Az Index is megírta, hogy túlmelegedés veszélye miatt visszahívta az Apple az iPhone 3GS, 4 és 4S készülékekhez Európában 2009 októbere és 2012 szeptembere között eladott A1300 típusszámú töltőit. A töltőket le lehet adni a hivatalos szervízekben és a szolgáltatóknál is. Az egész procedúra szép részletesen le van írva itt. Lássuk, Tamás szerint hogy valósul meg mindez a gyakorlatban. Más is járt így?
T. Tékozló Homár!
Az Apple visszahívja az Európában 3 éven keresztül fogalmazott USB hálózati adaptereinek egyik változatát (Iphone 3gs, 4, 4s telefonok mellé rakták, illetve külön is megvásárolható volt)... Ez egy normális hozzáállás, hisz nem éppen mai darabok. Két lehetőség van, elvisszük a fővárosban található 3 hivatalos szerviz egyikébe, vagy bemegyünk a Telenor vagy Vodafone helyi kirendeltségére, hisz forgalmazták ők is ezeket a telefonokat, töltőt...Hivatalos szervizben feltehetőleg gyors és egyszerű az egész, telefon szériaszám (az a típus járt-e hozzá), vagy a külön vett töltő szériaszám ellenőrizése, majd csere... Bár szerintem igazából simán leadva az érintett típus egy példányát a gyártónak kukackodás nélkül cserélnie kellene, hisz lehet, hogy Amerikában vette magát a telefont, majd itt rendelt egy töltőt hozzá. Ha egy olyan töltő amit visszahívott, akkor már cserélje.Na de mi van, ha valaki nem tud bemenni egy almás szervizbe. Az ő számukra lettek kijelölve a szolgáltatók... De itt jön egy jó kis csavar, ők az érintett telefonnal együtt (na és jöhet a kérdés a külön megvásárolt töltőket, hogy kezelnék?) mintha hibás lenne elküldik a szervizbe, ahol cserélik a töltőt. Ez minimum egy hét, persze adnának csere készüléket... De az nem a belakott okosteló,Vagyis, egy jó telefon megjárja kétszer az országot, hogy egy töltőt kicseréljenek amitr melléraktak..Pedig mennyire egyszerű lenne. Bevisszük a szolgáltatóhoz, üsse kavics beviszik a telefon vagy a töltő szériaszámát, és így ellenőrzik az Apple adatbázisából, hogy az volt-e csomagolva a telefon mellé, vagy nem csak egy meggyőző kínai hamisítvány, és ha jogos a csere kérése, az előre kiküldött jó töltőkkel cserélik, egy kis papír munka és kész is... De nem, miért lenne egyszerű egy dolog, ha lehet nagyon bonyolult is, és hosszadalmas és bosszantó is egyben. Így inkább hagyja a fenébe az egyszeri ember.
UPDATE 1. 06.27. 15:00
Bár a levelet mindhárom mobilszolgáltatónak elküldtük, csak a Vodafontól érkezett válasz, ők is csak az első levelünkre reagáltak, a pontosítást kérőre nem, de az elsőre legalább villámgyorsan, ezt:
Köszönjük a megkeresésedet.
A csere kétféle módon valósulhat meg:
Vodafone üzletekben:
A hibás tartozékot kizárólag a készülék leadásával egyetemben tudjuk kezelni és minden esetben a központi szervizbe kerülnek továbbküldésre, mivel a Vodafone üzletek helyileg nem rendelkeznek készlettel a cseréhez, azaz átlagosan kb egy hetes a csere átfutása.Apple üzletekben:
Lehetőség van az ügyfeleknek a hivatalos Apple viszonteladói üzletekben is kezelni a cserét. A folyamat részleteiről sajnos nincs információnk.
UPDATE 2. 06.27. 17:04
Megjött a szép kimerítő válasz a miértre is a Vodafontól:
Egyedül a készülék rendelkezik olyan egyedi azonosítóval, mely alapján a panasz és az panaszt okozó eszköz (annak tartozékaival) az azt kivizsgáló gyártói szerviz számára is egyértelműen azonosítható, összerendelhető.
Törvényi előírás vonatkozik arra, hogy az ügyfél személyes adatait ki, milyen körülmények közt kezelheti. A Vodafone ezen előírások alapján nem adhat ki sem a gyártó, sem a gyártói szerviz felé olyan adatot, ami az ügyfél kilétét egyértelműen beazonosíthatja. Tekintve, hogy a töltő nem rendelkezik egyedi azonosítóval, így a készülék szériaszáma az az egyedi és ügyfélhez laikus, illetve a megfelelő adatokkal, jogosultságokkal nem rendelkező ember által nehezen köthető azonosító, amit használhatunk minden olyan szervizes panasz kezelésekor, amikor a készüléket a gyártói szerviz felé továbbítanunk kell.
A Vodafone szervizátvevő pontokat üzemeltet, melyek szerepe a gyártói, törvényi előírásokhoz igazodva a legjobb megoldást adni az ügyfél által jelzett panaszra. Az átvevőpont nem hozhat döntést és nem járhat el a gyártó helyett, csak a megoldás megtalálásában segédkezik. Ezen megoldás közé tartozik a szervizelésre, javításra, cserére való átvétel, vagy az egyéb lehetőségekről, pl. gyártó által üzemeltetett szervizpontokról, azok szolgáltatásairól való tájékoztatás annak érdekében, hogy az ügyfél el tudja dönteni számára melyik a kényelmesebb megoldás.
Az utolsó 100 komment: