:

- Fenntartanak egy havi többmilliós rezsijű boltot, hogy a tisztelt szarrágó netes vásárló netes áron, de mégis üzleti körülmények között, az aru megtekintése után vehesse át amire áhítozik. (Esetünkben egy könyvet)
- Normál webáruházak a kereskedelmüket egy raktárból intézik, nem kell nekik egy puccos üzlet. Ezért van az, hogy olcsóbb a neten. Jééé!
- Mivel az üzlet nem a Bookline-é (ezt kommentekben olvastam, én nem tudom, így van-e), de mégis ők veszik át a könyv árát, ezzel adminisztrációs költségek is vannak. Pl nyilvántartást kell vezetni az ilyen átvételekről ésát kell utalni a könyv árát a Bookline-nak. Biztosan a posztoló is hallott már az utalási illetékről is, nem csak a rezsicsökkentésről.

A posztolónak a "jogorvoslat" helyett tudnék ajánlani mást, amire azt a kemény 200 Ft-ot felhasználhatná, még állnám is, ha végignézhetem, csak a neveltetésem nem engedi hogy részletezzem. Annyit azért elmondanék, hogy ha nem akar futárra várni, és igényli egy eladó hathatós segítségét az áru átvételéhez, akkor szíveskedjen elfáradni az üzletbe, és fizesse ki az ottani árát.

Atörökk 2013.12.11. 15:46:19

Fenomanális poszt. Fillérbaszó buzi.

2013.12.11. 16:37:48

@neménvagyok: "szarrágó netes vásárló "
ez gyökérség tőled.

Maga a bookline találta ki ezt a rendszert, adta olcsón a könyvet és volt rá alkalom, hogy a boltban átvehesse a vevő és ne fizessen futárért. Szó sincs fillérbaszásról, mert a júzer maga elgyalogolt a boltba.
Most ezt megszüntették.
De ez nem fogyasztóvédelmi ügy.

neménvagyok 2013.12.11. 16:58:00

@Kulics: Akkor azok még a saját boltjai voltak (állítólag). Most meg nem a saját boltjai (szintén állítólag). És igen, aki 200 forintból, egy gombóc fagyi árából ilyen patáliát csinál arra most nem jut jobb szó eszembe. Ja de! Tudatos vásárló! Ő maga ugyan meg akarja spóürolni a szállítási költséget, de azért nyomott netes áron kell a cucc, és még tegyenek is neki szívességet azzal, hogy személyesen kiszolgálják, mert 200 forint az rengeteg pénz! Jogorvoslatot! Fentebb leírtam, hogy ezzel milyen költségei vannak az átvételi helynek. Plusz még rontja is vele a saját bolti forgalmát. Én biztosan nem csinálnám, de hát ez az én dolgom.

neménvagyok 2013.12.11. 16:59:50

@Kulics: Egy jogos kifogása lehetne a poszternek, ha a weboldalon erről a költségről nem tájékoztatták. Ezt nem tudjuk.

neménvagyok 2013.12.11. 17:41:12

@neménvagyok: Na, akkor erről ennyit:

Bookline átvevőhelyek és Libri bolthálózat* átvételi díj 199 Ft vagy 20 törzsvásárlói pont

bookline.hu/news/help.action#atvmod

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.12.11. 18:33:57

Megint a sok sudribunkó tahó hozzászóló. Az fel sem merül, hogy nem fillérbaszából nem rendel az ember futártól, hanem mert nem otthon veri a faszát egész nap, hogy várja a futárt, postást, anyjapicsáját?

Lángharcos 2013.12.11. 18:58:53

@batgirl: A vicc az, hogy már közös tulajdonban vannak (egyik birtokolja a másikat).

A bookline már shopline, ami azt jelenti, hogy ugyanazon rendszerben rendelhetsz tinirománcot vagy éppen zongorát, és az általad kijelölt átvételi pontban kell őrizniük, amíg érte nem mész.. És lehet az a hely nincs felkészülve ekkora termékek őrizgetésére.

Aureliano Buendía 2013.12.11. 19:05:19

Vajon, ha nem a búklájnban veszi meg a könyvet, az mennyivel drágább? Van 200 hufffff?

panic_button 2013.12.11. 19:55:10

200 forint az 200 forint, a kurvaeletbbe !!!

2013.12.11. 20:41:37

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: munkahelyre is lehet rendelni a futárt, az fel se merül ?
ja, mert túl egyszerű lenne :-)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.12.11. 22:31:51

@Kulics: A te munkahelyedre lehet. Sok más emberére nem lehet, mert a vezetés nem engedi. Vagy mert a portás elhajtja a futárt, mert nem vesz át más nevében semmit és nem az a dolga, hogy a magánügyeidet menedzselje (értesítsen, hogy csomagot hoztak).
Továbbá sokan nem egy helyben dolgoznak. Ne legyél már ennyire egocentrikus! Azért mert te valamit megtehetsz, nem az lesz a világrend.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.12.11. 22:34:47

@Kulics: Arról nem is beszélve, hogy a futár hozza holnap, vagy holnapután 9-kor, vagy 16 órakor. Én meg lehet, hogy holnap dolgozom, de holnapután meg nem, esetleg 7-15h-ig dolgozom, de a futár megcsúszik és 17-re érne csak.
Nem mindenkinek megfelelő a házhozszállítás.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2013.12.11. 22:46:27

Röhej, pont ma akartam valamit rendelni bookline-on és ugyanezen "akadtam" ki! Igen a +200 Ft-on! (épp akartam írni homárnak posztot, és lám máris itt találok egyet vele kapcsolatban)
Régen nem volt, ugyanígy megvettem egy adott könyvet / DVD-t és netes áron személyesen átvettem plusz költség nélkül!

Megoldottam, megrendeltem máshonnan (Először Libri-n, de ott basztak időpontra szállítani, így utána az xpress.hu-n ugyanazon a netes áron a +200 Ft nélkül)

Ez nem fillérbaszás, hanem undorító lépés (leszarom, hogy a új bookline már nem a régi bookline, építsd be az árba, hogy te üzletet tartasz fenn, stb.)
Ja és írta valaki, hogy szállítási költség, meg adminisztrációs, költség, stb. De én nem ilyen PickPack Pontra kérem (ott megérteném a szállítási költséget), hanem a Bookline feliratú üzletbe, ahol eddig is átvettem a könyvet / DVD-t!
Tök ritkán veszek könyvet / DVD-t, de mindig megbánom, mert röhej amiket művelnek vagy a kiadó vagy a kereskedő vagy valaki... Inkább letorrentezem! Legutóbb is volt egy film, amit letöltöttem, tetszett - meg olyan témájú volt, hogy mondom ezt megveszem DVD-n is, ne csak "kalózverzió"-ba legyen meg, legyen egy fizikálisan foghatóm is... Így 4.000 Ft-ért megvettem, és olyan trágya magyar felirat fordítás volt rajta, hogy röhej. A kalózverzióhoz készült !!!INGYENES!!! felirat 1000x minőségibb volt! (melyet meg is köszöntem a felirat készítőnek e-mailbe)... Mindig megfogadom, hogy én hülye nem veszek "eredeti DVD-t", és mindig megbánom, hogy vagyok olyan hülye, hogy a filmforgalmazók zsebét tömjem! (bár most csak ilyen évi 1-2db filmről beszélünk, de akkor is)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.12.11. 22:49:05

A haszontalan törzsvásárlói pontokból is le lehet csapatni ezt a 199 Ft-ot, ha jók az értesüléseim...

digitime 2013.12.12. 10:03:49

A netes ár nem véletlenül olcsóbb a sima boltinál. Ha boltban veszed ennyi, ha neten annyi. Az nem játszik, hogy netes áron akarom venni boltban. Szerintem ez lehet a logikája a döntésnek.

gelsystem 2013.12.12. 12:58:57

sok itt a fillérbaszó...........na nem baj, majd elsejétől leesik az álla mindenkinek asszem:(:(:(:(

2013.12.12. 13:25:42

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: igen igen, ilyen is lehet.
CSak te eleve azzal éltél, hogy CSAKIS otthonra lehet rendelni és ott meg senki se veszi át.
De lehet olyan munkahely is -enyám pl - ahova lehet rendelni.
És van olyan is ahol meg nem: tied.

Áldás békesség !

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.12.12. 15:29:11

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Ez így van. Elsőre én is kiakadtam, aztán láttam, hogy ott van, hogy "vagy 20 pont". Innentől az egész (mű)balhé pontleszarós kategória, mert 20 pont egy 5000 Ft-os vásárlásból pont összejön, egyébként meg a pont pont nem jó semmire. Pont.

Eudocimus Ruber 2013.12.12. 23:12:20

Ugyanez van a jegymesternél, ott is 200 Ft a kezelési költség, ha magadnak nyomtatod a jegyet, akkor is. Ha meg a helyszínen megveszed, akkor nem fizetsz többet.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.12.13. 20:09:17

@Kulics: Nem tudom, miből vontad le azt a következtetést, hogy az én munkahelyemre nem lehet, mert oda pont lehet.

Helyesen:
Áldás, békesség!

Sunny Days 2013.12.15. 15:09:40

a búklájn akkor kezdett gyanús lenni, amikor bazárba mentek át, mint ahogyan később a postahivatalok is, árulnak minden szir-szart
azóta nem vásárolok tőlük

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2013.12.16. 13:04:04

"attól kezdve ő volt az országban az egyetlen, akinek nem kellett havi számlazárási díjat fizetnie"

a csirkefarháttal viszont rendszeresen becsapta Józsi, a hentes.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2013.12.16. 13:07:06

Teczár Szilárd, el ne menjél baszod az "egyenlő bánásmódhoz", hogy legyen kiszállítva is pluszkéccáz!!
süti beállítások módosítása