Tékozló Homár

Őrzési díjat számol az Erste a bankban hagyott pénz után

2014.01.10. 13:38 | jackyll | 65 komment

Külföldre költözött naiv ügyfél gálánsan anyjára hagyta erstés számlája megszüntetését, de kiderült, hogy csak személyesen lehet. Aztán amikor már nem volt számlája, de maradt a bankban 180 forintja, azért is csak személyesen lehetett bemenni, vagy különben díjat számolnak fel a tárolásáért! Itt azért elég komoly, szisztematikus problémák vannak:

Szeretném Nektek megírni az Erste Bankkal kapcsolatos anomáliákban bővelkedő történetemet. Mintegy 20 éven keresztül lakossági folyószámla-tulajdonos voltam ennél a banknál. Egy napon megszüntettem a számlát, amely érdekes események egész lavináját indította el. A megszüntetés okai  között az is szerepelt,  hogy a bankkártyámat 38 000 forintért őrizték,  amit kissé soknak tartottam. Miután külföldön élek, az édesanyámnak adtam meghatalmazást ügyeim vitelére, akitől a meghatalmazást azzal az indoklással nem fogadták el, hogy, csak személyesen vehetem át a pénzemet és a bannkártyámat is.

Tehát hazarepültem megszüntetni a számlát. Érdekes volt, hogy az ügyintéző megkérdezte, hogy kérek-e a műveletről papírt, persze kértem, amit ő fintorogva kinyomtatott, mivel volt valami gond a technikai háttérrel. Ekkor nyomatékosan megkérdeztem, hogy minden rendben van-e, van -e még valami teendő, megnyugtattak, hogy mindent elintéztünk.

Gondolhatnánk, hogy ezzel el is érkeztünk a "happy ending"-hez, de nem!

A számla-megszüntetést követően a bank értesítést küldött, hogy van  180 forintom  náluk és ezt csak személyesen vehetem át, ha nem, őrzési díjat számolnak fel. Kezdődött az egész cirkusz előlről. Pontosan ugyanúgy, ahogyan anno a bankkártyával. Csak személyes megjelenést fogadnak el, hiába ment el egy meghatalmazással megint anyu. A dolog pikantériája, hogy a  180 forint őrzésért nem csupán őrzési díjat, de még számlavezetési díjat is felszámolnak:D

Tehát ismét vehetek egy drága repülőjegyet,  azért, hogy átvegyek 180 forintot és kifizessek még egy rakat őrzési díjat és számlavezetési díjat, de jó lenne, ha a repülőjegyeket, kiesett munkát és egyéb vagyoni , nem vagyoni károkat meg én hajthatnám be rajtuk, de sajnos nincs nekem arra 10 évem, hogy peres úton jogérvényesítsek:D

Valóban ilyen szánalmas az Erste üzleti stratégiája: itt ez a külföldi tyúk, fosszuk le gyerekek!

Már így utólag nem is olyan megdöbbentő, hogy anno a számla-megszüntetés után felhívtak, hogy ugyan adjak magyarázatot arra, hogy miért utaltam máshová a megtakarításaim  (nem vagyok gyámság alatt, úgy rendelkezem a pénzügyeim felett, ahogy jónak látom). Számlatulajdonosként többször megkérdezték, hogy mire gyűjtök és a választ feljegyezték.

A hideg futkosott a hátamon akkor, amikor egy alkalommal a befektetési lehetőségek felől érdeklődve az ügyintézővel folytatott beszélgetés során a hölgy megjegyezte, hogy milyen sok pénzem van (nincs sok pénzem) és , hogy ő fél az elbocsátástól, mert a banki adó miatt létszámot csökkentenek. Itt éreztem először, hogy nincs itt biztonságban a pénzem.

Egy kívánságom van az új évre: tegyék akárhová a 180 forintjukat és hagyjanak engem már békén!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vittore. 2014.01.10. 13:45:38

Amúgy mi ez a meghatalmazásos dolog? Milyen alapon nem fogadják el?

cobre 2014.01.10. 14:16:36

Kár, hogy nem én lettem most az erste.

csakb 2014.01.10. 14:19:54

Vierste még belefér?

cobre 2014.01.10. 14:19:56

20 éve nem lehet a drága posztoló az Erste banknál, 1998 márciusában jött be az országba, az pedig 15 év.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.10. 14:23:04

@cobre: talán másik országban volt számlája előtte. nem mindegy?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.10. 14:27:02

ha meg van papirusz a számla megszüntetéséről akkor le lehet szarni az egészet.

cobre 2014.01.10. 14:28:14

@zsiráfffff: Nekem báncccsa a szememet a baromság.

cobre 2014.01.10. 14:39:48

@zsiráfffff: Volt valaha egyszer az Agrobank, ami megszűnt, és lett belőle Mezőbank. Az Erste úgy jött be az országba, hogy megvette a Mezőbankot és átvette az ügyfeleket, ez volt valamikor 98 tavaszán. Aki nem hiszi, járjon utána. :) Egyébként ez kábé egybeesett a Postabank botrány idejével.

Argentínában megdöntötték Perón asszonyt 2014.01.10. 14:53:35

@cobre: ez volt korábban a mezőbank?
már értem, honnan van az a réti modoruk

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.01.10. 14:54:22

@cobre: a mintegy 20, az lehet 15 es fel is
nade talan nem errol szol az egesz?
orzesi penz a kartyara meg a 180 ft-ra?
es a bankok csodalkozmak, hogy az allam igyekszik beleszolni
a bankok otthon sokkal tobbet megengednek otthon maguknak, mint ny-europaban vagy az USA-ban
ez teny

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2014.01.10. 15:04:50

Igen, a rétibankból lett erste. Ritka szutyok kiszolgálással. Volt, hogy bementem, berakni a számlámra pár ezer Ft-ot és utalnom is kellett legalább 10 ezerrel többet. Ez még akkor volt,a mikor 10 ezer Ft még ért valamit. Nem kértek semmilyen igazolványt, nem ellenőrizték a személyazonosságomat. Amúgy meg ritka lekezelő stílusban bántak az egyetemistákkal, mintha pajtások lennénk és nem az ügyfelük. Na, ekkor döntöttem úgy, hogy addig lesz csak náluk a pénzem, amíg muszáj.
Azóta is csak rosszat hallottam róluk.

Manyecska 2014.01.10. 15:05:06

Vigyél konzuli pecsétet!!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.01.10. 15:24:51

"Mintegy 20 éven keresztül" - legfontosabb.
"nincs nekem arra 10 évem, hogy peres úton jogérvényesítsek:D" - erre 100, de 1000, meg fektetettnyolcas év is kevés lenne.
"38 000 forintért őrizték" - évente?
"adtam meghatalmazást" - komolyan hallottál már valakiről, akinél ez bevált?
"megnyugtattak, hogy mindent elintéztünk" - majd ha ló táncol a sírjukon, na mad akkor megnyugodhatsz.
"van 180 forintom" - cseles, inkább adósságod, bevett módszer.
"Kezdődött az egész cirkusz előlről." - kenyér nélkül?
"Tehát ismét vehetek egy drága repülőjegyet" - elképzelem, ahogy a naponta exponenciálisan növekvő tartozásikamatok összege egy szintre került már egy drágarepülőjeggyel (ütemezhetted volna legközelebbi "amúgy is" hazalátogatásodba a témát.
"itt ez a külföldi tyúk, fosszuk le gyerekek!" - nana, a nárcizmust hagyjuk.
"többször megkérdezték, hogy mire gyűjtök és a választ feljegyezték." - ezt magam is durvának érzem.
"hogy ő fél az elbocsátástól, mert a banki adó miatt létszámot csökkentenek." - negatív vagy, amiért nem sajnáltad meg és cselekedtél úgy, ahogy elvárta vólna.

Bamm. Cihakorszakot vissza, nem?

zdanee 2014.01.10. 15:26:13

Tehát van a posztoló kezében egy aláírt papír, hogy nincs számlája, mert megszüntette. Rajta nyilván egy záróegyenleg is.
- Ha nincs is számlája, miért kérnek számlavezetési díjat?
- Ha van számlája, miért adtak ki papírt arról, hogy nincs?
- Ha nincs számlája, honnan keletkezett 180 Ft-ja?
Amúgy igen, következő alkalommal ingyen kell meglátogatni Anyut, a repülőjegyet ügyvéddel rá kell verni a bankra és az inkompetens ügyintézőjére.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.10. 15:34:52

@cobre: arra próbáltam célozni, hogy előfordulhat, hogy egy másik országban volt neki erste bankos számlája, érted, olyan országban ahol már előtte is volt erste bank.

Aureliano Buendía 2014.01.10. 18:11:34

Azért érdekelne, hogy jött ki a 180 pénz. Ha kiveszed, menj ki a rákosrendezői vasútállomásra, ott van egy jó kis becsületsértő, annyiért talán még adnak egy feles hubit. Idd el, megérdemled. Van annyira szürreális a hely, mint a te történeted.

csaknem?! · http://csaknem.blog.hu 2014.01.10. 19:08:56

Ez az a bank, ahol nincs ügyfélhívó és ha az elérhető ablakoknél több ügyfél várakozik akkor káosz van? Kerülni messziről, mint az otp-t.

igi1 2014.01.10. 20:22:43

@csaknem?!: ott a biztonsági őr az ÚR. :)

2014.01.10. 21:09:21

@csaknem?!: nem. Legalábbis amelyik fiókokban én voltam, mindben volt ügyfélhívó.

Hernyó bácsi 2014.01.11. 04:09:06

"Számlatulajdonosként többször megkérdezték, hogy mire gyűjtök és a választ feljegyezték." - WTF? Válaszoltál..? Mi a f*sz közük van hozzá?

demobacsi 2014.01.11. 06:48:24

@uraaam: te meg nyalj be a viceházmesternek !

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.01.11. 11:15:57

@uraaam:
180-ér feles hubi? :O És én erről a helyről eddig miért nem tudtam? :O

AskmeLater30 2014.01.11. 12:44:16

"Számlatulajdonosként többször megkérdezték, hogy mire gyűjtök és a választ feljegyezték."

Itt derült ki, hogy kamu a történet :)
Ezt szerintem egy otp-s bértollnok írta, mert menekülnek az ügyfelek abból a bankból, ahol 200 Ft netbankos átutalása 250 Ft-ba kerül.

1kutya 2014.01.11. 12:47:13

mi a rák az az "őrzési díj"?

holl gold 2014.01.11. 13:31:41

ERSTE BANK egy mocskos simlis tarsasag. Csoportos befizetest inditottam de a bank nem hagyta jova (szive, joga, idaig rendben).Mikor erdeklödtem 1 honappal kesöbb akkor ellenöriztek es mindent rendben talaltak miközben egy levelet mar elöbb elkuldtek kulföldi lakasomra hogy megsincs minden rendben. Milyen ugyintezes ez?? mire fizetem a szamlavezetesi dijat?? mit csinal (nem csinal) az ugyintezö?? mire kapja a fizetest?? persze szarnak-bajnak nincs gazdaja es kulönben is azota bezart az a fiok ahol ez törtent... Telefonon valo erdeklödesemre azt javasoltak hogy utazzak ujra BP-re es inditsam ujra a kerelmet... F@szom-eszem megall...

peter3374 2014.01.11. 13:41:35

@hagyma: na vazee ez is eljött.... valamiben egyetértek hagyma elvtárssal...

belgabela 2014.01.11. 14:39:17

Annyi bank van,. Miért kel az Erstéhez ragaszkodni.

Én egyszer nyertem tízezret. Oda utalták, egy nekem nyitott számlára. Bementem, mondom megszüntetem a számlát és ide a pénzt. A pénzt odaadták, de levonták belőle a számlavezetést és azt mondták nem lehet egy évig felmondani,. Hát én meg mégis felmondtam egy tértivevényes levélben. Egy darabig próbálkoztak számlalevelek küldésével, de megunták. Ez kb. tíz éve volt.

Olyan meg nincs, hogy nem lehet átutalni a maradványt egy általam megjelölt számlára. Egyszerűen nem tehetik meg. Ha mégis feljelenteni a PSZÁF-nál. Úgyis elbukják.

miakő 2014.01.11. 15:03:05

Ersténél tetvesebb banda kevés van.
Talán az OTP.

magánügy 2014.01.11. 15:06:45

@belgabela: Kac-kac. Nem utalnak, nincs számlája, mert megszüntette, csak 180 HUF heverész a fiókban.Sok pénzbe kerül lökdösni egyik sarokból a másikba.
Poszter, írj aji levelet, hogy az összegről lemondasz. Akkor mit tehetnek?

belgabela 2014.01.11. 15:20:42

@magánügy: Ha nincs szarni rájuk! Nem kell mindjárt beszarni, ha egy nagyobb fiú rádripakodik!

Spacecake 2014.01.11. 17:08:04

Értem én hogy dramaturgiai szempontból jobban hangzik,de azért azt hadd ne higgyem el hogy emiatt külön hazarepültél akárhonnan is...

a kevesebb néha több.

2014.01.11. 17:19:36

hagyma úr! Ön szavazni is fog a magyar valóságról onnan a távoli usa-ból?
kérhetem, hogy ne tegye?

egyébként tényleg: mi az az őrzési díj, amiről 1kutya nem tud? Pedig kutya, tudhat valamit az őrzésről!

gombakomba 2014.01.11. 17:28:05

Írj a PSZÁF-nak.
Valamint a továbbiakban mindent levélben bonyolíts az Erstével, és minden leveled másolatát küldd tájékoztatásul a PSZÁF-nak, az Erstének szánt levelek végére írd oda, hogy
Tájékoztatásul másolatban kapja: PSZÁF cím stb.
Ha nem is lesznek kisangyalok, de összekapják magukat.

nyelv-ész 2014.01.11. 18:35:49

Az ERSTE a korábbi Postabank, így lehet valaki 20 éve az ügyfelük.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.11. 18:52:24

@nyelv-ész: Mezőbank -> Agrobank -> Erste

Ere gondolsz:
Az Erste Bank nyerte a Postabank privatizációját
hvg.hu/gazdasag/00000000004ED661

2014.01.11. 19:03:08

Az Erste Banknál az osztrákok meg röhögnek mert a magyarok úgy is kibasznak egymással.

2014.01.11. 19:50:45

Asszem erre mondják azt,hogy a mindig a bank nyer.))

nyelv-ész 2014.01.11. 21:57:14

@atpijkamo: Most mit okoskodsz? Te a HVG-ből olvastál róla, nekem meg Postabanknál volt a számlám.

Aki anno Postabank ügyfél volt, az egyik napról a másikra Erste ügyfél lett anélkül, hogy megváltozott volna a számlaszáma, vagy akár egy papírt aláírattak volna vele.

léna111 2014.01.12. 10:36:14

Erste bankban dolgozom évek óta. Kamu az egész amit leírt.

léna111 2014.01.12. 10:38:17

@AskmeLater30: igen ez az egész kamu elejétől a végéig

Tomasz_a_gozmozdony 2014.01.12. 21:02:59

Koltsek gyogyszerre/koszorura (fakultativ).

2014.01.13. 05:31:48

ezzel a hülye országgal minden szálat meg kell szakitani végleg, oszt annyi

deputy sheriff 2014.01.13. 10:42:13

Ödön már megint átbaszott mindenkit.

Lencsés István 2014.01.13. 11:33:11

" .... Őrzési díjat számol az Erste a bankban hagyott pénz után .... " .

Teljesen rendben van .

Fazakas László 2014.01.21. 05:35:02

@nyelv-ész:

Hogy mit kell ezen csodálkozni?

Nekem a devizaszámlám valamikor az IBUSZ Banknál volt, aztán ők az egyik napról a másikra nagyhírtelen K & H Bank-ká lettek. Csak persze engem (az ügyfelet) nem értesítettek róla.
Járok egyszer véletlenül arrafelé (a volt Filmmúzeumnál) - s látom ám, a bank helyén meg valami más van. Na mindjárt kivert a víz. Nem a valuta miatt - az nem volt olyan sok - csak hát maga az eljárás.
Bementem és érdeklődtem (valami brókeriroda lett utána a bankból)
Ott mondták nekem, nyugodjak má meg, az Ibusz Bankot átvette egy másik - az összes ügyféllel és betétállománnyal együtt.
De hogy egy banknak egy sima levélkére ne futotta volna, hogy - "kedves hülye ügyfelünk" .... -
De hát itt ez van ...
Ez Abszurdisztán, kéremszépen ...

antirex 2014.02.01. 17:41:22

Az Erste hónapokon keresztül küldözgette a felszólításokat be nem fizetett 1 forintról. Majd minderre késedelmi kamatokat raktak, és többszáz lett belőle. Így már be lehetett fizetni.

Szóval kerüljétek messziről!

2014.02.07. 19:42:55

@Lencsés István: csakhogy a tortenet lenyege,hogy az ugyfel nem hagyott a bankban penzt,megszuntette a szamlat,a bank utolag ertesitette az ugyfelet,hogy megis maradt a bankban 100 forint ,ami utan 100 000 forintot fognak kiszamlazni (az osszeg metaforikus,de kifejezi a tartalmi lenyeget,ha mar nem ertetted)

2014.02.07. 19:46:28

@léna111: gratulalok neked:))menj a fenebe:)

2014.02.07. 19:50:18

@magánügy: ez a vezercsel nem jott be sajnos

2014.02.07. 19:51:32

@AskmeLater30: hogy lehet mar ilyen hulyeseget irni:))

2014.02.07. 19:53:13

@1kutya: van ilyen latod,ezt a terminus technicust hasznalja a bank:))

2014.02.07. 19:55:56

@belgabela: te ezt total felreretetted,itt nem anyagcseretermekrol szol a tortenet,hanem penzkisibolasrol,komolyan ennyire naiva vagy?

2014.02.07. 19:57:48

@Hernyó bácsi: jogszabalyi hatter teszi lehetove,hogy feltegyek a kerdest es rogzitsek a valaszt,tudod a penzmosasi kuzdelem neveben mindent

2014.02.07. 20:00:51

@uraaam: hogy jott ki arrol az erste munkatarsait kene megkerdezni
A tortenetet viszont alaposan felreertelmezted,nem a 180 forintrol szol,hanme arrol,hogy ne 180 000 ft ert ôrizgessek mar

2014.02.07. 20:06:09

@cobre: jaj de butasagot irtal!:)))
Jot röhögtem:) hallottal a postabankrol? Ismered a jogelőd kifejezést?

Kartáts 2014.11.12. 13:29:15

Nem akarom védeni az Erste bankot, de már 10 éve 2 számlám is van náluk, és még soha semmi gondom nem volt velük.
süti beállítások módosítása