Tékozló Homár

Az ember, aki nem fizet visszakapcsolási díjat az ELMŰ-nek

2014.04.18. 11:35 | jackyll | 39 komment

Viktornak egy év után elege lett az ELMŰ kommunikációs nehézségeiből, és sem az általuk jegyzet 25 ezer forintos fantomtartozást, sem a visszakapcsolási díjat nem hajlandó kifizetni. Egy éve már, hogy nem tudják új ügyfélkóddal ellátni második lakását, aminek ráadásul a címe is módosult:

Tisztelt Cím, tisztelt MEKH, tisztelt Fogyasztóvédelem, tisztelt ELMÜ és tisztelt Tékozló Homár!  Leírom röviden nevetséges történetem, avagy az ELMÜ 2 budapesti lakással rendelkező ügyfélnél már nem tudja ellátni az alapvető szolgáltatói feladatait, s hogyan tudja az általam nem is ismert 25 997 Ft –os tartozás után kikapcsolni mindenféle értesítés nélkül az áramot. Jelenleg leolvad a hűtő, gyorsan írom levelem, mielőtt lemerül a laptop is... Aláírásom is csatolva, hitelesítve panaszomat.

A 2013 július 21 óta, lassan 1 éve húzódó kálváriám az ELMÜ-vel újabb mélységbe süllyedt. Csatolva minden levelezésemet (beleértve a PANK/275217 /2013 és a PANK/269334 /2013 levelezést) az ELMÜ-vel, egyértelműen látszik, hogy képtelenség az ami most megtörtént: az ELMÜ értesítéseit nem kaptam meg és kikapcsolták az áramomat az egyik lakásomban. Úgy, hogy közben a másik lakásomban fizetek mindent. Az ok prózai: nem kapok se email, se telefonos, se postai értesítést arról, hogy fizetnem kell, mennyit és hova, de már lassan 1 éve, hiába jeleztem már rengetegszer, hiába levelezek az ELMÜ-vel már majd 1 éve.

A kikapcsolásról sem kaptam semmilyen értesítőt semelyik címemre, se telefonos értesítést, csak a kikapcsolás után dobtak be egy papírt, amit csatoltam a photo-elmu.jpg-neven, amit a kikapcsoló Goldex Base Kft munkatársa dobott be a postaládámba – amin jól látható, hogy értesítési címnek a 1132 Budapest van beállítva az ELMÜ-nél – KÁR, hogy ODA SEM kaptam semmilyen értesítést, DE MÉG az ELMÜ ügyintézővel folytatott mai BESZÉLGETÉSEM ( azonosító) alatt is kiderült, hogy ODA NEM IS KÜLDTEK SEMMIT – tehát ez már egy ellentmondás. Az eredmény: mindenféle értesítés ellenére kikapcsolták az áramomat a III. ker C utca 2 alatti lakásomban. Ez a cím ráadásul tévesen szerepel 1037 Bp, H-ként az ELMÜ-nél, mivel ez nem létezik, újépítésű ingatlannak a helyrajzi száma ez. Ami cím változás a fenti levelezésből kiderül, mert leírtam többször, továbbá a levelezésekből egyértelmű ki vagyok, hol lehet elérni, milyen email címen, be vagyok regisztrálva az elektronikus felületre a www.elmu.hu alatt. Ráadásul fizetem rendben, folyamatosan azt a másik lakást, amelyikről értesítőt kapok e-mailben.

Az ELMÜ viszont azt mondja, hogy ők mindent megtettek, hogy elérjenek – ERRE bizonyítékuk sajnos nincs, hiszen se telefonon – pedig állítólag egy gép hív fel, tehát vissza lehetne hallgatni – se postán nem kaptam semmilyen értesítőt, semmit. Kikapcsolás NAPJÁN se hívtak, ismeretlen számot is mindig visszahívok (de nem volt ilyen). Gyakorlatilag nem lehetséges, hogy nem tudtak elérni. Ezért a visszakapcsolási díjat nem vagyok hajlandó elfogadni, a fenti levelezések bizonyítják többszöri igazamat az ELMÜ-vel szemben.

A fennálló tartozást – amiről tehát nem tudtam – tegnap kifizettem azonnal bankkártyával a felületükön. Azonban visszakapcsolási díjat (18000 Ft) elvből nem fogom kifizetni, továbbá a hűtőm leolvadása miatti káromat kérem az ELMÜ térítse meg, a nem anyagi károm (erkölcsi, illetve nagymama fantasztikus, pótolhatatlan ételei, amik most kárba vesztek) miatt kérem hivatalos bocsánatkérését az ELMÜ-nek. Az is non-szensz, hogy egy dolgozó ember csak 12:00-20:00 között tudja SZEMÉLYESEN visszakapcsoltatni az áramot ügyfélszolgálaton, ráadásul ha 14:00-ig nem érek oda, akkor ez ma meg se történjen.

Ezért úgy döntöttem, hogy nem vagyok hajlandó visszakapcsoltatni az áramomat, kapcsolja vissza az ELMÜ magától, mert nem tehetek a kialakult helyzetről, tartozásom amint megtudtam, hogy van, azonnal kiegyenlítettem. Ez nem a 18000 Ft-ról szóló pénz kérdés, hanem elvi kérdés ez az ügy. Gyertyafényes vacsoráinknak nagyon örülünk várandós párommal...

Üdvözlettel, megtisztelő válaszukat várva, köszönettel,
Viktor

Sikerült a levelezés nagyobb részét rekonstruálni:

Sent: Saturday, July 21, 2012 2:55 PM
Kedves Elmű,
 
én nekem van 2 lakásom, az egyik a v utca, a másik a c utca alatt. Vevőkódom: . Szeretném, ha a C utca alatti áramszámlámat a C utca alá, a V utcai számlámat pedig a V utca alá küldenék.

Egyben kérdezem, hogy az utolsó 6 385 Ft-os számla, hova tartozik? Hogy döntöm el, melyik melyik?
Illetve a C utca alatti lakásom esetén hogy állok, mit mérnek, ott általány van, stb, semmit sem tudok, mit mennyit, múltkor már valami 50 000 Ft-ot fizettem be. Kérem segítsenek.
 
üdvözlettel,
Viktor


Sent: Wednesday, August 07, 2013 9:11 AM
Tisztelt Elmű! (és tisztelt Fogyasztóvédelem, Önöknek egyelőre csak tájékoztatás végett! Tavalyi ELMŰ-s levelem (2012 július 21.) és arra küldött válaszuk (csatolva) után ma megdöbbenten tapasztaltam, hogy felhívott valami ‘modortalan bunkó’, hogy találkozzunk a városban (találkozzunk???), hogy adjam oda neki az elmaradt ELMŰ számlám összegét illetve valami kiszállási díjat, mert nem akar kibumlizni Óbudára.

1. Ez nonszensz eleve, ilyen alvállalkozót nem látott a világ. Munka és behajtás helyett megkér, hogy még én vigyem be a városba... 0620 243 4939. A helyükben megválogatnám kivel dolgozom együtt. De főleg az ügyfeleik fogják azt mondani, hogy ilyen bunkókkal dolgozik az ELMÜ. Ahogy én is. Ráadásul a munkáját is rosszul végzi.
2. 8000 ft körüli tartozásom van AMIRŐL NEM TUDOK!!! Hiszen nem kapom továbbra se meg az ELMÜ számláit. Mivel Önök nem ide küldik, KÉRÉSEM ellenére sem. Nem bonyolult amit kértem, 2 lakásom van, az egyik számla oda menjen ami oda szól, a másik ide, ami ide szól. Nem a NASA kódját kell feltörni. Arra kiszámlázni és kiküldeni, ahol az áramfogyasztás van. Ez a normális. Vissza is írtak, hogy rendben, csatolva.
3. Ha ezért most ide jön az emberük és kikapcsolják az áramomat, akkor kénytelen leszek a fogyasztóvédelemhez fordulni (akiket már most e-mailben csatoltam, hogy lássák a korábbi levelezést), mert ÖNHIBÁMON kívül nem fizettem be. S a kiszállási díját sem fizetem ki, ami több, mint az elmaradásom. Ez nem indokolt és felháborító!

Kérem, ezentúl e-számlán küldjék ki erre a mail címemre a számlát! Kérem a gyors intézkedést. Mivel egyszer – a fent csatolt file alapján – egyszer már ezt sikerült megígérni, csak nem teljesítik, ezért érthető, hogy panaszom alapos, indokolt és a bunkó alvállalkozójuk pedig csak azt érte el, hogy haragszom Önökre is, a megbízott cégükre és az azáltal megbízott cégre is.

Összességében elégedetlen vagyok!

Kérem az online regisztrációmat is, mindent elektronikusan szeretnék végezni, nem akarok több papír alapú számlát, mert akkor legalább – hacsak az e-mail címem nem írják el – megkapom azokat.
Remélem felháborodásomat megérti, bárki is olvassa ezt az e-mailt. Kijönni kitudnak (habár ahhoz is lusták) a modortalan alvállalkozók, de a számlát nem tudják kiküldeni...

Köszönettel, üdvözlettel,
Viktor

 

Tisztelt Cím,
 beszéltem telefonon munkatársukkal. A végleges megoldásként kérném két vevőkód kialakítását a két lakásra: Egyik a C utcára, másik a V utcára szóljon. Ehhez csatolom a C utca leolvasását, mai napit. Továbbá az e-számlához kell egy számla – amit nem kaptam meg- azt is szeretném elintézni, mihamarabb.

Köszönettel
 Viktor

Tisztelt   Viktor !

Panaszkezelési területünkhöz érkezett 2013.08.07-én két időpontban rögzített bejelentésére az alábbiakban adjuk meg válaszunkat. Szíves tájékoztatásul közöljük, hogy jelenleg Önnek mindkét fogyasztási hely tekintetében 1 db folyószámlája van számlázási nyilvántartásunkban. Sajnálatos tény, hogy egy db folyószámlához csak egy db postázási címet tud rendszerünk rögzíteni és elfogadni. Ennek alapján első körben megkért fogyasztási helyenként külön-külön való számlák postázását megoldani nem tudjuk.

A fogyasztási helyenként külön –külön való számlázáshoz megoldás a két vevőkód kérése, amit egyértelműen jelzett a szolgáltató felé a 2013.07.08-án kelt 9:51 bejelentésében. A vevőkód szétválasztásához szükséges valamelyik fogyasztási helyen található fogyasztásmérő gyári száma és az aktuális óraállása. A pontosság végett a hozzá tartozó fogyasztási hely megadását is kérjük.

A megkapott adatok után a két vevőkódra való szétválasztást a szolgáltató elvégzi. Illetve a szétválasztás megtörténte után a kért számlamásolatokat (mindkét fogyasztási helyre elkészített 6 hónapnál nem régebbi) postai utón megküldjük. Válaszlevelében szíveskedjen megadni (mivel mindkét számlát egy címre szeretnénk megküldeni) hogy mely címre kéri a két számlamásolatot.

A megadott címre postázzuk a számlákat. Ezt követően lesz Önnek lehetősége az E-számlára való áttérésre, melyet Ön is meg tud majd tenni az alábbi tájékoztatónk alapján. Tisztelt Ügyfelünk jelenlegi regisztrációja @ címen van nyilvántartva. Amennyiben ettől eltérő cím módosítását kéri a szolgáltatótól válaszában szíveskedjen megadni és javításra kerül.

Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy amennyiben számlázási rendszerünkben E-számlára való áttérése sikeres lesz, sajnos számlaelmaradás esetén az értesítések, felszólítások továbbra is postai utón kerülnek megküldésre a számlázási rendszerünkben szereplő fizető címére.  

Egyben tájékoztatjuk, hogy 2013.01.25-én kelt levelünkben – az akkor aktuális - a fennálló hátralékát megadtuk Önnek, amely 2.055,-Ft volt és kértük a 8 napon belüli kiegyenlítést.

2013.08.08-án 42.914,-Ft összeg került befizetésre a vevőkódú folyószámlájára. Ezen befizetésével a kikapcsolási folyamat leállításra került.  A fennmaradó 8.509,-Ft-ból azonban sorszámú számlája már lejárt határidővel rendelkezik. ( összege: 3.859,-Ft) Levelünk mellékletében csatoljuk e számlát, mivel vélelmezhetően nem kapta meg. A fennmaradó összeg határidőn belüli követelésünk, azaz 4.650,-Ft.

Kérjük levelünkben foglaltak szíves tudomásulvételét és az abban foglaltak elfogadását.

Budapest, 2013. augusztus 12.

Tisztelettel,
Zsuzsanna
Elmű-Émász Ügyfélszolgálati Kft.
Panaszkezelés


Sent: Tuesday, August 13, 2013 9:59 AM
Subject: Re: PANK/269334 /2013

Kedves Ügyfélszolgálat!
 
Ismételten csak azt kell mondjam, hogy nem a szőrszál hasogatás miatt, de nem lehetek megelégedve a levelükkel. Az, hogy lemarad a csatolmány és hogy pontatlan a levél (azt írják: “2013.07.08-án kelt 9:51 bejelentésében.” ) holott nyilvánvaló, hogy 2013.08.07-én írtam a levelet, ezeken túl lépek hamar, mert már megszoktam Magyarországon ezt.
 
De azon nem lépek túl, hogy a 2013.08.07-én kelt, 9:51-es bejelentésem után ISMÉT arra kérnek, amit abban a levelemben teljesítettem. Akkor ezt írtam, és CSATOLTAM hozzá a photo1.jpg-t, amit újra csatolok:
 
2013.08.07-én kelt, 9:51-es levelem:

 
Ezt írják: “A vevőkód szétválasztásához szükséges valamelyik fogyasztási helyen található fogyasztásmérő gyári száma és az aktuális óraállása. A pontosság végett a hozzá tartozó fogyasztási hely megadását is kérjük.”
 
A 2013.08.07-es levelem alapján, ahol csatolva a fogyasztásmérő, aktuális óraállással, gyári számmal, s beleírtam, hogy a CSENGŐBOJT UTCA (Harsány lejtő) a fogyasztási hely. Erre elküldik, hogy ezeket az adatokat küldjem el, sőt telefonon fel is hívott, hogy néha nem értik amiket írok. Mit nem lehet ezen NEM ÉRTENI??
 
Az e-számla esetén – amit szintén nem értett – azért írtam a 08.07-es levelemben, hogy kell egy számla, mert ha ismerné az e-számla igénylést, tudná, hogy szükséges hozzá:

Elmúlt 6 hónapban kapott számlájának száma: *”
Ezt ezen a weboldalon találja:
https://ker.elmu.hu/es/ker/elmu?sap-client=101&sap-language=HU

Igen, s mivel nem kaptam az elmúlt 6 hónapban számlát, ezért írtam, hogy kérem. Megint csak, nem tudom, mi az ami ezen nem érthető... A 1037 Budapest, C alá kérem a számlamásolatokat. Utána pedig szeretném a 2 címem 2 vevőkódra való mihamarabbi szétválasztását.
 
A @ a V utcai lakásra vonatkozzon, s a C utca (H korábban) pedig a @ –ra vonatkozzon. A régi vevőkód tehát maradjon a V utcán, az újat kérem az új e-mail címmel (@ ) a C utcai címre.

Ha valami a fenti e-mailből nem érthető, akkor kérem részletesen, emailben írja le, telefonon ez ügyben ne is keressen, mert így visszaolvasva még nyilvánvalóbb, hogy minden ezzel töltött percem időkidobás. Ha bunkó akarnék lenni, azt mondanám, hogy figyelmetlenül, pontatlanul dolgozzák fel leveleimet, s utána még nekem mondják, hogy érthetetlen amit írok.

Nem, sajnos nem az én levelem érthetetlen, hanem az, hogy ezek után MIÉRT nem sikerült még hivatalos bocsánatkérő levelet küldeniük. Egyébként CSATOLTAM a mai napi óraállást is a C utcai felhasználási helynél (csengobojt-huszarviktor-0813.jpg), mielőtt még azt hiányolnák. S itt most nem az van, hogy egy kukacos ügyfél panaszkodik, s az ‘ügyfélnek mindig igaza van’ ezért ennek a hülyének is igaza van. Hanem NEKEM AZ EGYSZERŰ PROBLÉMÁMAT amit 1 perc lenne orvosolni, egyszerűen hetek alatt sem tudják megoldani, leveleimet nem olvassák el, válaszleveleik pontatlanok.
 
Ha valami érthetetlen a levelezésünkben, az az, hogy egy középvezető nem tud egy levelet írni, hogy: “ Tisztelt Huszár Úr, köszönjük levelét, a vevőkódok szétválasztva, a 2 felhasználási hely alapján, számlák ezentúl a két címre mennek, a régi vevőkód a @ mail címmel marad, az új vevőkód a @ címmel beállítva, jelszót itt tud változtatni: [LINK] ! E-számlát pedig a kipostázott számla alapján tud majd a már megküldött leírás alapján igényelni. Bocsánat értetlenségünkért, köszönjük folytonos bizalmát, üdvözlettel: “

Üdvözlettel,
Viktor

Tisztelt  Viktor !

Panaszkezelési területünkhöz érkezett bejelentésére az alábbiakban adjuk meg válaszunkat. Köszönettel vettük bejelentését.

Szíves tájékoztatásul közöljük, hogy fenti területünk továbbra is fenntartja, a korábban közölteket PANK/ 269334/ 2013 iktató szám alapján.

Ebben a levélben tájékoztatta Önt a szolgáltató, hogy a vevőkódok szétválasztása után fogja Önnek megküldeni a 6 hónapnál nem régebbi számlamásolatot. Vélelmezhetően ez elkerülte Tisztelt Ügyfelünk figyelmét. Megjegyezni kívánjuk, hogy azért is szolgáltunk ezen válasszal, mivel a vevőkódok megadása is szükséges a regisztrációhoz és megkért szétválasztás után Önnek a leválasztott fogyasztási helyen új vevőkódja lesz, ( más számkiosztású) amit előre megadni nem tudtunk.

A megkapott adatok alapján a két fogyasztási hely számlázása 2013.08.07. dátummal szétválasztásra került. Ennek alapján 2013. 08.08. dátumtól a 1037  Budapest III., H  fogyasztási helyet külön vevőkódon számlázzuk és a számlákat a fogyasztási helyre postázzuk. A  Budapest III., H   fogyasztási helyen az új vevőkódja: A másik 1132 Budapest  V utca alatti fogyasztási hely számlázása továbbra is a vevőkódon történik.

Levelünk mellékletében – a változatlanul maradt vevőkódon történő fogyasztási hely számlázás vonatkozásában - küldjük meg a 6 hónapnál nem régebbi számláját, a gyorsabb ügyintézést szolgálva.
Az adatok a számlamásolaton is rajta szerepelnek, nem szükséges postai utón megküldeni.  

Az új vevőkód vonatkozásában, sajnos a regisztrációhoz az új számla elkészítését megvárni szükséges, melyet vélelmezhetően – mivel már a jó címre kerül postázásra – már meg fog kapni.
Ebben a folyamatban további megértő türelmét előre is köszönjük.  

Kérjük levelünkben foglaltak szíves tudomásulvételét és az abban foglaltak elfogadását.

Budapest, 2013. augusztus 26.

Tisztelettel,
Zsuzsanna
Elmű-Émász Ügyfélszolgálati Kft.
Panaszkezelés

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

venszivar 2014.04.18. 11:37:45

"ilyen" embert még nem láttam!

venszivar 2014.04.18. 11:38:52

Olyan hosszú, hogy talán pénzért elolvasnám.....

venszivar 2014.04.18. 11:40:04

"Sajnos" mennem kell!:)

Rosszindulatú Vászka 2014.04.18. 11:40:40

Majd a hétvégén kijegyzeteltetem.

háromlábúbogár (törölt) 2014.04.18. 11:49:10

Ha leolvadt a fagyasztója, írjon a fAgyasztóvédelemnek!4444!!

(tudom, szar)

Darth Revan 2014.04.18. 12:13:48

valaki elolvasta vegig? odaig jutittam, hogy nem kapott ertesitest, hogy fizetnie kell a villanyszamlat

Manyecska 2014.04.18. 12:20:35

Eközben a fejlettebb országban:
www.youtube.com/watch?v=brEhElszLcE
???:O még jó hogy megúszta mert mély a sín..wattafakk??

Manyecska 2014.04.18. 12:26:43

@háromlábúbogár: Képzeld, találtam egy játék kézigránátot..:DDD kirakjuk a csengő mellé.:P ..ez ilyen fészekrakási láz:P

Manyecska 2014.04.18. 12:37:30

@háromlábúbogár: ..ezért nem kéne a füvet legalizálni. Meg másért sem..:(

Atörökk 2014.04.18. 16:18:48

Posztolónak lett áramellátása?

Megoldó 2014.04.18. 20:41:37

Itt már megint a terrorizmus a megfelelő válasz szerintem.
Senki nem képviseli az érdekeidet, és senki nem tartja tiszteletben a jogaidat, tehát....

Aureliano Buendía 2014.04.18. 20:58:56

Valaki elolvasta ezt végig? Mi a lényege?

Viktor, vegyél mécsest, pezsgőt, rendelj pizzát teópapázól, és tölts el egy romantikus estét a barátoddal/barátnőddel.

nandras01 2014.04.19. 01:18:50

@uraaam:
mi a lényege?
a szokásos.

számlakavar, nemfizet, aztánmégisdenem eleget, elmükikapcsvevőhiszti, vevőír, hosszanír, elműválasz érthetetlen, mégisérthetőcsakvevőnemérti, nemfizetilletvedecsaknemazt, címkavarelműkavarvevőkavar, mindenkikavar, nincsáram, hűtőleonagyikajakukába, vevőhiszti, elműhiszti, mindenkihiszti, mostsincsáram.

nagyjából ennyi.

Bojan Deklava 2014.04.19. 07:48:09

Ez nagyon vicces, de én ennyi gyökér hozzászólást még nem láttam. Ha nincs valakinek mondanivalója, akkor fogja be, mert ahogy látom ez csak feltűnési viszketegség. Hasonló dolog velem is megtörtént és nagyon gáz h nem volt áram. A sok vicces embernek meg kívánom h nála is hasonlóképpen járjon el az Elmű

Aureliano Buendía 2014.04.19. 13:15:36

@nandras01: akkor a posztolót márt szabad?

Magyarul nem fizetett, ami valamiért mégsem tűnt fel neki? Érdekes.

@Bojan Deklava: ha nem csak beböfögnél ide, akkor értenéd a homár lényegét. De ez most lényegtelen.

Tudod, mi figyelünk arra, hogy be legyen fizetve a számla, és nem lepődünk meg, hogy áram van, de eddig nem kellett fizetni érte. Az, hogy esetleg a poszter, vagy te felelőtlenek vagytok, és nincs bennetek annyi életösztön, hogy a saját érdeketekben figyeltek ilyen dolgokra, ne a mi hibánk legyen már.

Ugye milyen érdekes, hogy minket még nem kapcsolt le senki díjnemfizetés miatt a hálózatról? Vajon miért lehet ez? Küldd el a választ smsm-ben a tizenhét-nyolcvankettőre. Áramellátást nyerhetsz.

nandras01 2014.04.19. 13:47:53

@uraaam:
még mindig elcsodálkozom azokon, akik hónapokig használják a villanyt/gázt/vizet/netet/akármit anélkül, hogy fizetnének, majd amikor jön a hoppá, akkor elkerekedik a szemük, hogy "dehiszennemiskaptamszámlát!"
persze, amint azt tudjuk a záram a konnektorban terem :)

Aureliano Buendía 2014.04.19. 13:52:10

@nandras01: azokon én is. Ezek valami nagyon természet gyermekei lehetnek. De legalábbis gyermekien naivak. Nem baj, a mennyek országa az övék lesz, ott úgysincs villanyszámla. Ott mindenki maga világít.

Mint a múltkor az az alapítvány, pont itt a homáron, 4 hónap után őket is levágták, aztán persze elkerekedett a szemük nekik is.

Szerintem a szavazati jogot is hozzá lehetne kapcsolni ahhoz, hogy valakinek volt-e kikapcsolása. Illetve vásárolt-e termékbemutatón.

buvarpocok 2014.04.19. 14:04:59

Online ügyfélszolgálat? 3 perc regisztráció és minden információt meg lehet nézni, 2 kattintással ki lehet egyenlíteni a számlákat. Bár ehhez szükség van egy minimális agyi szinthez. A hónapokig tartó levelezés pedig bizonyára izgibb.

Bojan Deklava 2014.04.19. 16:00:04

Na Tisztelt Uraim!
Úgy látom Önök mind Elmű fizetésből élnek, hogy ennyire védik ezt a szemét társaságot.
Akkor idevésem h mi történt.
Év közben béreltem a lakást, és az elmu azt mondta h fotózzam le az órát. Lefotóztam, bevittem. Kiderült h 6600 Ft hátralék van. Mondom oké kifizetem. Hát azt nem lehet, csak kártyával. Erre mondtam h az nem megy mert a kft pénzéből én nem fizethetem a magán számlám. Kértem csekket, hogy akkor azon fizetek. Közölte a hölgy h nem jó a rendszer, majd postázzák, és elkönyvelik augusztusra. Mondom oké hiszen még augusztus van, szeptemberig biztos megjön a csekk. Egy hónap nem a világ. Vártam a csekket, de egy hét múlva elvágták a fővezetéket. Ügyfelem ismét, és ott kiderült h nem 6600-ra bontotta a picsa, hanem 2x3300 ra és az egyik 3300-at júliusra írta tehát 60 napon túl vagyok. Nade nem ezt beszéltük meg, a második hogy egyeztettem a címet, ennek ellenére nem kaptam felszólítást, ill. kikapcs értesítőt sem. Ez ugye így korrekt nem ??? Úgyhogy nekem ne mondja senki h nem néztem utána, nem akartam fizetni stb.
Megint csak az itélkezés megy annélkül h bármit is tudnának az esetről. Azóta összehaverkodtam azzal a céggel aki ezt bérbe csinálja az elmunek, és ott azt mondták h újabban nem küldenek egy levelet sem pedig rendelet kötelezi rá őket.
Tehát uraim nyugodjanak meg, önöket is meg fogják találni , ami késik nem múlik, és akkor jön a csodálkozás. Tehát nem itélkezni kéne hanem okúlni. Nekem egy csomó időm lopták el, mivel természetesen bepereltem az elmu ügyfélszolgálatot adó külső céget, hiszen már azt sem az elmü csinálja.
A másik probléma h ne kötelezzenek engem telefonálgatásra és ne kötelezzenek internet kapcsolatra. Állítsák ki tisztességesen a számlát és adják is postára.

A másik dolog h a homár lényege nem az hogy elvicceljék dolgot hanem okuljanak, és azért jött létre az oldal, h más is tanuljon mások hibáiból, és nem az hogy főokost játszva mindenkit leugassanak, de gondolom ez önöknek magas. Ezek baromira nem vicces dolgok.

Aureliano Buendía 2014.04.19. 16:18:17

@Bojan Deklava: nem kell fizetett prókátornak lenni, csak a megfelelő életösztön szükséges:)

Megvan az az előnyöm, hogy saját(nem bérelt) lakásban élek, saját szerződéssel a saját nevemre.

Ám, ha bérelnék, akkor biztos, hogy a nevemre kérném a számlákat, cégként az elszámolás miatt meg pláne. Az előző lakó/bérlő tartozást rajta meg nem követelheti senki, hisz ott a bérleti szerződés, hogy mikortól veszem át én az ingatlant.

Innentől kezdve nem értem, te mit akartál kifizetni, kinek a tartozását? Kicsit értelmetlen a sztorid, ha új bérlő vagy. Vagy pedig mutyi volt a dologban, és te basztál rá.

Bojan Deklava 2014.04.19. 16:45:35

Én a régi bérlő tartozását fizettem ki, mert 6600 forint miatt nem akartam h kikapcsolják, ennek ellenére mégis kikapcsolták. Az elmu ügyfelesét már règ nem az elmu csinalja hanem egy nagyon gagyi cég akinek sok dologban nincs is hozzáférése a számlákhoz. Ha online aktiválást vagy hozzárendelést akarok azt nem is lehet elintézni náluk mert azt csak telefonon lehet ugyanis a telefonos ügyfeles az már elmű, csak a bemenős ügyfélszolgálat külsős cég. Tehát baromi kavarodás van náluk, és innentől nem is csodálkozom a félreszámlák miatt. Én nem az elműt pereltem hanem az ügyfeles céget, és nyertem is. De az a gond h nekem van életösztönöm, viszont nem tűröm ha hülyének néznek. Ha megpróbálják akkor elmegyek akár a nemzetközi bíróságig is. És ez nem kekeckedés, csak már a tököm tele azzal ha egy ügyintéző hibázik, akkor az nekem kerül egy csomó időbe, és egy csomó pénzbe. Nekem naponta kb 70 ezer hiányom van ha ezek miatt nem dolgozom.

Aureliano Buendía 2014.04.19. 17:04:28

@Bojan Deklava: azt azért most sem értem, ha nem tudtad kp-ban fizetni (a honlapjukon írták is, hogy csak kártyával lehet, csak szólok), akkor az előző bérlő tartozását mégis hogy számolhatja el a céged?

Szerintem annak kellett volna utána mened, hogy az előző lakó miatt téged kikapcsolhatnak-e. A válasz szerintem az, hogy nem. Mármint, ha van saját szerződésed.

2014.04.20. 02:46:55

@uraaam: vazzeeee... Pont azt írja, hogy azért kér csekket, hogy kp-ban fizethessen, mert a kártya céges, és nem fizethet róla magáncélra. Bemegy egy postára és zsebből kp-ban befizeti. Ne legyél már elmüs... :-)

Aureliano Buendía 2014.04.20. 10:39:47

@kermi: jeah, félreolvastam, sebaj.
Viszont, ah nekem valaki aszongya, hogy ki kell fizetnem egy más ember tartozását, tuti elhajtanám a vérbe.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2014.04.22. 13:21:21

@Bojan Deklava:
Örömmel olvastam sorait, fentről lefelé!

- bontsák szét a ügyfélkódot
- A lakás számláját A-ba, B lakásét B-be kéri
- majd baromira jó lesz e-számlán

Ezek után nekiáll osztani a kommentelőket, majd beírásában kijelenti "Állítsák ki tisztességesen a számlát és adják is postára."

Most akkor hogy szeretné a számláit kapni!? Ennyi baromság után nem csoda, hogy az ELMŰsök (is) forognak mint vasorrú bába a (elektro)mágneses viharban!

Kérem folytassa a mesélést, mert szeretnénk még "okúlni." xD

Bojan Deklava 2014.04.22. 13:39:14

1. Na ezért bunkóztam, mert ilyen sok okoskodó "emberrel" még más fórumon nem találkoztam.
És igen ! Állítsák ki tisztességesen a számlát, mert nem vagyok hajlandó havonta személyesen az ügyfélszolgálatra bemenni miattuk.
2. Igaz, hogy bontsák szét, de ez, nem értem miért nem megy automatikusan, és miért kell minden szarért könyörögni.
A súlyadóval ugyanez van, de ott még szét sem tudják bontani autókra, még akkor sem amikor hét autóra kellene bontani. Szánalmas!
3. Nyugodtan lehet nevetni egy elíráson, de majd csak akkor, ha ugyanilyen jól megtanulsz szerbül, mint én magyarul! Bunkó!
4.Továbbiakban ez a téma nem érdekel, mert nem vagyok hajlandó ilyen idiótákkal vitatkozni, akik képtelenek belátni, hogy a szolgáltatók sem képesek tisztességesen kiállítani egy számlát, illetve nem képesek kiküldeni. Ez pedig szerintem alap lenne...

Na ennyi, részemről lezártam a témát...

Beast001 2014.04.23. 00:27:14

@Bojan Deklava: Kezdjük ott hogy hülyeséget ír!Az ügyfélszolgálat az Elmű része nem külsős cég.Aki a panaszt tette (Viktor) miért nem tűnt fel neki hogy nem fizet oda villanyt, miért akkor siránkozik amikor már kikapcsolják?Főleg hogy elvileg oda nem ment számla ahol lakik/él és használja az áramot mivel ott volt a nagyi fincsi főztje ami megromlott meg a többi..és a várandós kedvesével most villany nélkül marad...Ha meg nem ott lakik akkor miért marad áram nélkül a másikban akkor ugye van!?Ha ilyen rossz itt akkor minek van itt?Értse úgy ahogy akarja!

Bojan Deklava 2014.04.23. 11:19:55

Jobb ha tudja, az ügyfeles az külső kft. Utána is nézhet a cégbíróságnál.
A másik dolog, hogy nem normális dolog, h a két ingatlan egy ügyszámon megy. Ez a gáznál sem így van. Ezt a lusta elműsök találták ki.

Bobemara 2014.04.23. 15:06:46

@Bojan Deklava: 1. az ügyfélszolgálat NEM külsős cég, hanem az ELMŰ cégcsoport tagja.
2. a közös ügyfélszám az ügyfelek kívánságára van bevezetve, a banki utalásokat teszi egyszerűbbé (egy összegben át tudják utalni az összes fogyasztási hely villanyszámláját)
3. a közös ügyfélszám ellenére a számlák elkülöníthetők, mert a felhasználó azonosító minden címnél más és más, valamint a felhasználási hely címe is fel van tüntetve, és a mérő gyári száma is.

Bobemara 2014.04.23. 15:15:35

@uraaam: Ügyfélnek egy vevőazonosítón 2 lakása van, és nem tudja elkülöníteni a számlákat :-)

Kérte, hogy külön címre legyenek postázva, ami nem lehetséges (értelem szerűen a számlái ugyanarra a címre mennek ki, érdekes, hogy az egyiket megkapja, a másikat rendszeresen nem, vajon hogyan lehet?), csak a vevőazonosító szétválasztása után.

A szétválasztáshoz bekérték az aktuális mérőállásokat. (azt nem írja, hogy beküldte-e, de nem érti, minek az?)

Az online regisztrációhoz kell 6 hónapnál nem régebbi számla, ezért kért másolatot a meg nem kapott számlákról, viszont ennek a vevőkód szétválasztás miatt nem sok értelme van, hiszen az új vevőkóddal kellene regisztrálnia (ami még nincs) :-)

Bobemara 2014.04.23. 15:24:49

@uraaam: Megnéztem még egyszer :)
Végül a szétválasztás megtörtént, de a felhalmozódott tartozás miatt kikapcsolták az egyik lakását. Az nem világos, hogy a vevőkód szétválasztás előtt vagy után keletkezett a tartozás, és hová is küldték a számlákat, fizetési felszólításokat.
Szerintem a postázási cím beállítása nem biztos, hogy megtörtént a szétválasztás után, ha nem kérte ismét, mert az ügyintéző nem tudhatja, hogy az előző levelekben kértek még aktuálisak-e.

Bojan Deklava 2014.04.23. 15:33:50

Na jó hagyjuk!
Unom már a gittrágást a semmiről!
Nem külsős csak az ELMŰ cégcsoport tagja mi!
Az nem külsős ugye? Egy kib@szott kft adja az ügyfélszolgálatot, csak bevitték az ELMŰ cégcsoport alá! Akkor az nem ELMŰ!

Akkor a gyengébbek kedvéért:

A Holding vagy konszern vagy cégcsoport:

"Több, önálló vállalat tulajdonjogaiból tartós részesedés szerzésére törekvő társaság."

Tehát több önnálló cég, vagy ha jobban tetszik jogiszemélyiséggel rendelkező társulásnak a társasága. Tehát ennek a cégnek nincs köze az elműhöz, max cégcsoporthoz csatlakozott.
De ha besétál az ember az ügyfelesre, ott az alkalmazott is megmondja neki, hogy nem az elmű adja a fizetést, hanem az ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati kft.
Tehát ennek a link cégnek, semmi köze az ELMŰ hálozati kft-hez. Az Ügyfélszolgálati kft. nincs teljes összeköttetésben az ELMŰ hálózati kft.-vel. Tehát ha valamit elbasznak az Ügyfelesen, az nem biztos hogy a Hálózati kft-nél megjelenik.
Egyébként meg nézz utána a Synergy kft-nek, és rájössz hol a pénz...
Egyébként meg az FKFV a BVK Holding tagja...
Tessék utánajárni, nem csak dumálni a vakvilágba.

A BVK Holding pedíg a városüzemeltetéssel "foglalkozó" társulás...
Ezt nem is engedném, hiszen ez a tartós részesedés beszedésére alakult társasági csoport, amit nem igazán lehet megmagyarázni, hogy nem haszonszerzés céljával alakult.Engem ez kisértetiesen emlékeztet a BKV és BKK viszonyára...
Ott a BKK a kolonc cég...

Bobemara 2014.04.24. 23:08:55

@Bojan Deklava: Az ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft ugyanúgy a cégcsoport tagja, mint az ELMŰ Hálózati Kft, vagy pl. az ELMŰ Nyrt.
Tévedés, nem kívülről szervezték be, hanem bentről szervezték ki.
A piacnyitáskor kellett az egyes tevékenységi köröket szétválasztani.

De bizony teljes az összeköttetés, az ügyfélszolgálatokon általában van műszaki ügyintéző is :-)

Az ELMŰ Hálózati Kft-nél persze, hogy nem jelenik meg minden, ugyanis ők csakis az elosztói feladatokkal foglalkoznak, ez elsősorban a hálózat műszaki fenntartását jelenti, az ügyfelek ezzel leginkább a mérőcserék során, vagy hibabejelentéskor találkoznak. A számlázással csak akkor foglalkoznak, ha műszaki számlát kell kiállítani (pl. teljesítmény bővítés), vagy ha az ügyfél külön kapja az energiadíjról és a rendszerhasználati díjakról a számlát.
A Synergy is a cégcsoport tagja.
süti beállítások módosítása