Tékozló Homár

Értesítés/indoklás nélkül bontja a biztosítást a Generali Providencia

2014.02.07. 10:12 | jackyll | 56 komment

Naiv ingatlantulajdonos a negyedéves csekk hiányából jött rá, hogy kitették a hóra a Generali Providencia Biztosítónál. Mert csak.

Panasszal és mélységes felháborodással fordulnék az Önök biztosítója felé, ezen kívül az alábbi kérdésemre várom válaszukat. 1998. óta állok szerződésben Önökkel. Biztosítási évfordulóm minden év december 1-jén van. A mai napon vettem észre, hogy nem kaptam évfordulós levelet és az újabb negyedéves csekket Önöktől, melyet furcsállottam, úgy döntöttem, hogy jó ügyfélként utána járok a dolognak, hogy  ne érhessen váratlan kellemetlenség. Mégis ért váratlan kellemetlenség, de mekkora! Felhívtam a telefonos ügyfélszolgálatukat, ahol azt a felvilágosítást kaptam, hogy mindkét fél INDOKLÁS ÉS KÜLÖN ÉRTESITÉS NÉLKÜL felbonthatja a szerződést az évfordulón!

Döntésükkel szemben nem tudok mit tenni, de mélységesen felháborított amikor a hölgy közölte, hogy nem kötelesek kiértesiteni a szerződésbontásról. A hab a tortán az volt, amikor az ügyfélszolgálatos kolléganőjük közölte, hogy a biztosítás 90 napja sem él, ez is megszűnt 2013. december 1-jén!

Szeretném tudni milyen jogszabályok írják elő döntéseiket. Amennyiben jól értelmeztem a Hölgy szavait, akkor semmilyen biztosítás nem illetett volna meg, ha bármilyen káresemény bekövetkezett volna az ingatlanban az elmúlt 2 hónap során, így sodorva hatalmas kockázatba családunkat több szempontból is, pláne a téli hónapokban. Azt gondolom 15 éves ügyfélként egy sor értesítés megilletett volna szerződésbontásukról, legfőképpen azért, hogy gondoskodni tudjunk Ingatlanunk folytatólagos biztosításáról.
 
Mindenesetre a magam részéről mindent meg fogok tenni, hogy jó hírüket ne keltsem, és minél szélesebb körben felhívjam a figyelmet arra, hogy mire számíthatnak a Generali Providencia Biztosítóval szemben.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferand1979 2014.02.07. 10:32:39

azért valamiféle jele csak volt a biztosítás törlésének.. Nem fizették be a csekket... vagy hasonló... Kellene minimum valami online elérhetőség, ahol ezt folyamatában ellenőrizni lehet.
Nem árt utánanézni folyamatosan ezeknek, mert különben meglepődünk..
Autós biztinél ez megoldódott, hogy önkényesen nem mondhatják fel csak úgy..

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.07. 10:32:56

szerintem meg örüjjél, hogy megszabadultál tőlük. láttál te már olyat, hogy a biztosító kifizetett valami olyan összegű kárt ingatlanra, amit te magad nem tudtál volna kiperkálni az összegyűjtött biztosítási díjakból?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.07. 10:41:04

Biztosító letudva.
Jöhet a bankos poszt!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.07. 10:53:33

Az oké, hogy felbontják, de akkor a befizetett lóvét nem kapod vissza?
Aztán azzal nyomás egy másik céghez...

andand 2014.02.07. 10:53:35

Sok marhaság van Romániában, de legalább a kötelező biztosítás nem ilyen bonyolult. Köthetsz rövidebb időre is, válthatsz amikor akarsz, egyben fizetsz, a szerződés nem hosszabodik automatikusan, így aztán ha nincs biztosításod, akkor az csak a te hibád. Ja, és ha nincs, akkor nem köteleznek visszamenőleg a fedezetlen napokra befizetni és a régi biztosítónál újrakötni.

killerkaller 2014.02.07. 11:00:32

Nézelődtem a GP oldalán, és ezeket találtam:

ÁSZF keresésre nincs találat.

Szúrópróba szerű dokumentum letöltési kísérletre: "Bad Request"

A lakásbiztosításról:

"Házőrző otthon- és életmód-biztosítás
ügyféltájékoztató és feltételek
Módosítás dátuma: 2012. május 25. Nysz.: 15166
Hatályos: 2012. május 11-étől

4. Társaságunk a PSZÁF által felügyelt tevékenység folytatására
jogosult szervezet, amely tevékenységünk vonatkozásában
fogyasztóvédelmi hatóságként a PSZÁF ellenőrzi"

A PSZÁF 2013. október 01-én megszűnt, innentől fogva cseppet hiteltelen a biztosító.

kakukk11 2014.02.07. 11:01:17

Hát szerintem kamu, vagy erős ferdítés. A biztosítónak értesítenie kell a kedvezményezettet biztosításban bekövetkezett változásokról, pl.: változik az engedményezettek sorrendje, megszűnik a bizti, változik a biztosított érték, stb.
De javítson ki valaki, ha tévedek.

killerkaller 2014.02.07. 11:07:22

@sugargiraffusplumps.: Véletlenek pedig nincsenek, semmi sem történik véletlenül, csak meg kell fejteni a jeleket, most sikerült :))

É2I 2014.02.07. 11:15:39

Díj elmaradást sejtek a posztoló részéről. Ugyan is a biztosítók nem hülyék, nem vágják le az aranytojást tojó tyúkot.
Biztos nem keveredett el egy csekk? A biztosítók bevett gyakorlata, hogy nem szólítanak fel az elmaradt befizetés miatt. Egyszerűen 90 nap után megszűnik a jogviszony.

Az meg, hogy nem fizet a biztosító badarság. Én minden évben visszakapom a biztosítás éves díját, még egy kicsit többet is, csak ügyesen kell csinálni ;P

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.07. 11:26:26

Vajon miért nem írja, hogy kéri vissza a befizetett díjat?

Manyecska 2014.02.07. 11:28:52

@É2I: lopni csak nagy tételben érdemes. Tudják ezt sokan:P

Atörökk 2014.02.07. 11:30:48

Szokásos, ugorgyunk.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.07. 11:40:16

@atörökk:
Péntek van.
Ráadásul kezdődik az olimpina!

Atörökk 2014.02.07. 11:42:01

@dr. phil. Sün‼ ツ:
Nálam már elkezdődött!
Azt tudtad, hogy a kannibálok nagy felbontásban nézik az olimpinát?

Szabó F. Balázs 2014.02.07. 11:42:01

@É2I:
Nem feltétlen. Lehet, hogy olyan biztosítási kondíciókkal volt megkötve a biztosítása - folytatólagosan - amik 18 év után már nem voltak úgymond "kifizetődők" a Generalinak.

Ezzel együtt úgy érezhették, hogy 18 év után bontanak, felkínálnak egy drágábbat az ügyfél meg a 18 év "barátságra" tekintettel majd f*szául újraköti és akkor hepiség van.

Legalábbis ez is egy forgatókönyv...

killerkaller 2014.02.07. 12:02:21

Alkoholista sportrajongó?

olimpiás

emzéperiksz 2014.02.07. 13:13:57

A biztosítás úgy megy, hogy az ügyfél ajánlatot tesz, a biztosító befogadja. A lakásbiztosításnál is így megy minden évben. Ha a biztosító elfogadja az ajánlatot, küld levelet az idexálásról. Ha nem fogadja el, akkor is illene valamit küldeni amúgy, de nem kötelessége minden hülyét elvállalni. Ha a tisztelt poszter pl. az elmúlt 15 évben látványosan visszaélt a szerződéssel, és a befizetett díj sokszorosát szedte ki a cégből a rendszeresen betörő ablakok, elázott szobák, minden villámlás után elromlott tv-szgép stb. címén, akkor nem csoda, hogy kitették a szűrét.
Ami egyébként érhető is, ha az ilyeneket nem hajítják ki a picsába, az ő kárukat a normális ügyfélnek kell megfizetni, akinél pl. nem törik az ablak, nem ázik el a lakás, viharban meg van annyi esze, hogy áramtalanít.

emzéperiksz 2014.02.07. 13:15:57

@É2I: Nagyon ügyesen nem érdemes csinálni, mert neked is felmondanak. Az ilyen "ügyes" ügyfelet szűrik, örülj, és ha nem perelnek be biztosítási csalásért.

Gianni7 2014.02.07. 13:48:31

A biztosító valóban nem küld értesítést - de csak egyetlen esetben: ha én nem fizetem a biztosítást, amire szerződtem.
Akkor 60 (vagy 90 nap után, biztosítója válogatja) szó nélkül törli a szerződést. Úgyhgy itt az ügyfél maradhatott el díjjal.

Tinman 2014.02.07. 14:18:35

Generali = tróger cég.

Felmondtam náluk a KGFB-t, vissza is igazolták emailben és levélben hivatalos doksikkal is.

Majd pár nap múlva megterhelték a folyószámlám egy negyed éves KGFB díjjal.

Írtam nekik, nem reagáltak. Hívtuk őket ígértek elintézik. Majd 1 hónap múlva kaptam vissza a pénzt, persze a csoportos besz. megbízás és a tranzakciós díj bukta.

Azzal védekzetek, hogy miért nem tiltottam le a megbízást. LOL.

Azért mert nyitva hagyom a lakásom ajtaját, még nem kell kirabolni KÖCSÖGÖK!

Gazsibacsi 2014.02.07. 14:23:14

@ferand1979: hulyegyerek, tudsz olvasni? Fent irta, hogy o maga jart utana jo ugyfel modjara. Ha valaki ennyire preciz, akkor biztosan befizetett mindent. Faszert kell a posztolonak esni?

ff48bp 2014.02.07. 15:01:46

A Generali szerintem a legszemetebb biztosító. Csak rosszat hallok róluk, sőt személyes tapasztalatom is negatív. Senkinek sem ajánlanám őket a saját károm után. Aki mégis biztosítást akar kötni velük, azt ajánlom, hogy ügyvéddel beszéljen előtte, nézesse át az apróbetűs részeket, mert pórul járhat.

von schwarz 2014.02.07. 15:10:35

hatályos PTK, vagyonbiztosítások fejezet,
551/e:
"A szerződést írásban, a biztosítási időszak végére kell felmondani. A felmondási idő harminc nap."

ha telefonon beszéltél az ügyintézővel, azt kötelesek x évig (nem tudom meddig, de elég sokáig) megőrizni.

HUNczut 2014.02.07. 18:35:11

Magam is (egy másik) biztosítónál dolgozom. Alapvetően a törvény szerint a biztosító az évforduló előtt 60 nappal kell, hogy jelezze a következő éves díjmódosítást, neked meg legkésőbb 30 nappal a fordulónap előttig kell, hogy jelezd vissza (írásban), hogy elfogadod-e vagy nem, vagy felmondod a biztit. Pl ha jan 1. az évforduló akkor nov.31-ig kell nyilatkoznod. Ha a biztosító felmondja a szerződést, AZT IS köteles írásban jelezni. Általában akkor mondja fel, ha már túl kockázatos vagy neki, mert kéthavonta ér valami kár VAGY a korábban kötött biztosítást megszűntették mert régi. Pl a mai bizti már a XZ-12.3 neked meg még XZ-6.1 van, mintha neked még Windows'97-ed lenne, pedig ma már 8.1 is létezik, mind a kettő Windows, csakhát, na... Ezt is írásban KELL közölni és egyúttal egy másikat is fel szoktak ajánlani.
A Generaliról annyit (degenárli), hogy rendszerint a későn küldik meg az index-levelet az ügyfelek, mondjuk az előző példából kiindulva: ha neked nov.30-ig kellene felondanod a szerződést, akkor szinte biztos, hogy december elején kapod meg az értesítést.
Aljadék mocsok cég.

morga73 2014.02.07. 18:50:46

HUNczut: írd meg melyik az a másik biztosító, aztán szétnézünk ott is :D tuti minden rendben lesz :D:D

HUNczut 2014.02.07. 18:54:01

@morga73: :))) a szavak embere vagyok nem a reklámé :))

Tücsök1 2014.02.07. 19:07:51

providencia egy szemét cég a befizetés és alejáratkori kifizetés közel sem áll arányban egymással Aszerződésekben minden hepi. fúj

morga73 2014.02.07. 19:17:35

@morga73: ez nagyon jó duma.. és biztonságos is :D

Doktorlány 2014.02.07. 21:37:34

Minden biztosító úgy csinálja, ahogy a törvény előírja: az elmaradt díjra felszólító levelet küld ki 30 nap múlva, aztán még egyet 60 nap múlva, 90 nap nem fizetésnél pedig törli a szerződést és erről nem küld értesítést. Több biztosítónál van/volt biztosításom és mindegyik így küldte a fizetési elmaradásaimra a leveleket, a Generali, az Allianz és a többi is. Megszűnésig még nem mentem el. :) Egyébként nemcsak a biztosítók csinálják így, hanem sok más szolgáltató is.

Doktorlány 2014.02.07. 21:38:59

@HUNczut: Melyik biztosítónál dolgozol?

Syaray Attila 2014.02.08. 03:19:48

▒█░░░ ▒█▀▀▀ ▒█▄░▒█ ▒█▀▀▄ ▒█░░▒█ ░█▀▀█ ▀█▀
▒█░░░ ▒█▀▀▀ ▒█▒█▒█ ▒█░▒█ ░▒█▒█░ ▒█▄▄█ ▒█░
▒█▄▄█ ▒█▄▄▄ ▒█░░▀█ ▒█▄▄▀ ░░▀▄▀░ ▒█░▒█ ▄█▄

    ▀█▀ ▒█░░░ ▒█▀▀▄ ▀█▀ ▒█░▄▀ ▒█▀▀▀█
    ▒█░ ▒█░░░ ▒█░▒█ ▒█░ ▒█▀▄░ ▒█░░▒█
    ▄█▄ ▒█▄▄█ ▒█▄▄▀ ▄█▄ ▒█░▒█ ▒█▄▄▄█

___d88888888b_____d88888888b
__d88?____d88b___d88b____`88b
_d8?_________d888b_________`8b
_8b_________________________d8
_b8__________________d8888b___d8888b
__d8________________d8?__d8b_d8b__`8b
___8ba_____________d8?_____d8b_____`8b
____`8da___________8b_______________d8
______`Y8b__________d8_____________8b
________`8b__________8ba_________ad8
__________`88_____88__`8da_____ab8?
____________8b___d8_____`Y8___8Y?
_____________`b_d?________`8_8?
______________`8?__________`8?
_______________"____________"

BlackWhite 2014.02.08. 07:51:19

Szerintem nagy szó, ha 15 évig minden flottul ment. Ez jó hír, mert nem szokás kishazánkban. Ha nem kapott csekket, akkor kérhet - időben - újat, át is utalhatja, befizetheti személyesen, vagy banki levonással. Ne a biztosító legyen utólag a hibás, ha nem követi időben a fizetési morálját!

BlackWhite 2014.02.08. 08:01:01

@ColT: A befizetett díj az adott időszakra történő kockázati díj. miért kapná vissza. Tessék kicsit utánanézni a biztosítás fogalmának. Wikipédia.

BlackWhite 2014.02.08. 08:11:03

@Tinman: A felmondással egy időben a banki csoportost is törölni kellett volna, mert azt elindítják 7 nappal előtte, tehát nem tudnak belenyúlni.

BlackWhite 2014.02.08. 08:13:21

@Gazsibacsi: Utólag járt utána!!! Sőt elismete, hogy 3 havi elmaradásban volt, azaz csak nem fizette be a szuperhősönk azt a fánya csekket.

BlackWhite 2014.02.08. 08:18:26

@von schwarz: Ja Istenkém. Ez a passzus nem a biztosítóra, hanem a szerződőre vonatkozik, azaz ha nem akarja fizetni 30 nappal évforduló előtt felmondhatja. De ha nem fizeti (márpedig 901 napig nem fizette) azzal életbe lép az ÁSZF azaz a biztosító megszünteti, mert nem fizet. a hitelnél is ez van. Sőt. A biztosítót a 60 napra a respiró is megillett volna, de ezt már meg se probálom megértetni veled.

ier6w7i 2014.02.08. 09:03:37

@Gianni7: Sajnalom, de tevedsz! OTP Groupama biztosito velem ugyanezt jatszotta el. Evforduloval nem kuldott semmit, aztan megszunt a biztositas. Internetes banki atutalassal fizettem minden honapban aztan amikor lejart az egy evnyi utalgatas akkor par honappal kesobb feltunt.
Ha meg akarnak tartani akkor irnak hogy figyelj nem fizettel meg fog szunni stb - de ha nem akarnak akkor hagyjak elhalni a dolgot. (Megjegyzem soha nem volt karkifizetes -szerencsere!)
Etikatlan a reszukrol! Lehet hogy jogszeru az evfordulora valo megszuntetes de akkor irjanak hogy nem tartjak fenn tobbe es pl ajanlanak egy masikat.

BlackWhite 2014.02.08. 09:40:17

@ier6w7i: Groupama Garanciával állhatsz szerződésben, mert olyan, hogy OTP Groupama sohasem létezett. Felszólító levél pedig megy. Pontosítsd a címed, vagy beszélj a postással. Ha elmaradtak az internettes befizetések logikus, hogy pár hónap múlva megszűnik nem? (A szerződést aláírtad amibe ez le volt írva egyértelműen az ügyfél és a biztosító érdekében is).

Morgan kapitány (törölt) 2014.02.08. 09:59:57

@emzéperiksz: Ez erősen feltételezéseken alapuló vélemény lehet.

épaetekmogyoo 2014.02.08. 11:16:51

@BlackWhite: nem.
Ez a passzus a szerződő felekről szól, azaz a biztosító is felmondhatja a szerződést a biztosítási időszak végére.
Jajistenkém...! :))

BlackWhite 2014.02.08. 13:00:04

@épaetekmogyoo: Évfordulóra mondhatja fel mindkettő, viszont a biztosított köteles ha káreseménye volt az adott üzleti évben a teljes éves díjat megfizetni. Ha nem volt akkor sem mondhatja fel évforduló előtt, max nem fizeti, de akkor is megilleti a respiró (60 nap) a biztosítót!

BlackWhite 2014.02.08. 13:07:11

@épaetekmogyoo: Amirő Te írsz az a szerződés szerinti évfordulós felmondás. Azonban ha a delikvens nem fizet akkor előbb is felmondhatja a biztosító. A delikvens nem tudja felmondani. Erről beszélek. Tudod egy lakáshitelnél is bármikor jelezheti az ügyfél az elötörlesztést, na de azt ne remélje, hogy ha nem fizeti, majd csak a hitel lejáratakor mondják fel 30 nappal. :DDDDD

épaetekmogyoo 2014.02.08. 14:06:50

@BlackWhite:
"Istenkém. Ez a passzus nem a biztosítóra, hanem a szerződőre vonatkozik, azaz ha nem akarja fizetni 30 nappal évforduló előtt felmondhatja."
Ezt írtad te.
Erre írtam, hogy nem csupán a szerződő mondhat fel évfordulóra.
Nem beszéltem sem respiróról, sem elmaradt díjról, sem kárról, főleg nem banki szerződésről.
;)

BlackWhite 2014.02.08. 15:25:54

@épaetekmogyoo: Viszont beleszóltál egy mással folytatott beszélgetésbe ée abból a szövegkörnyezetből kiemelve félreérthetővé tetted. de remélem akkor már - elolvasva az előzményt, - számodra is kerek.

épaetekmogyoo 2014.02.08. 17:43:40

@BlackWhite: szó sincs félreértésről, csupán volt egy téves megjegyzésed. Hidd el, nem akkora baj ez, hogy ennyire harcolnod kelljen az igazadért, ekkora tétje nincs egy homáros kommentelésnek! :)

tudatosbiztositas.hu · http://www.tudatosbiztositas.hu/ 2014.02.08. 18:25:02

Mind az ügyfélnek, mind a Biztosítónak jogában van évfordulóra 30 napos felmondási idővel indiklás nélkül felmondani a szerződést.

Ugyanakkor a Biztosítónak törvényi kötelessége 60 nappal évforuló előtt megküldeni az erről szóló felmondó nyilatkozatot-tehát a Biztosító ügyfélszolgálatosa ezt nem jól mondta,könnyen lehet a Posta keverte el a levelet, de az is lehet a Generali hibázott, bár több mint 500.000 szerződés esetén természetesen előforulhat néha hiba (nem akarom védeni! )

Lényeges, hogy, a panaszos valószínűsítem, elfelejtette megemlíteni az úgynevezett kárhányadát, ugyanis ilyen esetek 95 % ban a magas és/vagy sorozatos kárkifizetés miatt lépik meg atársaságok!

Továbbá amikor az ügyfelek 100.000 rei mondják fel a kötelező és vagy lakásbiztosításukat ugyanígy, akkor a Biztosító sem háborog, és sértődik meg,hanem tudomásul veszi, szerencsére nagy a piac, lehet választani másik társaságot..

ferand1979 2014.02.10. 13:25:01

@Gazsibacsi: A Posztoló szerint: "A hab a tortán az volt, amikor az ügyfélszolgálatos kolléganőjük közölte, hogy a biztosítás 90 napja sem él, ez is megszűnt 2013. december 1-jén!"
Tehát már 3 hónapja NEM fizette, ezt azért észre kellett volna venni..
De semmi gond, jó hogy nem volt káresemény, mert akkor az nagyobb bukta lett volna..
Át kell mennie egy másik biztosítóhoz, és szerződést kötni.. ÉS fizetni, akkor is, amikor nem érkezik meg a csekk akár a posta, akár a szélvész miatt... bármi miatt..
Be tudzs fáradni az ügyfélszolgálatra, és befizetni, vagy átutalni a bankszámlájukra... stb...
Hülyegyereknek azért nem mondanám magam, de ha Te ezt gondolod rólam, ám legyen.. A gondolataid viszont maradjanak csak gondolatok, és ne kijelentések leírva...
Én nem jellemeztelek Téged..
És ha nem tudnád, jó szokás itt a Homáron, hogy a "posztolót már lehet..."

Üdv

ahanem01 2014.04.11. 11:45:08

Ingatlanbiztosításnál milyen pénzt akartok vissza agyhalottak?
süti beállítások módosítása