Tékozló Homár

Áfástul szedi be a telekomadót a Telenor

2013.12.13. 14:47 | jackyll | komment

telenor_inflaciokovetodij.jpgA Homár őszintén sajnálja, hogy ennyit szerepel az oldalain a Telenor, de még így is rengeteg levél marad mindig várólistán. A legújabb móka, amin P. kiakadt, az "inflációkövető díj" tétel a számlán, amit ráadásul áfástul szednek be:

Tudom, tényleg NAIV ÜGYFÉL vagyok, akiben csak most tudatosult a Telenor legalább két hónapja meglevő totálisan pofátlan új lehúzása, az "inflációkövető" "eseti" díj (ami ugyan ebben a hónapban is pont ugyanennyi, de biztos így jobban hangzik, mintha a havidíj egy tétele lenne).

Eléggé kivagyok akadva ezen az új tételen, ami nem elég, hogy önmagában pofátlan, de még ÁFA is terheli. Adóztatják a sarcot.... és a legjobb, hogy a Telenor akkor áll neki pénzt behajtani "inflációkövetés" címén, amikor 40 éve nem látott alacsony szintre süllyedt az infláció.

Ezzel a logikával egyébként nincs messze az az idő, amikor a (még) fizető ügyfeleknek megjelenik a számláján a "bevételcsökkenéskövető" díj, amit az ügyfélszám csökkenése miatt hárítanak át a még kitartó fogyasztókra. áfával együtt, természetesen.

üdv: P.

Tessenek már kifejteni, milyen távközlési szolgáltatásnak minősül az "inflációkövetés", amiért a Ptk. szerint ellenszolgáltatást várnak cserébe?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seggturkász Agyturkász 2013.12.13. 14:52:52

Nahát nahát, rég volt telenor.

Ma ilyen mobilos nap van?
Bemutatótermi telefont csak a telenortól.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.12.13. 14:55:13

@Seggturkász Agyturkász: "Ma ilyen mobilos nap van?"

Ma a ronda pulcsik világnapja van. De egy pulóveres posztot se találok.

Seggturkász Agyturkász 2013.12.13. 14:56:52

@atpijkamo: ezt akkor jól elbasztam mert nemhogy ronda pulóvert nem vettem fel ma, még alsónadrágot se.

Manyecska 2013.12.13. 14:59:21

@atörökk: :DDD
Telekommandót olvastam..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.13. 15:11:17

Ügyes! Pont ezért kapják be tövig!

Seggturkász Agyturkász 2013.12.13. 15:32:20

@atpijkamo: jégeralsó nincs? Az lenne az igazi, természetesen szarosan.

FDToth 2013.12.13. 15:48:32

Nem tudom mit csodálkoznak ezen a lakossági és üzleti ügyfelek. Vhogy ki kell fizetni az adót, ezt meg elő kell teremteni! Kitalálnak a szolgáltatók mindent, a 'fogyaszto' meg szív...

Benoke2 2013.12.13. 17:13:58

A hivatalos infláció ugyan alacsony, de a valóságos ennek többszöröse.

Beauregard 2013.12.13. 19:11:19

Poszternek üzenem, hogy írjon ki tendert a közüzemi számlák küldői között. Amelyik előbb küldi a felszólítást, annak a csekkjét fizesse be. Így nyer egy kis időt. Ha ez az ötletem nem tetszik, akkor a másik lehetősége, az amit én is teszek. Miszerint megálmodtam egy havidíjat, ami 3000 Ft. Ettől többet nem vagyok hajlandó fizetni. Tehát visszaállok feltöltőkártyásra. Így a feltöltés összege mindig ugyanannyi, de ahogy emelik a tarifát, egyre kevesebbet beszélek. Én 1980-ban is megvoltak mobil nélkül, ezután is megleszek. Most majd megtanulják az emberek, hogy nem kell azt megbeszélni 25-30 forintért, hogy kell-e

Megdobbent 2013.12.13. 19:57:01

Kinyitottam a legutobbi telenor szamla boritekjat, hogy jol felbasszam magam es tuzre vessem, de az enyemen (most?) nincs ilyen infalciobaszo rezsicsokkenes :(((

Megdobbent 2013.12.13. 20:49:10

@Beauregard: jaja, publikus tarifas vagy 1000 eve. Szoval a rendkivul kedvezo flottasokat boldogitjak, hihihi :)))

wazzu 2013.12.13. 23:10:08

Idézet egy előbbi homár-poszt-ból:

