Tékozló Homár

Tőkekorlátozás Európában (frissült)

Cipruson már megmondhatják, mennyi pénzt vehetnek fel

2013.03.23. 12:39 | jackyll | komment

laiki.jpg

UPDATE 03/24: A Bank of Cyprus és a Laiki is bevezette a napi 100-120 eurós pénzfelvételi limitet. A központi bank 100 ezer eurónál gazdagabb ügyfelei várhatóan 25-40%-kal lesznek lehúzva, más bankokban lehet, hogy 5% veszteséggel megússzák. A múlt heti koncepció, hogy a kisbetéteseket is fizettessék, állítólag Ciprus ötlete volt, de most hogy Oroszország nem annyira segítőkész, már nem őket akarják kímélni.

* * *

Alig egy hete pörgött fel Cipruson az euró összeomlásának drámája, máris újabb fordulathoz érkezett amikor

Péntek este aztán konkrét intézkedéseket fogadott el a ciprusi parlament az euróövezeti mentőcsomag életbe léptetése érdekében: nagy többséggel hagyták jóvá a tőkemozgások korlátozását, valamint a szolidaritási alap létrehozását, amellyel a bankokat tőkésítenék vissza.

A tőkemozgások korlátozása az egy hét szünet után talán jövő kedden kinyitó ciprusi bankok esetében még nem végleges, de a kerettörvény a következő rendelkezéseket teszi lehetővé:

Olvasson tovább!

Magyar ízek: 100 kg marhának látszó lóhús Angliában

2013.03.23. 08:53 | jackyll | komment

lohus.jpgVilághírű lett a magyar lóhús ismét. Ezúttal 100 kilóbót 40-et toltak el kockára vágott marhának címkézve. Azt még vizsgálják, hogy a hús tartalmazott-e olyan állatorvosi gyulladásgátlókat, amelyek csökkenthetik a fogyasztók fehérvérsejt-termelését, úgyhogy addig lehet izgulni:

A brit élelmiszerminőség-biztosító hivatal jelentése szerint 100 kilónyi lóhúst találtak egy "Marha apróhús" feliratú szállítmányban az Anglia északnyugati részén található Lancashire megyében. A BBC információi szerint 40 kilót már eladtak nagyközönségnek, részben a Prestonban található Hungarian Food Kft. standján, illetve a Taste of Hungary (Magyar ízek) nevű, liverpooli üzletben.

A BBC praktikusan összegyűjtötte az összes eddig kivont lóhúsos terméket.

Mikor tiltják már be a halottaknak számlázást?

2013.03.22. 14:20 | jackyll | komment

Naiv ügyfél a szomszédjától értesült arról, hogy a behajtó kereste, miután az E-on több mint 2 évvel azelőtt elfelejtette átirni a nevére elhunyt édesanyja villanyóráját.

A történet rögtön három résztvevős (behajtó, szolgáltató, naiv ügyfél). A Képlet egyszerű: olyan számlát kell kiküldeni, amit NÜ nem tud kifizetni, tehát majd a behajtótól értesül a dologról. (Olyasmi, mint régebben az autóra rátett és lefényképezett „mikuláscsomag”, amit a fénykép elkészülte után gyorsan le is szednek, tehát NÜ már rögtön az emeltdíjas kategóriában indul…)Szerintem minősített eset az elhunytakkal és az örököseikkel való kegyeletsértő bánásmód, ami sajnos még mindig virágzó üzletág egyes szolgáltatók számára.

Olvasson tovább!

10%-kal könnyebb lett a Pilóta keksz

2013.03.22. 13:36 | jackyll | komment

pilota.jpgPeti a Kraft Foodsnál érdeklődött, hogy tényleg fogy-e a keksz a csomagból, és tényleg:

Nagyon kedvel(t)em a Pilóta kekszet, főleg utazáshoz szoktam venni. Legutóbb feltűnt, hogy mintha könnyebb lenne a korábbinál. Mint kiderült, 10%-al csökkentették a csomag tartalmát, ami 11%-os áremelést jelent. Legjobban a válaszuk húzott fel, abban is a következő:"teljeskörű tájékoztatásról is gondoskodtunk a Pilóta súlyának egyértelmű jelzésével a csomagoláson". Ez szerintem egyrészt cinikus, másrészt hazug. Egyrészt jogszabály írja elő, hogy fel kell tüntetni a termék súlyát, másrészt nincs a csomagon jól áthatóan, hogy korábban mennyi volt a termék súlya.

Olvasson tovább!

Szó nélkül a reptéren hagyta a Barát Taxi

2013.03.22. 12:10 | jackyll | komment

Stabil imidzset sikerült a Barát Taxinak kialakítani a Homáron, így annyira nem meglepő, hogy naiv ügyfélnek kétszeri visszaigazolás után szó nélkül törölték a reptéri transzferét, mert beikszelte, hogy kártyával fizetne:

2013. 03. 18-ára rendeltem a reptérre egy taxit, rendelésemet e-mailen 2013. 03.16-án, illetve a reptéren a gép leszállása után sms formájában visszaigazolták. A megjegyzés rovatba én ostoba hülye feltüntettem, hogy bankkártyával szeretnék fizetni, ezzel mint kiderült súlyos hibát vétettem önmagam ellen, mert a rendelésemet egész egyszerűen törölték. Erről külön nem értesítettek semmilyen úton-módon. A törléssel csupán a reptéren csomagokkal megrakva szembesülhettem, amikor felhívtam az sms-ben küldött telefonszámot, amelyben jelezhettem volna, hogy leszállt a gépem és készen állok az utazásra. A szám kb. az 5 alkalomra jelentkezett, majd egy hölgy közölte, hogy náluk nem lehet fizetni ily módon, ezért nem is küldtek értem taxit. Felháborodásomra közölte, hogy a megjegyzés rovatot nem szokták figyelembe venni, senki sem figyeli (!).

Olvasson tovább!

Napokat kell várni a Tesco online boltjában

2013.03.22. 11:49 | jackyll | komment

tescofoglalas.jpgBár az elmúlt 10 évben technikailag bármikor elindulhatott volna, most érezte úgy az időt a Tesco Magyarország, hogy a lakosság elég széles spektrumáig leszivárgott az internet. A Tesco online shopjában elég sok minden elérhető, ami az üzletekben van, viszont fizetni kizárólag bank/hitelkártyával lehet, és még kiszállításkor se fogadnak el utalványokat. A kiszállítás lesz a sarkalatos pontja, mert a többi online boltban a másnapra rendelés nem elég egzakt, a Tesco futárára csak 2 órát kell várni. Már ha sikerül másnapra rendelni, mert egyelőre elég durván betelt a táncrend. Vagy kevés a futár? Aki próbálta már, ne habozzon megosztani élményeit a szkeptikus tömegekkel!

Azonnal kell 900 ezer a Lombardnak

2013.03.21. 19:17 | jackyll | komment

Úgy tűnik, sosem volt véget érni Ferenc küzdelme a Lombarddal. Hitelátvállalt autója Cascóját az aláírt szerződésébe nem számították bele, ezért utólag akartak a havi összegen emelni. Ez akkor annyira nem sikerült, hogy a PSZÁF is megbüntette őket emiatt. Ehhez képest most váratlan egyszeri védelmi pénz befizetésére szólította fel a Lombard a 4 évvel ezelőtti radikális árfolyamváltozásra hivatkozva. Segítségül a HAVI FIX csomagja díját - aminek az a lényege, hogy sehogyansem változik árfolyamingadozásra - a duplájára emelik.

A PSZÁF félmilliós büntetése sem rettentette el a lombardot, azt követő másodszori próbálkozásuk után most harmadszorra is, ezúttal újabb ötlettel előállva megfenyegetett a Lombard és úgy tűnik nem tesznek le eltökélt szándékukról, mindenképpen tönkre akarnak tenni (vagy az autómra fáj a foguk, ellehetetlenítenek, aztán potom pénzért lefoglalják a járművet?). Havi fix 37000 Ft-os autóhitelem van a Lombardnál. Mindenféle előzmény nélkül kiküldtek egy levelet, melyben követelik, hogy azonnal fizessek be 895 884 Ft-ot, mely az eddigi árfolyamváltozás miatti különbözet, plusz, emellett megemelik kb. közel a duplájára a havi törlesztőmet.

