Tékozló Homár

Melyik a rosszabb: az Erste vagy az OTP?

2014.02.06. 12:38 | jackyll | komment

Mostanában mintha kevesebb lenne az erstés történet, ami vagy azt jelenti, hogy nincsenek ügyfeleik, vagy azt, hogy sikerült összekapni magukat. Naiv ügyfél egy ártalmatlan igazolást kért a bankoktól, hogy rendesen fizeti náluk a hitelét, ami két radikálisan különböző megoldásra vezetett:

Úgy történt, hogy adóstárs leszek. Nem azért mert erre vágytam egész életemben, hanem mert sajnos úgy alakultak a családban dolgok, hogy én maradtam egyedül, aki segíteni tudott. Dehát ezért van a család vagy mi... Naszóval adóstársnak lenni - bár nagyon csábító lehetőség - mégsem túlzottan egyszerű. Be kell kérni mindenféle igazolásokat, papírozni kell, bizonygatni mindent amit a bank amúgy is tud, vizelet es székletmintát adni, és hasonlók (mondjuk az ügyintézés egy pontjánál az utóbbin tényleg elgondolkodtam...) De most egy egyszerű igazolásról beszélnek. Kellett minden fennálló hitelemről nyilatkozni, hogy mennyi van még hátra és igazolást kerni "az elmúlt 12 hónap fizetési magatartásáról". Ezt nekem két helyről kellett begyűjtenem:

ERSTE: autóhitel - még kb 1M FT tartozás összesen kb 4 évre. OTP: áruhitel - még két hónapnyi tartozás, kb 50e ft összesen, (teljes futamidő nem volt 12 hónap). Gondoltam ezt telefonon el lehet intézni (minimum az OTP-t), mert egy civilizált országban ez így kéne menjen. Meglepő módon részben igaz is volt! Röviden összefoglalnám az ügyintézést mindkét esetben. Hangsúlyoznám, hogy ugyanazt kértem mindkét cégtől.

ERSTE:

Felhívom telefonon, közlik hogy rögzítik, stb, 2-3 lépcső és 20mp várakozás után tudok beszélni ügyintézővel. Elmondom mit szeretnék, mondja hogy rendben, pár napon belül kipostázzák. Megköszöntem, elbúcsúztunk, pár nap múlva megkaptam postán, ingyen. End of story.

OTP:

Felhívom telefonon, közlik hogy rögzítik, behajtanak egy menülabirintusba aminek több szintjén újra közlik más-más hangon, hogy rögzítik (hogy mit azt nem tudom, mert 3 perce csak gombokat nyomogatok...) majd végre eljutok a menü végére, ahol gondolom szórakoztatás céljából ótvar Sokol-rádio minőségben royaly-free zenét hallgatok további néhány percig. Szinte már feladtam, mire végül sikerült beszélnem egy bio-droiddal. Elmondom mit szeretnék, közli, hogy ezt nem lehet. Mondom neki, hogy az ERSTE-nél ugyanezt kértem es lehetett. Nem baj, náluk akkor sem lehet, be kell mennem egy fiókba...hát mondom remek, tök szeretnék fél nap szabit kivenni erre. Na mindegy, a család az család.

Irány az OTP honlapja, megkeresem, hogy hol van a legközelebbi OTP fiók. Cím megvan, Budaörs, Templom tér 12. Másnap irány Budaörs, Templom tér 12. Megyek két kört kocsival, nem látom az OTP-t, úgyhogy leparkolok, és végigsétálom a teret, hátha csak jól eldugták. De nem. Nincs ott. Tanácstalanságomban odamegyek két ránézésre OTP-s nénikéhez a buszmegállóban és elmondom mi a nyomorom. Természetesen vágtak a témát, mondják is, hogy már nincs itt a fiók jó ideje, a város másik felében van, de ne aggódjak, gyors lesz minden, mert nincs ott senki.

Kocsiba be, Budaörsön át, OTP fiók megvan. Megyek a géphez sorszámot húzni - valami hasonlót, mert ilyesmi nyilván nem volt a menürendszer 3000 pontjának egyikében sem - és leülök kivárni a sorom (mert ugye nincs senki...). 20-30 perc várakozás után elérkezik a katarzis, feltűnik a számom a hívón, már-már érzem a győzelem édeskés illatát! Odamegyek, fiatal srác az ügyintéző. Elmondom mit szeretnék, modja, hogy rendben, foglaljak helyet és szólítani fog. Mondom inkabb megvárnám itt, mire közli, hogy ezt neki el kell küldenie a központba, de ne aggódjak, mert 10 perc alatt meglesz.

Leülök, várok, 30 perc múlva odamegyek, hogy melyik 10 perc múlva lesz meg. Mondja, hogy utánanéz. Kiderül, hogy a központ még be sem fogadta mert állítólag nagyon sok ilyen kérelem van (nyilván mindenki naponta ilyen igazolásért megy az OTP-be). Király, mert máris késésben vagyok melóból. Kérdezi, hogy nem jó-e postán... itt azért egy picit megtorpantam, és mondtam neki, hogy higgye el, bármilyen hihetetlenül is hangzik, nem önszántamból jöttem ide, az OTP-ket eleve elkerülöm 5km-es távolságban, de a biodroid azt mondta a telefonban, hogy be kell jönnöm, mert ez másképp megoldhatatlan. Miután felvilágosítottam erről, ő is erre az álláspontra helyezkedett. Na mondom mostmár mindegy, otthagyom a telefonszámom és hívjon fel ha megvan valamelyik 10 perc múlva.

Délután, kb az ötvenedik 10 perc elteltével csörög a telefon és diadalittasan, örömmámorban úszva közli, hogy megvan, mehetek érte bármikor amikor nekem megfelel..... éééééés 8000 Ft lesz.... De ne aggódjak, mert hozzá fogják csapni a következő törlesztőhöz....Ezt mondjuk nem ártott volna közölni előre, mert ha tudom, inkább ott kifizetem a hátralévő két hónapot - mondjuk elképzelni nem tudom ezek után, hogy milyen procedúra lehet egy lezárás ezeknél. Gondoltam, hogy megreklamálom a dolgot, de rohadtul nem érek rá erre, és amúgy is teljesen felesleges...úgyhogy csak leírom, hogy tanulságként szolgáljon annak, aki olyan galádsagra vetemedne, hogy igazolást kérjen az egyébként kifogástalan adósi magatartásáról.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.06. 12:39:28

Első első.
A kérdésre a válasz: CIB.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.06. 12:43:22

OTP-be csak mazochisták járnak.
Minden másra ott a Spermabank!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.02.06. 12:48:35

azért biorobotnak nevezni az ott dolgozó személyeket, enyhe tulzás.

chloe queen 2014.02.06. 13:02:03

OTP újdonsága: LTP kivonat (de lehet minden utólag kértre) csak fordulónapon adnak ingyen (vagy akkor sem) amúgy meg 2.200 HUF.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.06. 13:11:18

Erősítse csak a Fidesz a magyar tulajdont a bankrendszerben a külföldi "rohadtmultik" rovására...
Még több OTP színvonalú bankot!
Hajrá!
DDD

elwood 2014.02.06. 13:17:25

@batgirl:
"azért biorobotnak nevezni az ott dolgozó személyeket, enyhe tulzás."

ja, egy biorobot sokkal hatékonyabb

Manyecska 2014.02.06. 13:18:49

Téves: "biodíszlet" lesz az..

kakukk11 2014.02.06. 13:23:08

Régen, nagyon régen OTP-s voltam. Akkor még nem volt a számlamozgásom valami nagy, kedvezményes számlavezetési díjért cserébe lemondtam a bankszámlakivonat postázásáról. Egyszer aztán valamihez szerettem volna kérni bankszámlakivonatot. Besétálok a fiókba, mondom mi kéne, mire a nő közli, hogy OLDALANKÉNT 800Ft. Tehát ha nagy a számlamozgásom, akkor súlyos ezresekre is megvághatnak,akár csak ha 1 hónapra kérem. Biztos baromi drágán veszik a tonert a nyomtatóba, vagy nemtom mi indokolhatja ezt. Mert ha /HÓ lenne, akkor simán felfogom, hogy ennyi a díja és kész, de így.
Ellenpélda: AXA, felhívom, mondom kéne bankszámlakivonat, mondjuk 3 hónap, de tanulva az OTP-s esetből rákérdeztem, mennyibe fog ez fájni. 150Ft-ot mondtak. Én meg visszakérdeztem, hogy oldalanként, havonta, vagy hogy. A válasz: 150Ft, mind1 hány hónap, hány oldal, és postázzák 2 napon belül.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.06. 13:26:10

@sztahanovista Szőkenő Szarvas:
Szerintem biodízel!444!

Svejcba köll számlát nyitni, ott a számlakivonatba is több anyag van!

helianthus 2014.02.06. 13:27:57

Én vidéki otpés vagyok. Volt, van velük pár dolgom, de eddig semmi rosszat nem tudok rájuk mondani.
Várakozni is csak akkor kellett sokat, mikor az egribe tévedtem be, gondolván, hogy ott többen vannak, hamarabb sorra kerülök.
Hát nem.
A városi tempó vidéki, a vidéki tempó városi.
Nemrég hívtam őket, mert a helyi fiók telószáma kellett volna, persze egy szám van neten, amit nem vesz fel senki.
CC-t hívom, kb 1,5 perc alatt megvolt a szám és még csak meg sem kérdezte, minek kell.
Javaslatom: járjatok vidéken bankba.

igi1 2014.02.06. 13:33:51

Ismét 1 pénzügyi zseni

És még mondják h itthon mindenki ért a pénzügyekhez mgas szinten

Erre mãr nem is mondom a lényeget csak halkan röhögök.

elwood 2014.02.06. 13:40:54

én majdnem húsz éve egyszer bementem egy otp-be számlát nyitni, azt mondták menjek abba kerületbe ahol lakom.

jó, átmentem a mellette a lévő bankhoz és azóta az otp-vel nincs üzleti kapcsolatom.

Atörökk 2014.02.06. 14:03:35

Milyen a royaly-free zene?

Atörökk 2014.02.06. 14:10:10

@igi1:
Mondd a lényeget. Szeretnék hangosan röhögni!

Bluemotion 2014.02.06. 14:10:16

Ez a poszt fizetett Erste reklám?

VT Man 2014.02.06. 15:25:33

"ERSTE: autóhitel - még kb 1M FT tartozás összesen kb 4 évre. "

Hmm... még 4 év és 1M Ft van hátra?
Hány éves futamidő lehet ez összesen?

zdanee 2014.02.06. 16:20:12

Nálam eltűnt a Homár, nincsenek bejegyzések. Blogmotor!

helianthus 2014.02.06. 16:28:46

@zdanee: nélam is eltűnt, ide se tudom, hogy sikerült visszatalálnom. :O

kézműves étcsokimikulás 2014.02.06. 16:29:01

"apuka,mijaza biorobot???"

@zdanee: nekem is...
a blogmotor monnyon le...

igi1 2014.02.06. 16:59:46

@atörökk: a kíváncsisãgod lesz egyszer a veszted, nem mondták még!?

Aureliano Buendía 2014.02.06. 18:14:55

Valamiért a főoldal nem jön be jó, nincsenek ott a posztok. Csak nálam szaraxik?

Aureliano Buendía 2014.02.06. 18:27:04

@atörökk: thx

kb. ezt a kettőt találtam meg én is Merítésből.

Hallatlan ez, hogy egyesek mit meg nem engednek. Dzseki, kérem a vásárlók könyvét!

peppe83 2014.02.07. 06:46:29

Ez tetszik legjobban a posztban: "Tanácstalanságomban odamegyek két ránézésre OTP-s nénikéhez a buszmegállóban és elmondom mi a nyomorom. Természetesen vágtak a témát..."

joska61 2014.02.07. 09:00:02

Ez most egy Erste promócikk?

VIC20 2014.02.07. 09:20:32

,,Dehát ezért van a család vagy mi... "

Vagy mi...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.07. 14:09:22

@Genius2: Kösz! A tiéd volt eddig a legvilágosabb hozzászólás. :)

ArnoldBácsi 2014.02.07. 16:52:30

8000 Ft? az nagyon kemeny! En azert anyaznek durvan. nem a 8000 Ft (bar az igen is sok penz), ez elvi kerdes, hogy gusztustalan.

Csigorin 2014.02.10. 09:47:22

Mi ezen olyan erthetetlen? Az erstenel joval nagyobb a hitel, ezert joval tobbet is keresnek rajtad.
Az otpnel meg a nyuves 50ezer hatralevo forintod kamataert nyilvan nem torik ossze magukat :)

főboszorka45 2014.02.12. 15:47:28

Bankszarsági sorrend:

Budapest Bank
CITIBANK
OTP Bank
Erte Bank
süti beállítások módosítása