"amikor bevezették a bankok a számlák havi zárlati díját, egy nyugdíjas bíróságra vitte az ügyet. Megnyerte a pert, attól kezdve ő volt az országban az egyetlen, akinek nem kellett havi számlazárási díjat fizetnie. Az érvelése az volt, hogy neki korábban is elvégezték a számla lezárását, méghozzá ingyen. Bevezették a díjat, de semmilyen többletszolgáltatást nem ad érte a bank, tehát ezért nem kérhet díjat."
Úgyhogy lehet perelni :)

valerio 2013.12.14. 12:43:57

Poszternek szívesen adok kőccsön 125 forintot, ha jóllátom ennyi a lenyúlási díj+fa. Egyébként tényleg pofátlanság, de akkor már lehetne nagyobb összeg is ;)

wazzu 2013.12.14. 13:54:25

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: nem kerestem rá, én is csak olvastam.. előtte láttam ezt a posztot, na mondom akkor bemásolom, mert talán itt is aktuális :)

valerio 2013.12.14. 14:27:50

Ja, van miniflottám egy konkurrens szolgáltatónál, amelyiket szintén sokat szidnak. Most meg kellett hosszabbítani a szerződést, rábeszéltek egy olcsóbb konstrukcióra (!), és kaptam INGYEN két Samsung Galaxy S telefont is(!!), cserébe jövőre a három telefonszámra kb 5 ezer forinttal kevesebb havidíjat fizetek (!!!)

Beauregard 2013.12.14. 20:16:37

@valerio: Na persze, hogy ingyen. Csak havi 10-20 ezres számlád van a korábbi 30 ezres helyett mi? Nekem összesen most volt 5300 ft a havi számlám. Na ezt hozd ki két ingyen készülékre.

Tomasz_a_gozmozdony 2013.12.15. 12:22:09

Sosem fogom megérteni, mi visz rá embereket a telenyomorral való szerződéskötésre.

Beauregard 2013.12.15. 20:40:34

@Tomasz_a_gozmozdony: Engem egy telefon vett rá, mert kamat mentes hitelre adták. De most fog lejárni januárban és már mondom is le. Megszabadulok tőlük. Felőlem lehet bármilyen akciós ajánlatuk meg percdíjuk. De gyakran ledöbbenek azon, hogy a saját fülemmel hallom, hogy miféle baromságokról beszélgetnek emberek telefonon hosszú percekig. Aztán máris meg van magyarázva, hogy miért kell nekik előfizetés.

Beauregard 2013.12.15. 20:44:13

Azt elfelejtettem megemlíteni, hogy sose beszélem le a havidíjban foglalt perceket. Az 5300 forintos díj most azért volt, mert vettem 4 lottót, meg egy ezresért netet :D.

MacskaÖsszeZavaróKft 2013.12.16. 07:48:44

Én kiprószáltam 3 napra egy HIPERNET-et, úgy hirdették, hogy 990 Ft-ot bedellázod aztán tesztelheted 5 napig ingyé. Namármost visszaadtam meg minden, elváltak útjaink. Egy hét múlva jött a számla, hogy legyek szíves fizetni... Pedig akkor akartam előfizetni, de így köszönöm nem kérek belőle!

2013.12.16. 14:31:30

Ez miért a telenor lehúzása ?
ez a zorbanviktorlehúzása kéremalássan.

naivügyfél, lekközelebb a kommenistákra szavazzon.

2013.12.16. 14:32:34

@Tomasz_a_gozmozdony: majd rájössz ha tés vagy vodás leszel. deákné vászna mindhárom egyhíján húsz :-)

petrol20 2013.12.20. 20:58:17

Dídzsúszosnak kell lenni, azt cső. A telekomadó előtt 20 forintos percdíj, 20 forintos sms, 2500 ft havidíj, nem tudom mennyi ingyen net. Azóta persze drágább lett, de így is magasan veri a többit. Meg lehet nézni a mai csomagokat. Ilyen havidíj mellé közel 40 forintos percdíjak.. Persze igaz, hogy korlátlan ingyen net jár hozzájuk, de egy telefonnal én még mindig inkább telefonálni akarok. Ha meg nem, akkor az a néhány oldal, meg email belefér 100 mega adatforgalomba.

Core 2013.12.31. 06:11:11

A válasz igen egyszerű. A szolgáltatót érintő adót nem szedhetik be, ezért találnak ki valamilyen díjat, s mivel ez már adóköteles tétel, így ÁFA köteles. Nem írhatják oda, hogy telekommunikációs adó, mert annak alanya a szolgáltató és nem az előfizető. Ezért trükköznek, hogy valamilyen havidíjat találnak ki.

Igen, az adónak fizetjük az adóját. A fizetésed a munkáltatónak durván kétszeres összegbe fáj, vagyis ha 500.000 Ft nettót keresel, akkor a munkáltatónak közel 1 milliót kell "összeüzletelni" havonta. Itt még nem beszéltünk anyagköltségről, mert semmiből nem lehet terméket előállítani. Így világos, hogy Magyarországon miért nem lesz a közel jövőben nyugati életszínvonal. A megmaradt adózott fizetésed 27%-át szintén befizeted ÁFA nevű adóként a vásárlásaid után. Manapság fizetjük az adóztatott telefonszolgáltatók és bankok adóját is. A felvett fizetésedből nem keveset lekap a bank is jutalék címszóval, mellyel ma a beépített banki adókat is fizetsz. Ezekből a maradék elköltött fizetésedből kellene a munkáltatódnak az újabb havi fizetésedre összekaparni 1 millió Ft-ot. Ne feledjük, hogy meseszerű 500.000 Ft nettóval számoltam és nem a valós 100.000 Ft környéki fizetéssel.
süti beállítások módosítása