Olvasson tovább!

Felezné a garanciát a Telemax GSM Szerviz

2013.03.21. 14:14 | jackyll | komment

Naiv ügyfélnek a központi Vodafone-tól kellett írásos igazolást vinnie az Europarkban lévő márkaképviseletükbe, hogy ingyen cseréljék táblagépe töltőjét. A Telemax GSM Szerviz ugyanis azt mondta nekik, hogy az 1 éves garancia a tartozékokra igazából csak fél év. Pedig nem.

Tavaly július végén vásároltam egy Vodafone (ZTE) Smart Tab 7-es táblagépet, aminek a töltője elkezdett szórakozni, nehezen vette a töltést, és ha sikerült is neki akkor konkrétan kb 8-10 óra kellett neki, hogy feltöltse a 4000mAh-es akkumulátort a normális 1,5-2 óra helyett. Másik töltővel hibátlanul működött ezért biztos voltam a töltő hibában. Felhívtam a telefonos ügyfélszolgálatot, ahol azt mondták vigyem be nyugodtan, ki fogják cserélni nekem. Öröm és boldogság. Az első, számomra hihetetlen dolog akkor ért amikor benavigáltam a Vodafone-hoz (az egész sztori egyébként az EUROPARK-ban található márkaképviseletről szól) és jeleztem, hogy hibás a töltő és szeretném kicseréltetni mert garancia van rá. Gondoltam én, hogy van ott egy erre alkalmas ember aki megnézi, kipróbálja és ha nem jó akkor garanciális keretek között kicseréli és mindenki boldog. Nem. Minden esetben, ha a tartozék is a hibás, le kell adni a készüléket is. Ha csak a headset romlott el, akkor is!

Olvasson tovább!

Lostosodik az ELMŰ

2013.03.21. 12:32 | jackyll | komment

elmuszamla.jpgNaiv ügyfél a kommentelők segítségét kéri, mert nem tudja feldolgozni az egyszerűsített villanyszámláját se. Érdekes módón az alsó blokkban elszámolt mennyiségre kijön a 7420, illetve további rejtélyként az aktuális fogyasztásnál az egyik tömbben 3863+163-nak mért összeg épp annyi, mint a másikban a 213+3813.

Azt ígérték, hogy egyszerűbbek és érthetőbbek lesznek a villanyszámlák. Valakinek biztos az. :) Ebbe a hónapban megkaptam az éves villanyszámlámat az ELMŰ-től. Bár már régen jártam általános iskolába, úgy gondolom, hogy az alapvető matematikai műveletek terén nem veszítettem el a tudásomat, viszont az ELMŰ igen. Sikerült nekik egy egyszerű összeadást (is) elkúrni. Náluk a 3863+163=7420-szal !!!! Mellékelem a fényképet róla. "Megértem" hogy szarul megy az ELMŰ-nek, de ne az én káromra.

Eladta a házát a villanyóra átirása nélkül

2013.03.21. 10:02 | jackyll | komment

Rika mamája nevén maradt a villanyóra, miután eladta a házat, így 4 év után elég komoly tartozása lett. Azóta is vonják a pénzt a nyugdíjából, most pedig kiderült, hogy a gázóra is a nevén van:

Ha valaki tud kérem segítsen! Édesanyám 2005. szeptember 29-én eladta a házát. Villanyóra akkor lett feltéve 0 állással, mert a vevő csak így vette meg, sajnos az Anyám nevére. Évek mulva derült ki, hogy egy csomó tartozást felhalmazott az új tulaj az Anyu nevén, mert átiratva nem volt. Mivel az EON a  címre küldték a leveleket, így nem az Anyám vette át őket. Mikor ezt megtudtuk nagyon nehezen 2009-ben átirattuk az órát, de 2005 és 2009 között elég sok tartozás maradt, amit most a 80 éves Édesanyám nyugdijából végrehajtanak és még mindig küldi az EOS Faktor a felszólító leveleket. A teljes összeget nem tudjuk, mert senki nem ad felvilágosítást.

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása