Nem mindegy, hogy hova utazik az ember: egy világvárosba (Budapest) vagy egy már a nevében is gyanús helyre (Baja) - röhögcsélhetünk olvasónk történetén, aki ezúttal a szárazföldön, a vasparipára szállva futott bele a telefonon mutogatott pdf és a Hol_a_kinyomtatott_ jegy? problematikájába. Egy gyors MÁV-honlap csekk után a kioszkos redndszer meg az otthoni nyomtatás biztos létezik, az IC-n elég a telefon gyakorlatról viszont nincs egy szó sem, de persze jó lenne, ha a papírral vacakolás végleg eltűnne az utazásokból.
Rendszeresen utazom a MÁV járatain Debrecen-Budapest vonatokozásában. Mint mindenki más én is előnyben részesítem az IC vonatokat. Természetesen interneten keresztül rendelem a vonatjegyet és mobilon keresztül fizetem ki azt. A pdf vonatjegyet nem nyomtatom ki mert elég a telefon vagy a notebook kijelzőjén megmutatni ami egy nagyon szimpatikus dolog a MÁV-tól. Ezzel igazán környezetbaráttá, emberközpontúvá vált a szemeben a cég.
Így történt ez a mai napon is azzal a különbséggel, hogy Bajára igyekeztem eljutni. Nem is volt semmi gond addig, amíg a Kecskemét-Baja vonalra nem értem. Itt ért a pofára esés... Mint kiderült, személyvonatokon a digitálisan tárolt vonaljegyeket nem fogadják el.
Beindult a szókarate köztem és a kalauz között. Érvényes menetjeggyel utazom amit nem tudok papír alapon felmutatni. Ha nincs papír, akkor nem is létezik. A szókarate és a szabályzatok útvesztőjének értelmetlen vitájába sodródva a végeredmény nem lehet más mint büntetés.
Mint a MÁV-tól megtudtam, digitálisan rögzített dokumentumot (pdf menetjegyet) csak az IC vonatokon fogadhatnak el a kalauzok, a személyvonatokon viszont nem. Biztosan meg van ennek az értelmetlennek tűnő szabálynak az oka amit megpróbálok kideríteni.
Addig is ezúton hívnám fel a figyelmeteket arra, hogy a
MÁV egy profitorientált vállalkozás,
Az érvénytelen menetjeggyel utazóknak nincs kegyelem
Ha érvényes menetjegyed van és nincs meg papír alapon akkor sincs kegyelem
A kalauzok jól képzettek és nincs esélye a józan észnek és nyomtassátok ki a neten rendelt jegyet, mert jaj nektek!!
Nem én vagyok az első aki így járt és azt gondolom nem is az utolsó. Nem lehetne a szabályzaton változtatni esetleg?
tuzokapocska
UPDATE 06.27.
Odasüss! a MÁV Kommunikációs Igazgatóság már reagált is. (Ezúton is köszönjük nekik.)
Az internetes jegyvásárlással kapcsolatos kérdésére az alábbi információkat küldi a vasúttársaság.
Az otthon nyomtatott jegyet az utasoknak az ellenőrzéshez papírra kinyomtatva kell bemutatni, de ha végig pótjegyes, helyjegyes, pót- és helyjegyes vonaton utaznak (pl. InterCity-vonaton), a jegy arra alkalmas készülék (pl. laptop, okostelefon) képernyőjén is bemutatható. Erről a vásárláskor kapott visszaigazoló e-mailben is tájékoztatja a MÁV-START az utasokat, de az információ a MÁV-START honlapján és az e-Ticket rendszerben is – az otthon nyomtatott jegyről szóló tájékoztatókban – megtalálható.
A vasúttársaság tervezi, hogy az otthon nyomtatott jegy bármelyik belföldi vonaton kinyomtatás nélkül is bemutatható legyen. Ehhez annak a technikai feltételét kell megteremteni, hogy ellenőrzéskor kiszűrhetők legyenek azok a jegyek, melyeket a vonatra való felszállás után váltottak meg.
A MÁV-START 2008 óta működő internetes jegyvásárlási rendszerében 2011 novemberétől lehet otthoni nyomtatással is vonatjegyet venni. A pótjegyes, helyjegyes, pót- és helyjegyes vonatokon az otthon nyomtatott jegyek elektronikus bemutatása 2012 december óta lehetséges. Az otthon nyomtatott jegyek 2013. július 1-jétől 3 százalékkal olcsóbban vásárolhatók meg. Akik saját maguk nem tudják kinyomtatni a jegyüket, a vásárláskor kapott kóddal az ország hatvanhárom vasútállomásán vehetik át a jegyüket internetes jegykiadó automatából vagy új típusú jegyértékesítő automatából.
Üdvözlettel,
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság
Az utolsó 100 komment: