Tékozló Homár

Káosz és rossz szájíz a jónevű kerékpárszervizben FRISSÜLT!

2014.07.23. 15:34 | Homár Hilda | 59 komment

berguson_kerekpar_es_szerviz3.jpg

Ebben a történetben azt hiszem minden van, ami megkeserítheti egy szervizszolgáltatás igénybevételét: félretájékoztatás, csúszás, elfelejtés, túlárazás. Ja nem, az elkészült biciklivel végül is elégedett a tulajdonos, aki biztosan nem infarktusban fog elhalálozni. Sehol egy indulatszó, sehol egy káromkodás, de még felkiáltójel sincs! Hát hogy lehet ilyen higgadt Homár-levelet írni!

Kedves Homár!
Szeretném megosztani veled egy kerékpárszervizben szerzett negatív tapasztalataimat. Köszönöm, ha felületet biztosítasz neki.

Július 7., hétfő
Javításra szorult a biciklim, egy mountain bike. Az óbudai Berguson Kerékpárszaküzlet és Szervizre esett a választás, mivel a közelben lakom és a Testbike-on összességében jókat olvastam róluk. Hétfői telefonos bejelentkezésem után a következő hét keddjére kaptam időpontot, délelőtt 11-re.

Július 15., kedd
A boltban a szerelő (Sz.) megállapította, hogy az első teleszkópnál generálra lesz szükség, ami 6500 Ft. Egyáltalán nem értek hozzá, úgyhogy megkérdeztem tőle, hogy utána évekig problémamentes működésre számíthatok-e (csak városban használom a bicajt)? Nemmel válaszolt, ezért érdemesebbnek láttam egy, a szerelő által ajánlott és a boltban készleten lévő új teleszkópot venni. Ára 21900 Ft + beszerelés fékbeállítással 2800 Ft (összesen 24700 Ft). Kaptam egy átvételi elismervényt ezekkel az árakkal és egy ígéretet, hogy este 6-ra jöhetek a bicajért. 
Pár órával később felhívtak, hogy a szerelő által kinézett teleszkóp rossz, de be tudnak szerelni helyette egy másikat, ami 30 valahány ezerbe kerül. Mondtam, hogy az sok, és abban maradtunk, hogy rendelnek nekem egy 22-nél nem drágábbat, ami csütörtökre a boltban lesz. Később visszahívnak, ha megvan. Hívtak is, ezúttal egy másik kolléga (Á.), aki elmondta, hogy az Sz. által hibásan kiválasztott, nem a biciklimhez való teleszkóp helyett rendeltek nekem egy azonos tudásút 16990 Ft-os áron, és csütörtök este 6 körülre elkészül a bicikli. Örültem.

Július 17., csütörtök
Háromnegyed 6 körül Sz. azzal fogadott a boltban, hogy megérkezett ugyan a teleszkóp, de beszerelni és értesíteni is elfelejtettek, amit nagyon-nagyon sajnál, ezer bocsánat. Megígérte, hogy péntek délután 1-2 óra magasságában elkészül a bicaj, azonnal felhívnak és ha ráérek, vihetem. Megértően távoztam.

Július 18., péntek
Háromnegyed 5-kor csörgött a mobilom, megérkezett a koradélutánra ígért hívás Sz-től: kész a bicikli, vihetem. Egy órával később a boltban voltam. Ezúttal egy harmadik, civilruhás (merthogy a többieken Berguson-póló van) eladó szolgált ki. Amikor előhozta hátulról a bringát, jeleztem neki, hogy az átvételi elismervényen szereplő összeg azóta csökkent, mert végül egy másik teleszkóp került beszerelésre. Visszament beszélni Sz.-szel, majd mondta, hogy várjak kicsit, mindjárt jön Sz. és intézi.

Pár perc múlva Á. kérdezte meg, miben segíthet, majd hátrament Sz.-hez egyeztetni, és azzal tért vissza, hogy a papíron szereplő árakhoz képest nincs változás, azaz 21900-at kell fizetnem a teleszkópért. Gondoltam, biztos áfa nélküli árat mondtak a telefonban, ez a különbözet oka. (Tudom, úgy is csak 21577,30 Ft lenne az ár, de ott és akkor nem számoltam pontosan utána, csak egy nagyjábóli becslést végeztem.) Kifizettem tehát Á.-nak a szereléssel együtt 24700 Ft-ot.

Otthon aztán rákerestem a Suntour XCR teleszkópra, és rögtön volt egy argep.hu-s találat 14.990 Ft-os áron, egy másik boltból. Tudtam, hogy a Berguson saját webáruháza a Bikemarket.hu, hát ott is rákerestem. Náluk kétféle ár szerepelt. Bikemarket.hu ár: 13590 Ft. Ajánlott fogyasztói ár: 16990 Ft.   Ebből levezettem, hogy a telefonban említetthez képest minimum 4910 Ft-tal húztak le, de igazából plusz 3400-zal, hiszen lényegében ők is a bikemarket.hu-ról rendelték az alkatrészt, mert a boltban nem volt készleten. Nagyon nem vásárlóbarát ez az eljárás. Összesen tehát 8310 Ft-tal kellett többet fizetnem a valós árnál, ami a történtek fényében (tévedés, határidők be nem tartása és elhúzódása, elfelejtés) különösen rosszul veszi ki magát. Szerintem az lett volna a korrekt, ha már akkor valami kárpótlást ajánlanak fel, amikor az ő hibájukból tök feleslegesen mentem a bicajért.

Július 19., szombat
Visszamentem a biciklivel, a blokkal és a Bikemarketről kinyomtatott oldallal. Egy hölggyel beszéltem, nevét, beosztását nem tudom. Körvonalakban elmondtam neki a problémát. A tévedésnek nevezett túlszámlázásról részben elismerte, hogy nem volt fair és visszafizette a két teleszkóp ára közti különbséget, 4910 Ft-ot. A 3400 Ft-os különbözetet viszont nem (ez a saját weboldalukon lévő ár és az ajánlott fogyasztói ár különbsége).
Erről azt állította, hogy jogoson számították fel, ha én nem a weboldalon rendeltem meg az alkatrészt. Nem, valóban nem én rendeltem személyesen, hanem a kollégái, nekem, az ügyfélnek, a már ismertetett előzmények után. Arról pedig nem tájékoztattak, hogy én is leadhatom helyettük a rendelést, és akkor 3400 Ft-tal jobban járok. Pedig nem lett volna probléma, még regisztrálva is vagyok az oldalukon. Függetlenül attól, hogy a telefonos egyeztetésnél jóváhagytam a 16990 Ft-os árat, szerintem ennek bolti árként való felszámítása csak akkor lett volna jogos, ha valóban a boltban készleten lett volna a teleszkóp, amit beszerelnek.

Magával az új teleszkóppal egyébként elégedett vagyok, és úgy tűnik, a szerelő is jó munkát végzett, de a megbízhatatlanság és legfőképp a lehúzós hozzáállás miatt nyilván soha többé nem hagyok pénzt sem a Bergusonnál, sem a bikemarket.hu-nál, és az ismerőseimet is óva intem ettől.

Üdvözlettel:
Gábor
UPDATE 07.26. 14:13
Megjött a Berguson válasza. Ritka madár az efféle reagálás, olvassátok!

Kedves Homár!

Szomorúan olvastam Gábor írását nálunk szerzett élményeiről. Elöljáróban ki kell jelentenem, hogy a leírtak szinte teljesen fedik a valóságot. A szándékos lehúzás vádját viszont határozottan visszautasítom, emberileg távol áll tőlünk, továbbá cégünk hírnevét soha nem tennénk kockára.

Ami biztos: Hibáztunk! Többen és többször is.

A továbbiakban leírnám a történteket a mi szemszögünkből, hátha más is arra a következtetésre jut,
hogy pusztán „csak” elbénáztuk a dolgot.

Július 7. Hétfő: Gábor időpontot egyeztetett teleszkóp javításra. Mivel szervizünk a nyári időszakban
nagyon sok munkát kell hogy elvégezzen így ez az előzetes egyeztetés mindenképpen szükséges.

Július 15. Kedd: Lekerült szervizünkbe a kerékpár, ami egy egyszerű, alap kategóriájú teleszkóppal
volt szerelve. Ezeken a villákon nem éri meg illetve nem lehetséges a felújítás, mivel a benne lévő
alkatrészek nem felújíthatóak illetve nem beszerezhetőek. Ilyen esetekben a cserét szoktuk javasolni
– ezt természetesen nem kötelező elfogadni. Sajnos első ránézésre rossz teleszkóp lett kiválasztva,
más műszaki jellemzőkkel, amit nem lehetett beépíteni a kerékpárba. Megfelelő teleszkópunk nem
volt készleten, ezért kellett megrendelni az alkatrészt. Ezt a rendelést nem a Bike Marketen keresztül
–ami a saját webáruházunk - hanem a márka magyar forgalmazójától tettük meg.

Július 17. Csütörtök: A villa megérkezett, de a szervizmunkák között valahogy, valamiért „elsiklottunk” Gábor kerékpárja mellett, így nem történt meg a beszerelés. Hibáztunk!  Gábor teljesen megértő volt, ezúton is köszönet érte.

Július 18. Péntek: A tervezettnél lassabban haladtunk a munkával így később telefonáltunk mint ígértük. A kerékpár átvételekor Gábor jelezte, hogy talán nem a munkalapon feltüntetett ár a helyes.
Ekkor Ádám (aki nem kapcsolta össze fejben a korábbi telefonbeszélgetést - hiba) megkérdezte
Szabolcsot a dologról. Szabolcs a péntek délutáni nagy kapkodásban nem megfelelően azonosította
be az ügyet (újabb hiba) és azt mondta, hogy a papíron szereplő összeg a helyes. Ezek után Gábor
nem feszegette tovább a dolgot, szó nélkül kifizette az előzetesen megbeszéltnél nagyobb összeget.
Kárpótlás (például ingyenes beszerelés vagy árengedmény) nem került szóba mivel egyikünk sem
rakta össze a történéseket. Véleményem szerint itt egy határozottabb kiállás a telefonon említett ár mellett sok fáradtságtól és idegeskedéstől kímélt volna meg mindenkit (természetesen szó sincs a felelősség áthárításáról).

Július 19. Szombat:A kolléganővel történő beszélgetés nem hozta az ilyenkor jónak mondható
eredményt: nem történt meg a BikeMarket és üzletünk közötti különbség tisztázása illetve (és ez lett
volna a legfontosabb) nem történt meg a felmerült probléma Gábor számára kielégítő orvoslása. A történteket a kollégákkal részletesen kielemeztük azért, hogy a jövőben idejében elejét tudjuk venni hasonló szerencsétlen helyzetek kialakulásának.

Nagy András
tulajdonos

Kerékpár alkatrész webáruház helyzet Magyarországon:

Jelentős számú alkatrész webáruház üzemel hazánkban. Ezek az áruházak jelentősen nyomott áron, néha alig pár %-os árréssel dolgoznak, mert csak így „tudják” tartani a versenyt a külföldi ruházakkal. A webáruházak üzemeltetői gyakori esetekben a saját üzletükben nem a webes árakat alkalmazzák. Ennek oka, hogy ha nem így tennének, akkor az üzletek fenntarthatatlanná válnának. Ez természetesen néha ellentmondásos helyzetekhez vezethet. Mi a megoldás?

- Magyarországon ne működjenek alkatrész-webáruházak és küzdelem nélkül adjuk meg magunkat,
veszítsünk piacunkból

- Az átláthatóság végett az üzletekben is alkalmazzák a webes árakat, így rövid időn belül tönkre
mennek az üzletek.

- Maradjon a jelenlegi, nem túl ideális megoldás

Véleményem szerint a három verzió közül kell választani, de bármelyik mellett is döntünk az csak egy választás lesz, és nem a jó választás.

Nagy András
tulajdonos

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Kix 2014.07.23. 15:39:10

17 ezer egy teleszkóp? Ennyiért én egész bringát veszek, akár kettőt is.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.23. 15:41:35

Ez hülye. Akkor rendelje meg maga, és szerelje be, vagy szereltesse be.

Egyébként meg mi olyan bonyolult egy biciklin? Csavarok, csapágyak, bovden. Tizenéves koromban is mindent magam szereltem. Egyszer vittem a Velvárthoz, mikor végleg kifogott rajtam.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.23. 15:47:16

@háromlábúbogár: Nem írtál szmájlit. A feleségem és gyerekeim biciklijét is simán szerelem. Szerintem most könnyebb, mert csereszabatosak a darabok. Az orosz Fecskémet még esztergályoshoz kellett vinnem, az új lánckerék miatt.

2014.07.23. 16:36:13

teleszkópot csak őstermelőtől.

2014.07.23. 16:39:48

amúgy a posztolót nem húzták le. tévedtek és visszaadták a pénzét.

azt, hogy a webshopban olcsóbb, azt a poszternak kellett volna kinyomoznia... azért a saját érdekeit már neki kéne képviselnie, ezt még nem tanulta meg ebben az országban ?

dailyvicodin 2014.07.23. 16:51:20

Kedves Homár!

és ez mi, ha nem felkiáltójel?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.23. 16:56:08

@helianthus: Biciklizni bezzeg van idő. :))

Most komolyan, ha bármi meglazul a gépen, ott fog maradni az út közepén. Éhen és szomjan hal.

Ha van egy biciklim, minden kulcsot beszerzek hozzá. Vannak ilyen egy lapból készült kulcsok, amin mindenféle méretű nyílás van.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.07.23. 17:04:56

Fúúúúúú az orkán, fúúúú a ciklon, hárman megyünk két biciklon!!!!!

venszivar 2014.07.23. 17:05:19

@atpijkamo: Apám, még fősulis korában dolgozott a Velvártnál..., én 14-15 évesen kinőttem a bringát s azóta csakis a föld "áldásaival" hajtottakkal érem be.

diszkriminans (törölt) 2014.07.23. 17:06:03

@atpijkamo:
Ezernyi dolgot fel tudnék sorolni, amit a többség nem csinál, mert nincsen meg az ügyessége, vagy nincs ideje megtanulni. Meg van egy rakat dolog, amit egy mesterember tizedannyi idő alatt megcsinál, mint egy laikus, ráadásul sokkal jobb minőségben. A kerékpár szerelés is egy szakma, én nem mondom, jó ha az ember ért hozzá, de nyilván nem várható el mindenkitől. Megtanulni biztos nem sok idő, de akkor folytathatjuk a sort, hogy mi mindent meg lehet csinálni házilag, és nem sok idő megtanulni, csak ezzel az a probléma, hogy ha ugyanezt az illető a saját szakmájának a fejlesztésére vagy művelésére fordítaná, akkor jó esetben sokkal jobban járna.

Nem véletlenül alakult ki egyébként a társadalomban a munkamegosztás, éppen emiatt. Egyébként minél fejletlenebb egy ország, annál inkább jellemző a munkamegosztás hiánya, és annál több dologhoz ért valamilyen szinten egy-egy ember. Nyilván ez ok-okozatilag egy oda-vissza rendszer, hiszen ha mindenki mindenhez ért, akkor nem ért hozzá igazán, tehát a hatékonyság is rosszabb, viszont mivel rossz a hatékonyság, ezért szakemberekre sincs pénz, ezért marad a házi megoldás mindenre.

diszkriminans (törölt) 2014.07.23. 17:08:21

@atpijkamo:
"Most komolyan, ha bármi meglazul a gépen, ott fog maradni az út közepén. Éhen és szomjan hal."

Az is más dolog, hogy ha valahol ott ragadna az ember, akkor meg tudja csinálni úgy, hogy tovább menjen és amikor tud, elvigye a szerelőhöz, és más dolog, mikor szakszerűen meg kell valamit csinálni.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.23. 17:08:28

@diszkriminans: Szabad piaci szegmenst fedeztem fel! Nyitok egy villanyégő-cserélő-szervizt.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.23. 17:09:39

@diszkriminans: A bicikli szerelés az olyan, mint a légózás. Ahhoz se hívsz szakembert.

maximum1 2014.07.23. 17:10:04

Pedig az egy korrekt bolt, több bringát is vettem már ott.
Sajnos a szervizes az mindenhol paraszt, ezért tanultam meg én is az egyszerűbb szereléseket.
Valszeg a "Á" amikor bement a szervizeshez megkérdezni mi van, akkor a gyökér szervizes félvállról beköhögte az összeget, úgy hogy fingja nem volt miről van szó és pont egy xt váltóval küzdött.

Viszont qva jól írsz, esetleg egy könyvet nem írnál?
Olvasnám!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.07.23. 17:12:38

@helianthus: Jobban ráérnél egy hétig szervízeltetni (azaz szervizben magadat a szerelő fiúkkal megpisiltetni)?

venszivar 2014.07.23. 17:13:51

@maximum1: "ajánlom" a barmot...., na az még tud!:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.07.23. 17:17:04

@Kulics: A webáruházból történő megrendelésre sem képes mindenki (a hülyeség alapjog, és nemcsak a szereléshez), tehát helyette csinálták, szolgáltatásként. Ennyibe került, oszt' kész.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.23. 17:17:39

Ezen röhögök: www.facebook.com/troll0foci/photos/a.398396820226934.89024.398390086894274/713016452098301/

"Ha a vizilabdás srácok úgy játszanának, mint az U19-es focistáink...
Megfulladnának a medencében, bazmeg!

venszivar 2014.07.23. 17:17:40

@maximum1: javítok: (""tud"")!16!

ő, ÚGY HISZI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:):DDD

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.07.23. 17:23:34

@atpijkamo: Röhögni fogsz: lenne megrendelőd. (Persze néhány kutyanyalta szinglit és elhanyagolt "párt" meg is kellene dugni, hogy jól menjen a bolt és ajánljanak egymásnak.) A fejlettebb országokban ez általános, van egy debreceni srác, aki havonta egy hétre kirepül Londonba dolgozni. Nem szemműtéteket végez, hanem lecseréli a csaptelepeket. A spéci műanyagbevonatú villáskulcsot (nehogy felkarcolódjon az aranylakk) is kint vetette meg hozzá.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.23. 17:27:07

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Röhögni fogsz, a testvéemnél már cseréltem villanykörtét. Az volt a trükk benne, hogy az egész lámpát kellett cserélni, mert a villanyszerelő "mester" kivette/ellopta/elvesztette az alkatrészeket, amibe belecsavarod a körtét, és csak oda volt rakva, a saját súlya tartotta csak, éppen hogy érintkezet. Illetve néha éppen hogy nem.

Agyalap 2014.07.23. 17:43:27

Nagyon jó a hozzáállás. Ettől függetlenül ne gondolkodjon túl soká a posztoló, mert ha városban használja a kerékpárját, és ázni is hagyja néha - az új teló sem fog hosszú évekig kitartani. Nem rossz a Suntour, de ne várjon évszázados garanciát egy alacsony árfekvésű darabtól. Ha meg a bolt megrendelte a telót, és ők különben is 16990-ért adják, akkor ne várjuk már el tőlük, hogy a kínai összeszerelési árért adják oda...

kakukk11 2014.07.23. 17:53:56

A 3400Ft-os különbözetért teljesen alaptalunl vered az asztalt szerintem. Az a webshop ár. A webshopban nem kell napi 12 órában 4 eladót alkalmazni, százezrekért helységet bérelni rezsivel, stb. Ha a boltba mész, ott igen, ezért a drágább ár, de ezt már megszokhattad volna, mert mióta webshopok vannak, ez így van. És végül happy end lett a történet, mert egy valószínüleg magasabb IQ-val rendelkező ember rájött, hogy igazad van és jobb ha igazat ad neked.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.23. 18:45:10

A vlgtelen tehetségtelenség csimborasszója: Még a kocsijukra tett matricákat se bírták nem elrontani. Csak annyi, hogy "autó" pár nyelven.

hvg.hu/itthon/20140723_Forditok_Az_OFFI_benazasa_a_heber_felirat

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.23. 18:47:09

@uraaam: Én minden biciklissel türelmes vagyok, az ilyen vicces kocsival meg mégannyira.

Érdekes, a végtelenül pacifista oldalkocsim egy kanál vízben meg tudná őket fojtani, mikor a bicikliút helyett a kocsiúton balettosnak. Semmi más nem tudja kihozni a béketűrésből.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.23. 18:55:22

@uraaam: Haggyálmár, ez egy vicc. Ez oda való, ahol nincs lényeges forgalom.

A csúcsforgalomban meg tök mindegy, egy kézikocsival is tartani tudom a "ritmust".

Évente max egyszer merészkedek bele a csúcsforgaloba, ha már minden kötél szakad. A sok idiótán még nevetni sincs kedvem.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.23. 18:58:18

@atörökk: "napjában legalább 4-5-ször a részeg, artikulálatlan üvöltésüket"

Most ez komoly?

Ez ilyen kedvcsináló lenne csak, hogy az emberek ne felejtsék el nyáron sem, hogy inni jó. Nem gondoltam, hogy tömegesen fordulnak elő, még kevésbé, hogy túl hangosak.

Gabonka 2014.07.23. 19:51:01

Azt azért kiemelném, hogy jártam már a Bergusonnál, nem egyszer, nem kétszer.. Nagyon korrektek, mindenki türelmes és segítőkész.
Estem már be hozzájuk zárás előtt pár perccel (17.50-kor, 18.00-kor zárnak) és nem dobtak ki záráskor, készségesen kiszolgáltak, pedig ez nem sok helyen van így. Szívesen járok oda, ha szükséges, és aki szintén járt már náluk, tudja, hogy néha nagyon el vannak látva munkával a srácok, nem véletlenül, hozzáteszem. Szerintem messzemenőkig Ők a legjobbak...ja, és nagyon minőségi a munka, ami kikerül a kezük közül!
Vannak akcióik, kuponjaik, amikhez kötnek szabályokat, és mikor nem használják ki, nem ismerik, nyilván ebből nyereség jön, aki meg ismeri (elolvassa az oldalon, vagy a kupon tájékoztatóján) jól jár.
A másik dolog, hogy ha már az egyik eladóval egyeztettem, akkor legközelebb ehhez a dologhoz Őt kérem, Ő tudja, hogy hányadán álltok az ügyben. Nem fogja azt mondani a telefonban vagy személyesen, hogy "én most nem foglalkozom a problémáddal".

Artech 2014.07.23. 19:54:29

Na, megint hülye gyökerek vannak bent....
ha anyátok, 1950-es bicajáról lenne szó, akkor is így dumálnátok??,

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.23. 20:44:40

ma van a nemzeti hot dog es vanilla icecream napja

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.23. 20:46:03

de tenyleg, most hallottam a radioban hazafele jovet

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.23. 20:51:17

@igi1: nekem nem egeszsegemre, nem az en napom
ez NEMZETI hotdog es vanilia fagyi napja
bar a hot dog meg vacsorara meglehet

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.23. 20:53:33

mar utananeztem, ebben a honapban meg lesz pl nagynenik es nagybacsik napja
meg mostohaapak napja
meg ilyenek

sajnos nem fizetett unnepek, sot egyaltalan nem unnepek:(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.23. 20:54:41

@igi1: rendszeresen
mikor az index karbantart

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.23. 20:58:30

@igi1: nekem 20 eve nem volt feszkos napom draga szivem
nem vagyok egy ideges tipus
a tipus mindig hosszu I

♔batyu♔ 2014.07.24. 08:33:52

Semmi gond nincs ezzel, az üzlet magánügye az, hogy mennyiért szerzi be az alkatrészt. Ha nem tetszik, szólsz, hogy nem kell, de ha már egyszer beszerelték, nincs olyan, hogy te láttad olcsóbban.

Tanulj meg bringát szerelni és akkor azok az alkatrészek kerülnek a bringádra, amelyeket te választasz ki.

AtiSnatch 2014.07.24. 08:55:18

@Manyecska: annyié már biciklit kapsz :D

Eudocimus Ruber 2014.07.24. 09:07:17

Víz alatt működik-e ez a teleszkóp?

Martinicske 2014.07.24. 11:32:15

Az a baj, hogy a bicikli szerelés olyan szakma aminek nem szabadna létezni. Lehet nincs is, bár valami eu pénzes okj képzést biztos kitaláltak rá.

Azért nem szabadna létezzen, mert ez az általános iskolai oktatás kötelező része kellene legyen. Ugyanúgy ahogy a KRESZ is legalább egy kismotor vizsgával és természetesen a pénzügyi ismeretek, egészséges táplálkozás és még pár hasznos téma, hogy ha már ennyi évet ott kell ülni valami értelme is legyen.

Nyilván az évszámok fontosabbak, meg hogy melyik király mikor melyik másikat támadta meg, azok kívül hogy abban az időben állandóan mindegyik mindegyiket...

Steckdose 2014.07.24. 12:17:57

Nem volt itt lehúzás, a webshopos kedvezményt meg éppenséggel helyesen nem adták meg (az éppen azért jár, mert a weben vásárló nem veszi igénybe az üzlet humán és egyéb erőforrásait). Valószínűleg az történt, hogy a szezon kellős közepén összekavart valamit a csontra leterhelt személyzet. Ez persze hiba, viszont a kezelésénél korrektül jártak el. Tény és való, hogy az ügyfél joggal várhatja el, hogy a legnagyobb pörgésben (és az most van a bringaboltoknál) se kavarják össze semmijét, és ebben a személyzet hibázott (még akkor is, ha utána helyrehozta-visszafizette), de lehúzásról vagy szándékos szemétkedésről a sztori alapján itt szó sem volt.

Mercel 2014.07.24. 15:10:48

@Steckdose:

A fickót lehúzták, az értelmezés kérdése, hogy csak "simán" vagy kétszeresen is.
Amit írtál az szerecsenmosdatás.

Előfordulnak hibák minden szolgáltatásban, de azt úgy lehet jóvá tenni, hogy kva nagy szánombánom van a végén, NEM basszuk át a vevőt, és minimum durva kedvezményt adunk a szarul, időn túl, és lehúzósan elvégzett munkára.

Mindegy, az ügyfél sokkal kevesebbet bukott mint a berguson. Nem egy és nem két ügyfelet veszít egy bolt a hasonló tapasztalatok kikerülésén.
Ma már elég sokan úgy kezdik, hogy ránéznek a tapasztalatokra mielőtt rábíznák valakire a cuccukat illetve a pénzüket.

Steckdose 2014.07.24. 15:31:02

@Mercel: Mivel is húzták le egészen pontosan?

1. Nem rásózták a teleszkópot, hanem ő kérte.
2. Végső soron annyit fizetett érte, mint az ajánlott fogyasztói ár.
3. NEM és NEM jár a webes árkedvezmény, ha az ember bemegy a boltba, és használja a pénzbe kerülő emberi és egyéb erőforrásokat a cucc megvásárlására.
4. Végső soron rendesen megcsinálták a biciklijét, mégpedig olyan áron, amennyit ez a munka ér. (Képben vagyok az alkatrész- és a szerelési árakkal is.)

Na akkor hol is van itt az a kurva nagy átbaszás?

Most nézzük, hogy hol követték el a hibákat?

1. Elsőre nem a megfelelő teleszkópot ajánlották, valószínű figyelmetlenségből.
2. Elfelejtkeztek az egész beszerelésről, nyilván szintén figyelmetlenségből.
3. A korábbi figyelmetlenségek miatti kapkodásban összezavarták a teleszkópokat és az árakat, és az ügyfél segítsége kellett ahhoz, hogy megint képbe kerüljenek az egész projekttel.

Ezek közül a hibák közül melyik tulajdonítható szándékos átbaszási, lehúzási szándéknak?

Steckdose 2014.07.24. 15:34:40

Amúgy meg a szezon kellős közepén bringaszervizbe menni olyan, mint ha az ember a 35 fokos hőhullám közepén kezdene klímát beszereltetni, vagy december 23-a este szeretné elintézni a teljes karácsonyi ajándékvásárlást. Ilyen csúcskihasználtsági időszakban készülni kell az efajta kavarodásra, mert az erőforrásokat nem elsősorban erre a rövid időre méretezik, hogy aztán az év másik 10-11 hónapjában ott álljanak kihasználatlanul, és csak vigyék a pénzt.

halaloszto 2014.07.24. 15:54:31

@Steckdose: ott kovettek el a hibakat, hogy hiaba foglalkoznak bringakkal evtizedek ota, megsem sikerult kialakitaniuk azt a munkamodszert amivel az ilyen tripla benezeseket elkerulhetnek.

az en kornyekemen is van olyan bolt, ahol tokre ertenek hozza, jok az arak, viszont minden masodik alkalommal tortenik valami gixer. ugyhogy inkabb kerestem masikat, ahol a szerda az nem csutortok delutan, hanem szerda, esetleg kedd este.

Vajk

halaloszto 2014.07.24. 15:56:25

@halaloszto: a lenyeg lemaradt: azert nem alakult ki a modszer a hiba elkerulesere, mert szerintuk ez nem hiba. szerintuk ez igy elmegy. viszont valtozik a kozonseg izlese, es egyre tobben vannak akik szerint nem megy el. a boltban levet huto spanokbol meg nehez megelni.

Vajk

egy atlag 2014.07.24. 16:01:52

Ezt a sok szellemi rokkant idiótát (atpijkamo, Manyecska, ColT, dr. phil. Sün‼ ツ , atörökk, uraam, stb) nem lehetne kitiltani innen? Elég fárasztó átvergődni a bárgyú kommentjeiken a témába vágó hozzászólásokig.

Steckdose 2014.07.24. 16:21:33

@halaloszto: Ha az ilyen típusú töketlenkedés általános náluk, akkor teljes egyetértésem, ha viszont általában nincs ez így, "csak" szezonban, és ott is csak néha, akkor a szezonbeli őrjöngés miatt valszeg csak átcsapott az ár. Hogy mennyire általános náluk ez, azt nemtom, én nem oda szoktam járni, mer' messze van. De a Nándi is gyakran megcsúszik szezonban, múltkor 3 hétig ült egy kerékfűzésemen így nyáron, szezonon kívül viszont tök pontos. Mondjuk az árakat és az alkatrészeket nem szokta összezagyválni.

randomuser1 2014.07.24. 16:44:07

az volt már, h a szantúr xcr egy villacsalád a legkülönbözőbb árakkal és specifikációval?

Mercel 2014.07.24. 17:29:22

@Steckdose:

Egészen véletlenül nem a berguson részéről mosdatsz?

Na de lássuk:

Úgy kezdődik, hogy az egyébként üzemszerűen elvégzendő karbantartás helyett rásóztak egy másik teleszkópot.

Lehet úgy magyarázni, hogy az Ügyfél kérte, de teljesen nyilvánvaló, hogy csak azért rendelt másik teleszkópot, mert féligazságot mondott neki a szerelő. MINDEN teleszkópot karban kell tartani, még ha nem is feltétlenül "generálozni" - ráadásul idióták voltak mert nem hiszem, hogy nagyobb hasznuk volt az új telón mint a "generálon" lett volna.
Tehát a dolog itt indul.

NEm tartották az időpontot - merő figyelmetlenségből. Túlszámláztak amit részben el is ismertek.

Ha neked ennyi nem elég akkor informatikusként szívesen megcsinálom a gépedet többszöri tévedésekkel a te károdra természetesen túlszámlázott és feleselgesen megvetetett alkatrészekkel.
Aztán ha nem tetszik valami majd jól megmagyarázom és még a szemétkedést is csak részben ismerem el.
Nyilván elégedett lennél.

Részemről itt befejeztem azzal a sötét gyanúval, hogy nem független magánemberként kommentelsz. Lelked rajta.

"Frigyes"

Steckdose 2014.07.24. 18:51:10

@Mercel: "Egészen véletlenül nem a berguson részéről mosdatsz?"

Mosdatok, hát persze :-D

"nem hiszem, hogy nagyobb hasznuk volt az új telón mint a "generálon" lett volna."

Ez vélhetőleg így van - pont ebből KÖVETKEZIK, hogy nem lehúzási céllal adták el neki a telót.

"NEm tartották az időpontot - merő figyelmetlenségből."

De nem ám - ez volt az egyik hiba, amit elkövettek. Lehúzás? Nem.

"Túlszámláztak amit részben el is ismertek."

Igen, el is ismerték, mert vszleg nem szándékosan számláztak túl, hanem belekeveredtek a teleszkópokba a nagy hajtásban. Lehúzás? Nem. A webshopos kedvezményt pedig még mindig nem szokás megadni boltban vásárláskor.

"Ha neked ennyi nem elég akkor informatikusként szívesen megcsinálom a gépedet többszöri tévedésekkel a te károdra természetesen túlszámlázott és feleselgesen megvetetett alkatrészekkel."

Isten őrizz, hogy ilyen tefélékre bízzam a gépeimet, gépészmérnökként inkább megcsinálom magam :-DD Mondjuk amúgy a biciklijeimet is, kivéve kerékfűzés és hasonló összetett munkák.

"Részemről itt befejeztem azzal a sötét gyanúval, hogy nem független magánemberként kommentelsz. "

Elmondhatatlanul magasról leszarom, mit gyanítasz. Amúgy kicsit beleolvasol az indexfórumos kommentjeimbe (ezzel a névvel), aztán gyanakodhatsz tovább kedvedre.

endre79 2014.07.24. 18:58:09

Néhány tény:

- a webshop részlegen Suntour XCR teló rendelés utoljára május közepén volt,
- azóta ilyen rendelés a weben, e-mailben vagy telefonon nem futott be hozzám,
- a bolt nem rendel a webshoptól, mivel nincs raktárkészlete, de ugyanazokat a nagyker forrásokat használja mind a két üzletrész
- a webshopot egymagam viszem minden teendőjével a hátamon, a bolt-szerviztől függetlenül, tudnék róla ha bármilyen megkeresés lett volna az ügyben

Amiatt írtam ezeket le, mert Gábor Úr megemlítette a webshopot is, a végén negatív színben feltüntetve azt.
Hogy a bolt-szerviz vonalon pontosan mi történt ebben az esetben azt nem tudom.

Török Endre

230e 2014.07.27. 18:55:38

@Steckdose: Bizonyos mértékig érthető az érvelésed. A webshopon rendelés során nem veszel igénybe dolgozói erőforrást nem kell "eladni a terméket". A fura az, hogy egy normális boltban ha ottani beépítéssel veszel egy terméket, akkor nem a magasabb árat mondják, hanem engednek valamit, mert a munkadíjjal ez visszajön.

Az hogy te értesz a bringaszereléshez, dicséretes dolog, ő nem ért hozzá, vagy nincsen rá helye, ideje. Sőt nálam is csak egy defektjavítás, esetleg egy fék/váltóbeállítás megy (az olajos tárcsaféken már például nem, igaz azon eddig még szerelő nem tudott állítani).
Az hogy nyáron csúcsidőben szereltet? Ha neked valaki a fövenyesi strandon azt mondaná a ízetlen, nyers lángosra, hogy bocsi csúcsidő van, csak ilyet tudunk most adni, gyere vissza szeptemberben mit mondanál?
Itt azonban más a helyzet. Emberünk - mivel nem értett hozzá - elment kerékpárt szereltetni. Szakértelmet csak részben kapott, hiszen az eredetileg lebeszélt teleszkóp nem volt jó a bringához. Azaz igazából ez a "bolti felár" nem volt jogos, hiszen nem kapta meg azt a szakértelmet, amiért bement.
Határidőt nem teljesítettek, és még a fizetés is sokadszorra sikerült. A szolgáltatás három eleméből egyik sem igazán, vagy jelentős késéssel jött össze. A bolt problémakezelése pedig még ezzel a levéllel sem nevezhető korrektnek. Azon tudnak a boltnak bevételt generálni, akik nem értenek hozzá, és elviszik javíttatni a bicajukat. Ezután a cikk után valszeg páran nem oda fognak menni. Most akkor valóban megérte ez így? Ez a levél valszeg nem születik meg, ha az első szerelő jó teleszkópot mond, a második jó árat, az ügyfélszolis csaj pedig észlelve a problémát (és tud arról hogy a kerékpár a bolt hibája miatt csúszott) pedig a jó megoldást választja. Sőt még az is korrektebb lett volna ha a szerelő a második teleszkópnál megemlíti hogy az ügyfél weben is megrendelhetné, így spórolva neki.

Nikorene 2014.07.29. 12:33:21

A válasz nem rossz, de hiányzik belôle az a rész, ahol a vásárló megkövetése után, ha már beismerték a többszörös hibát, kárpótlásul felajánlanak vmit... pl kedvezményt a köv vásárlásból, vagy ingyen szervÍzt ( :) )...
süti beállítások módosítása