Tékozló Homár

Miért nem parkolhatunk a házunk előtt ingyen?

2013.12.11. 10:35 | jackyll | komment
Kpisti egy újabb értelmetlen parkolási anomáliára hívja fel a figyelmünket. Amit szintén egyetlen húzással megoldana, ha vagy eltörölnék az egészet a francba, de az is megtenné, ha legalább ideiglenes lakcímmel lehetne ingyen parkolni a lakásunk előtt:
 
Van egy problémám, amivel szerintem nem állok egyedül. Bár reménytelennek  látom, de azért megpróbálom a lehető legrövidebben összefoglalni. Alkalmazott vagyok, hála a kormány hathatós tevékenységének, mára odajutottam, hogy a munkahelyem kötelez arra, hogy Budapesten dolgozzak, habár miskolci vagyok. Semmilyen térítést ezért nem fizetnek (pl.: napidíj, utazási és szállásköltség), mindent nekem kell fizetnem.

Idén adtak kamatmentes lakásvásárlási kölcsönt, így vettem egy lakást a XIII. kerületben. A fentieken kívül a gondom, az, hogy nem parkolhatok a lakásnál, mert nem az állandó lakcímem. Hétfőtől péntekig viszont itt lakok. Miért nem elég az ideiglenes lakcím, ahhoz, hogy lakossági parkolójegyet kapjak az önkormányzattól. Engem büntetnek amiatt, hogy ma Magyarországon csak Budapesten lehet dolgozni.

Szóval erre kellene valami megoldás.
(Sikerült, egész rövid lett!)
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.12.11. 10:41:47

Lakás vásárlási szerződés nem elég az önkormányzat?? Nézz utána.

Dr. Kix 2013.12.11. 10:42:45

valami mondás jutott az eszembe: van benne bili meg kéz meg ilyenek...

Lakatos Gábor · http://asimov.blog.hu 2013.12.11. 10:43:18

Ha vettél saját lakást, miért nem jelentkezel be állandóra? Egyszerű és a parkolási gondod is megoldódik...

Leone_510 2013.12.11. 10:43:41

olyan helyen kellett volna lakást venni ahol nem kell fizetni a parkolásért, ellenben ezért a kamatmentességért sokan bevállalnának parkolási díjat , azután adták a kölcsönt miután bizonyítottál addig te álltad a bérleti egyéb költséget, azt hiszem te jó dolgodban nagyon unatkozol, menj vissza Miskolcra

Leone_510 2013.12.11. 10:44:53

@Lakatos Gábor: biztosan azért mert akkor azért sírna , hogy Miskolcon kell fizetnie

Rosszindulatú Vászka 2013.12.11. 10:49:05

Felfoghatatlan számomra, miért is rögzült a pestiek agyában az a tévképzet, hogy a lakáshoz/bérleményhez alanyi jogon jár nekik egy darab a közterületből is ingyér parkolónak. Ezek télleg ijen hüjék, vagy külön gyúrnak rá?

Lakatos Gábor · http://asimov.blog.hu 2013.12.11. 10:53:24

@Rosszindulatú Vászka: Elég baj, hogy nem fogod. Ott kezdődik, hogy az egész parkolási díj: fizetsz a semmiért. Igen ronda dolog volna, hogy azt is meg akarják sarcolni, aki ott lakik és nem tudja máshova rakni a kocsiját. Az más kérdés, hogy a posztban síró egyénnek nincs igaza....

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2013.12.11. 10:55:33

most akkor te lakást vettél lakni, vagy közterületet parkolni?

fogd fel: a lakásnak nem szerves része a parkolóhely. amolyan feláras extra.

Leadfoot 2013.12.11. 10:57:03

Van munkahelye, ráadásul olyan, ahol kamatmentes kölcsönt adnak, és még panaszkodik?

Bakker, örüljön, hogy nem Londonban vagy Eindhovenben nyomja a többiekkel.

És ha hétből 5 napot BP-n van a saját lakásában, miért nem lehet az az állandó lakcíme?

Atörökk 2013.12.11. 10:59:19

Át kell jelentkezni állandóra. Ja, hogy akkor drágább a kötelező. Ez van.

Komojtalan 2013.12.11. 11:00:22

Egyszerű a megoldás: Mihelyt elég volna az ideiglenes lakás másnaptól megduplázódna a parkolási övezetben lakók száma (papíron).

Faus to 2013.12.11. 11:01:11

"Semmilyen térítést ezért nem fizetnek (pl.: napidíj, utazási és szállásköltség)"

Ez is érdekes számomra. Nálunk a cég 2/3-a nem Budapestről jár fel, van aki naponta, van aki hetente (oda-vissza). És nálunk mindenkinek fizetik a vonatköltséget, illetve ha autóval mennek, akkor azt. És ez szerintem a cég kötelessége.

Rosszindulatú Vászka 2013.12.11. 11:01:23

@Lakatos Gábor: már miért is járna bárkinek alanyi jogon a közterületből ingyér? Ilyen alapon mindenkinek járjon ingyér parkolás. Ha meg fizetni kell, fizessen mindenki. Vagy vegyen magának parkolót, ha annyira szüksége van rá. A belvárosok már csak ijenek.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.12.11. 11:04:04

@Lakatos Gábor: Nem a semmiért fizetsz, hanem a helyért, amiből kevés van.

Lakatos Gábor · http://asimov.blog.hu 2013.12.11. 11:08:07

@Rosszindulatú Vászka: Nagyon nem értek egyet. Egyrészt nem akárkinek jár ingyen, hanem az ott lakóknak, nekik is csak egy autóra családonként (legalább is úgy tudom). Te mit szólnál hozzá, ha van valahol egy lakásod, de nincs garázsod, akkor te is közterületen parkolsz valahol, egyszer csak felszólít az önkormányzat, hogy fizess be óránként mondjuk 180 Ft-ot, mert ott parkolsz, ahol tudsz? És esélyed sincs máshol parkolni. Azt hiszem, neked is más volna a véleményed. (Megjegyzem: bár pesti vagyok, külsőbb kerületben lakom, itt még szerencsére nincs parkolási díj, így a probléma még nem érint közvetlenül)

neménvagyok 2013.12.11. 11:08:36

@NEMZETI fuckanal: Már miért lenne kötelessége? Ennyi a fizetés, ha nem tetszik, veszek fel olyat, aki ott lakik. Mondanám én. Szopnak itt a cégek mostanában épp eleget. Nem véletlen csődölt be idén novemberig rekord mennyiségű cég, több mint a fujjgyurcsánybajnaigágágá világválság idején.

Lakatos Gábor · http://asimov.blog.hu 2013.12.11. 11:10:33

@promontor: Amit speciel közpénzből, közvetett módon a te adódból is fizettek, ergo egyszer már kifizetted, ugye.... Most meg parkolási díj formályában mégegyszer lehúznak rólad, csak hogy legywen valamit az önkormányzatnak/egyéb magáncégnek extraprofitként zsebreraknia. (Nem beszélve a benzin árában levő nem kis adóról....)

2013.12.11. 11:13:10

@Rosszindulatú Vászka: igazából fel nem foghatom, hogyan van egyesek fejében az, hogy a talpuk alatt a föld az az övék ! Fizessenek az emberek a cipőjük által eltakart területért !!! Te kezded Vászka !

McZozo 2013.12.11. 11:13:34

@Lakatos Gábor:
Mert gondolom videki lakoskent sokminden mas meg olcsobb. Lasd kotelezo az autora.

helianthus 2013.12.11. 11:13:59

@NEMZETI fuckanal: ha 13 keri lakásra adtak neki kölcsön meg feljár Miskolcról, szerintem nem keres rosszul. Ezért nem tolnak neki mellé 9 Ft/km benzinpènzt.

McZozo 2013.12.11. 11:16:35

@NEMZETI fuckanal:
Almodik a nyomor :) valami marha extra munkaltatonal dolgozhatsz akkor jha igy van mert ez marhara nem alltalanos

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2013.12.11. 11:19:36

Kedves poszt toló!
Ja, annyira nem is kedves a poszt.
Na mondok valamit: Társas ház, szintén XIII. kerület, pontosabban 6 társasház közös udvarral, régen még úttest volt egy része. Az egész kialakítva parkolóknak. Mivel jóval kevesebb hely van, minta ahány autótulaj az épületegyüttesben, ezért kb. kihalási sorrendben lehet hozzájutni. Ennek ellenére havi díj 3-4 éve volt olyan havi 5 ezer Ft. Persze mindenféle indokkal megmagyarázva lakógyűléseken...
Pedig ez az épületek saját osztatlan közös tulajdona.
Akkor ugye vannak még olyan épületek, ahol vannak garázsok, beállok, ilyesmi. Általában ezeknél se kevésért kell bérelni a lakóközösségtől.
Szóval üdv a klubban, ez Budapest!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.12.11. 11:21:03

@Lakatos Gábor: Baromság, a közpénzt olyanok is befizették, akiknek nincs autójuk, vagy éppen van, de vettek hozzá garázst is. Meg ugye ezen az alapon bárhol bárki parkolhat ingyér, nem csak az aki ott lakik. Aminek ugye egyenes közetkezménye, hogy a forgalmas nagyvárosban tuti nem lesz hely.

Ezért találták ki, hogy ahol kevés a hely, ott kelljen érte fizetni. Közgazdasági egyszeregy.

McZozo 2013.12.11. 11:22:53

@00000000-0000-0000-0000-000000000001:
Az ok hogy udv a klubban, csak az a baj hogy mindenhez igy allunk hozza hogy ha az en lovam megdoglott dogoljon meg az ove is kozbe meg a birkapasztorok a parlamentben azt latjak hogy ja ezeknek a birkaknak nem csak a szoret hanem a boret is nyugodtan lenyuzhatjuk, mert akkor se tortenik semmi csak meg kell oket osztani es kesz

Lakatos Gábor · http://asimov.blog.hu 2013.12.11. 11:26:21

@promontor: Ezt értem, ez eddig rendben is van (illetve volna, ha ez a díj a megfelelő helyre kerülne, de ez utóbbiról nem vagyok meggyőződve), de ezt azzal a polgárral megfizettetni, aki történetesen ott lakik és lehetősége sincs máshol elhelyeznie a kocsiját, enyhén szólva is erőfölénnyel való visszaélés....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.11. 11:31:18

Illetve a magyar állam van olyan kedves, hogy minen méretben szembeköpi a saját dolgozóit :S Fasza kis hely ez na!
Amúgy kérdezd meg, adnak-e parkolóbérletet, igazából úgyis ők intézik a parkolást.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.11. 11:32:20

@promontor: De, pontosan a semmiért. Még csak az sem igaz, hogy a díjtól gyorsabban cserélődnek az autók (ha a bankban 2 órát ügyintézel, akkor addig leszel ott, ha kell fizetni, ha nem...)

2013.12.11. 11:33:32

Ez az alanyi parkolási jog nevetséges. Ha valami közös, akkor azt már el lehet venni, az jár? Mi ez a kommunista mentalitás?
Addig rendben van, hogy a helyben lakók kapjanak kedvezményt, de igenis fizessenek azért amit a közösből használnak. Mondjuk helytől függően havi 2-5000/hó a garázs bérleti díjak ismeretében teljesen méltányos lenne.
Ja, és külföldi rendszámú kocsira természetesen nem lehetne parkolási kedvezményt kapni.

2013.12.11. 11:34:31

@ColT: De, vaze, azért fizetsz, hogy megállhatsz. Ha ez semmi, akkor csináljunk belőle biciklisávot meg ültessünk fákat a parkolók helyén. Vagy ha mégis valami, akkor fizess érte.

Lakatos Gábor · http://asimov.blog.hu 2013.12.11. 11:35:55

@Szakadás: OK, legyen. De akkor biztosítsák is, hogy az ott lakó le tudjon parkolni és ne kelljen 1 órát körözni, mire talál helyet. Én kifizetném a havi 2-5e Ft-ot a parkolásra, ha kirugdoshatom a helyemre parkolt másik autót....

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.12.11. 11:36:30

@ColT: Viszont ha fizetni kell, akkor meggondolod, hogy ne autóval menj a bankba.

@Lakatos Gábor: Miért ne lenne lehetősége máshol elhelyezni az autóját? Vehet garázst, bérrelhet garázst. Lakást is vehet kintebb.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.12.11. 11:37:52

@zsiráfffff:
Szerintem a tengeralattjáró az igazi megoldás!

2013.12.11. 11:42:26

@Lakatos Gábor: Ehhez pont az kellene, hogy az ott ingyen parkolók meggondolnák, hol tárolják a járművüket. Szóval segítene a gondodon.

cobre 2013.12.11. 11:44:27

A cégtől azért kapott kamatmentes kölcsönt lakásvásárlásra, hogy Budapesten tudjon lakni. Ezért aztán utazási költség térítés nem jár neki.

A parkolási dolognak pedig egyszerű a megoldása, ahogyan fentebb is írtátok már, be kellene jelentkezni állandóra.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.12.11. 11:47:22

Ha valakit érdekel, a parkolási díjak egy bazinagy Rolls Royce-ba mentek, amivel állandóan tilosban barkol a tulajdonosa. Meg ilyenekbe. Tök hasznos.

Tessék:www.wallpaperswala.com/rolls-royce/
Ki lehet nyomtatni, felrakni a falra, és akkor ti is részesültök belőle. Van pucérnős is, meg lánchidas is. (Utóbbi London bridge felirattal.)

Lengyel 2013.12.11. 11:48:04

A parkolási díj Alkotmány ellenes, és tripla adóztatás.

Korlátozza a szabad mozgást. Ha bincs pénzed, dugd fel az autód a közterületen, amelynek használatára nem kapott az önkormányzat kizárólagos tulajdonosi jogot, s bérleti díj megfizettetésére megbízást a választóktól, a polgároktól.
A gépkocsi tulajdon adóztatva van pedig a kocsi vásárlásakor már SZJA-zott pénzből vett kocsi ÁFA-s árát fizettük meg. A műszaki vizsga sem annyiba kerül amennyibe van. A benzinben benne van az útadó, és a helyi adókat is kivetik a lakásunkra. Akárhol megállunk, parkolási díjat kell fizetni. Parkoló maffia csal ki díjakat, büntetéseket. Hontalan irányít a szabad parkolóba pár forintért. Elszállítják az autót akármiért. Ellopják az autót a parkolóból is. Kihagytam valamit?
Ez egy piszkos agyonadóztató 7 bőrt lehúzó maffiarendszer.

McZozo 2013.12.11. 12:06:43

@Szakadás:
szerintem 2-5000 forintal nem is csipogna senki bar szerintem az is lehuzas de legyen. Viszont ez a kulfoldi auto megint egy kicsit olyan hangulatkeltes. Epp kezdett kiderulni hogy megse a szlovak rendszamos adocsalok leteznek csak sot mivel megvaltoztattak a regadot mar egyaltalan nem eri meg ugy igazan. De ha mondjuk tudod igazolni hogy egy cegnek dolgozol es 3 napott ott vagy 4 et itt a munkadbol adodolag azert mert a ceg mondjuk filippino rendszamu autot tesz alad miert kell teged hatranyosan megkulonboztetni

bigmac 2013.12.11. 12:07:14

Nemérteni...egyrészt már nincs olyan hogy tartozkodási hely(csak egy cím lehet a kártyán), másrészt ha vett egy pesti lakást puncsosba akkor miért nem jelentlezik be oda? A kérdés egyébként költői...

McZozo 2013.12.11. 12:14:34

@Lengyel:
Mondjuk arrol nem is beszelve hogy mmar az alap tezissel se ertek egyet, de ha mar van akkor az nonszensz hogy mindezt nem maga az onkormanyzat vagy fovaros uzemelteti hanem egy fix dij fejebe atadja egy MAGANCEGNEK uzemeltetesre. Akik meg aztan ferrarikat vesznek meg egyeb dolgokat maguknak. Ha mar eccer fizetni kell akkor az amugy allitolag nyomorgo onkormanyzatok vegyek mar a faradsagot uzemeltessek sajat maguk a rendszert es abbol a nyomorult befolyt penzbol pl el lehetne kezdeni felujitani a budapesti szonyegbombazott uthalozatot, amit megjegyzek allitolag a benzinbe beepitett 600% os adobol kene elvileg megvalositaniuk

aleb19 2013.12.11. 12:27:06

anno rogan-tacskokepu-antinak is pont ezert sirt a szaja a tv-ben /mikor kezdo fideszeskent albiban lakott/

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.12.11. 12:39:32

Szóval gonglúzió, hogy a pestiek hülyék? Támogatom! Ajándék falapocskát (vágódeszkát is ki lehet nevezni) mindenkinek!

Gontar 2013.12.11. 12:40:41

@Lengyel: Eddigi legreálisabb hozzászólás, tökéletesen egyetértek.

Aki meg azon hőbörög, hogy közös cucc és fizessen és genyó posztóló: Majd ha te is fizetsz amikor leparkolod a traktorodat a kocsma melletti földúton -és látod, hogy a befizetett zséből az ukrán rendszámos parasztok Ferrarikkal járnak- akkor pampogj. Erős a gyanúm, hogy kurva gyorsan megváltozna a véleményed.

igi1 2013.12.11. 12:42:43

@dr. phil. Sün‼ ツ: ezt úgy kell mondani h költözz el

én is a tengeralattjáróra teszem a voksom

meginn rugózunk a semmin meginn nem lesz semmi meginn csak kipanaszkodja magát wztán ugyanúgy kussol tovább a lakógyűlésen és fizet tovább meginn

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.11. 12:42:51

@Szakadás: @promontor: Persze, meggondolod, de jelen pillanatban is alig van hely, és mégis autóval járnak.

A semmi alatt azt értem, hogy vaze 50% körüli adóelvonás mellett ne már a közparkolóért fizess úgy, hogy 0 szolgáltatást nyújt. A megállás nem szolgáltatás, hiszen köztulajdon. (Valójában az ön-orrmányzat is az valahol, akié a terület.)

Mindig van pár ember, aki boldog, hogy kétszer fizethet valamiért, én pl. nem.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.12.11. 12:46:12

@igi1:
Itt az erdőbe mink így mongyuk.
Nem kűtté fotót.
Hogyan randizzak így?

vape 2013.12.11. 12:51:09

Elmondták a lényeget: tessék bejelentkezni a saját lakásodba állandóra. És akkor lesz éves parkolási engedélyed 2000 Ft-ért.
Kaptál kamatmentes kölcsönt. Mások a banknak kamattal és kezelési költséggel fizetik a hitelt vissza. Úgyhogy szerintem eddig te jártál jobban.
Bejelentkezni a saját lakásodba meg talán egy 10 perces procedúra az okmányirodában + némi várakozás előtte.

Mellesleg Miskolcon is a belvárosi részek (meg a Vár környéke, meg Miskolc-Tapolca, stb.) szintén fizető zónába tartoznak, ez még nem tűnt fel? Nem is kevés a díj óránként, mellesleg a turisztikai látványosságok környékén még szombat-vasárnap is fizetni kell.

igi1 2013.12.11. 12:56:26

@dr. phil. Sün‼ ツ: már kitöröltem véletlen amúgy ugyanaz a kép csak mérőszalagosan

ha meglesz szólok

állandó lakcím panelba meg ojjan nem létezik

azt a nav és a brfk elött rejtőzködésre találtak fel meg az ingyenelesre szamlak nem fizetesere

:)

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.12.11. 13:00:38

Én is Miskolcról járok le, a lakás mellé vettem parkolóhelyet is. Probléma megoldva.
Az ottani közlekedést meg oldd meg taxival, akkor még a sok büdös ápolatlan helyivel sem kell találkoznod.

"Miért nem elég az ideiglenes lakcím, ahhoz, hogy lakossági parkolójegyet kapjak az önkormányzattól?"
Azért baszd meg, mert így szabályozták.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.12.11. 13:08:37

@ColT: Pont azért nincs hely, mert még mindig túl olcsó. Elsősorban a helyi lakosoknak, persze.

"A semmi alatt azt értem, hogy vaze 50% körüli adóelvonás mellett ne már a közparkolóért fizess úgy, hogy 0 szolgáltatást nyújt. A megállás nem szolgáltatás, hiszen köztulajdon."

Ennek semmi köze az adóelvonás mértékéhez, se a szolgáltatáshoz. Ahhoz van köze, hogy hányan akarják használni azt a területet. Ha többen, mint ahányan ott elférnek, akkor annak a területnek a használatát szabályozni kell. Erre egy jó megoldás a parkolási díj. Te tudsz jobbat?

Plusz arra se válaszoltál, amit Szakadás felvetett. Ha köztulajdon, akkor mér' pont parkoló? Miért nem park, vgy járda vagy kerékpárút. Vagy ha autózás, akkor miért nem forgalmi sáv, úgyis megy állandóan a nyavajgás, hogy nincs elég hely a forgalomnak?

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.12.11. 13:09:34

Máltatlankodjunk, mert az alanyi jogon jár.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.12.11. 13:11:30

@igi1:
Na jó, de akkor hogyan ismerlek meg a tömegbe?

elwood 2013.12.11. 13:13:21

"Miért nem elég az ideiglenes lakcím, ahhoz, hogy lakossági parkolójegyet kapjak az önkormányzattól?"

mert akkor fellendülne a "bejelentkezhet hozzám havi x ezer forintért" business

aleb19 2013.12.11. 13:16:05

nehany baromka tevkepzetekben leledzik
az ingyen parkolas nem ingyen van ezert adot kell fizetni az ottani kozossegnek/pl.sulyado/
ezert nem az szamit, hogy a posztolo ertelmetlen eletenek nagyreszeben hol fingja es/vagy bofogi tele a kecojat, hanem az hogy hol melyik onkorm.nal fizet adot

AtiSnatch 2013.12.11. 13:24:13

na sok lesz má az ON-ból... sünt(nem a mi sününket) a PT seggébe!!négy!

Manci néni, a szomszéd 2013.12.11. 13:32:41

Drágáim, lehet ideiglenes lakcímmel is matricát kérni:

"Amennyiben a gépjármű tulajdonosa, illetve üzembentartója nem rendelkezik állandó lakcímmel, akkor a parkolási matrica igénylését megelőzően be kell jelenteniük itteni lakcímüket."

Gondolom ez megtörtént.

Faus to 2013.12.11. 13:37:48

@McZozo: @helianthus: @neménvagyok: A munkába járással kapcsolatos utazási költségtérítés (39/2010. (II. 26.) Korm. Rendelet)

igi1 2013.12.11. 13:49:50

@dr. phil. Sün‼ ツ: hát a melltatlankodásomról nem kérdés :)

Rosszindulatú Vászka 2013.12.11. 14:09:22

@Lakatos Gábor: ha eccer a háznak nincs saját parkolója, akkor miért is kéne ingyér azt a közterületből megoldani? Ijen alapon a hejiek alanyi jogon állhassanak a sor elejére a kocsmában-bótban, járjon nekik az űlöhej a BKV-n ésatöbbi.

A közterület mindenkié, azért közterület, ahhoz senkinek sincs több jogalapja, mint másnak. A belvárosi léthez meg hozzátartozik, hogy parkolni például macerásabb, mint vidéken, ettől (is) város. Ez van, ne engem hibáztass miatta. Tán nem véletlen, hogy az új építésű társasházak már parkolót is terveznek a lakásokhoz.

@Kulics: nagyon jó meglátás, bár javaslom, hogy ne adj tippeket Kártunk éa Pormányunk jelen lévő ügynökeinek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.11. 14:41:57

@McZozo: Ezt magyarázni kéne még egy pár kollegának itt feljebb, nekik ez úgy tűnik, jó :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.11. 14:46:21

@promontor: Figy, parkolóra szükség van, azért parkoló. De ne már azért fizessek, hogy valahol nem akadályozom a forgalmat.

Amúgy ja, túl olcsó? Fizessed helyettem!
Ugyanúgy, ahogy gondolom az adódból fenntartott okmányirodában végrehajtott ügyintézésért fizetés is rendben van, gondolom.
Nettó lehúzás az egész.

Hogy Butapest közlekedési rendszere hülyén van szervezve, arról meg nem annyira az állampolgár tehet. Pl. miért van akkora átmenő forgalom?

@Kellemes Zérókomponista: Azt még szabad. Még :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.11. 14:48:25

@promontor: Meggondolod, de ha sietsz, stb., akkor is azzal mész... Akkor nem mész azzal, ha a bankhoz nem lehet azzal menni, vagy ha pl. normálisan működik a BKV... Ilyesmi...

Volt itt Pécsett talán 2 hét, amikor nem kellett fizetni a parkolásért. Ugyanannyira volt hely, mint amikor kellett.

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.12.11. 14:56:11

@ColT:
"Ugyanúgy, ahogy gondolom az adódból fenntartott okmányirodában végrehajtott ügyintézésért fizetés is rendben van, gondolom.
Nettó lehúzás az egész."

Akik ilyeneket írnek jellemzően azok basznak adót fizetni. Mint amikor a 300Ft-os vizitdíj ellen lázadt a plebs, főleg akik egy sebtapaszra sem elég tb-t fizettek.

imittto 2013.12.11. 15:02:56

@ColT: Azért ezt gondold át még egyszer... Ha kevesebb hely van mint autó akkor kapsz szolgáltatást - azt, hogy van hol megállnod. Ha nem lenne fizetős nem tudnál megállni. Jó példa erre nálunk a lakótelepi parkoló. Ingyenes, szép nagy, így ezt használja mindenki mindenre. Van itt egymás mellett letéve 3 lakókocsi, a szélső sávban egy lakó a trailert parkolja 3 helyen keresztben, a másik a saját + a felesége személyautóját + a kistehert amivel fuvaroz. Aztán van egy ismeretlen fazon, aki ide gyűjti össze a felvásárolt romokat, aztán időnként jön egy trailer (2 szintes nyerges) amivel elvisz a gyűjteményből 5-6 darabot. Aztán jössz haza a munkából és a környéken se tudsz megállni...én örülnék a legjobban ha évente valami minimál összegért lehetne lakásonként 1 parkolóbérletet kapni, a többi meg teljes árú lenne.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.12.11. 15:06:37

@ColT: "Figy, parkolóra szükség van, azért parkoló."

Parkolóra igen, ingyen parkolóra nincs. A kenyérre is szükség van, mégsincs ingyen.

"Ugyanúgy, ahogy gondolom az adódból fenntartott okmányirodában végrehajtott ügyintézésért fizetés is rendben van, gondolom."

Igen rendben van. Egyébként nem tudom, megfigyelted-e, hogy azok a dolgok, amiket mindenkinek kell csináltatni (pl. személyi) olcsóbbak, mint azok, amikere nincs mindenkinek szüksége (pl. útlevél).

"Amúgy ja, túl olcsó? Fizessed helyettem!"

Pont azzal akarod részben velem fizettetni, hogy arra hivatkozol, ezt a befizetett adók fedezik, azokat az adókat ugyanis én is fizetem, pedig nem parkolok a belvárosban.

"Volt itt Pécsett talán 2 hét, amikor nem kellett fizetni a parkolásért. Ugyanannyira volt hely, mint amikor kellett. "

Ha ez így van, reklamálj Pécsen az önkormányzatnál (és persze kérdezz rá, mire jut kevesebb a kieső bevétel miatt).

Pesten viszont nehéz parkolóhelyet találni, itt tehát mindenképp szükség van valamilyen szabályozásra.

"Meggondolod, de ha sietsz, stb., akkor is azzal mész... Akkor nem mész azzal, ha a bankhoz nem lehet azzal menni, vagy ha pl. normálisan működik a BKV... Ilyesmi..."

Hát nem tudom, én kb. egy évtizede nem voltam autóval bankfiókban. Egyrészt van webbank, telefon; másrészt ha mégis be kell mennem, akkor a fiók öt perc gyalog a munkahelyemtől.

imittto 2013.12.11. 15:07:48

Ja igen...ha ideiglenessel is lehetne kapni olcsón parkolójegyet, akkor:
- Aki ott lakik átjelentkezne vidékre állandóra, a sajátjába meg ideiglenesre, így "optimalizálva" a kötelező biztosítást
- Lenne olyan lakás a környéken ahol papíron nyolcvanan laknak 40 négyzetméteren. Ennek folyományaként eljutnánk a kiindulási ponthoz: nem lenne hely megállni.

VT Man 2013.12.11. 15:31:25

@Lakatos Gábor:
"Ha vettél saját lakást, miért nem jelentkezel be állandóra? Egyszerű és a parkolási gondod is megoldódik... "

Pontosan.

Posztoló született balf...

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2013.12.11. 15:49:11

@McZozo: "ha az en lovam megdoglott dogoljon meg az ove is"
Nem értem, hogy hogy hoztad ki ezt a hozzászólásomból. Nem erre gondoltam, hanem arra, hogy ébresztő, ez a valóság.

Amúgy meg, hogy mennyi az annyi. Van egy épület, van saját udvara ami alkalmas parkolásra. Most akik ebből kapnak páran és csak egy kicsi jelképes összeget kell fizetniük, akkor azok fognak sírni, akik nem kaptak belőle, mert az ő tulajdonuk is az udvar. Ha sokat kell érte fizetni, akkor meg azok fognak sírni, akiknek fizetniük kell érte. És itt bejön a kérdés, hogy mennyi is a valós értéke annak, hogy egyesek saját célú hasznosítására biztosítunk egy darabot a közös tulajdonból?

Persze a posztoló az utcán szeretne parkolni, ami nem a lakóközösség közös tulajdona, hanem a településé. És itt jön elő a különbség: fizetjük a parkolási díjat, de annak csak töredéke kerül be a közös kasszába, amiből esetleg valami haszna származna a kerület vagy a város lakóinak. Míg egy társasházi közösség esetén ez ténylegesen a társasház közös kiadásaira fog fordulni és végső soron vagy ennyivel több dolgot tud megengedni magának a lakóközösség (pl. felújítások, korszerűsítések) vagy ennyivel kevesebb lesz amit majd a lakóknak közös költségként be kell fizetniük. Persze most a normális, korrekt esetet feltételeztem.

Aureliano Buendía 2013.12.11. 18:54:20

Irigylem a posztoló problémáját. Kb. sejtem is, hol dolgozhat...

El sem mondom neki, hogy épp a héten váltottam ki az éves parkolásit. Igen, Angyalföldön.

Nem olyan bonyolult, be kell jelentkezni állandóra, ha már így is Pesten rontja a levegőt, mi ebben a bonyolult? Vagy kijjebb parkolni a Béke tértől, és 6 után hazavinni az autót. Reggel meg el. Szerintem az átjelentkezés egyszerűbb.

Alanyi jogon a kétezer forintos parkolási engedély jár posztolókám, sajnos ez van.

Hozzáteszem, Angyalföldön a Dózsa-Dráva vonalától északra pénzt kérni geciség szerintem is, onnan belfelé még ráfogható, hogy az már majdnem belváros. A célt értem, nem akarnak egy gecinagy P+R-t Angyalföldből csinálni. Amúgy azóta van napközben is rendesen hely, hogy bevezették a fizetős parkingot felénk. Érdekes, nem?

Tény. hogy az összberuházás a fehér csík felfestése volt, meg az ótómaták kibaszása.

Társasházi olvtársaim, az osztatlan közös tulajdon mindenkié, azt nem lehet elkeríteni, nem lehet kizárólagos használatra adni, illetve pénzt sem lehet kérni a használatáért a lakóktól.

Sandor Akarki 2013.12.12. 01:37:23

@Rosszindulatú Vászka: Meg talán mert jogszabály írja elő, hogy minden lakáshoz legalább egy parkolót kötelező építeni (ha nem veszik meg a lakók, akkor is).

Sandor Akarki 2013.12.12. 01:47:32

@promontor: "Pesten viszont nehéz parkolóhelyet találni, itt tehát mindenképp szükség van valamilyen szabályozásra."

Nem feltétlen. Önszabályozó folyamat, azaz ha hosszú távon lehetetlen a parkolás, akkor az emberek szimplán máshova mennek vagy alternatív módon közlekednek (busz, taxi, stb.). Ha 20% esélyed van megállni 10 percen belül, 50% 15 percen belül és 80% 20 percen belül az más minta 1% 2 órán belül. Nem kell hozzá nagy logika.

Sandor Akarki 2013.12.12. 01:59:48

@00000000-0000-0000-0000-000000000001: "És itt bejön a kérdés, hogy mennyi is a valós értéke annak, hogy egyesek saját célú hasznosítására biztosítunk egy darabot a közös tulajdonból?"

Erre való a licitálás, elég jól megmondja mi mennyit ér. Közgyűlésen lehetne éves licit, az lenne méltányos, arányos.

Sandor Akarki 2013.12.12. 02:03:11

@uraaam: "kizárólagos használatra adni, illetve pénzt sem lehet kérni a használatáért a lakóktól."

Kivéve pl. a használati megállapodást.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.12.12. 07:17:48

@Sandor Akarki: Ahol 15 percig keringsz, hogy parkolót találjál, ott nem jó a jelenlegi szabályozás.

Mérgező Hulladék 2013.12.12. 09:47:39

@NEMZETI fuckanal: ez így igaz, ki kell fizetniük a munkavállalóik munkába járási költségeinek egy részét (ha jól tudom, autóra ez nem feltétlenül igaz, csak ha tömegközlekedéssel jóval nehezebben jutnál haza). Aztán ha mégsem fizetik ki, mit csinálsz? Pattogsz, kiraknak (találni fognak okot), a következő munkahelyen (ha találsz) már meggondolod, mennyire szeretnél költségtérítést.

Steckdose 2013.12.12. 10:02:53

@McZozo: Még rosszabb, ha az önkormányzat veszi át, mint pl. itt a nyócban. Én is tapsoltam az elején, hogy a büdös Centrumtól végre átveszik, és akkor itt marad a pénz. Ehhez képest

1. továbbterjesztették a fizetős zónát,

2. ha nincs jegy, egyből bilincselnek (a köztereseknek erre joguk van, a centrum csak mikicsomit adott, azt le lehetett szarni, nem kellett befizetni, kicsit pampogott aztán valamelyik zugügyvédi iroda, de soha nem lett belőle semmi komoly),

3. a befolyó pénzekből a legidiótább helyekre festenek fel zebrát, meg a cigánylakta önkormi tulajdonú házakat újítgatják fel, hogy a cigányok pár hónap alatt visszarohasszák,

UGYANAKKOR

4. az önkormányzati kezelésű utcák útburkolata gyalázatos, minden második macskakő hiányzik, és erre az a javítás, hogy kibasznak egy 20 km-es táblát,

5. ugatnak-pofáznak feszt, hogy a hajléktalanok teleszarják a kerületet, de a parkolásból befolyó pénzből még véletlenül se rendszeresítenének pár toitoi-t a hajleszok által frekventált helyekre,

6. egyre újabb és újabb kocsikkal járkálnak ezek a buzi köcsög közteresek.

Ezerszer is megbántam, hogy '10-ben Kocsis Máté elvtársra (hogy ezúton is bassza teherbe a kurva anyját) szavaztam, mert megtévesztettek a szépen hangzó lózungok - de hogy több ilyen se lesz, az is hóttziher. Inkább a centrum meg a rojszrojsz.

Steckdose 2013.12.12. 10:04:54

Mellesleg a fizetős parkolás globális mértékben NEM csökkenti a parkolóhelyek szűkösségét, ha rengeteg mást nem csinálnak meg vele párhuzamosan (pl. közösségi közlekedés fejlesztése, kerékpárutak, közintézmények kitelepítése autóval is elérhető helyre, stb.). Márpedig Bp-en ezeket BASZNAK megcsinálni, tehát a fizető parkolás nem más, mint ocsmány pénzbeszedés.

telkoe 2013.12.12. 12:40:50

@Steckdose: Nehogy mar ne Bp belvarosaban 8kerben ne legyen eleg tomegkozlekedes es emiatt kelljen kocsival jarnod...

@Sandor Akarki: A problema ezzel az hogy lesznek akik hetekig allnak egy helyem mert ingyen van, akinek meg valoban ot van dolga az nem tud megallni. Ha jol van belova a parkolasi dij, akkor par perc alatt mindig talalsz helyet, mert mindenki igyekszik a leheto legkevesebbet fizetni.

Kozgyulesi licit a parkolora jo otlet, bar altalaban ugy szokott lenni, hogy nyugdijas elvtars(ak) kijelenti(k) hogy o mar regen ott lakik, ezert neki JAR, es a nyugdijasnak ne kell sokat fizetnie, mert keves a nyugdij. Sajnos egyszer ra kell szanni az idot elmagyarazni neki hogy neki pont annyi jar amennyi a tul hanyada es amit ki tud fizetni. Nehezen szoktak megerteni :)

Steckdose 2013.12.12. 14:56:54

@telkoe: Én itt LAKOM bazmeg, ezért a saját autómat itt kell tárolnom. Ezt évi 3000 forintért egyébként megtehetem itt. Én az általános elvről beszéltem, mert ellentétben egyesekkel tovább látok az orromnál.

Egyébként a kisméretű, keveset fogyasztó autó ésszel használva olcsóbb, mint a tömegközlekedés. Két BKV-bérlettel+vonatjegyekkel számolva nominálisan is, és akkor az óradíjról még nem is beszéltünk, ami plusz idő elmegy a tömegközlekedéssel.

Át kéne már végre állítani a kommunista gondolkodásmódot, és meg kellene már tanulni végre, hogy ma Magyarországon az autó nem luxuscikk, hanem alapvető használati cikk, ami ésszerűen használva* a spórolást segíti. És eszerint kellene hozzáállni.

* Ésszerű használat: a lehetséges választások közül mindig azt igénybevenni, ami olcsóbb. Ha közel van, akkor gyalog. Ha nem baj, hogy megizzadunk, és odakint nem csapkod a vihar, akkor bicikli. Ha átszállás nélkül, gyakran járó BKV-vel oda lehet érni, akkor BKV. És bazmeg ha nagy cuccal megyünk/jövünk, esetleg reprezentatívan kell megjelenni, vagy vihar van kint, akkor igenis kis fogyasztású, olcsó biztosítású városi autó.

telkoe 2013.12.12. 16:02:50

@Steckdose: Bazmegezest tartogatsd arra amikor a sajad suttyo fajtaddal szajalsz. Ha nem tudsz parszaz fotintot raszanni hogy parkolj, akkor nem neked valo az auto, ezen nem valtoztathogy mekkora nagy pofaval ugatsz.

Steckdose 2013.12.12. 16:18:46

@telkoe: Te kezdted a seggfej stílust, józsibogár, hát ne prüszkölj, ha nem ízlik a saját gyógyszered.

telkoe 2013.12.12. 16:26:00

@Steckdose: Ugy latszik az olvasas sem megy, de nem nagyon szokott zavarni ha helyreteszek egy fillerbaszo kis suttyo prolit.

Steckdose 2013.12.12. 16:29:51

@telkoe: Sebaj, kiscsillag, sügér voltál, az is maradsz a tőlem kapott oktatás ellenére is - vannak még így egy páran ezzel :))

telkoe 2013.12.12. 16:35:39

@Steckdose: Amig parszaz forint parkolodij eleg ahhoz hogy a hozzad hasonlo ne legyen utban ha parkolni akarok addig tolem nyugodtan ugathatod a hulyesegeidet

McZozo 2013.12.12. 17:41:26

@NEMZETI fuckanal:
Sosem allitottam hogy esetleg jogszabalyba ez nincs igy csak azt hogy a gyakorlatan ez egyaltalan nincs igy

KUCM. 2013.12.16. 15:52:40

Istenem mennyi irigy gyökér.

Budapesten lakom alberletben. Van autom, nálunk (MÉG MOST) ingyenes a parkolás, de majd megrendszabályozzák egy-két hónapon belül.

Az önkormányzat állando lakcimre ad ingyenes parkolast.

Namost állandora nem kivanok bejelentkezni egy albérletbe.

BKV nem opcio nekem, mert bringaval 30 perc alatt vagyok bent meloban, kocsival 15-20, BKV-val egy óra.

Hmm.. akár föl is adhatnám nyilván az autót, és sportos lennék bringávval, nade heti egyszer-kétszer vidékre megyek, az 40 perc kocsival, ket ora tömegközlekedéssel, és csak másfélszer annyiba kerül benzinből. Ha ketten megyünk siman olcsobb.

Most pedig majd jol fizethetek a parkolásert, ugy hogy ott tartozkodom eletvitelszeruen, csak hat nem adnak rá parkolási kedvezményt.

Ja, attól hogy szupergazdagnak számitok az itteniek szemében: Van autom, és Budapesten lakom, mégsincs napi 1800ftom csak azért, hogy ott álljon a ház előtt.

Ne is vitatkozzunk azon, hogy a benzinben mennyi adó van, a vásárolt auto árában áfa, béfa tréfa regadó, baleseti adó(!!!) meg rendszámadó meg eljárási dij, meg lófaszváladékadó, meg festésadó van, még fizessek azért, hogy "áll" a jármű a ház előtt.

Jelentkezzek be állandóra egy albiba?

ÁLLANDÓRA?

aztan fél év mulva megint költözök, és jelentkezzek ott átt ÁLLANDÓRA? és levelezzek banktól elkezdve az összes hivatallal, hogy legyenek szivesek innentől amoda küldeni?

Nem azert autokazok mert olyan fene nagy luxuscikk, hanem mert kulonben a hetem fele azzal telne hogy a bkvn állok.

Eléggé kurvasok adót fizetek azzalk, hogy fenntartok egy autót, akkor is gecisok lenne ha csak állna egész nap, rohadtul nem értem mi a faszért kéne ott fizetnem, ahol lakok. Nem mondanék egy 9ik emeleti panelt olyan luxusbudai állapotnak.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.12.16. 17:23:58

@KUCM.: Most nem azért, de ha ilyen mobil vagy, hogy félévente albit váltogatsz, akkor nosza, költözz kijjebb egy olyan helyre, ahol nem kell fizetni. Másfelől az állandóra bejelentkezést is túldimenzionálod szerintem, mert pl. egy banknak olyan levelezési címet adsz meg, amilyet akarsz, tehát nem kell azt minden albiváltáskor lelevelezni, ha nem akarod.

Eyesis 2015.02.22. 22:27:55

Oké, hogy ennek a "szerencsétlennek" saját lakása lett Budapesten, de ha erről eltekintünk, akkor egy teljesen normális problémával találkozunk. Mi pl. albérletben lakunk, heti hét napon, ideiglenes lakcímmel, mivel állandóra nem szívesen engedik a lakás tulajdonosok a bejelentést. Tök jó, mert csak azoknak van "ingyen" parkolás, ami inkább nagyon olcsó, mint ingyenes, akik itt laknak. Mi itt lakunk, és nem az van, hogy drágábban lehet parkolni, mert csak ideiglenes a lakcímünk, hanem pont annyiért, mint egy külföldi, aki épp megállt az utcánkban fagyizni.. Egyszerűen nem lehet elintézni sehogy ezt a hülye parkolást. Az ingyenes utcák meg folyton tele vannak, és persze messze. Szerintem ez így nem jó.
süti beállítások módosítása