Tékozló Homár

Úristen, a MÁV elvesztett egy egész fülkét!

2014.07.29. 09:37 | Homár Hilda | 178 komment

Ma Magyarországon vonattal csak az utazik, akinek nem sürgős, sok pénze van és nem bánja, ha hol meleg van, hol hideg, hol valami más csalafinta trükkel áll elő az állami vasúttársaság. Pedig milyen jó az elsuhanó tájba belebámulni és a semmin vagy a mindenen mélázni, miközben szól a dcida-dzita, dzida-tcida. A vonatozás misztikus vonalát erősíti egyébként levélírónk is, aki egy csomó gyerekkel meg bőrönddel indult neki vonattal a Balatonnak, nem is sejtve, hogy egy kedves kalauzzal és Istennel tölti az utat. (A videó néhol durván szélzajos, de tök szép, és legalább mindenki a kedve szerinti zenét nyomhatja alá.)

Tisztelt Címzettek!

Az alábbi nevetséges történet 2014.07.25-én történt meg velünk. Összesen 5-en (3 felnőtt, 2 gyerek) szerettünk volna csúcsforgalomban a MÁV 17:30-as Budapestről induló járatával (878 járatszám) utazni a Balaton déli partjának egy távolabbi pontjába. A menetrenden szereplő menetidő általános késést is beleszámolva 3 óra. Ezt vállaltuk. Tudtuk, hogy zsúfoltság várható a vonaton. Erre készülvén vettünk 5 db IC pót- és helyjegyet jó előre bebiztosítván magunkat (számunkra az 51-56-os helyeket osztotta a rendszer).

A vonatra már indulása előtt fél órával felszálltunk a Déli pályaudvaron. Megvolt az IC kocsi, száma egyezett a jegyünkön levővel, amolyan fülkés típus volt. Húdejó. Keresni kezdtük a fülkénket, 10,20,30,40,60 micsoda? Na még egyszer. 10,20,30,40,60. Igen a megállapítás helyes, nemes egyszerűséggel a MÁV-nál nem tud valaki elszámolni 100-ig, és kihagyták az 50-es fülkét, helyette a 60-as következett rögtön a 40-es után.

Kalauzhoz fordultunk rögtön, hogy segítsen nekünk megkeresni az 50-es fülkét hátha mi nem jártuk ki elég alaposan az általános iskolát. Szomorúan hallottuk, hogy már Pest-felé menet is hiányozott ez a fülke (jó, hogy nem most tűnt el), azonban ebben az irányban nem volt akkora zsúfoltság, így a pórul járt utazók be tudtak ülni másik fülkébe. Kalauz rendkívül segítőkész volt, bár nyilván nem ő tehetett róla. Mondta, hogy üljünk be a következő – akkor még üres – 60-as számmal kezdődő fülkébe, és imádkozzunk, hogy ne jöjjenek.

Jöttek, Kelenföldnél. Kalauzt hívtunk újból, hogy akkor most mi legyen. Felajánlotta számunkra, hogy van egy külön fülke, amiben kalauzok utaznak, őket kitessékeli onnan, és tudja biztosítani számunkra azt a fülkét, de imádkozzunk, hogy ne jöjjenek, mert több szabad fülke már nincs. Imádkoztunk.

3 óra imádkozás után sikeresen hazaértünk kicsit meghurcolva, de mindenképpen keserű szájízzel.

A MÁV-nál nem jó valami. Két dolog fordulhatott elő.
- Tisztelt címkéző munkatárs valóban félrecímkézte az egész kocsit, és kihagyta az 50-es fülkét.
- Jegykezelő rendszerük nem teljesen optimális, ugyanis elad olyan helyeket, amelyek nem is léteznek.

Kalauz végig segítőkész, kedves volt. Elmondása szerint ő már jelezte ezt a problémát többször is a MÁV felé. Azt a kérdést kapta válaszul, hogy „Sikerült megoldani a problémát?” Válasza igen volt. Akkor ennyi.

Ezzel el van rendezve a MÁV-nál a hibakezelés, az utasok meg csak költözködjenek 4 és 6 éves gyerekekkel, nagy bőröndökkel ahova akarnak. Ha meg nincs hely, akkor álljanak végig 3 órás utat. MÁV 2014, Magyarország Köszönjük.

Ezt a levelet megkapja a MÁV Ügyfélszolgálat, valamint a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blog is.

Üdvözlettel,
Lukács Ferenc

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.29. 13:12:26

Most elmondok titokban Önöknek
egy kis dolgot,
Mely itt is, ott is, lent is, fent is,
Már közszájon forgott.
Egy kissé, mondjuk, furcsa,
Nem hosszú és nem kurta,
De megható és meghallgatható.
Kis Mariska, zaka-taka-zikatik,
Vonaton ment Czirákra,
Kis Mariska, zaka-taki-zakatik,
Igen csacska leány volt,
Fess kalauz úr, zaka-taka-zakatik,
Szakaszát felkínálta,
S kis Mariska, zaka-taka-zikatik,
Örömében ficánkolt,
Fess kalauz úr, zaka-taka-zakatik,
Megpödörte a bajszát,
De még elébe zaka-taka-zikatik,
Odahúzta Mariskát,
A fülébe zaka-taka-zakatik
Duruzsolta,
Elébb még jön egy zaka-taka-
zakatik,
Egy állomás épület,
Aztán zaka-taka-zakatik...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 13:14:17

@agresszív kismalac: @Homár Hilda: no, és a maradék állatkerttel mi lesz? diszkiriminációóóóó!!! :P

Manyecska 2014.07.29. 13:58:19

Úristen, elvesztettem a szüzességemet!!
/bár régebben/:D

Icepick77 2014.07.29. 14:02:05

@agresszív kismalac: Igen, számolj utána:
51-52-53-54-55-56. ;)

diszkriminans (törölt) 2014.07.29. 14:06:17

@Zseer:
"nem ertem a kerdest.minel jobb a kispiros ?
vagy 15 eve ultem oylanon utojara. "

A Flirtnél. Mert te a Flirt-öt feltehetőleg a normál, de relatív jó állapotban lévő hagyományos kék vagonokkal vetetted össze, amelyek jellemzően nagyobb távolságokra vannak kitalálva, de a Flirtnek megfelelő régi szerelvény nem ez, hanem a régi motorvonatok.

Én 4-5 éve utaztam utoljára Bzmoton, de tény, hogy ma is elég sok helyen járnak.

Atörökk 2014.07.29. 14:06:26

@Manyecska:
Lepsénynél még megvót???

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 14:26:01

melyőtök volt bennem már megint? ? hogy a ménkő ütne már bele a blogmotorba tényleg. erre nincs gyóccer?

gabors 2014.07.29. 14:27:28

index.hu/belfold/2014/07/26/orban_elmehaborodott_es_vagy_hazaarulo/

ki hallgatta ezt meg rajtam kivul !! illiberails allam ???

nacizmus !!!

vannak reszek ahol tiszta orulet ..

barmi megtortenhet !!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 14:29:08

@sugargiraffusplumps.: Dehogynem. Eccer kéne rendesen megírni a blogmocit egy hozzáértővel, és nem a szomszéd pistikével. Csak ez 2006 óta nem történt meg.

gabors 2014.07.29. 14:30:54

eddig is ugy tunt orban nem teljesen beszamithato ..

de ez a 35 perc !!! csak ugy beszel !!! eloben par ezer ember eleott ???

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 14:31:53

@agresszív kismalac: nekem az agyamra megy. egy online hobbim van oszt még azt is elcseszik. tiltakozom.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 14:33:47

@atpijkamo: hát mert én nem vagyok benne? szal valaki más leledzik ott, emiatt viszont én nem tudok belépni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.29. 14:34:17

mi ketszer vonatoztunk
eger - bp
eger- szilvasvarad
jelentem renbe volt

pestrol visszafele buszosztunk
elore megvettuk a jegyet a buszallomason
na olyan szamu ules nem volt, dehat leultunk
ami erthetetlen, mindenki a sofornel veszi a jegyet, mikor ott a jegypenztar 3 centire
a buszpalyaudvaron a pisiles 250 ft/ fo fotocellas szamlaloval
a buszon nincs klotyo

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 14:37:03

@agresszív kismalac: "@sugargiraffusplumps.: Irigylem a problemáidat."

:)) Afrikában meg éheznek, mi?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.29. 14:39:57

@agresszív kismalac: azt te csak hiszed :( viszont azok nem publikusak. bár, ha könyvet írnék belőlük akkor meggazdagodnék mindörökre.

Manyecska 2014.07.29. 14:40:41

@agresszív kismalac: ja. apám is mindig ezt hajtogatta:)!!

Atörökk 2014.07.29. 14:41:17

@Manyecska:
Hányszor?

@gabors:
Szerintem rettegjél legalább napi 26 órát, abszolúte indokolt. Folyosói pletykákból hallottam, két héten belül hadat üzenünk az USA-nak, lesz nemulass.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.29. 14:42:05

@agresszív kismalac: legyel turelemmel
meg par nap es fenykepes-videos meset kapsz a blogomban otthoni kalandjainkrol
/amugy fasza volt minden, az erdekes az volt, ami Marynek volt erdekes, nekem meg fel sem tunt:)/volna

gabors 2014.07.29. 14:43:28

@hagyma: csak ird meg a blogodon !!! egyben

annak idejen ezt eleg jol meg tudtad tenni .. sokkal jobban jaranal mint igy kommentenkent ... persze azt csinalsz amit akarsz ebben a liberalis demokraciaban .. (talan)

de tenyleg .... ird meg !! nem tudom naploszeruen vagy tematikusan ..??? amit eddig itt olvashattunk mindket modszer talan mukodhet .. en nem vagyok bolcsesz !! az hogy ki mit fog/nemfog beledkotni (en is lehet) ne zavarjon !!!

God speed !!

gabors 2014.07.29. 14:45:51

@atörökk: rettegni meg nem fogok de ezelott sem terveztem hosszabb idot tolteteni orbanisztanban ....

es attol sem felek hogy altalanos mozgozistas lenne a maggyar/hun atok miatt errefele ...

de azert kosz!

Manyecska 2014.07.29. 14:50:30

@atörökk: több nap mint kolbász!:DD

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.07.29. 14:53:11

@gabors: dolgozok rajta
2 het meg lesz idorendben
engem amugy nem ert sok meglepetes, Maryt inkabb
en tobb valtozasra szamitottam 15 ev utan
a vonat pl meg rosszabb volt mint 15 eve de igy se volt rossz

gabors 2014.07.29. 14:54:24

@Manyecska: "@atörökk: több nap mint kolbász!:D"

hol van tobb nap mint kolbasz ????

ma koltozom !!

denisaw. 2014.07.29. 14:56:26

Néhány érdekesség még a MÁV-val kapcsolatban, nem tudom, hogy ezt, hogyan hozzák össze, de sikerül nekik:
Bp.-Nyíregyháza, 270 km, 3 óra utazási idő, és mindig számíthatsz 5-15 perc késésre....tapasztalat, sokszor teszem meg a távot, késés mindig van, ja és IC, eladnak olyan helyjegyet, ami nincs! persze még neked kell büntetést fizetned, pótjegy címszóval, ami közel 900ft..természetesen leülni nem tudsz, mert üres kocsit nem raknak be péntekenként, bár máskor sem, minek az..álljál csak végig, jó az ide...Bp.- Kisköre, 150km, 3 óra az út, késés előfordul, múltkor "csak" 20 percet késett, még szerencse...a vonatok, legyen IC, gyors, vagy csak "kis piros", mind egytől-egyig tiszta szutyok...némelyiken nyáron van fűtés, télen nincs, minek az?!...Az IC-n a légkonditól megfagysz, de legalább nincs a melegtől büdös...A kedvencem még a BP.- Dunakeszi...télen nincs nap, hogy ne késne, melóba járni vele érdekes és kellemetlen, mikor már nem hiszik el, hogy ennyiszer késik a vonat...szerencsémre már nem lakom Dunakeszin, így ettől a problémától megszabadultam...DE ettől a MÁV még úgy fos, és retek, ahogy van...ha ők csesznek el vmit (jegykiadás,nem létező helyjegy!), akkor még neked kell büntetést fizetned, mert eladtak neked egy olyan jegyet, ami nem létezik...

zoli_ 2014.07.29. 14:57:19

Holnap kipróbálom, mit tud a Thalys. 320km 1óra 20 perc. Párizs és Brüsszel között.

Fogadni merek, hogy ki lesz írva, és a vasúttársaság nem fog szórakoztatni hülyeségekkel, és pontosak leszünk. Meg lesz a helyünk, és qrvagyorsan fogunk menni.

Ja lehet, itt kevesebb a vasutasészjárás?

gabors 2014.07.29. 15:09:29

@hagyma: "a vonat pl meg rosszabb volt mint 15 eve de igy se volt rossz "

mihez kepest fejlett orszagokohoz vagy szar orosz vonatokhoz kepest??

csak kerdezem mihez kepest nem volt rossz ??

Zseer 2014.07.29. 15:19:04

@denisaw.:
en -majdnem- azon a vonalon jartam melozni.a bp-fot annyival volt "jobb",hogy 1 sinpar,igy barmelyik iranyban csuszas volt,szopott a masik is :D
valoban fixen kesett es nalunk elhittek,mivel szinte mindenki vonattal jart melozni.
mondjuk csucsidoben fel orankent jar,es bar 10 perc keses szinte alap (20 munkanapbol min. 10x),azert a 30-nal tobb eleg ritka.
aki nem ugy jart munkaba,hogy atszalassal,vagy pont beesik 1 perccel kezdes elott,az ritkan kesett el.
kolleganom minden reggel elviraval kezdett es ha kesett a kettovel korabbi,akkor eggyel elobb indult (erre en nem voltam hajlando)
egyebkent elvira.hu-n fent vannak a kesesek is,de egy olyan beszelgetes,amiben ezt az ervet is be kell dobni,mar sehogyan nem tud jol vegzodni :)
klima nincs,de telen olyan 99%-ban mukodott a futes,konkretan ilyen 30 fokok voltak mindig.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.07.29. 15:31:10

@Manyecska: Azért onnan még haza is kell jönni. Beütöttem az elvirába, egy Bp-Füred távra a teljesárú jegy IC-vel nehezítve 3000 Ft. Amit a poszter írt (3 felnőtt + 2 gyerek) az kedvezményekkel együtt (1x0%, 2x33%, 2x50%) oda-vissza ~20000 Ft, 120 km-re.
Az autóm fogyaszt 5 litert százon, az oda-vissza 5000. Az autópályamatrica 3000, amortizáció 20 Ft/km-rel további 5000. Kicsit több, mint fél ár, és háztól házig visz, nincs büdös utitárs, nincs késés, nincs bunkó / béna / kezét széttáró kaller.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 15:34:04

@Csokis: Nagyrészt pontos, de 2 dolgot kihagytál.

A vonat ezerszer biztonságosabb.

A vonat kényelmesebb, felállhatsz, járkálhatsz, nem kell vezetni.

gabors 2014.07.29. 15:34:45

@zoli_: akkor ez egy fejlett liberails demokracia ??? amit a magyarok nem akarnak ???

gabors 2014.07.29. 15:39:35

@atpijkamo:

mindez igaz DE TE akkor mesz josz szervizelsz amikor akarsz !!! nem fuggszz MAV-tol

holnap ugy dont Orban (vagy az allam) hogy eppen nincs 7:45 am vonat !!!

na ez a gond a nem liberalis demokraciakkal !!! hogy mire Erted jonnek mer nincs aki panaszkokdjon !!!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 15:43:01

@gabors: Mégegyszer fussál neki @Csokis: kommentének! Különösen figyelj az utolsó mondatnál!

gabors 2014.07.29. 15:43:34

@Kitalátor (másként) gondolkodó:

igen ott olcsobb 50 evere a kolumbarium !!!

názmin (törölt) 2014.07.29. 15:56:35

Kedves Lukács úr ha valamit nem tud arról inkább ne alkosson véleményt mi az hogy címkéző munkatárs ön szerint mindig külön számozzák a fülkéket nevetséges ilyet leirni is egyébként ez nagy valószínűséggel Bautzeni kocsi volt aminek fele első osztályú eredetileg.Az hogy a rendszer kiadja arról meg nem tehet senki a mai kocsi helyzetet ismerve örüljön hogy volt rajta IC kocsi.Egyébként javaslom hogy utazzon többet és hozzá fog szokni ennél még érdekesebb dolgokhoz is!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 16:02:37

@názmin: "Az hogy a rendszer kiadja arról meg nem tehet senki"

Azért ezt gondold át mégegyszer. A földrengésről valóban nem tehet senki. De ez nem természeti csapás.

M. Péter 2014.07.29. 16:24:37

@Csokis: Az amortizációt vagy a lízingdíjat kifelejtetted a számításból. Az úton meg dugó lehet, lerobbanhat a kocsi, a gyereknek meg akkor jut eszébe, hogy sürgősen wc-re kell mennie, amikor az ember éppen elment a benzinkút mellett. Van olyan is, hogy valaki egészségügyi okokból nem vezethet.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.07.29. 16:24:59

@atpijkamo: Ezzel a kettővel megpróbálok együtt élni. Főleg az elsővel, különben meghalok.(Bár akkor a MÁV okozta stressz miatti élettartam és életminőség csökkenést is bele kéne számolnod ám!) Ezzel együt van, amikor a vonat jobb, mint az autó (tizenórás, éjszakai utak egy EN vonaton, vagy az elővárosi bejárás egy wifivel felszerelt, nem túltömött vonaton), de ezek sajnos nem tartoznak a MÁV érdekkörébe. 8 és 24 éves korom közt nagyjából egy életre kivonatoztam magam (MÁV-os gyerekként mindig azal mentünk, 20 éves koromig nem is volt autónk), szóval nem a "Belsőség? Utálom, sosem ettem!" kategória képviselője vagyok.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 16:29:04

@Csokis: "a MÁV okozta stressz miatti élettartam és életminőség csökkenést"

:)) Ja.

Egyetemista koromban keresztül-kasul utaztuk Európát, többször megspóroltuk a szállást egy éjszakai kusettel.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.07.29. 16:32:21

@M. Péter: Nézd csak meg mégegyszer, ott az a 20 Ft/km. Van egy használtan vett autónk, ami 5 év alatt elveszít az értékéből további kb. 1 milliót. Ezalatt lefut 100 000 km-t. (10 Ft/km) Éves szerviz, adó, biztosítás, gumi legyen további 200 000 Ft (egy 1,5-ös Toyotánál nincs ennyi, de legyünk nagyvonalúak), az további 10 Ft/km. Na, ezzel számoltam.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.07.29. 16:35:41

@atpijkamo: Az ma sem rossz ám! Bp-Berlin hálókocsival, kedvezményes jeggyel nagyon megéri. Este zuhany, reggel zuhany, plusz reggeli, és fél 9-kor Berlin közponjában, pihenten szállsz ki. Ugyanez vissza. Én két egymás utáni éjszaka csináltam meg az oda-visszát, reggel a Keletiből egyenest mentem dolgozni, és pihentebb voltam, mintha otthonról jöttem volna.

gabors 2014.07.29. 16:39:08

@atpijkamo: szoval akkor mi a gond ??? minek fussak eddig is mgvoltam.

amit Te irtal teljessen ertheto ehhez tennem hozza hogy meg az allami vasuttol sem fugsz !!!

es mindez tarsadalmi/vilag ize szinten nem tul jo ... de

gabors 2014.07.29. 16:41:37

@názmin: mi GOND ????

velemeny??

azzal semi gond nem kell hogy legyen !!

hacsak orban utan szazbadon mar NEM demokraciaban gondolkodunk !!! +baszhatja akkor mindenki a kecsket !!

gabors 2014.07.29. 16:43:56

@Csokis: ez nagyon jo !!! ez MAV ?????

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 17:03:42

@gabors: Nálam nincs gond, nálad van. Én helyeseltem, amit Csokis írt - valamint kiegészítettem -, te meg ellenkeztél velem: "DE TE akkor mesz josz".

Ha a szabad beszédben nem megy, akkor nézd meg a formális logikában a tranzitivitást.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 17:08:00

@Csokis: Jó természeted van. Én sokkal kényesebb vagyok, és el se férek az átlag ágyakban. De huszonévesen azzal a vékony pénztárcával belefért.

Ja, meg azok a kihúzható ülések, szinte összeér a szemben lévő, feltettük a lábunk a szemben lévő mellé, és úgyis lehetett aludni. Csak a vámosok ébresztettek éjjel a határokon.

názmin (törölt) 2014.07.29. 17:33:22

Tudod a máv kocsi helyzet olyan hogy elöre nem lehet tudni hogy mikor milyen kocsit sikerül egy adott szerelvényben közlekedtetni.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 18:09:34

Ez valami herripotteres mese?

Aureliano Buendía 2014.07.29. 18:10:57

@agresszív kismalac: a hit csodákra képes, hegyeket mozgat meg. Nem tudtad?

Aureliano Buendía 2014.07.29. 18:14:06

@ColT: lehet, hogy a bidámbidámok az éjjel kiflexelték az ötvenes szakaszt:D

HA így van, az viszont a mávosokat dicséri, hogy olyan hamar be tudták foltozni.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 18:18:50

@Homár Hilda: ami Fehérvártól egyvágányú.
Bár tervben van, hogy elég sok helyen kihúzzák a második vágányt is.

názmin (törölt) 2014.07.29. 18:26:52

@atpijkamo: Szóval mi az amit át kell gondolnom?Nem tudom!Légyszi segíts!

Aureliano Buendía 2014.07.29. 18:33:28

@atpijkamo: anyagilag: jobban megéri autóval, két embernél már közel egál. Ha van helyi utazási költség, depláne.

Idő: vonat+helyi közlekedés vs. háztól házig. Nincs kérdés.

Biztonság: autózva kb. a sztráda a legbiztonságosabb

Kényelem: jobb esetben van helyed a vonaton (ha helybiztosítás, akkor az emeli a költséget). Az autóban mondjuk van klíma (az enyémben van), a vonaton felárért. A vonat elviszi ugyan a csomagjaidat is (vs. csomagtartó), de aztán azzal még a helyi tömközön is legóznod kell.

Ennek ellenére vasútpárti vagyok.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 18:34:48

@názmin: namármost, a bautzeni minden, csak nem IC kocsi légkondival.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 18:37:00

@M. Péter: elromolhat a biztber, leszakadhat a felső vezeték (déli part), elüthet egy traktort a vonat, fekve maradhat a mozdony.

Ezen kívül Fehérvártól egyvágány. Ha csak egy vonat csúszik meg 5 percet, egész napra elverte a menetrendet.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 18:43:05

@názmin: A földrengésről valóban nem tehet senki. De ez nem természeti csapás.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 18:46:58

@uraaam: Az autónál a vonat, repülő, hajó, busz mind biztonságosabb.

názmin (törölt) 2014.07.29. 18:49:52

@uraaam: Bocs-bocs igazad van a Gosa 30-91 kocsira gondoltam.De szerintem te ezt úgyis tudtad. ;-)

názmin (törölt) 2014.07.29. 18:55:09

@atpijkamo: Teljesen igazad lenne ha a máv egy normálisan működő valami lenne de szerintem számodra sem kell bemutatni a kocsi állományát és ezzel szerintem mindent elmondtam.Ezért írtam hogy nem tudják melyik vonathoz milyen IC kocsit találnak a Keletiben!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 19:02:20

@názmin: Azt mondtad: "Az hogy a rendszer kiadja arról meg nem tehet senki"

Erre mondtam, hogy de valaki tehet róla.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 19:05:30

@atpijkamo: pedig a busz is az ótópályán megyen, ugyanúgy szenvedhet baleset.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 19:06:37

@názmin: na, úgy már mindjárt más a leányzó fekvése;)

Aureliano Buendía 2014.07.29. 19:09:48

@atpijkamo: mondjuk beragad egy fék, vagy elromlik egy ajtó reggel. Akkor érthető módon az a vagon nem közlekedhet. Ki kell sorozni a vonatból.
És keríteni valamit helyette.

Ami azért nem egyszerű, mert eleve szűkös a MÁV hadra fogható személykocsija. Az ütemes menetrend miatt ugyan rövidebb egy-egy vonat, de többet forog, így még kevesebb a szabad állapotú vagon. Főleg, ha IC-kocsiról van szó. Azt raknak be helyette, ami van hirtelen.

názmin (törölt) 2014.07.29. 19:13:07

@atpijkamo: Rendszer müködtetök na az a csúcs a mávon belül azt hiszem szolgáltató kft a hivatalos nevük azoktól semmi jót ne várj az Elvira is egy nagy kalap...majdnem hetente lehet észrevételt tenni hogy hibás adatok vannak fent és tudod mi a legszebb hogy hiába szólnak nekik nem javítják ki.Ja még annyit ha gondod van hova fordulhatsz a máv-direkthez akik az Elvirábol dolgoznak és nem egyszer hidd el fél órámba tellik mire sikerül meggyözni öket hogy hülyeség amit ök látnak!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 19:13:44

@uraaam: "a busz is az ótópályán megyen, ugyanúgy szenvedhet baleset."

Ebben igazad van. Viszont a busz nagyobb tömegű a személyautónál. Az hétköznapi dolog, hogy egy autóban mindenki meghal, az nagyon ritka, hogy egy buszban akárki.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 19:15:36

@názmin: :)) Készséggel elhiszem.

@uraaam: "Ki kell sorozni a vonatból."

Értem, ez sokmindent megmagyaráz. Akkor hagyjanak valamennyi tartalék helyet, amit a kalauz kaidhat a helyjegykárosultaknak.

názmin (törölt) 2014.07.29. 19:16:01

@uraaam: Látom jó volt a megérzésem hogy te profi vasutszakértő vagy.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 19:21:27

@atpijkamo: azért a buszt is oda lehet csapni. De ha egy helyre busszal és vonattal is el lehetne jutni, én csakis vonattal mennék.

Ugyanakkor elegánsan elsiklottál afölött, hogy az autópálya a legbiztonságosabb a közutak közül.

Szóval maradok vasútmániás, de az idő-anyagiak-kényelem hármas nálam az autó felé billenti a mérleg nyelvét.

Ja, és autóban én válogatom meg az útitársaimat:)

názmin (törölt) 2014.07.29. 19:24:39

@atpijkamo: Ha jól tudom elméletileg a rendszer nem ad ki minden helyet.Csak itt megint visszatérünk az eredeti problémához amit a rendszer nem tudhat milyen kocsi van az adott vonatban mert nem mindegy hogy mondjuk egy termes másod osztályú vagy egy fülkés első-második osztályú van.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 19:24:48

@atpijkamo: fentebb írtam, hogy így is alig van hirtelen kéznél levő vagonja szegény startnak. Szegény ember pedig vízzel főz.

Láttam már olyat, hogy az egyik befosott vagon helyett egy másik, már majdnem induló vonat egyik kocsiját cibálták át nagyon hirtelen.

Ha csúcsidőben utazol valamelyik nagy pályaudvarról/-ra, akor láthatod, hogy a tárolók gyak. üresek. Minden, ami van valamelyik vonatban mozog.

Arra meg nem nagyon van pénz, hogy újakat vegyenek. (Bár szerintem a Siemens felesleges Railjet-szerelvényeit meg kellett volna venni).

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 19:25:06

@uraaam: "az autópálya a legbiztonságosabb a közutak közül."

Ilyesmit szoktak mondani, de ez így ebben a formában egészen biztos nem igaz. Például egy belvárosban nagyon nehéz halálos balesetet okozni. Mondjuk császárelődkének bedrogozva sikerült.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.07.29. 19:27:03

@názmin: "a rendszer nem tudhat milyen kocsi van az adott vonatban"

De tudhatja, be kell neki vinni az adatokat, akkor tudni fogja.

Lehet, hogy azt akartad írni, hogy nem tudja biztosra előre, végül milyen vonatot fognak később összeállítani.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 19:27:33

@atpijkamo: én most a balesetek számáról beszélek, arányosan. Nem minden baleset végződik ám halállal;)

Balesetet mindenhol lehet okozni/szenvedni. És, ha valahova utazom, nem a baleseti statisztikákkal kezdem az utazásom tervezését:)

GöTi 2014.07.29. 19:44:55

István György!

"25-én a 878 sz. vonat kb. 5 perces késéssel érkezett meg Keszthelyre - ezt azért illett volna a MÁV-ot már előzetesen is ekéző panaszlevél, illetve poszt részeként is leírni...."

Jól értem, hogy büszke vagy rá, hogy CSAK 5 percet késett a vonat?
Szarjál sünt farfekvésben! A vonat késett 5 percet!

názmin (törölt) 2014.07.29. 20:55:19

@GöTi: Miért bántod ezt a nagy embert aki megközelíthetetlen földi halandók számára és ma megtudta tenni azt amit már régóta tervezett.Kár hogy néha nem akarja érteni mit írnak neki,pedig ő tényleg egy okos ember csak valamiért velem nem szimpatizál!

gabors 2014.07.29. 21:46:00

@názmin:

gondolom annak is csak orulni kene hogy csak VAN MAV

illiberalis allamban mar ez is vallami

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.07.29. 21:52:06

@gabors: Ja, a Keleti, meg a mozdony Szobig, azok olyanok is. A hálókocsi cseh volt.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.07.29. 21:56:33

@uraaam:
Szegény ember pedig vízzel főz

Szeretem a rántott levest, csak ne számlázzák osztrigának.

Aureliano Buendía 2014.07.29. 22:02:09

@Csokis: lehet, hogy nem a leves drága, hanem a fizetésünk kicsi?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.07.30. 08:20:48

@uraaam: Biztos úgy van, és csak én vagyok hülye. Mivel a fent leírt hálókocsi cseh volt, és velük elvileg úgyis egy ligában játszunk, így beírtam a keresőbe a CD-t.
Prága - Brno, 205 km, 2:40, 210 Kc (2400 Ft)
Bp - Miskolc, 182 km, 1:59, 4000 Ft

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2014.07.30. 17:26:55

Andrej, elveszett még egy tengeralattjárójuk ?
ja nem: fülke.

Ez egy horrorfilm címe is lehetne.
Amúgy most megyek Balatonra (vonattal) Elvira szerint Déli-Akarattya 2000pénz és 1,5 óra. Telekocsi egy ezres de nincs :(
süti beállítások módosítása