Nem izgatja a UPC-t, hogy azért kellene kimennie a szerelőnek, mert elpusztult a modem, se telefon, se interenet, csakazértis emailben válaszol. A szerelő persze nem ment hosszú hétvégén, úgyhogy naiv ügyfél biztos hogy 72 óránál tovább maradt minden nélkül:
Szerencsés ember biztos nem UPC előfizető, ahogy az ősi Homár-mondás tartja, és a helyzet hatványozottan igaz, mikor a net pont azon a hosszú hétvégén adja meg magát, mikor végre 4 napnyi jól megérdemelt láblógatás követte volna az előző hét megfeszített munkáját. Csütörtökről péntekre (május 2.) virradóra ugyanis úgy adódott, hogy az örök vadászmezőkre költözött a minimum kettő, de inkább három éve szolgáló Cisco-kábelmodem. Nem csoda, az újraindításokat, és a pár órányi áramszünetet leszámítva éjjel-nappal állta a sarat, csoda, hogy eddig kihúzta. Előfordul ez, a 7 évnyi Invitel-függőség szinte egyetlen pozitívuma is ehhez kötődik, mikor készségesen, talán még aznap lecserélték a szintén erre a sorsra jutott ADSL-modemet. A UPC-nél azonban máshogy mennek a dolgok.
A telefonos hibabejelentést már az is megszépítette, hogy a (vezetékes) telefon szintén UPC-s, és a modem halálával az is elérhetetlenné vált. Sebaj, erre való a mobil, a hibabejelentést pedig sikerült is megtenni: ha nem is pikkpakk (az operátor minimum 3 perces csendekkel szöszölve vitte fel a rendszerbe a panaszt), de sikerült, a hosszú hétvége ellenére pénteken a UPC-nél még dolgoztak, egy szikrányi reményem pedig volt, hogy talán aznap meg is javítják, de nem így lett - nem tudni, miért, de a UPC-nél (áldja a nevüket az ég) vasárnap is szerelnek, így kiadták az ukázt, 12:00-tól 16:00-ig tessenek otthon ülni, rögvest ki lesz cserélve az a használhatatlan eszköz, a szerelő még telefonál is 10-15 perccel az érkezése előtt. A South Park (és a szolgáltatás létezése) óta pedig tudjuk, az van, amit a kábelszolgáltató mondd. Úgyhogy vártam.
A pozitív kilátást erősítette az is, hogy szombaton pontban éjfélkor még emailt is kaptam, hogy jön a szerelő, ne aggódjak (bár ha nem lenne 3G-m, ezt ugye nem nagyon tudtam volna elolvasni - lehet, hogy ekkor halálra aggódom magam?!). Aztán jött a 12, 13, 14, majd a 16 óra is, szerelő persze sehol. Gondoltam várok egy órácskát, biztos elakadt valahol, de semmi. Szerencse, hogy pont van a közelben ügyfélszolgálat (Mammut), ami vasárnap is nyitva van, ráadásul este 6-ig (tényleg csodálatraméltó a UPC elkötelezettsége az ügyfelek felé a nyitvatartást illetően - szarkazmus nélkül).
Hol itt a probléma, azon túl, hogy immáron 3. napja se internet, se telefon? Egyrészt ugye ez a tény, aztán az, hogy a szerelő szó nélkül nem jött el, a történetet viszont a személyes ügyintézés koronázta meg, ahol közölték, hogy ha eddig nem jött, ne is várjak rá, és részükről a hibajegyet lezártnak tekintik. Amennyiben szeretném, hogy mégis megcsinálják a szolgáltatást, ismét jelentsem be, és majd megint kapok egy időpontot (természetesen ismét egy 4 órás ablakot, mert a dolgozó embernek általában csak egyből van rengeteg: szabadidőből, főleg hétköznap napközben).
Röviden összefoglalva: fizess a szolgáltatásért, ami vagy megy, vagy nem (a UPC net esetében hetente 1 napot általában nem szokott, de legalább következetesen szinte mindig ugyanakkor), ha pedig elromlik, 50-50% az esélye, hogy megjavítják, de ez idő alatt is fizess, és te érezd magad hülyének, ha az előre rögzített időpontban nem jön a szerelő, te járj utána, hogy miért nem, te kérj elnézést és te fixálj új időpontot. Ja, és folyamatosan figyeld a postafiókod, mert a UPC emailen kommunikál (még akkor is, ha pont neted nincs). Na majd hétfőn biztos helyrejön, az a szabadnap, amit pedig ki kell vennem úgyse hiányzott, jobb is, ha most, a nyaralás előtt ellövöm, így legalább nem támadnak gondolataim pihenésről, kikapcsolódásról, minden figyelmem a szent UPC-re fordíthatom!
UPDATE 05/09: A UPC elnézést kért a félresikerült jóváírás miatt:
Szeretnénk elnézést kérni a kellemetlenségekért, a szerkesztőnek pedig köszönjük, hogy segített összekötni az ügyfelünkkel, így sikerült a problémát alaposan kivizsgálnunk. Sajnos valóban nem tudtak kimenni technikusaink az elsőre megbeszélt időpontban, ezért az okozott kellemetlenségek miatt akkor egyedi elbírálás alapján jóváírást ítéltünk ügyfelünknek, de sajnálatos módon ennek kommunikációjába is hiba csúszott. Ezért most telefonon megkerestük és tisztáztuk az elégedetlenség hátterét, így reményeink szerint még hosszú ideig ügyfeleink között tudhatjuk az írás szerzőjét (is). Az esetből leszűrt tanulságokat pedig természetesen beépítjük a napi munkafolyamatainkba.
Üdvözlettel:
upc on-line
Dr. Kix 2014.05.07. 09:44:57
Dr. Kix 2014.05.07. 09:48:49
Poszt-tolónak pedig üzenem, hogy olvassa el az ÁSZF-et, hátha talál benne valamit a kártérítés/kötbérezés résznél, ami számára kedvező.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.07. 09:51:38
Ha hetente egy napot nem megy, akkor miért nem nekik panaszkodik?
bl4ze 2014.05.07. 09:54:04
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.05.07. 10:01:46
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.05.07. 10:04:53
AtiSnatch 2014.05.07. 10:04:58
háromlábúbogár (törölt) 2014.05.07. 10:15:31
inkább ez a 3 egyszerre
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.05.07. 10:20:07
Atörökk 2014.05.07. 10:26:47
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.07. 10:33:31
SarahConnor 2014.05.07. 10:35:28
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.07. 10:41:52
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.05.07. 10:43:58
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.05.07. 10:45:11
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.05.07. 10:46:14
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.07. 10:48:32
Kovács Ferenc 14 2014.05.07. 10:48:43
De azért persze számlázni nem felejtettek el, mégpedig teljes hónapot.
Aztán utána csodálkoztak nagyokat, hogy miért nem akarok újabb hűségidőt vállalni hozzájuk...
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.07. 10:53:17
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.05.07. 10:53:20
Manyecska 2014.05.07. 11:07:40
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.05.07. 11:13:38
CsakMintTe 2014.05.07. 11:35:07
Ja, jut eszembe, nem lehetek személy szerint kivételezett, mert jelpill az albi tulajának előfizetését használom, és azzal sincs baj... Hát akkor vagy csak mázlista vagyok, vagy a Jupici nem is olyan borzalmas, mint mások hiszik.
Rhade 2014.05.07. 15:47:42
Ennyit az UPC-rol
MEDVE1978 2014.05.07. 16:21:09
Node jött a szerelő és feltelepítette a netet. Én hülye úgy gondoltam, hogy a net jöjjön ám wifi-n, nem jó az biza, ha csak zsinórral lehet fogni. Erre aztán barátunk bekötötte és stabilan is jött egy percig. Aztán megszakadt. Ezt körülbelül harmincszor megismételte. Szerelő úriember próbálta rendbe hozni, míg végül 2 óra múlva lassan stabilizálódott. Úgy tűnt, hogy ok, ezért elbúcsúztunk a szerelővel. Egy órát ment még, aztán ismét megszakadt. Három hétbe tellett, amíg kijött a másik szerelő. Hümmög nekem, hogy hát ilyen van, meg hogy ipari hullámok is bezavarhatnak (még csak gyár sincs 5 km-en belül, zöldövezet). Aztán megemlítem neki, hogy nem lehetséges-e, hogy a csilivili kínai modem az oka. Hát kérem az kizárt. Eltelik egy újabb óra, már menne, hogy feladja, egyszerűen nem találja mi lehet a hiba. Ekkor megkértem, hogy cserélje már ki a modemet, amit vonakodva meg is tett. Ezt követően a net tökéletesen ment. Ott töredelmesen bevallotta, hogy a UPC a szar modemeket "javíttatja" és rövid teszt után újra visszateszi a forgalomba, így előfordulhatott, hogy én már egy másik, levetett példányt kaptam....
Szóval UPC-al vigyázzon az ember...
boom2 2014.05.07. 16:21:37
Fél évig ment a huza-vona a bekötésem körül, aztán hónapokon keresztül mindig volt valami baja. Egyszer csak úgy megjavult. Mostanában megint gyakran gond van a sávszélességgel, szakadozik stb. egy 120Mbit-es neten(alig tudok megnyitni egy weblapot pl).
Akivel csak beszéltem az utóbbi 2 évben, annak mindnek folyamatosan gondja volt velük, és a legnagyobb baj, hogy eszük ágában sincs változtatni, mint tapasztalható. Műszaki hibák, számlázási gondok, bekötési problémák.
Namost addig, amíg valaki csak bohóckodásra használja a netet, addig ez nem is probléma, de amikor egy céggel is így bánnak...
Az Invitel vagy a T-kom se jobb semmivel se. Mindhez van/volt "szerencsém".. megtapasztalni a szolgáltatásaikat és ügyfélszolgálatukat.
Ami a szolgáltató választást illeti: nem mindig van lehetősége az embernek átmenni másikhoz, mert nincs alternatíva nagyon sok településen.
Megdöbbentő, hogy még 2014-ben is van jó pár falu, ahol a gsm hálózatok se érhetők el, nem hogy 3G,4G vagy kábelnet.
Hiába van 3-3 nagyobb szolgáltató monopol helyzetben vannak így is. Szét vannak osztva az ország területei egymásközt, az ügyfél meg bekaphatja.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.05.07. 16:38:32
Nem szerencsés, hanem sikeres ember nem vagy :)
Ha akarsz pénzt látni, akkor ugorj az ÁSZF kötbéres részére, legalább annyit olvass el belőle és írd meg nekik, hogy mivel baszadékok és nem hárították el a hibát ez és ez a pont alapján kéred a kötbért.
kvadrillio 2014.05.07. 16:48:00
:)
atoszp 2014.05.07. 16:48:20
Amúgy az tényleg vicces amikor villamosmérnöknek próbálják a hülyeséget magyarázni :)
Gyorgy Nagy 2014.05.07. 17:15:23
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.07. 17:18:31
:))
Annál csak az a jobb, mikor mindenféle mérnökök tudálékosan magyarázzák, hogy mi merre mennyi, annyi hülyeséget az életben nem hall az ember.
babrada 2014.05.07. 17:34:08
babrada 2014.05.07. 17:42:09
gnme 2014.05.07. 17:52:43
egy triax 110-est
egy invetro bu-t
szerszámokat, kábeleket, csatlakozókat
rendeltem direktkártyát
megcsináltam magam a szerelést,
átjött a szomszédból a upc értékesítő ingyen beállítani a thort,
az infósom belőtt a linuxos beltérit oscammal
azóta megy
erre iszunk
CsakMintTe 2014.05.07. 17:56:16
J.László 2014.05.07. 18:37:06
2Amúgy az tényleg vicces amikor villamosmérnöknek próbálják a hülyeséget magyarázni :)"
Már láttam olyan (ugyan nem villamos, de) mérnököt, aki fordítva tette be a ceruzaelemet az egerébe. Aztán gőze nem volt, mi a gond.
Kayassine 2014.05.07. 18:40:55
Aureliano Buendía 2014.05.07. 18:55:59
Bambano 2014.05.07. 19:57:06
A hozzászólás kitiltás miatt törölve. 2014.05.07. 20:41:05
Vártam, vártam semmi.
Felhívtam őket, elmondták, hogy elküldték az új Email címemre, mert a régi már nem él.
Akkor rájöttem, hogy ezekkel én nem kívánok értelmesnek tűnő beszélgetést folytatni.
gnme 2014.05.07. 20:56:27
(lásd telefonos segítségnyújtás ..kb ez a szint: szaros a segge? .. talán a wc papír)
szerencsére jó informatikusom van
így mentesítjük magunkat linux alapokon, előrelátva
(csak tudnák a vonal túloldalán, mi a pingvin.. hát sarkköri állat, világos b+ .. látni a natgeo-n)
ilyen ez a popszakma
valami pennát
www.youtube.com/watch?v=1Rb0Mi8TN3M
Meridian74 2014.05.10. 18:53:18
betty020 2014.05.17. 00:15:18